"Wie?" - Toto Wolff juni 2026quote:Op zondag 7 juni 2026 17:46 schreef LTVDK het volgende:
Toto gaat er gewoon zelf bijstaan, nog even wat meer zout in de wonden bij Russell
That guyquote:
Max had 2de moeten zijn.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:48 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat had een makkelijke 1/2 moeten zijn voor Mercedes. Russel laat het gigantisch liggen hier.
Ben wel alweer vergeten hoe dat Britse volkslied gaat inmiddelsquote:
Ik dacht juist dat het een paar weken geleden niet goed ging.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er ging wel meer verkeerd om, zoals volgens mij weer het uitreiken van de bekers.
Waddan? Ik was even afgeleid.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er ging wel meer verkeerd om, zoals volgens mij weer het uitreiken van de bekers.
Tja, het blijft motorsport en als de motor dan kapot gaat....quote:Op zondag 7 juni 2026 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Max had 2de moeten zijn.
Podium weggegooid door dat brakke startmateriaal.
wel knap dat de RBR goed genoeg is voor een podiumquote:Op zondag 7 juni 2026 17:52 schreef LTVDK het volgende:
Hadjar wel een beetje ongemakkelijk op het podium, die is dat niet zo gewend
Had ook niemand geloofd als je voor de race had gezegd dat de Racing Bulls als enige team met 2 auto's in de top 10 zou komenquote:Op zondag 7 juni 2026 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Racing Bulls is de partypooper met 2 auto's in de top tien
Klopt.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Tja, het blijft motorsport en als de motor dan kapot gaat....
Eerste keer nieuwe en eigen motor. Ik vind het nog wel meevallen.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Max had 2de moeten zijn.
Podium weggegooid door dat brakke startmateriaal.
Eerst de winnaar, dan nummer twee, dan nummer drie waardoor je een steeds matiger applaus krijgt ipv dat het mooi opbouwtquote:
En dan het Japanse, dat begint met 'Kimi'.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:53 schreef 3rr0r het volgende:
Gelukkig bij Nederland - Japan weer het Nederlandse volkslied
Dat heeft hij op die leeftijd nog niet onder controle.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:45 schreef 3rr0r het volgende:
Weet Kimi dat hij haar niet mag onderspuiten?
Dit is gewoon de standaard toch? Of ben ik nou gek.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eerst de winnaar, dan nummer twee, dan nummer drie waardoor je een steeds matiger applaus krijgt ipv dat het mooi opbouwt
Of het gaat wat wat minder om racetalent, en Russell heeft alle autopech.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Russell kan iets minder goed overweg met deze computergestuurde auto's.
Die zit misschien iets minder vaak op de sim dan een Antonelli of Verstappen.
Vorige race wel, maar dit weekend kwam hij niet in de buurt van Antonelli. En in eerdere races ook niet altijd.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of het gaat wat wat minder om racetalent, en Russell heeft alle autopech.
Op het moment dat ik even wilde zappen, werd het "spannend".quote:Op zondag 7 juni 2026 18:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik geef deze race van Monaco een 6,7/10
Jaquote:Op zondag 7 juni 2026 18:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is gewoon de standaard toch? Of ben ik nou gek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Hoe weet je zo zeker dat dat komt omdat de auto's "computergestuurd" zijn en niet juist omdat die geen vertrouwen heeft in de auto tot nog toe qua balans.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Russell kan iets minder goed overweg met deze computergestuurde auto's.
Die zit misschien iets minder vaak op de sim dan een Antonelli of Verstappen.
Eens. Eerste helft was gewoon verschrikkelijk. Een drama. Alleen Hadjar-Russell was wel oké. En daarna barstte het feest ineens los.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Op het moment dat ik even wilde zappen, werd het "spannend".
De auto deed het prima maar hij heeft het gewoon laten liggen. 3e was gewoon mogelijk.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of het gaat wat wat minder om racetalent, en Russell heeft alle autopech.
Hij heeft ook nog met het team te maken uiteraard.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De auto deed het prima maar hij heeft het gewoon laten liggen. 3e was gewoon mogelijk.
Dus Alonso nu het eerste punt van het seizoen?quote:Op zondag 7 juni 2026 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Perez stond te ver naar voor in z'n grid slot. Wel de goede dit keer, maar dit is ook wel redelijk overduidelijk. Dag punt.
quote:Op zondag 7 juni 2026 18:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dus Alonso nu het eerste punt van het seizoen?
Akkoordquote:Op zondag 7 juni 2026 18:01 schreef Nattekat het volgende:
@:R-Woud93 ik verwacht nu wel dat je je woorden terugneemt.
Ik zeg niet dat het komt omdat de auto's computergestuurd zijn, alleen dat de auto's computergestuurd zijn. Wat misschien een factor kan zijn.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat dat komt omdat de auto's "computergestuurd" zijn en niet juist omdat die geen vertrouwen heeft in de auto tot nog toe qua balans.
Dit weekend op Monaco duidt toch wel zeker op dat laatste en ook Miami.
Dat is waar, hij heeft het aan zijn team te danken dat hij geen goed resultaat haalt. Was slordig dat ze niet die tijdstraf deden inlossen.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog met het team te maken uiteraard.
T is gewoon zuur. Monaco, goed er bij.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eerste keer nieuwe en eigen motor. Ik vind het nog wel meevallen.
dat kon na de interviews en hij woont in het nieuwe deel, dus dat is nu iets makkelijker dan voorheenquote:Op zondag 7 juni 2026 18:20 schreef Nattekat het volgende:
Max is schijnbaar gewoon naar huis gegaan en heeft de race daar verder gekeken
de man met de lasergun stond direct na de streepquote:Op zondag 7 juni 2026 18:21 schreef potjecreme het volgende:
Toch raar dat zoveel coureurs te hard reden in de pitlane.
quote:Op zondag 7 juni 2026 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
De straffen voor te snel in de pits kwamen niet doordat de coureurs echt te snel reden, maar omdat ze eigenlijk de fast lane een beetje af staken. Hierdoor waren ze iets sneller tussen het begin en eind van de pits dan ze mochten zijn.
https://www.the-race.com/(...)ty-frenzy-explained/
Ok, geen medelijden nodig.quote:It is understood that this was discussed between teams and the FIA during the weekend and some drivers were even warned before the race to be careful of their positioning down the pitlane.
Alleen als Toto de auto van Antonelli terugschroeft heeft 'ie een kans.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Russell is mentaal al volledig gesloopt, dat gaat niks meer worden dit seizoen.
quote:Op zondag 7 juni 2026 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Perez stond te ver naar voor in z'n grid slot. Wel de goede dit keer, maar dit is ook wel redelijk overduidelijk. Dag punt.
Maar in eerdere races was het ook vaak batterij opladen in de snelle bochten ipv tot het randje gaan. Dat neutraliseerde een relatieve kracht van Russell. Als uitstekende qualifiers als Leclerc, Russell en Verstappen ineens achter hun teamgenoot staan, dan klopte er iets niet.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vorige race wel, maar dit weekend kwam hij niet in de buurt van Antonelli. En in eerdere races ook niet altijd.
Dit is wat onzinnig en unfair naar Kimi want Antonelli steekt er met kop en schouders bovenuit.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:00 schreef PzKpfw het volgende:
Russell bezwijkt weer eens onder de druk en geeft Antonelli het kampioenschap min of meer cadeau.
Normaal is deze GP alleen maar een beetje spannend als er veel regen valt, liefst verspreid over meerdere buien.quote:Op zondag 7 juni 2026 18:03 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Eigenlijk tegen de verwachting in een leuke race door alle fouten en penalties
Ik keek nog met een schuin oog meequote:Op zondag 7 juni 2026 19:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je bent echt wat anders gaan doen?
Jeetje wat een domme call van je.
Kimi is goatachtig bezig, maar George zit ook gewoon, ja ik ga het gewoon zeggen:quote:Op zondag 7 juni 2026 19:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit is wat onzinnig en unfair naar Kimi want Antonelli steekt er met kop en schouders bovenuit.
Hopelijk kan hij zich herpakken.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kimi is goatachtig bezig, maar George zit ook gewoon, ja ik ga het gewoon zeggen:
in de hoek waar de klappen vallen. Kan er niet omheen!
Het begint met zelf minder fouten makenquote:Op zondag 7 juni 2026 19:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kimi is goatachtig bezig, maar George zit ook gewoon, ja ik ga het gewoon zeggen:
En dat alles dankzij Stroll die de muur instuurde. Tot dat moment was er weinig aan.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Normaal is deze GP alleen maar een beetje spannend als er veel regen valt, liefst verspreid over meerdere buien.
Met dit stabiele en droge weer en het uitvallen van Verstappen maakte ik me geen illusies voor een spannende en/of boeiende race.
Maar ondanks de straatlengte voosprong van Antonelli was het het kijken meer dan waard.
Dan heeft Hadjar mooi geluk gehad.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:38 schreef Starflyer het volgende:
Hadjar geen straf en Perez 10s straf. Alonso krijgt het laatste punt.
https://www.fia.com/syste(...)ition_at_restart.pdf
https://www.fia.com/syste(...)lag_infringement.pdf
daar gaat toch niets mee gebeurenquote:Op zondag 7 juni 2026 19:42 schreef Starflyer het volgende:
En Alpine heeft een right of review aangevraagd tegen de penalty's voor pitlane speeding.
De actie van Stroll heeft Alonso indirect een punt opgeleverdquote:Op zondag 7 juni 2026 19:44 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
En dat alles dankzij Stroll die de muur instuurde. Tot dat moment was er weinig aan.
Singapore 2008 revisitedquote:Op zondag 7 juni 2026 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De actie van Stroll heeft Alonso indirect een punt opgeleverd
Wat liefquote:Op zondag 7 juni 2026 19:42 schreef Starflyer het volgende:
En Alpine heeft een right of review aangevraagd tegen de penalty's voor pitlane speeding.
De coureurs zijn er op gewezen dat ze niet mochten afsteken in de pits en deden het tochquote:Op zondag 7 juni 2026 19:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat lief
Het is ook vreemd, hoe kan je speeding krijgen terwijl je niet aan het speeden bent 🤔
Klopt, maar dan denk ik eerder aan cutting dan aan speeding. Misschien is het een berekening van afstand/tijd waardoor ze hierop komen.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De coureurs zijn er op gewezen dat ze niet mochten afsteken in de pits en deden het toch
Dat laatste klopt. Ze hadden het heel eenvoudig kunnen voorkomen door een keer extra de rem aan te tikkenquote:Op zondag 7 juni 2026 19:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar dan denk ik eerder aan cutting dan aan speeding. Misschien is het een berekening van afstand/tijd waardoor ze hierop komen.
Raar, je mag niet aan de auto werken (behalve schade fixen), komen ze goed mee wegquote:Op zondag 7 juni 2026 19:38 schreef Starflyer het volgende:
Hadjar geen straf en Perez 10s straf. Alonso krijgt het laatste punt.
https://www.fia.com/syste(...)ition_at_restart.pdf
https://www.fia.com/syste(...)lag_infringement.pdf
Ze hebben dat ook teruggedraaid.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:02 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Raar, je mag niet aan de auto werken (behalve schade fixen), komen ze goed mee weg
Hij mept vooral zichzelf in de rondte.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Toto was best aardig over George, die ziet ook liever 2 blije rijders.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij mept vooral zichzelf in de rondte.
Los daarvan, Toto zal ook snel op de bandwagon van Kimi springen en Russell negeren want die is op route om alle records van Verstappen te gaan breken. En Toto vindt niks mooier dan een recordmeister in zijn team.
Totdat Russell motorstanden moet gaan testen voor Kimi zodat die laatste kampioen moet worden. Uiteindelijk is een tweede rijder voor Toto ook gewoon bijzaak. Russell in een Bottas rol lijkt me echt super lachen.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:14 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Toto was best aardig over George, die ziet ook liever 2 blije rijders.
Dat eerste vind ik meevallen. Veel doet die niet fout behalve de pace niet (altijd) hebben. Ja vandaag even een lijntje afgesneden, en dat leverde hem "dankzij" de managing van het team een puntloos weekend op. Heel raar om hem niet die 5s te laten serven, benieuwd wat daar de achtergrond van is.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij mept vooral zichzelf in de rondte.
Los daarvan, Toto zal ook snel op de bandwagon van Kimi springen en Russell negeren want die is op route om alle records van Verstappen te gaan breken. En Toto vindt niks mooier dan een recordmeister in zijn team.
We moeten dus geloven dat Red Bull in een paar jaar een fabriek bouwt en vervolgens een eerste motor die beter is dan reeds lang gevestigde fabrikanten met een historie als Mercedes, Ferrari, Audi en Honda kunnen leveren.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:20 schreef gbm het volgende:
Gelukkig mag Mercedes hun motor upgraden....
https://www.the-race.com/(...)a-decision-revealed/
Omdat ze van te voren gewaarschuwd waren verwacht ik dat ook niet.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar gaat toch niets mee gebeuren
Als je de bocht naar de pit entry afsnijdt, waar ze van te voren voor gewaarschuwd waren.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat lief
Het is ook vreemd, hoe kan je speeding krijgen terwijl je niet aan het speeden bent 🤔
Van zijn interview na afloop begreep ik elk geval al niks. Emoties enzo snap ik allemaal, maar iemand die altijd vooraan staan om op regels te wijzen en anderen de maat neemt die dan tijdens en ook tijdens een onderbreking zo aan het foeteren is op toegepaste regels en die na afloop (nadat men min of meer bewust en penalty niet heeft ingelost) de conclusie trekt dat terugzakken van P3 naar P14 veel te zwaar is.. Sorry hoor, maar dan heb je het echt even niet meer onder controle. Dit is in het verleden bovendien al zo vaak voor gekomen. Ja, na een SC zijn tijdstraffen zwaar. Het zij zo, zo werkt het systeem. En voor Mercedes is dan nog extra verzwarend dat ze gewoon de straf niet bij de pitstop hadden gepakt. Dan krijg je een DT en dat maakt het allemaal nog erger. Gewoon dom, gewoon de hand in eigen boezem steken op zo’n moment. Maar dat doet hij dus niet.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het begint met zelf minder fouten maken
Ford is ook geen misselijke hoor. Wel eens van Cosworth gehoord?quote:Op zondag 7 juni 2026 21:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
We moeten dus geloven dat Red Bull in een paar jaar een fabriek bouwt en vervolgens een eerste motor die beter is dan reeds lang gevestigde fabrikanten met een historie als Mercedes, Ferrari, Audi en Honda kunnen leveren.
Maar hoever is Ford hierbij betrokken anders dan de naam.quote:Op zondag 7 juni 2026 22:04 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ford is ook geen misselijke hoor. Wel eens van Cosworth gehoord?
Ze maken onderdelen voor de krachtbron en helpen met het elektrische deelquote:Op zondag 7 juni 2026 22:07 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar hoever is Ford hierbij betrokken anders dan de naam.
En ook de software, dacht ik.quote:Op zondag 7 juni 2026 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze maken onderdelen voor de krachtbron en helpen met het elektrische deel
Ze maken 12 van de ongeveer 2.000 onderdelen die in de DM01 krachtbron gaan.quote:Op zondag 7 juni 2026 22:07 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar hoever is Ford hierbij betrokken anders dan de naam.
Die is het punt kwijtquote:Op maandag 8 juni 2026 00:26 schreef THEFXR het volgende:
Perez nog steeds 1 punt of is hij het kwijt?
Als je gewoon de juiste kennis (mensen) in huis hebt is dat helemaal niet verassend. Vooral niet als je die ook nog eens de beschikking geeft over de nieuwste faciliteiten.quote:Op zondag 7 juni 2026 21:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
We moeten dus geloven dat Red Bull in een paar jaar een fabriek bouwt en vervolgens een eerste motor die beter is dan reeds lang gevestigde fabrikanten met een historie als Mercedes, Ferrari, Audi en Honda kunnen leveren.
quote:Op maandag 8 juni 2026 00:26 schreef THEFXR het volgende:
Perez nog steeds 1 punt of is hij het kwijt?
Als coureur rijdt hij Bottas redelijk zoek, maar dit zijn toch wel 3 oerdomme fouten in 1 racequote:It was a rollercoaster afternoon for Sergio Perez in Monaco, which started with a drive-through penalty for being out of position at the start, the Mexican having pulled into P16 on the grid – which had been vacated by Audi’s Gabriel Bortoleto, who started from the pit lane – rather than P18.
The Cadillac driver later appeared to have scored the team’s first point in F1 with a P10 finish – but this was taken away post-race when Perez received a 10-second time penalty for being out of position at the race restart, the stewards having found that his front right wheel was outside of the starting box. He subsequently fell back to P15.
Finally, Perez was also given a reprimand for making a practice start in the wrong position during his reconnaissance lap to the grid earlier on.
Kanttekening wel. Het gaat hierbij enkel om de ICE. Niet om de complete powertrain.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:20 schreef gbm het volgende:
Onvoorstelbaar, wat een verschrikkelijke kutregelementen heeft de F1 tegenwoordig toch.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:20 schreef gbm het volgende:
Mij ook maar niet te hard juichen, vorig kon een Australiër er na de zomer, heel opvallend, plotseling geen houtje touwtje meer van....quote:Op zondag 7 juni 2026 20:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Totdat Russell motorstanden moet gaan testen voor Kimi zodat die laatste kampioen moet worden. Uiteindelijk is een tweede rijder voor Toto ook gewoon bijzaak. Russell in een Bottas rol lijkt me echt super lachen.
als je het belangrijk personeel van Honda, Ferrari en vooral Mercedes overneemt is dat inderdaad mogelijkquote:Op zondag 7 juni 2026 21:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de sleutel geweest, koppel dat aan een periode van 4/5 jaar dat er sprake was van een engine freeze en Red Bull heeft de tijd gehad om deze divisie goed neer te zetten.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:43 schreef Sabata het volgende:
[..]
als je het belangrijk personeel van Honda, Ferrari en vooral Mercedes overneemt is dat inderdaad mogelijk
Ongelofelijk inderdaad.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar, wat een verschrikkelijke kutregelementen heeft de F1 tegenwoordig toch.
Ik weet niet of het kutregelementen zijn. Als de ICE van Cosworth zo enorm goed is, dan kan dat. Dan kan ook de rest van de powertrain bagger zijn he.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar, wat een verschrikkelijke kutregelementen heeft de F1 tegenwoordig toch.
quote:Op maandag 8 juni 2026 13:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ] Kim Kardashian taking the towel meant for Kimi Antonelli after the race in Monaco and wiping her head with it.
Stukje main character syndrome.
En voor Honda hebben ze nog een extra categorie ingebouwd zelfs voor als ze 10% minder power hebben.quote:Op zondag 7 juni 2026 21:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Geeft aan dat de kracht van Mercedes niet in de ICE zit, en dus de zwakte van RBR ook niet in de ICE. Gelukkig voor RBR kun je veel meer upgrades doen buiten de ICE.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ongelofelijk inderdaad.
RB rijdt amper een deuk in een pakje boter.
Mercedes rijdt alles aan flarden en die mogen upgraden. Wat een circus.
Dus Leclerd rijdt met Brembo, en Hamilton met Carbon Industries remmen. Is het normaal dat verschillende coureurs van hetzelfde team met verschillende merken remmen rijden? Is dat iets wat gekozen wordt door de coureur?quote:Saillant detail is dat teamgenoot Lewis Hamilton sinds kort is overgestapt op remschijven van Carbon Industries, het merk waarmee hij ook altijd bij Mercedes reed.
Zou me niet verbazen als Leclerc nu na Monaco ook naar Carbon Industries wil. Waarvan wordt gezegd dat ze meer feedback geven dan Brembo'squote:Op maandag 8 juni 2026 16:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
https://www.nu.nl/formule-1/6398634/remmenfabrikant-ferrari-niet-blij-met-kritiek-leclerc-voorbarig-oordeel.html
Vond dit wel een opmerkelijk stukje:
[..]
Dus Leclerd rijdt met Brembo, en Hamilton met Carbon Industries remmen. Is het normaal dat verschillende coureurs van hetzelfde team met verschillende merken remmen rijden? Is dat iets wat gekozen wordt door de coureur?
Schijnt dat ze een eigen vermogen van ruim 1,5 miljard heeft. Daar moet je als top-F1 coureur toch 30 jaar voor rondjes rijden.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ] Kim Kardashian taking the towel meant for Kimi Antonelli after the race in Monaco and wiping her head with it.
Juist niet, want dat betekent dat ook geen updates aan het elektrische deel toegestaan zijn.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Geeft aan dat de kracht van Mercedes niet in de ICE zit, en dus de zwakte van RBR ook niet in de ICE. Gelukkig voor RBR kun je veel meer upgrades doen buiten de ICE.
Zonder merknamen te noemen heeft Leclerc direct na de race inderdaad al gezegd dat zijn kant van de garage overstapt op de brake setup van Hamilton.quote:Op maandag 8 juni 2026 16:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als Leclerc nu na Monaco ook naar Carbon Industries wil. Waarvan wordt gezegd dat ze meer feedback geven dan Brembo's
Normaal gesproken niet, maar blijkbaar had Lewis na afgelopen seizoen niet zoveel vertrouwen in de Brembo disks dat hij het voor elkaar gekregen heeft om de disks van Carbon Industries te gebruiken. Hij rijdt er blijkbaar naar tevredenheid sinds Japan mee.quote:Op maandag 8 juni 2026 16:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
https://www.nu.nl/formule-1/6398634/remmenfabrikant-ferrari-niet-blij-met-kritiek-leclerc-voorbarig-oordeel.html
Vond dit wel een opmerkelijk stukje:
[..]
Dus Leclerd rijdt met Brembo, en Hamilton met Carbon Industries remmen. Is het normaal dat verschillende coureurs van hetzelfde team met verschillende merken remmen rijden? Is dat iets wat gekozen wordt door de coureur?
quote:Op maandag 8 juni 2026 13:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
quote:Penalty to car 44 for ignoring multiple red flags
Tsja, hij heeft een x aantal jaar, als kopman bij Mercedes, moeten wachten op een kampioenschapswinnende auto. Nu heeft hij die en wordt hij om zijn oren gereden door een 19-jarige snotneus in zijn tweede F1-jaar. Hij is in paniek en slaat om zich heen.quote:Op zondag 7 juni 2026 21:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Van zijn interview na afloop begreep ik elk geval al niks. Emoties enzo snap ik allemaal, maar iemand die altijd vooraan staan om op regels te wijzen en anderen de maat neemt die dan tijdens en ook tijdens een onderbreking zo aan het foeteren is op toegepaste regels en die na afloop (nadat men min of meer bewust en penalty niet heeft ingelost) de conclusie trekt dat terugzakken van P3 naar P14 veel te zwaar is.. Sorry hoor, maar dan heb je het echt even niet meer onder controle. Dit is in het verleden bovendien al zo vaak voor gekomen. Ja, na een SC zijn tijdstraffen zwaar. Het zij zo, zo werkt het systeem. En voor Mercedes is dan nog extra verzwarend dat ze gewoon de straf niet bij de pitstop hadden gepakt. Dan krijg je een DT en dat maakt het allemaal nog erger. Gewoon dom, gewoon de hand in eigen boezem steken op zo’n moment. Maar dat doet hij dus niet.
Maaquote:Op dinsdag 9 juni 2026 14:06 schreef DjVero het volgende:
[..]
Tsja, hij heeft een x aantal jaar, als kopman bij Mercedes, moeten wachten op een kampioenschapswinnende auto. Nu heeft hij die en wordt hij om zijn oren gereden door een 19-jarige snotneus in zijn tweede F1-jaar. Hij is in paniek en slaat om zich heen.
Prachtiger kan eigenlijk niet
Mwah, ik snap het leedvermaak over Russell heel goed. Ik vind hem zelf ook een hoogst irritante neppe gozer. Maar Antonelli neerzetten als een 19-jarige snotneus die net komt kijken (waarmee je dus wilt zeggen dat het een schande is), daarmee doe je Antonelli tekort. Als een coureur top van de top is dan maakt het niet zoveel uit hoe oud je bent of hoeveel jaar je in de F1 zit. Stroll zit er al meer dan 10 jaar in en dat merk je niet. Hamilton scoorde in zijn eerste F1-jaar net zoveel punten als regerend kampioen Alonso. Weliswaar met wat hulp van McLaren, maar toch. En die bleek het nadien ook niet zo slecht te doen. Wat goed is komt snel en ik heb Russell voor dit seizoen zeker nog niet afgeschreven. Norris, ook niet zo populair hier, stond er vorig jaar ook niet goed voor en kwam toch aardig terug.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 14:06 schreef DjVero het volgende:
[..]
Tsja, hij heeft een x aantal jaar, als kopman bij Mercedes, moeten wachten op een kampioenschapswinnende auto. Nu heeft hij die en wordt hij om zijn oren gereden door een 19-jarige snotneus in zijn tweede F1-jaar. Hij is in paniek en slaat om zich heen.
Prachtiger kan eigenlijk niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |