Spekman heeft gelijk. Er is geen hoge nood om de aow of ww verder te versoberen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Hans Spekman bij RTL Tonight houdt niet eens meer de schijn op van zijn directe lijntje met Jesse Klaver en het politieke spel, door aan te geven dat dit kabinet maar een handvol zetels heeft in de Eerste Kamer. Daar zou je je als vakbondsman niet eens aan hoeven te spiegelen als je je puur op je eigen belang focust.
Geen onterechte vragen. Op dit moment lijken we toch eerder wat te laks te zijn geweest op wat onderdelen van de infrastructuur, in elk geval het stroomnet.quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Cynisch denk ik weleens dat dergelijke onderzoeksbureau s er wel belang bij hebben dat er grote bedragen gaan naar hetgeen ze onderzoeken.
Gezien infra hoog op de agenda staat is er schijnbaar ook geld genoeg, waardoor je je weleens afvraagt of er überhaupt naar "kostenbesparing" en/of "goed genoeg" wordt gekeken.
En hoeveel van die kosten nu echt gaan zitten in ontwerp/bouw en hoeveel er wordt uitgegeven aan vergunningen en juridische procedures.
Jij wil een meegaande houding als Rutte-II. De zoveelste ronde van kaalslag en afroming door beunhazen/consultants door centrum-rechts.quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Hans Spekman bij RTL Tonight houdt niet eens meer de schijn op van zijn directe lijntje met Jesse Klaver en het politieke spel, door aan te geven dat dit kabinet maar een handvol zetels heeft in de Eerste Kamer. Daar zou je je als vakbondsman niet eens aan hoeven te spiegelen als je je puur op je eigen belang focust.
Van 'Den Haag' (of de financiering van medebewindstaken beter gezegd) heeft Amsterdam juist het minste last van alle gemeenten. Dat zie je ook aan de knoppen waar ze nu aan draaien (parkeerbelasting, toeristenbelasting). Veel gemeenten hebben die mogelijkheid niet tot beperkt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 00:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Pels (PRO) en Van der Horst (D66) over akkoord om in Amsterdam 344 miljoen te snoeien en 2500 banen te schrappen: ‘We ontzien niemand’ | Het Parool https://share.google/rgqYVaXSJpZglDYMJ
Minder Amsterdammer, meer neoliberalisme. Ja dat komt ook omdat Den Haag stelselmatig bezuinigt op de lokale faciliteiten.
Tja, het is vooral ook een illustratie dat het kabinet anderen nodig heeft. In de kamers de oppositie en in de sociale zekerheid de polder…quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het idee dat mensen zonder kinderen graag in een appartement willen wonen ook wat gezicht altijd.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:24 schreef nostra het volgende:
We bouwen (voor zover we bouwen) weer eens zonder visie.
https://nos.nl/artikel/26(...)-waarschuwt-abn-amro
Ik ga toch voor optie 2 hoor. De huidige generatie en achterban is echt niet zo snugger.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb het debat over de geplande bezuinigingen op de sociale zekerheid gisteren nog grotendeels teruggekeken.
Één ding ging mij eindelijk dagen; de VVD klaagt dat er zoveel mensen in de WIA niet meer uit de WIA komen en dat dat onmenselijk is en dat de WIA een gedrocht van een regeling is geworden.
Maar de WIA is notabene op wens van de VVD ingevoerd, 11 jaar geleden, en bewust zo ingericht dat alleen mensen die écht niet meer in staat waren om te werken nog in aanmerking kwamen voor de WIA, en dan daarna klagen dat er zoveel mensen niet meer uit de WIA komen.
Dit is gewoon kwaadaardig beleid van de VVD, of ze zijn echt intens dom. Dat kan ook, maar het eerste lijkt me waarschijnlijker, bewust beleid en bewuste tactiek om steeds verdere afbraak te legitimeren.
De architect van de WIA was De Geus (CDA) onder Balkenende II. Al vond de VVD het natuurlijk prima. En het wérkte ook, maar het Umfeld is nu wel veranderd.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb het debat over de geplande bezuinigingen op de sociale zekerheid gisteren nog grotendeels teruggekeken.
Één ding ging mij eindelijk dagen; de VVD klaagt dat er zoveel mensen in de WIA niet meer uit de WIA komen en dat dat onmenselijk is en dat de WIA een gedrocht van een regeling is geworden.
Maar de WIA is notabene op wens van de VVD ingevoerd, 11 jaar geleden, en bewust zo ingericht dat alleen mensen die écht niet meer in staat waren om te werken nog in aanmerking kwamen voor de WIA, en dan daarna klagen dat er zoveel mensen niet meer uit de WIA komen.
Dit is gewoon kwaadaardig beleid van de VVD, of ze zijn echt intens dom. Dat kan ook, maar het eerste lijkt me waarschijnlijker, bewust beleid en bewuste tactiek om steeds verdere afbraak te legitimeren.
Maar de wezenlijke verandering van de WIA kwam in 2015 onder Rutte II, samen met de PvdA, waardoor de WIA zo'n gedrocht en zo'n fuik is geworden wat het nu is.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
De architect van de WIA was De Geus (CDA) onder Balkenende II. Al vond de VVD het natuurlijk prima. En het wérkte ook, maar het Umfeld is nu wel veranderd.
Nu denk ik dat er bij Amsterdam wel wat mogelijk is (en het hele apparaat wel een renovatie kan gebruiken) maar het is duidelijk dat D66 alweer als VVD gedraagt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 00:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Pels (PRO) en Van der Horst (D66) over akkoord om in Amsterdam 344 miljoen te snoeien en 2500 banen te schrappen: ‘We ontzien niemand’ | Het Parool https://share.google/rgqYVaXSJpZglDYMJ
Minder Amsterdammer, meer neoliberalisme. Ja dat komt ook omdat Den Haag stelselmatig bezuinigt op de lokale faciliteiten.
Je zou bijna kunnen denken dat het verstandig is om even te stoppen met nieuwe mensen op te vangen. En eerst de achterstanden weg te werken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:42 schreef Klopkoek het volgende:
Voor tienduizenden asielzoekers dreigt langdurige stilstand in azc
https://www.trouw.nl/binn(...)and-in-azc~ba0b416d/
Dit is een voorportaal naar toestanden zoals in Brazilië of de olierijke Golfstaten, met derderangs inwoners die met de nek worden aangekeken. Heel 'liberaal' maar niet heus.
Waar laat je die mensen dan? Buiten?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou bijna kunnen denken dat het verstandig is om even te stoppen met nieuwe mensen op te vangen. En eerst de achterstanden weg te werken.
Rechts stuurt sowieso aan op vertraging en ellende. Zie Rutte-I. Zij lieten 'opeens' de wachttijd exploderen van 7 weken naar 18 maanden.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou bijna kunnen denken dat het verstandig is om even te stoppen met nieuwe mensen op te vangen. En eerst de achterstanden weg te werken.
En dat is nu 8 tot 10 jaar. Volgens het artikel.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rechts stuurt sowieso aan op vertraging en ellende. Zie Rutte-I. Zij lieten 'opeens' de wachttijd exploderen van 7 weken naar 18 maanden.
Wat is jouw oplossing?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar laat je die mensen dan? Buiten?
Kijk eens dieper naar de oorzaken van de vluchtelingenstromen in plaats van holle retoriek als stop met opvangen.
Kan allemaal. Maar ik verwacht tussen 5 a 10 jaar (dwingend) beleid om gezinsvorming te stimuleren. Het geboortecijfers moet weer boven de 2 uitkomen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:24 schreef nostra het volgende:
we gaan toch humanoids maken?/quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan allemaal. Maar ik verwacht tussen 5 a 10 jaar (dwingend) beleid om gezinsvorming te stimuleren. Het geboortecijfers moet weer boven de 2 uitkomen.
Gemeni hallucineert nog wel eens, maar Claude heb ik dat nog niet zien doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:01 schreef Beathoven het volgende:
Onderstaand had net zo goed in een willekeurig ander pol topic gekund, maar hier vind ik m het beste passen.
Ik heb steeds meer het idee dat language models (ChatGPT, Grok, Deepseek etc) ingezet worden als een paard van troje.
Het sterke advies van sommige bureaus en werkgevers om het toe te passen bij sollicitaties en andere doeleinden en inmiddels tegelijk het afraden ervan.
Niet alleen is er het feitelijke gegeven dat sommigen het als beste vriend zien en diepgaande gesprekken over politiek, relaties en uiteindelijk zeer bruikbare pseudo-filosofie delen met bedorven overheden. Wat een schat van een persoonlijke of bredere chantagebron kan zijn en schetst wat er omgaat in een wijk, dorp of stad, voor het neo-liberaal-politiek-bespelen en ontwrichten in de toekomst.
Ook gebruikt een willekeurige werknemer het tegenwoordig meer voor juridisch advies. AI hallucineert daarin met een dusdanige standvastige zekerheid dat het wegen aanwijst, welke uiteindelijk dwaalsporen blijken. Waardoor werknemers zichzelf steeds verder van een oplossing zetten en schatten van blunders maken waarmee ze processen vertragen of opblazen, terwijl de gang naar een jurist mogelijk steeds moeilijker wordt gemaakt met de jaren. Het is daardoor eigenlijk precies het machtsmiddel dat we niet moeten hebben.
Deze ABN Amro stagiair is vergeten dat van die 2/3e die niet 'een gezin' is volgens de statistieken, een groot deel wel een deel van de week kinderen in huis heeft. Ben je officieel geen gezin, maar heb je wel kinderkamers nodig. Dat daarnaast mensen ook als ze met z'n 2en zijn graag studeerkamer, logeerkamer, hobbykamer e.d. willen. Huizen met een tuin is wat mensen willen, dat moet je dan ook bouwen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:24 schreef nostra het volgende:
Die 8 tot 10 jaar wachttijd lijkt me alleen zeer onwaarschijnlijk. Het is ook niet wat er staat. Er staat dat het komende half jaar naar verwachting 3000 dossiers worden behandeld en de journalist extrapoleert dat gegeven plots alsof het een vaststaand feit is voor de komende 10 jaar.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing?
Acht tot tien jaar wachttijd, waaronder kinderen, is onmenselijk.
Wat dacht je van investeren in een muur (overdrachtelijke zin) waar zelfs Chroetsjov zijn petje voor af zou nemen?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 8 tot 10 jaar wachttijd lijkt me alleen zeer onwaarschijnlijk. En de oplossing: flink investeren in het IND, waardoor die meer dossiers tegelijk kunnen behandelen.
Omdat het zorgen voor nageslacht ons enige (morele) doel cq plicht is.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan toch humanoids maken?/
Waarom wil jij zoveel mensen ??
Men wil de AOW koppelen aan het soort werk
Bekijk deze YouTube-video
Slecht idee, onmenselijk en onmogelijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat dacht je van investeren in een muur (overdrachtelijke zin) waar zelfs Chroetsjov zijn petje voor af zou nemen?
met humanoids hoeft dat dus niet meer, die maken zichzelfquote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat het zorgen voor nageslacht ons enige (morele) doel cq plicht is.
De bedoeling van AI is om mensen efficienter te laten werken. Of om mensen te vervangen, immers mensen zeuren en een computerprogramma doet wat je zegt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:01 schreef Beathoven het volgende:
Onderstaand had net zo goed in een willekeurig ander pol topic gekund, maar hier vind ik m het beste passen.
Ik heb steeds meer het idee dat language models (ChatGPT, Grok, Deepseek etc) ingezet worden als een paard van troje.
Het sterke advies van sommige bureaus en werkgevers om het toe te passen bij sollicitaties en andere doeleinden en inmiddels tegelijk het afraden ervan.
Niet alleen is er het feitelijke gegeven dat sommigen het als beste vriend zien en diepgaande gesprekken over politiek, relaties en uiteindelijk zeer bruikbare pseudo-filosofie delen met bedorven overheden. Wat een schat van een persoonlijke of bredere chantagebron kan zijn en schetst wat er omgaat in een wijk, dorp of stad, voor het neo-liberaal-politiek-bespelen en ontwrichten in de toekomst.
Ook gebruikt een willekeurige werknemer het tegenwoordig meer voor juridisch advies. AI hallucineert daarin met een dusdanige standvastige zekerheid dat het wegen aanwijst, welke uiteindelijk dwaalsporen blijken. Waardoor werknemers zichzelf steeds verder van een oplossing zetten en schatten van blunders maken waarmee ze processen vertragen of opblazen, terwijl de gang naar een jurist mogelijk steeds moeilijker wordt gemaakt met de jaren. Het is daardoor eigenlijk precies het machtsmiddel dat we niet moeten hebben.
n humanoids hoeven niet met vakantie en worden niet ziekquote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De bedoeling van AI is om mensen efficienter te laten werken.
Tot een paar maanden terug hebben die bedrijven AI ook gigantisch gesubsidieerd om gebruikers te proberen te lokken. (het type dumping waar als China het doet een tariefmuur tegen opgebouwd zou zijn)
Het probleem is dat AI nogal ineffectief is, de AI bedrijven zijn nu meer van de kosten door aan het berekenen aan hun klanten en wat we zien is dat AI duurder is dan personeel om hetzelfde te doen.
Het blijft totaal onduidelijk hoeveel tijdswinst of productiviteitswinst er uit AI kan worden gehaald.
Op het moment is de winst zo klein dat het amper te meten is.
Er is ook geen enkel bedrijf buiten de AI bedrijven die claimt heel succesvol te zijn sinds ze AI inzetten.
Specifiek voor de groep die nu al in Nederland zijn en dus onder de oude regeling vallen. Die groep gaat heel lang wachten kennelijk want IND wil voorrang geven aan de aanvragen onder nieuwe Migratiepact.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing?
Maar kijk waar ik vooral grote moeite mee heb is dat men wel heel makkelijk roept dat de grenzen dicht moeten. Instroom naar nul. En dergelijke.quote:Daarnaast hebben minister Van den Brink en de IND gezocht naar een oplossing voor de 50.000 mensen met hun ‘oude zaken’. Er wordt een nieuw proces ingericht om de doorlooptermijn te verkorten, beloofde Van den Brink onlangs in debat met de Eerste Kamer. Het plan hiervoor brengen de minister en de IND vrijdag naar buiten.
Is de chaos dan het middel om je doel te bereiken?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja typisch hoe mensen die tegen vluchtelingen zijn altijd hard staan te juichen voor de oorlogen die de vluchtelingenstroom op gang brengen. Onbegrijpelijk dat Europa ook bij Libanon weer de andere kant op kijkt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Specifiek voor de groep die nu al in Nederland zijn en dus onder de oude regeling vallen. Die groep gaat heel lang wachten kennelijk want IND wil voorrang geven aan de aanvragen onder nieuwe Migratiepact.
Dat is een keuze natuurlijk.
[..]
Maar kijk waar ik vooral grote moeite mee heb is dat men wel heel makkelijk roept dat de grenzen dicht moeten. Instroom naar nul. En dergelijke.
Ten eerste gaat de instroom nooit naar nul. Wie dat zegt is keihard aan het liegen of stopt zn kop in zand. Ten tweede is dat een kortetermijnoplossing om bijvoorbeeld een half jaar 'niemand' toe te laten. Maar de vluchtelingenstromen stoppen daarmee niet.
Juist dat stukje langetermijndenken ontbreekt bij rechtse partijen vooral en bij veel mensen helaas. En er is kennelijk ook nul lerend vermogen van de fouten uit het verleden. Nederlandse overheid heeft hard bezuinigd op COA en IND, waardoor er dus te weinig (permanente) opvangplekken waren en er is bezuinigd op aantal medewerkers bij IND. Daar plukken we nu nog steeds de zure vruchten van.
Tot slot mag je echt wel gaan kijken naar de oorzaken achter de vluchtelingenstromen. Het is veel meer dan stukje geluk zoeken. Dat is vaak niet eens de reden want echte gelukzoekers krijgen vaak geen visum. Het gaat om stukje onleefbaarheid in hun eigen land. En daar hebben wij Westerse landen meer dan eens wel schuld aan. Dan kan je denken aan klimaatveranderingen, deelnemen aan onrust in regio. Kijk bijvoorbeeld naar Libanon, zij vangen echt bizar veel vluchtelingen op uit hele regio. Maar dan valt Israel hun aan en verovert een hoop gebied waardoor er minder overblijft.
Waar denk je dan dat die vluchtelingen naartoe gaan? Dus wij sponsoren hun enerzijds en kijken tegelijk weg. En hier gaan we om het hardst janken dat zij op zoek gaan naar een beter leven in Europa? De hypocrisie kan niet groter zijn. En dat moet stoppen. Word wakker.
Het kabinet heeft iets te makkelijk gedacht op dit punt, met name denk ik door het gedram van de VVD. Maar wat ik nu zie is dat de bonden niet eens aan tafel willen komen om te praten terwijl er al duidelijk is gemaakt door het kabinet dat de plannen in deze vorm niet door zullen gaan, maar er zal toch een oplossing moeten komen. Die 6,5 miljard zal ergens vandaan moeten komen, tenzij Heinen de geldkraan open zet, en dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, het is vooral ook een illustratie dat het kabinet anderen nodig heeft. In de kamers de oppositie en in de sociale zekerheid de polder…
Ofwel, de arrogantie waarmee ze hun wensen aankondigden houdt geen stand.
Spekman staat ook gewoon sterk in de onderhandeling omdat het kabinet geen meerderheid heeft. Daarbij dus ook blijkbaar totaal geen duidelijk plan waar ze wel een meerderheid voor kunnen krijgen. Ik bedoel de regering heeft wel een wenslijstje gedumped van hoe zij het graag zien. Maar dat is zoals we merken weinig effectief om de vakbonden of oppositie te bewegen daaraan mee te doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het kabinet heeft iets te makkelijk gedacht op dit punt, met name denk ik door het gedram van de VVD. Maar wat ik nu zie is dat de bonden niet eens aan tafel willen komen om te praten terwijl er al duidelijk is gemaakt door het kabinet dat de plannen in deze vorm niet door zullen gaan, maar er zal toch een oplossing moeten komen. Die 6,5 miljard zal ergens vandaan moeten komen, tenzij Heinen de geldkraan open zet, en dat gaat niet gebeuren.
Spekman en co willen eerst de toezegging dat de 6,5 miljard ergens anders geshopt kan worden, maar dat vind ik wel erg makkelijk want er valt ook echt nog wel wat te halen op de sociale zekerheid zelf.
Dit is een subjectief oordeel. Een dubbeltje kun je door twee delen. Hoe (relatief) laag een bedrag ook is, je kunt altijd schrapen en de zoveelste kaalslag erop los laten.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:17 schreef TheVulture het volgende:
maar dat vind ik wel erg makkelijk want er valt ook echt nog wel wat te halen op de sociale zekerheid zelf.
Vluchteling zonder geldige documenten = illegaal.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kijk eens dieper naar de oorzaken van de vluchtelingenstromen in plaats van holle retoriek als stop met opvangen.
Nee, zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:45 schreef DavidAZ het volgende:
Vluchteling zonder geldige documenten = illegaal.
Europese verdragen betreft vluchtelingen zijn hier dus niet van toepassing.
Mooi man! En waar stuur je iemand zonder geldige papieren precies naar toe?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:45 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Vluchteling zonder geldige documenten = illegaal.
Europese verdragen betreft vluchtelingen zijn hier dus niet van toepassing.
Als je dat als uitgang punt neemt, wordt het al gelijk veel minder druk.
En daarom moet je dus iets van terugkeerhubs hebben. Als je als vluchteling zelf “niet weet”quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi man! En waar stuur je iemand zonder geldige papieren precies naar toe?
Oh wacht, gewoon versnipperen, het is toch eigenlijk geen mens, maar iets illegaals
Mutluer speelt grootinquisiteurtje wat totaal niet nodig is.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:17 schreef kalinhos het volgende:
Iemand die trouwens het verhoor van Van Dissel bekijkt? De man is niet bang continu aan te geven waar in zijn ogen de vragenstellers fout zitten qua feiten en tijdslijn.
Vooral Mutluer en Van Dissel liggen elkaar totaal niet
Bepaald goed gecontroleerd AI heeft wel aanvullende capaciteiten, daar worden ook geen werknemers om ontslagen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De bedoeling van AI is om mensen efficienter te laten werken. Of om mensen te vervangen, immers mensen zeuren en een computerprogramma doet wat je zegt.
Tot een paar maanden terug hebben die bedrijven AI ook gigantisch gesubsidieerd om gebruikers te proberen te lokken. (het type dumping waar als China het doet een tariefmuur tegen opgebouwd zou zijn)
Het probleem is dat AI nogal ineffectief is, de AI bedrijven zijn nu meer van de kosten door aan het berekenen aan hun klanten en wat we zien is dat AI duurder is dan personeel om hetzelfde te doen. Het blijft totaal onduidelijk hoeveel tijdswinst of productiviteitswinst er uit AI kan worden gehaald. Op het moment is de winst zo klein dat het amper te meten is. Er is ook geen enkel bedrijf buiten de AI bedrijven die claimt heel succesvol te zijn sinds ze AI inzetten. Als AI zo transformatief was als wordt beweerd zouden er na een paar jaar wel bedrijven zijn waar je naar kunt wijzen en zeggen kijk dit bedrijf is door AI keihard gegroeid.
Verder ja al zou AI in de buurt komen van wat de fraudeurs die het verkopen beweren dan is het een machtsmiddel dat je flink zult moeten reguleren.
Jouw "Men" is een idee van Jona van Loenen. Kan best een vruchtbaar idee zijn, als de balans wordt nagestreefd. Ik heb al teveel zorgmedewerkers gezien die sneller vollediger opgebrand zijn dan Michael babyboomer Moore met een wat makkelijker doorgezakter leven en anderen dat niet zo gunnen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan toch humanoids maken?/
Waarom wil jij zoveel mensen ??
Men wil de AOW koppelen aan het soort werk
Bekijk deze YouTube-video
Beide.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Ondernemers krijgen het wel steeds lastiger met al die heffingen en het sluiten van de straat van Hurmuz. Klanten blijven vaker weg om op de kleintjes te lettenquote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nu denk ik dat er bij Amsterdam wel wat mogelijk is (en het hele apparaat wel een renovatie kan gebruiken) maar het is duidelijk dat D66 alweer als VVD gedraagt.
Bij de OZB voeren ze een nullijn in terwijl de prijzen natuurlijk wel blijven stijgen. Je kunt je afvragen hoe rechtvaardig zo een beslissing uit pakt.
Dus is jouw oplossing om ze terug te sturen naar het front?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing?
Sws geen valse hoop scheppen dat het hier het land van melk en honing is.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus is jouw oplossing om ze terug te sturen naar het front?
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Sws geen valse hoop scheppen dat het hier het land van melk en honing is.
Wie doet dat dan?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
De neo-liberale oplossing voor de vergrijzing en krapte op de arbeidsmarkt is om zoveel mogelijk capaciteit onbenut te laten omdat anderen uiteindelijk dezelfde menselijke rechten te onthouden en tot erger willen overgaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Oorlogsvluchtelingen terug willen sturen naar het front, had je daar maar een woord voor.
Ik zie geen verschil meer tussen de VVD of partijen zoals FvD/PVV.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De neo-liberale oplossing voor de vergrijzing en krapte op de arbeidsmarkt is om zoveel mogelijk capaciteit onbenut te laten omdat anderen uiteindelijk dezelfde menselijke rechten te onthouden en tot erger willen overgaan.
We moeten zogenaamd vooral meer problemen zien te creeeren en er een soort "rassen" ipv klasse-issue van maken. Dat houdt de molen van onvrede aan weerskanten wel draaiende.
Ik mis de jaren '90 waarin zowel VVD rechts als links veel meer aandacht had voor de mens als individu ipv dat je als individu aan een groep wordt geschakeld, en daarop wordt beoordeeld.
Die is er ook niet. JA21 snoept VVD kiezers af omdat er een algemene ontevredenheid met de VVD is maar de partijen verschillen inhoudelijk weinig van elkaar. En VVD realiseerde zich dat als ze dat hele ‘law & order’ imago opschroeven ze kiezers van PVV/FvD voor zich kunnen winnen. Terwijl de grootste grap is dat VVD ontzettend afhankelijk is van vooral arbeidsmigratie om hun achterban tevreden te houden. Rechts is een grote grap.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil meer tussen de VVD of partijen zoals FvD/PVV.
Nanninga buiten gelaten lijkt JA21 liberaler.
De huidige coalitie is daarom ook vrij wankel. Het is tov de vorige wel de best mogelijke poging tot iets van een werkbare stabilisering. Maar ergens voelde Schoof 1 wat aan als Trump 1 met Biden ertussen, voor het totaal een shitshow werd. De troep die mogelijk nog in de opvolging komt kan stukken minder zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil meer tussen de VVD of partijen zoals FvD/PVV.
Nanninga buiten gelaten lijkt JA21 liberaler.
Naar een land waar ie beweert vandaan te komen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi man! En waar stuur je iemand zonder geldige papieren precies naar toe?
Oh wacht, gewoon versnipperen, het is toch eigenlijk geen mens, maar iets illegaals
Eerst moet er bewezen worden dat het inderdaad een oorlogsvluchteling is. Als hij dat zelf niet kan aantonen mbv geldige documenten en andere bewijsstukken, dan is dat bijna onmogelijk achter te halen. In dat geval komen ze niet in aanmerking voor een asiel, lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Oorlogsvluchtelingen terug willen sturen naar het front, had je daar maar een woord voor.
Het kan zeker wel. Krijg je wel de toenmalige welvaart van het Oostblok voor terug.quote:
De bonden zouden wel gek zijn om direct mee te gaan nu het kabinet in de touwen hangtquote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het kabinet heeft iets te makkelijk gedacht op dit punt, met name denk ik door het gedram van de VVD. Maar wat ik nu zie is dat de bonden niet eens aan tafel willen komen om te praten terwijl er al duidelijk is gemaakt door het kabinet dat de plannen in deze vorm niet door zullen gaan, maar er zal toch een oplossing moeten komen. Die 6,5 miljard zal ergens vandaan moeten komen, tenzij Heinen de geldkraan open zet, en dat gaat niet gebeuren.
Spekman en co willen eerst de toezegging dat de 6,5 miljard ergens anders geshopt kan worden, maar dat vind ik wel erg makkelijk want er valt ook echt nog wel wat te halen op de sociale zekerheid zelf.
Dit klinkt wel als de typische VVD’er op dit momentquote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
En als dat land hem of haar niet accepteert? Of überhaupt geen functionerend land is?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:29 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Naar een land waar ie beweert vandaan te komen.
Illegaal betekent niet dat het geen mens is. Zei ik ook nergens.
Het is helemaal geen vaststaand feit dat er überhaupt 6,5 miljard bezuinigd moet worden. Dat heeft het kabinet bedacht, maar daar hoeft de Kamer niet in mee te gaan. Die kan daar een andere kijk op hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De draad volgend. Er worden tienduizenden genoemd. Hoe is dat te reduceren tot "hij". En hoe weet jij of het beoordelen van casussen onder jaren zeer rechts VVD-beleid niet scherp genoeg is naar persoonlijke maatstaven.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:34 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Eerst moet er bewezen worden dat het inderdaad een oorlogsvluchteling is. Als hij dat zelf niet kan aantonen mbv geldige documenten en andere bewijsstukken, dan is dat bijna onmogelijk achter te halen. In dat geval komen ze niet in aanmerking voor een asiel, lijkt me logisch.
Van die tienduizenden zijn er een heleboel die frauderen en helemaal niet in aanmerking komen voor een asiel. Jij of ik krijgen toch geen recht op een lening of uitkering als we niet in aanmerking komen. Waarom moet het hier anders zijn?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De draad volgend. Er worden tienduizenden genoemd. Hoe is dat te reduceren tot "hij". En hoe weet jij of het beoordelen van casussen onder jaren zeer rechts VVD-beleid niet scherp genoeg is naar persoonlijke maatstaven.
Zo zijn er vast wel meer beroepsgroepen waarin complexere zaken gereduceerd kunnen worden tot het doorhakken van een knoop door jan met de pet. Maar dat zijn beslissingen die men nooit op zichzelf of de eigen familie wil toepassen. Dan moet alles netjes tot de kleinste eenheden worden afgewogen door degenen die ervoor zijn opgeleid. Gun een ander ook wat licht in de ogen.
Je hebt hier wel een punt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:50 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Van die tienduizenden zijn er een heleboel die frauderen en helemaal niet in aanmerking komen voor een asiel. Jij of ik krijgen toch geen recht op een lening of uitkering als we niet in aanmerking komen. Waarom moet het hier anders zijn?
quote:Handboeien. Vliegtuig. Parachute. Syrië.
Leg jij mij dan eens uit waarom deze mensen door tig veilige landen hiernaartoe komen. Sommigen hebben al gewoon een asielstatus in bijv Griekenland. En toch hier weer doodleuk een aanvraag indienen.quote:
Nee. Dat oplossing bedoelde ik alleen voor de illegalen. Laat die goedkope manipulaties voor je vrienden. Ben niet onder de indruk.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je hebt hier wel een punt.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Inzake frauderenden, ongeacht of ze frauderende leningtrekkers, uitkeringstrekkers of asielstatustrekkers zijn: voor iedereen dezelfde oplossing.
[..]
Ze lijkt minder goed voorbereid dan Van Dissel. Ik heb hem nu echt al een keer of 6 iets horen zeggen als “ja maar dat kunt u gewoon hier en hier vinden op de rivm website” of “ja maar dat staat in die en die brief”quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mutluer speelt grootinquisiteurtje wat totaal niet nodig is.
heel nederland doet frauderen als ie kan dus wat is nieuwquote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:50 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Van die tienduizenden zijn er een heleboel die frauderen en helemaal niet in aanmerking komen voor een asiel. Jij of ik krijgen toch geen recht op een lening of uitkering als we niet in aanmerking komen. Waarom moet het hier anders zijn?
Gezien jouw goedkope 'oplossingen' voor het asiel- en vluchtelingenprobleem, houd ik jou voor iemand die sowieso niet snel ergens van onder de indruk is.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:01 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Nee. Dat oplossing bedoelde ik alleen voor de illegalen. Laat die goedkope manipulaties voor je vrienden. Ben niet onder de indruk.
Jaarlijks gespreksonderwerp op familiefeestjes tussen januari en mei.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heel nederland doet frauderen als ie kan dus wat is nieuw
neem een extra hypotheek via je eigen BVquote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Jaarlijks gespreksonderwerp op familiefeestjes tussen januari en mei.
Hoe licht ik de belastingdienst op? Heb jij nog een tip?
quote:AI-overzicht
Een extra hypotheek afsluiten via je eigen BV is een uitstekende manier om de overwaarde van je woning te benutten zonder tussenkomst van een reguliere bank.
Je leent simpelweg geld van jouw eigen onderneming.
Dit biedt fiscale voordelen en flexibiliteit, maar er zijn strikte voorwaarden aan verbonden.
quote:Hoe werkt het?
Een hypotheek uit eigen BV opzetten werkt als volgt: je stelt eerst een hypotheekovereenkomst op met je eigen BV. Hierin leg je onder andere de looptijd en hypotheekrente vast.
Je betaalt rente aan je eigen BV in plaats van aan de bank.
Deze hypotheekrente is fiscaal aftrekbaar als de aflossing minimaal annuïtair is en een maximale looptijd van 30 jaar heeft.
Je betaalt dus aflossing en rente aan je eigen BV.
Let er wel op dat de rente alleen aftrekbaar is als de lening op zakelijke voorwaarden is afgesloten. Is de rente te hoog of de overeenkomst niet zakelijk ingericht, dan kan de Belastingdienst de renteaftrek weigeren. De Belastingdienst toetst hier steeds strenger op.
Ik zit in een huurappartementje.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
neem een extra hypotheek via je eigen BV
https://jens.nl/belasting(...)um=cpc&utm_campaign={campaign}&utm_term=&utm_content=810662046955&gad_source=1&gad_campaignid=22862133762&gbraid=0AAAAADC9xjmaafo2WITJzyk6aKS_JnOb-&gclid=Cj0KCQjw54nRBhDCARIsAMcY_SBGiiK01ahMqVWIV3vKxLy3YGws2kWgKkikrUEuznEAeSFVUGgQLPwaApweEALw_wcB
https://www.aa.com.tr/en/(...)nctions-bill/3957105quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:50 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Zo gaat dat niet. Maar verassend veel zien de belastingdienst als een service die grote onderdanige dankbaarheid zou moeten tonen omdat Ad of Ali überhaupt belasting "wil" (moet) betalen als ondernemer of liberaal. Vanuit dat punt beredenerend worden er nog weleens aannames gemaakt die achteraf gecorrigeerd worden en de weerstand vergroot. Meer gemakszucht en onkunde (schade / schande), dan oplichting.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Jaarlijks gespreksonderwerp op familiefeestjes tussen januari en mei.
Hoe licht ik de belastingdienst op? Heb jij nog een tip?
Dit klinkt als verschuivende doelpalen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Leg jij mij dan eens uit waarom deze mensen door tig veilige landen hiernaartoe komen. Sommigen hebben al gewoon een asielstatus in bijv Griekenland. En toch hier weer doodleuk een aanvraag indienen.
Bijzonder wel.
Weet ik niet, maar stel dat het zo is, betekent het niet dat het zo ook hoort.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heel nederland doet frauderen als ie kan dus wat is nieuw
Het interesseert me niet of het rechts of links is. Ik ben voor gezonde verstand, of het nou van rechts of links komt. Een radicaal in de oorspronkelijke zin van het Latijnse woord.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Gezien jouw goedkope 'oplossingen' voor het asiel- en vluchtelingenprobleem, houd ik jou voor iemand die sowieso niet snel ergens van onder de indruk is.
Gewoon rechts blijven stemmen. Die zullen nog meer gaan bezuinigen op opvang, COA en IND waardoor het probleem steeds groter wordt. Met als gevolg dat hun aanhang blijft groeien. Maar streven naar een echte oplossing? Vergeet het maar.
Ik ga niet claimen dat ik de oplossing heb, maar dit probleem is wel een goed voorbeeld, wat mij betreft, van iets dat in EU-verband moet worden opgelost. Al die individuele schijnoplossingen werken alleen maar meer chaos in de hand.
Gemakkelijk zal dat nochtans niet zijn, gezien de uiteenlopende meningen van de diverse regeringen.
En politici zijn helaas, vaak uit puur opportunisme, doodsbenauwd om toe te geven dat iets niet zo simpel is als het lijkt.
Het ene gezonde verstand is het andere niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:44 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Het interesseert me niet of het rechts of links is. Ik ben voor gezonde verstand, of het nou van rechts of links komt. Een radicaal in de oorspronkelijke zin van het Latijnse woord.
Dit soort valse, oneerlijke opmerkingen maken het hier ondoenlijk om een serieus gesprek te voeren. Dit is meer het vergif van de samenleving dan de echte neo-nazi's met hun leuzen tijdens demonstraties, dit is het normaliseren van leugens die vluchtelingen ontmenselijken en doen alsof het heel redelijke opmerkingen zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Snap het maar zou jammer zijn als je vertrekt!quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit soort valse, oneerlijke opmerkingen maken het hier ondoenlijk om een serieus gesprek te voeren. Dit is meer het vergif van de samenleving dan de echte neo-nazi's met hun leuzen tijdens demonstraties, dit is het normaliseren van leugens die vluchtelingen ontmenselijken en doen alsof het heel redelijke opmerkingen zijn.
Ik ben er klaar mee, heb ook aangevraagd of ik op anoniem gezet kan worden.
Hoeft ook ook niet. Iedereen heeft een eigen hoofd op de schouders. Ik praat ook niet namens de anderen, alleen namens mezelf. Je mag niet eens zijn met mijn views, vind ik allemaal prima.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het ene gezonde verstand is het andere niet.
Je simplistische 'oplossingen' zullen niet door iedereen worden gezien als voorbeelden van gezond verstand.
Ik ben niet neutraal, waar haal je dat vandaan? Radicaal is niet gelijk aan neutraal, juist andersom. Ik ben 100% tegen illegalen en criminelen, en vind dat ze eruit moeten worden gegooid zonder veel blablablabla.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
E je kunt pretenderen neutraal te zijn, maar je simplistische 'oplossingen' zullen toch vooral ter rechterzijde worden toegejuicht.
Erg zonde en helaas. Ik kan je inbreng hier altijd zeer waarderen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit soort valse, oneerlijke opmerkingen maken het hier ondoenlijk om een serieus gesprek te voeren. Dit is meer het vergif van de samenleving dan de echte neo-nazi's met hun leuzen tijdens demonstraties, dit is het normaliseren van leugens die vluchtelingen ontmenselijken en doen alsof het heel redelijke opmerkingen zijn.
Oh wat jammer.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je geeft zelf aan dat het je niet kan schelen of het links of rechts is.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:57 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Hoeft ook ook niet. Iedereen heeft een eigen hoofd op de schouders. Ik praat ook niet namens de anderen, alleen namens mezelf. Je mag niet eens zijn met mijn views, vind ik allemaal prima.
[..]
Ik ben niet neutraal, waar haal je dat vandaan? Radicaal is niet gelijk aan neutraal, juist andersom. Ik ben 100% tegen illegalen en criminelen, en vind dat ze eruit moeten worden gegooid zonder veel blablablabla.
Jammer om je te zien gaan, maar ik begrijp het wel. Ik heb je posts altijd heel erg gewaardeerd en er veel van geleerd, dank voor de tijd en moeite die je daarin hebt gestoken. Ik wens je veel goeds toe.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom heb je het idee dat die poster geïnteresseerd is in iets anders dan holle retoriek en stemmingmaken tegen asielzoekers?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je moet dan ook de tekst: 'Graag verwijderen' in de sig of ondertitel zetten, als je op anoniem wil gaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jammer. Het zijn altijd de kwaliteitsusers die vertrekken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helaas. Zonde.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je haalt dingen door elkaar. Neutraal zijn in politieke zin is niet hetzelfde als neutraal zijn betreffende illegalen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je geeft zelf aan dat het je niet kan schelen of het links of rechts is.
Dat is tamelijk neutraal.
En je wilt criminelen er dus ook uitgooien?
Wederom niet echt een voorbeeld van gezond verstand.
Het is allemaal een niet realistisch zelf bedacht Utopia.
W.b. je Latijnse claim:
'Radicaal' is afgeleid van 'radix' (wortel) en het betekent dat je een probleem bij de wortel wilt aanpakken.
Eruit gooien is achteraf actie ondernemen; dat heeft helemaal niets met bij de wortel aanpakken te maken.
Je bent inderdaad radicaal, maar met de Latijnse oorsprong heeft het bij jou helemaal niets te maken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-regelmatig-a4929453quote:Oud-staatsecretaris Gijs Tuinman heeft zijn BBB-lidmaatschap opgezegd, helpt en belt partijloze Mona Keijzer regelmatig
De voormalige staatssecretaris van Defensie liet weten beschikbaar te zijn als Mona Keijzer een nieuwe partij zou opzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |