Dus is jouw oplossing om ze terug te sturen naar het front?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing?
Acht tot tien jaar wachttijd, waaronder kinderen, is onmenselijk.
Sws geen valse hoop scheppen dat het hier het land van melk en honing is.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus is jouw oplossing om ze terug te sturen naar het front?
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Sws geen valse hoop scheppen dat het hier het land van melk en honing is.
Wie doet dat dan?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
De neo-liberale oplossing voor de vergrijzing en krapte op de arbeidsmarkt is om zoveel mogelijk capaciteit onbenut te laten omdat anderen uiteindelijk dezelfde menselijke rechten te onthouden en tot erger willen overgaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Oorlogsvluchtelingen terug willen sturen naar het front, had je daar maar een woord voor.
Ik zie geen verschil meer tussen de VVD of partijen zoals FvD/PVV.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De neo-liberale oplossing voor de vergrijzing en krapte op de arbeidsmarkt is om zoveel mogelijk capaciteit onbenut te laten omdat anderen uiteindelijk dezelfde menselijke rechten te onthouden en tot erger willen overgaan.
We moeten zogenaamd vooral meer problemen zien te creeeren en er een soort "rassen" ipv klasse-issue van maken. Dat houdt de molen van onvrede aan weerskanten wel draaiende.
Ik mis de jaren '90 waarin zowel VVD rechts als links veel meer aandacht had voor de mens als individu ipv dat je als individu aan een groep wordt geschakeld, en daarop wordt beoordeeld.
Die is er ook niet. JA21 snoept VVD kiezers af omdat er een algemene ontevredenheid met de VVD is maar de partijen verschillen inhoudelijk weinig van elkaar. En VVD realiseerde zich dat als ze dat hele ‘law & order’ imago opschroeven ze kiezers van PVV/FvD voor zich kunnen winnen. Terwijl de grootste grap is dat VVD ontzettend afhankelijk is van vooral arbeidsmigratie om hun achterban tevreden te houden. Rechts is een grote grap.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil meer tussen de VVD of partijen zoals FvD/PVV.
Nanninga buiten gelaten lijkt JA21 liberaler.
De huidige coalitie is daarom ook vrij wankel. Het is tov de vorige wel de best mogelijke poging tot iets van een werkbare stabilisering. Maar ergens voelde Schoof 1 wat aan als Trump 1 met Biden ertussen, voor het totaal een shitshow werd. De troep die mogelijk nog in de opvolging komt kan stukken minder zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil meer tussen de VVD of partijen zoals FvD/PVV.
Nanninga buiten gelaten lijkt JA21 liberaler.
Naar een land waar ie beweert vandaan te komen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi man! En waar stuur je iemand zonder geldige papieren precies naar toe?
Oh wacht, gewoon versnipperen, het is toch eigenlijk geen mens, maar iets illegaals
Eerst moet er bewezen worden dat het inderdaad een oorlogsvluchteling is. Als hij dat zelf niet kan aantonen mbv geldige documenten en andere bewijsstukken, dan is dat bijna onmogelijk achter te halen. In dat geval komen ze niet in aanmerking voor een asiel, lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Oorlogsvluchtelingen terug willen sturen naar het front, had je daar maar een woord voor.
Het kan zeker wel. Krijg je wel de toenmalige welvaart van het Oostblok voor terug.quote:
De bonden zouden wel gek zijn om direct mee te gaan nu het kabinet in de touwen hangtquote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het kabinet heeft iets te makkelijk gedacht op dit punt, met name denk ik door het gedram van de VVD. Maar wat ik nu zie is dat de bonden niet eens aan tafel willen komen om te praten terwijl er al duidelijk is gemaakt door het kabinet dat de plannen in deze vorm niet door zullen gaan, maar er zal toch een oplossing moeten komen. Die 6,5 miljard zal ergens vandaan moeten komen, tenzij Heinen de geldkraan open zet, en dat gaat niet gebeuren.
Spekman en co willen eerst de toezegging dat de 6,5 miljard ergens anders geshopt kan worden, maar dat vind ik wel erg makkelijk want er valt ook echt nog wel wat te halen op de sociale zekerheid zelf.
Dit klinkt wel als de typische VVD’er op dit momentquote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
En als dat land hem of haar niet accepteert? Of überhaupt geen functionerend land is?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:29 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Naar een land waar ie beweert vandaan te komen.
Illegaal betekent niet dat het geen mens is. Zei ik ook nergens.
Het is helemaal geen vaststaand feit dat er überhaupt 6,5 miljard bezuinigd moet worden. Dat heeft het kabinet bedacht, maar daar hoeft de Kamer niet in mee te gaan. Die kan daar een andere kijk op hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het kabinet heeft iets te makkelijk gedacht op dit punt, met name denk ik door het gedram van de VVD. Maar wat ik nu zie is dat de bonden niet eens aan tafel willen komen om te praten terwijl er al duidelijk is gemaakt door het kabinet dat de plannen in deze vorm niet door zullen gaan, maar er zal toch een oplossing moeten komen. Die 6,5 miljard zal ergens vandaan moeten komen, tenzij Heinen de geldkraan open zet, en dat gaat niet gebeuren.
Spekman en co willen eerst de toezegging dat de 6,5 miljard ergens anders geshopt kan worden, maar dat vind ik wel erg makkelijk want er valt ook echt nog wel wat te halen op de sociale zekerheid zelf.
De draad volgend. Er worden tienduizenden genoemd. Hoe is dat te reduceren tot "hij". En hoe weet jij of het beoordelen van casussen onder jaren zeer rechts VVD-beleid niet scherp genoeg is naar persoonlijke maatstaven.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:34 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Eerst moet er bewezen worden dat het inderdaad een oorlogsvluchteling is. Als hij dat zelf niet kan aantonen mbv geldige documenten en andere bewijsstukken, dan is dat bijna onmogelijk achter te halen. In dat geval komen ze niet in aanmerking voor een asiel, lijkt me logisch.
Van die tienduizenden zijn er een heleboel die frauderen en helemaal niet in aanmerking komen voor een asiel. Jij of ik krijgen toch geen recht op een lening of uitkering als we niet in aanmerking komen. Waarom moet het hier anders zijn?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De draad volgend. Er worden tienduizenden genoemd. Hoe is dat te reduceren tot "hij". En hoe weet jij of het beoordelen van casussen onder jaren zeer rechts VVD-beleid niet scherp genoeg is naar persoonlijke maatstaven.
Zo zijn er vast wel meer beroepsgroepen waarin complexere zaken gereduceerd kunnen worden tot het doorhakken van een knoop door jan met de pet. Maar dat zijn beslissingen die men nooit op zichzelf of de eigen familie wil toepassen. Dan moet alles netjes tot de kleinste eenheden worden afgewogen door degenen die ervoor zijn opgeleid. Gun een ander ook wat licht in de ogen.
Je hebt hier wel een punt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:50 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Van die tienduizenden zijn er een heleboel die frauderen en helemaal niet in aanmerking komen voor een asiel. Jij of ik krijgen toch geen recht op een lening of uitkering als we niet in aanmerking komen. Waarom moet het hier anders zijn?
quote:Handboeien. Vliegtuig. Parachute. Syrië.
Leg jij mij dan eens uit waarom deze mensen door tig veilige landen hiernaartoe komen. Sommigen hebben al gewoon een asielstatus in bijv Griekenland. En toch hier weer doodleuk een aanvraag indienen.quote:
Nee. Dat oplossing bedoelde ik alleen voor de illegalen. Laat die goedkope manipulaties voor je vrienden. Ben niet onder de indruk.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je hebt hier wel een punt.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Inzake frauderenden, ongeacht of ze frauderende leningtrekkers, uitkeringstrekkers of asielstatustrekkers zijn: voor iedereen dezelfde oplossing.
[..]
Ze lijkt minder goed voorbereid dan Van Dissel. Ik heb hem nu echt al een keer of 6 iets horen zeggen als “ja maar dat kunt u gewoon hier en hier vinden op de rivm website” of “ja maar dat staat in die en die brief”quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mutluer speelt grootinquisiteurtje wat totaal niet nodig is.
heel nederland doet frauderen als ie kan dus wat is nieuwquote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:50 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Van die tienduizenden zijn er een heleboel die frauderen en helemaal niet in aanmerking komen voor een asiel. Jij of ik krijgen toch geen recht op een lening of uitkering als we niet in aanmerking komen. Waarom moet het hier anders zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |