Spekman heeft gelijk. Er is geen hoge nood om de aow of ww verder te versoberen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Hans Spekman bij RTL Tonight houdt niet eens meer de schijn op van zijn directe lijntje met Jesse Klaver en het politieke spel, door aan te geven dat dit kabinet maar een handvol zetels heeft in de Eerste Kamer. Daar zou je je als vakbondsman niet eens aan hoeven te spiegelen als je je puur op je eigen belang focust.
Geen onterechte vragen. Op dit moment lijken we toch eerder wat te laks te zijn geweest op wat onderdelen van de infrastructuur, in elk geval het stroomnet.quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Cynisch denk ik weleens dat dergelijke onderzoeksbureau s er wel belang bij hebben dat er grote bedragen gaan naar hetgeen ze onderzoeken.
Gezien infra hoog op de agenda staat is er schijnbaar ook geld genoeg, waardoor je je weleens afvraagt of er überhaupt naar "kostenbesparing" en/of "goed genoeg" wordt gekeken.
En hoeveel van die kosten nu echt gaan zitten in ontwerp/bouw en hoeveel er wordt uitgegeven aan vergunningen en juridische procedures.
Jij wil een meegaande houding als Rutte-II. De zoveelste ronde van kaalslag en afroming door beunhazen/consultants door centrum-rechts.quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Hans Spekman bij RTL Tonight houdt niet eens meer de schijn op van zijn directe lijntje met Jesse Klaver en het politieke spel, door aan te geven dat dit kabinet maar een handvol zetels heeft in de Eerste Kamer. Daar zou je je als vakbondsman niet eens aan hoeven te spiegelen als je je puur op je eigen belang focust.
Van 'Den Haag' (of de financiering van medebewindstaken beter gezegd) heeft Amsterdam juist het minste last van alle gemeenten. Dat zie je ook aan de knoppen waar ze nu aan draaien (parkeerbelasting, toeristenbelasting). Veel gemeenten hebben die mogelijkheid niet tot beperkt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 00:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Pels (PRO) en Van der Horst (D66) over akkoord om in Amsterdam 344 miljoen te snoeien en 2500 banen te schrappen: ‘We ontzien niemand’ | Het Parool https://share.google/rgqYVaXSJpZglDYMJ
Minder Amsterdammer, meer neoliberalisme. Ja dat komt ook omdat Den Haag stelselmatig bezuinigt op de lokale faciliteiten.
Tja, het is vooral ook een illustratie dat het kabinet anderen nodig heeft. In de kamers de oppositie en in de sociale zekerheid de polder…quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het idee dat mensen zonder kinderen graag in een appartement willen wonen ook wat gezicht altijd.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:24 schreef nostra het volgende:
We bouwen (voor zover we bouwen) weer eens zonder visie.
https://nos.nl/artikel/26(...)-waarschuwt-abn-amro
Ik ga toch voor optie 2 hoor. De huidige generatie en achterban is echt niet zo snugger.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb het debat over de geplande bezuinigingen op de sociale zekerheid gisteren nog grotendeels teruggekeken.
Één ding ging mij eindelijk dagen; de VVD klaagt dat er zoveel mensen in de WIA niet meer uit de WIA komen en dat dat onmenselijk is en dat de WIA een gedrocht van een regeling is geworden.
Maar de WIA is notabene op wens van de VVD ingevoerd, 11 jaar geleden, en bewust zo ingericht dat alleen mensen die écht niet meer in staat waren om te werken nog in aanmerking kwamen voor de WIA, en dan daarna klagen dat er zoveel mensen niet meer uit de WIA komen.
Dit is gewoon kwaadaardig beleid van de VVD, of ze zijn echt intens dom. Dat kan ook, maar het eerste lijkt me waarschijnlijker, bewust beleid en bewuste tactiek om steeds verdere afbraak te legitimeren.
De architect van de WIA was De Geus (CDA) onder Balkenende II. Al vond de VVD het natuurlijk prima. En het wérkte ook, maar het Umfeld is nu wel veranderd.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb het debat over de geplande bezuinigingen op de sociale zekerheid gisteren nog grotendeels teruggekeken.
Één ding ging mij eindelijk dagen; de VVD klaagt dat er zoveel mensen in de WIA niet meer uit de WIA komen en dat dat onmenselijk is en dat de WIA een gedrocht van een regeling is geworden.
Maar de WIA is notabene op wens van de VVD ingevoerd, 11 jaar geleden, en bewust zo ingericht dat alleen mensen die écht niet meer in staat waren om te werken nog in aanmerking kwamen voor de WIA, en dan daarna klagen dat er zoveel mensen niet meer uit de WIA komen.
Dit is gewoon kwaadaardig beleid van de VVD, of ze zijn echt intens dom. Dat kan ook, maar het eerste lijkt me waarschijnlijker, bewust beleid en bewuste tactiek om steeds verdere afbraak te legitimeren.
Maar de wezenlijke verandering van de WIA kwam in 2015 onder Rutte II, samen met de PvdA, waardoor de WIA zo'n gedrocht en zo'n fuik is geworden wat het nu is.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
De architect van de WIA was De Geus (CDA) onder Balkenende II. Al vond de VVD het natuurlijk prima. En het wérkte ook, maar het Umfeld is nu wel veranderd.
Nu denk ik dat er bij Amsterdam wel wat mogelijk is (en het hele apparaat wel een renovatie kan gebruiken) maar het is duidelijk dat D66 alweer als VVD gedraagt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 00:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Pels (PRO) en Van der Horst (D66) over akkoord om in Amsterdam 344 miljoen te snoeien en 2500 banen te schrappen: ‘We ontzien niemand’ | Het Parool https://share.google/rgqYVaXSJpZglDYMJ
Minder Amsterdammer, meer neoliberalisme. Ja dat komt ook omdat Den Haag stelselmatig bezuinigt op de lokale faciliteiten.
Je zou bijna kunnen denken dat het verstandig is om even te stoppen met nieuwe mensen op te vangen. En eerst de achterstanden weg te werken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:42 schreef Klopkoek het volgende:
Voor tienduizenden asielzoekers dreigt langdurige stilstand in azc
https://www.trouw.nl/binn(...)and-in-azc~ba0b416d/
Dit is een voorportaal naar toestanden zoals in Brazilië of de olierijke Golfstaten, met derderangs inwoners die met de nek worden aangekeken. Heel 'liberaal' maar niet heus.
Waar laat je die mensen dan? Buiten?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou bijna kunnen denken dat het verstandig is om even te stoppen met nieuwe mensen op te vangen. En eerst de achterstanden weg te werken.
Rechts stuurt sowieso aan op vertraging en ellende. Zie Rutte-I. Zij lieten 'opeens' de wachttijd exploderen van 7 weken naar 18 maanden.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou bijna kunnen denken dat het verstandig is om even te stoppen met nieuwe mensen op te vangen. En eerst de achterstanden weg te werken.
En dat is nu 8 tot 10 jaar. Volgens het artikel.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rechts stuurt sowieso aan op vertraging en ellende. Zie Rutte-I. Zij lieten 'opeens' de wachttijd exploderen van 7 weken naar 18 maanden.
Wat is jouw oplossing?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar laat je die mensen dan? Buiten?
Kijk eens dieper naar de oorzaken van de vluchtelingenstromen in plaats van holle retoriek als stop met opvangen.
Kan allemaal. Maar ik verwacht tussen 5 a 10 jaar (dwingend) beleid om gezinsvorming te stimuleren. Het geboortecijfers moet weer boven de 2 uitkomen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 07:24 schreef nostra het volgende:
We bouwen (voor zover we bouwen) weer eens zonder visie.
https://nos.nl/artikel/26(...)-waarschuwt-abn-amro
we gaan toch humanoids maken?/quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan allemaal. Maar ik verwacht tussen 5 a 10 jaar (dwingend) beleid om gezinsvorming te stimuleren. Het geboortecijfers moet weer boven de 2 uitkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |