Ik weet niet waar je het over hebt.quote:
Ja, net zoals in Parijs-Nice al enkele jaren het geval is.quote:Op maandag 1 juni 2026 06:40 schreef TAmaru het volgende:
Bij die ploegentijdrit tellen individuele tijden. Moet ik me dan zo voorstellen dat als Tadej die laatste 800 meter vol opknalt in zijn eentje, hij zijn eigen tijd krijgt, ook al eindigen al zijn ploeggenoten achter hem?
Ja, dat is het idee van een eigen tijd ja.quote:Op maandag 1 juni 2026 06:40 schreef TAmaru het volgende:
Bij die ploegentijdrit tellen individuele tijden. Moet ik me dan zo voorstellen dat als Tadej die laatste 800 meter vol opknalt in zijn eentje, hij zijn eigen tijd krijgt, ook al eindigen al zijn ploeggenoten achter hem?
In mijn herinnering was er een tijd dat de tijd van de vierde telde en dat de overige renners daarna wel individuele tijd kregen. Dus 1 t/m 4 = tijd van de 4e en de overige individuele tijd. Maar dat is misschien al jaren geleden.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat is het idee van een eigen tijd ja.
Dat is de standaard en niet wat "eigen tijd" betekent. Je kreeg altijd al een langzamere tijd als je achter de 4e/5e renner binnen kwam.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In mijn herinnering was er een tijd dat de tijd van de vierde telde en dat de overige renners daarna wel individuele tijd kregen. Dus 1 t/m 4 = tijd van de 4e en de overige individuele tijd. Maar dat is misschien al jaren geleden.
Mijn ontwetendheid stamt vast uit het feit dat de TTT mijn minst favoriete discipline is en dat ik mij er nooit in verdiept heb. Echter ben ik wel benieuwd naar hoe dit gaat eindigen. De klassementsrenners zullen op de Montjuic wel gelanceerd worden door hun team en dan zelf naar de finish rijden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is de standaard en niet wat "eigen tijd" betekent. Je kreeg altijd al een langzamere tijd als je achter de 4e/5e renner binnen kwam.
Ik heb er sowieso niet zo heel veel zin in, de winnaar staat al wel vastquote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:39 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik vind de TTT ook niks aan, vooral erg matig dat we ermee beginnen. Voorheen kon je dan gewoon een extra rustdag pakken als kijker, nu mis je meteen de grand départ.
Etappe 2 is wel mooi voor een openingsweekend trouwens, daar kijk ik wel naar uit.
Mwah, waarschijnlijk wel ja, maar dat is wel vaker zo geweest. Genoeg andere zaken die spannend kunnen worden; de overige plekken in de top-10 van het AK, de nevenklassementen, de etappezeges en natuurlijk de pooltjes!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb er sowieso niet zo heel veel zin in, de winnaar staat al wel vast
Nooit leuk als iemand zo dominant is nee.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie gaat er winnen dan?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bob?quote:
Hij rijdt best goed dit jaar. Alleen gaat hij steevast op 350 meter van de meet aan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:27 schreef DecoAoreste het volgende:
Kan Gaviria er nog wat van? Beetje vergane glorie voor mijn gevoel.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op woensdag 3 juni 2026 22:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ x ]
@:DiegoFuser @:Rellende_Rotscholier @:Szura
Drie weken topvermaak gegarandeerd.
Hoogtepunt van de dag is het VLV topicquote:Op woensdag 3 juni 2026 22:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ x ]
Ik kijk niet, lees enkel het topic.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoogtepunt van de dag is het VLV topic
Ik hoop weer te kunnen genieten van de volgende generatie Belgische verdedigers die er geen ene klote van kunnen. Arme De Bruyne die met bijna alleen maar brandhout opgescheept zit.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit geeft ook wel aan dat Karrel niet verwacht dat de Belgjes wereldkampioen gaan worden. Einde tijdperk gouden generatie.
Ik zit nu al klaarquote:Op woensdag 3 juni 2026 22:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ x ]
Dit wordt weer fantastisch, fijn dat dit ons niet ontnomen wordt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ x ]
quote:
Dan moet hij ook naar een ploeg gaan zonder (potentiële) klassementstopper. Seixas gaat wel hard, maar uiteindelijk zou in de Tour toch wel alles op hem gezet worden.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:00 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Die kan weer op zoek naar een nieuwe ploeg straks. Bizar, hij is al een paar jaar een van de beste sprinters ter wereld maar krijgt maar geen kans in de Tour.
Precies, in een normale wereld had Seixas dit jaar de Vuelta gereden, maar zou hij volgend jaar alsnog als kopman naar de Tour gaan. Het was voor Kooij alleen realistisch geweest om dit jaar de Tour te rijden, daarna al niet meer.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet hij ook naar een ploeg gaan zonder (potentiële) klassementstopper. Seixas gaat wel hard, maar uiteindelijk zou in de Tour toch wel alles op hem gezet worden.
Als Seixas niet zo enorm snel extreem goed was geworden, was het ook realistisch dat Kooij de eerste twee jaren van zijn contract gewoon (gedeeld) kopman was en het vooral in het laatste jaar een potentieel probleem zou zijn geworden. Dus je kunt hem toch ook niet al te veel verwijten in dit geval vind ik.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Precies, in een normale wereld had Seixas dit jaar de Vuelta gereden, maar zou hij volgend jaar alsnog als kopman naar de Tour gaan. Het was voor Kooij alleen realistisch geweest om dit jaar de Tour te rijden, daarna al niet meer.
Hij heeft voor een ploeg gekozen waar hij zelf zijn trein mocht samenstellen en waar hij het dikste salaris kreeg. Op dat vlak mag je Decathlon een goede keuze noemen, als het zijn idee was om jaarlijks de Tour te rijden is Decathlon nooit de goede keuze geweest. Toen hij zijn contract tekende was het talent van Seixas echt al wel bekend.
Dit soort teksten hoor je elk jaar over talloze renners en je kan er precies niks mee.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:44 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Laten we de Tour maar gewoon overslaan.
Frans toptalent in een Franse ploeg...quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:20 schreef Marcoss het volgende:
Seixas die op z'n 20e al een volledige ploeg in dienst krijgt in de Tour, was wel vrij onrealistisch ja, laat staan op z'n 19e..
Bij Seixas ligt het niet zozeer aan de nationaliteit, maar voornamelijk aan z'n talent, lijkt me.quote:
Komen er weer voorbeschouwingen tijdens de Tour?quote:Op maandag 8 juni 2026 10:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
We hebben een roadbook, ja!
quote:A 4-day, 3-night weekend at my farm in Franche-Comté. During the stay, I'll take you inside the Tour de France, paddock access and for guests ages 16+, we’ll take a ride in an official race car and enjoy a helicopter view of the stage. Away from the tour and back at the farm, I'll show you the animals, and we'll finish with an e-bike ride and a picnic by my pond. Sport and countryside, the way I know them.
Le logement
I grew up in Franche-Comté and this is where I came back to after cycling. My farm in Mélisey is where I spend my days now, and for four days and three nights, I'm inviting one family to share it with me.
You'll arrive to a tour of the house and an authentic Pinot family BBQ, just a good evening together before the days ahead.
The main event is a full day at the Tour de France. I'll get you into the paddock at the start, you'll follow the stage from inside an official race car, and we'll watch part of it from a helicopter. I raced this event for years — I'll show you what it looks like from the inside.
The last day is about the farm. I'll take you round to meet the sheep and cattle, we'll head out on e-bikes through the countryside, and finish with a picnic by my pond. It's a quiet part of the world and I'm so proud of it and excited to share it with guests for the first time.
Dat is wel de bedoeling.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Komen er weer voorbeschouwingen tijdens de Tour?
Beter meteen opgeheven worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:58 schreef franklop het volgende:
Voor Poole komt de Tour waarschijnlijk te vroeg
PicnicPostNL kan beter thuisblijven denk ik
En voor Bittner wordt het een race tegen de klok om het te halen. Al is het voor hem waarschijnlijk beter om voor de Vuelta te gaan qua concurrentiequote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:58 schreef franklop het volgende:
Voor Poole komt de Tour waarschijnlijk te vroeg
PicnicPostNL kan beter thuisblijven denk ik
Van UAE mag je toch wel beter verwachten. Die zijn in de TARA met een B-team. Die komen straks met Wellens, Grossschartner, Pog zelf, Politt, Del Toro, McNulty, Vermeersch naar de Tour.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:59 schreef DeeBee het volgende:
Blijft niks over voor Picnic op die manier...
Benieuwd welke ploegen tijdens de eerste etappe toch ineens vliegen, de gaten waren toch flink gisteren met de TTT.
Bergop ga je Pogacar toch niet bedreigen, een Tulett of Nordhagen gaat daar niks aan veranderen.quote:Op maandag 15 juni 2026 10:39 schreef Marcoss het volgende:
Hagenes nummer 8 bij Visma, dus bij Tulett en Nordhagen blijven ze bij het oorspronkelijke plan om de Vuelta te rijden. Ploeg dus Vingegaard, Jorgenson, Affini, van Aert, Kuss, Armirail, Campenaerts en Hagenes
Bergop wel een stuk minder dan de afgelopen jaren
Gezien de vorm van WOUT ben je nog beter af ook met Hagenes. Dit is eerder een zegen dan een vloek, je hebt ook geen last meer van de totaal gestoorde Belgische media.quote:
Gelukkig is daar altijd nog Evenepoel!quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
Neeeeee
Al is het alleen maar om Vive le Velo
En Lenny! En Arnaud! En Cian!quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gelukkig is daar altijd nog Evenepoel!
Altijd tegen ons.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
Neeeeee
Al is het alleen maar om Vive le Velo
https://sporza.be/nl/2026(...)-kans~1781691336306/quote:
Dit is wederom PEAK Belgiequote:Op woensdag 17 juni 2026 14:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
https://sporza.be/nl/2026(...)-kans~1781691336306/
Het wensdenken heeft twee uur geduurd.
De route naar de wereldtitiel ligt nu helemmaal open.
quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
https://sporza.be/nl/2026(...)-kans~1781691336306/
Het wensdenken heeft twee uur geduurd.
De route naar de wereldtitiel ligt nu helemmaal open.
Recentelijk was er toch nog een renner overleden aan bloedvergiftiging?quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:59 schreef Pistolero het volgende:
https://www.hln.be/wielre(...)ntsnapt-is~aa11ed9a/
WOUT van Nazareth is aan de dood ontsnapt!
Je doelt op Cristian Camilo Muñoz gok ik.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Recentelijk was er toch nog een renner overleden aan bloedvergiftiging?
Ja kloptquote:Op woensdag 17 juni 2026 15:15 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je doelt op Cristian Camilo Muñoz gok ik.
quote:¦koda Auto heeft Chris Froome benoemd tot internationale Brand Cycling Ambassador. De viervoudig Tourwinnaar zal in zijn nieuwe rol deelnemen aan een breed scala aan wieleractiviteiten van het automerk, waaronder evenementen rondom de naderende Tour de France. Dat heeft ¦koda bekendgemaakt in een persbericht.
Kan die lekker op verkansie!quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:59 schreef Pistolero het volgende:
https://www.hln.be/wielre(...)ntsnapt-is~aa11ed9a/
WOUT van Nazareth is aan de dood ontsnapt!
Ook tussensprints krijgen meer punten dan voorheen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:02 schreef franklop het volgende:
Sprintritten krijgen meer punten (70 voor winnaar), ook ereplaatsen krijgen meer punten. Alles om het groen bij de sprinters te krijgen
Lijkt vooral ook om wat langer meer renners in play te houden. Tussensprint nog meer had niet gehoeven.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:02 schreef franklop het volgende:
Sprintritten krijgen meer punten (70 voor winnaar), ook ereplaatsen krijgen meer punten. Alles om het groen bij de sprinters te krijgen
quote:« Pendant le stage d'entraînement (en Sierra Nevada), il y a une montée que j'avais testée l'an dernier, sourit-il. J'y avais réalisé un très bon temps. Je m'étais dit : Waouh, je ne pourrai jamais aller plus vite que ça. Et cette année, pour plaisanter, je me suis dit : Bon, à la fin du stage, j'y retourne. Et finalement, j'ai été nettement plus rapide cette année. Donc oui, du point de vue de l'entraînement, je dirais que je suis plus fort. » Son ami Wellens ne doute pas du niveau de son leader : « Avec Tadej, on croit automatiquement à la victoire. On savait qu'il allait beaucoup gagner ici car on avait tous vu son niveau au stage d'altitude. »
quote:„Tijdens het trainingskamp (in de Sierra Nevada) is er een klim die ik vorig jaar had getest,” glimlacht hij. „Ik had daar een heel goede tijd neergezet. Ik dacht toen: Wauw, sneller dan dit kan ik nooit gaan. En dit jaar zei ik voor de grap tegen mezelf: Oké, aan het einde van het trainingskamp ga ik er nog eens heen. En uiteindelijk was ik dit jaar aanzienlijk sneller. Dus ja, vanuit trainingsperspectief zou ik zeggen dat ik sterker ben.” Zijn vriend Wellens twijfelt niet aan het niveau van zijn kopman: “Met Tadej geloven we automatisch in de overwinning. We wisten dat hij hier veel zou winnen, want we hadden allemaal zijn niveau gezien tijdens het hoogtetrainingskamp.”
Tadej gaat gewoon eerste drie etappes winnen en dan zijn we allemaal richting Brienenoord aan het begeven.quote:Op zondag 21 juni 2026 12:43 schreef Pistolero het volgende:
Ik hoop dat het peloton bij de eerste de beste aanval direct de benen stilhoudt en zichzelf buiten tijd laat rijden.
Al accepteer ik het ook als hij gewoon braaf van zijn fiets wordt getrapt door een willekeurige Fransman.
Dit kan zomaar een stukje Jonestown worden voor WLR. Definitief einde tijdperk ons.quote:Op zondag 21 juni 2026 12:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tadej gaat gewoon eerste drie etappes winnen en dan zijn we allemaal richting Brienenoord aan het begeven.
Alleen al in die etappequote:
Over een jaar.quote:Op zondag 21 juni 2026 23:20 schreef franklop het volgende:
Ondanks dat we vanwege Pogi niet gaan kijken; wanneer gaat TDF open @:Rellende_Rotscholier / @:Slobeend
We zitten er niet op te wachten en we dringen er ook niet op aan.quote:Op zondag 21 juni 2026 23:20 schreef franklop het volgende:
Ondanks dat we vanwege Pogi niet gaan kijken; wanneer gaat TDF open @:Rellende_Rotscholier / @:Slobeend
Ik had eerder Wielco verwacht, na zijn goede benen in Zwitserland. Ook omdat Piganzoli nog wat jong is om de dubbel Giro-Tour te doen. Maar blijkbaar zijn ze een beetje in paniek bij Visma.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:24 schreef Marcoss het volgende:
Piganzoli zou nummer 8 zijn bij Visma. Qua ondersteuning bergop de beste optie, maar wel een risico na ook al een zware Giro
Het is vooral bijzonder dat ze bij Visma blijkbaar nog daadwerkelijk denken dat ze een kans maken tegen het Sloveense gedrocht.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:46 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik had eerder Wielco verwacht, na zijn goede benen in Zwitserland. Ook omdat Piganzoli nog wat jong is om de dubbel Giro-Tour te doen. Maar blijkbaar zijn ze een beetje in paniek bij Visma.
Gelukkig is er nog één team dat zich niet bij voorbaat neerlegt bij zijn suprematie.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het is vooral bijzonder dat ze bij Visma blijkbaar nog daadwerkelijk denken dat ze een kans maken tegen het Sloveense gedrocht.
Steef heeft San Sebastian en Tour of Pologne op programma van Piganzoli gezet. Wielerflits meldt inderdaad mogelijk TdF. Die combinatie gaat niet werkenquote:Op maandag 22 juni 2026 11:24 schreef Marcoss het volgende:
Piganzoli zou nummer 8 zijn bij Visma. Qua ondersteuning bergop de beste optie, maar wel een risico na ook al een zware Giro
Inspiratie opdoen voor onze vakantie in september, wat een leuk gebied zou zijn. Verder wordt het echt een schijttour vrees ik. In welke rit zou Pogi het beslissen?quote:Op zondag 21 juni 2026 13:40 schreef Cyan9 het volgende:
Dat wordt drie weken lang puur naar het Franse landschap kijken.
Een heuse preek van Ds. Marc Reef, daar blijf ik voor thuis!quote:Op maandag 22 juni 2026 14:15 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Een heuse liveshow voor het bekendmaken van de Tourselectie. Die zijn er ook ietsje te veel in gaan geloven.
quote:
Nu horen we natuurlijk te zeggen dat het heel spannend gaat worden, maar helaas lijkt het er inderdaad op dat het een saaie Tour gaat worden.quote:
Als deze hittegolf nog even doorzet niet meer!quote:
Damn, jammer wilde weer eens regelmatig kijken.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nu horen we natuurlijk te zeggen dat het heel spannend gaat worden, maar helaas lijkt het er inderdaad op dat het een saaie Tour gaat worden.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 22 juni 2026 18:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als deze hittegolf nog even doorzet niet meer!
Kan je verven heb ik geleerd van iemand aan de andere kant van de plasquote:Op maandag 22 juni 2026 18:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als deze hittegolf nog even doorzet niet meer!
Alle mensen die hier klagen kijken ook gewoon.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:55 schreef Coco het volgende:
[..]
Damn, jammer wilde weer eens regelmatig kijken.
We houden hier ook wel van een beetje zelfkastijding.quote:Op maandag 22 juni 2026 20:27 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Alle mensen die hier klagen kijken ook gewoon.
Vroeger zei iedereen op middelbare school ook dat die niet leerde voor een tentamen.
Het is echt heel zonde dat Seixas zo hard gevallen is in de niet-Dauphiné, anders hadden we wellicht nog iets meer de schijn van spanning gehad.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:34 schreef Arizona het volgende:
Vingegaard heeft nog mazzel, die heeft twee keer in de Pogi-era de TdF gewonnen. En was (heel slim) eerder dan Pogi met het realiseren van de trilogie. Maar de andere rijders van deze generatie... die krijgen door Pogi haast niet de kans voor een carriére met veel hoogtepunten.
Net als de tennissers in het Nadal-Djoko-Federer-tijdperk. Dan ben je nog zo goed, 99% van de tijd is er alsnog telkens dezelfde persoon beter, alleen met loeiveel mazzel haal je dan eens een keer een grote prijs binnen. Bij tennis had je dan tenminste nog de big 3, maar met het fietsen is het echt alleen Pogi die met kop, schouders en zelfs zijn kleine teen nog boven de rest uitsteekt.
Dergelijke prestaties zijn echt heel erg knap en bewonderenswaardig, maar ze maken het voor de kijker wel een stuk saaier.
In de warming up van rit 1.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Inspiratie opdoen voor onze vakantie in september, wat een leuk gebied zou zijn. Verder wordt het echt een schijttour vrees ik. In welke rit zou Pogi het beslissen?
Ook Seixas in goede doen wordt hier op minuten gereden en op zn best 3e. Die jongen is 19quote:Op maandag 22 juni 2026 21:38 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het is echt heel zonde dat Seixas zo hard gevallen is in de niet-Dauphiné, anders hadden we wellicht nog iets meer de schijn van spanning gehad.
Geen adblocker hebben.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:41 schreef Pino112 het volgende:
Reclame in de livestream op YouTubeMidden in het interview.
Piganzoli erbij dus, voor de rest geen verrassingen.
Die hebben liever Wielco die vervolgens na 4 etappes weer ergens in een greppel ligt?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:49 schreef Pistolero het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)s-visma-lease-a-bike
Wielerflits slijpt de messen, alweer geen vlaggetje.
You can take the Knipperlicht out of the Telegraaf, but you can't take the Telegraaf out of the Knipperlicht.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:49 schreef Pistolero het volgende:
Kwenie, Lemmen was wel in vorm. Maar zonder hem kan ook prima.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
In tweede alinea druipt de woede ervan af
Jeetje zeg. Naast Kelderman is er dan ook geen HOLLANDER die kans maakt
Dat is slecht nieuws voor Kooij. Zo zeker is ie dus nog nietquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:15 schreef franklop het volgende:
Decathlon heeft bekendmaking Tourselectie uitgesteld. Seixas zou al wel kunnen starten na een scan.
Gaat er ook om dat er renners ziek zijn (bijv Hoole)quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat is slecht nieuws voor Kooij. Zo zeker is ie dus nog niet
Dat zouden ze ook een keer met het legendarische shirt van TI Raleigh moeten doenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Caja RuralGoden met een speciaal shirt.
Een kopie van het shirt waarin Lejarreta en zijn ploeggenoten eind jaren 80 aantraden in de Tour, ik vind het mooi.
[ afbeelding ]
Er is ook nog aan Guardeño gedacht, die er eigenlijk bij had moeten zijn.
[ afbeelding ]
"Met hulp van de organisatie kon hij weer omhoog krabbelen, waarna hij de rit zelfs nog uitreed, maar één dag later moest hij de strijd staken met een ontwrichte schouder en wonden aan zijn been."quote:
Stukje contextquote:Op donderdag 25 juni 2026 15:09 schreef Pistolero het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk Affini
Ach ach ach Visma.
De Wielergoden doen er echt alles aan om Kelderman alsnog naar de tour te krijgen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 15:09 schreef Pistolero het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk Affini
Ach ach ach Visma.
Een onverwachte etappezege voor Keldermerckxquote:Op donderdag 25 juni 2026 16:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
De Wielergoden doen er echt alles aan om Kelderman alsnog naar de tour te krijgen.
Dat is wel sneu.quote:
Ja, Bernard Hinault bijvoorbeeld was al meer dan 23½ jaar oud in zijn eerste Tour.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:20 schreef Marcoss het volgende:
Seixas die op z'n 20e al een volledige ploeg in dienst krijgt in de Tour, was wel vrij onrealistisch ja, laat staan op z'n 19e..
Dione de graaf en Kleikers. Of je nou door de hond of door de kat wordt gebetenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:42 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Talkshow met Kleikers en de biatleet.
Dit soort shows tijdens de Spelen heeft toch nooit goede kijkcijfers gegenereerd?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:42 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
En ik klik nu al bijna 24 jaar lang aan, dat ik nog geen 24 jaar ben.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:49 schreef Pistolero het volgende:
Hardop lachen om de tijd dat Quick Step fort Knox uitspeelde als klassementsmanquote:
quote:
Als het het niveau heeft van die nabeschouwing bij de Giro, dan is het een kansloos verhaalquote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:42 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Dat wordt sowieso een topshow na de eerste bergetappes.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
De strijd om het podium in Parijs wil Evenepoel hoe dan ook niet beperken tot vier kandidaten - Pogacar, Vingegaard, Seixas en hij. “Er zijn er heus wel meer, hoor."
De Vlaamse media neemt Lipowitz alvast niet serieus.
Del Toro lijkt me momenteel eigenlijk topfavoriet voor plek 2.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
De strijd om het podium in Parijs wil Evenepoel hoe dan ook niet beperken tot vier kandidaten - Pogacar, Vingegaard, Seixas en hij. “Er zijn er heus wel meer, hoor."
De Vlaamse media neemt Lipowitz alvast niet serieus.
Leuk voor hem maar lijkt me niet de meest spraakmakende analistquote:Op zondag 28 juni 2026 21:57 schreef Pino112 het volgende:
Gesink gaat als analist voor de NOS naar de Tour
https://www.instagram.com/p/DaJDQDxKbid/
"Ik heb nog niet het hele routeboek bekeken. Ik probeer het een beetje van dag tot dag te bekijken."quote:Op maandag 29 juni 2026 10:39 schreef DeeBee het volgende:
Van der Poel denkt aan nieuwe gele trui in Tour, maar 'niets moet meer' - https://nos.nl/l/2620802
Mathieu denkt dat hij mee kan op de Montjuïc, ja ho maar
Probeer het maar niet. Wordt jaar na jaar een walgelijker en groter circus. Ik ben er ook onlangs nog wel eens bij geweest. Vol met debiele Amerikanen en andere niet-wielerminnende naties die ook verslag willen doen op hun Instagram en dan met elkaar op de vuist gaan voor kleine zakjes met Haribo of andere troep, terwijl ze geen idee hebben waar we eigenlijk naar staan te kijken. Buiten natuurlijk de vele zakenrollers, dronkenlappen etc. En voor de finish zul je al wel 5 uur van tevoren daarheen moeten gaan om nog een plekje te krijgen. Sta je daar 5 uur in de bloedhitte, pis ophouden, honger, dorst, idioten om je heen, noem maar op.quote:Op maandag 29 juni 2026 09:57 schreef Madhouse11 het volgende:
Present in Barcelona dit weekend![]()
Even kijken hoe we bij de Finish komen zondag.
Ga dan niet lulquote:Op maandag 29 juni 2026 11:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
"Ik heb nog niet het hele routeboek bekeken. Ik probeer het een beetje van dag tot dag te bekijken."![]()
![]()
![]()
Ik denk dat het niks wordt. Kan zo maar zijn dat hij na de tijdrit al op aanzienlijke achterstand staat. Hij mag dan flink aan het tijdrijden zijn tegenwoordig, maar zijn team doet toch wel behoorlijk onder voor UAE of Ineos.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:39 schreef DeeBee het volgende:
Van der Poel denkt aan nieuwe gele trui in Tour, maar 'niets moet meer' - https://nos.nl/l/2620802
Mathieu denkt dat hij mee kan op de Montjuïc, ja ho maar
Routeboek van het NK waarschijnlijk ook niet bekeken. (lol)quote:
Matje is echt net Obelixquote:Op maandag 29 juni 2026 11:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Routeboek van het NK waarschijnlijk ook niet bekeken. (lol)
Straks weer aan komen kakken bij het WK mountainbike en dan ineens zien dat het een klimparcours is zeker... Wat is hij toch hardleers soms, al is de Tour toch een ontzettend moetje van de sponsoren lijkt mij.quote:Op maandag 29 juni 2026 11:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
"Ik heb nog niet het hele routeboek bekeken. Ik probeer het een beetje van dag tot dag te bekijken."![]()
![]()
![]()
De grote rondes liggen hem niet vind ik. In de Tour heeft hij een paar mooie dingen laten zien, maar echt domineren zoals WvA in 2022 (?) deed heeft hij nog nooit gedaan.quote:Op maandag 29 juni 2026 11:54 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Straks weer aan komen kakken bij het WK mountainbike en dan ineens zien dat het een klimparcours is zeker... Wat is hij toch hardleers soms, al is de Tour toch een ontzettend moetje van de sponsoren lijkt mij.
Hij moet door tot Parijs, dat is eigenlijk zijn enige kans.quote:Op maandag 29 juni 2026 11:54 schreef Szura het volgende:
Lekker na een paar dagen afstappen en eens serieus gaan mountainbiken
Is dat ook niet iets waar het team iets in kan/moet doen?quote:Op maandag 29 juni 2026 11:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
![]()
![]()
Daarom is het ook waanzin dat hij hier überhaupt is, lekker energie verspillen in kansloze etappes en een beetje slaven voor Jasper P.. Dit was nou het uitgelezen seizoen om serieus voor MTB te gaan, maar ja de sponsors zullen wel geeist hebben dat hij meedoet.quote:Op maandag 29 juni 2026 11:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij moet door tot Parijs, dat is eigenlijk zijn enige kans.
Oh boy, hopelijk heeft iedereen zijn hittestage gedaan.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:16 schreef Dutch_view het volgende:
Potentiële hittegolf genot tijdens de 1e week van TDF
[ x ]
jaquote:Op maandag 29 juni 2026 13:48 schreef Sjoerd102 het volgende:
Is ergens de technische gids te downloaden?
https://t.co/nnQTB753krquote:Op maandag 29 juni 2026 13:48 schreef Sjoerd102 het volgende:
Is ergens de technische gids te downloaden?
Kunnen we de Belgen vragen om allemaal even keihard naar het zuiden te blazen zodat die hitte hier wegblijft dit keer?quote:Op maandag 29 juni 2026 13:16 schreef Dutch_view het volgende:
Potentiële hittegolf genot tijdens de 1e week van TDF
[ x ]
Ik zie het wel als ik de beelden stil zet maar het is wel erg summier. Hopelijk ziet je het beter op TVquote:Op maandag 29 juni 2026 15:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Movistar met een aangepast truitje voor de Tour. Een nauwelijks zichtbare ode aan de Sagrada Familia, oke.
Waarom? Waarom stress maken als het niet nodig is. In de avond daarvoor of de in de ochtend zelf is genoeg tijd om een strategie op te gaan maken.quote:
Nee dit kan niet meer anno 2026. Alleen als je heel veel talent hebt kom je er soms mee weg.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Waarom? Waarom stress maken als het niet nodig is. In de avond daarvoor of de in de ochtend zelf is genoeg tijd om een strategie op te gaan maken.
Maar wat heb je er aan om mu al etappes ver van te voren in te plannen. De wedstrijdsituatie is vaak toch bepalend. Twee jaar geleden bleek de graveletappe ook anders te verlopen.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee dit kan niet meer anno 2026. Alleen als je heel veel talent hebt kom je er soms mee weg.
Natuurlijk is de wedstrijdsituatie van belang voor eindresultaat dat je gaat behalen maar je gaat toch van te voren kijken in routeboek hoeveel kansen je eigenlijk hebt.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar wat heb je er aan om mu al etappes ver van te voren in te plannen. De wedstrijdsituatie is vaak toch bepalend. Twee jaar geleden bleek de graveletappe ook anders te verlopen.
Alleen voor de echte klassementsrijders is het vooraf verkennen van een bepaalde berg nuttig.
Iets voor David Gaudiquote:Op maandag 29 juni 2026 15:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Movistar met een aangepast truitje voor de Tour. Een nauwelijks zichtbare ode aan de Sagrada Familia, oke.
Victor Campenaerts won twee jaar geleden een rit die hij al sinds de onthulling van het parcours had aangestipt en uitgebreid had verkend. En dat soort verhalen hoor je vaker. Ik vind dit ietwat te simpel en ouderwets gedacht.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar wat heb je er aan om mu al etappes ver van te voren in te plannen. De wedstrijdsituatie is vaak toch bepalend. Twee jaar geleden bleek de graveletappe ook anders te verlopen.
Alleen voor de echte klassementsrijders is het vooraf verkennen van een bepaalde berg nuttig.
Dversnes en Bettiol hadden afgelopen Giro toch ook zulke verhalen?quote:Op maandag 29 juni 2026 16:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Victor Campenaerts won twee jaar geleden een rit die hij al sinds de onthulling van het parcours had aangestipt en uitgebreid had verkend. En dat soort verhalen hoor je vaker. Ik vind dit ietwat te simpel en ouderwets gedacht.
Bettiol zijn schoonfamilie woont in die finishplaats. Dan ken je de omgeving natuurlijk wel. Je gaat niet de hele zondag met je schoonmoeder in de kamer bivakkeren.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dversnes en Bettiol hadden afgelopen Giro toch ook zulke verhalen?
Top 6 zou ik al heel erg knap vinden van Alpecin.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wel benieuwd wat Alpecin zaterdag laat zien. Ze hebben er schijnbaar wel op getraind en het parcours is tot de slotfase helemaal vlak. Als sprinttrein-team zit je dan wel goed. Denk dat ze de schade aardig gaan beperken.
Hallo 1997quote:Op maandag 29 juni 2026 15:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Waarom? Waarom stress maken als het niet nodig is. In de avond daarvoor of de in de ochtend zelf is genoeg tijd om een strategie op te gaan maken.
Heeft Visma naar Lotto gekeken in de Giro?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:06 schreef Szura het volgende:
Affini start gewoon
Wielerflits zal WOEST zijn, niet alsnog een Nederlander erbij
Meh, genoeg Nederlanders aan de start dit jaar. Schaamteloos juichen voor Kooij en Arensmanquote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:06 schreef Szura het volgende:
Affini start gewoon
shit te laat, de link is expiredquote:Op maandag 8 juni 2026 10:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
We hebben een roadbook, ja!
OntVlaggingquote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:06 schreef Szura het volgende:
Affini start gewoon
Zijn kind is toch een Drent.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:06 schreef Szura het volgende:
Affini start gewoon
Ik zou hier als ploegleider niet zo snel akkoord mee gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:53 schreef franklop het volgende:
https://sporza.be/nl/2026(...)speld~1781772736016/
Dit is geen leuke rubriek
quote:Een hebbeding van net geen miljoen euro: Tadej Pogacar showt nieuw horloge, maar zal dat niet dragen tijdens de Tour
Tadej Pogacar is het gezicht van een nieuwe samenwerking tussen horlogemerk Richard Mille en fietsenleverancier Colnago. Samen hebben ze een horloge ontworpen dat net geen miljoen euro waard is. Pogacar zal het horloge niet dragen tijdens de Tour de France “wegens veiligheidsredenen”, klinkt het.
De RM 64 01 Tourbillon Colnago, zo heet de nieuwe aanwinst van de wereldkampioen. Een luxueus horloge van zo’n 800.000 Zwitserse frank dat ontworpen is met de esthetiek van een koersfiets in het achterhoofd. Er zullen maar 50 exemplaren van het uurwerk gemaakt worden, een echt collectors item dus.
Richard Mille associeert zich al lang met het wielrennen, zowel Pogacar als Mathieu van der Poel droegen tijdens wedstrijden al horloges van het Zwitsers merk. Tijdens Parijs-Roubaix in 2025 kwam de Sloveen nog ten val terwijl hij een Richard Mille horloge droeg en dat was niet zonder gevolgen. Hij liep een snede op aan zijn pols en de foto’s met bloed op zijn witte handschoenen gingen al snel rond.
Een reden dus om het nieuwe horloge niet te dragen tijdens de Tour de France, al zal het prijskaartje daar ook wel voor iets tussen zitten.
quote:Mathieu van der Poel over de Tour en de toekomst: “2028 zou een mooi eindpunt kunnen zijn”
Begint Mathieu van der Poel (31) zaterdag al aan zijn voorlaatste Tour ooit? De kans bestaat. Hoe dat komt, leest u hieronder. In een uitgebreid gesprek met de man zelf. Over zijn voorjaar zonder monumentzege, de aankomende Tour, zijn mountainbike-ambities en… het einde van zijn carrière.
Vaak doet hij het niet: zo’n uitgebreid interview geven. Maar elke huis-tuin-en-keuken-econoom weet: schaarste maakt kostbaar. In de lobby van een hotel nabij het Zwitserse Aarburg – waar Van der Poel neerstrijkt na zijn gemiste tijdritzege in de Ronde van Zwitserland - blijkt dat eens te meer. De Nederlandse kopman van Alpecin-Premier Tech gaat een halfuur lang geen onderwerp uit de weg. Met zijn gekende nuchterheid repliceert hij alle vragen van de vier journalisten voor hem. Ook al is dat niet zijn favoriete bezigheid: “Ik hou nog steeds van fietsen, maar alles wat erbij komt kijken, is nogal veel geworden”.
Disclaimer: Van der Poels toekomstige vaderschap, dat maandag werd aangekondigd, komt niet ter sprake, dat was op het moment van het interview nog strikt geheim.
Laat ons beginnen met een terugblik: een voorjaar zonder zege in een monument, dat zijn we niet meer gewoon.
“Ik was realistisch genoeg om te weten dat dat er ooit zat aan te komen. De laatste jaren was het misschien wat vanzelfsprekend geworden dat ik een monument won. Dat is het natuurlijk helemaal niet. In Sanremo was ik goed, maar niet goed genoeg. In de Ronde was ik goed, maar was Tadej weer uitzonderlijk. En in Roubaix behoorde ik zeker tot de besten in koers, maar had ik pech…”
Hoe blik je nu terug op die mislukte fietswissel met Jasper Philipsen in het Bos van Wallers?
“Achteraf bekeken maakten we daar een fout. We gingen ervan uit dat er geen enkel scenario denkbaar was waarin Jasper zijn fiets aan mij zou moeten afstaan. De reden dat hij uiteindelijk toch zijn fiets gaf, was omdat hij zich niet goed voelde. In de hectiek van het moment stonden we er allebei niet bij stil dat hij met andere pedalen reed. Daar hadden we beter over moeten nadenken.”
Heb je ondertussen al bedacht hoe je Pogacar ooit gaat verslaan in de Ronde van Vlaanderen?
“Goh, ik heb zelf gewoon een uitzonderlijke dag nodig en hij misschien een iets mindere.”
Moet je misschien wat extra gewicht verliezen zodat je die lange Kwaremont beter verteert?
“Gewicht is inderdaad een factor. Maar dat is een heel moeilijke balans. In de zomer ben ik altijd iets lichter, omdat ik dan wat minder krachttrainingen inlas. Maar misschien is die krachttraining net mijn sterkte in het voorjaar… Ik denk dus dat dat een moeilijk verhaal is.”
Vanaf zaterdag volgt een nieuw groot doel: de Tour. Niet bepaald jouw favoriete wedstrijd. Met welk gevoel trek je dan naar Barcelona?
“Ik heb er een haat-liefde-verhouding mee. Maar hoe ouder ik word, hoe liever ik naar de Tour ga. Ik vertrek dus zeker niet met tegenzin. Uiteraard rijd ik nog altijd liever eendagskoersen – daarin kan ik helemaal mezelf zijn - maar ik kan ondertussen beter plaatsen dat er in zo’n grote ronde ritten zijn waarin ik geen rol speel. Vorig jaar had ik het bijvoorbeeld echt naar mijn zin in de Tour.”
Het liep toen ook goed. Je pakte een ritzege in Boulogne-sur-Mer en was er daarna nog een aantal keer dichtbij...
“Tot ik een longontsteking kreeg en naar huis moest. Dat was heel vervelend. Ik had het gevoel dat ik nog niet kapot was en dat er nog meer inzat. Omdat ook Jasper (Philipsen, red.) al naar huis was, kon ik misschien zelfs nog voor de groene trui gaan. Daar ben ik toch lang slecht van geweest.”
Dit jaar heeft Philipsen zelf al aangekondigd dat hij een doel heeft gemaakt van de groene trui. Ga je hem daarbij helpen?
“Zeker. Als hij fit blijft, is onze kans op groen nu eenmaal groter met hem dan met mij. Het klikt ook goed tussen ons. En ik haal er veel voldoening uit om met hem ritten te proberen winnen.”
Ontneemt dat geen kansen voor jezelf?
“Misschien wel. Maar ik denk dat ik realistisch moet zijn: op acht van de tien aankomsten is Jasper sneller dan ik. Uiteraard zijn er aankomsten die mij misschien even goed liggen, maar dan moeten we prioriteit maken van de groene trui. Als hij dan voor mij de sprint zou aantrekken, verliest hij te veel punten. Ik weet dat op voorhand, dus heb daar geen moeite mee.”
In de eerste ritten krijg je wel je eigen kans, toch?
“Ja. Al zijn er niet zo heel veel mogelijkheden voor mij. Neem nu de etappe rond de Montjuïc (rit 2, red.). Die moet me op papier liggen, maar renners als Pogacar, Evenepoel en Vingegaard gaan ook vol op zulke aankomsten en dan wordt het voor de rest niet gemakkelijk om mee te doen. Nu, ik ga het zeker proberen, ook om de gele trui te veroveren trouwens. Maar makkelijk wordt dat allerminst.”
Door die ploegentijdrit op de eerste dag?
“Inderdaad. We hebben daarin geïnvesteerd als ploeg en gaan het zeker een kans geven. Maar we hebben natuurlijk nog nooit echt iets bewezen in zo’n ploegentijdrit. Ik hoop dat we kunnen verrassen.”
Wat vind je van het concept van die ploegentijdrit, waarbij de individuele tijden tellen voor het klassement?
“Leuk. Er zijn daardoor veel verschillende tactieken mogelijk: je kan met acht ronddraaien, je kan met vier ronddraaien en de anderen sparen, je kan iemand lanceren op de voorlaatste klim of toch nog wat langer wachten… We zijn er zelf nog niet helemaal uit wat we gaan doen, maar ik zal waarschijnlijk wel degene zijn die de finale moet rijden. Ik zou dan de laatste paar kilometer niet meerijden, zodat ik even kan herstellen om nog goed te kunnen finishen.”
Misschien ligt er ook nog een kans voor jou op de allerlaatste dag, tijdens de slotrit in Parijs?
“Het nieuwe parcours met de Montmartre is zeker iets om naar uit te kijken. Ik heb vorig jaar Wout zien winnen op tv. En ik moet zeggen: het deed toch wat pijn om er niet bij te zijn.”
Een dikke maand na die rit in Parijs wil je schitteren op het WK mountainbike in Val di Sole, maar je bent dus niet van plan om daarvoor vroeger uit de Tour te stappen?
“Nee. Er is nadien nog genoeg tijd. Als ik een week rust neem, heb ik nadien nog drie weken om specifiek op de mountainbike te trainen. Dat is het plan.”
Was het plan niet om tussen de klassiekers en de Ronde van Zwitserland ook al één of twee mountainbikewedstrijden te rijden?
“Klopt. Ik heb een paar mountainbiketrainingen gedaan in Spanje, maar toen is er iets acuut in mijn rug geschoten…. “
Het is niet de eerste keer dat die rug spelbreker is.
“Dat blijft een aandachtspunt. Maar waar het deze keer vandaan kwam, is moeilijk te zeggen. Ik vermoed dat het een soort van overbelasting was, want het was ook juist in een week dat ik wat looptrainingen had ingelast. Uiteindelijk heeft die pijn slechts vier-vijf dagen geduurd, dus de impact viel mee. Maar het blijft jammer. Want ik merk dat ik, met het ouder worden, meer moeite heb om van de ene fiets op de andere te springen. Ik heb meer uren nodig om mijn positie en techniek op de mountainbike opnieuw te verfijnen.”
We weten dat je een groot doel hebt gemaakt van Los Angeles 2028. Zal dat seizoen dan volledig in functie van het mountainbiken staan?
“Niet heel het seizoen. Het voorjaar zit niet in de weg, de Tour wel. LA zal in principe mijn laatste kans zijn, dus een zomer zonder Tour ligt dan zeker op tafel. Ik zou dan na het voorjaar de focus verleggen naar het mountainbiken.”
Je bent nu 31, in 2028 loopt je contract af. Kijk je ook nog verder dan dat seizoen?
“Ik denk dat 2028 een mooi eindpunt kán zijn. Dan ben ik 33, een mooie leeftijd om ermee te stoppen. Maar nog niets is definitief. Als ik in 2028 het niveau nog heb en het nog graag doe, dan kan alles nog.”
Het zou wel een geweldig einde zijn: met die langverhoopte gouden medaille om je nek.
”(glimlacht) Dat zou heel mooi zijn. Maar ik weet ook hoe moeilijk dat wordt.”
Mooi dat je in hetzelfde interview kunt beweren dat er genoeg tijd zit tussen het eind van de Tour en het WK mountainbiken en dat je gezien je leeftijd steeds meer moeite hebt om te wennen aan een andere fiets en andere techniek.quote:
Mathieu kan zich beter richten op het WK in Canada.quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mooi dat je in hetzelfde interview kunt beweren dat er genoeg tijd zit tussen het eind van de Tour en het WK mountainbiken en dat je gezien je leeftijd steeds meer moeite hebt om te wennen aan een andere fiets en andere techniek.
Dat wordt weer helemaal niets dus.
Ook dat is hij van plan, al lijkt me dat vergeefse moeite met Pogacar aan het vertrek.quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:40 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Mathieu kan zich beter richten op het WK in Canada.
quote:Met een chique horloge aan de start: Paul Seixas sluit deal met Breitling net voor Tour de France
Wielerrevelatie Paul Seixas start aan zijn allereerste Tour de France, maar ook extrasportief gaat het hem voor de wind. De nieuwe Franse chouchou heeft een deal gesloten met horlogemerk Breitling.
Hij is nog maar 19 jaar, maar de hoop van de Franse wielerfans rust op zijn schouders. Paul Seixas is dit weekend de jongste renner aan de start van de Tour de France in bijna negentig jaar. Grote bedrijven staan dan ook in de rij om met de Fransman te kunnen samenwerken.
Seixas sluit net voor de start van de Tour een deal met het Zwitsers horlogemerk Breitling. Hij zal alle etappes rijden met een uurwerk rond zijn pols.
“Op slechts 19-jarige leeftijd is Paul Seixas een van de grootste jonge talenten in het wielrennen”, schrijft Georges Kern van Breitling op Instagram. “Het wonderkind uit Lyon sluit zich nu aan bij de Breitling Squad ter voorbereiding op zijn debuut in de Tour de France, een wedstrijd waar hij al van droomt sinds zijn kindertijd.”
Overschat je de rol van de Sporza Wielermanager nu niet een beetje?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik zou hier als ploegleider niet zo snel akkoord mee gaan.
Straks geeft een van zijn renners een kans op een etappe weg omdat dat beter voor zijn poule uitkomt.
matchfixing?
Sinds een paar weken dus.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:31 schreef wimderon het volgende:
“Op slechts 19-jarige leeftijd is Paul Seixas een van de grootste jonge talenten in het wielrennen”, schrijft Georges Kern van Breitling op Instagram. “Het wonderkind uit Lyon sluit zich nu aan bij de Breitling Squad ter voorbereiding op zijn debuut in de Tour de France, een wedstrijd waar hij al van droomt sinds zijn kindertijd.”
Een horloge dat een miljoen euro "waard" is ja hoor.quote:
Hetzelfde horloge om doen in een proletenbak?quote:Op donderdag 2 juli 2026 13:58 schreef AllesKaputt het volgende:
Is er iets proleteriger dan een klokkie ter grootte van een jampotdeksel met een prijskaartje van enkele tonnen om je pols doen?
Mathieu vindt dit leukquote:Op donderdag 2 juli 2026 14:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hetzelfde horloge om doen in een proletenbak?
Stukje marginal gainsquote:Op donderdag 2 juli 2026 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geen plukken uit helm van Tadej. Hij komt met een zorgwekkend kapsel aanzetten.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geen plukken uit helm van Tadej. Hij komt met een zorgwekkend kapsel aanzetten.
Waar leg je de grens? I.m.o. Als sporter of official dien je gewoon niet te gokken of aan dit soort 'spelletjes' mee te doen als het om je eigen sport gaat.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Overschat je de rol van de Sporza Wielermanager nu niet een beetje?
Het is ook nog eens een gruwelijk lelijk horloge. Heeft meer weg van een kermishorloge.quote:Op donderdag 2 juli 2026 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een horloge dat een miljoen euro "waard" is ja hoor.
Dat een miljoen euro kost ja. En dat er in de zandbak genoeg achterlijken zijn die het er nog voor betalen ook. Maar dat is natuurlijk iets anders.
Dit is gespeeld.quote:Sowieso een nieuwe wegfiets, maar rijdt Remco Evenepoel zaterdag ook op ‘geheime’ nieuwe tijdritfiets?
Niet één maar twee nieuwe fietsen voor Remco Evenepoel straks in de Tour? Sowieso rijdt hij de wegritten op de nagelnieuwe Tarmac SL9 die constructeur Specialized deze week officieel voorstelde. Maar bij de Tourstart in Barcelona doken ook beelden op van een ‘geheime’ nieuwe tijdritfiets. “Plots deed een mechanieker de deur dicht.”
Op zijn persconferentie vrijdag somde Remco Evenepoel op wat er allemaal nieuw is in deze Tour de France: “Een nieuwe ploeg, een nieuwe trainer, een nieuwe trainingsaanpak…” Toen we suggereerden dat er misschien ook een nieuwe fiets zat aan te komen, wilde hij daar nog niet op ingaan. “Daar zal deze week meer nieuws over komen.”
Constructeur Specialized heeft de nieuwe Tarmac SL9-wegfiets ondertussen officieel voorgesteld. Volgens de perstekst is die – wat had u gedacht – beter dan de vorige. “De snelste fiets ooit gemaakt”, klinkt het. Uiteraard een verkoopspraatje, maar niet per se fout, want Specialized blijft een van de absolute topmerken in het peloton. Bij 45 kilometer per uur in de windtunnel levert de SL9 ten aanzien van de ‘oude’ SL8 4 watt winst op.
Dat Specialized met een nieuwe wegfiets zou komen voor de Tour was een slechtbewaard geheim. Op de Sierra Nevada-stage in mei postte Red Bull-BORA-hansgrohe teamfotograaf Maximilian Fries een foto op Instagram, genomen tijdens een training. Dat beeld ging snel opnieuw offline omdat op het dak van een volgwagen een zwarte fiets te zien was. Slimme fans hadden dan al in de gaten dat het de nieuwe SL9-wegfiets moest zijn. Florian Lipowitz werd later tijdens de stage in de Sierra Nevada ook gespot met dezelfde zwarte fiets.
De release van een fiets geheimhouden is altijd een hachelijke onderneming. Woensdag, naar aanleiding van de Tourstart in Barcelona, gebeurde het opnieuw: website Cyclingnews bracht foto’s naar buiten, dit keer van een nieuwe Specialized-tijdritfiets. Anders dan de wegfiets is die nog niet officieel voorgesteld.
Busje met deuren wagenwijd open
Josh Croxton, de tech-journalist van Cyclingnews die de foto’s maakte, legt uit hoe hij daarin slaagde: “We hingen een beetje rond bij het hotel van Red Bull-BORA-hansgrohe. De mecaniciens waren de wegfietsen van Remco en Florian Lipowitz aan het opbouwen. We vroegen heel beleefd of we foto’s mochten maken en dat was geen probleem.”
“Er was een busje waarvan de deuren wagenwijd open stonden. Ik keek naar binnen en nam een paar foto’s. Maar ineens zei een mechanieker dat we daar geen foto’s mochten maken. Hij deed snel de deur dicht. Het was een beetje een vreemde situatie. Wij wisten dat we iets gezien hadden dat we niet mochten zien. Zij wisten het ook.”
Op de drie foto’s die Croxton in het busje kon maken, zien we de ‘oude’ Shiv-tijdritfiets naast het nieuwe, ‘geheime’ model staan. Wat opvalt, is de andere zadelbuis: de ruimte die bij het oude model tussen de buis en achterwiel zat, is quasi volledig opgevuld. Ook de zadelklem is anders: in het nieuwe model is die aerodynamisch verwerkt in de buis.
Ook de stickers vallen op: de naam Remco Evenepoel kleeft op het frame. En we zien op het uiteinde van een sticker ‘YPE’ staan, de laatste drie letters van ‘prototype’.
De huidige S-Works Shiv TT Disc werd gelanceerd voor de Tour van 2019. Het is altijd een snel tijdritkader gebleven, zo bewijzen de prestaties, maar zeven jaar zonder nieuw model is lang in de huidige fietsenmarkt. Wel zijn er talloze updates geweest van het tijdritstuur van Remco, maar nu dus voor het eerst aan zijn tijdritkader.
Optimalisaties in aerodynamica
Een pertinente vraag zou kunnen zijn of het een gevaar inhoudt om de Tour de France te rijden op een nieuwe wegfiets én – voorlopig nog onbevestigd - een nieuwe tijdritfiets. Zelfs kleine verschillen in positie kunnen grote gevolgen hebben. “Maar een renner zal hier geen last van hebben”, zegt bikefitter Alphonse Vermote. “Teams krijgen die nieuwe modellen ruim op voorhand en als ik op de website naar de nieuwe SL9 wegfiets kijk, is de geometrie precies dezelfde als bij het vorige model. Zowel voor kadermaat 54 als voor de 52. De aanpassingen zijn vooral optimalisaties in aerodynamica. De lengte en de hoeken van het frame blijven hetzelfde.”
Als Remco Evenepoel zaterdag op het nieuwe model aan de start staat, kan hij in principe alleen nóg sneller gaan.
quote:Speciale helm voor Olav Kooij om harder op te vallen tijdens sprint
Van Rysel, de fiets- kledingpartner van Decathlon CMA CGM, heeft een nieuwe helm ontwikkeld voor Olav Kooij. De voorkant van de helm heeft een reflecterende grijze laklaag die ervoor zorgt dat Kooij tijdens de chaotische aanloop naar een sprint gemakkelijk te herkennen is voor zijn ploegmaats.
"In een sprint maken timing en positionering grote verschillen om de winst binnen te halen. Deze helm, met zijn unieke ontwerp, geeft me niet alleen meer zelfvertrouwen maar zorgt ervoor dan Daan (Hoole) en Cees (Bol) me meteen zullen zien wanneer het spannend wordt", vertelt Kooij zelf.
Ploegleider Mark Renshaw vult nog aan: "Om het peloton te analyseren vanuit de volgwagen en de renners te laten weten dat ze moeten hergroeperen, moet je de wedstrijd goed kunnen lezen. Met deze helm is het de bedoeling om Olav in een fractie van een seconde te kunnen vinden, zelfs tussen 150 renners. Het is een tactisch hulpmiddel waarvan we hopen dat het ons een voordeel zal opleveren."
Nou weet ik dat een helm bedoeld is om op te vallen maar als ik hem was zou toch gewoon overeind blijven.quote:Op donderdag 2 juli 2026 17:06 schreef wimderon het volgende:
Ook de sprints hoeven niet meer gereden te worden.
[..]
quote:Arnaud De Lie kampt met maagklachten en zal daarom niet aanwezig zijn tijdens de ploegenpresentatie. De Lie blijft uit voorzorg in het hotel. Ook tijdens de Giro moest hij verstek geven voor de ploegenpresentatie.
Arfraud de Lie levert weer.quote:
Ik zou hem wel eens bij een andere ploeg willen zien.quote:
De Lie wordt totaal geprostitueerd door Lotto dit jaar vanwege zn aanstaande vertrekquote:
Stukje weerzinwekkendheid.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 07:59 schreef Pino112 het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DaS2ySMtwZ4
Roeiact is ook in Barcelona aanbeland.
Ze moeten zich sowieso gaan afvragen of een Tour de France rijden in juli in Zuid-Europa midden op de dag nog wel verantwoord is. Dat is het wat mij betreft al heel lang niet meer.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 11:26 schreef Dutch_view het volgende:
Rit van Carcassonne wordt het al dik 40 graden genot, dat wordt bakken en braden.
Zag hier nog een artikel over de hitte
https://www.theguardian.c(...)ean-heatwave-cycling
Temperaturen tot 44 graden verwacht. Dan maar starten om 1 uur s'nachts?
Cortisonen-kop van Pogi, die heeft Wout gebeldquote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
Voor wie nog een broodmes nodig heeft.
Dit is niet goed hoor. Ze stonden altijd al op het randje, maar skelet PFP lijkt nieuwe trend gezet te hebben vorig jaar.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
Voor wie nog een broodmes nodig heeft.
Heb je daar een sheet voor? Zo ja, dan moet er wel iemand voor te vinden zijn (en anders eigenlijk ook wel).quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
Als iemand het nog leuk vindt om de UnoXuno te organiseren, doe dat vooral. Ik ben zelf een deel van de Tour in het buitenland, dus kan het niet bijhouden.
Wellicht @:pino112?
Ik werk met een excel-bestand. Blijft alsnog wel dingen handmatig invoeren, maar het is niet al te veel werk.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heb je daar een sheet voor? Zo ja, dan moet er wel iemand voor te vinden zijn (en anders eigenlijk ook wel).
quote:17.05: Caja Rural-Seguros RGA
17.10: Team Picnic PostNL
17.15: Total Energies
17.20: Tudor Pro Cycling Team
17.25: Gorupama-FDJ United
17.30: Pinarello-Q36.5 Pro Cycling Team
17.35: Cofidis
17.40: Lotto Intermache
17.45: Movistar Team
17.50: NSN Cycling Team
17.55: Uno-X Mobility
18.00: Team Jayco-AIula
18.05: Alpecin-Premier Tech
18.10: Soudal Quick-Step
18.15: Netcompany INEOS Cycling Team
18.20: Bahrain Victorious
18.25: XDS Astana Team
18.30: Decathlon CMA CGM Team
18.35: EF Education-Easypost
18.40: Lidl Trek
18.45: Red Bull-BORA-hansgrohe
18.50: Team Visma | Lease a Bike
18.55: UAE Team Emirates XRG
Wat een kut starttijd zeg, om 7 uur gaan ze foebelequote:
Lullig dat Hij zo kritisch op ons is terwijl wij Hem op handen dragen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:17 schreef Momo het volgende:
Remco Evenepoel maakte donderdag op de persconferentie voorafgaand aan de Tour de France soms een geprikkelde indruk. De kopman van Red Bull-BORA-hansgrohe kreeg enkele vragen over zijn persoonlijke doelen en de samenwerking en rolverdeling met Florian Lipowitz en daar gaf Evenepoel wat verontwaardigd antwoord op. “Typisch een Nederlander die dit vraagt”, zei hij in Barcelona.
Hij is precies zo’n zuur iemand die je op hln.be ziet posten onder ieder wielerartikelquote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:17 schreef Momo het volgende:
Remco Evenepoel maakte donderdag op de persconferentie voorafgaand aan de Tour de France soms een geprikkelde indruk. De kopman van Red Bull-BORA-hansgrohe kreeg enkele vragen over zijn persoonlijke doelen en de samenwerking en rolverdeling met Florian Lipowitz en daar gaf Evenepoel wat verontwaardigd antwoord op. “Typisch een Nederlander die dit vraagt”, zei hij in Barcelona.
quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:17 schreef Momo het volgende:
quote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hij is precies zo’n zuur iemand die je op hln.be ziet posten onder ieder wielerartikel
Dat kritische/zure viel erg mee, zie dit filmpje, hij moest zelfs lachen om die vraag:quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lullig dat Hij zo kritisch op ons is terwijl wij Hem op handen dragen.
Wel benieuwd naar Alpecin. Ze hebben er toch wel serieus aangepakt. En het parcours op zich moet ze ook wel liggen met de sprinttrein en dan Mathieu lanceren. Denk dat ze de schade aardig beperkt gaan houden.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:58 schreef wimderon het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Drie kwartier voorzichtig gesponsorde depressie p/b Roodhooft.
Het meest interessante deel is het moment dat de keuze wordt gemaakt tussen Tim Marsman of Oscar Riesebeek. Ik weet niet of dit prettig voor Oscar is om het nu terug te zien in deze reportage.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:58 schreef wimderon het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Drie kwartier voorzichtig gesponsorde depressie p/b Roodhooft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |