Leven is groter dan je denktquote:Op zondag 31 mei 2026 23:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Uit je verder oorverdovende stilte erover maak ik dan maar op dat je het met me eens bent.
Vreemde conclusie. Je weet dat je nu ook stelt dat Israel of Nederland aanvallen geen enkel probleem is?quote:Op maandag 1 juni 2026 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus is Palestina aanvallen geen enkel probleem. Goed dat je het bevestigt.
Mwah, ligt er hier maar net aan welke Israëliër je het vraagt. Hij staat bekend om een zéér kritische houding jegens Israël en is voorstander van een 'eenstatenopuossing' waarmee je effectief gezien Israël als land natuurlijk opheft en een burgeroorlog zou ontketenen. Dat komt hem op veel kritiek te staan.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Levy is in Israël een alom gehaat figuur, maar ik vraag me oprecht af wat aanwijzingen zijn dat zijn analyse over de Israëlische strategie met Gaza niet klopt.
Ach jij dit soort opmerkingen 'kritiek op Israël' @Ronald-Koeman ?quote:Op maandag 1 juni 2026 15:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hasan Piker:
'I would vote for Hamas over Israel every single time'
‘Overall, my favorite flag is Hezbollah’
'I don't have any issue with Hezbollah'
'Orthodox Jews are inbreds'
'America deserved 9/11'
'I support the Houthis ten toes down'
Dit is 'kritiek' op Israël?
Bijzondere complottheorie dit wel. 'Omvolking' van Europa is geen doel van zionisme.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:52 schreef Spring_Sale het volgende:
[ x ]
Dit zou hier in Nederland ook moeten gebeuren. Stoppen met het leveren van geld en wapens aan Israël. Van politiek links tot VVD'rechts' durft niemand deze kwestie Israël met nog geen tien meter lange stok aan te raken. Het lijkt er zeer sterk op dat ze allemaal voor Netanyahu werken.
(Politiek links neemt namelijk de omvolking van Europa, een zionistisch doel, voor haar rekening)
Ah, de Turken, right right.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:32 schreef Pegos het volgende:
Het wordt absoluut de hoogste tijd dat de internationale gemeenschap gaat optreden om in ieder geval een eind te maken aan de oorlogstoestand in Gaza.
Zoals ik al eerder schreef is het het beste als de Turken tijdelijk in Gaza ingezet worden om de toestand te stabiliseren en voor veiligheid van de Gazanen en Israel te zorgen.
Zij zijn feitelijk als enigen in staat om dit uit te voeren.
Van Netanyahu weet ik dat dit hem niet bevalt, maar dat heeft alles te maken met zijn sinistere eigen plan/agenda om het leven van de Gazanen zo moeilijk mogelijk te maken met als doel om Gaza geheel of gedeeltelijk in te nemen.
Dit kan zo niet langer voortduren. Er moet nu internationaal opgetreden gaan worden. Ik roep alle landen ter wereld op om hier actief aan mee te werken.
Over de andere gebieden zoals de Westbank, de oorlog en bezetting van gebieden in Libanon en Syrië zijn andere voorzieningen nodig. Maar de Turken zouden ook in Libanon een nuttige rol kunnen gaan spelen, bijvoorbeeld in samenwerking met de Fransen en het Libanese leger.
De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied.
Het zou in mijn idee het beste zijn als dat gebied weer tijdelijk onder gezag van Jordanië zou komen. Dat is alleszins redelijk omdat Israel bij de formele overdracht beloofde goed voor de daar wonende en naartoe gevluchte Palestijnen te zorgen, maar dat totaal niet doet. Het tegenovergestelde is het geval.
Ze worden op vrij grote schaal vermoord, onder mensonwaardige omstandigheden en veelal zonder enig proces gevangen genomen en langdurig gevangen gehouden, hun bewegingsvrijheid in eigen gebied wordt zeer ernstig belemmerd, hun terreinen en bezittingen worden hen afgenomen, hun huizen worden vernietigd, hun landerijen worden vernietigd, hun infrastructuur wordt vernietigd, er worden tal van illegale Israëlische kolonies gevestigd, en ga zo maar door.
Dat kan natuurlijk ook niet ongebreideld doorgang vinden. Oftewel hier moet definitief een eind aan komen.
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:32 schreef Pegos het volgende:
Het wordt absoluut de hoogste tijd dat de internationale gemeenschap gaat optreden om in ieder geval een eind te maken aan de oorlogstoestand in Gaza.
Zoals ik al eerder schreef is het het beste als de Turken tijdelijk in Gaza ingezet worden om de toestand te stabiliseren en voor veiligheid van de Gazanen en Israel te zorgen.
Zij zijn feitelijk als enigen in staat om dit uit te voeren.
Van Netanyahu weet ik dat dit hem niet bevalt, maar dat heeft alles te maken met zijn sinistere eigen plan/agenda om het leven van de Gazanen zo moeilijk mogelijk te maken met als doel om Gaza geheel of gedeeltelijk in te nemen.
Dit kan zo niet langer voortduren. Er moet nu internationaal opgetreden gaan worden. Ik roep alle landen ter wereld op om hier actief aan mee te werken.
Over de andere gebieden zoals de Westbank, de oorlog en bezetting van gebieden in Libanon en Syrië zijn andere voorzieningen nodig. Maar de Turken zouden ook in Libanon een nuttige rol kunnen gaan spelen, bijvoorbeeld in samenwerking met de Fransen en het Libanese leger.
De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied.
Het zou in mijn idee het beste zijn als dat gebied weer tijdelijk onder gezag van Jordanië zou komen. Dat is alleszins redelijk omdat Israel bij de formele overdracht beloofde goed voor de daar wonende en naartoe gevluchte Palestijnen te zorgen, maar dat totaal niet doet. Het tegenovergestelde is het geval.
Ze worden op vrij grote schaal vermoord, onder mensonwaardige omstandigheden en veelal zonder enig proces gevangen genomen en langdurig gevangen gehouden, hun bewegingsvrijheid in eigen gebied wordt zeer ernstig belemmerd, hun terreinen en bezittingen worden hen afgenomen, hun huizen worden vernietigd, hun landerijen worden vernietigd, hun infrastructuur wordt vernietigd, er worden tal van illegale Israëlische kolonies gevestigd, en ga zo maar door.
Dat kan natuurlijk ook niet ongebreideld doorgang vinden. Oftewel hier moet definitief een eind aan komen.
Zowel Israel als Jordanië zijn een product van kolonialisme. Een verschil is dat er in Jordanië in een flink grotere mate sprake was/is van zelfbestuur.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "
De Westbank werd bezet door Jordanië toen ze Israël aanvielen in 1948. En ze verloren het toen ze Israël aanvielen in 1967.
Even los van de oorzaak, de situatie die de Jong beschrijft is toch waar?quote:Israël volgens onderzoek schuldig aan etnische zuivering en apartheid op Westoever
Israël stuurt actief aan op de etnische zuivering van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever, concludeert Amnesty International in een nieuw rapport. De mensenrechtenorganisatie vindt dat de internationale gemeenschap medeplichtig is, omdat die niet ingrijpt of het land zelfs blijft steunen.
De onderzoekers omschrijven een Israëlisch apartheidssysteem waarbij het Palestijnen praktisch onmogelijk wordt gemaakt een bestaan op te bouwen op de Westelijke Jordaanoever en zij niet dezelfde rechten hebben als Israëlische kolonisten. Dat gebeurt al bijna zestig jaar, zegt universitair hoofddocent antropologie Anne de Jong. "Palestijnen krijgen bijvoorbeeld geen burgerschap. En ze mogen niet over dezelfde wegen rijden als Israëliërs, omdat ze langs allerlei controlepunten moeten."
Wanneer afkomst bepaalt welke rechten iemand heeft, kan je spreken van apartheid, vervolgt De Jong. Uit onder meer interviews met Palestijnen, wetsvoorstellen, beeldmateriaal en satellietbeelden wordt daarnaast volgens Amnesty nog duidelijk hoe vanuit de politiek wordt aangestuurd op het verdrijven van de Palestijnse bevolking, specifiek in zone C op de Westelijke Jordaanoever. Dat gebied beslaat 60 procent van de Westoever en is volledig onder Israëlische militaire controle, zoals te zien is op de kaart hieronder.
Ik zie de Turken ook nog wel Libanon bezetten binnenkort.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, de Turken, right right.
Je bedoelt het land met en dictatuur die Hamas-terroristen onderdak biedt? Ja, echt een goed plan om die naar de Gazastrook te sturen, ook net zoiets alsof Israël dat zou accepteren en de Turken daar zin in hebben.
En waarom kan de huidige situatie niet voortduren eigenlijk?
Je bedoelt dat Israëlische troepen dit gebied, naast alle andere gebieden van de Palestijnen gestolen hadden.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "
De Westbank werd bezet door Jordanië toen ze Israël aanvielen in 1948. En ze verloren het toen ze Israël aanvielen in 1967.
Je bent een beetje in de war, de Israëliërs zijn de Palestijnen, die naam is slechts gejat door Arafat en Ho Chi Minh om het Arabisch gedeelte van de Palestijnen zielig te laten lijken.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:18 schreef Pegos het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Israëlische troepen dit gebied, naast alle andere gebieden van de Palestijnen gestolen hadden.
Die komen toeterend Libanon binnen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zie de Turken ook nog wel Libanon bezetten binnenkort.
Even de laatste Christenen wegjagen, als de Palestijnen nu een eigen landje zouden ambieren.quote:
Je bedoelt zoals het IDF in Zuid Libanon heeft gedaan? Kan dat de Turken goed hebben opgelet en daar van geleerd hebben, ik hoop het niet. De Palestijnen zijn een weerloos volk, die hebben niets te willen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Even de laatste Christenen wegjagen, als de Palestijnen nu een eigen landje zouden ambieren.
Zo dan, stukje geschiedenisvervalsing over 1967.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:18 schreef Pegos het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Israëlische troepen dit gebied, naast alle andere gebieden van de Palestijnen gestolen hadden.
Het was één grote landroverij.
Israel wordt, ondanks de ethnic cleansing van oost Israël etc., internationaal erkend binnen de grenzen van 1967.
De West Bank was onderdeel van de deal met het westen en stichters van Israël. Jordanië zou in ruil voor het tegenwerken van andere Arabische legers de West Bank krijgen. Daarom wordt deze oorlog aan Jordaanse zijde de phony war genoemd door de toenmalige hoofd van de Jordaanse strijdkrachten, John Bagot Glubb.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "
De Westbank werd bezet door Jordanië toen ze Israël aanvielen in 1948. En ze verloren het toen ze Israël aanvielen in 1967.
Mevrouw heeft duidelijk veel ervaring met mensen die genocide verdedigen alsof er niets aan de hand is.quote:Mensen die zeggen: "Zionisme is slechts het idee dat Joden recht hebben op een eigen thuisland," zijn moeilijk serieus te nemen. Zionisme is geen abstract begrip; we kunnen allemaal de concrete gevolgen ervan met onze eigen ogen zien. We zien een realiteit van genocide, apartheid, voortdurende oorlogen en structureel misbruik.
Dit is geen theoretische discussie waarin iedereen vrij zijn eigen definitie van zionisme kan bedenken. Het is 2026, niet 1890. De historische en actuele feiten liggen op tafel. Dit is hoe zionisme zich in de praktijk manifesteert. Dit is het zionisme dat daadwerkelijk bestaat. Wat je ziet, is wat je krijgt. En wat we vandaag zien, behoort aantoonbaar tot de ernstigste vormen van onrecht en geweld die zich momenteel in de wereld afspelen.
quote:Hasbara is zo weerzinwekkend omdat het in wezen neerkomt op zionisten die je bedelven onder een muur van woorden om je ervan te overtuigen dat je niet ziet wat je daadwerkelijk ziet.
Je ziet rauwe videobeelden uit Gaza van iets wat nauwelijks te bevatten is, en vervolgens zie je in de reacties mensen zeggen: "Dit is eigenlijk heel normaal en gerechtvaardigd, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden."
Je leest een nieuwsbericht over Israël dat iets buitengewoon verwerpelijks doet in Libanon, en daar staan ze weer: "Er zit eigenlijk veel meer achter dit verhaal, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden."
Je ziet een extreemrechtse Israëlische minister openlijk genocidale retoriek uiten, en onmiddellijk stromen de verdedigingen binnen: "Zo moet je dit niet interpreteren, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden."
Je ziet mensenrechtenorganisaties overal ter wereld stellen dat Israël zich schuldig maakt aan genocide en apartheid, en vervolgens hoor je dat dit allemaal een gigantisch complot zou zijn om Israël zwart te maken, omdat woorden, woorden, woorden, woorden, woorden.
Je ziet steeds meer gevestigde media berichten over de groeiende hoeveelheid bewijsmateriaal voor verkrachting en marteling in Israëlische gevangenissen, en dan wordt beweerd dat dit slechts een antisemitische bloedsmaad is, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden.
Het doel is om je te overspoelen met een stortvloed aan taal, totdat je vermogen om zelf nog een samenhangend beeld van de werkelijkheid te vormen wordt ondermijnd en je te verward raakt om nog helder te zien wat er daadwerkelijk gebeurt. Dat is een verwerpelijke, manipulatieve en diep onethische manier om met mensen om te gaan.
Maar het goede nieuws is dat deze strategie steeds minder effectief wordt. Taal is buitengewoon krachtig, maar kent haar grenzen. Het gedrag van Israël is zo openlijk onaanvaardbaar geworden dat geen enkele retorische truc mensen nog kan laten ontkennen wat zich recht voor hun ogen afspeelt.
De zoveelste bizarre en bespottelijke claim die je hier doet. Kun je dit soort dingen ook eens beter onderbouwen? Bijvoorbeeld:quote:Op zondag 14 juni 2026 11:30 schreef Peppert het volgende:
Het zionisme is een ideologie die zich aan de extremistische kant van het politieke spectrum bevindt en qua gewelddadigheid vergelijkbaar is met het nazisme. Ik beschouw het als een uiterst gewelddadige en genocidale ideologie.
[ x ]
[..]
Mevrouw heeft duidelijk veel ervaring met mensen die genocide verdedigen alsof er niets aan de hand is.
[..]
quote:Hey beautiful you. Thank you so much for visiting my Patreon page. I am a 100 percent crowdfunded journalist/poet/artist working from home in Australia with my soulmate Tim Foley creating inspiring and seditious anti-establishment content for evolutionary revolution.
Bepaalde mensen liegen genocide feitjes bij elkaar.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:54 schreef viagraap het volgende:
Probeer je nou duidelijk te maken dat random tweets geen goede bron zijn?
En bepaalde mensen in dit topic gebruiken alsnog dezelfde soort bronnen, maar dan degene die geheel toevallig precies zeggen wat ze willen horen. Ik heb er verder ook een beetje moeite te geloven dat jij bronnen beter kunt beoordelen dan oa de VN, Amnesty, en Israelische hoogleraren op dit gebied.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bepaalde mensen liegen genocide feitjes bij elkaar.
Opmerkelijk dat dit inderdaad geen aandacht krijgt, past waarschijnlijk niet in een gewenst narratief.quote:
Mwah, dat weet ik niet, je hebt zoveel woorden die veel worden gebruikt. Het dekt de lading goed in dit geval, dat is waarom ik het gebruik.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:56 schreef sp3c het volgende:
Narratief is ook wel het modewoordje van deze tijd of niet?
Ja dat denkt iedereen in iedere discussie over ieder onderwerpquote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, je hebt zoveel woorden die veel worden gebruikt. Het dekt de lading goed in dit geval, dat is waarom ik het gebruik.
“Libië is niet bereikbaar voor het nieuws”quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat denkt iedereen in iedere discussie over ieder onderwerp
Het is niet in het nieuws omdat libie niet bereikbaar is voor het nieuws, er is geen gewenst narratief
Wat voor lulkoek is dat nou weer? Absurd dat dit geen aandacht krijgt en ook vervelend voor de mensen die het betreft, ze zijn er wel zelf ingestapt, maar worden door Hamas in de steek gelaten.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat denkt iedereen in iedere discussie over ieder onderwerp
Het is niet in het nieuws omdat libie niet bereikbaar is voor het nieuws, er is geen gewenst narratief
Jij denkt dat het net zo makkelijk verslaggeven is over Libie dan over Israel?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat voor lulkoek is dat nou weer? Absurd dat dit geen aandacht krijgt en ook vervelend voor de mensen die het betreft, ze zijn er wel zelf ingestapt, maar worden door Hamas in de steek gelaten.
Die vinden wel weer nieuwe domoren die denken gutmenschen te zijn.
Niet volledigquote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:34 schreef Homey het volgende:
Die Hamas aanhangers uit Europa die dachten via Egypte naar Gaza te kunnen kregen een flinke pak rammel van de Egyptenaren. Ook dat kreeg amper aandacht in de media. Sowieso wordt het land Egypte volledig uit de verslaggeving gehouden. Past idd niet in, jawel, het narratief.
Die dachten even via Egypte terroristen te gaan voeden.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:34 schreef Homey het volgende:
Die Hamas aanhangers uit Europa die dachten via Egypte naar Gaza te kunnen kregen een flinke pak rammel van de Egyptenaren. Ook dat kreeg amper aandacht in de media. Sowieso wordt het land Egypte volledig uit de verslaggeving gehouden. Past idd niet in, jawel, het narratief.
En Egypte is zelf ook geen lieverdje.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die dachten even via Egypte terroristen te gaan voeden.
Egypt said no.
Dus dan maar niet berichten dat ze al een maand vastzitten?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Jij denkt dat het net zo makkelijk verslaggeven is over Libie dan over Israel?
Lolz
De Egyptenaren moeten helemaal niks van de Palestijnen hebben.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En Egypte is zelf ook geen lieverdje.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-activisten-a4928760quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus dan maar niet berichten dat ze al een maand vastzitten?
dat is oudquote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-activisten-a4928760
Het verschil in berichtgeving qua hoeveelheid en nadruk valt toch niet te ontkennen, al doe je enorm je best.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:20 schreef sp3c het volgende:
Krijg meer de indruk dat het gewenste narratief is dat we niets negatiefs over Israel zeggen
Toen werd er een ander narratief gewenst?quote:
Dat doe ik niet, je verschuift de doelpalen nuquote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het verschil in berichtgeving qua hoeveelheid en nadruk valt toch niet te ontkennen, al doe je enorm je best.
Toch schiet je keer op keer in je eigen doel.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, je verschuift de doelpalen nu
Ik ontken het bestaan van het geweste narratief
Edgy maar neequote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch schiet je keer op keer in je eigen doel.
Wel vreemd dat er prima verslag te geven is over Gaza, waar Israël Hamas de vrije nieuwsgaring al de kop in geslagen had voordat er sprake was van een oorlogssituatie.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Jij denkt dat het net zo makkelijk verslaggeven is over Libie dan over Israel?
Lolz
Heel die flottila boeit me niets tbh, dit keer ook weinig van meegekregen gelukkigquote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wel vreemd dat er prima verslag te geven is over Gaza, waar Israël Hamas de vrije nieuwsgaring al de kop in geslagen had voordat er sprake was van een oorlogssituatie.
Het zit hem niet in de moeite, het zit hem denk ik inderdaad in de moeite die men bereid is te doen om ruchtbaarheid te genereren.
Het topic over Jemen heb ik vorig jaar ook maar eens opgegraven na jaren stilte terwijl er van alles speelt. Soedan ben ik bijna ook altijd degene die eens op zoek gaat of daar nog iets speelt. In Syrië zijn ze inmiddels weer twee golven van genocidaal etnisch en/of sektarisch geweld verder sinds ik deze post ben begonnen te typen.
Maar laten we het tot vermoeiens hebben over de zoveelste flotilla die op precies dezelfde manier als de vorige drie (?) een bekend scenario invaart om verhalen de wereld in te helpen middels een mediastrategie. Wat past er niet in die strategie? Dat andere landen die flotillezen net zo hard (of eindelijk harder) oppakken en vast/uitzetten.
Als het je allemaal niet boeit kun je ook met Lego gaan spelen of gewoon een rondje gaan mountainbiken.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Heel die flottila boeit me niets tbh, dit keer ook weinig van meegekregen gelukkig
Nee, je bekijkt het de verkeerde kant op. Juist wanneer je niets zegt ben je een GeNoCiDe liefhebber.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als het je allemaal niet boeit kun je ook met Lego gaan spelen of gewoon een rondje gaan mountainbiken.
Okquote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als het je allemaal niet boeit kun je ook met Lego gaan spelen of gewoon een rondje gaan mountainbiken.
Dat is ook een manier om het een plek te geven. Mensen hanteren hierbij verschillende strategieën om het interne conflict te sussen.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 17:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Heel die flottila boeit me niets tbh, dit keer ook weinig van meegekregen gelukkig
Welk intern conflict?quote:Op zondag 21 juni 2026 10:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om het een plek te geven. Mensen hanteren hierbij verschillende strategieën om het interne conflict te sussen.
Hamas kan ook de wapens neer leggen!quote:Op zondag 21 juni 2026 10:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om het een plek te geven. Mensen hanteren hierbij verschillende strategieën om het interne conflict te sussen.
Beide een gevolg van de agressie van Israël. Je niet de oorzaak aanpakken en dat is het oprichten van een kolonie op andermans huis en daarbij de bewoners vermoorden of verjagen om plek te maken voor joden.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hamas kan ook de wapens neer leggen!
![]()
Zelfde als Hezbollah
Makkelijk hè, ligt altijd aan die ander.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Beide een gevolg van de agressie van Israël. Je niet de oorzaak aanpakken en dat is het oprichten van een kolonie op andermans huis en daarbij de bewoners vermoorden of verjagen om plek te maken voor joden.
De Arabische taal kent veel woorden, maar niet een woord voor zelfreflectie.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Makkelijk hè, ligt altijd aan die ander.
Kan je er inhoudelijk op in gaan? Of hebben dat officieel achter ons gelaten in NWS?quote:Op zondag 21 juni 2026 20:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Makkelijk hè, ligt altijd aan die ander.
Ik heb niet echt last van een intern cobflict hier, domme mensen doen domme dingen en in de hoop dat ze er dit keer wel echt wel doorkomen dan denk ik, wie zijn billen brandt moet op de blaren zittenquote:Op zondag 21 juni 2026 10:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om het een plek te geven. Mensen hanteren hierbij verschillende strategieën om het interne conflict te sussen.
Wat raar dat de hele wereld het Westen uitkotst omdat we weer eens een genocidale staat steunen en iedereen die er een beetje tegen in gaat "dom" noemenquote:Op maandag 22 juni 2026 15:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb niet echt last van een intern cobflict hier, domme mensen doen domme dingen en in de hoop dat ze er dit keer wel echt wel doorkomen dan denk ik, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten
Kan ik me echt niet druk om maken
Niet iedereen, alleen gasten van die flottillaquote:Op maandag 22 juni 2026 16:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat raar dat de hele wereld het Westen uitkotst omdat we weer eens een genocidale staat steunen en iedereen die er een beetje tegen in gaat "dom" noemen
In de tussentijd komt "de hele wereld" naar het Westen om een beter leven te hebben, helaas wordt daarmee de levensstandaard in het Westen ook weer een stuk minder.....quote:
Je vergeet weer een aantal zaken:quote:Op zondag 21 juni 2026 18:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Beide een gevolg van de agressie van Israël. Je niet de oorzaak aanpakken en dat is het oprichten van een kolonie op andermans huis en daarbij de bewoners vermoorden of verjagen om plek te maken voor joden.
Hoort Groot-Brittanië dan bij de Kelten of de Romeinen?quote:Op maandag 22 juni 2026 16:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je vergeet weer een aantal zaken:
• Het Jodendom, Joden en het Hebreeuws zijn inheems in dit gebied. Hier is het Jodendom ontstaan.
• Een aantal eeuwen later is dit gebied door Arabische moslims veroverd, geïslamiseerd en gearabiseerd.
• Arabische moslims besloten na deze verovering direct de Sharia te implementeren en iedereen die niet moslim is, werd gedegradeerd tot tweederangsburgers. Wat ook een van de reden is dat lokale mensen zich tot de Islam begonnen te bekeren, vanuit pure economische en sociale noodzaak om niet meer als tweederangsburg te hoeven leven.
• Arabische moslims bouwden vervolgens een enorme moskee op de plek waar de restanten van de laatste Joodse Tempel waren. Een praktijk die we op meer plekken zagen waarbij moslims, nadat men nieuwe gebieden had veroverd, lokale religieuze gebedshuizen ombouwde of verving voor moskeeën om de dominante van de Islam aan te tonen.
Vervolgens, eeuwen later zitten jullie de hele wereld de gaslighten dat Arabische moslims hier de inheemse bewoners zijn en Joden niet. Hoe komt het dat het binnen de Islam zo acceptabel is om andermans grondgebied te veroveren, de mensen te verdrijven, uit te moorden of te bekeren en vervolgens te claimen dat het grondgebied tot de Islam behoort?
Ik ben dan ook benieuwd wat dit wil zeggen voor Europa over een aantal eeuw, dan is het narratief zeker dat de inheemse bewoner van Frankrijk of Nederland, Rachid of Mohammed heet, en Christopher, Béatrice en Maarten kolonisten zijn.
Dit doet me denken aan die Russische soldaat die een Oekraiense baby zou hebben gedood en dat zijn eigen eenheid hem daarna zou hebben geexecuteerd. Terecht dat ze hem neergeknald hebben natuurlijk.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:21 schreef Homey het volgende:
[..]
1 malle tweet van een random persoon op X = spreken namens de hele bevolking?
Joden uit Oekraïne en de rest van Europa zijn daar niet inheems. Je wil graag de zaken mengen en op een hoop gooien om ook de Oekrainers ineens ineens te maken.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je vergeet weer een aantal zaken:
• Het Jodendom, Joden en het Hebreeuws zijn inheems in dit gebied. Hier is het Jodendom ontstaan.
• Een aantal eeuwen later is dit gebied door Arabische moslims veroverd, geïslamiseerd en gearabiseerd.
• Arabische moslims besloten na deze verovering direct de Sharia te implementeren en iedereen die niet moslim is, werd gedegradeerd tot tweederangsburgers. Wat ook een van de reden is dat lokale mensen zich tot de Islam begonnen te bekeren, vanuit pure economische en sociale noodzaak om niet meer als tweederangsburg te hoeven leven.
• Arabische moslims bouwden vervolgens een enorme moskee op de plek waar de restanten van de laatste Joodse Tempel waren. Een praktijk die we op meer plekken zagen waarbij moslims, nadat men nieuwe gebieden had veroverd, lokale religieuze gebedshuizen ombouwde of verving voor moskeeën om de dominante van de Islam aan te tonen.
Vervolgens, eeuwen later zitten jullie de hele wereld de gaslighten dat Arabische moslims hier de inheemse bewoners zijn en Joden niet. Hoe komt het dat het binnen de Islam zo acceptabel is om andermans grondgebied te veroveren, de mensen te verdrijven, uit te moorden of te bekeren en vervolgens te claimen dat het grondgebied tot de Islam behoort?
Ik ben dan ook benieuwd wat dit wil zeggen voor Europa over een aantal eeuw, dan is het narratief zeker dat de inheemse bewoner van Frankrijk of Nederland, Rachid of Mohammed heet, en Christopher, Béatrice en Maarten kolonisten zijn.
Ik denk heel eerlijk gezegd dat bijna iedereen er last van heeft alleen willen veel mensen er zich niet druk om maken zoals je zelf zegt.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb niet echt last van een intern cobflict hier, domme mensen doen domme dingen en in de hoop dat ze er dit keer wel echt wel doorkomen dan denk ik, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten
Kan ik me echt niet druk om maken
Zo komen de Friezen oorspronkelijk ook uit een gebied oostelijk van de Krim, laten we ze gezellig vernietigen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 06:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Joden uit Oekraïne en de rest van Europa zijn daar niet inheems. Je wil graag de zaken mengen en op een hoop gooien om ook de Oekrainers ineens ineens te maken.
Wat maakt Nederlandse joden ineens inheems in die gebieden? Als dat inheems zijn, zijn ze hier dan niet inheems?
Gewoon bullshit dus.
Denk dat je je hele beperkte kijk op de wereld projecteerd op de rest en een of andere reden probeert te zoeken voor het feit dat zoveel mensen het er niet mee eens zijnquote:Op dinsdag 23 juni 2026 06:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik denk heel eerlijk gezegd dat bijna iedereen er last van heeft alleen willen veel mensen er zich niet druk om maken zoals je zelf zegt.
Als je het voorval naar normen en waarden afbreekt waar je voor staat en die nu tegenover elkaar staan, kom je er al heel snel achter dat het eigenlijk botst maar dat je het botsen niet wil hebben en dus bewust of onbewust een escape maakt in de vorm van een uitzondering...
Dat is wat Howardroark stelt in feite.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 07:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zo komen de Friezen oorspronkelijk ook uit een gebied oostelijk van de Krim, laten we ze gezellig vernietigen.
Dat komt door hun origine en cultuur.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 06:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Joden uit Oekraïne en de rest van Europa zijn daar niet inheems. Je wil graag de zaken mengen en op een hoop gooien om ook de Oekrainers ineens ineens te maken.
Wat maakt Nederlandse joden ineens inheems in die gebieden? Als dat inheems zijn, zijn ze hier dan niet inheems?
Gewoon bullshit dus.
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 07:41 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat is wat Howardroark stelt in feite.
"als je googled"quote:Op dinsdag 23 juni 2026 06:37 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan die Russische soldaat die een Oekraiense baby zou hebben gedood en dat zijn eigen eenheid hem daarna zou hebben geexecuteerd. Terecht dat ze hem neergeknald hebben natuurlijk.
Het probleem van Israel is dat jonge IDF soldaten veel op social media posten zonder over de gevolgen na te denken, omdat ze denken dat het stoer is.
Jij zegt: 'hij spreekt niet namens de hele bevolking' en daar ben ik het met je eens. Maar denk eens aan de rest van de wereld die een overvloed aan posts op social media te zien krijgt met zeer ernstige oorlogsmisdaden. Wat denk je wat dat doet met de beeldvorming van Israel. Als je googled kun je zien dat het hedendaagse Israel niet meer zo geliefd is in de wereld en dan druk ik me heel voorzichtig uit.
en gezuiverd van joden. Want dat is wat die hele antisemitische santekraam om te doen is: een nieuwe holocaust ontketenen. Ze praten elke dag over genocide dit en etnische zuivering dat, want dat is steeds on top of their mind. Waarom? Ze willen het zelf graag doen. Je praat waar je over droomt. Je projecteert je eigen zondes. Etcetera.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.
Als de (toekomstige) werkelijkheid al zo erg is als jij beweert, waarom heb je dan de behoefte om er nog dingen bij te verzinnen?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.
Misschien kunnen we deze user en zijn aparte fantasie, niet gebonden aan enige feiten, negeren.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de (toekomstige) werkelijkheid al zo erg is als jij beweert, waarom heb je dan de behoefte om er nog dingen bij te verzinnen?
Het zegt veel dat je niet eens een poging doet om het te ontkennen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:00 schreef Homey het volgende:
[..]
"als je googled"
Ik zie dan waarom islam niet zo geliefd is in de wereld door al dat extreme geweld van islamisten over de hele wereld. Dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Verder valt me op dat veel moslims hele rare dingen posten vol geweld en scheldpartijen, omdat ze denken dat dat stoer is?
Mwah, het is wellicht enigszins gechargeerd, maar je begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat als Israël zou verdwijnen en worden vervangen door het zoveelste Arabische en Islamitische land, de vrijheden van homo's en vrouwen zouden verdwijnen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de (toekomstige) werkelijkheid al zo erg is als jij beweert, waarom heb je dan de behoefte om er nog dingen bij te verzinnen?
Niet veel minder slecht dan wat je nu hebt, in tegenstelling tot sommigen hier trek ik namelijk een grens bij genocide (of etnische zuivering voor de lafaards onder ons).quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.
Een man met een geweten! Die zijn er helaas nog maar weinig. De meesten gaan mee met de machtigen van de dag. Ik heb me altijd afgevraagd hoe een genocide kon plaatsvinden (ik ben 36 jaar), maar sinds de genocide in Gaza heb ik als toeschouwer op sociale media ten dele mijn antwoord gevonden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:41 schreef viagraap het volgende:
[..]
Niet veel minder slecht dan wat je nu hebt, in tegenstelling tot sommigen hier trek ik namelijk een grens bij genocide (of etnische zuivering voor de lafaards onder ons).
Enigzins gechargeerd!? Hahaquote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, het is wellicht enigszins gechargeerd, maar je begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat als Israël zou verdwijnen en worden vervangen door het zoveelste Arabische en Islamitische land, de vrijheden van homo's en vrouwen zouden verdwijnen.
Om nog maar te zwijgen over de wraak die men zou halen tegenover Joden. Dat zou eindigen in honderden Babi Yar's. En dit zijn dan de mensen die veel Westerlingen steunen.
Het is duidelijk wat de sentimenten in die samenleving zijn. Het is ook niet voor niets dat er nog nooit een vredesbeweging is geweest in die contreien. Wel heeft men meermaals geprobeerd Israël als land te vernietigen en was vóór de oprichting van Israël zelfs al bezig met geweld tegen de Joodse gemeenschappen hier. Als je dit weet en dan tóch besluit zulke mensen te steunen, dan steun je dus zulke sentimenten. Dat spreekt voor zich.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Enigzins gechargeerd!? Haha
Wat is jouw onderbouwing dat die westerlingen impliciet de genocide op joden steunen?
Waarom zou je daar iets van willen vinden dan? Over de etnische Armenen in Nagorno-Karabach of de Masalit of Zaghawa in Darfur vinden de meeste Westerlingen ook niets. Wat maakt dit conflict uniek daarin?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Irritant dat iemand het niet verschrikkelijk mag vinden wat al jaren met de Palestijnen in de bezette gebieden gebeurt
Dat is ook niet aan het Israëlische leger te doen, maar aan de Palestijnen zelf. Die laten dat doelbewust na in de hoop op die manier immuniteit te creëren. Zie ook:quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:43 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of het een terrorist is of niet? Alsof het IDF onderscheid maakt tussen burgers en terroristen.
Wat doen de Palestijnen vervolgens:quote:Under the principle of distinction, all involved in the armed conflict must distinguish between the persons thus defined (the combatants) and civilians. Combatants must distinguish themselves (i.e., allow their enemies to identify them) from all other persons (civilians), who may not be attacked nor directly participate in the hostilities.
Bron
quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
...
Post is weggehaald lolquote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is ook niet aan het Israëlische leger te doen, maar aan de Palestijnen zelf. Die laten dat doelbewust na in de hoop op die manier immuniteit te creëren. Zie ook:
[..]
Wat doen de Palestijnen vervolgens:
[..]
BBC:quote:Al Jazeera condemns the Israeli occupation army’s deliberate killing of its cameraman in Gaza, Ahmed Wishah
Al Jazeera Media Network condemns the deliberate killing of its Al Jazeera Mubasher Channel’s cameraman Ahmed Wishah by Israeli occupation forces today, Saturday 20 June, in an Israeli bombardment that targeted a house in the Bureij camp in the central Gaza Strip.
https://network.aljazeera(...)ccupation-army’;s-deliberate-killing-its-cameraman-gaza
The Guardian:quote:Israeli strikes kill six people in Gaza including Al Jazeera cameraman, officials say
Israeli strikes in Gaza have killed at least six people, including an Al Jazeera cameraman and at least one child, according to health officials and rescuers.
Al Jazeera said it "strongly condemns the heinous crime of targeting and killing" of its correspondent Ahmed Wishah, who was killed in a strike on a central Gaza home on Saturday.
https://www.bbc.com/news/articles/c4gy26p6pwzo
NRC:quote:Al Jazeera cameraman Ahmed Wishah killed in Israeli strike on Gaza
Wishah among at least 260 journalists killed since Israel’s war on Gaza began in October 2023
https://www.theguardian.c(...)raeli-strike-on-gaza
NOS:quote:Israël doodt opnieuw cameraman van Al Jazeera bij aanval in Gaza
Israël heeft opnieuw een Palestijnse journalist gedood. Bij een aanval op vluchtelingenkamp Bureij is Ahmed Wishah, de cameraman van Al Jazeera om het leven gekomen. Dat heeft Al Jazeera zaterdag bevestigd. Bij de aanval werden ook twee anderen gedood, schrijft persbureau AFP.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)val-in-gaza-a4930621
De """cameraman""" / """journalist""" in kwestie:quote:Weer doden in Gaza bij Israëlische aanvallen, onder wie kinderen en journalist
Later op de dag vuurde Israël een raket af op het vluchtelingenkamp Bureij in centraal Gaza. Drie mensen werden daar gedood, onder wie een journalist van Al Jazeera. De nieuwszender bevestigt zijn dood. De man, Ahmed Wishah, werkte als cameraman voor de zender. Zijn broer Mohamed werkte ook voor Al Jazeera en werd in april gedood bij een Israëlische aanval.
https://nos.nl/artikel/26(...)nderen-en-journalist
Gaza en de West Bank zijn van niemand. Het is geen land en heeft ook nergens bij gehoord. Er gaat dus geen gebied ten faveure van het enige piepkleine Joodse landquote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is duidelijk wat de sentimenten in die samenleving zijn. Het is ook niet voor niets dat er nog nooit een vredesbeweging is geweest in die contreien. Wel heeft men meermaals geprobeerd Israël als land te vernietigen en was vóór de oprichting van Israël zelfs al bezig met geweld tegen de Joodse gemeenschappen hier. Als je dit weet en dan tóch besluit zulke mensen te steunen, dan steun je dus zulke sentimenten. Dat spreekt voor zich.
Het wekt de vraag op waarom Westerlingen dit dan tóch doen? Het maakt je een moreel verwerpelijk mens. Je schaart jezelf aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Deze mensen steunen de creatie van een zoveelste Arabische en Islamitisch land ten faveure van het enige piepkleine Joodse land.
iets?quote:[..]
Waarom zou je daar iets van willen vinden dan? Over de etnische Armenen in Nagorno-Karabach of de Masalit of Zaghawa in Darfur vinden de meeste Westerlingen ook niets. Wat maakt dit conflict uniek daarin?
Wat is zeg maar de reden dat we wel moeten inzitten met geweld tegen Palestijnen, maar niet die andere volkeren? Vooral ook wetende wat de Palestijnen allemaal op hun kerfstok hebben.
Er lijkt iets specifiek met dat conflict te zijn dat heel erg veel impact heeft op de psyche van sommige Westerse mensen, met name aan de progressieve en linkerkant van het politieke spectrum. Daarom staan kranten en media er dagelijks vol mee.
Taybeh is een christelijk Palestijns dorp wat ligt in oorlogsgebied.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Tahbeh is een christelijk dorp wat meerdere keren per week aangevallen wordt. Wat hebben die christenen de joden misdaan dat zij dit net zoals de Palestijnen verdienen?
Dat is natuurlijk niet waar. De internationale gemeenschap ziet dit als onderdeel van een Palestijnse staat en daardoor als 'Palestijns grondgebied'. Israël ziet het als een betwist gebied waar men vindt dat men kan bouwen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gaza en de West Bank zijn van niemand. Het is geen land en heeft ook nergens bij gehoord. Er gaat dus geen gebied ten faveure van het enige piepkleine Joodse land
Ik zou het niet weten. Ik heb recent wel een artikel gelezen van de NOS, waar het narratief werd gepusht dat Israël het ook op Palestijnse Christenen heeft voorzien om zo te proberen Nederlandse Christenen op te stoken tegen Israël.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Tahbeh is een christelijk dorp wat meerdere keren per week aangevallen wordt. Wat hebben die christenen de joden misdaan dat zij dit net zoals de Palestijnen verdienen?
Oké, en nu? Wat heeft dit met elkaar te maken? Het Westen maakt toch ook geld over naar de Palestijnen, waarvan zonder enige twijfel delen voor voor terrorisme worden gebruikt. Gaan we nu ook beweren dat het Westen schuldig is aan de aanslagen van 7 oktober? En wat is überhaupt de link tussen het Eurovisie Songfestival en de Westelijke Jordaanoever?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Er is vanuit westerse landen al decennia betrokkenheid, miljarden aan militaire steun, diplomatieke invloed, financiële hulp en veel investeringen, er is nog een religieuze band en weet ik veel wat. Israël doet ook mee met zoiets als het Eurovisie Songfestival. Dit is jou niet onbekend
Mensen mogen doen wat zij willen. Het gaat er meer om dat er iets specifieks is aan dit conflict wat ervoor zorgt dat veel Westerlingen zich hier uniek druk om maken. Men leeft op passionele wijze mee met de Palestijnen, wat niet worden gedaan met de mensen in Darfur terwijl die naar alle waarschijnlijkheid veel meer zullen lijden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Er is zeker een blinde vlek. Probeer je aan te geven dat als niemand over Darfur praat de enige logische conclusie dan moet zijn dat we óók over Gaza moeten zwijgen? Of vind je dat we juist méér aandacht aan Darfur moeten geven?
Je zei: ten faveure vanquote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. De internationale gemeenschap ziet dit als onderdeel van een Palestijnse staat en daardoor als 'Palestijns grondgebied'. Israël ziet het als een betwist gebied waar men vindt dat men kan bouwen.
Je zei:quote:[..]
Oké, en nu? Wat heeft dit met elkaar te maken? Het Westen maakt toch ook geld over naar de Palestijnen, waarvan zonder enige twijfel delen voor voor terrorisme worden gebruikt. Gaan we nu ook beweren dat het Westen schuldig is aan de aanslagen van 7 oktober? En wat is überhaupt de link tussen het Eurovisie Songfestival en de Westelijke Jordaanoever?
Men leeft ook gepassioneerd mee met Israël terwijl daarvan een deel de ellende en dood in Darfur ook niks interesseert. Wellicht zijn die mensen op dezelfde manier 'door het virus gegrepen' als die groep die vinden dat Palestijnse burgers iets fatsoenlijker behandeld moeten worden.quote:[..]
Mensen mogen doen wat zij willen. Het gaat er meer om dat er iets specifieks is aan dit conflict wat ervoor zorgt dat veel Westerlingen zich hier uniek druk om maken. Men leeft op passionele wijze mee met de Palestijnen, wat niet worden gedaan met de mensen in Darfur terwijl die naar alle waarschijnlijkheid veel meer zullen lijden.
Dit is inderdaad wat velen graag willen. Jij begon vervolgens over de Westelijke Jordaanoever, daar haak ik op in.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je zei: ten faveure van
Ik interpreteer dat als 'ten kosten gaan van'. Je suggereert volgens mij dat het eigenlijk al Israël is anders kan het toch niet ten kosten gaan van Israël?
Wat is dit 'meer' dan denk je?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vaak wordt geimpliceerd dat men interesse in Israël en de Palestijnen heeft vanwege racisme en ik denk dat er meer is. Ik reageerde gewoon op jouw 'iets'
De VN heb ik niet genoemd. Wel is natuurlijk een feit dat er miljarden naar de Palestijnen zijn gegaan. Als eerste wekt dit vraag op waarom überhaupt? Waarom moet wij zo een samenleving steunen? Ten tweede wekt het de vraag op wat er met dat geld is gebeurd.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
Dat verhaal dat het westen en de VN geld geven wat via een omweg bij terroristen komt om joden te vermoorden, is daar sterk bewijs voor? Zo ver ik weet wordt er al een jaar of twintig geen geld gegeven alleen mensen ingehuurd en middelen gekocht.
Correct.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Men leeft ook gepassioneerd mee met Israël terwijl daarvan een deel de ellende en dood in Darfur ook niks interesseert. Wellicht zijn die mensen op dezelfde manier 'door het virus gegrepen' als die groep die vinden dat Palestijnse burgers iets fatsoenlijker behandeld moeten worden.
Dit is puur stompzinnigheid of kwaadaardigheid natuurlijk, het is een bloedige terreurorganisatie.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat velen graag willen. Jij begon vervolgens over de Westelijke Jordaanoever, daar haak ik op in.
[..]
Wat is dit 'meer' dan denk je?
[..]
De VN heb ik niet genoemd. Wel is natuurlijk een feit dat er miljarden naar de Palestijnen zijn gegaan. Als eerste wekt dit vraag op waarom überhaupt? Waarom moet wij zo een samenleving steunen? Ten tweede wekt het de vraag op wat er met dat geld is gebeurd.
En als we weten dat Hamas in de Gazastrook het scepter zwaait en de PLO al jaren in de Westelijke Jordaanoever met o.a. een heus 'martyrs fund' en Palestijnse leiders multimiljonairs of zelfs miljardairs zijn geworden, roept dat natuurlijk vragen op.
[..]
Correct.
Er is hier alleen een verschil:
Het pro-Israël kamp beweert niet voor 'mensenrechten' te staan. Het pro-Israël kamp is gewoon pro-Israël. Kortom, voor een bepaald land, namelijk Israël.
Bij pro-Palestijnse kamp stelt men echter vaak simpelweg voor 'mensenrechten' te staan of 'tegen geweld' of 'tegen genocide' etc. te zijn. Dat zijn algemene streven die op veel meer oorlogen en conflicten van toepassing zijn.
quote:Vertaling
VN-onderzoekscommissie zegt dat Israël genocide pleegt in Gaza door kinderen doelbewust te treffen,
Een VN-onderzoekscommissie stelt dat Israël Palestijnse kinderen opzettelijk heeft aangevallen, wat heeft geleid tot genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden in de Gazastrook, evenals oorlogsmisdaden op de bezette Westelijke Jordaanoever.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |