abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220945003
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:40 schreef viagraap het volgende:

[..]
Uit je verder oorverdovende stilte erover maak ik dan maar op dat je het met me eens bent.
Leven is groter dan je denkt
I carried the fire before I knew its name.
pi_220945750
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus is Palestina aanvallen geen enkel probleem. Goed dat je het bevestigt. ^O^
Vreemde conclusie. Je weet dat je nu ook stelt dat Israel of Nederland aanvallen geen enkel probleem is?
What Would Goku Do
  dinsdag 2 juni 2026 @ 20:38:42 #203
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220945799
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Levy is in Israël een alom gehaat figuur, maar ik vraag me oprecht af wat aanwijzingen zijn dat zijn analyse over de Israëlische strategie met Gaza niet klopt.
Mwah, ligt er hier maar net aan welke Israëliër je het vraagt. Hij staat bekend om een zéér kritische houding jegens Israël en is voorstander van een 'eenstatenopuossing' waarmee je effectief gezien Israël als land natuurlijk opheft en een burgeroorlog zou ontketenen. Dat komt hem op veel kritiek te staan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220951509
twitter


Dit zou hier in Nederland ook moeten gebeuren. Stoppen met het leveren van geld en wapens aan Israël. Van politiek links tot VVD'rechts' durft niemand deze kwestie Israël met nog geen tien meter lange stok aan te raken. Het lijkt er zeer sterk op dat ze allemaal voor Netanyahu werken.

(Politiek links neemt namelijk de omvolking van Europa, een zionistisch doel, voor haar rekening)

[ Bericht 11% gewijzigd door Spring_Sale op 03-06-2026 17:14:30 ]
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:28:33 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220959984
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hasan Piker:

'I would vote for Hamas over Israel every single time'
‘Overall, my favorite flag is Hezbollah’
'I don't have any issue with Hezbollah'
'Orthodox Jews are inbreds'
'America deserved 9/11'
'I support the Houthis ten toes down'

Dit is 'kritiek' op Israël?
Ach jij dit soort opmerkingen 'kritiek op Israël' @Ronald-Koeman ?
quote:
8s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:52 schreef Spring_Sale het volgende:
[ x ]

Dit zou hier in Nederland ook moeten gebeuren. Stoppen met het leveren van geld en wapens aan Israël. Van politiek links tot VVD'rechts' durft niemand deze kwestie Israël met nog geen tien meter lange stok aan te raken. Het lijkt er zeer sterk op dat ze allemaal voor Netanyahu werken.

(Politiek links neemt namelijk de omvolking van Europa, een zionistisch doel, voor haar rekening)
Bijzondere complottheorie dit wel. 'Omvolking' van Europa is geen doel van zionisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 20:36:29 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220961002
Hoezo reageer jeop jezelf?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220964539
Het wordt absoluut de hoogste tijd dat de internationale gemeenschap gaat optreden om in ieder geval een eind te maken aan de oorlogstoestand in Gaza.
Zoals ik al eerder schreef is het het beste als de Turken tijdelijk in Gaza ingezet worden om de toestand te stabiliseren en voor veiligheid van de Gazanen en Israel te zorgen.
Zij zijn feitelijk als enigen in staat om dit uit te voeren.
Van Netanyahu weet ik dat dit hem niet bevalt, maar dat heeft alles te maken met zijn sinistere eigen plan/agenda om het leven van de Gazanen zo moeilijk mogelijk te maken met als doel om Gaza geheel of gedeeltelijk in te nemen.
Dit kan zo niet langer voortduren. Er moet nu internationaal opgetreden gaan worden. Ik roep alle landen ter wereld op om hier actief aan mee te werken.

Over de andere gebieden zoals de Westbank, de oorlog en bezetting van gebieden in Libanon en Syrië zijn andere voorzieningen nodig. Maar de Turken zouden ook in Libanon een nuttige rol kunnen gaan spelen, bijvoorbeeld in samenwerking met de Fransen en het Libanese leger.

De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied.
Het zou in mijn idee het beste zijn als dat gebied weer tijdelijk onder gezag van Jordanië zou komen. Dat is alleszins redelijk omdat Israel bij de formele overdracht beloofde goed voor de daar wonende en naartoe gevluchte Palestijnen te zorgen, maar dat totaal niet doet. Het tegenovergestelde is het geval.
Ze worden op vrij grote schaal vermoord, onder mensonwaardige omstandigheden en veelal zonder enig proces gevangen genomen en langdurig gevangen gehouden, hun bewegingsvrijheid in eigen gebied wordt zeer ernstig belemmerd, hun terreinen en bezittingen worden hen afgenomen, hun huizen worden vernietigd, hun landerijen worden vernietigd, hun infrastructuur wordt vernietigd, er worden tal van illegale Israëlische kolonies gevestigd, en ga zo maar door.
Dat kan natuurlijk ook niet ongebreideld doorgang vinden. Oftewel hier moet definitief een eind aan komen.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 14:14:07 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220965650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:32 schreef Pegos het volgende:
Het wordt absoluut de hoogste tijd dat de internationale gemeenschap gaat optreden om in ieder geval een eind te maken aan de oorlogstoestand in Gaza.
Zoals ik al eerder schreef is het het beste als de Turken tijdelijk in Gaza ingezet worden om de toestand te stabiliseren en voor veiligheid van de Gazanen en Israel te zorgen.
Zij zijn feitelijk als enigen in staat om dit uit te voeren.
Van Netanyahu weet ik dat dit hem niet bevalt, maar dat heeft alles te maken met zijn sinistere eigen plan/agenda om het leven van de Gazanen zo moeilijk mogelijk te maken met als doel om Gaza geheel of gedeeltelijk in te nemen.
Dit kan zo niet langer voortduren. Er moet nu internationaal opgetreden gaan worden. Ik roep alle landen ter wereld op om hier actief aan mee te werken.

Over de andere gebieden zoals de Westbank, de oorlog en bezetting van gebieden in Libanon en Syrië zijn andere voorzieningen nodig. Maar de Turken zouden ook in Libanon een nuttige rol kunnen gaan spelen, bijvoorbeeld in samenwerking met de Fransen en het Libanese leger.

De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied.
Het zou in mijn idee het beste zijn als dat gebied weer tijdelijk onder gezag van Jordanië zou komen. Dat is alleszins redelijk omdat Israel bij de formele overdracht beloofde goed voor de daar wonende en naartoe gevluchte Palestijnen te zorgen, maar dat totaal niet doet. Het tegenovergestelde is het geval.
Ze worden op vrij grote schaal vermoord, onder mensonwaardige omstandigheden en veelal zonder enig proces gevangen genomen en langdurig gevangen gehouden, hun bewegingsvrijheid in eigen gebied wordt zeer ernstig belemmerd, hun terreinen en bezittingen worden hen afgenomen, hun huizen worden vernietigd, hun landerijen worden vernietigd, hun infrastructuur wordt vernietigd, er worden tal van illegale Israëlische kolonies gevestigd, en ga zo maar door.
Dat kan natuurlijk ook niet ongebreideld doorgang vinden. Oftewel hier moet definitief een eind aan komen.
Ah, de Turken, right right.

Je bedoelt het land met en dictatuur die Hamas-terroristen onderdak biedt? Ja, echt een goed plan om die naar de Gazastrook te sturen, ook net zoiets alsof Israël dat zou accepteren en de Turken daar zin in hebben.

En waarom kan de huidige situatie niet voortduren eigenlijk?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:06:08 #209
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220965978
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:32 schreef Pegos het volgende:
Het wordt absoluut de hoogste tijd dat de internationale gemeenschap gaat optreden om in ieder geval een eind te maken aan de oorlogstoestand in Gaza.
Zoals ik al eerder schreef is het het beste als de Turken tijdelijk in Gaza ingezet worden om de toestand te stabiliseren en voor veiligheid van de Gazanen en Israel te zorgen.
Zij zijn feitelijk als enigen in staat om dit uit te voeren.
Van Netanyahu weet ik dat dit hem niet bevalt, maar dat heeft alles te maken met zijn sinistere eigen plan/agenda om het leven van de Gazanen zo moeilijk mogelijk te maken met als doel om Gaza geheel of gedeeltelijk in te nemen.
Dit kan zo niet langer voortduren. Er moet nu internationaal opgetreden gaan worden. Ik roep alle landen ter wereld op om hier actief aan mee te werken.

Over de andere gebieden zoals de Westbank, de oorlog en bezetting van gebieden in Libanon en Syrië zijn andere voorzieningen nodig. Maar de Turken zouden ook in Libanon een nuttige rol kunnen gaan spelen, bijvoorbeeld in samenwerking met de Fransen en het Libanese leger.

De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied.
Het zou in mijn idee het beste zijn als dat gebied weer tijdelijk onder gezag van Jordanië zou komen. Dat is alleszins redelijk omdat Israel bij de formele overdracht beloofde goed voor de daar wonende en naartoe gevluchte Palestijnen te zorgen, maar dat totaal niet doet. Het tegenovergestelde is het geval.
Ze worden op vrij grote schaal vermoord, onder mensonwaardige omstandigheden en veelal zonder enig proces gevangen genomen en langdurig gevangen gehouden, hun bewegingsvrijheid in eigen gebied wordt zeer ernstig belemmerd, hun terreinen en bezittingen worden hen afgenomen, hun huizen worden vernietigd, hun landerijen worden vernietigd, hun infrastructuur wordt vernietigd, er worden tal van illegale Israëlische kolonies gevestigd, en ga zo maar door.
Dat kan natuurlijk ook niet ongebreideld doorgang vinden. Oftewel hier moet definitief een eind aan komen.
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "

De Westbank werd bezet door Jordanië toen ze Israël aanvielen in 1948. En ze verloren het toen ze Israël aanvielen in 1967.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220967255
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "

De Westbank werd bezet door Jordanië toen ze Israël aanvielen in 1948. En ze verloren het toen ze Israël aanvielen in 1967.
Zowel Israel als Jordanië zijn een product van kolonialisme. Een verschil is dat er in Jordanië in een flink grotere mate sprake was/is van zelfbestuur.
What Would Goku Do
pi_221000344
quote:
Israël volgens onderzoek schuldig aan etnische zuivering en apartheid op Westoever
Israël stuurt actief aan op de etnische zuivering van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever, concludeert Amnesty International in een nieuw rapport. De mensenrechtenorganisatie vindt dat de internationale gemeenschap medeplichtig is, omdat die niet ingrijpt of het land zelfs blijft steunen.

De onderzoekers omschrijven een Israëlisch apartheidssysteem waarbij het Palestijnen praktisch onmogelijk wordt gemaakt een bestaan op te bouwen op de Westelijke Jordaanoever en zij niet dezelfde rechten hebben als Israëlische kolonisten. Dat gebeurt al bijna zestig jaar, zegt universitair hoofddocent antropologie Anne de Jong. "Palestijnen krijgen bijvoorbeeld geen burgerschap. En ze mogen niet over dezelfde wegen rijden als Israëliërs, omdat ze langs allerlei controlepunten moeten."

Wanneer afkomst bepaalt welke rechten iemand heeft, kan je spreken van apartheid, vervolgt De Jong. Uit onder meer interviews met Palestijnen, wetsvoorstellen, beeldmateriaal en satellietbeelden wordt daarnaast volgens Amnesty nog duidelijk hoe vanuit de politiek wordt aangestuurd op het verdrijven van de Palestijnse bevolking, specifiek in zone C op de Westelijke Jordaanoever. Dat gebied beslaat 60 procent van de Westoever en is volledig onder Israëlische militaire controle, zoals te zien is op de kaart hieronder.
Even los van de oorzaak, de situatie die de Jong beschrijft is toch waar?
pi_221000379
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 14:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, de Turken, right right.

Je bedoelt het land met en dictatuur die Hamas-terroristen onderdak biedt? Ja, echt een goed plan om die naar de Gazastrook te sturen, ook net zoiets alsof Israël dat zou accepteren en de Turken daar zin in hebben.

En waarom kan de huidige situatie niet voortduren eigenlijk?
Ik zie de Turken ook nog wel Libanon bezetten binnenkort.
graag verwijderen
pi_221001608
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "

De Westbank werd bezet door Jordanië toen ze Israël aanvielen in 1948. En ze verloren het toen ze Israël aanvielen in 1967.
Je bedoelt dat Israëlische troepen dit gebied, naast alle andere gebieden van de Palestijnen gestolen hadden.
Het was één grote landroverij.
Israel wordt, ondanks de ethnic cleansing van oost Israël etc., internationaal erkend binnen de grenzen van 1967.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pegos op 10-06-2026 14:29:33 ]
pi_221001697
Op dit moment is Israel onder Netanyahu op zeer grote schaal bezig met ethnic cleansing; een zeer ernstige oorlogsmisdaad. Dit betreft Gaza, Zuid libanon, Zuid Syrië, en de Westbank.
Hier hoort internationaal tegen opgetreden te worden.
pi_221001748
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:18 schreef Pegos het volgende:

[..]
Je bedoelt dat Israëlische troepen dit gebied, naast alle andere gebieden van de Palestijnen gestolen hadden.
Je bent een beetje in de war, de Israëliërs zijn de Palestijnen, die naam is slechts gejat door Arafat en Ho Chi Minh om het Arabisch gedeelte van de Palestijnen zielig te laten lijken.
graag verwijderen
pi_221001791
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 12:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik zie de Turken ook nog wel Libanon bezetten binnenkort.
Die komen toeterend Libanon binnen.
pi_221001865
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:34 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Die komen toeterend Libanon binnen.
Even de laatste Christenen wegjagen, als de Palestijnen nu een eigen landje zouden ambieren.
graag verwijderen
pi_221001935
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Even de laatste Christenen wegjagen, als de Palestijnen nu een eigen landje zouden ambieren.
Je bedoelt zoals het IDF in Zuid Libanon heeft gedaan? Kan dat de Turken goed hebben opgelet en daar van geleerd hebben, ik hoop het niet. De Palestijnen zijn een weerloos volk, die hebben niets te willen.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 09:01:06 #219
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221016661
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:18 schreef Pegos het volgende:

[..]
Je bedoelt dat Israëlische troepen dit gebied, naast alle andere gebieden van de Palestijnen gestolen hadden.
Het was één grote landroverij.
Israel wordt, ondanks de ethnic cleansing van oost Israël etc., internationaal erkend binnen de grenzen van 1967.

Zo dan, stukje geschiedenisvervalsing over 1967.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221017733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "

De Westbank werd bezet door Jordanië toen ze Israël aanvielen in 1948. En ze verloren het toen ze Israël aanvielen in 1967.
De West Bank was onderdeel van de deal met het westen en stichters van Israël. Jordanië zou in ruil voor het tegenwerken van andere Arabische legers de West Bank krijgen. Daarom wordt deze oorlog aan Jordaanse zijde de phony war genoemd door de toenmalige hoofd van de Jordaanse strijdkrachten, John Bagot Glubb.

Jordanië had in die tijd het sterkste leger in de regio maar wilde geen Arabische bemoeienis in dat gebied. Abdullah 1 wilde eerst samen met de zionisten afreken met de Arabische legers en daarna met de zionisten die dan verzwakt zouden zijn afrekenen. Zo werkte hij het leveren van munitie tegen en liet hij hele bataljons zonder mogelijkheden om zich te verdedigen of aan te vallen achter. Hij had zich alleen verslikt hierin omdat de zionisten steun uit Europa kregen. Zo was Frankrijk natuurlijk fel tegen de Britten en wilde hen hier weg hebben. En was er een luchtbrug om munitie en zelfs 23 vliegtuigen te leveren aan zionisten vanuit Tsjechië Operation Balak.
Was hij doorgetrokken vanuit Oost Jarusalem na de slag om dit gedeelte en had hij munitie geleverd aan de andere legers dan was er geen Israël geweest maar een groot Jordanië waarschijnlijk.
pi_221037034
Het zionisme is een ideologie die zich aan de extremistische kant van het politieke spectrum bevindt en qua gewelddadigheid vergelijkbaar is met het nazisme. Ik beschouw het als een uiterst gewelddadige en genocidale ideologie.

twitter


quote:
Mensen die zeggen: "Zionisme is slechts het idee dat Joden recht hebben op een eigen thuisland," zijn moeilijk serieus te nemen. Zionisme is geen abstract begrip; we kunnen allemaal de concrete gevolgen ervan met onze eigen ogen zien. We zien een realiteit van genocide, apartheid, voortdurende oorlogen en structureel misbruik.

Dit is geen theoretische discussie waarin iedereen vrij zijn eigen definitie van zionisme kan bedenken. Het is 2026, niet 1890. De historische en actuele feiten liggen op tafel. Dit is hoe zionisme zich in de praktijk manifesteert. Dit is het zionisme dat daadwerkelijk bestaat. Wat je ziet, is wat je krijgt. En wat we vandaag zien, behoort aantoonbaar tot de ernstigste vormen van onrecht en geweld die zich momenteel in de wereld afspelen.
Mevrouw heeft duidelijk veel ervaring met mensen die genocide verdedigen alsof er niets aan de hand is.

quote:
Hasbara is zo weerzinwekkend omdat het in wezen neerkomt op zionisten die je bedelven onder een muur van woorden om je ervan te overtuigen dat je niet ziet wat je daadwerkelijk ziet.

Je ziet rauwe videobeelden uit Gaza van iets wat nauwelijks te bevatten is, en vervolgens zie je in de reacties mensen zeggen: "Dit is eigenlijk heel normaal en gerechtvaardigd, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden."

Je leest een nieuwsbericht over Israël dat iets buitengewoon verwerpelijks doet in Libanon, en daar staan ze weer: "Er zit eigenlijk veel meer achter dit verhaal, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden."

Je ziet een extreemrechtse Israëlische minister openlijk genocidale retoriek uiten, en onmiddellijk stromen de verdedigingen binnen: "Zo moet je dit niet interpreteren, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden."

Je ziet mensenrechtenorganisaties overal ter wereld stellen dat Israël zich schuldig maakt aan genocide en apartheid, en vervolgens hoor je dat dit allemaal een gigantisch complot zou zijn om Israël zwart te maken, omdat woorden, woorden, woorden, woorden, woorden.

Je ziet steeds meer gevestigde media berichten over de groeiende hoeveelheid bewijsmateriaal voor verkrachting en marteling in Israëlische gevangenissen, en dan wordt beweerd dat dit slechts een antisemitische bloedsmaad is, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden.

Het doel is om je te overspoelen met een stortvloed aan taal, totdat je vermogen om zelf nog een samenhangend beeld van de werkelijkheid te vormen wordt ondermijnd en je te verward raakt om nog helder te zien wat er daadwerkelijk gebeurt. Dat is een verwerpelijke, manipulatieve en diep onethische manier om met mensen om te gaan.

Maar het goede nieuws is dat deze strategie steeds minder effectief wordt. Taal is buitengewoon krachtig, maar kent haar grenzen. Het gedrag van Israël is zo openlijk onaanvaardbaar geworden dat geen enkele retorische truc mensen nog kan laten ontkennen wat zich recht voor hun ogen afspeelt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Peppert op 14-06-2026 11:46:49 ]
  zondag 14 juni 2026 @ 16:20:02 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221039354
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:30 schreef Peppert het volgende:
Het zionisme is een ideologie die zich aan de extremistische kant van het politieke spectrum bevindt en qua gewelddadigheid vergelijkbaar is met het nazisme. Ik beschouw het als een uiterst gewelddadige en genocidale ideologie.

[ x ]
[..]
Mevrouw heeft duidelijk veel ervaring met mensen die genocide verdedigen alsof er niets aan de hand is.
[..]

De zoveelste bizarre en bespottelijke claim die je hier doet. Kun je dit soort dingen ook eens beter onderbouwen? Bijvoorbeeld:

Waarom zou zionisme een idelogie zijn die zich aan de extremistische kant van het politieke spectrum zou bevinden? En welke kant van het politieke spectrum hebben we het dan over? En waarom is het een gewelddadige en genocidale ideologie?

Je levert hierbij een tweet van ene Caitlin Johnstone als enige bron. Maar wie is zij überhaupt? Op basis waarvan doet zij deze beweringen?

Zo stelt ze onder meer dat de rauwe videobeelden uit Gaza nauwelijks te bevatten zouden zijn? Is dat zo? Het zijn beelden vergelijkbaar met elke andere oorlog. Tevens stelt ze dat Israël iets 'buitengewoon verwerpelijks' doet in Libanon.

Waar doet ze hier op en wat zou dit 'buitengewoon verheerlijk' maken? Ook claimt ze dat wat we vandaag zien tot de meest 'ernstigste vormen van onrecht en geweld' in de wereld behoort. Wederom: waarom? En waar doelt ze hier op?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 14 juni 2026 @ 16:39:27 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221039648
Even zitten zoeken, blijkbaar is dit deze vrouw:
quote:
Hey beautiful you. Thank you so much for visiting my Patreon page. I am a 100 percent crowdfunded journalist/poet/artist working from home in Australia with my soulmate Tim Foley creating inspiring and seditious anti-establishment content for evolutionary revolution.
:')_!

Een soort van soevereine hippie dus. Vooral haar Substack, die bestaat uit allerlei haat voor alles en iedereen, is bijzonder om te lezen. Zelfs linkse politici moeten er aan geloven. Deze vrouw verwijst onder meer naar AOC als een 'genocidal con artist'.

Bijzondere bron wel dus, dit soort fringe figuren als basis voor een politieke analyse over een conflict in het Midden-Oosten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221039840
Probeer je nou duidelijk te maken dat random tweets geen goede bron zijn?
What Would Goku Do
pi_221039865
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:54 schreef viagraap het volgende:
Probeer je nou duidelijk te maken dat random tweets geen goede bron zijn?
Bepaalde mensen liegen genocide feitjes bij elkaar.
graag verwijderen
pi_221039903
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bepaalde mensen liegen genocide feitjes bij elkaar.
En bepaalde mensen in dit topic gebruiken alsnog dezelfde soort bronnen, maar dan degene die geheel toevallig precies zeggen wat ze willen horen. Ik heb er verder ook een beetje moeite te geloven dat jij bronnen beter kunt beoordelen dan oa de VN, Amnesty, en Israelische hoogleraren op dit gebied.
What Would Goku Do
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:30:59 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221097298
twitter
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:54:24 #228
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221097408
quote:
82s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:30 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Opmerkelijk dat dit inderdaad geen aandacht krijgt, past waarschijnlijk niet in een gewenst narratief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 13:56:19 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221097417
Narratief is ook wel het modewoordje van deze tijd of niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:57:44 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221097423
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:56 schreef sp3c het volgende:
Narratief is ook wel het modewoordje van deze tijd of niet?
Mwah, dat weet ik niet, je hebt zoveel woorden die veel worden gebruikt. Het dekt de lading goed in dit geval, dat is waarom ik het gebruik.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 13:59:02 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221097430
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, je hebt zoveel woorden die veel worden gebruikt. Het dekt de lading goed in dit geval, dat is waarom ik het gebruik.
Ja dat denkt iedereen in iedere discussie over ieder onderwerp

Het is niet in het nieuws omdat libie niet bereikbaar is voor het nieuws, er is geen gewenst narratief
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221097616
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja dat denkt iedereen in iedere discussie over ieder onderwerp

Het is niet in het nieuws omdat libie niet bereikbaar is voor het nieuws, er is geen gewenst narratief
“Libië is niet bereikbaar voor het nieuws”
  zaterdag 20 juni 2026 @ 14:34:31 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221097645
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja dat denkt iedereen in iedere discussie over ieder onderwerp

Het is niet in het nieuws omdat libie niet bereikbaar is voor het nieuws, er is geen gewenst narratief
Wat voor lulkoek is dat nou weer? Absurd dat dit geen aandacht krijgt en ook vervelend voor de mensen die het betreft, ze zijn er wel zelf ingestapt, maar worden door Hamas in de steek gelaten.
Die vinden wel weer nieuwe domoren die denken gutmenschen te zijn.
pi_221097657
Die Hamas aanhangers uit Europa die dachten via Egypte naar Gaza te kunnen kregen een flinke pak rammel van de Egyptenaren. Ook dat kreeg amper aandacht in de media. Sowieso wordt het land Egypte volledig uit de verslaggeving gehouden. Past idd niet in, jawel, het narratief.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 14:44:22 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221097852
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wat voor lulkoek is dat nou weer? Absurd dat dit geen aandacht krijgt en ook vervelend voor de mensen die het betreft, ze zijn er wel zelf ingestapt, maar worden door Hamas in de steek gelaten.
Die vinden wel weer nieuwe domoren die denken gutmenschen te zijn.
Jij denkt dat het net zo makkelijk verslaggeven is over Libie dan over Israel?

Lolz
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 14:45:57 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221097860
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:34 schreef Homey het volgende:
Die Hamas aanhangers uit Europa die dachten via Egypte naar Gaza te kunnen kregen een flinke pak rammel van de Egyptenaren. Ook dat kreeg amper aandacht in de media. Sowieso wordt het land Egypte volledig uit de verslaggeving gehouden. Past idd niet in, jawel, het narratief.
Niet volledig

https://nos.nl/artikel/25(...)ar-gaza-wilden-lopen

Narratief bestaat niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221097958
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:34 schreef Homey het volgende:
Die Hamas aanhangers uit Europa die dachten via Egypte naar Gaza te kunnen kregen een flinke pak rammel van de Egyptenaren. Ook dat kreeg amper aandacht in de media. Sowieso wordt het land Egypte volledig uit de verslaggeving gehouden. Past idd niet in, jawel, het narratief.
Die dachten even via Egypte terroristen te gaan voeden.

Egypt said no.
graag verwijderen
pi_221098053
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die dachten even via Egypte terroristen te gaan voeden.

Egypt said no.
En Egypte is zelf ook geen lieverdje.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:12:56 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221098067
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jij denkt dat het net zo makkelijk verslaggeven is over Libie dan over Israel?

Lolz
Dus dan maar niet berichten dat ze al een maand vastzitten? :D
pi_221098069
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
En Egypte is zelf ook geen lieverdje.
De Egyptenaren moeten helemaal niks van de Palestijnen hebben.
graag verwijderen
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 15:18:27 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221098093
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dus dan maar niet berichten dat ze al een maand vastzitten? :D
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-activisten-a4928760
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:19:47 #242
131800 Tarado
capô de fusca
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 15:20:52 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221098104
Krijg meer de indruk dat het gewenste narratief is dat we niets negatiefs over Israel zeggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:47:30 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221098244
quote:
88s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:20 schreef sp3c het volgende:
Krijg meer de indruk dat het gewenste narratief is dat we niets negatiefs over Israel zeggen
Het verschil in berichtgeving qua hoeveelheid en nadruk valt toch niet te ontkennen, al doe je enorm je best.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 15:50:06 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221098261
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is oud
Toen werd er een ander narratief gewenst?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 15:55:25 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221098292
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het verschil in berichtgeving qua hoeveelheid en nadruk valt toch niet te ontkennen, al doe je enorm je best.
Dat doe ik niet, je verschuift de doelpalen nu

Ik ontken het bestaan van het geweste narratief
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:27:29 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221098704
quote:
88s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat doe ik niet, je verschuift de doelpalen nu

Ik ontken het bestaan van het geweste narratief
Toch schiet je keer op keer in je eigen doel.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 16:28:56 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221098715
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
Toch schiet je keer op keer in je eigen doel.
Edgy maar nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:34:33 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221098750
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jij denkt dat het net zo makkelijk verslaggeven is over Libie dan over Israel?

Lolz
Wel vreemd dat er prima verslag te geven is over Gaza, waar Israël Hamas de vrije nieuwsgaring al de kop in geslagen had voordat er sprake was van een oorlogssituatie.

Het zit hem niet in de moeite, het zit hem denk ik inderdaad in de moeite die men bereid is te doen om ruchtbaarheid te genereren.

Het topic over Jemen heb ik vorig jaar ook maar eens opgegraven na jaren stilte terwijl er van alles speelt. Soedan ben ik bijna ook altijd degene die eens op zoek gaat of daar nog iets speelt. In Syrië zijn ze inmiddels weer twee golven van genocidaal etnisch en/of sektarisch geweld verder sinds ik deze post ben begonnen te typen.

Maar laten we het tot vermoeiens hebben over de zoveelste flotilla die op precies dezelfde manier als de vorige drie (?) een bekend scenario invaart om verhalen de wereld in te helpen middels een mediastrategie. Wat past er niet in die strategie? Dat andere landen die flotillezen net zo hard (of eindelijk harder) oppakken en vast/uitzetten.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 17:30:19 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221099118
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wel vreemd dat er prima verslag te geven is over Gaza, waar Israël Hamas de vrije nieuwsgaring al de kop in geslagen had voordat er sprake was van een oorlogssituatie.

Het zit hem niet in de moeite, het zit hem denk ik inderdaad in de moeite die men bereid is te doen om ruchtbaarheid te genereren.

Het topic over Jemen heb ik vorig jaar ook maar eens opgegraven na jaren stilte terwijl er van alles speelt. Soedan ben ik bijna ook altijd degene die eens op zoek gaat of daar nog iets speelt. In Syrië zijn ze inmiddels weer twee golven van genocidaal etnisch en/of sektarisch geweld verder sinds ik deze post ben begonnen te typen.

Maar laten we het tot vermoeiens hebben over de zoveelste flotilla die op precies dezelfde manier als de vorige drie (?) een bekend scenario invaart om verhalen de wereld in te helpen middels een mediastrategie. Wat past er niet in die strategie? Dat andere landen die flotillezen net zo hard (of eindelijk harder) oppakken en vast/uitzetten.
Heel die flottila boeit me niets tbh, dit keer ook weinig van meegekregen gelukkig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221103674
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
Heel die flottila boeit me niets tbh, dit keer ook weinig van meegekregen gelukkig
Als het je allemaal niet boeit kun je ook met Lego gaan spelen of gewoon een rondje gaan mountainbiken.
graag verwijderen
pi_221104165
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als het je allemaal niet boeit kun je ook met Lego gaan spelen of gewoon een rondje gaan mountainbiken.
Nee, je bekijkt het de verkeerde kant op. Juist wanneer je niets zegt ben je een GeNoCiDe liefhebber.

Dat is hoe het werkt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 22:59:29 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221104276
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als het je allemaal niet boeit kun je ook met Lego gaan spelen of gewoon een rondje gaan mountainbiken.
Ok :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221106311
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 17:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
Heel die flottila boeit me niets tbh, dit keer ook weinig van meegekregen gelukkig
Dat is ook een manier om het een plek te geven. Mensen hanteren hierbij verschillende strategieën om het interne conflict te sussen.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:53:30 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221108037
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is ook een manier om het een plek te geven. Mensen hanteren hierbij verschillende strategieën om het interne conflict te sussen.
Welk intern conflict?
pi_221109997
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
Welk intern conflict?
Het interne conflict in Palestina zelf. Tussen Hamas en de stokoude dictator Abbas.
  zondag 21 juni 2026 @ 16:39:10 #257
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_221110018
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is ook een manier om het een plek te geven. Mensen hanteren hierbij verschillende strategieën om het interne conflict te sussen.
Hamas kan ook de wapens neer leggen!
:)
Zelfde als Hezbollah
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_221110569
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:39 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hamas kan ook de wapens neer leggen!
:)
Zelfde als Hezbollah
Beide een gevolg van de agressie van Israël. Je niet de oorzaak aanpakken en dat is het oprichten van een kolonie op andermans huis en daarbij de bewoners vermoorden of verjagen om plek te maken voor joden.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:54:43 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221111772
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Beide een gevolg van de agressie van Israël. Je niet de oorzaak aanpakken en dat is het oprichten van een kolonie op andermans huis en daarbij de bewoners vermoorden of verjagen om plek te maken voor joden.
Makkelijk hè, ligt altijd aan die ander.
pi_221118324
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
Makkelijk hè, ligt altijd aan die ander.
De Arabische taal kent veel woorden, maar niet een woord voor zelfreflectie.
pi_221118370
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
Makkelijk hè, ligt altijd aan die ander.
Kan je er inhoudelijk op in gaan? Of hebben dat officieel achter ons gelaten in NWS?
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 15:40:04 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221118381
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is ook een manier om het een plek te geven. Mensen hanteren hierbij verschillende strategieën om het interne conflict te sussen.
Ik heb niet echt last van een intern cobflict hier, domme mensen doen domme dingen en in de hoop dat ze er dit keer wel echt wel doorkomen dan denk ik, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten

Kan ik me echt niet druk om maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221118504
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik heb niet echt last van een intern cobflict hier, domme mensen doen domme dingen en in de hoop dat ze er dit keer wel echt wel doorkomen dan denk ik, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten

Kan ik me echt niet druk om maken
Wat raar dat de hele wereld het Westen uitkotst omdat we weer eens een genocidale staat steunen en iedereen die er een beetje tegen in gaat "dom" noemen
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 16:13:57 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221118527
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat raar dat de hele wereld het Westen uitkotst omdat we weer eens een genocidale staat steunen en iedereen die er een beetje tegen in gaat "dom" noemen
Niet iedereen, alleen gasten van die flottilla

Das gewoon een domme actie en als je je dan steeds aan diezelfde steen blijft stoten dan vind ik domme mensen geen onredelijke kwalificatie eerlijk gezegd

Die vogels die naar het ICC zijn gestapt noem ik niet dom bv

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 22-06-2026 16:31:38 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221118530
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:
de hele wereld het Westen uitkotst
In de tussentijd komt "de hele wereld" naar het Westen om een beter leven te hebben, helaas wordt daarmee de levensstandaard in het Westen ook weer een stuk minder.....
  maandag 22 juni 2026 @ 16:23:15 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221118583
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Beide een gevolg van de agressie van Israël. Je niet de oorzaak aanpakken en dat is het oprichten van een kolonie op andermans huis en daarbij de bewoners vermoorden of verjagen om plek te maken voor joden.
Je vergeet weer een aantal zaken:

• Het Jodendom, Joden en het Hebreeuws zijn inheems in dit gebied. Hier is het Jodendom ontstaan.
• Een aantal eeuwen later is dit gebied door Arabische moslims veroverd, geïslamiseerd en gearabiseerd.
• Arabische moslims besloten na deze verovering direct de Sharia te implementeren en iedereen die niet moslim is, werd gedegradeerd tot tweederangsburgers. Wat ook een van de reden is dat lokale mensen zich tot de Islam begonnen te bekeren, vanuit pure economische en sociale noodzaak om niet meer als tweederangsburg te hoeven leven.
• Arabische moslims bouwden vervolgens een enorme moskee op de plek waar de restanten van de laatste Joodse Tempel waren. Een praktijk die we op meer plekken zagen waarbij moslims, nadat men nieuwe gebieden had veroverd, lokale religieuze gebedshuizen ombouwde of verving voor moskeeën om de dominante van de Islam aan te tonen.

Vervolgens, eeuwen later zitten jullie de hele wereld de gaslighten dat Arabische moslims hier de inheemse bewoners zijn en Joden niet. Hoe komt het dat het binnen de Islam zo acceptabel is om andermans grondgebied te veroveren, de mensen te verdrijven, uit te moorden of te bekeren en vervolgens te claimen dat het grondgebied tot de Islam behoort?

Ik ben dan ook benieuwd wat dit wil zeggen voor Europa over een aantal eeuw, dan is het narratief zeker dat de inheemse bewoner van Frankrijk of Nederland, Rachid of Mohammed heet, en Christopher, Béatrice en Maarten kolonisten zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221118843
twitter
pi_221120389
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:00 schreef Spring_Sale het volgende:
[ x ]
1 malle tweet van een random persoon op X = spreken namens de hele bevolking?
pi_221120844
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je vergeet weer een aantal zaken:

• Het Jodendom, Joden en het Hebreeuws zijn inheems in dit gebied. Hier is het Jodendom ontstaan.
• Een aantal eeuwen later is dit gebied door Arabische moslims veroverd, geïslamiseerd en gearabiseerd.
• Arabische moslims besloten na deze verovering direct de Sharia te implementeren en iedereen die niet moslim is, werd gedegradeerd tot tweederangsburgers. Wat ook een van de reden is dat lokale mensen zich tot de Islam begonnen te bekeren, vanuit pure economische en sociale noodzaak om niet meer als tweederangsburg te hoeven leven.
• Arabische moslims bouwden vervolgens een enorme moskee op de plek waar de restanten van de laatste Joodse Tempel waren. Een praktijk die we op meer plekken zagen waarbij moslims, nadat men nieuwe gebieden had veroverd, lokale religieuze gebedshuizen ombouwde of verving voor moskeeën om de dominante van de Islam aan te tonen.

Vervolgens, eeuwen later zitten jullie de hele wereld de gaslighten dat Arabische moslims hier de inheemse bewoners zijn en Joden niet. Hoe komt het dat het binnen de Islam zo acceptabel is om andermans grondgebied te veroveren, de mensen te verdrijven, uit te moorden of te bekeren en vervolgens te claimen dat het grondgebied tot de Islam behoort?

Ik ben dan ook benieuwd wat dit wil zeggen voor Europa over een aantal eeuw, dan is het narratief zeker dat de inheemse bewoner van Frankrijk of Nederland, Rachid of Mohammed heet, en Christopher, Béatrice en Maarten kolonisten zijn.
Hoort Groot-Brittanië dan bij de Kelten of de Romeinen?
What Would Goku Do
pi_221123780
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:21 schreef Homey het volgende:

[..]
1 malle tweet van een random persoon op X = spreken namens de hele bevolking?
Dit doet me denken aan die Russische soldaat die een Oekraiense baby zou hebben gedood en dat zijn eigen eenheid hem daarna zou hebben geexecuteerd. Terecht dat ze hem neergeknald hebben natuurlijk.

Het probleem van Israel is dat jonge IDF soldaten veel op social media posten zonder over de gevolgen na te denken, omdat ze denken dat het stoer is.

Jij zegt: 'hij spreekt niet namens de hele bevolking' en daar ben ik het met je eens. Maar denk eens aan de rest van de wereld die een overvloed aan posts op social media te zien krijgt met zeer ernstige oorlogsmisdaden. Wat denk je wat dat doet met de beeldvorming van Israel. Als je googled kun je zien dat het hedendaagse Israel niet meer zo geliefd is in de wereld en dan druk ik me heel voorzichtig uit.
pi_221123784
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je vergeet weer een aantal zaken:

• Het Jodendom, Joden en het Hebreeuws zijn inheems in dit gebied. Hier is het Jodendom ontstaan.
• Een aantal eeuwen later is dit gebied door Arabische moslims veroverd, geïslamiseerd en gearabiseerd.
• Arabische moslims besloten na deze verovering direct de Sharia te implementeren en iedereen die niet moslim is, werd gedegradeerd tot tweederangsburgers. Wat ook een van de reden is dat lokale mensen zich tot de Islam begonnen te bekeren, vanuit pure economische en sociale noodzaak om niet meer als tweederangsburg te hoeven leven.
• Arabische moslims bouwden vervolgens een enorme moskee op de plek waar de restanten van de laatste Joodse Tempel waren. Een praktijk die we op meer plekken zagen waarbij moslims, nadat men nieuwe gebieden had veroverd, lokale religieuze gebedshuizen ombouwde of verving voor moskeeën om de dominante van de Islam aan te tonen.

Vervolgens, eeuwen later zitten jullie de hele wereld de gaslighten dat Arabische moslims hier de inheemse bewoners zijn en Joden niet. Hoe komt het dat het binnen de Islam zo acceptabel is om andermans grondgebied te veroveren, de mensen te verdrijven, uit te moorden of te bekeren en vervolgens te claimen dat het grondgebied tot de Islam behoort?

Ik ben dan ook benieuwd wat dit wil zeggen voor Europa over een aantal eeuw, dan is het narratief zeker dat de inheemse bewoner van Frankrijk of Nederland, Rachid of Mohammed heet, en Christopher, Béatrice en Maarten kolonisten zijn.
Joden uit Oekraïne en de rest van Europa zijn daar niet inheems. Je wil graag de zaken mengen en op een hoop gooien om ook de Oekrainers ineens ineens te maken.
Wat maakt Nederlandse joden ineens inheems in die gebieden? Als dat inheems zijn, zijn ze hier dan niet inheems?

Gewoon bullshit dus.
pi_221123806
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik heb niet echt last van een intern cobflict hier, domme mensen doen domme dingen en in de hoop dat ze er dit keer wel echt wel doorkomen dan denk ik, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten

Kan ik me echt niet druk om maken
Ik denk heel eerlijk gezegd dat bijna iedereen er last van heeft alleen willen veel mensen er zich niet druk om maken zoals je zelf zegt.

Als je het voorval naar normen en waarden afbreekt waar je voor staat en die nu tegenover elkaar staan, kom je er al heel snel achter dat het eigenlijk botst maar dat je het botsen niet wil hebben en dus bewust of onbewust een escape maakt in de vorm van een uitzondering...
pi_221123833
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 06:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Joden uit Oekraïne en de rest van Europa zijn daar niet inheems. Je wil graag de zaken mengen en op een hoop gooien om ook de Oekrainers ineens ineens te maken.
Wat maakt Nederlandse joden ineens inheems in die gebieden? Als dat inheems zijn, zijn ze hier dan niet inheems?

Gewoon bullshit dus.
Zo komen de Friezen oorspronkelijk ook uit een gebied oostelijk van de Krim, laten we ze gezellig vernietigen.
graag verwijderen
  Moderator dinsdag 23 juni 2026 @ 07:31:13 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221123894
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 06:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik denk heel eerlijk gezegd dat bijna iedereen er last van heeft alleen willen veel mensen er zich niet druk om maken zoals je zelf zegt.

Als je het voorval naar normen en waarden afbreekt waar je voor staat en die nu tegenover elkaar staan, kom je er al heel snel achter dat het eigenlijk botst maar dat je het botsen niet wil hebben en dus bewust of onbewust een escape maakt in de vorm van een uitzondering...
Denk dat je je hele beperkte kijk op de wereld projecteerd op de rest en een of andere reden probeert te zoeken voor het feit dat zoveel mensen het er niet mee eens zijn

Makkelijker en meestal gezonder is dan om gewoon te accepteren dat andere mensen anders tegen bepaalde zaken aankijken dan jij en het mooie is dat dit gewoon kan zonder rare hersengymnastiek maar door gewoon met elkaar te praten en gewoon naar elkaar te luisteren O+
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221123911
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 07:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zo komen de Friezen oorspronkelijk ook uit een gebied oostelijk van de Krim, laten we ze gezellig vernietigen.
Dat is wat Howardroark stelt in feite.
What Would Goku Do
  dinsdag 23 juni 2026 @ 08:37:48 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221124103
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 06:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Joden uit Oekraïne en de rest van Europa zijn daar niet inheems. Je wil graag de zaken mengen en op een hoop gooien om ook de Oekrainers ineens ineens te maken.
Wat maakt Nederlandse joden ineens inheems in die gebieden? Als dat inheems zijn, zijn ze hier dan niet inheems?

Gewoon bullshit dus.
Dat komt door hun origine en cultuur.

Joden komen immers oorspronkelijk uit dit gebied, dat wil dus zeggen dat sommigen wellicht in Oekraïne woonden, maar niet etnisch Oekraïens waren. Net zoals er in Nederland groepen mensen wonen die etnisch Turks of Marokkaans zijn.

Waarom is bijvoorbeeld een voetballer als Ismael Saibari in Spanje geboren en in Nederland getogen, maar speelt voor het Marokkaanse nationale elftal? Als we jouw denkwijze hier hanteren is dit een Nederlander, geen Marokkaan.

En maakt Arabische moslims uit pakweg Algerije, Syrië of Egypte inheems in dit gebied? De nodige Palestijnen hebben komaf in zulke landen. Zelfs 1-3% van de Palestijnse samenleving heeft Sub-Sahara komaf vanwege slavernij.

Volgens jou is bijvoorbeeld een Palestijn genaamd Abdul Al-Maghrebi (zie de achternaam) inheems hier en Fatima Al-Jaza'iri (zie de achternaam), maar een Jood genaamd pakweg Yossi Goldstein of Rachel Weissman niet want hun familie heeft ooit in Oekraïne of omstreken gewoond. Bespottelijke manier van redeneren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221125359
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 07:41 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dat is wat Howardroark stelt in feite.
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.
graag verwijderen
pi_221126534
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 06:37 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dit doet me denken aan die Russische soldaat die een Oekraiense baby zou hebben gedood en dat zijn eigen eenheid hem daarna zou hebben geexecuteerd. Terecht dat ze hem neergeknald hebben natuurlijk.

Het probleem van Israel is dat jonge IDF soldaten veel op social media posten zonder over de gevolgen na te denken, omdat ze denken dat het stoer is.

Jij zegt: 'hij spreekt niet namens de hele bevolking' en daar ben ik het met je eens. Maar denk eens aan de rest van de wereld die een overvloed aan posts op social media te zien krijgt met zeer ernstige oorlogsmisdaden. Wat denk je wat dat doet met de beeldvorming van Israel. Als je googled kun je zien dat het hedendaagse Israel niet meer zo geliefd is in de wereld en dan druk ik me heel voorzichtig uit.
"als je googled"

Ik zie dan waarom islam niet zo geliefd is in de wereld door al dat extreme geweld van islamisten over de hele wereld. Dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Verder valt me op dat veel moslims hele rare dingen posten vol geweld en scheldpartijen, omdat ze denken dat dat stoer is?
pi_221126548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.
en gezuiverd van joden. Want dat is wat die hele antisemitische santekraam om te doen is: een nieuwe holocaust ontketenen. Ze praten elke dag over genocide dit en etnische zuivering dat, want dat is steeds on top of their mind. Waarom? Ze willen het zelf graag doen. Je praat waar je over droomt. Je projecteert je eigen zondes. Etcetera.
pi_221126578
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.
Als de (toekomstige) werkelijkheid al zo erg is als jij beweert, waarom heb je dan de behoefte om er nog dingen bij te verzinnen?
pi_221126587
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als de (toekomstige) werkelijkheid al zo erg is als jij beweert, waarom heb je dan de behoefte om er nog dingen bij te verzinnen?
Misschien kunnen we deze user en zijn aparte fantasie, niet gebonden aan enige feiten, negeren.

Laat hem maar een serieus betoog schrijven als hij wordt opgehaald door het busje.
pi_221126781
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:00 schreef Homey het volgende:

[..]
"als je googled"

Ik zie dan waarom islam niet zo geliefd is in de wereld door al dat extreme geweld van islamisten over de hele wereld. Dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Verder valt me op dat veel moslims hele rare dingen posten vol geweld en scheldpartijen, omdat ze denken dat dat stoer is?
Het zegt veel dat je niet eens een poging doet om het te ontkennen.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 17:27:41 #283
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221128378
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als de (toekomstige) werkelijkheid al zo erg is als jij beweert, waarom heb je dan de behoefte om er nog dingen bij te verzinnen?
Mwah, het is wellicht enigszins gechargeerd, maar je begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat als Israël zou verdwijnen en worden vervangen door het zoveelste Arabische en Islamitische land, de vrijheden van homo's en vrouwen zouden verdwijnen.

Om nog maar te zwijgen over de wraak die men zou halen tegenover Joden. Dat zou eindigen in honderden Babi Yar's. En dit zijn dan de mensen die veel Westerlingen steunen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221128827
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.
Niet veel minder slecht dan wat je nu hebt, in tegenstelling tot sommigen hier trek ik namelijk een grens bij genocide (of etnische zuivering voor de lafaards onder ons).
What Would Goku Do
pi_221128926
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 18:41 schreef viagraap het volgende:

[..]
Niet veel minder slecht dan wat je nu hebt, in tegenstelling tot sommigen hier trek ik namelijk een grens bij genocide (of etnische zuivering voor de lafaards onder ons).
Een man met een geweten! Die zijn er helaas nog maar weinig. De meesten gaan mee met de machtigen van de dag. Ik heb me altijd afgevraagd hoe een genocide kon plaatsvinden (ik ben 36 jaar), maar sinds de genocide in Gaza heb ik als toeschouwer op sociale media ten dele mijn antwoord gevonden.

Over 50 of 100 jaar volgen er misschien excuses en een standbeeld, want dan is het allemaal veilig en ver genoeg verwijderd in de tijd.
pi_221129330
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, het is wellicht enigszins gechargeerd, maar je begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat als Israël zou verdwijnen en worden vervangen door het zoveelste Arabische en Islamitische land, de vrijheden van homo's en vrouwen zouden verdwijnen.

Om nog maar te zwijgen over de wraak die men zou halen tegenover Joden. Dat zou eindigen in honderden Babi Yar's. En dit zijn dan de mensen die veel Westerlingen steunen.
Enigzins gechargeerd!? Haha

Wat is jouw onderbouwing dat die westerlingen impliciet de genocide op joden steunen?

Irritant dat iemand het niet verschrikkelijk mag vinden wat al jaren met de Palestijnen in de bezette gebieden gebeurt :r
  dinsdag 23 juni 2026 @ 19:41:43 #287
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221129791
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Enigzins gechargeerd!? Haha

Wat is jouw onderbouwing dat die westerlingen impliciet de genocide op joden steunen?
Het is duidelijk wat de sentimenten in die samenleving zijn. Het is ook niet voor niets dat er nog nooit een vredesbeweging is geweest in die contreien. Wel heeft men meermaals geprobeerd Israël als land te vernietigen en was vóór de oprichting van Israël zelfs al bezig met geweld tegen de Joodse gemeenschappen hier. Als je dit weet en dan tóch besluit zulke mensen te steunen, dan steun je dus zulke sentimenten. Dat spreekt voor zich.

Het wekt de vraag op waarom Westerlingen dit dan tóch doen? Het maakt je een moreel verwerpelijk mens. Je schaart jezelf aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Deze mensen steunen de creatie van een zoveelste Arabische en Islamitisch land ten faveure van het enige piepkleine Joodse land.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Irritant dat iemand het niet verschrikkelijk mag vinden wat al jaren met de Palestijnen in de bezette gebieden gebeurt :r
Waarom zou je daar iets van willen vinden dan? Over de etnische Armenen in Nagorno-Karabach of de Masalit of Zaghawa in Darfur vinden de meeste Westerlingen ook niets. Wat maakt dit conflict uniek daarin?

Wat is zeg maar de reden dat we wel moeten inzitten met geweld tegen Palestijnen, maar niet die andere volkeren? Vooral ook wetende wat de Palestijnen allemaal op hun kerfstok hebben.

Er lijkt iets specifiek met dat conflict te zijn dat heel erg veel impact heeft op de psyche van sommige Westerse mensen, met name aan de progressieve en linkerkant van het politieke spectrum. Daarom staan kranten en media er dagelijks vol mee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 23 juni 2026 @ 19:48:26 #288
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221129908
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:43 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Wat maakt het uit of het een terrorist is of niet? Alsof het IDF onderscheid maakt tussen burgers en terroristen.
Dat is ook niet aan het Israëlische leger te doen, maar aan de Palestijnen zelf. Die laten dat doelbewust na in de hoop op die manier immuniteit te creëren. Zie ook:
quote:
Under the principle of distinction, all involved in the armed conflict must distinguish between the persons thus defined (the combatants) and civilians. Combatants must distinguish themselves (i.e., allow their enemies to identify them) from all other persons (civilians), who may not be attacked nor directly participate in the hostilities.

Bron
Wat doen de Palestijnen vervolgens:
quote:
How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes

Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.

They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.

They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.

They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.

...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221130050
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is ook niet aan het Israëlische leger te doen, maar aan de Palestijnen zelf. Die laten dat doelbewust na in de hoop op die manier immuniteit te creëren. Zie ook:
[..]
Wat doen de Palestijnen vervolgens:
[..]

Post is weggehaald lol
pi_221130097
@Danny waarom wordt mijn mening weggehaald?
pi_221130188
Al Jazeera:

quote:
Al Jazeera condemns the Israeli occupation army’s deliberate killing of its cameraman in Gaza, Ahmed Wishah

Al Jazeera Media Network condemns the deliberate killing of its Al Jazeera Mubasher Channel’s cameraman Ahmed Wishah by Israeli occupation forces today, Saturday 20 June, in an Israeli bombardment that targeted a house in the Bureij camp in the central Gaza Strip.

https://network.aljazeera(...)ccupation-army’;s-deliberate-killing-its-cameraman-gaza
BBC:

quote:
Israeli strikes kill six people in Gaza including Al Jazeera cameraman, officials say

Israeli strikes in Gaza have killed at least six people, including an Al Jazeera cameraman and at least one child, according to health officials and rescuers.

Al Jazeera said it "strongly condemns the heinous crime of targeting and killing" of its correspondent Ahmed Wishah, who was killed in a strike on a central Gaza home on Saturday.

https://www.bbc.com/news/articles/c4gy26p6pwzo
The Guardian:

quote:
Al Jazeera cameraman Ahmed Wishah killed in Israeli strike on Gaza

Wishah among at least 260 journalists killed since Israel’s war on Gaza began in October 2023

https://www.theguardian.c(...)raeli-strike-on-gaza
NRC:

quote:
Israël doodt opnieuw cameraman van Al Jazeera bij aanval in Gaza

Israël heeft opnieuw een Palestijnse journalist gedood. Bij een aanval op vluchtelingenkamp Bureij is Ahmed Wishah, de cameraman van Al Jazeera om het leven gekomen. Dat heeft Al Jazeera zaterdag bevestigd. Bij de aanval werden ook twee anderen gedood, schrijft persbureau AFP.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)val-in-gaza-a4930621
NOS:

quote:
Weer doden in Gaza bij Israëlische aanvallen, onder wie kinderen en journalist

Later op de dag vuurde Israël een raket af op het vluchtelingenkamp Bureij in centraal Gaza. Drie mensen werden daar gedood, onder wie een journalist van Al Jazeera. De nieuwszender bevestigt zijn dood. De man, Ahmed Wishah, werkte als cameraman voor de zender. Zijn broer Mohamed werkte ook voor Al Jazeera en werd in april gedood bij een Israëlische aanval.

https://nos.nl/artikel/26(...)nderen-en-journalist
De """cameraman""" / """journalist""" in kwestie:

twitter
pi_221130215
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is duidelijk wat de sentimenten in die samenleving zijn. Het is ook niet voor niets dat er nog nooit een vredesbeweging is geweest in die contreien. Wel heeft men meermaals geprobeerd Israël als land te vernietigen en was vóór de oprichting van Israël zelfs al bezig met geweld tegen de Joodse gemeenschappen hier. Als je dit weet en dan tóch besluit zulke mensen te steunen, dan steun je dus zulke sentimenten. Dat spreekt voor zich.

Het wekt de vraag op waarom Westerlingen dit dan tóch doen? Het maakt je een moreel verwerpelijk mens. Je schaart jezelf aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Deze mensen steunen de creatie van een zoveelste Arabische en Islamitisch land ten faveure van het enige piepkleine Joodse land.
Gaza en de West Bank zijn van niemand. Het is geen land en heeft ook nergens bij gehoord. Er gaat dus geen gebied ten faveure van het enige piepkleine Joodse land

Tahbeh is een christelijk dorp wat meerdere keren per week aangevallen wordt. Wat hebben die christenen de joden misdaan dat zij dit net zoals de Palestijnen verdienen?

quote:
[..]
Waarom zou je daar iets van willen vinden dan? Over de etnische Armenen in Nagorno-Karabach of de Masalit of Zaghawa in Darfur vinden de meeste Westerlingen ook niets. Wat maakt dit conflict uniek daarin?

Wat is zeg maar de reden dat we wel moeten inzitten met geweld tegen Palestijnen, maar niet die andere volkeren? Vooral ook wetende wat de Palestijnen allemaal op hun kerfstok hebben.

Er lijkt iets specifiek met dat conflict te zijn dat heel erg veel impact heeft op de psyche van sommige Westerse mensen, met name aan de progressieve en linkerkant van het politieke spectrum. Daarom staan kranten en media er dagelijks vol mee.
iets?
Er is vanuit westerse landen al decennia betrokkenheid, miljarden aan militaire steun, diplomatieke invloed, financiële hulp en veel investeringen, er is nog een religieuze band en weet ik veel wat. Israël doet ook mee met zoiets als het Eurovisie Songfestival. Dit is jou niet onbekend

Er is zeker een blinde vlek. Probeer je aan te geven dat als niemand over Darfur praat de enige logische conclusie dan moet zijn dat we óók over Gaza moeten zwijgen? Of vind je dat we juist méér aandacht aan Darfur moeten geven?
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:21:03 #293
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221130278
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:


Tahbeh is een christelijk dorp wat meerdere keren per week aangevallen wordt. Wat hebben die christenen de joden misdaan dat zij dit net zoals de Palestijnen verdienen?

Taybeh is een christelijk Palestijns dorp wat ligt in oorlogsgebied.

Heeft de NOS weer iets gevonden om Israël zwart te maken?
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:35:27 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221130515
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Gaza en de West Bank zijn van niemand. Het is geen land en heeft ook nergens bij gehoord. Er gaat dus geen gebied ten faveure van het enige piepkleine Joodse land
Dat is natuurlijk niet waar. De internationale gemeenschap ziet dit als onderdeel van een Palestijnse staat en daardoor als 'Palestijns grondgebied'. Israël ziet het als een betwist gebied waar men vindt dat men kan bouwen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Tahbeh is een christelijk dorp wat meerdere keren per week aangevallen wordt. Wat hebben die christenen de joden misdaan dat zij dit net zoals de Palestijnen verdienen?
Ik zou het niet weten. Ik heb recent wel een artikel gelezen van de NOS, waar het narratief werd gepusht dat Israël het ook op Palestijnse Christenen heeft voorzien om zo te proberen Nederlandse Christenen op te stoken tegen Israël.

Hierbij werd het dorp Taybeh (dit zal je bedoelen), nabij Ramallah, aangehaald als voorbeeld. Maar bewijzen voor alle claims werden er niet geleverd, zoals de norm is bij dit soort dingen.

Eenzelfde narratief over Taybeh werd al eerder gepusht door media als het extreemlinkse anti-Zionistische Mondoweiss en de Turkse staatsmedia van Anadolu Ajansı.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Er is vanuit westerse landen al decennia betrokkenheid, miljarden aan militaire steun, diplomatieke invloed, financiële hulp en veel investeringen, er is nog een religieuze band en weet ik veel wat. Israël doet ook mee met zoiets als het Eurovisie Songfestival. Dit is jou niet onbekend
Oké, en nu? Wat heeft dit met elkaar te maken? Het Westen maakt toch ook geld over naar de Palestijnen, waarvan zonder enige twijfel delen voor voor terrorisme worden gebruikt. Gaan we nu ook beweren dat het Westen schuldig is aan de aanslagen van 7 oktober? En wat is überhaupt de link tussen het Eurovisie Songfestival en de Westelijke Jordaanoever?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Er is zeker een blinde vlek. Probeer je aan te geven dat als niemand over Darfur praat de enige logische conclusie dan moet zijn dat we óók over Gaza moeten zwijgen? Of vind je dat we juist méér aandacht aan Darfur moeten geven?
Mensen mogen doen wat zij willen. Het gaat er meer om dat er iets specifieks is aan dit conflict wat ervoor zorgt dat veel Westerlingen zich hier uniek druk om maken. Men leeft op passionele wijze mee met de Palestijnen, wat niet worden gedaan met de mensen in Darfur terwijl die naar alle waarschijnlijkheid veel meer zullen lijden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 23 juni 2026 @ 20:45:09 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221130676
Wat er in Israel gebeurt heeft nu eenmaal meer impact op de wereld dan wat er in Darfur of de Congo gebeurt

Dan is het niet heel gek dat A groter nieuws is dan B
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221131063
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar. De internationale gemeenschap ziet dit als onderdeel van een Palestijnse staat en daardoor als 'Palestijns grondgebied'. Israël ziet het als een betwist gebied waar men vindt dat men kan bouwen.
Je zei: ten faveure van
Ik interpreteer dat als 'ten kosten gaan van'. Je suggereert volgens mij dat het eigenlijk al Israël is anders kan het toch niet ten kosten gaan van Israël?

quote:
[..]
Oké, en nu? Wat heeft dit met elkaar te maken? Het Westen maakt toch ook geld over naar de Palestijnen, waarvan zonder enige twijfel delen voor voor terrorisme worden gebruikt. Gaan we nu ook beweren dat het Westen schuldig is aan de aanslagen van 7 oktober? En wat is überhaupt de link tussen het Eurovisie Songfestival en de Westelijke Jordaanoever?
Je zei:
Er lijkt iets specifiek met dat conflict te zijn dat heel erg veel impact heeft op de psyche van sommige Westerse mensen
Vaak wordt geimpliceerd dat men interesse in Israël en de Palestijnen heeft vanwege racisme en ik denk dat er meer is. Ik reageerde gewoon op jouw 'iets'

Dat verhaal dat het westen en de VN geld geven wat via een omweg bij terroristen komt om joden te vermoorden, is daar sterk bewijs voor? Zo ver ik weet wordt er al een jaar of twintig geen geld gegeven alleen mensen ingehuurd en middelen gekocht.

quote:
[..]
Mensen mogen doen wat zij willen. Het gaat er meer om dat er iets specifieks is aan dit conflict wat ervoor zorgt dat veel Westerlingen zich hier uniek druk om maken. Men leeft op passionele wijze mee met de Palestijnen, wat niet worden gedaan met de mensen in Darfur terwijl die naar alle waarschijnlijkheid veel meer zullen lijden.
Men leeft ook gepassioneerd mee met Israël terwijl daarvan een deel de ellende en dood in Darfur ook niks interesseert. Wellicht zijn die mensen op dezelfde manier 'door het virus gegrepen' als die groep die vinden dat Palestijnse burgers iets fatsoenlijker behandeld moeten worden.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:46:23 #297
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221131204
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je zei: ten faveure van
Ik interpreteer dat als 'ten kosten gaan van'. Je suggereert volgens mij dat het eigenlijk al Israël is anders kan het toch niet ten kosten gaan van Israël?
Dit is inderdaad wat velen graag willen. Jij begon vervolgens over de Westelijke Jordaanoever, daar haak ik op in.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Vaak wordt geimpliceerd dat men interesse in Israël en de Palestijnen heeft vanwege racisme en ik denk dat er meer is. Ik reageerde gewoon op jouw 'iets'
Wat is dit 'meer' dan denk je?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
Dat verhaal dat het westen en de VN geld geven wat via een omweg bij terroristen komt om joden te vermoorden, is daar sterk bewijs voor? Zo ver ik weet wordt er al een jaar of twintig geen geld gegeven alleen mensen ingehuurd en middelen gekocht.
De VN heb ik niet genoemd. Wel is natuurlijk een feit dat er miljarden naar de Palestijnen zijn gegaan. Als eerste wekt dit vraag op waarom überhaupt? Waarom moet wij zo een samenleving steunen? Ten tweede wekt het de vraag op wat er met dat geld is gebeurd.

En als we weten dat Hamas in de Gazastrook het scepter zwaait en de PLO al jaren in de Westelijke Jordaanoever met o.a. een heus 'martyrs fund' en Palestijnse leiders multimiljonairs of zelfs miljardairs zijn geworden, roept dat natuurlijk vragen op.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Men leeft ook gepassioneerd mee met Israël terwijl daarvan een deel de ellende en dood in Darfur ook niks interesseert. Wellicht zijn die mensen op dezelfde manier 'door het virus gegrepen' als die groep die vinden dat Palestijnse burgers iets fatsoenlijker behandeld moeten worden.
Correct.

Er is hier alleen een verschil:

Het pro-Israël kamp beweert niet voor 'mensenrechten' te staan. Het pro-Israël kamp is gewoon pro-Israël. Kortom, voor een bepaald land, namelijk Israël.

Bij pro-Palestijnse kamp stelt men echter vaak simpelweg voor 'mensenrechten' te staan of 'tegen geweld' of 'tegen genocide' etc. te zijn. Dat zijn algemene streven die op veel meer oorlogen en conflicten van toepassing zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221131646
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is inderdaad wat velen graag willen. Jij begon vervolgens over de Westelijke Jordaanoever, daar haak ik op in.
[..]
Wat is dit 'meer' dan denk je?
[..]
De VN heb ik niet genoemd. Wel is natuurlijk een feit dat er miljarden naar de Palestijnen zijn gegaan. Als eerste wekt dit vraag op waarom überhaupt? Waarom moet wij zo een samenleving steunen? Ten tweede wekt het de vraag op wat er met dat geld is gebeurd.

En als we weten dat Hamas in de Gazastrook het scepter zwaait en de PLO al jaren in de Westelijke Jordaanoever met o.a. een heus 'martyrs fund' en Palestijnse leiders multimiljonairs of zelfs miljardairs zijn geworden, roept dat natuurlijk vragen op.
[..]
Correct.

Er is hier alleen een verschil:

Het pro-Israël kamp beweert niet voor 'mensenrechten' te staan. Het pro-Israël kamp is gewoon pro-Israël. Kortom, voor een bepaald land, namelijk Israël.

Bij pro-Palestijnse kamp stelt men echter vaak simpelweg voor 'mensenrechten' te staan of 'tegen geweld' of 'tegen genocide' etc. te zijn. Dat zijn algemene streven die op veel meer oorlogen en conflicten van toepassing zijn.
Dit is puur stompzinnigheid of kwaadaardigheid natuurlijk, het is een bloedige terreurorganisatie.
graag verwijderen
pi_221132701
twitter
pi_221132774
twitter


quote:
Vertaling

VN-onderzoekscommissie zegt dat Israël genocide pleegt in Gaza door kinderen doelbewust te treffen,

Een VN-onderzoekscommissie stelt dat Israël Palestijnse kinderen opzettelijk heeft aangevallen, wat heeft geleid tot genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden in de Gazastrook, evenals oorlogsmisdaden op de bezette Westelijke Jordaanoever.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 23:32:27 #301
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221132789
En dicht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 23 juni 2026 @ 23:33:55 #302
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221132815
En verder in een volgend deel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')