abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2026 @ 08:37:48 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221124103
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 06:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Joden uit Oekraïne en de rest van Europa zijn daar niet inheems. Je wil graag de zaken mengen en op een hoop gooien om ook de Oekrainers ineens ineens te maken.
Wat maakt Nederlandse joden ineens inheems in die gebieden? Als dat inheems zijn, zijn ze hier dan niet inheems?

Gewoon bullshit dus.
Dat komt door hun origine en cultuur.

Joden komen immers oorspronkelijk uit dit gebied, dat wil dus zeggen dat sommigen wellicht in Oekraïne woonden, maar niet etnisch Oekraïens waren. Net zoals er in Nederland groepen mensen wonen die etnisch Turks of Marokkaans zijn.

Waarom is bijvoorbeeld een voetballer als Ismael Saibari in Spanje geboren en in Nederland getogen, maar speelt voor het Marokkaanse nationale elftal? Als we jouw denkwijze hier hanteren is dit een Nederlander, geen Marokkaan.

En maakt Arabische moslims uit pakweg Algerije, Syrië of Egypte inheems in dit gebied? De nodige Palestijnen hebben komaf in zulke landen. Zelfs 1-3% van de Palestijnse samenleving heeft Sub-Sahara komaf vanwege slavernij.

Volgens jou is bijvoorbeeld een Palestijn genaamd Abdul Al-Maghrebi (zie de achternaam) inheems hier en Fatima Al-Jaza'iri (zie de achternaam), maar een Jood genaamd pakweg Yossi Goldstein of Rachel Weissman niet want hun familie heeft ooit in Oekraïne of omstreken gewoond. Bespottelijke manier van redeneren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221125359
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 07:41 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dat is wat Howardroark stelt in feite.
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.
graag verwijderen
pi_221126534
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 06:37 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dit doet me denken aan die Russische soldaat die een Oekraiense baby zou hebben gedood en dat zijn eigen eenheid hem daarna zou hebben geexecuteerd. Terecht dat ze hem neergeknald hebben natuurlijk.

Het probleem van Israel is dat jonge IDF soldaten veel op social media posten zonder over de gevolgen na te denken, omdat ze denken dat het stoer is.

Jij zegt: 'hij spreekt niet namens de hele bevolking' en daar ben ik het met je eens. Maar denk eens aan de rest van de wereld die een overvloed aan posts op social media te zien krijgt met zeer ernstige oorlogsmisdaden. Wat denk je wat dat doet met de beeldvorming van Israel. Als je googled kun je zien dat het hedendaagse Israel niet meer zo geliefd is in de wereld en dan druk ik me heel voorzichtig uit.
"als je googled"

Ik zie dan waarom islam niet zo geliefd is in de wereld door al dat extreme geweld van islamisten over de hele wereld. Dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Verder valt me op dat veel moslims hele rare dingen posten vol geweld en scheldpartijen, omdat ze denken dat dat stoer is?
pi_221126548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.
en gezuiverd van joden. Want dat is wat die hele antisemitische santekraam om te doen is: een nieuwe holocaust ontketenen. Ze praten elke dag over genocide dit en etnische zuivering dat, want dat is steeds on top of their mind. Waarom? Ze willen het zelf graag doen. Je praat waar je over droomt. Je projecteert je eigen zondes. Etcetera.
pi_221126578
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.
Als de (toekomstige) werkelijkheid al zo erg is als jij beweert, waarom heb je dan de behoefte om er nog dingen bij te verzinnen?
pi_221126587
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als de (toekomstige) werkelijkheid al zo erg is als jij beweert, waarom heb je dan de behoefte om er nog dingen bij te verzinnen?
Misschien kunnen we deze user en zijn aparte fantasie, niet gebonden aan enige feiten, negeren.

Laat hem maar een serieus betoog schrijven als hij wordt opgehaald door het busje.
pi_221126781
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:00 schreef Homey het volgende:

[..]
"als je googled"

Ik zie dan waarom islam niet zo geliefd is in de wereld door al dat extreme geweld van islamisten over de hele wereld. Dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Verder valt me op dat veel moslims hele rare dingen posten vol geweld en scheldpartijen, omdat ze denken dat dat stoer is?
Het zegt veel dat je niet eens een poging doet om het te ontkennen.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 17:27:41 #283
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221128378
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als de (toekomstige) werkelijkheid al zo erg is als jij beweert, waarom heb je dan de behoefte om er nog dingen bij te verzinnen?
Mwah, het is wellicht enigszins gechargeerd, maar je begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat als Israël zou verdwijnen en worden vervangen door het zoveelste Arabische en Islamitische land, de vrijheden van homo's en vrouwen zouden verdwijnen.

Om nog maar te zwijgen over de wraak die men zou halen tegenover Joden. Dat zou eindigen in honderden Babi Yar's. En dit zijn dan de mensen die veel Westerlingen steunen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221128827
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je Israel nu in de huidige staat aan de Arabieren geeft is het binnen een jaartje een derdewereldland waar vrouwen, homo's en gehandicapten aan de galg bungelen.
Niet veel minder slecht dan wat je nu hebt, in tegenstelling tot sommigen hier trek ik namelijk een grens bij genocide (of etnische zuivering voor de lafaards onder ons).
What Would Goku Do
pi_221128926
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 18:41 schreef viagraap het volgende:

[..]
Niet veel minder slecht dan wat je nu hebt, in tegenstelling tot sommigen hier trek ik namelijk een grens bij genocide (of etnische zuivering voor de lafaards onder ons).
Een man met een geweten! Die zijn er helaas nog maar weinig. De meesten gaan mee met de machtigen van de dag. Ik heb me altijd afgevraagd hoe een genocide kon plaatsvinden (ik ben 36 jaar), maar sinds de genocide in Gaza heb ik als toeschouwer op sociale media ten dele mijn antwoord gevonden.

Over 50 of 100 jaar volgen er misschien excuses en een standbeeld, want dan is het allemaal veilig en ver genoeg verwijderd in de tijd.
pi_221129330
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, het is wellicht enigszins gechargeerd, maar je begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat als Israël zou verdwijnen en worden vervangen door het zoveelste Arabische en Islamitische land, de vrijheden van homo's en vrouwen zouden verdwijnen.

Om nog maar te zwijgen over de wraak die men zou halen tegenover Joden. Dat zou eindigen in honderden Babi Yar's. En dit zijn dan de mensen die veel Westerlingen steunen.
Enigzins gechargeerd!? Haha

Wat is jouw onderbouwing dat die westerlingen impliciet de genocide op joden steunen?

Irritant dat iemand het niet verschrikkelijk mag vinden wat al jaren met de Palestijnen in de bezette gebieden gebeurt :r
  dinsdag 23 juni 2026 @ 19:41:43 #287
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221129791
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Enigzins gechargeerd!? Haha

Wat is jouw onderbouwing dat die westerlingen impliciet de genocide op joden steunen?
Het is duidelijk wat de sentimenten in die samenleving zijn. Het is ook niet voor niets dat er nog nooit een vredesbeweging is geweest in die contreien. Wel heeft men meermaals geprobeerd Israël als land te vernietigen en was vóór de oprichting van Israël zelfs al bezig met geweld tegen de Joodse gemeenschappen hier. Als je dit weet en dan tóch besluit zulke mensen te steunen, dan steun je dus zulke sentimenten. Dat spreekt voor zich.

Het wekt de vraag op waarom Westerlingen dit dan tóch doen? Het maakt je een moreel verwerpelijk mens. Je schaart jezelf aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Deze mensen steunen de creatie van een zoveelste Arabische en Islamitisch land ten faveure van het enige piepkleine Joodse land.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Irritant dat iemand het niet verschrikkelijk mag vinden wat al jaren met de Palestijnen in de bezette gebieden gebeurt :r
Waarom zou je daar iets van willen vinden dan? Over de etnische Armenen in Nagorno-Karabach of de Masalit of Zaghawa in Darfur vinden de meeste Westerlingen ook niets. Wat maakt dit conflict uniek daarin?

Wat is zeg maar de reden dat we wel moeten inzitten met geweld tegen Palestijnen, maar niet die andere volkeren? Vooral ook wetende wat de Palestijnen allemaal op hun kerfstok hebben.

Er lijkt iets specifiek met dat conflict te zijn dat heel erg veel impact heeft op de psyche van sommige Westerse mensen, met name aan de progressieve en linkerkant van het politieke spectrum. Daarom staan kranten en media er dagelijks vol mee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 23 juni 2026 @ 19:48:26 #288
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221129908
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:43 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Wat maakt het uit of het een terrorist is of niet? Alsof het IDF onderscheid maakt tussen burgers en terroristen.
Dat is ook niet aan het Israëlische leger te doen, maar aan de Palestijnen zelf. Die laten dat doelbewust na in de hoop op die manier immuniteit te creëren. Zie ook:
quote:
Under the principle of distinction, all involved in the armed conflict must distinguish between the persons thus defined (the combatants) and civilians. Combatants must distinguish themselves (i.e., allow their enemies to identify them) from all other persons (civilians), who may not be attacked nor directly participate in the hostilities.

Bron
Wat doen de Palestijnen vervolgens:
quote:
How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes

Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.

They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.

They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.

They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.

...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221130050
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is ook niet aan het Israëlische leger te doen, maar aan de Palestijnen zelf. Die laten dat doelbewust na in de hoop op die manier immuniteit te creëren. Zie ook:
[..]
Wat doen de Palestijnen vervolgens:
[..]

Post is weggehaald lol
pi_221130097
@Danny waarom wordt mijn mening weggehaald?
pi_221130188
Al Jazeera:

quote:
Al Jazeera condemns the Israeli occupation army’s deliberate killing of its cameraman in Gaza, Ahmed Wishah

Al Jazeera Media Network condemns the deliberate killing of its Al Jazeera Mubasher Channel’s cameraman Ahmed Wishah by Israeli occupation forces today, Saturday 20 June, in an Israeli bombardment that targeted a house in the Bureij camp in the central Gaza Strip.

https://network.aljazeera(...)ccupation-army’;s-deliberate-killing-its-cameraman-gaza
BBC:

quote:
Israeli strikes kill six people in Gaza including Al Jazeera cameraman, officials say

Israeli strikes in Gaza have killed at least six people, including an Al Jazeera cameraman and at least one child, according to health officials and rescuers.

Al Jazeera said it "strongly condemns the heinous crime of targeting and killing" of its correspondent Ahmed Wishah, who was killed in a strike on a central Gaza home on Saturday.

https://www.bbc.com/news/articles/c4gy26p6pwzo
The Guardian:

quote:
Al Jazeera cameraman Ahmed Wishah killed in Israeli strike on Gaza

Wishah among at least 260 journalists killed since Israel’s war on Gaza began in October 2023

https://www.theguardian.c(...)raeli-strike-on-gaza
NRC:

quote:
Israël doodt opnieuw cameraman van Al Jazeera bij aanval in Gaza

Israël heeft opnieuw een Palestijnse journalist gedood. Bij een aanval op vluchtelingenkamp Bureij is Ahmed Wishah, de cameraman van Al Jazeera om het leven gekomen. Dat heeft Al Jazeera zaterdag bevestigd. Bij de aanval werden ook twee anderen gedood, schrijft persbureau AFP.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)val-in-gaza-a4930621
NOS:

quote:
Weer doden in Gaza bij Israëlische aanvallen, onder wie kinderen en journalist

Later op de dag vuurde Israël een raket af op het vluchtelingenkamp Bureij in centraal Gaza. Drie mensen werden daar gedood, onder wie een journalist van Al Jazeera. De nieuwszender bevestigt zijn dood. De man, Ahmed Wishah, werkte als cameraman voor de zender. Zijn broer Mohamed werkte ook voor Al Jazeera en werd in april gedood bij een Israëlische aanval.

https://nos.nl/artikel/26(...)nderen-en-journalist
De """cameraman""" / """journalist""" in kwestie:

twitter
pi_221130215
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is duidelijk wat de sentimenten in die samenleving zijn. Het is ook niet voor niets dat er nog nooit een vredesbeweging is geweest in die contreien. Wel heeft men meermaals geprobeerd Israël als land te vernietigen en was vóór de oprichting van Israël zelfs al bezig met geweld tegen de Joodse gemeenschappen hier. Als je dit weet en dan tóch besluit zulke mensen te steunen, dan steun je dus zulke sentimenten. Dat spreekt voor zich.

Het wekt de vraag op waarom Westerlingen dit dan tóch doen? Het maakt je een moreel verwerpelijk mens. Je schaart jezelf aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Deze mensen steunen de creatie van een zoveelste Arabische en Islamitisch land ten faveure van het enige piepkleine Joodse land.
Gaza en de West Bank zijn van niemand. Het is geen land en heeft ook nergens bij gehoord. Er gaat dus geen gebied ten faveure van het enige piepkleine Joodse land

Tahbeh is een christelijk dorp wat meerdere keren per week aangevallen wordt. Wat hebben die christenen de joden misdaan dat zij dit net zoals de Palestijnen verdienen?

quote:
[..]
Waarom zou je daar iets van willen vinden dan? Over de etnische Armenen in Nagorno-Karabach of de Masalit of Zaghawa in Darfur vinden de meeste Westerlingen ook niets. Wat maakt dit conflict uniek daarin?

Wat is zeg maar de reden dat we wel moeten inzitten met geweld tegen Palestijnen, maar niet die andere volkeren? Vooral ook wetende wat de Palestijnen allemaal op hun kerfstok hebben.

Er lijkt iets specifiek met dat conflict te zijn dat heel erg veel impact heeft op de psyche van sommige Westerse mensen, met name aan de progressieve en linkerkant van het politieke spectrum. Daarom staan kranten en media er dagelijks vol mee.
iets?
Er is vanuit westerse landen al decennia betrokkenheid, miljarden aan militaire steun, diplomatieke invloed, financiële hulp en veel investeringen, er is nog een religieuze band en weet ik veel wat. Israël doet ook mee met zoiets als het Eurovisie Songfestival. Dit is jou niet onbekend

Er is zeker een blinde vlek. Probeer je aan te geven dat als niemand over Darfur praat de enige logische conclusie dan moet zijn dat we óók over Gaza moeten zwijgen? Of vind je dat we juist méér aandacht aan Darfur moeten geven?
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:21:03 #293
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221130278
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:


Tahbeh is een christelijk dorp wat meerdere keren per week aangevallen wordt. Wat hebben die christenen de joden misdaan dat zij dit net zoals de Palestijnen verdienen?

Taybeh is een christelijk Palestijns dorp wat ligt in oorlogsgebied.

Heeft de NOS weer iets gevonden om Israël zwart te maken?
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:35:27 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221130515
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Gaza en de West Bank zijn van niemand. Het is geen land en heeft ook nergens bij gehoord. Er gaat dus geen gebied ten faveure van het enige piepkleine Joodse land
Dat is natuurlijk niet waar. De internationale gemeenschap ziet dit als onderdeel van een Palestijnse staat en daardoor als 'Palestijns grondgebied'. Israël ziet het als een betwist gebied waar men vindt dat men kan bouwen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Tahbeh is een christelijk dorp wat meerdere keren per week aangevallen wordt. Wat hebben die christenen de joden misdaan dat zij dit net zoals de Palestijnen verdienen?
Ik zou het niet weten. Ik heb recent wel een artikel gelezen van de NOS, waar het narratief werd gepusht dat Israël het ook op Palestijnse Christenen heeft voorzien om zo te proberen Nederlandse Christenen op te stoken tegen Israël.

Hierbij werd het dorp Taybeh (dit zal je bedoelen), nabij Ramallah, aangehaald als voorbeeld. Maar bewijzen voor alle claims werden er niet geleverd, zoals de norm is bij dit soort dingen.

Eenzelfde narratief over Taybeh werd al eerder gepusht door media als het extreemlinkse anti-Zionistische Mondoweiss en de Turkse staatsmedia van Anadolu Ajansı.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Er is vanuit westerse landen al decennia betrokkenheid, miljarden aan militaire steun, diplomatieke invloed, financiële hulp en veel investeringen, er is nog een religieuze band en weet ik veel wat. Israël doet ook mee met zoiets als het Eurovisie Songfestival. Dit is jou niet onbekend
Oké, en nu? Wat heeft dit met elkaar te maken? Het Westen maakt toch ook geld over naar de Palestijnen, waarvan zonder enige twijfel delen voor voor terrorisme worden gebruikt. Gaan we nu ook beweren dat het Westen schuldig is aan de aanslagen van 7 oktober? En wat is überhaupt de link tussen het Eurovisie Songfestival en de Westelijke Jordaanoever?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Er is zeker een blinde vlek. Probeer je aan te geven dat als niemand over Darfur praat de enige logische conclusie dan moet zijn dat we óók over Gaza moeten zwijgen? Of vind je dat we juist méér aandacht aan Darfur moeten geven?
Mensen mogen doen wat zij willen. Het gaat er meer om dat er iets specifieks is aan dit conflict wat ervoor zorgt dat veel Westerlingen zich hier uniek druk om maken. Men leeft op passionele wijze mee met de Palestijnen, wat niet worden gedaan met de mensen in Darfur terwijl die naar alle waarschijnlijkheid veel meer zullen lijden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 23 juni 2026 @ 20:45:09 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221130676
Wat er in Israel gebeurt heeft nu eenmaal meer impact op de wereld dan wat er in Darfur of de Congo gebeurt

Dan is het niet heel gek dat A groter nieuws is dan B
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221131063
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar. De internationale gemeenschap ziet dit als onderdeel van een Palestijnse staat en daardoor als 'Palestijns grondgebied'. Israël ziet het als een betwist gebied waar men vindt dat men kan bouwen.
Je zei: ten faveure van
Ik interpreteer dat als 'ten kosten gaan van'. Je suggereert volgens mij dat het eigenlijk al Israël is anders kan het toch niet ten kosten gaan van Israël?

quote:
[..]
Oké, en nu? Wat heeft dit met elkaar te maken? Het Westen maakt toch ook geld over naar de Palestijnen, waarvan zonder enige twijfel delen voor voor terrorisme worden gebruikt. Gaan we nu ook beweren dat het Westen schuldig is aan de aanslagen van 7 oktober? En wat is überhaupt de link tussen het Eurovisie Songfestival en de Westelijke Jordaanoever?
Je zei:
Er lijkt iets specifiek met dat conflict te zijn dat heel erg veel impact heeft op de psyche van sommige Westerse mensen
Vaak wordt geimpliceerd dat men interesse in Israël en de Palestijnen heeft vanwege racisme en ik denk dat er meer is. Ik reageerde gewoon op jouw 'iets'

Dat verhaal dat het westen en de VN geld geven wat via een omweg bij terroristen komt om joden te vermoorden, is daar sterk bewijs voor? Zo ver ik weet wordt er al een jaar of twintig geen geld gegeven alleen mensen ingehuurd en middelen gekocht.

quote:
[..]
Mensen mogen doen wat zij willen. Het gaat er meer om dat er iets specifieks is aan dit conflict wat ervoor zorgt dat veel Westerlingen zich hier uniek druk om maken. Men leeft op passionele wijze mee met de Palestijnen, wat niet worden gedaan met de mensen in Darfur terwijl die naar alle waarschijnlijkheid veel meer zullen lijden.
Men leeft ook gepassioneerd mee met Israël terwijl daarvan een deel de ellende en dood in Darfur ook niks interesseert. Wellicht zijn die mensen op dezelfde manier 'door het virus gegrepen' als die groep die vinden dat Palestijnse burgers iets fatsoenlijker behandeld moeten worden.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:46:23 #297
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221131204
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je zei: ten faveure van
Ik interpreteer dat als 'ten kosten gaan van'. Je suggereert volgens mij dat het eigenlijk al Israël is anders kan het toch niet ten kosten gaan van Israël?
Dit is inderdaad wat velen graag willen. Jij begon vervolgens over de Westelijke Jordaanoever, daar haak ik op in.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Vaak wordt geimpliceerd dat men interesse in Israël en de Palestijnen heeft vanwege racisme en ik denk dat er meer is. Ik reageerde gewoon op jouw 'iets'
Wat is dit 'meer' dan denk je?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
Dat verhaal dat het westen en de VN geld geven wat via een omweg bij terroristen komt om joden te vermoorden, is daar sterk bewijs voor? Zo ver ik weet wordt er al een jaar of twintig geen geld gegeven alleen mensen ingehuurd en middelen gekocht.
De VN heb ik niet genoemd. Wel is natuurlijk een feit dat er miljarden naar de Palestijnen zijn gegaan. Als eerste wekt dit vraag op waarom überhaupt? Waarom moet wij zo een samenleving steunen? Ten tweede wekt het de vraag op wat er met dat geld is gebeurd.

En als we weten dat Hamas in de Gazastrook het scepter zwaait en de PLO al jaren in de Westelijke Jordaanoever met o.a. een heus 'martyrs fund' en Palestijnse leiders multimiljonairs of zelfs miljardairs zijn geworden, roept dat natuurlijk vragen op.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Men leeft ook gepassioneerd mee met Israël terwijl daarvan een deel de ellende en dood in Darfur ook niks interesseert. Wellicht zijn die mensen op dezelfde manier 'door het virus gegrepen' als die groep die vinden dat Palestijnse burgers iets fatsoenlijker behandeld moeten worden.
Correct.

Er is hier alleen een verschil:

Het pro-Israël kamp beweert niet voor 'mensenrechten' te staan. Het pro-Israël kamp is gewoon pro-Israël. Kortom, voor een bepaald land, namelijk Israël.

Bij pro-Palestijnse kamp stelt men echter vaak simpelweg voor 'mensenrechten' te staan of 'tegen geweld' of 'tegen genocide' etc. te zijn. Dat zijn algemene streven die op veel meer oorlogen en conflicten van toepassing zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221131646
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is inderdaad wat velen graag willen. Jij begon vervolgens over de Westelijke Jordaanoever, daar haak ik op in.
[..]
Wat is dit 'meer' dan denk je?
[..]
De VN heb ik niet genoemd. Wel is natuurlijk een feit dat er miljarden naar de Palestijnen zijn gegaan. Als eerste wekt dit vraag op waarom überhaupt? Waarom moet wij zo een samenleving steunen? Ten tweede wekt het de vraag op wat er met dat geld is gebeurd.

En als we weten dat Hamas in de Gazastrook het scepter zwaait en de PLO al jaren in de Westelijke Jordaanoever met o.a. een heus 'martyrs fund' en Palestijnse leiders multimiljonairs of zelfs miljardairs zijn geworden, roept dat natuurlijk vragen op.
[..]
Correct.

Er is hier alleen een verschil:

Het pro-Israël kamp beweert niet voor 'mensenrechten' te staan. Het pro-Israël kamp is gewoon pro-Israël. Kortom, voor een bepaald land, namelijk Israël.

Bij pro-Palestijnse kamp stelt men echter vaak simpelweg voor 'mensenrechten' te staan of 'tegen geweld' of 'tegen genocide' etc. te zijn. Dat zijn algemene streven die op veel meer oorlogen en conflicten van toepassing zijn.
Dit is puur stompzinnigheid of kwaadaardigheid natuurlijk, het is een bloedige terreurorganisatie.
graag verwijderen
pi_221132701
twitter
pi_221132774
twitter


quote:
Vertaling

VN-onderzoekscommissie zegt dat Israël genocide pleegt in Gaza door kinderen doelbewust te treffen,

Een VN-onderzoekscommissie stelt dat Israël Palestijnse kinderen opzettelijk heeft aangevallen, wat heeft geleid tot genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden in de Gazastrook, evenals oorlogsmisdaden op de bezette Westelijke Jordaanoever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')