En bepaalde mensen in dit topic gebruiken alsnog dezelfde soort bronnen, maar dan degene die geheel toevallig precies zeggen wat ze willen horen. Ik heb er verder ook een beetje moeite te geloven dat jij bronnen beter kunt beoordelen dan oa de VN, Amnesty, en Israelische hoogleraren op dit gebied.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bepaalde mensen liegen genocide feitjes bij elkaar.
Opmerkelijk dat dit inderdaad geen aandacht krijgt, past waarschijnlijk niet in een gewenst narratief.quote:
Mwah, dat weet ik niet, je hebt zoveel woorden die veel worden gebruikt. Het dekt de lading goed in dit geval, dat is waarom ik het gebruik.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:56 schreef sp3c het volgende:
Narratief is ook wel het modewoordje van deze tijd of niet?
Ja dat denkt iedereen in iedere discussie over ieder onderwerpquote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, je hebt zoveel woorden die veel worden gebruikt. Het dekt de lading goed in dit geval, dat is waarom ik het gebruik.
“Libië is niet bereikbaar voor het nieuws”quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat denkt iedereen in iedere discussie over ieder onderwerp
Het is niet in het nieuws omdat libie niet bereikbaar is voor het nieuws, er is geen gewenst narratief
Wat voor lulkoek is dat nou weer? Absurd dat dit geen aandacht krijgt en ook vervelend voor de mensen die het betreft, ze zijn er wel zelf ingestapt, maar worden door Hamas in de steek gelaten.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 13:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat denkt iedereen in iedere discussie over ieder onderwerp
Het is niet in het nieuws omdat libie niet bereikbaar is voor het nieuws, er is geen gewenst narratief
Jij denkt dat het net zo makkelijk verslaggeven is over Libie dan over Israel?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat voor lulkoek is dat nou weer? Absurd dat dit geen aandacht krijgt en ook vervelend voor de mensen die het betreft, ze zijn er wel zelf ingestapt, maar worden door Hamas in de steek gelaten.
Die vinden wel weer nieuwe domoren die denken gutmenschen te zijn.
Niet volledigquote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:34 schreef Homey het volgende:
Die Hamas aanhangers uit Europa die dachten via Egypte naar Gaza te kunnen kregen een flinke pak rammel van de Egyptenaren. Ook dat kreeg amper aandacht in de media. Sowieso wordt het land Egypte volledig uit de verslaggeving gehouden. Past idd niet in, jawel, het narratief.
Die dachten even via Egypte terroristen te gaan voeden.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:34 schreef Homey het volgende:
Die Hamas aanhangers uit Europa die dachten via Egypte naar Gaza te kunnen kregen een flinke pak rammel van de Egyptenaren. Ook dat kreeg amper aandacht in de media. Sowieso wordt het land Egypte volledig uit de verslaggeving gehouden. Past idd niet in, jawel, het narratief.
En Egypte is zelf ook geen lieverdje.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die dachten even via Egypte terroristen te gaan voeden.
Egypt said no.
Dus dan maar niet berichten dat ze al een maand vastzitten?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Jij denkt dat het net zo makkelijk verslaggeven is over Libie dan over Israel?
Lolz
De Egyptenaren moeten helemaal niks van de Palestijnen hebben.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En Egypte is zelf ook geen lieverdje.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-activisten-a4928760quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus dan maar niet berichten dat ze al een maand vastzitten?
dat is oudquote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-activisten-a4928760
Het verschil in berichtgeving qua hoeveelheid en nadruk valt toch niet te ontkennen, al doe je enorm je best.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:20 schreef sp3c het volgende:
Krijg meer de indruk dat het gewenste narratief is dat we niets negatiefs over Israel zeggen
Toen werd er een ander narratief gewenst?quote:
Dat doe ik niet, je verschuift de doelpalen nuquote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het verschil in berichtgeving qua hoeveelheid en nadruk valt toch niet te ontkennen, al doe je enorm je best.
Toch schiet je keer op keer in je eigen doel.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, je verschuift de doelpalen nu
Ik ontken het bestaan van het geweste narratief
Edgy maar neequote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch schiet je keer op keer in je eigen doel.
Wel vreemd dat er prima verslag te geven is over Gaza, waar Israël Hamas de vrije nieuwsgaring al de kop in geslagen had voordat er sprake was van een oorlogssituatie.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Jij denkt dat het net zo makkelijk verslaggeven is over Libie dan over Israel?
Lolz
Heel die flottila boeit me niets tbh, dit keer ook weinig van meegekregen gelukkigquote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wel vreemd dat er prima verslag te geven is over Gaza, waar Israël Hamas de vrije nieuwsgaring al de kop in geslagen had voordat er sprake was van een oorlogssituatie.
Het zit hem niet in de moeite, het zit hem denk ik inderdaad in de moeite die men bereid is te doen om ruchtbaarheid te genereren.
Het topic over Jemen heb ik vorig jaar ook maar eens opgegraven na jaren stilte terwijl er van alles speelt. Soedan ben ik bijna ook altijd degene die eens op zoek gaat of daar nog iets speelt. In Syrië zijn ze inmiddels weer twee golven van genocidaal etnisch en/of sektarisch geweld verder sinds ik deze post ben begonnen te typen.
Maar laten we het tot vermoeiens hebben over de zoveelste flotilla die op precies dezelfde manier als de vorige drie (?) een bekend scenario invaart om verhalen de wereld in te helpen middels een mediastrategie. Wat past er niet in die strategie? Dat andere landen die flotillezen net zo hard (of eindelijk harder) oppakken en vast/uitzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |