Leven is groter dan je denktquote:Op zondag 31 mei 2026 23:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Uit je verder oorverdovende stilte erover maak ik dan maar op dat je het met me eens bent.
Vreemde conclusie. Je weet dat je nu ook stelt dat Israel of Nederland aanvallen geen enkel probleem is?quote:Op maandag 1 juni 2026 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus is Palestina aanvallen geen enkel probleem. Goed dat je het bevestigt.
Mwah, ligt er hier maar net aan welke Israëliër je het vraagt. Hij staat bekend om een zéér kritische houding jegens Israël en is voorstander van een 'eenstatenopuossing' waarmee je effectief gezien Israël als land natuurlijk opheft en een burgeroorlog zou ontketenen. Dat komt hem op veel kritiek te staan.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Levy is in Israël een alom gehaat figuur, maar ik vraag me oprecht af wat aanwijzingen zijn dat zijn analyse over de Israëlische strategie met Gaza niet klopt.
Ach jij dit soort opmerkingen 'kritiek op Israël' @Ronald-Koeman ?quote:Op maandag 1 juni 2026 15:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hasan Piker:
'I would vote for Hamas over Israel every single time'
‘Overall, my favorite flag is Hezbollah’
'I don't have any issue with Hezbollah'
'Orthodox Jews are inbreds'
'America deserved 9/11'
'I support the Houthis ten toes down'
Dit is 'kritiek' op Israël?
Bijzondere complottheorie dit wel. 'Omvolking' van Europa is geen doel van zionisme.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:52 schreef Spring_Sale het volgende:
[ x ]
Dit zou hier in Nederland ook moeten gebeuren. Stoppen met het leveren van geld en wapens aan Israël. Van politiek links tot VVD'rechts' durft niemand deze kwestie Israël met nog geen tien meter lange stok aan te raken. Het lijkt er zeer sterk op dat ze allemaal voor Netanyahu werken.
(Politiek links neemt namelijk de omvolking van Europa, een zionistisch doel, voor haar rekening)
Ah, de Turken, right right.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:32 schreef Pegos het volgende:
Het wordt absoluut de hoogste tijd dat de internationale gemeenschap gaat optreden om in ieder geval een eind te maken aan de oorlogstoestand in Gaza.
Zoals ik al eerder schreef is het het beste als de Turken tijdelijk in Gaza ingezet worden om de toestand te stabiliseren en voor veiligheid van de Gazanen en Israel te zorgen.
Zij zijn feitelijk als enigen in staat om dit uit te voeren.
Van Netanyahu weet ik dat dit hem niet bevalt, maar dat heeft alles te maken met zijn sinistere eigen plan/agenda om het leven van de Gazanen zo moeilijk mogelijk te maken met als doel om Gaza geheel of gedeeltelijk in te nemen.
Dit kan zo niet langer voortduren. Er moet nu internationaal opgetreden gaan worden. Ik roep alle landen ter wereld op om hier actief aan mee te werken.
Over de andere gebieden zoals de Westbank, de oorlog en bezetting van gebieden in Libanon en Syrië zijn andere voorzieningen nodig. Maar de Turken zouden ook in Libanon een nuttige rol kunnen gaan spelen, bijvoorbeeld in samenwerking met de Fransen en het Libanese leger.
De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied.
Het zou in mijn idee het beste zijn als dat gebied weer tijdelijk onder gezag van Jordanië zou komen. Dat is alleszins redelijk omdat Israel bij de formele overdracht beloofde goed voor de daar wonende en naartoe gevluchte Palestijnen te zorgen, maar dat totaal niet doet. Het tegenovergestelde is het geval.
Ze worden op vrij grote schaal vermoord, onder mensonwaardige omstandigheden en veelal zonder enig proces gevangen genomen en langdurig gevangen gehouden, hun bewegingsvrijheid in eigen gebied wordt zeer ernstig belemmerd, hun terreinen en bezittingen worden hen afgenomen, hun huizen worden vernietigd, hun landerijen worden vernietigd, hun infrastructuur wordt vernietigd, er worden tal van illegale Israëlische kolonies gevestigd, en ga zo maar door.
Dat kan natuurlijk ook niet ongebreideld doorgang vinden. Oftewel hier moet definitief een eind aan komen.
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:32 schreef Pegos het volgende:
Het wordt absoluut de hoogste tijd dat de internationale gemeenschap gaat optreden om in ieder geval een eind te maken aan de oorlogstoestand in Gaza.
Zoals ik al eerder schreef is het het beste als de Turken tijdelijk in Gaza ingezet worden om de toestand te stabiliseren en voor veiligheid van de Gazanen en Israel te zorgen.
Zij zijn feitelijk als enigen in staat om dit uit te voeren.
Van Netanyahu weet ik dat dit hem niet bevalt, maar dat heeft alles te maken met zijn sinistere eigen plan/agenda om het leven van de Gazanen zo moeilijk mogelijk te maken met als doel om Gaza geheel of gedeeltelijk in te nemen.
Dit kan zo niet langer voortduren. Er moet nu internationaal opgetreden gaan worden. Ik roep alle landen ter wereld op om hier actief aan mee te werken.
Over de andere gebieden zoals de Westbank, de oorlog en bezetting van gebieden in Libanon en Syrië zijn andere voorzieningen nodig. Maar de Turken zouden ook in Libanon een nuttige rol kunnen gaan spelen, bijvoorbeeld in samenwerking met de Fransen en het Libanese leger.
De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied.
Het zou in mijn idee het beste zijn als dat gebied weer tijdelijk onder gezag van Jordanië zou komen. Dat is alleszins redelijk omdat Israel bij de formele overdracht beloofde goed voor de daar wonende en naartoe gevluchte Palestijnen te zorgen, maar dat totaal niet doet. Het tegenovergestelde is het geval.
Ze worden op vrij grote schaal vermoord, onder mensonwaardige omstandigheden en veelal zonder enig proces gevangen genomen en langdurig gevangen gehouden, hun bewegingsvrijheid in eigen gebied wordt zeer ernstig belemmerd, hun terreinen en bezittingen worden hen afgenomen, hun huizen worden vernietigd, hun landerijen worden vernietigd, hun infrastructuur wordt vernietigd, er worden tal van illegale Israëlische kolonies gevestigd, en ga zo maar door.
Dat kan natuurlijk ook niet ongebreideld doorgang vinden. Oftewel hier moet definitief een eind aan komen.
Zowel Israel als Jordanië zijn een product van kolonialisme. Een verschil is dat er in Jordanië in een flink grotere mate sprake was/is van zelfbestuur.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "
De Westbank werd bezet door Jordanië toen ze Israël aanvielen in 1948. En ze verloren het toen ze Israël aanvielen in 1967.
Even los van de oorzaak, de situatie die de Jong beschrijft is toch waar?quote:Israël volgens onderzoek schuldig aan etnische zuivering en apartheid op Westoever
Israël stuurt actief aan op de etnische zuivering van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever, concludeert Amnesty International in een nieuw rapport. De mensenrechtenorganisatie vindt dat de internationale gemeenschap medeplichtig is, omdat die niet ingrijpt of het land zelfs blijft steunen.
De onderzoekers omschrijven een Israëlisch apartheidssysteem waarbij het Palestijnen praktisch onmogelijk wordt gemaakt een bestaan op te bouwen op de Westelijke Jordaanoever en zij niet dezelfde rechten hebben als Israëlische kolonisten. Dat gebeurt al bijna zestig jaar, zegt universitair hoofddocent antropologie Anne de Jong. "Palestijnen krijgen bijvoorbeeld geen burgerschap. En ze mogen niet over dezelfde wegen rijden als Israëliërs, omdat ze langs allerlei controlepunten moeten."
Wanneer afkomst bepaalt welke rechten iemand heeft, kan je spreken van apartheid, vervolgt De Jong. Uit onder meer interviews met Palestijnen, wetsvoorstellen, beeldmateriaal en satellietbeelden wordt daarnaast volgens Amnesty nog duidelijk hoe vanuit de politiek wordt aangestuurd op het verdrijven van de Palestijnse bevolking, specifiek in zone C op de Westelijke Jordaanoever. Dat gebied beslaat 60 procent van de Westoever en is volledig onder Israëlische militaire controle, zoals te zien is op de kaart hieronder.
Ik zie de Turken ook nog wel Libanon bezetten binnenkort.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, de Turken, right right.
Je bedoelt het land met en dictatuur die Hamas-terroristen onderdak biedt? Ja, echt een goed plan om die naar de Gazastrook te sturen, ook net zoiets alsof Israël dat zou accepteren en de Turken daar zin in hebben.
En waarom kan de huidige situatie niet voortduren eigenlijk?
Je bedoelt dat Israëlische troepen dit gebied, naast alle andere gebieden van de Palestijnen gestolen hadden.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "
De Westbank werd bezet door Jordanië toen ze Israël aanvielen in 1948. En ze verloren het toen ze Israël aanvielen in 1967.
Je bent een beetje in de war, de Israëliërs zijn de Palestijnen, die naam is slechts gejat door Arafat en Ho Chi Minh om het Arabisch gedeelte van de Palestijnen zielig te laten lijken.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:18 schreef Pegos het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Israëlische troepen dit gebied, naast alle andere gebieden van de Palestijnen gestolen hadden.
Die komen toeterend Libanon binnen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zie de Turken ook nog wel Libanon bezetten binnenkort.
Even de laatste Christenen wegjagen, als de Palestijnen nu een eigen landje zouden ambieren.quote:
Je bedoelt zoals het IDF in Zuid Libanon heeft gedaan? Kan dat de Turken goed hebben opgelet en daar van geleerd hebben, ik hoop het niet. De Palestijnen zijn een weerloos volk, die hebben niets te willen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Even de laatste Christenen wegjagen, als de Palestijnen nu een eigen landje zouden ambieren.
Zo dan, stukje geschiedenisvervalsing over 1967.quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:18 schreef Pegos het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Israëlische troepen dit gebied, naast alle andere gebieden van de Palestijnen gestolen hadden.
Het was één grote landroverij.
Israel wordt, ondanks de ethnic cleansing van oost Israël etc., internationaal erkend binnen de grenzen van 1967.
De West Bank was onderdeel van de deal met het westen en stichters van Israël. Jordanië zou in ruil voor het tegenwerken van andere Arabische legers de West Bank krijgen. Daarom wordt deze oorlog aan Jordaanse zijde de phony war genoemd door de toenmalige hoofd van de Jordaanse strijdkrachten, John Bagot Glubb.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
"De Westbank is een ingewikkelde zaak. Dat was oorspronkelijk Jordaans gebied. "
De Westbank werd bezet door Jordanië toen ze Israël aanvielen in 1948. En ze verloren het toen ze Israël aanvielen in 1967.
Mevrouw heeft duidelijk veel ervaring met mensen die genocide verdedigen alsof er niets aan de hand is.quote:Mensen die zeggen: "Zionisme is slechts het idee dat Joden recht hebben op een eigen thuisland," zijn moeilijk serieus te nemen. Zionisme is geen abstract begrip; we kunnen allemaal de concrete gevolgen ervan met onze eigen ogen zien. We zien een realiteit van genocide, apartheid, voortdurende oorlogen en structureel misbruik.
Dit is geen theoretische discussie waarin iedereen vrij zijn eigen definitie van zionisme kan bedenken. Het is 2026, niet 1890. De historische en actuele feiten liggen op tafel. Dit is hoe zionisme zich in de praktijk manifesteert. Dit is het zionisme dat daadwerkelijk bestaat. Wat je ziet, is wat je krijgt. En wat we vandaag zien, behoort aantoonbaar tot de ernstigste vormen van onrecht en geweld die zich momenteel in de wereld afspelen.
quote:Hasbara is zo weerzinwekkend omdat het in wezen neerkomt op zionisten die je bedelven onder een muur van woorden om je ervan te overtuigen dat je niet ziet wat je daadwerkelijk ziet.
Je ziet rauwe videobeelden uit Gaza van iets wat nauwelijks te bevatten is, en vervolgens zie je in de reacties mensen zeggen: "Dit is eigenlijk heel normaal en gerechtvaardigd, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden."
Je leest een nieuwsbericht over Israël dat iets buitengewoon verwerpelijks doet in Libanon, en daar staan ze weer: "Er zit eigenlijk veel meer achter dit verhaal, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden."
Je ziet een extreemrechtse Israëlische minister openlijk genocidale retoriek uiten, en onmiddellijk stromen de verdedigingen binnen: "Zo moet je dit niet interpreteren, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden."
Je ziet mensenrechtenorganisaties overal ter wereld stellen dat Israël zich schuldig maakt aan genocide en apartheid, en vervolgens hoor je dat dit allemaal een gigantisch complot zou zijn om Israël zwart te maken, omdat woorden, woorden, woorden, woorden, woorden.
Je ziet steeds meer gevestigde media berichten over de groeiende hoeveelheid bewijsmateriaal voor verkrachting en marteling in Israëlische gevangenissen, en dan wordt beweerd dat dit slechts een antisemitische bloedsmaad is, want woorden, woorden, woorden, woorden, woorden.
Het doel is om je te overspoelen met een stortvloed aan taal, totdat je vermogen om zelf nog een samenhangend beeld van de werkelijkheid te vormen wordt ondermijnd en je te verward raakt om nog helder te zien wat er daadwerkelijk gebeurt. Dat is een verwerpelijke, manipulatieve en diep onethische manier om met mensen om te gaan.
Maar het goede nieuws is dat deze strategie steeds minder effectief wordt. Taal is buitengewoon krachtig, maar kent haar grenzen. Het gedrag van Israël is zo openlijk onaanvaardbaar geworden dat geen enkele retorische truc mensen nog kan laten ontkennen wat zich recht voor hun ogen afspeelt.
De zoveelste bizarre en bespottelijke claim die je hier doet. Kun je dit soort dingen ook eens beter onderbouwen? Bijvoorbeeld:quote:Op zondag 14 juni 2026 11:30 schreef Peppert het volgende:
Het zionisme is een ideologie die zich aan de extremistische kant van het politieke spectrum bevindt en qua gewelddadigheid vergelijkbaar is met het nazisme. Ik beschouw het als een uiterst gewelddadige en genocidale ideologie.
[ x ]
[..]
Mevrouw heeft duidelijk veel ervaring met mensen die genocide verdedigen alsof er niets aan de hand is.
[..]
quote:Hey beautiful you. Thank you so much for visiting my Patreon page. I am a 100 percent crowdfunded journalist/poet/artist working from home in Australia with my soulmate Tim Foley creating inspiring and seditious anti-establishment content for evolutionary revolution.
Bepaalde mensen liegen genocide feitjes bij elkaar.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:54 schreef viagraap het volgende:
Probeer je nou duidelijk te maken dat random tweets geen goede bron zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |