abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220915730
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:50 schreef OllieA het volgende:

[..]
Heb je daar een bron van? Voor zover ik weet is dat niet het geval, en dan zou je dat hier ook niet als argument moeten gebruiken.
Dat is correct. Ik maakte de fout dat ik had gelezen dat hij was veroordeeld voor Holocaust ontkenning. Dit is incorrect.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:57:04 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220915735
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Heb je het wel gelezen?

De NCTV beroept zich op een gevaar voor de openbare orde omdat deze man een crimineel record heeft.

Ik dacht dat sommige hier juist tegen criminelen binnenlaten waren?
quote:
David Icke does not have a criminal record. The British conspiracy theorist has never been convicted of a criminal offense.
pi_220915736
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:56 schreef Tengano het volgende:
Eigenlijk zou Edwin Wagensveld gewoon een artistiek optreden moeten verzorgen in Gelredome.

Dat zou dan juridisch wel moeten kunnen lijkt mij.
Ja dat kan.
pi_220915744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:56 schreef Tengano het volgende:
Eigenlijk zou Edwin Wagensveld gewoon een artistiek optreden moeten verzorgen in Gelredome.

Dat zou dan juridisch wel moeten kunnen lijkt mij.
Ze zullen hem in ieder geval niet de toegang tot het land weigeren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220915753
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Je begrijpt dat een optreden in het Gelredome niet valt onder de openbare orde? De Gelredome is verantwoordelijk
Dat het evenement plaatsvindt in het Gelredome betekent niet automatisch dat de burgemeester geen rol heeft bij de openbare orde. Een concert zelf is niet automatisch een openbare-ordekwestie, maar het kan dat wel worden en dan heeft de burgemeester wel degelijk bevoegdheden.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:00:55 #106
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220915767
Alsof er opeens allemaal neo nazi's naar Kanye West gaan :')
Want die staan bekend omdat ze zo van negers houden?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_220915769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:58 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat het evenement plaatsvindt in het Gelredome betekent niet automatisch dat de burgemeester geen rol heeft bij de openbare orde. Een concert zelf is niet automatisch een openbare-ordekwestie, maar het kan dat wel worden en dan heeft de burgemeester wel degelijk bevoegdheden.
Alleen bij ernstige ongeregeldheden.

Een verwarde rapper dus niet. Tenzij hij gaat oproepen tot geweld.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:01:16 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220915771
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:

Ach als 100 man op een Malieveld staan, Hitler groeten doen, Mussert vlaggen dragen, agenten in elkaar slaan en het D66 partijkantoor voor de zoveelste keer slopen/in de fik proberen te zetten.

Dan lees ik dat deze "bezorgde burgers" het goede doen.
Niet van mij iig.
pi_220915782
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Alleen bij ernstige ongeregeldheden.

Een verwarde rapper dus niet. Tenzij hij gaat oproepen tot geweld.
Precies, daarom kan Marcouch ook niet zoveel doen in dit geval. Daarom slaan die aantijgingen van deze TS ook helemaal nergens op.
pi_220915786
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:00 schreef matthijst het volgende:
Alsof er opeens allemaal neo nazi's naar Kanye West gaan :')
Want die staan bekend omdat ze zo van negers houden?
Eerder de andere extreme tak.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:06:36 #111
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220915799
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Eerder de andere extreme tak.
Die gaan 200 euro betalen omdat Ye een Hitlernummertje heeft gemaakt?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_220915824
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:02 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Precies, daarom kan Marcouch ook niet zoveel doen in dit geval. Daarom slaan die aantijgingen van deze TS ook helemaal nergens op.
Tengano is gewoon een beetje stemming aan het maken. Dat vindt ie blijkbaar leuker dan zich af te vragen hoe iets nou precies in elkaar zit.

Ik blijf nieuwsgierig waarom er wél juridische gronden zijn voor Icke, maar niet voor Kanye.

Overigens zou ik noch naar een lezing van de ene, noch naar een optreden van de ander gaan. Of ze zouden moeten worden geweerd? Ik weet het niet.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:13:32 #113
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220915855
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:56 schreef Tengano het volgende:
Eigenlijk zou Edwin Wagensveld gewoon een artistiek optreden moeten verzorgen in Gelredome.
Wagensveld doet geen artistieke optredens.
Het enige wat hij kan is een menigte ophitsen, schuimbekken in een megafoon en boeken verbranden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:14:53 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220915867
Blijkbaar kan een burgemeester zelfs een muziekgenre verbieden:

quote:
Burgemeester Gorinchem verbiedt muziekgenre op festival: 'Urban willen we hier niet'

Burgemeester Reinie Melissant van Gorinchem heeft urban muziek op het Zomerfeest verboden. Het muziekgenre van groepen als Broederliefde is op last van de burgemeester niet meer te horen omdat het te veel mensen trekt en de kans op relletjes groter is. Het Zomerfeest wordt deze week in de binnenstad van Gorinchem gehouden.
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?

Kortom, Marchouch kan eea gewoon verbieden.
pi_220915873
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:06 schreef matthijst het volgende:

[..]
Die gaan 200 euro betalen omdat Ye een Hitlernummertje heeft gemaakt?
Het wekelijkse uitje voor de XR groep.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:16:17 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220915874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:19 schreef Tengano het volgende:

Een fatsoenlijke autochtone burgervader zou besluiten dat zo iemand in zijn stad niet welkom is

Zelden een dommere openbare racistische user zoiets zien posten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220915882
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:09 schreef OllieA het volgende:

[..]
Tengano is gewoon een beetje stemming aan het maken. Dat vindt ie blijkbaar leuker dan zich af te vragen hoe iets nou precies in elkaar zit.

Ik blijf nieuwsgierig waarom er wél juridische gronden zijn voor Icke, maar niet voor Kanye.

Overigens zou ik noch naar een lezing van de ene, noch naar een optreden van de ander gaan. Of ze zouden moeten worden geweerd? Ik weet het niet.
Dat laatste geldt voor mij ook hoor. Ik heb net zo weinig met Icke als met Kanye West.

Ik lees dat Icke is geweigerd omdat Icke volgens de staatssecretaris een potentiële bedreiging vormde van de openbare orde.

quote:
De staatssecretaris baseert zijn standpunt onder andere op twee rapporten en een analyse van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). Hierin is opgenomen dat het openlijk en kritiekloos bespreken van complottheorieën kan leiden tot sociale acceptatie van antisemitisme, xenofobie of racisme. Ook kunnen dergelijke theorieën ertoe leiden dat zij in de nationale context worden geplaatst, waardoor bijvoorbeeld nationale figuren worden beschouwd als elitegroepen die de maatschappij in hun macht zouden houden of waarbij vooraanstaande personen, bewindvoerders en ambtenaren worden gedehumaniseerd en democratische beginselen worden afgewezen. Ook baseert de staatssecretaris zich op uitlatingen van Icke zelf, zoals in een door hem geschreven boek en een op internet gepubliceerde speech.
https://www.rechtspraak.n(...)ke-blijft-van-kracht
Mijn inschatting is dat de bezoekers van een Kayne-concert daarheen gaan ondanks zijn debiele uitspraken en zeker niet vanwege zijn uitspraken. We hoeven er denk ik niet bang voor te zijn dat er straks duizenden nazi’s of KKK’ers in het Gelredome staan.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:19:27 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220915894
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:17 schreef Raw85 het volgende:

Mijn inschatting is dat de bezoekers van een Kayne-concert daarheen gaan ondanks zijn debiele uitspraken en zeker niet vanwege zijn uitspraken. We hoeven er denk ik niet bang voor te zijn dat er straks duizenden nazi’s of KKK’ers in het Gelredome staan.
Dat is allemaal leuk en aardig maar als er zelfs bands gecanceld kunnen worden door een burgemeester vanwege het genre dan moet het weigeren van Kany West ook niet een hele ingewikkelde exercitie zijn toch?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:19:47 #119
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220915896
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef AchJa het volgende:
Blijkbaar kan een burgemeester zelfs een muziekgenre verbieden:
[..]
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?

Kortom, Marchouch kan eea gewoon verbieden.
Ah, ik zie het al; burgemeester Reinie Melissant :)
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:20:16 #120
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220915899
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef AchJa het volgende:
Blijkbaar kan een burgemeester zelfs een muziekgenre verbieden:
[..]
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?
Ook hier weer, totaal iets anders en dus niet vergelijkbaar.

Lees je wel wat je post, of is het gewoon knippen/plakken met een simplistisch 'ja maar hullie dan' dramsausje erover? Goeie genade zeg :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:21:37 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220915906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:20 schreef KinKiJan het volgende:
Ook hier weer, totaal iets anders en dus niet vergelijkbaar.

Lees je wel wat je post, of is het gewoon knippen/plakken met een simplistisch 'ja maar hullie dan' dramsausje erover? Goeie genade zeg :')
Hoho, er wordt gezegd dat een burgemeester dat helemaal niet kan doen vanwege dit, dat, alles en artistieke vrijheid. Maar een genre verbieden kan dan plotseling wel weer...

Het is gewoon een kwestie van willen.
pi_220915908
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is allemaal leuk en aardig maar als er zelfs bands gecanceld kunnen worden door een burgemeester vanwege het genre dan moet het weigeren van Kany West ook niet een hele ingewikkelde exercitie zijn toch?
Misschien moet je je eigen bron iets beter lezen? Dat verbod is ingesteld omdat dat genre volgens hun eigen model te veel mensen aantrekt. Het gaat dus om veiligheid en niet om het type muziek. Ik wens je veel succes met verbieden van een concert in het Gelredome met gereguleerde ticketverkoop. Dat argument slaat in dit geval gewoon helemaal nergens op.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:25:25 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220915928
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:22 schreef Raw85 het volgende:

Misschien moet je je eigen bron iets beter lezen? De verbod is ingesteld omdat dat genre volgens hun eigen model te veel mensen aantrekt. Het gaat dus om veiligheid en niet om het type muziek. Ik wens je veel succes met verbieden van een concert in het Gelredome met gereguleerde ticketverkoop. Dat argument slaat in dit geval gewoon helemaal nergens op.
Uhu...

quote:
Volgens de burgemeester hebben de hulpdiensten veiligheidsprofielen per muziekgenre opgesteld. Daar kwam het urbangenre, waaronder acts als Broederliefde worden geschaard, volgens Melissant niet gunstig uit. Een groep als Broederliefde bracht bovendien veel volk op te been. Te veel, vindt de burgemeester. En dat is volgens haar niet de bedoeling.
Onderaan de streep heeft een burgemeester gewoon de bevoegdheid om iets tegen te houden. Dat kan Marchouch dus ook gewoon doen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:25:54 #124
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220915930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is allemaal leuk en aardig maar als er zelfs bands gecanceld kunnen worden door een burgemeester vanwege het genre dan moet het weigeren van Kany West ook niet een hele ingewikkelde exercitie zijn toch?
Goede vergelijking: een zomerfeest in de binnenstad waar iedereen zo heen kan, of een concert in een stadion.
Ye heeft al meerdere concerten gegeven, setlist staat gewoon online, komt geen Hitler aan te pas. Dje verontwaardiging is gewoon voor de bühne.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:26:37 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220915931
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:25 schreef matthijst het volgende:
Goede vergelijking: een zomerfeest in de binnenstad waar iedereen zo heen kan, of een concert in een station.
Ye heeft al meerdere concerten gegeven, setlist staat gewoon online, komt geen Hitler aan te pas. Dje verontwaardiging is gewoon voor de bühne.
Heeft een burgemeester nou de bevoegdheid om een concert wel of niet door te laten gaan ja of nee.
pi_220915952
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heeft een burgemeester nou de bevoegdheid om een concert wel of niet door te laten gaan ja of nee.
Ja, maar die is dus niet onbeperkt. Een burgemeester mag niet zeggen 'ik vind dit stom', die heeft gewoon afwegingen rondom veiligheid te maken en een rechter kan dat ook toetsen. Zie ook dat festival dat afgelast werd omdat ze een andere tent hadden; die stapten ook gewoon naar de rechter om te beoordelen of dat besluit wel correct was.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:31:16 #127
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220915965
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heeft een burgemeester nou de bevoegdheid om een concert wel of niet door te laten gaan ja of nee.
Ja, maar niet alléén omdat iemand ooit Heil Hitler heeft gezongen.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:31:25 #128
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220915967
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoho, er wordt gezegd dat een burgemeester dat helemaal niet kan doen vanwege dit, dat, alles en artistieke vrijheid. Maar een genre verbieden kan dan plotseling wel weer...

Het is gewoon een kwestie van willen.
In plaats van lezen en nagaan waarom het verschillende dingen zijn, blijf je in die mimimi-stand. Prima natuurlijk, maar daarmee bevestig je m'n punt. ^O^
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220915968
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef AchJa het volgende:
Blijkbaar kan een burgemeester zelfs een muziekgenre verbieden:
[..]
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?

Kortom, Marchouch kan eea gewoon verbieden.
Dit lijkt mij dus in te gaan op de proportionaliteit en subsidiariteit. Tenzij ze het goed kan onderbouwen in de rechtszaal geef ik haar weinig kans bij de rechter
pi_220915974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:33 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Omdat we hier (hopelijk) iets minder aan de leiband van israel lopen.
Staat daar los van, er was een meerderheid van de kamer voor om hem te weren, maar hier kan het weer niet.
pi_220915977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoho, er wordt gezegd dat een burgemeester dat helemaal niet kan doen vanwege dit, dat, alles en artistieke vrijheid. Maar een genre verbieden kan dan plotseling wel weer...

Het is gewoon een kwestie van willen.
Dan ga je lekker in de VS wonen waar een gek executive order op executive order tekent zonder juridische grond. En elke keer (op den duur) wordt teruggeroepen door de rechter.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:33:31 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220915987
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:29 schreef Ludachrist het volgende:
Ja, maar die is dus niet onbeperkt. Een burgemeester mag niet zeggen 'ik vind dit stom', die heeft gewoon afwegingen rondom veiligheid te maken en een rechter kan dat ook toetsen. Zie ook dat festival dat afgelast werd omdat ze een andere tent hadden; die stapten ook gewoon naar de rechter om te beoordelen of dat besluit wel correct was.
Onderaan de streep kan Marcouch het gewoon tegenhouden dus? Dan is het verder aan Kanye om het aan te kaarten bij de rechter. Nu gaat het plotseling andersom.

Verder interesseren me al die lui geen flikker maar wees als Nederland gewoon eens een keer consequent. Die dubbele moraal begint mij enorm de keel uit te hangen.
pi_220915993
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Onderaan de streep kan Marcouch het gewoon tegenhouden dus?
Dat is niet wat ik zeg, he. Ik zeg dat er een bevoegdheid is, maar dat je die niet zomaar kan inzetten. Dat is wat anders dan 'dús hij kan het tegenhouden'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220915997
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heeft een burgemeester nou de bevoegdheid om een concert wel of niet door te laten gaan ja of nee.
Ja dat middel hebben ze. Ze moeten het alleen onderbouwen.

Dat festival laatst in Amsterdam ging terecht niet door omdat de veiligheid niet gewaarborgd kon worden, overigens omdat de gemeente verzuimde in contact te treden. Dus miljoenenboete voor de gemeente.

Ik geef Marmouch een kleine kans om Ye zijn concert te verbieden, en als het hem lukt dan mag de gemeente Arnhem met miljoenen gaan strooien.

Allemaal van jouw en mijn belastingeld. Kan je weer klagen over de belastingdruk.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:35:42 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220916001
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dan ga je lekker in de VS wonen waar een gek executive order op executive order tekent zonder juridische grond. En elke keer (op den duur) wordt teruggeroepen door de rechter.
Blijkbaar kunnen Zwitserland, het VK, Frankrijk en Polen het wel... Dus bespaar me de VS vergelijking.
pi_220916005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Blijkbaar kunnen Zwitserland, het VK, Frankrijk en Polen het wel... Dus bespaar me de VS vergelijking.
Andere wetgeving. 8)7
pi_220916008
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:35 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Dat festival laatst in Amsterdam ging terecht niet door omdat de veiligheid niet gewaarborgd kon worden, overigens omdat de gemeente verzuimde in contact te treden. Dus miljoenenboete voor de gemeente.

Eh?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:36:42 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220916019
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom kom je dan zelf met de VS aan?
Ik kan je aanraden deze user niet zo serieus te nemen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220916025
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom kom je dan zelf met de VS aan?
Omdat Trump maling heeft aan de rechtstaat in de VS. Aangezien jij oppert om burgemeesters zonder juridische grond te laten verbieden. Heb ik het idee dat de VS beter past met jouw denkbeelden.

Trump heeft het bijvoorbeeld voor elkaar gekregen dat de staat honderden miljoenen moet terugbetalen vanwege zijn illegale heffingen. Ye zijn concert verbieden gaat ook in de miljoenen lopen. En dat mag de belastingbetaler betalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ambtenaar030 op 29-05-2026 20:44:29 ]
pi_220916563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Eerder de andere extreme tak.
Wat is er extreem aan Emma Wortelboer?

https://www.rtl.nl/boulev(...)toegang-wil-weigeren
pi_220916575
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef AchJa het volgende:
Blijkbaar kan een burgemeester zelfs een muziekgenre verbieden:
[..]
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?

Kortom, Marchouch kan eea gewoon verbieden.
Want de Kanye fans komen om te rellen?
pi_220916786
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Wat is er extreem aan Emma Wortelboer?

https://www.rtl.nl/boulev(...)toegang-wil-weigeren
Extreem weinig hersencellen:

De presentatrice heeft zelf 200 euro per kaartje betaald en zei dat 'we allemaal best wel de lul' zijn als Ye zou worden geweigerd. "Omdat hij niet zo heel vaak naar Europa komt. Er zijn weinig momenten om hem live te zien. Hij is wel een fenomeen, een icoon op heel veel vlakken. Maar ook in het controversieel zijn, daar is hij bij uitstek de koning in. Ik houd daar wel van",
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:14:52 #144
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_220918218
Kanye heeft toch ook gewoon psychische problemen waardoor hij wel eens uit de bocht kan vliegen. Het concert was geloof ik ook binnen één minuut uitverkocht, het is nog steeds een van de grootste artiesten van de 21e eeuw. Hij doet wel eens raar en zegt dingen puur ten behoeve van uitlokking. Maar hij heeft geen joden vermoord ofzo.
AZ
ALKMAAR
pi_220918538
Waarom heeft de minister dan niet een inreisbeperking opgelegd als de tweede kamer tegen was?
pi_220918640
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:35 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Hypocriete Nederlanders weer janken _O-

Die man heeft gewoon recht om zijn mening te geven. Leef en laat leven.
Antisemitisme verbieden
* het is gewoon zijn mening *

De islam hoort niet thuis in Nederland
* Jank jank jank hypocriete Nederlanders. Xenofoben! *
Corporate translator
pi_220918742
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:19 schreef HSG het volgende:

[..]
Antisemitisme verbieden
* het is gewoon zijn mening *

De islam hoort niet thuis in Nederland
* Jank jank jank hypocriete Nederlanders. Xenofoben! *
Gek genoeg heeft iedereen op FOK! dezelfde mening over David Icke die openlijk antisemiet is. Oftewel dat hij welkom in Nederland hoort te zijn.

Eventueel kan ik sherlocken op wat topics van toendertijd

Rechts mag wel een keuze gaan maken. Of ze zijn openlijk antisemiet en denken dat Soros en andere joden de wereld beheersen of ze zijn voor Israel. Het is niet beide.

Of zoals Ronit Palache zei. Het is filosemitisme, oftewel positieve antisemitisme. Joden worden nooit als persoon gezien
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:00:23 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220918958
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:19 schreef HSG het volgende:

[..]
Antisemitisme verbieden
* het is gewoon zijn mening *

De islam hoort niet thuis in Nederland
* Jank jank jank hypocriete Nederlanders. Xenofoben! *
Cherrypicking much van de immer hypocriete mo'tjes idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:01:38 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220918966
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Gek genoeg heeft iedereen op FOK! dezelfde mening over David Icke die openlijk antisemiet is. Oftewel dat hij welkom in Nederland hoort te zijn.

Eventueel kan ik sherlocken op wat topics van toendertijd

Rechts mag wel een keuze gaan maken. Of ze zijn openlijk antisemiet en denken dat Soros en andere joden de wereld beheersen of ze zijn voor Israel. Het is niet beide.

Of zoals Ronit Palache zei. Het is filosemitisme, oftewel positieve antisemitisme. Joden worden nooit als persoon gezien
Torentje? Ben jij het?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220918998
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Gek genoeg heeft iedereen op FOK! dezelfde mening over David Icke die openlijk antisemiet is. Oftewel dat hij welkom in Nederland hoort te zijn.
Hij is niet antisemiet, en nee, ik deel die mening niet. Ik had hem graag horen spreken toendertijd.
pi_220919060
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:07 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Hij is niet antisemiet, en nee, ik deel die mening niet. Ik had hem graag horen spreken toendertijd.
FOK! in het kwadraat.

>Rode lijn demonstranten die opkomen voor Gaza, haten Israel, zijn antisemieten, haten ons
>David Icke die openlijk de Holocaust betwist, schrijft over complottheorieen waar joden de wereld beheersen, joden hebben 9/11 en corona bedacht en gecreerd. Moet prima welkom zijn in Nederland!
pi_220919073
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
FOK! in het kwadraat.

>Rode lijn demonstranten die opkomen voor Gaza, haten Israel, zijn antisemieten, haten ons
>David Icke die openlijk de Holocaust betwist, schrijft over complottheorieen waar joden de wereld beheersen, joden hebben 9/11 en corona bedacht en gecreerd. Moet prima welkom zijn in Nederland!
Ik heb geen enkel probleem met 'israel hatende' demonstranten, zolang ze mij niet lastig vallen.

En wat betreft je schrijfsel over David Icke: Dus? Ik geloof hem. Dat recht heb ik hier gewoon :)
pi_220919104
Icke, Ye of haatbaard. Ze zijn wat mij betreft allemaal welkom zolang zij niet ONZE grenzen van de vvmu overtreden.

Dus niet oproepen tot geweld of haat spreken. In Nederland hebben we daar ontkenning van de Holocaust aan toegevoegd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220919145
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
FOK! in het kwadraat.

>Rode lijn demonstranten die opkomen voor Gaza, haten Israel, zijn antisemieten, haten ons
>David Icke die openlijk de Holocaust betwist, schrijft over complottheorieen waar joden de wereld beheersen, joden hebben 9/11 en corona bedacht en gecreerd. Moet prima welkom zijn in Nederland!
Dan zou "Islam hoort niet thuis in Nederland" en "ombevolking" ook prima moeten zijn toch?
Corporate translator
pi_220919168
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan zou "Islam hoort niet thuis in Nederland" en "ombevolking" ook prima moeten zijn toch?
Beide zijn ook gewoon prima om te zeggen.
pi_220919403
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan zou "Islam hoort niet thuis in Nederland" en "ombevolking" ook prima moeten zijn toch?
Je bedoelt de omvolkingstheorie die door de nazi's werd gebruikt?

Als jij daarna ook uit Mein Kampf wilt citeren, wie ben ik om je tegen te houden?
pi_220919443
Based burgemeester
pi_220923093
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Je bedoelt de omvolkingstheorie die door de nazi's werd gebruikt?

Als jij daarna ook uit Mein Kampf wilt citeren, wie ben ik om je tegen te houden?
Aparte reactie van een boze witte man.

[ Bericht 0% gewijzigd door HSG op 31-05-2026 01:30:42 ]
Corporate translator
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:10:32 #159
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220923619
Italië gecanceld. Nederland in goed gezelschap van Spanje. Turkije en Albanië. *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_220924045
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:33 schreef HSG het volgende:

[..]
Aperte reactie van een boze witte man.
Ik heb geleerd dat woestijnmensen gekleurd zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 1 juni 2026 @ 16:23:33 #161
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220936470
Zeikjoden stappen naar de rechter:
https://www.destentor.nl/(...)ar-rechter~a1d88792/

Wat een kuitvolk.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_220936476
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:23 schreef matthijst het volgende:
Zeikjoden stappen naar de rechter:
https://www.destentor.nl/(...)ar-rechter~a1d88792/

Wat een kuitvolk.
Suske En Wiske En De Jankende Joden, deel oneindig.
  maandag 1 juni 2026 @ 16:42:16 #163
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220936550
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:10 schreef matthijst het volgende:
Italië gecanceld. Nederland in goed gezelschap van Spanje. Turkije en Albanië. *O*
Allemaal antijoden en Moslim landen zie ik.

Net als Ar-Nahim waar Marcouch de scepter zwaait dus.
pi_220936587
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:42 schreef Tengano het volgende:

[..]
Allemaal antijoden en Moslim landen zie ik.

Net als Ar-Nahim waar Marcouch de scepter zwaait dus.
Moest een beetje gniffelen.

Gelukkig betaal ik hier zvw voor. :)
  maandag 1 juni 2026 @ 16:48:33 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220936592
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:23 schreef matthijst het volgende:
Zeikjoden stappen naar de rechter:
https://www.destentor.nl/(...)ar-rechter~a1d88792/

Wat een kuitvolk.
Het is natuurlijk totaal onwenselijk dat een zanger met liederen genaamd 'Heil Hitler' hier komt optreden. Daar hoef je niet eens Joods voor te zijn, denk even aan de Nederlandse geschiedenis en zult hopelijk al snel beseffen hoe verwerpelijk dat is.

Vast en zeker dat er in de pro-Palestijnse, Islamitische of FvD contreien mensen zijn die hier oor naar hebben, maar dit moet je gewoon niet toestaan als land.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 1 juni 2026 @ 16:52:31 #166
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220936612
Je zult maar een zanger uitnodigen die een wat meer anti moslim sentiment zou verwoorden.

Dan krijgen we opnieuw van die hysterische toestanden net als toen met die schreeuwparasollen in Utrecht :X

Maar gelukkig meten we hier niet met twee maten :{w
  maandag 1 juni 2026 @ 16:55:58 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220936628
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:23 schreef matthijst het volgende:
Zeikjoden stappen naar de rechter:
https://www.destentor.nl/(...)ar-rechter~a1d88792/

Wat een kuitvolk.
Rondlopen in een hakenkruis shirt of een middelvinger rondom het Jodendomlogo.

Realiseer je waarvoor je staat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 1 juni 2026 @ 17:03:04 #168
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220936662
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is natuurlijk totaal onwenselijk dat een zanger met liederen genaamd 'Heil Hitler' hier komt optreden. Daar hoef je niet eens Joods voor te zijn, denk even aan de Nederlandse geschiedenis en zult hopelijk al snel beseffen hoe verwerpelijk dat is.

Vast en zeker dat er in de pro-Palestijnse, Islamitische of FvD contreien mensen zijn die hier oor naar hebben, maar dit moet je gewoon niet toestaan als land.
Wat is de grens dan?
Als jij een keer kklijer zegt, mag je geen ziekenhuis meer in?
Of kutmof?
Sneue censuur man, die gast heeft 1 nummer ergens gelekt, niet op een album, niet op een concert.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:03:46 #169
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220936669
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Rondlopen in een hakenkruis shirt of een middelvinger rondom het Jodendomlogo.

Realiseer je waarvoor je staat.
Foto van Ye in zo'n shirt?
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:07:29 #170
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220936697
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:03 schreef matthijst het volgende:
Foto van Ye in zo'n shirt?
Had je de OP al gecheckt.
pi_220936866
Ik denk niet dat Marcouch dit negeert. Hij kan niet anders dan het toestaan, omdat de wet hem geen andere mogelijkheden biedt. Hij kan alleen toetsen aan wat door de heren en dames in Den Haag op papier is gezet. Persoonlijke uitspraken vormen geen wettelijke grond voor een verbod, omdat die niet expliciet in de wet zijn vastgelegd.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:59:15 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220937023
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:03 schreef matthijst het volgende:

[..]
Foto van Ye in zo'n shirt?
:')
Zit de slaap nog in je ogen om 1700 smiddags? Of ben je de reïncarnatie van Stevie Wonder?

En ik ga hier geen ban riskeren door ze te plaatsen en als je de op niet wil zien, is google je vriendje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220937722
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is natuurlijk totaal onwenselijk dat een zanger met liederen genaamd 'Heil Hitler' hier komt optreden. Daar hoef je niet eens Joods voor te zijn, denk even aan de Nederlandse geschiedenis en zult hopelijk al snel beseffen hoe verwerpelijk dat is.

Vast en zeker dat er in de pro-Palestijnse, Islamitische of FvD contreien mensen zijn die hier oor naar hebben, maar dit moet je gewoon niet toestaan als land.
Wat een gezeik. Heil Hitler zit niet in de setlist en sowieso heeft Ye afstand genomen van dit alles.

Er is gewoon geen enkele reden (juridisch noch anderszins) om hem te weren.
  woensdag 3 juni 2026 @ 11:15:01 #174
433238 Tengano
Try not to think of me
  woensdag 3 juni 2026 @ 11:35:09 #175
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220949273
quote:
Als ik hoor in hoeveel landen hij nu wordt geweerd, ben ik toch wel blij om in het bastion van het vrije woord te wonen w/ .
  woensdag 3 juni 2026 @ 11:42:49 #176
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220949339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:35 schreef butz0rs het volgende:
Als ik hoor in hoeveel landen hij nu wordt geweerd, ben ik toch wel blij om in het bastion van het vrije woord te wonen w/ .
Ja, we boffen maar dat Nederland zo tolerant is :+
  woensdag 3 juni 2026 @ 11:50:33 #177
486919 Swango
Just saying
pi_220949383
Als er een rapper met dergelijk repetoire (antisemitisch) zo'n pakweg 16 jaar geleden zou komen optreden in Nederland, dan zou hij voor een lege zaal hebben gestaan. Ik weet heel zeker dat er dan (bijna) niemand zou komen uit loyaliteit.
Het zou voor mij heel erg vies voelen om naar een concert te gaan waar nazi's en Hitler worden geprezen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:00:37 #178
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220949418
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:50 schreef Swango het volgende:
Als er een rapper met dergelijk repetoire (antisemitisch) zo'n pakweg 16 jaar geleden zou komen optreden in Nederland, dan zou hij voor een lege zaal hebben gestaan. Ik weet heel zeker dat er dan (bijna) niemand zou komen uit loyaliteit.
Het zou voor mij heel erg vies voelen om naar een concert te gaan waar nazi's en Hitler worden geprezen.
Kanye is ook wel een apart geval, een BiPolar type 1 die geen medicijnen meer nam.
Schijnbaar is hij het voorbeeld van wat er kan gebeuren als je geen medicatie neemt voor de aandoening.

Dan zie je gauw overal conspiracies en vijanden, je denkt dat je alles eindelijk helder ziet terwijl je juist verder afglijd en de realiteit verliest.
  Redactie Sport woensdag 3 juni 2026 @ 12:01:27 #179
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220949422
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:50 schreef Swango het volgende:
Als er een rapper met dergelijk repetoire (antisemitisch) zo'n pakweg 16 jaar geleden zou komen optreden in Nederland, dan zou hij voor een lege zaal hebben gestaan. Ik weet heel zeker dat er dan (bijna) niemand zou komen uit loyaliteit.
Het zou voor mij heel erg vies voelen om naar een concert te gaan waar nazi's en Hitler worden geprezen.
Het is ook vooral dat hij al populair was voordat hij helemaal gek ging doen. Als Taylor Swift nu ineens allerlei gekke uitspraken zou doen zullen haar concerten nog steeds niet volledig leeg zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220949634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:50 schreef Swango het volgende:
Als er een rapper met dergelijk repetoire (antisemitisch) zo'n pakweg 16 jaar geleden zou komen optreden in Nederland, dan zou hij voor een lege zaal hebben gestaan. Ik weet heel zeker dat er dan (bijna) niemand zou komen uit loyaliteit.
Het zou voor mij heel erg vies voelen om naar een concert te gaan waar nazi's en Hitler worden geprezen.
Hij is tijdelijk van het padje af geweest omdat hij mentale problemen had. Heeft zijn excuses aangeboden.

Ik snap niet waarom juist bij Ye zoveel ophef is, waar er afgelopen jaar echt acts waren die hun antisemitisme bij ieder concert ventileren en het dan ineens artistieke vrijheid genoemd wordt.

Kanye is een rare kwezel, die na het overlijden van zijn moeder echt flink de weg kwijt is geraakt. Maar een goede artiest. En sowieso 10 klassen beter als de rotzooi waar het eerder over ging. Dat was gewoon herrie en ophef maken.
pi_220950373
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:50 schreef Swango het volgende:
Als er een rapper met dergelijk repetoire (antisemitisch) zo'n pakweg 16 jaar geleden zou komen optreden in Nederland, dan zou hij voor een lege zaal hebben gestaan. Ik weet heel zeker dat er dan (bijna) niemand zou komen uit loyaliteit.
Het zou voor mij heel erg vies voelen om naar een concert te gaan waar nazi's en Hitler worden geprezen.
Maar dat gaat dus niet gebeuren bij het optreden van ye.
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:26:34 #182
16715 Mylene
*schatje*
pi_220950485
Hij is al in Amsterdam gezien door het Parool.
pi_220950528
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een Entartete muziek makende zwarte man met ernstige geestelijke problematiek, ik denk niet dat de bewondering ook wederzijds was geweest.
Lijkt mij ook niet, nee.

Bekijk deze YouTube-video

Voor de ongeduldjes onder jullie: meteen doorschuiven naar 05:20.
pi_220950551
Hij is al in het land!
quote:
De Amerikaanse rapper Ye is al voor de behandeling van het kort geding over zijn mogelijke inreisverbod naar Nederland gekomen. Dat bevestigt Anis Boumanjal, de advocaat van de organisator van Ye's aankomende concerten in Arnhem.

Ye werd dinsdagavond gezien in restaurant Ciel Bleu, op de bovenste etage van het Okura Hotel in Amsterdam, meldt Het Parool. Hij zou eerder die avond per privévliegtuig op Schiphol zijn aangekomen.
https://www.nu.nl/muziek/(...)and-gearriveerd.html
pi_220950556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij is tijdelijk van het padje af geweest omdat hij mentale problemen had. Heeft zijn excuses aangeboden.

Ik snap niet waarom juist bij Ye zoveel ophef is, waar er afgelopen jaar echt acts waren die hun antisemitisme bij ieder concert ventileren en het dan ineens artistieke vrijheid genoemd wordt.

Kanye is een rare kwezel, die na het overlijden van zijn moeder echt flink de weg kwijt is geraakt. Maar een goede artiest. En sowieso 10 klassen beter als de rotzooi waar het eerder over ging. Dat was gewoon herrie en ophef maken.
Wat onderscheidt hem dan van andere rappers? Voor mijn gevoel klinkt het allemaal hetzelfde; stompzinnig en eentonig gebonk gelardeerd met grove, agressieve teksten.
pi_220951614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat onderscheidt hem dan van andere rappers? Voor mijn gevoel klinkt het allemaal hetzelfde; stompzinnig en eentonig gebonk gelardeerd met grove, agressieve teksten.
Dat geldt voor elke genre. Dat welke act/band/gezelschap als je globaal luistert op elkaar lijkt.
pi_220951652
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat geldt voor elke genre. Dat welke act/band/gezelschap als je globaal luistert op elkaar lijkt.
Klopt. Maar wat rap betreft: daar heb ik het het geduld noch de zin voor.
Maar heb je voorbeelden die volgens jou ook de moeite waard van het beluisteren voor mij zijn?
Ik ben benieuwd.
pi_220951763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Maar wat rap betreft: daar heb ik het het geduld noch de zin voor.
Maar heb je voorbeelden die volgens jou ook de moeite waard van het beluisteren voor mij zijn?
Ik ben benieuwd.
Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video


Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:42:30 #189
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220951812
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Maar wat rap betreft: daar heb ik het het geduld noch de zin voor.
Maar heb je voorbeelden die volgens jou ook de moeite waard van het beluisteren voor mij zijn?
Ik ben benieuwd.
Probeer eens wat De La Soul. Veel invloeden uit de jaren '70, George Clinton ed.

Of wat Cypress Hill. Eigenlijk een vorm van stoner rap. Maar op zich redelijk laid back.

Begin eens met dit nummer
Bekijk deze YouTube-video
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220951857
Elk moment kan de uitspraak komen
pi_220951935
quote:
Nope. Heb te vaak in de kerk gezeten om dit soort bulshit te kunnen waarderen.
Leuke en vooral simpele rijmelarijtjes die op een surprise-avondje van Sinterklaas niet zouden misstaan.

Het is geen muziek, en het is geen tekst.
Het is slechts gefrusteerde maatschappijkritiek.
Die alleen begrepen en gewaardeerd wordt door de zwarte Amerikanen.

Prima, maar ik als witte Europese vrouw kan hier dus helemaal niks mee.
Trump moet dit soort shit maar op lossen.
pi_220951956
quote:
Ook rechter ziet geen grond om rapper Ye te weren uit Nederland, concerten gaan door
Rapper Ye, voorheen Kanye West, hoeft niet worden geweerd uit Nederland. Dat heeft de rechtbank van Amsterdam bepaald. De uitspraak betekent dat de twee concerten van de artiest aanstaande zaterdag en maandag door kunnen gaan.

Het Centraal Joods Overleg (CJO) spande een kort geding aan tegen de komst van de rapper vanwege antisemitische en pro-nazistische uitspraken en acties.

De rechter ziet geen aanwijzingen dat de komst van Ye een gevaar vormt voor de openbare orde. "En bij zijn concerten in andere landen zijn geen antisemitische uitspraken gedaan", stelt de rechter. Er wordt in de gaten gehouden of Ye niet opnieuw kwalijke uitlatingen doet.

De 48-jarige Ye is op dit moment al in Nederland, bevestigt de advocaat van de organisator van zijn optredens. Die optredens vinden plaats in het GelreDome in Arnhem.

Tweede Kamer
Begin mei steunde een meerderheid van de Tweede Kamer een motie van de ChristenUnie en de VVD om de komst van de omstreden rapper tegen te houden. Vorige week stelde minister Van den Brink van Asiel en Migratie dat er geen gegronde reden is om Ye te weren.

Ook verleende de gemeente Arnhem een evenementenvergunning voor de twee concerten. Burgemeester Marcouch noemde de uitspraken van Ye "verwerpelijk" en "volstrekt afkeurenswaardig", maar moest voor het verlenen van de vergunning kijken naar zaken als beveiliging en de openbare orde. Die aspecten rond het concert zijn volgens de Arnhemse burgemeester allemaal goed geregeld.

Shirt met hakenkruis
Rapper Ye kwam de afgelopen jaren verschillende keren negatief in het nieuws om zijn uitlatingen. In 2022 zette sportmerk Adidas een samenwerking met de artiest stop na antisemitische berichten op Twitter (nu X). Daar schreef hij: "Vanavond nog wat slaperig, maar als ik wakker ben ga ik death con 3 op het Joodse volk".

Ye noemde in 2018 slavernij "een keuze". Ook bracht hij vorig jaar T-shirts op de markt met daarop een hakenkruis, waarna zijn webshop offline werd gehaald. Volgens Ye waren zijn acties te wijten aan zijn bipolaire stoornis.

Verschillende andere landen hebben de komst van Ye wél tegengehouden. In Italië, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Polen gaan concerten van de rapper niet door.
https://nos.nl/artikel/26(...)-concerten-gaan-door
pi_220951970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nope. Heb te vaak in de kerk gezeten om dit soort bulshit te kunnen waarderen.
Leuke en vooral simpele rijmelarijtjes die op een surprise-avondje van Sinterklaas niet zouden misstaan.

Het is geen muziek, en het is geen tekst.
Het is slechts gefrusteerde maatschappijkritiek.
Die alleen begrepen en gewaardeerd wordt door de zwarte Amerikanen.

Prima, maar ik als witte Europese vrouw kan hier dus helemaal niks mee.
Trump moet dit soort shit maar op lossen.
Ook dit geldt voor vele genres. Het is je smaak of niet.

Ben blij dat je wel hebt gehoord dat hij kritiek heeft en niet alleen maar rapt over bitches & money.
pi_220951986
Compleet geschift dit. Oprotten met die idioot.

Als het een blanke kerel was geweest die openlijk een schijthekel zou hebben aan moslims was de wereld te klein, stond de Gelredome in de fik, had je kamerdebatten tot diep in de nacht en had je avondvullende praatprogramma's.

Fucking hypocriet gedrag altijd vanuit een bepaalde hoek :r
pi_220952034
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ook dit geldt voor vele genres. Het is je smaak of niet.

Ben blij dat je wel hebt gehoord dat hij kritiek heeft en niet alleen maar rapt over bitches & money.
Okee dan, misschien is deze vorm van kunst acceptabel bij de huidige jeugd.
pi_220952044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:15 schreef Saekerhett het volgende:
Compleet geschift dit. Oprotten met die idioot.

Als het een blanke kerel was geweest die openlijk een schijthekel zou hebben aan moslims was de wereld te klein, stond de Gelredome in de fik, had je kamerdebatten tot diep in de nacht en had je avondvullende praatprogramma's.

Fucking hypocriet gedrag altijd vanuit een bepaalde hoek :r
Heb je zelf in de gaten hoe hypocriet je nu bent?
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:31:05 #198
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220952063
Joodse Raad haalt bakzeil bij rechter. Mooi zo.
Blaf me vol
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:07:06 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220952984
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heb je zelf in de gaten hoe hypocriet je nu bent?
Nee, leg uit :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')