Ja, maar die is dus niet onbeperkt. Een burgemeester mag niet zeggen 'ik vind dit stom', die heeft gewoon afwegingen rondom veiligheid te maken en een rechter kan dat ook toetsen. Zie ook dat festival dat afgelast werd omdat ze een andere tent hadden; die stapten ook gewoon naar de rechter om te beoordelen of dat besluit wel correct was.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heeft een burgemeester nou de bevoegdheid om een concert wel of niet door te laten gaan ja of nee.
Ja, maar niet alléén omdat iemand ooit Heil Hitler heeft gezongen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heeft een burgemeester nou de bevoegdheid om een concert wel of niet door te laten gaan ja of nee.
In plaats van lezen en nagaan waarom het verschillende dingen zijn, blijf je in die mimimi-stand. Prima natuurlijk, maar daarmee bevestig je m'n punt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoho, er wordt gezegd dat een burgemeester dat helemaal niet kan doen vanwege dit, dat, alles en artistieke vrijheid. Maar een genre verbieden kan dan plotseling wel weer...
Het is gewoon een kwestie van willen.
Dit lijkt mij dus in te gaan op de proportionaliteit en subsidiariteit. Tenzij ze het goed kan onderbouwen in de rechtszaal geef ik haar weinig kans bij de rechterquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef AchJa het volgende:
Blijkbaar kan een burgemeester zelfs een muziekgenre verbieden:
[..]
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?
Kortom, Marchouch kan eea gewoon verbieden.
Staat daar los van, er was een meerderheid van de kamer voor om hem te weren, maar hier kan het weer niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:33 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Omdat we hier (hopelijk) iets minder aan de leiband van israel lopen.
Dan ga je lekker in de VS wonen waar een gek executive order op executive order tekent zonder juridische grond. En elke keer (op den duur) wordt teruggeroepen door de rechter.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoho, er wordt gezegd dat een burgemeester dat helemaal niet kan doen vanwege dit, dat, alles en artistieke vrijheid. Maar een genre verbieden kan dan plotseling wel weer...
Het is gewoon een kwestie van willen.
Onderaan de streep kan Marcouch het gewoon tegenhouden dus? Dan is het verder aan Kanye om het aan te kaarten bij de rechter. Nu gaat het plotseling andersom.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:29 schreef Ludachrist het volgende:
Ja, maar die is dus niet onbeperkt. Een burgemeester mag niet zeggen 'ik vind dit stom', die heeft gewoon afwegingen rondom veiligheid te maken en een rechter kan dat ook toetsen. Zie ook dat festival dat afgelast werd omdat ze een andere tent hadden; die stapten ook gewoon naar de rechter om te beoordelen of dat besluit wel correct was.
Dat is niet wat ik zeg, he. Ik zeg dat er een bevoegdheid is, maar dat je die niet zomaar kan inzetten. Dat is wat anders dan 'dús hij kan het tegenhouden'.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onderaan de streep kan Marcouch het gewoon tegenhouden dus?
Ja dat middel hebben ze. Ze moeten het alleen onderbouwen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blijkbaar kunnen Zwitserland, het VK, Frankrijk en Polen het wel... Dus bespaar me de VS vergelijking.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dan ga je lekker in de VS wonen waar een gek executive order op executive order tekent zonder juridische grond. En elke keer (op den duur) wordt teruggeroepen door de rechter.
Andere wetgeving.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blijkbaar kunnen Zwitserland, het VK, Frankrijk en Polen het wel... Dus bespaar me de VS vergelijking.
Eh?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:35 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat festival laatst in Amsterdam ging terecht niet door omdat de veiligheid niet gewaarborgd kon worden, overigens omdat de gemeente verzuimde in contact te treden. Dus miljoenenboete voor de gemeente.
Omdat Trump maling heeft aan de rechtstaat in de VS. Aangezien jij oppert om burgemeesters zonder juridische grond te laten verbieden. Heb ik het idee dat de VS beter past met jouw denkbeelden.quote:
Want de Kanye fans komen om te rellen?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef AchJa het volgende:
Blijkbaar kan een burgemeester zelfs een muziekgenre verbieden:
[..]
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?
Kortom, Marchouch kan eea gewoon verbieden.
Extreem weinig hersencellen:quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wat is er extreem aan Emma Wortelboer?
https://www.rtl.nl/boulev(...)toegang-wil-weigeren
Antisemitisme verbiedenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:35 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Hypocriete Nederlanders weer janken![]()
Die man heeft gewoon recht om zijn mening te geven. Leef en laat leven.
Gek genoeg heeft iedereen op FOK! dezelfde mening over David Icke die openlijk antisemiet is. Oftewel dat hij welkom in Nederland hoort te zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Antisemitisme verbieden
* het is gewoon zijn mening *
De islam hoort niet thuis in Nederland
* Jank jank jank hypocriete Nederlanders. Xenofoben! *
Cherrypicking much van de immer hypocriete mo'tjes idd.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Antisemitisme verbieden
* het is gewoon zijn mening *
De islam hoort niet thuis in Nederland
* Jank jank jank hypocriete Nederlanders. Xenofoben! *
Torentje? Ben jij het?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Gek genoeg heeft iedereen op FOK! dezelfde mening over David Icke die openlijk antisemiet is. Oftewel dat hij welkom in Nederland hoort te zijn.
Eventueel kan ik sherlocken op wat topics van toendertijd
Rechts mag wel een keuze gaan maken. Of ze zijn openlijk antisemiet en denken dat Soros en andere joden de wereld beheersen of ze zijn voor Israel. Het is niet beide.
Of zoals Ronit Palache zei. Het is filosemitisme, oftewel positieve antisemitisme. Joden worden nooit als persoon gezien
Hij is niet antisemiet, en nee, ik deel die mening niet. Ik had hem graag horen spreken toendertijd.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Gek genoeg heeft iedereen op FOK! dezelfde mening over David Icke die openlijk antisemiet is. Oftewel dat hij welkom in Nederland hoort te zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |