abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220915952
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heeft een burgemeester nou de bevoegdheid om een concert wel of niet door te laten gaan ja of nee.
Ja, maar die is dus niet onbeperkt. Een burgemeester mag niet zeggen 'ik vind dit stom', die heeft gewoon afwegingen rondom veiligheid te maken en een rechter kan dat ook toetsen. Zie ook dat festival dat afgelast werd omdat ze een andere tent hadden; die stapten ook gewoon naar de rechter om te beoordelen of dat besluit wel correct was.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:31:16 #127
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220915965
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heeft een burgemeester nou de bevoegdheid om een concert wel of niet door te laten gaan ja of nee.
Ja, maar niet alléén omdat iemand ooit Heil Hitler heeft gezongen.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:31:25 #128
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220915967
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoho, er wordt gezegd dat een burgemeester dat helemaal niet kan doen vanwege dit, dat, alles en artistieke vrijheid. Maar een genre verbieden kan dan plotseling wel weer...

Het is gewoon een kwestie van willen.
In plaats van lezen en nagaan waarom het verschillende dingen zijn, blijf je in die mimimi-stand. Prima natuurlijk, maar daarmee bevestig je m'n punt. ^O^
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220915968
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef AchJa het volgende:
Blijkbaar kan een burgemeester zelfs een muziekgenre verbieden:
[..]
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?

Kortom, Marchouch kan eea gewoon verbieden.
Dit lijkt mij dus in te gaan op de proportionaliteit en subsidiariteit. Tenzij ze het goed kan onderbouwen in de rechtszaal geef ik haar weinig kans bij de rechter
pi_220915974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:33 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Omdat we hier (hopelijk) iets minder aan de leiband van israel lopen.
Staat daar los van, er was een meerderheid van de kamer voor om hem te weren, maar hier kan het weer niet.
pi_220915977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoho, er wordt gezegd dat een burgemeester dat helemaal niet kan doen vanwege dit, dat, alles en artistieke vrijheid. Maar een genre verbieden kan dan plotseling wel weer...

Het is gewoon een kwestie van willen.
Dan ga je lekker in de VS wonen waar een gek executive order op executive order tekent zonder juridische grond. En elke keer (op den duur) wordt teruggeroepen door de rechter.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:33:31 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220915987
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:29 schreef Ludachrist het volgende:
Ja, maar die is dus niet onbeperkt. Een burgemeester mag niet zeggen 'ik vind dit stom', die heeft gewoon afwegingen rondom veiligheid te maken en een rechter kan dat ook toetsen. Zie ook dat festival dat afgelast werd omdat ze een andere tent hadden; die stapten ook gewoon naar de rechter om te beoordelen of dat besluit wel correct was.
Onderaan de streep kan Marcouch het gewoon tegenhouden dus? Dan is het verder aan Kanye om het aan te kaarten bij de rechter. Nu gaat het plotseling andersom.

Verder interesseren me al die lui geen flikker maar wees als Nederland gewoon eens een keer consequent. Die dubbele moraal begint mij enorm de keel uit te hangen.
pi_220915993
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Onderaan de streep kan Marcouch het gewoon tegenhouden dus?
Dat is niet wat ik zeg, he. Ik zeg dat er een bevoegdheid is, maar dat je die niet zomaar kan inzetten. Dat is wat anders dan 'dús hij kan het tegenhouden'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220915997
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heeft een burgemeester nou de bevoegdheid om een concert wel of niet door te laten gaan ja of nee.
Ja dat middel hebben ze. Ze moeten het alleen onderbouwen.

Dat festival laatst in Amsterdam ging terecht niet door omdat de veiligheid niet gewaarborgd kon worden, overigens omdat de gemeente verzuimde in contact te treden. Dus miljoenenboete voor de gemeente.

Ik geef Marmouch een kleine kans om Ye zijn concert te verbieden, en als het hem lukt dan mag de gemeente Arnhem met miljoenen gaan strooien.

Allemaal van jouw en mijn belastingeld. Kan je weer klagen over de belastingdruk.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:35:42 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220916001
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dan ga je lekker in de VS wonen waar een gek executive order op executive order tekent zonder juridische grond. En elke keer (op den duur) wordt teruggeroepen door de rechter.
Blijkbaar kunnen Zwitserland, het VK, Frankrijk en Polen het wel... Dus bespaar me de VS vergelijking.
pi_220916005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Blijkbaar kunnen Zwitserland, het VK, Frankrijk en Polen het wel... Dus bespaar me de VS vergelijking.
Andere wetgeving. 8)7
pi_220916008
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:35 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Dat festival laatst in Amsterdam ging terecht niet door omdat de veiligheid niet gewaarborgd kon worden, overigens omdat de gemeente verzuimde in contact te treden. Dus miljoenenboete voor de gemeente.

Eh?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:36:42 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220916019
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom kom je dan zelf met de VS aan?
Ik kan je aanraden deze user niet zo serieus te nemen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220916025
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom kom je dan zelf met de VS aan?
Omdat Trump maling heeft aan de rechtstaat in de VS. Aangezien jij oppert om burgemeesters zonder juridische grond te laten verbieden. Heb ik het idee dat de VS beter past met jouw denkbeelden.

Trump heeft het bijvoorbeeld voor elkaar gekregen dat de staat honderden miljoenen moet terugbetalen vanwege zijn illegale heffingen. Ye zijn concert verbieden gaat ook in de miljoenen lopen. En dat mag de belastingbetaler betalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ambtenaar030 op 29-05-2026 20:44:29 ]
pi_220916563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Eerder de andere extreme tak.
Wat is er extreem aan Emma Wortelboer?

https://www.rtl.nl/boulev(...)toegang-wil-weigeren
pi_220916575
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:14 schreef AchJa het volgende:
Blijkbaar kan een burgemeester zelfs een muziekgenre verbieden:
[..]
Maar in het geval van Kanye West is het allemaal maar moeilijk moeilijk?

Kortom, Marchouch kan eea gewoon verbieden.
Want de Kanye fans komen om te rellen?
pi_220916786
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Wat is er extreem aan Emma Wortelboer?

https://www.rtl.nl/boulev(...)toegang-wil-weigeren
Extreem weinig hersencellen:

De presentatrice heeft zelf 200 euro per kaartje betaald en zei dat 'we allemaal best wel de lul' zijn als Ye zou worden geweigerd. "Omdat hij niet zo heel vaak naar Europa komt. Er zijn weinig momenten om hem live te zien. Hij is wel een fenomeen, een icoon op heel veel vlakken. Maar ook in het controversieel zijn, daar is hij bij uitstek de koning in. Ik houd daar wel van",
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:14:52 #144
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_220918218
Kanye heeft toch ook gewoon psychische problemen waardoor hij wel eens uit de bocht kan vliegen. Het concert was geloof ik ook binnen één minuut uitverkocht, het is nog steeds een van de grootste artiesten van de 21e eeuw. Hij doet wel eens raar en zegt dingen puur ten behoeve van uitlokking. Maar hij heeft geen joden vermoord ofzo.
AZ
ALKMAAR
pi_220918538
Waarom heeft de minister dan niet een inreisbeperking opgelegd als de tweede kamer tegen was?
pi_220918640
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:35 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Hypocriete Nederlanders weer janken _O-

Die man heeft gewoon recht om zijn mening te geven. Leef en laat leven.
Antisemitisme verbieden
* het is gewoon zijn mening *

De islam hoort niet thuis in Nederland
* Jank jank jank hypocriete Nederlanders. Xenofoben! *
Corporate translator
pi_220918742
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:19 schreef HSG het volgende:

[..]
Antisemitisme verbieden
* het is gewoon zijn mening *

De islam hoort niet thuis in Nederland
* Jank jank jank hypocriete Nederlanders. Xenofoben! *
Gek genoeg heeft iedereen op FOK! dezelfde mening over David Icke die openlijk antisemiet is. Oftewel dat hij welkom in Nederland hoort te zijn.

Eventueel kan ik sherlocken op wat topics van toendertijd

Rechts mag wel een keuze gaan maken. Of ze zijn openlijk antisemiet en denken dat Soros en andere joden de wereld beheersen of ze zijn voor Israel. Het is niet beide.

Of zoals Ronit Palache zei. Het is filosemitisme, oftewel positieve antisemitisme. Joden worden nooit als persoon gezien
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:00:23 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220918958
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:19 schreef HSG het volgende:

[..]
Antisemitisme verbieden
* het is gewoon zijn mening *

De islam hoort niet thuis in Nederland
* Jank jank jank hypocriete Nederlanders. Xenofoben! *
Cherrypicking much van de immer hypocriete mo'tjes idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:01:38 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220918966
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Gek genoeg heeft iedereen op FOK! dezelfde mening over David Icke die openlijk antisemiet is. Oftewel dat hij welkom in Nederland hoort te zijn.

Eventueel kan ik sherlocken op wat topics van toendertijd

Rechts mag wel een keuze gaan maken. Of ze zijn openlijk antisemiet en denken dat Soros en andere joden de wereld beheersen of ze zijn voor Israel. Het is niet beide.

Of zoals Ronit Palache zei. Het is filosemitisme, oftewel positieve antisemitisme. Joden worden nooit als persoon gezien
Torentje? Ben jij het?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220918998
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Gek genoeg heeft iedereen op FOK! dezelfde mening over David Icke die openlijk antisemiet is. Oftewel dat hij welkom in Nederland hoort te zijn.
Hij is niet antisemiet, en nee, ik deel die mening niet. Ik had hem graag horen spreken toendertijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')