abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2026 @ 11:42:49 #176
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220949339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:35 schreef butz0rs het volgende:
Als ik hoor in hoeveel landen hij nu wordt geweerd, ben ik toch wel blij om in het bastion van het vrije woord te wonen w/ .
Ja, we boffen maar dat Nederland zo tolerant is :+
  woensdag 3 juni 2026 @ 11:50:33 #177
486919 Swango
Just saying
pi_220949383
Als er een rapper met dergelijk repetoire (antisemitisch) zo'n pakweg 16 jaar geleden zou komen optreden in Nederland, dan zou hij voor een lege zaal hebben gestaan. Ik weet heel zeker dat er dan (bijna) niemand zou komen uit loyaliteit.
Het zou voor mij heel erg vies voelen om naar een concert te gaan waar nazi's en Hitler worden geprezen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:00:37 #178
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220949418
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:50 schreef Swango het volgende:
Als er een rapper met dergelijk repetoire (antisemitisch) zo'n pakweg 16 jaar geleden zou komen optreden in Nederland, dan zou hij voor een lege zaal hebben gestaan. Ik weet heel zeker dat er dan (bijna) niemand zou komen uit loyaliteit.
Het zou voor mij heel erg vies voelen om naar een concert te gaan waar nazi's en Hitler worden geprezen.
Kanye is ook wel een apart geval, een BiPolar type 1 die geen medicijnen meer nam.
Schijnbaar is hij het voorbeeld van wat er kan gebeuren als je geen medicatie neemt voor de aandoening.

Dan zie je gauw overal conspiracies en vijanden, je denkt dat je alles eindelijk helder ziet terwijl je juist verder afglijd en de realiteit verliest.
  Redactie Sport woensdag 3 juni 2026 @ 12:01:27 #179
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220949422
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:50 schreef Swango het volgende:
Als er een rapper met dergelijk repetoire (antisemitisch) zo'n pakweg 16 jaar geleden zou komen optreden in Nederland, dan zou hij voor een lege zaal hebben gestaan. Ik weet heel zeker dat er dan (bijna) niemand zou komen uit loyaliteit.
Het zou voor mij heel erg vies voelen om naar een concert te gaan waar nazi's en Hitler worden geprezen.
Het is ook vooral dat hij al populair was voordat hij helemaal gek ging doen. Als Taylor Swift nu ineens allerlei gekke uitspraken zou doen zullen haar concerten nog steeds niet volledig leeg zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220949634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:50 schreef Swango het volgende:
Als er een rapper met dergelijk repetoire (antisemitisch) zo'n pakweg 16 jaar geleden zou komen optreden in Nederland, dan zou hij voor een lege zaal hebben gestaan. Ik weet heel zeker dat er dan (bijna) niemand zou komen uit loyaliteit.
Het zou voor mij heel erg vies voelen om naar een concert te gaan waar nazi's en Hitler worden geprezen.
Hij is tijdelijk van het padje af geweest omdat hij mentale problemen had. Heeft zijn excuses aangeboden.

Ik snap niet waarom juist bij Ye zoveel ophef is, waar er afgelopen jaar echt acts waren die hun antisemitisme bij ieder concert ventileren en het dan ineens artistieke vrijheid genoemd wordt.

Kanye is een rare kwezel, die na het overlijden van zijn moeder echt flink de weg kwijt is geraakt. Maar een goede artiest. En sowieso 10 klassen beter als de rotzooi waar het eerder over ging. Dat was gewoon herrie en ophef maken.
pi_220950373
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:50 schreef Swango het volgende:
Als er een rapper met dergelijk repetoire (antisemitisch) zo'n pakweg 16 jaar geleden zou komen optreden in Nederland, dan zou hij voor een lege zaal hebben gestaan. Ik weet heel zeker dat er dan (bijna) niemand zou komen uit loyaliteit.
Het zou voor mij heel erg vies voelen om naar een concert te gaan waar nazi's en Hitler worden geprezen.
Maar dat gaat dus niet gebeuren bij het optreden van ye.
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:26:34 #182
16715 Mylene
*schatje*
pi_220950485
Hij is al in Amsterdam gezien door het Parool.
pi_220950528
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een Entartete muziek makende zwarte man met ernstige geestelijke problematiek, ik denk niet dat de bewondering ook wederzijds was geweest.
Lijkt mij ook niet, nee.

Bekijk deze YouTube-video

Voor de ongeduldjes onder jullie: meteen doorschuiven naar 05:20.
pi_220950551
Hij is al in het land!
quote:
De Amerikaanse rapper Ye is al voor de behandeling van het kort geding over zijn mogelijke inreisverbod naar Nederland gekomen. Dat bevestigt Anis Boumanjal, de advocaat van de organisator van Ye's aankomende concerten in Arnhem.

Ye werd dinsdagavond gezien in restaurant Ciel Bleu, op de bovenste etage van het Okura Hotel in Amsterdam, meldt Het Parool. Hij zou eerder die avond per privévliegtuig op Schiphol zijn aangekomen.
https://www.nu.nl/muziek/(...)and-gearriveerd.html
pi_220950556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij is tijdelijk van het padje af geweest omdat hij mentale problemen had. Heeft zijn excuses aangeboden.

Ik snap niet waarom juist bij Ye zoveel ophef is, waar er afgelopen jaar echt acts waren die hun antisemitisme bij ieder concert ventileren en het dan ineens artistieke vrijheid genoemd wordt.

Kanye is een rare kwezel, die na het overlijden van zijn moeder echt flink de weg kwijt is geraakt. Maar een goede artiest. En sowieso 10 klassen beter als de rotzooi waar het eerder over ging. Dat was gewoon herrie en ophef maken.
Wat onderscheidt hem dan van andere rappers? Voor mijn gevoel klinkt het allemaal hetzelfde; stompzinnig en eentonig gebonk gelardeerd met grove, agressieve teksten.
pi_220951614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat onderscheidt hem dan van andere rappers? Voor mijn gevoel klinkt het allemaal hetzelfde; stompzinnig en eentonig gebonk gelardeerd met grove, agressieve teksten.
Dat geldt voor elke genre. Dat welke act/band/gezelschap als je globaal luistert op elkaar lijkt.
pi_220951652
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat geldt voor elke genre. Dat welke act/band/gezelschap als je globaal luistert op elkaar lijkt.
Klopt. Maar wat rap betreft: daar heb ik het het geduld noch de zin voor.
Maar heb je voorbeelden die volgens jou ook de moeite waard van het beluisteren voor mij zijn?
Ik ben benieuwd.
pi_220951763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Maar wat rap betreft: daar heb ik het het geduld noch de zin voor.
Maar heb je voorbeelden die volgens jou ook de moeite waard van het beluisteren voor mij zijn?
Ik ben benieuwd.
Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video


Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:42:30 #189
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220951812
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Maar wat rap betreft: daar heb ik het het geduld noch de zin voor.
Maar heb je voorbeelden die volgens jou ook de moeite waard van het beluisteren voor mij zijn?
Ik ben benieuwd.
Probeer eens wat De La Soul. Veel invloeden uit de jaren '70, George Clinton ed.

Of wat Cypress Hill. Eigenlijk een vorm van stoner rap. Maar op zich redelijk laid back.

Begin eens met dit nummer
Bekijk deze YouTube-video
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220951857
Elk moment kan de uitspraak komen
pi_220951935
quote:
Nope. Heb te vaak in de kerk gezeten om dit soort bulshit te kunnen waarderen.
Leuke en vooral simpele rijmelarijtjes die op een surprise-avondje van Sinterklaas niet zouden misstaan.

Het is geen muziek, en het is geen tekst.
Het is slechts gefrusteerde maatschappijkritiek.
Die alleen begrepen en gewaardeerd wordt door de zwarte Amerikanen.

Prima, maar ik als witte Europese vrouw kan hier dus helemaal niks mee.
Trump moet dit soort shit maar op lossen.
pi_220951956
quote:
Ook rechter ziet geen grond om rapper Ye te weren uit Nederland, concerten gaan door
Rapper Ye, voorheen Kanye West, hoeft niet worden geweerd uit Nederland. Dat heeft de rechtbank van Amsterdam bepaald. De uitspraak betekent dat de twee concerten van de artiest aanstaande zaterdag en maandag door kunnen gaan.

Het Centraal Joods Overleg (CJO) spande een kort geding aan tegen de komst van de rapper vanwege antisemitische en pro-nazistische uitspraken en acties.

De rechter ziet geen aanwijzingen dat de komst van Ye een gevaar vormt voor de openbare orde. "En bij zijn concerten in andere landen zijn geen antisemitische uitspraken gedaan", stelt de rechter. Er wordt in de gaten gehouden of Ye niet opnieuw kwalijke uitlatingen doet.

De 48-jarige Ye is op dit moment al in Nederland, bevestigt de advocaat van de organisator van zijn optredens. Die optredens vinden plaats in het GelreDome in Arnhem.

Tweede Kamer
Begin mei steunde een meerderheid van de Tweede Kamer een motie van de ChristenUnie en de VVD om de komst van de omstreden rapper tegen te houden. Vorige week stelde minister Van den Brink van Asiel en Migratie dat er geen gegronde reden is om Ye te weren.

Ook verleende de gemeente Arnhem een evenementenvergunning voor de twee concerten. Burgemeester Marcouch noemde de uitspraken van Ye "verwerpelijk" en "volstrekt afkeurenswaardig", maar moest voor het verlenen van de vergunning kijken naar zaken als beveiliging en de openbare orde. Die aspecten rond het concert zijn volgens de Arnhemse burgemeester allemaal goed geregeld.

Shirt met hakenkruis
Rapper Ye kwam de afgelopen jaren verschillende keren negatief in het nieuws om zijn uitlatingen. In 2022 zette sportmerk Adidas een samenwerking met de artiest stop na antisemitische berichten op Twitter (nu X). Daar schreef hij: "Vanavond nog wat slaperig, maar als ik wakker ben ga ik death con 3 op het Joodse volk".

Ye noemde in 2018 slavernij "een keuze". Ook bracht hij vorig jaar T-shirts op de markt met daarop een hakenkruis, waarna zijn webshop offline werd gehaald. Volgens Ye waren zijn acties te wijten aan zijn bipolaire stoornis.

Verschillende andere landen hebben de komst van Ye wél tegengehouden. In Italië, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Polen gaan concerten van de rapper niet door.
https://nos.nl/artikel/26(...)-concerten-gaan-door
pi_220951970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nope. Heb te vaak in de kerk gezeten om dit soort bulshit te kunnen waarderen.
Leuke en vooral simpele rijmelarijtjes die op een surprise-avondje van Sinterklaas niet zouden misstaan.

Het is geen muziek, en het is geen tekst.
Het is slechts gefrusteerde maatschappijkritiek.
Die alleen begrepen en gewaardeerd wordt door de zwarte Amerikanen.

Prima, maar ik als witte Europese vrouw kan hier dus helemaal niks mee.
Trump moet dit soort shit maar op lossen.
Ook dit geldt voor vele genres. Het is je smaak of niet.

Ben blij dat je wel hebt gehoord dat hij kritiek heeft en niet alleen maar rapt over bitches & money.
pi_220951986
Compleet geschift dit. Oprotten met die idioot.

Als het een blanke kerel was geweest die openlijk een schijthekel zou hebben aan moslims was de wereld te klein, stond de Gelredome in de fik, had je kamerdebatten tot diep in de nacht en had je avondvullende praatprogramma's.

Fucking hypocriet gedrag altijd vanuit een bepaalde hoek :r
pi_220952034
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ook dit geldt voor vele genres. Het is je smaak of niet.

Ben blij dat je wel hebt gehoord dat hij kritiek heeft en niet alleen maar rapt over bitches & money.
Okee dan, misschien is deze vorm van kunst acceptabel bij de huidige jeugd.
pi_220952044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:15 schreef Saekerhett het volgende:
Compleet geschift dit. Oprotten met die idioot.

Als het een blanke kerel was geweest die openlijk een schijthekel zou hebben aan moslims was de wereld te klein, stond de Gelredome in de fik, had je kamerdebatten tot diep in de nacht en had je avondvullende praatprogramma's.

Fucking hypocriet gedrag altijd vanuit een bepaalde hoek :r
Heb je zelf in de gaten hoe hypocriet je nu bent?
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:31:05 #198
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220952063
Joodse Raad haalt bakzeil bij rechter. Mooi zo.
Blaf me vol
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:07:06 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220952984
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heb je zelf in de gaten hoe hypocriet je nu bent?
Nee, leg uit :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')