abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220932656
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:19 schreef probeer het volgende:

[..]
De ene is neoliberaal met een progressief randje. De ander progressief met een neoliberaal randje.
Er worden door @Ambtenaar030 wel wat grote stappen genomen hier.

Feitelijk wilde Pro niet de defensieuitgaven tot 2035 al helemaal vastleggen, niet de snelste van Europa zijn. Het was tot 2030 ingevuld en niet verder (JA21 en BBB gingen nog minder ver met hun wensen, daarom was het verwijt van CDA en VVD ook zo vals).

Pro wilde juist ook niet dat we 95% van de uitgaven bij de Amerikanen blijven besteden (D66 trouwens ook niet).

We leven helaas in de restanten van een neoliberale wereld. Elke serieuze bestuurderspartij zal voorlopig tegen wil en dank een neoliberaal residu laten zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2026 23:31:06 ]
  maandag 1 juni 2026 @ 12:25:18 #153
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220935285
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.reddit.com/r/Infographics/s/8GGFyKlW6H

Nederland daalt op de lijstjes.
Ik ga asielzoeken in Iceland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220935341
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik ga asielzoeken in Iceland
[ afbeelding ]
Nu graag een kaart met het gebruik van anti depressivia. Finland scoort daar erg hoog in maar ook Nederland

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambtenaar030 op 01-06-2026 12:45:41 ]
pi_220935434
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef -XOR- het volgende:
Geertje stuurt aan op een Entlösung:

[ afbeelding ]

Kiezers van bepaalde politieke partijen werken hier liever mee samen dan met PRO, "omdat negers". Ik voel steeds meer kotsneigingen opkomen bij rechts Nederland.
ahhh ja laten we het weer over Geertje zijn tweet hebben i.p.v. het echte probleem.
  maandag 1 juni 2026 @ 13:06:52 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220935518
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:57 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
ahhh ja laten we het weer over Geertje zijn tweet hebben i.p.v. het echte probleem.
Misschien moet Geertje dan geen neo-nazi tweetjes posten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 1 juni 2026 @ 13:18:45 #157
13309 nostra
ask why
pi_220935572
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik ga asielzoeken in Iceland
[ afbeelding ]
Plekje 9 is toch gewoon prima. België hebben ze niet verder gekeken naar Vlaanderen neem ik aan.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220935612
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Plekje 9 is toch gewoon prima. België hebben ze niet verder gekeken naar Vlaanderen neem ik aan.
We stonden altijd steevast op plek vijf/zes bij zowat alle relevante ranglijsten. Ook in de World Development Index bijvoorbeeld.

Onder VVD leiding zakken we af. Liever nemen we een voorbeeld aan de noordelijke landen in plaats van Singapore, de VS, Argentinië of Hongarije.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2026 13:25:04 ]
  maandag 1 juni 2026 @ 13:25:46 #159
13309 nostra
ask why
pi_220935621
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Nu graag een kaart met het gebruik van anti depressivia. Finland scoort daar erg hoog in maar ook Nederland
Goed spul dan, blijkbaar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220935645
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien moet Geertje dan geen neo-nazi tweetjes posten.
Nogal een verschilletje met de nazi's. Die pakten onschuldigen op.

Dit volk zal in eigen land voor zulke rellen wat harden worden aangepakt.

En verder is het Geert. Hij moet toch wat doen om aandacht te krijgen.
  maandag 1 juni 2026 @ 13:54:07 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220935758
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nogal een verschilletje met de nazi's. Die pakten onschuldigen op.

Dit volk zal in eigen land voor zulke rellen wat harden worden aangepakt.

En verder is het Geert. Hij moet toch wat doen om aandacht te krijgen.
"Dit volk" is gewoon Frans. Dat ze gekleurd zijn betekent niet dat je ze daarom maar naar Madagascar of kunt deporteren. En dan heb ik het nog niet eens over de Afrikanofobie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 1 juni 2026 @ 14:01:11 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220935782
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nu graag een kaart met het gebruik van anti depressivia. Finland scoort daar erg hoog in maar ook Nederland
Jeetje wat een boel idd.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 1 juni 2026 @ 14:30:23 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220935890
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
"Dit volk" is gewoon Frans. Dat ze gekleurd zijn betekent niet dat je ze daarom maar naar Madagascar of kunt deporteren. En dan heb ik het nog niet eens over de Afrikanofobie.
Nou, 'gewoon Frans' zijn er velen niet. Een deel zal wellicht een Frans paspoort hebben, anderen wellicht weer niet.

Een aanzienlijk deel heeft een migratieachtergrond uit (Noord-)Afrikaanse landen. Dat valt namelijk niet weg bij het verkrijgen van een paspoort. Een nationaliteit is niet slechts een juridisch gegeven maar heeft ook een culturele en sociale dimensies.

En op basis van zo een migratiegrond én natuurlijk een dubbel paspoort kun je dus wel mensen uit een land zetten. Je kunt een paspoort afnemen (dit mag als het iemand niet statenloos maakt) en ook uit het land zetten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220935896
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 21:49 schreef nostra het volgende:
Nederlandse politiek
Slaap tabletten.
I carried the fire before I knew its name.
  maandag 1 juni 2026 @ 14:35:55 #165
13309 nostra
ask why
pi_220935906
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Slaap tabletten.
Die bouwen normaliter een tolerantie op.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 14:38:51 #166
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220935918
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Slaap tabletten.
Dan is LIF misschien een interessanter subforum voor je?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 1 juni 2026 @ 14:41:57 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220935930
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, 'gewoon Frans' zijn er velen niet. Een deel zal wellicht een Frans paspoort hebben, anderen wellicht weer niet.

Een aanzienlijk deel heeft een migratieachtergrond uit (Noord-)Afrikaanse landen. Dat valt namelijk niet weg bij het verkrijgen van een paspoort. Een nationaliteit is niet slechts een juridisch gegeven maar heeft ook een culturele en sociale dimensies.

En op basis van zo een migratiegrond én natuurlijk een dubbel paspoort kun je dus wel mensen uit een land zetten. Je kunt een paspoort afnemen (dit mag als het iemand niet statenloos maakt) en ook uit het land zetten.
Geert ontwaart mensen met een kleur anders dan RAL9010 en de sneue zelfhatende, inlikkende Indo die hij is ziet hij dat als fremdkörper die uit de samenleving verwijderd dienen te worden. Bruintjes zijn slechts conditioneel Frans/Nederlands voor dit soort ranzig-rechtse figuren: zolang ze hun bek houden en leuke dansjes doen wanneer dat van ze gevraagd wordt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220935964
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, 'gewoon Frans' zijn er velen niet. Een deel zal wellicht een Frans paspoort hebben, anderen wellicht weer niet.

Een aanzienlijk deel heeft een migratieachtergrond uit (Noord-)Afrikaanse landen. Dat valt namelijk niet weg bij het verkrijgen van een paspoort. Een nationaliteit is niet slechts een juridisch gegeven maar heeft ook een culturele en sociale dimensies.

En op basis van zo een migratiegrond én natuurlijk een dubbel paspoort kun je dus wel mensen uit een land zetten. Je kunt een paspoort afnemen (dit mag als het iemand niet statenloos maakt) en ook uit het land zetten.
Dit is juridisch natuurlijk nog niet een helemaal uitgemaakte zaak, als je naar bijvoorbeeld deze uitspraak kijkt
  maandag 1 juni 2026 @ 14:48:30 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220935968
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geert ontwaart mensen met een kleur anders dan RAL9010 en de sneue zelfhatende, inlikkende Indo die hij is ziet hij dat als fremdkörper die uit de samenleving verwijderd dienen te worden. Bruintjes zijn slechts conditioneel Frans/Nederlands voor dit soort ranzig-rechtse figuren: zolang ze hun bek houden en leuke dansjes doen wanneer dat van ze gevraagd wordt.
Het valt vooral op dat je, net zoals gisteren al, allerlei dingen aan het verzinnen bent. Niemand heeft het over 'bruintjes'. Meer dan genoeg van zulke Noord-Afrikanen hebben een lichte huidskleur amper te onderscheidenen van sommige Fransen. Het heeft dan ook helemaal niets met huidskleur te maken, wel met gedrag.

Denk jij nu echt dat als dit allemaal Bulgaren of Oekraïners waren, het gedrag ineens acceptabel en prima was? Natuurlijk niet, dan zouden dezelfde geluiden opgaan voor een uitzet van zulke mensen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 1 juni 2026 @ 14:52:59 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220935997
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt vooral op dat je, net zoals gisteren al, allerlei dingen aan het verzinnen bent. Niemand heeft het over 'bruintjes'. Meer dan genoeg van zulke Noord-Afrikanen hebben een lichte huidskleur amper te onderscheidenen van sommige Fransen. Het heeft dan ook helemaal niets met huidskleur te maken, wel met gedrag.

Denk jij nu echt dat als dit allemaal Bulgaren of Oekraïners waren, het gedrag ineens acceptabel en prima was? Natuurlijk niet, dan zouden dezelfde geluiden opgaan voor een uitzet van zulke mensen.
Juist, daarom moesten de Joden ook Duitsland uit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 1 juni 2026 @ 14:57:26 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220936025
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dit is juridisch natuurlijk nog niet een helemaal uitgemaakte zaak, als je naar bijvoorbeeld deze uitspraak kijkt
Dit is een vreemd argument, nationaliteit is geen 'ras'. En daarnaast wordt sowieso alsnog soms een paspoort ingetrokken, dat zou dan op basis van deze argumenten, pure 'rassendiscriminatie' zijn. Maar dat lijkt een (bewust) verkeerde interpretatie. Het gaat om het bezit van een ander paspoort, wat dit paspoort dan is maakt niet uit.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Juist, daarom moesten de Joden ook Duitsland uit.
Joden werden uit Duitsland gezet vanwege rellen of ander wangedrag? Je weet dat dit een ongelofelijk onzinnig en ahistorisch argument is. Daar lag een openlijke rassentheorie aan ten grondslag, waarin Joden als minderwaardig werden gezien op basis van hun etniciteit en tevens stelde dat zij het zogenaamde 'Arische ras' zouden vervuilen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 1 juni 2026 @ 15:00:14 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220936043
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
Joden werden uit Duitsland gezet vanwege rellen of ander wangedrag?
Min of meer wel ja.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 15:02:26 #173
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220936053
Als je Frans voetbal en Franse hooligans wil bespreken zijn er andere subfora
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220936059
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, allerlei partijen weigeren de stikstofuitstoot flink te beperken, dat vertraagt nogal…
Dat is maar een van de factoren, er zijn genoeg projecten die prima door zouden kunnen gaan zonder verdere maatregelen, of juist zelf al zorgen voor minder uitstoot.
  maandag 1 juni 2026 @ 15:04:04 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220936064
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:02 schreef xpompompomx het volgende:
[modbreak]Als je Frans voetbal en Franse hooligans wil bespreken zijn er andere subfora [/modbreak]
Dit gaat natuurlijk niet over Franse hooligans, maar over een Nederlands politicus die dingen twittert waarvoor 20 jaar geleden de gemiddelde stormfronter zich nog achter de oren zou krabben, en dat dat blijkbaar tegenwoordig gewoon normaal is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220936201
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een vreemd argument, nationaliteit is geen 'ras'. En daarnaast wordt sowieso alsnog soms een paspoort ingetrokken, dat zou dan op basis van deze argumenten, pure 'rassendiscriminatie' zijn. Maar dat lijkt een (bewust) verkeerde interpretatie. Het gaat om het bezit van een ander paspoort, wat dit paspoort dan is maakt niet uit.
quote:
Afkomst – waar een persoon, of één van zijn ouders vandaan komt – is niet de nationaliteit die iemand heeft, maar kan op grond van nationaliteitswetgeving van dat land er wel toe leiden dat iemand die nationaliteit heeft. In deze zaak heeft de in Amsterdam geboren man op grond van Marokkaanse nationaliteitswetgeving vanwege zijn afkomst automatisch de Marokkaanse nationaliteit gekregen omdat zijn ouders die ook hebben. Een direct onderscheid naar afkomst is op grond van internationale verdragen en Europees Unierecht nooit toegestaan in een democratische samenleving.
dit klink dan weer niet heel gek.
  maandag 1 juni 2026 @ 15:25:21 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220936220
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Min of meer wel ja.
Dit is natuurlijk totale geschiedvervalsing. Als je dit soort spelletje gaat spelen, waaarbij je een van de zwarte bladzijdes uit de recente Europese geschiedenis gaat misbruiken om kritiek op wangedrag van migranten te counteren, is elk fundament voor een discussie wel weg.
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:21 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
dit klink dan weer niet heel gek.
Het wordt dus in andere situaties ook gedaan. Dit wordt gedaan omdat iemand een tweede paspoort heeft. Dat heeft niets te maken met wát die nationaliteit dan is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 1 juni 2026 @ 15:36:54 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220936261
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:25 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk totale geschiedvervalsing. Als je dit soort spelletje gaat spelen, waaarbij je een van de zwarte bladzijdes uit de recente Europese geschiedenis gaat misbruiken om kritiek op wangedrag van migranten te counteren, is elk fundament voor een discussie wel weg.
Waarom dacht je dan dat de Joden uit Duitsland weg moesten?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220936286
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Joden werden uit Duitsland gezet vanwege rellen of ander wangedrag? Je weet dat dit een ongelofelijk onzinnig en ahistorisch argument is. Daar lag een openlijke rassentheorie aan ten grondslag, waarin Joden als minderwaardig werden gezien op basis van hun etniciteit en tevens stelde dat zij het zogenaamde 'Arische ras' zouden vervuilen.
Joden werden in de jaren 30 in Duitsland wel degelijk gezien als overlastgevers en crimineler dan de "nette" burgers en de autochtone bevolking. Was uiteraard niet gebaseerd op waarheid, maar het was wel de beeldvorming in die tijd, die bewust werd geschapen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220936328
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan is LIF misschien een interessanter subforum voor je?
Ben nieuw hier dus moet even rond kijken )))
I carried the fire before I knew its name.
  maandag 1 juni 2026 @ 16:08:14 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220936404
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Joden werden in de jaren 30 in Duitsland wel degelijk gezien als overlastgevers en crimineler dan de "nette" burgers en de autochtone bevolking. Was uiteraard niet gebaseerd op waarheid, maar het was wel de beeldvorming in die tijd, die bewust werd geschapen.
Dit is gewoon niet waar. Er lag met name een openlijke raciale theorie aan ten grondslag. Zie ook:
quote:
De nazi’s beschouwden de Joden als een ras dat een bedreiging vormde voor het Duitse volk. Joden moesten uit ‘rassenhygiënische’ overwegingen worden uitgesloten van deelname aan het maatschappelijke verkeer.

Homoseksuelen, Sinti, Roma en geestelijk of lichamelijk gehandicapten werden evenmin geaccepteerd. Met steeds nieuwe maatregelen werden zij buiten de samenleving geplaatst.

Bron
Het had dus niets te maken met wangedrag, wat letterlijk de enige vorm van kritiek op zulke allochtone Franse jongeren is.

Joden liepen ook niet rellend door de straten, automobilisten lastigvallend en zaten ook niet in wijken waar zelfs de politie niet durfde te komen door de ladingen aan gewapende bendes en georganiseerde criminaliteit.

Sterker nog, Joden waren (ondanks dat zij minder dan 1% van de populatie vormden) zelfs enorm oververtegenwoordigd in het hoger onderwijs in Duitsland en verscheidene prestigieuze beroepen zoals de geneeskunde en juridische wereld.

Zoals ik al aangaf is de (aanloop) naar de Holocaust) misbruiken om te denken dat het een handige troefkaart is om kritiek op migranten in de kiem te smoren, gewoon ronduit verwerpelijk en respectloos.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220936416
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt vooral op dat je, net zoals gisteren al, allerlei dingen aan het verzinnen bent. Niemand heeft het over 'bruintjes'. Meer dan genoeg van zulke Noord-Afrikanen hebben een lichte huidskleur amper te onderscheidenen van sommige Fransen. Het heeft dan ook helemaal niets met huidskleur te maken, wel met gedrag.

Denk jij nu echt dat als dit allemaal Bulgaren of Oekraïners waren, het gedrag ineens acceptabel en prima was? Natuurlijk niet, dan zouden dezelfde geluiden opgaan voor een uitzet van zulke mensen.
Ik vind dit altijd zo triest. Er wordt gezegd dat het alleen om gedrag gaat, maar vervolgens worden afkomst en islam er steeds bijgehaald. Blijkbaar kun jij aan de manier waarop iemand juicht, loopt of een steen gooit zien wat zijn afkomst of geloof is. Als het echt om gedrag gaat, houd het dan daarbij. Maar wees dan ook eerlijk en consequent in je verhaal.
pi_220936417
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Joden werden in de jaren 30 in Duitsland wel degelijk gezien als overlastgevers en crimineler dan de "nette" burgers en de autochtone bevolking. Was uiteraard niet gebaseerd op waarheid, maar het was wel de beeldvorming in die tijd, die bewust werd geschapen.
Ik heb ooit een berichtje uit een Nederlandse krant uit 1920 opgeslagen, stond op het internet ooit. Met de misdaadcijfers per inwoners, de Joden stonden onderaan. Niet meer te vinden nu helaas, zit vast nog wel ergens op een harde schijf van een van mijn oude computers.
  maandag 1 juni 2026 @ 16:14:33 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220936427
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:10 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vind dit altijd zo triest. Er wordt gezegd dat het alleen om gedrag gaat, maar vervolgens worden afkomst en islam er steeds bijgehaald. Blijkbaar kun jij aan de manier waarop iemand juicht, loopt of een steen gooit zien wat zijn afkomst of geloof is. Als het echt om gedrag gaat, houd het dan daarbij. Maar wees dan ook eerlijk en consequent in je verhaal.
Velen zien een verband tussen religie en bepaald gedrag of gedachtegoed, neem bijvoorbeeld een gebrek aan respect voor het Westen of bepaalde denkbeelden over homo's, vrouwen en Joden.

Waarom is dit zo lastig om voor sommigen te accepteren? Oprechte vraag dit. Vaak wordt dan geprobeerd de racisme-kaart te spelen of te doen alsof zulke dingen geen invloed hebben. Maar waarom is het zo lastig te erkennen dat dit soort dingen wel degelijk een probleem vormen?

Ik heb de cijfers van Frankrijk niet, maar in Nederland (en ook andere Westerse landen) is het vrij eenvoudig aan te tonen dat mensen met een migratieachtergrond op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220936444
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Velen zien een verband tussen religie en bepaald gedrag of gedachtegoed, neem bijvoorbeeld een gebrek aan respect voor het Westen of bepaalde denkbeelden over homo's, vrouwen en Joden.

Waarom is dit zo lastig om voor sommigen te accepteren? Oprechte vraag dit. Vaak wordt dan geprobeerd de racisme-kaart te spelen of te doen alsof zulke dingen geen invloed hebben. Maar waarom is het zo lastig te erkennen dat dit soort dingen wel degelijk een probleem vormen?

Ik heb de cijfers van Frankrijk niet, maar in Nederland (en ook andere Westerse landen) is het vrij eenvoudig aan te tonen dat mensen met een migratieachtergrond op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd.
Ik vertel je net dat begin vorige eeuw exact hetzelfde gebeurde bij de Joden, er werden lijstjes gemaakt van misdaadcijfers per bevolkingsgroep (protestanten het minst, katholieken nummer twee en joden onderaan). Had dat ook met religie te maken?
  maandag 1 juni 2026 @ 16:25:14 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220936479
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:08 schreef HowardRoark het volgende:
Het had dus niets te maken met wangedrag, wat letterlijk de enige vorm van kritiek op zulke allochtone Franse jongeren is.

Nog niet zo heel lang geleden bestond de harde kern van PSG uit extreemrechtse lelieblanke Fransen die de meest verschrikkelijke dingen deden, ook maar uitzetten?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220936488
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Velen zien een verband tussen religie en bepaald gedrag of gedachtegoed, neem bijvoorbeeld een gebrek aan respect voor het Westen of bepaalde denkbeelden over homo's, vrouwen en Joden.

Waarom is dit zo lastig om voor sommigen te accepteren? Oprechte vraag dit. Vaak wordt dan geprobeerd de racisme-kaart te spelen of te doen alsof zulke dingen geen invloed hebben. Maar waarom is het zo lastig te erkennen dat dit soort dingen wel degelijk een probleem vormen?

Ik heb de cijfers van Frankrijk niet, maar in Nederland (en ook andere Westerse landen) is het vrij eenvoudig aan te tonen dat mensen met een migratieachtergrond op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd.
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, niets natuurlijk. Maar een aanzienlijk aantal van de supporters daar zal een migratieachtergrond uit Noord-Afrika hebben, dus dan krijg je dat al snel helaas.
Het verschil is dat jij begint met een groep relschoppers en eindigt bij Noord-Afrikanen, islam en migratieachtergrond, zonder ook maar te weten wie die mensen zijn. Vervolgens presenteer je dat als een discussie over gedrag.

Opvallend, want eerder zei je zelf nog dat je aan het uiterlijk vaak nauwelijks verschil ziet. Blijkbaar kun je dan toch aan de manier waarop iemand juicht, loopt of een steen gooit feilloos afleiden welke afkomst of religie hij heeft.

Als jij je beter voelt door dat soort semantische spelletjes te spelen, moet je dat vooral doen. Maar doe dan niet alsof het alleen over gedrag gaat. Als dat echt zo was, waren afkomst en religie niet binnen drie zinnen op tafel gekomen.
  maandag 1 juni 2026 @ 16:31:03 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220936498
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik vertel je net dat begin vorige eeuw exact hetzelfde gebeurde bij de Joden, er werden lijstjes gemaakt van misdaadcijfers per bevolkingsgroep (protestanten het minst, katholieken nummer twee en joden onderaan). Had dat ook met religie te maken?
Heb je hier ook een bron van? Ik vind dit als ik even snel zoek:
quote:
In Nederland werden voor de Tweede Wereldoorlog geen directe, systematische criminaliteitscijfers per specifieke religie bijgehouden. Criminologisch onderzoek naar religie en misdaad baseerde zich in die tijd op historische justitiële statistieken en data van de volkstellingen (zoals die van het CBS).

Bron: Google Gemini
quote:
In 1933, Jews made up less than \(1\%\) of the total German population (around 525,000 people). Historical criminological studies from this era (such as those by sociologist Jacob Lestschinsky) indicated that conviction rates for the Jewish population were notably lower than or on par with the general population, generally tracking at \(76\%\) to \(91\%\) of non-Jewish crime rates during the early 20th century.

Bron: Google Gemini
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nog niet zo heel lang geleden bestond de harde kern van PSG uit extreemrechtse lelieblanke Fransen die de meest verschrikkelijke dingen deden, ook maar uitzetten?
Waarheen? Zij zijn inheems in Frankrijk en hebben geen dubbel paspoort.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220936501
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
We stonden altijd steevast op plek vijf/zes bij zowat alle relevante ranglijsten. Ook in de World Development Index bijvoorbeeld.

Onder VVD leiding zakken we af. Liever nemen we een voorbeeld aan de noordelijke landen in plaats van Singapore, de VS, Argentinië of Hongarije.
Omtrent gendergelijkheid zakken we ook door de ondergrens vergeleken met landen om ons heen:



Op academische vrijheid scoren we ook superslecht, en onze universiteiten scoren ook nog eens lager.
blablablabla
  maandag 1 juni 2026 @ 16:32:00 #190
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220936505
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Omtrent gendergelijkheid zakken we ook door de ondergrens vergeleken met landen om ons heen:

[ afbeelding ]

Op academische vrijheid scoren we ook superslecht, en onze universiteiten scoren ook nog eens lager.
Ons onderwijs is rotslecht geworden, zie ook de PISA-scores.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 1 juni 2026 @ 16:34:17 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220936515
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:31 schreef HowardRoark het volgende:
Zij zijn inheems in Frankrijk
Omdat het witmannen zijn?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220936531
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ons onderwijs is rotslecht geworden, zie ook de PISA-scores.
Komt ook door wat we binnenhalen .
blablablabla
  maandag 1 juni 2026 @ 16:37:54 #193
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220936533
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Komt ook door wat we binnenhalen .
Surinamers en Indo's.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220936536
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb je hier ook een bron van? Ik vind dit als ik even snel zoek:
[..]
[..]
[..]
Waarheen? Zij zijn inheems in Frankrijk en hebben geen dubbel paspoort.
Dat heb ik je gezegd, opgeslagen heb ik het ooit en het was wel zeker een bericht uit een lokale krant rond 1920-1930 uit de bollenstreek.
  maandag 1 juni 2026 @ 16:42:51 #195
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220936555
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:27 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Het verschil is dat jij begint met een groep relschoppers en eindigt bij Noord-Afrikanen, islam en migratieachtergrond, zonder ook maar te weten wie die mensen zijn. Vervolgens presenteer je dat als een discussie over gedrag.

Opvallend, want eerder zei je zelf nog dat je aan het uiterlijk vaak nauwelijks verschil ziet. Blijkbaar kun je dan toch aan de manier waarop iemand juicht, loopt of een steen gooit feilloos afleiden welke afkomst of religie hij heeft.

Als jij je beter voelt door dat soort semantische spelletjes te spelen, moet je dat vooral doen. Maar doe dan niet alsof het alleen over gedrag gaat. Als dat echt zo was, waren afkomst en religie niet binnen drie zinnen op tafel gekomen.
We weten simpelweg de demografische samenstelling van de Franse samenleving en het helpt ook niet dat jongeren zelf met vlaggen zoals die van Noord-Afrikaanse landen aan het zwaaien waren (bron, bron), wat vorig jaar ook al zo was (bron).

Met Noord-Afrikaanse jongeren is het inderdaad lastiger te zien, met Afrikaanse jongeren zie je het natuurlijk wel. Net zoals we over het algemeen een Chinees en een Fransman uit elkaar kunnen houden.

De crux is hier dat die verschillen in uiterlijk het probleem hier niet zijn, maar het gedrag terwijl Frankrijk zulke jongeren (of hun ouders) heeft opgevangen. Als als deze jongeren gezellig op een terrasje zaten, was deze discussie en ophef er helemaal niet.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat heb ik je gezegd, opgeslagen heb ik het ooit en het was wel zeker een bericht uit een lokale krant rond 1920-1930 uit de bollenstreek.
Dan heb je het over zeer waarschijnlijk verkeerd gelezen of klopte de informatie niet. Joden waren namelijk juist op talloze positieve manieren oververtegenwoordigd, wat ook weer een reden vormde voor haat en complottheorieën.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220936563
Ik zit nu Nieuwsuur van gisteren te kijken en ik vind het een gemiste kans dat ze na het peilen op de Haagse markt in de middag niet de kroeg zijn ingedoken om te peilen wat de mensen vinden van Jetten 1
pi_220936581
Nee, Howard, het was gewoon een statistiekje over de misdaadcijfers uit die streek, je kunt lullen als Brugman, toen werd er kennelijk van elk persoon bijgehouden die een overtreding deed van welk gezindte die was, kun jij je misschien niet voorstellen?
  maandag 1 juni 2026 @ 17:02:56 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220936660
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
Dan heb je het over zeer waarschijnlijk verkeerd gelezen of klopte de informatie niet. Joden waren namelijk juist op talloze positieve manieren oververtegenwoordigd, wat ook weer een reden vormde voor haat en complottheorieën.
Nee hoor, je had zowel een Joodse bovenklasse die inderdaad belangrijke bijdragen leverde aan kunst, wetenschap etc, maar er waren in Duitsland ook grote groepen verarmde Joden uit Polen-Litouwen die in deplorabele condities vertoefden en ook gewoon met dezelfde sociaal-economische problematiek te maken hadden als andere groepen in dezelfde omstandigheden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:07:11 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220936694
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee hoor, je had zowel een Joodse bovenklasse die inderdaad belangrijke bijdragen leverde aan kunst, wetenschap etc, maar er waren in Duitsland ook grote groepen verarmde Joden uit Polen-Litouwen die in deplorabele condities vertoefden en ook gewoon met dezelfde sociaal-economische problematiek te maken hadden als andere groepen in dezelfde omstandigheden.
Armoede was er zeker, met name in de welbekende shtetls, maar dan zit je inderdaad ver in het Oosten van Polen, Oekraïne, Wit-Rusland en zeker ook Litouwen, niet zo zeer in Duitsland. En wat heeft dit te maken met wangedrag, rellen of ander negatief gedrag?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 1 juni 2026 @ 17:16:20 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220936762
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Armoede was er zeker, met name in de welbekende shtetls, maar dan zit je inderdaad ver in het Oosten van Polen, Oekraïne, Wit-Rusland en zeker ook Litouwen, niet zo zeer in Duitsland. En wat heeft dit te maken met wangedrag, rellen of ander negatief gedrag?
Die arme Joden trokken in de loop der tijd naar Duitsland en gingen er een onderklasse vormen die ook in de 'verkeerde lijstjes' terug te vinden was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')