abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220932656
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:19 schreef probeer het volgende:

[..]
De ene is neoliberaal met een progressief randje. De ander progressief met een neoliberaal randje.
Er worden door @Ambtenaar030 wel wat grote stappen genomen hier.

Feitelijk wilde Pro niet de defensieuitgaven tot 2035 al helemaal vastleggen, niet de snelste van Europa zijn. Het was tot 2030 ingevuld en niet verder (JA21 en BBB gingen nog minder ver met hun wensen, daarom was het verwijt van CDA en VVD ook zo vals).

Pro wilde juist ook niet dat we 95% van de uitgaven bij de Amerikanen blijven besteden (D66 trouwens ook niet).

We leven helaas in de restanten van een neoliberale wereld. Elke serieuze bestuurderspartij zal voorlopig tegen wil en dank een neoliberaal residu laten zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2026 23:31:06 ]
  maandag 1 juni 2026 @ 12:25:18 #153
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220935285
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.reddit.com/r/Infographics/s/8GGFyKlW6H

Nederland daalt op de lijstjes.
Ik ga asielzoeken in Iceland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220935341
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik ga asielzoeken in Iceland
[ afbeelding ]
Nu graag een kaart met het gebruik van anti depressivia. Finland scoort daar erg hoog in maar ook Nederland

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambtenaar030 op 01-06-2026 12:45:41 ]
pi_220935434
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef -XOR- het volgende:
Geertje stuurt aan op een Entlösung:

[ afbeelding ]

Kiezers van bepaalde politieke partijen werken hier liever mee samen dan met PRO, "omdat negers". Ik voel steeds meer kotsneigingen opkomen bij rechts Nederland.
ahhh ja laten we het weer over Geertje zijn tweet hebben i.p.v. het echte probleem.
  maandag 1 juni 2026 @ 13:06:52 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220935518
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:57 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
ahhh ja laten we het weer over Geertje zijn tweet hebben i.p.v. het echte probleem.
Misschien moet Geertje dan geen neo-nazi tweetjes posten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 1 juni 2026 @ 13:18:45 #157
13309 nostra
ask why
pi_220935572
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik ga asielzoeken in Iceland
[ afbeelding ]
Plekje 9 is toch gewoon prima. België hebben ze niet verder gekeken naar Vlaanderen neem ik aan.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220935612
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Plekje 9 is toch gewoon prima. België hebben ze niet verder gekeken naar Vlaanderen neem ik aan.
We stonden altijd steevast op plek vijf/zes bij zowat alle relevante ranglijsten. Ook in de World Development Index bijvoorbeeld.

Onder VVD leiding zakken we af. Liever nemen we een voorbeeld aan de noordelijke landen in plaats van Singapore, de VS, Argentinië of Hongarije.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2026 13:25:04 ]
  maandag 1 juni 2026 @ 13:25:46 #159
13309 nostra
ask why
pi_220935621
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Nu graag een kaart met het gebruik van anti depressivia. Finland scoort daar erg hoog in maar ook Nederland
Goed spul dan, blijkbaar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220935645
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien moet Geertje dan geen neo-nazi tweetjes posten.
Nogal een verschilletje met de nazi's. Die pakten onschuldigen op.

Dit volk zal in eigen land voor zulke rellen wat harden worden aangepakt.

En verder is het Geert. Hij moet toch wat doen om aandacht te krijgen.
  maandag 1 juni 2026 @ 13:54:07 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220935758
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nogal een verschilletje met de nazi's. Die pakten onschuldigen op.

Dit volk zal in eigen land voor zulke rellen wat harden worden aangepakt.

En verder is het Geert. Hij moet toch wat doen om aandacht te krijgen.
"Dit volk" is gewoon Frans. Dat ze gekleurd zijn betekent niet dat je ze daarom maar naar Madagascar of kunt deporteren. En dan heb ik het nog niet eens over de Afrikanofobie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 1 juni 2026 @ 14:01:11 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220935782
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nu graag een kaart met het gebruik van anti depressivia. Finland scoort daar erg hoog in maar ook Nederland
Jeetje wat een boel idd.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 1 juni 2026 @ 14:30:23 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220935890
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
"Dit volk" is gewoon Frans. Dat ze gekleurd zijn betekent niet dat je ze daarom maar naar Madagascar of kunt deporteren. En dan heb ik het nog niet eens over de Afrikanofobie.
Nou, 'gewoon Frans' zijn er velen niet. Een deel zal wellicht een Frans paspoort hebben, anderen wellicht weer niet.

Een aanzienlijk deel heeft een migratieachtergrond uit (Noord-)Afrikaanse landen. Dat valt namelijk niet weg bij het verkrijgen van een paspoort. Een nationaliteit is niet slechts een juridisch gegeven maar heeft ook een culturele en sociale dimensies.

En op basis van zo een migratiegrond én natuurlijk een dubbel paspoort kun je dus wel mensen uit een land zetten. Je kunt een paspoort afnemen (dit mag als het iemand niet statenloos maakt) en ook uit het land zetten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220935896
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 21:49 schreef nostra het volgende:
Nederlandse politiek
Slaap tabletten.
I carried the fire before I knew its name.
  maandag 1 juni 2026 @ 14:35:55 #165
13309 nostra
ask why
pi_220935906
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Slaap tabletten.
Die bouwen normaliter een tolerantie op.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 14:38:51 #166
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220935918
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Slaap tabletten.
Dan is LIF misschien een interessanter subforum voor je?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 1 juni 2026 @ 14:41:57 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220935930
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, 'gewoon Frans' zijn er velen niet. Een deel zal wellicht een Frans paspoort hebben, anderen wellicht weer niet.

Een aanzienlijk deel heeft een migratieachtergrond uit (Noord-)Afrikaanse landen. Dat valt namelijk niet weg bij het verkrijgen van een paspoort. Een nationaliteit is niet slechts een juridisch gegeven maar heeft ook een culturele en sociale dimensies.

En op basis van zo een migratiegrond én natuurlijk een dubbel paspoort kun je dus wel mensen uit een land zetten. Je kunt een paspoort afnemen (dit mag als het iemand niet statenloos maakt) en ook uit het land zetten.
Geert ontwaart mensen met een kleur anders dan RAL9010 en de sneue zelfhatende, inlikkende Indo die hij is ziet hij dat als fremdkörper die uit de samenleving verwijderd dienen te worden. Bruintjes zijn slechts conditioneel Frans/Nederlands voor dit soort ranzig-rechtse figuren: zolang ze hun bek houden en leuke dansjes doen wanneer dat van ze gevraagd wordt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220935964
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, 'gewoon Frans' zijn er velen niet. Een deel zal wellicht een Frans paspoort hebben, anderen wellicht weer niet.

Een aanzienlijk deel heeft een migratieachtergrond uit (Noord-)Afrikaanse landen. Dat valt namelijk niet weg bij het verkrijgen van een paspoort. Een nationaliteit is niet slechts een juridisch gegeven maar heeft ook een culturele en sociale dimensies.

En op basis van zo een migratiegrond én natuurlijk een dubbel paspoort kun je dus wel mensen uit een land zetten. Je kunt een paspoort afnemen (dit mag als het iemand niet statenloos maakt) en ook uit het land zetten.
Dit is juridisch natuurlijk nog niet een helemaal uitgemaakte zaak, als je naar bijvoorbeeld deze uitspraak kijkt
  maandag 1 juni 2026 @ 14:48:30 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220935968
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geert ontwaart mensen met een kleur anders dan RAL9010 en de sneue zelfhatende, inlikkende Indo die hij is ziet hij dat als fremdkörper die uit de samenleving verwijderd dienen te worden. Bruintjes zijn slechts conditioneel Frans/Nederlands voor dit soort ranzig-rechtse figuren: zolang ze hun bek houden en leuke dansjes doen wanneer dat van ze gevraagd wordt.
Het valt vooral op dat je, net zoals gisteren al, allerlei dingen aan het verzinnen bent. Niemand heeft het over 'bruintjes'. Meer dan genoeg van zulke Noord-Afrikanen hebben een lichte huidskleur amper te onderscheidenen van sommige Fransen. Het heeft dan ook helemaal niets met huidskleur te maken, wel met gedrag.

Denk jij nu echt dat als dit allemaal Bulgaren of Oekraïners waren, het gedrag ineens acceptabel en prima was? Natuurlijk niet, dan zouden dezelfde geluiden opgaan voor een uitzet van zulke mensen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 1 juni 2026 @ 14:52:59 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220935997
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt vooral op dat je, net zoals gisteren al, allerlei dingen aan het verzinnen bent. Niemand heeft het over 'bruintjes'. Meer dan genoeg van zulke Noord-Afrikanen hebben een lichte huidskleur amper te onderscheidenen van sommige Fransen. Het heeft dan ook helemaal niets met huidskleur te maken, wel met gedrag.

Denk jij nu echt dat als dit allemaal Bulgaren of Oekraïners waren, het gedrag ineens acceptabel en prima was? Natuurlijk niet, dan zouden dezelfde geluiden opgaan voor een uitzet van zulke mensen.
Juist, daarom moesten de Joden ook Duitsland uit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 1 juni 2026 @ 14:57:26 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220936025
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dit is juridisch natuurlijk nog niet een helemaal uitgemaakte zaak, als je naar bijvoorbeeld deze uitspraak kijkt
Dit is een vreemd argument, nationaliteit is geen 'ras'. En daarnaast wordt sowieso alsnog soms een paspoort ingetrokken, dat zou dan op basis van deze argumenten, pure 'rassendiscriminatie' zijn. Maar dat lijkt een (bewust) verkeerde interpretatie. Het gaat om het bezit van een ander paspoort, wat dit paspoort dan is maakt niet uit.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Juist, daarom moesten de Joden ook Duitsland uit.
Joden werden uit Duitsland gezet vanwege rellen of ander wangedrag? Je weet dat dit een ongelofelijk onzinnig en ahistorisch argument is. Daar lag een openlijke rassentheorie aan ten grondslag, waarin Joden als minderwaardig werden gezien op basis van hun etniciteit en tevens stelde dat zij het zogenaamde 'Arische ras' zouden vervuilen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 1 juni 2026 @ 15:00:14 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220936043
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
Joden werden uit Duitsland gezet vanwege rellen of ander wangedrag?
Min of meer wel ja.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 15:02:26 #173
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220936053
Als je Frans voetbal en Franse hooligans wil bespreken zijn er andere subfora
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220936059
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, allerlei partijen weigeren de stikstofuitstoot flink te beperken, dat vertraagt nogal…
Dat is maar een van de factoren, er zijn genoeg projecten die prima door zouden kunnen gaan zonder verdere maatregelen, of juist zelf al zorgen voor minder uitstoot.
  maandag 1 juni 2026 @ 15:04:04 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220936064
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:02 schreef xpompompomx het volgende:
[modbreak]Als je Frans voetbal en Franse hooligans wil bespreken zijn er andere subfora [/modbreak]
Dit gaat natuurlijk niet over Franse hooligans, maar over een Nederlands politicus die dingen twittert waarvoor 20 jaar geleden de gemiddelde stormfronter zich nog achter de oren zou krabben, en dat dat blijkbaar tegenwoordig gewoon normaal is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')