abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220900706
Fractievoorzitters waarschuwen voor racisme en antisemitisme van Forum: 'Doodeng'

quote:
Het Kamerdebat van gisteravond over geweld in de samenleving heeft duidelijk aan het licht gebracht dat Forum voor Democratie een "enge partij" is die er "racistische" en "antisemitische" ideeën op na houdt. Dat is een dag later de conclusie van verschillende fractievoorzitters die aan het debat meededen.

"Veel mensen denken nog 'er zit wel iets redelijks in die partij', maar het masker viel gisteren wel af", zegt CDA-leider Bontenbal op vragen van de NOS over het ongekend felle debat dat doorliep tot in de nacht.

VVD-fractievoorzitter Brekelmans: "Dat partijleider Lidewij de Vos blijft spreken over een blank Nederland laat zien dat onder die uiterlijke vertoning van gematigdheid nog steeds enge en racistische denkbeelden zitten."

Ook Kamerlid Keijzer kijkt vandaag terug op haar woordenwisseling in het debat met FVD-leider De Vos. "Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."

Cocktail van complotten
Het antwoord van De Vos was dat haar partij wil dat "de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland. Dat dat van oorsprong blanke mensen waren, is een feitelijke constatering, maar dat heeft verder met het doel dat wij nastreven niet zo heel veel te maken."

D66-fractievoorzitter Paternotte noemt de teksten van De Vos een cocktail van complotten "die er uiteindelijk op neer kwam dat Forum van Nederland een blank land wil maken en dat mensen van wie de grootouders, of overgrootouders zelfs, naar Nederland kwamen hier weg zouden moeten."

Keijzer vroeg De Vos ook of zij vindt dat Joden erop uit zijn de 'blanke' Nederlanders te vervangen, een van de complottheorieën die FVD'ers delen. De Vos zei geen 'nee', maar zei dat ze niet begreep waar die vraag vandaan kwam.

Bontenbal: "Het is een partij die geen afstand neemt van antisemitisme. Ik denk dat partijen daar gisteren ook nog wel erg van geschrokken zijn. Want je kunt makkelijk afstand nemen. Dat kun je ter plekke doen en elk weldenkend Kamerlid zou dat meteen doen. Maar er werd constant omheen gedraaid."

Van links tot rechts
Het viel de fractievoorzitters op dat er heel breed in de Kamer op de woorden van De Vos werd doorgevraagd en dat partijen een grens trokken. Paternotte is blij dat partijen van links tot rechts gisteren de discussie aangingen en stelling namen. Bontenbal: "Iedereen stond met open mond te kijken. Zegt ze dit echt? Het was ook niet vooraf bedacht, maar het gebeurde."

Het is een dilemma of je als fractie Forum aandacht moet geven of juist niet, zegt Bontenbal. "Maar we hebben allemaal een taak om dit te ontmaskeren." Hij hoopt dat kiezers zichzelf ook verdiepen in waar de partij voor staat. "Wij vinden het gevaarlijk om deze partij in de Tweede Kamer te hebben."

Keijzer vindt het "doodeng" dat een partij met deze denkbeelden zo groot is. "Ze zitten met zeven mensen in de Kamer en staan in de peilingen op zestien."

Ook Brekelmans denkt dat het beeld van de partij nog niet bij iedereen volledig is. "Ik spreek veel mensen die zeggen 'je kunt best op Forum stemmen, het is een hele fatsoenlijke partij'. Maar daaronder zitten extreemrechtse en racistische denkbeelden."

De Vos voelt zich aangevallen
De Vos kijkt anders terug op het debat en de vragen die over haar partijstandpunten werden gesteld. In een mailbericht om leden te werven zegt zij dat ze "ruim 72 minuten (!) lang is aangevallen in de Tweede Kamer". Over de discussie in de Kamer over het racisme en antisemitisme bij Forum zegt zij niets.

Er zijn al weinig partijen die met Forum willen samenwerken. Maar het wordt nu tijd om daar echt een eind aan te maken, vindt Paternotte. "Elke partij die nu nog zegt dat je met Forum een politieke samenwerking kan optuigen die heeft gisteren niet goed geluisterd of wil meedoen aan hele foute politiek."
https://nos.nl/artikel/26(...)me-van-forum-doodeng

Dat deze Kremlin partij nog niet verboden is zegt veel over ons land.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 20:07:05 #2
236264 crew  capricia
pi_220900724
FvD is de nieuwe PVV die nu uitgesloten moet worden.
De PVV zelf is inmiddels volledig genormaliseerd.
Of zo het lijkt.

Steeds een stapje verder.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:07:25 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220900725
Haha als zelfs Keijzer dat zegt :')
pi_220900726
. "Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."

Wacht even, is dit niet per definitie waar het hele complottheorie van omvolking over gaat? En nu hebben we politici die hardop spreken dat ze Europa niet meer blank willen hebben?
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:11:12 #5
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220900763
quote:
"Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."
Dus men is nu verplicht om te zeggen dat we toe moeten werken naar een blanke minderheid in Nederland?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:11:40 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220900766
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:
Of zo het lijkt.

Laten we toch hopen dat dat nooit zal gebeuren. De PVV is niets vergeleken met fvd
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220900771
quote:
82s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dus men is nu verplicht om te zeggen dat we toe moeten werken naar een blanke minderheid in Nederland?
Ja, heel bijzonder. Blijkbaar moet Nederland van het blanke ras af?
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:13:21 #8
pi_220900778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:07 schreef William_Papadin het volgende:
. "Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."

Wacht even, is dit niet per definitie waar het hele complottheorie van omvolking over gaat? En nu hebben we politici die hardop spreken dat ze Europa niet meer blank willen hebben?
Nee en dat is dus het probleem met dat gegoochel met woorden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:14:08 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220900785
Doodeng inderdaad die gespeelde performatieve verontwaardiging om vooral de inhoud weer eens te vermijden.
pi_220900795
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee en dat is dus het probleem met dat gegoochel met woorden.
Hoe moeten we dit dan interpreteren? Je bent een racist als je liever hebt dat Nederland overwegend blank blijft?
pi_220900799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ook Kamerlid Keijzer kijkt vandaag terug op haar woordenwisseling in het debat met FVD-leider De Vos. "Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."
Wie de f**k is keijzer om te zeggen wat De Vos had 'moeten zeggen'? Wat een arrogantie zeg.

En ja, Europa/Nederland moet overwegend blank blijven. Daar sta ik volledig achter.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:15:18 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220900801
quote:

We mogen het woord niet noemen. Maar we moeten het resultaat van het veronderstelde complot ook aanvaarden.

Koekoek.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220900804
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We mogen het woord niet noemen. Maar we moeten het resultaat van het veronderstelde complot ook aanvaarden.

Koekoek.
Ja heel bijzonder dit.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:16:13 #14
pi_220900809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:15 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Hoe moeten we dit dan interpreteren? Je bent een racist als je liever hebt dat Nederland overwegend blank blijft?
Nee. Maar als je roept dat Europa blank moet zijn/worden wel.
pi_220900810
quote:
Je bent een racist als je liever hebt dat Nederland overwegend blank blijft?
Dan ben ik maar een 'racist'. Ik weet vanuit welke kant die 'beschuldiging' komt. En daar trek ik mij dus niets van aan. Die kant is het niet waard om naar te luisteren.
pi_220900814
quote:
82s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat is wat je wil lezen, niet wat er staat.
pi_220900818
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:16 schreef Straatcommando. het volgende:
LOL

Nee.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:17:29 #18
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220900820
quote:

[..]
Waarom ben je dan een racist?

Wat denk je dat er gebeurt als je zegt dat Afrika maar blank moet worden??
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:18:07 #19
pi_220900824
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:17 schreef PurifieR het volgende:

[..]
LOL

Nee.
LOL JA
pi_220900828
quote:

[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Er is geen vooropgezet plan om het blanke ras te vervangen in Europa dat is een complot omvolking etc, maar als je vervolgens hardop uitspreekt dat je hoopt dat dat niet gebeurt worden allemaal mensen opeens heel boos, leg eens uit ?
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:19:48 #21
pi_220900837
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:18 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Er is geen vooropgezet plan om het blanke ras te vervangen in Europa dat is een complot omvolking etc, maar als je vervolgens hardop uitspreekt dat je hoopt dat dat niet gebeurt worden allemaal mensen opeens heel boos, leg eens uit ?
Heh. Juist dat gekrijs over omvolking en de wanhopige pogingen om dat salonfahlig te maken zouden je te denken moeten geven.

Hoe krijg je Nederland of Europa overwegend blank, om het te spiegelen. En wat is blank. En wat niet.
pi_220900839
quote:
Of zo het lijkt.

Ik vraag me af wanneer een partij dan wel te ver gaat om mee te kunnen regeren. XR op 15 zetels? Islamitisch DENK?
pi_220900849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:16 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dan ben ik maar een 'racist'. Ik weet vanuit welke kant die 'beschuldiging' komt. En daar trek ik mij dus niets van aan. Die kant is het niet waard om naar te luisteren.
Het is een hele bijzondere redenatie die men erop na houdt. Je mag dus niet zeggen dat je hoopt dat de oorspronkelijke cultuur en daarbij behorende huidskleur overwegend aanwezig blijft in Nederland, maar je mag ook niet zeggen dat er een doelbewust plan zit achter het verwijderen van diezelfde cultuur uit Nederland, want dat is ook niet zo. En dat komende van dezelfde groep politici en mensen - je zou bijna zeggen dat er meer achter zit.
pi_220900852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom ben je dan een racist?

Alle blanken Afrika uit. Klinkt dat net zo goed?
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:22:17 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220900853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:14 schreef Richestorags het volgende:
Doodeng inderdaad die gespeelde performatieve verontwaardiging om vooral de inhoud weer eens te vermijden.
Het is voor een groot deel profileren. Had je vroeger ook met Wilders en Pechthold; mekaar voor rotte vis uitmaken en de aandacht was weer binnen.

Maar werd het land er iets beter van? Nee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220900855
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Heh. Juist dat gekrijs over omvolking en de wanhopige pogingen om dat salonfahlig te maken zouden je te denken moeten geven.

Hoe krijg je Nederland of Europa overwegend blank, om het te spiegelen. En wat is blank. En wat niet.
Ga voor de grap dezelfde discussie eens aan in India - over dat men daar meer blanken zou moeten hebben. Check de reactie daarvan en dat zou je pas te denken moeten geven.
pi_220900866
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die geveinsde verontwaardiging daarover is ook hilarisch. Blanke boeren worden al jaren gelynched maar oorverdovende stilte van alle kanten.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:23:59 #28
pi_220900869
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:22 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ga voor de grap dezelfde discussie eens aan in India - over dat men daar meer blanken zou moeten hebben. Check de reactie daarvan en dat zou je pas te denken moeten geven.
Wat heeft India hier mee te maken?
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:24:13 #29
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220900871
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Niemand zegt dat alle mensen van kleur weg moeten uit Europa, hansie.
pi_220900884
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:15 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wie de f**k is keijzer om te zeggen wat De Vos had 'moeten zeggen'? Wat een arrogantie zeg.

En ja, Europa/Nederland moet overwegend blank blijven. Daar sta ik volledig achter.
Je doet je username eer aan :P
Incelfrikandel
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:25:24 #31
pi_220900890
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Europa moet blank.

Maar mensen met kleur mogen blijven

pi_220900898
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oh, oke, woordspelletjes. terug naar de oorspronkelijke vraag dan:

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:18 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Aangezien jij een gebruiker bent die aanstoot neemt aan de opmerking van FvD, wil je dit dan even uitleggen?
pi_220900903
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Europa moet blank.

[ afbeelding ]
Ook dat zegt FvD niet.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:27:42 #34
pi_220900916
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:22 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
quote:

[..]
Europa moet blank.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:25 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oh, oke, woordspelletjes. terug naar de oorspronkelijke vraag dan:
[..]
Aangezien jij een gebruiker bent die aanstoot neemt aan de opmerking van FvD, wil je dit dan even uitleggen?
Omdat ze het over omvolking heeft..
pi_220900920
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Europa moet blank.

[ afbeelding ]
Zucht. Europa moet blijven zoals het is, overwegend blank. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen?

Stoppen met die massaimport van volk wat niet bij ons past, dat nooit heeft gedaan, en dat ook nooit gaat doen.

waarom steek ik nog moeite in dit forum, meer dan een zwakke echo van wat het ooit was is het toch niet en wordt het ook niet meer :')
pi_220900924
quote:
Fractievoorzitters waarschuwen voor racisme en antisemitisme van Forum: 'Doodeng'
[..]

Hoezo? Ga nu niet doen alsof racisme en antisemitisme niet meer leven in onze maatschappij.
En dan wil ik het niet eens hebben over homohaat en vrouwenhaat.

Racisme en discriminatie is van alle tijden.
pi_220900928
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
En iedereen die niet blind is of in de linkse fuik zit kan gewoon zien dat dat aan het gebeuren is.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:29:13 #38
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220900941
Welke kleur hebben ze bekend?

Bruin? I knew it....
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220900946
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:23 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Die geveinsde verontwaardiging daarover is ook hilarisch. Blanke boeren worden al jaren gelynched maar oorverdovende stilte van alle kanten.
Dat is inderdaad een hilarisch onderwerp alleen dat is een hilarisch onderwerp omdat de groep die denkt dat blanke boeren gelynched worden direct emotioneel op tilt slaan als iemand het gore lef heeft om een weerwoord te geven.
pi_220900948
quote:

Waarom draai je er zo om heen?
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:29:55 #41
pi_220900949
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zucht. Europa moet blijven zoals het is, overwegend blank. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen?

Stoppen met die massaimport van volk wat niet bij ons past, dat nooit heeft gedaan, en dat ook nooit gaat doen.

waarom steek ik nog moeite in dit forum, meer dan een zwakke echo van wat het ooit was is het toch niet en wordt het ook niet meer :')
Ik ben ook tegen massa immigratie. Ik ben ook tegen engigheid als "omvolking" en vooral de ongeletterde die dat nog geloven ook.

Let wel, effect en oorzaak zijn twee verschillende dingen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:30:13 #42
pi_220900951
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat is wat je wil lezen, niet wat er staat.
Jij weet helemaal niet wat ik wil.

"Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."

Rare zin die niet pleit voor de taalvaardigheid van de journalist of die van de geciteerde persoon, maar er staat ongeveer dat De Vos geen voorkeur mag uitspreken voor een overwegend blanke bevolking. Als men niet die voorkeur mag hebben of uitspreken, ga je met de huidige ontwikkelingen vanzelf naar een blanke minderheid toe.

Het gaat er natuurlijk voornamelijk om dat iemand anders even voor De Vos gaat bepalen wat zij "had moeten zeggen". Ook De Vos vertegenwoordigt een deel van het volk en heeft het recht om te spreken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220900952
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
engigheid als "omvolking" en vooral de ongeletterde die dat nog geloven ook.
Iedereen die wat anders denkt over dit onderwerp dan jij is 'ongeletterd'.

Wat een stuitende arrogantie.
pi_220900963
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]

Het gaat niet over huidskleur, het gaat over religie of politiek.
Europa was eeuwenlang blank en toch vochten de Europeanen elkaar de tyfus.
Het gaat niet over mensen, het gaat over land. Het gaat over grond. Het gaat over delfstoffen. Metalen. Enz.

Religie en politiek zijn slechts kapstokken.
pi_220900966
quote:

[..]
:')
_O-
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:32:00 #46
pi_220900968
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Waarom draai je er zo om heen?
Waar draai ik omheen kerel. De Vos heeft het over omvolking. Dat is een complot theorie om de originele bevolking te vervangen door een ander. Dit onder het juk van een (joodse) elite.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:32:18 #47
pi_220900972
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

_O-
Echt jong is iedereen zo fucking dom tegenwoordig of wat
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:32:45 #48
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220900978
quote:

[..]
[..]
Europa moet blank.

[ afbeelding ]
[..]
Het gaat niet alleen om blank. Het gaat om de mensen die hier eeuwen cultuurhistorie hebben opgebouwd, de architectuur uit de grond hebben getrokken, infrastructuur hebben gelegd en de landen ontgonnen hebben.

Dat die toevallig allemaal blank zijn is een gegeven. Ik hoop dat die cultuurhistorie in grote mate gehandhaafd blijft ja.

En dat is niet zo als alle straten eruit zien als Lagos.
pi_220900979
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ben ook tegen massa immigratie. Ik ben ook tegen engigheid als "omvolking" en vooral de ongeletterde die dat nog geloven ook.

Let wel, effect en oorzaak zijn twee verschillende dingen.
Dus er is geen actieve omvolking gaande, er is geen vooropgezet plan hiervoor en das allemaal kolder, maar als je vervolgens zegt "nou mooi, laten we Europa's oorspronkelijke bevolking zoveel mogelijk zo houden" dan schiet jij in de gordijnen want dat kan echt niet.

Leg eens uit waar dat vandaan komt dan als er volgens jou eigen zeggen geen agenda achter zit?
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:33:00 #50
pi_220900982
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:30 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Iedereen die wat anders denkt over dit onderwerp dan jij is 'ongeletterd'.

Wat een stuitende arrogantie.
Nee niet "anders" maar aantoonbaar fout en gevaarlijk.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:33:35 #51
pi_220900988
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:32 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dus er is geen actieve omvolking gaande, er is geen vooropgezet plan hiervoor en das allemaal kolder, maar als je vervolgens zegt "nou mooi, laten we Europa's oorspronkelijke bevolking zoveel mogelijk zo houden" dan schiet jij in de gordijnen want dat kan echt niet.

Leg eens uit waar dat vandaan komt dan als er volgens jou eigen zeggen geen agenda achter zit?
Als jij die uitspraak doet vlieg ik daar niet van in de gordijnen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:34:10 #52
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220900993
quote:

[..]
_O-
Volgens mij snap je er zelf geen hol van.
pi_220901000
quote:

[..]
_O-
De witmens kan daar niet echt overleven. De zwarte man zal toch het zware werk moeten doen.
pi_220901007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als jij die uitspraak doet vlieg ik daar niet van in de gordijnen.
Nee hoor, vandaar je gestrooi met woorden als "fout" en "gevaarlijk" en "ongeletterd". Je bent de rust zelve, en we kunnen allemaal zien dat je inhoudelijk aan het discussiëren bent.
pi_220901010
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Blijkbaar zijn 'forum admins' geen uitzondering daarin.
pi_220901016
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:33 schreef Straatcommando. het volgende:
maar aantoonbaar fout en gevaarlijk.
:') :') :')

Blijf lekker in je linkse droomwereldje, gezellig met yasser.

En dit is dan iemand die hier macht heeft. Brrrr.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:37:04 #57
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901022
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
De witmens kan daar niet echt overleven. De zwarte man zal toch het zware werk moeten doen.
Precies. Daarom zijn de meeste voormalige Europese kolonies ook totaal verpauperd toen we de handen er af trokken.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:37:34 #58
396550 Richestorags
pi_220901030
quote:

[..]
Waar draai ik omheen kerel. De Vos heeft het over omvolking. Dat is een complot theorie om de originele bevolking te vervangen door een ander. Dit onder het juk van een (joodse) elite.
Dat wordt er lang niet meer mee bedoeld.
pi_220901031
quote:

[..]
"Maar ik schiet niet in de gordijnen hoor"
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:40:55 #60
pi_220901056
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:37 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
"Maar ik schiet niet in de gordijnen hoor"
Ja begrijpend lezen is voor jou ook erg lastig. Dat is toch niet dezelfde uitspraak/strekking...
pi_220901057
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Precies dit. Maar dan hebben de échte engnekken niets meer om wat zij extreem-rechts noemen af te branden. Dus blijven ze het een 'nazistische complottheorie' noemen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:41:08 #62
396550 Richestorags
pi_220901058
Ook nu wordt de inhoud weer vermeden:

De Leitkultur verdwijnt en Islam is niet verenigbaar met de 21e eeuw.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:41:21 #63
pi_220901059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Toch is dat wel wat het betekent. Het komt er letterlijk vandaan.

Het is ook geen toeval dat (onder andere) de Vos de term gebruikt. Zie je op het forum ook.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:41:43 #64
396550 Richestorags
pi_220901063
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja begrijpend lezen is voor jou ook erg lastig. Dat is toch niet dezelfde uitspraak/strekking...
Nou dan noemen we het demografische verandering. Dat kan niemand ontkennen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:41:45 #65
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220901064
Liedewij is met open ogen getrapt in de bait die Mona neerlegde over de Joden. Nu lijkt Mona een engel te zijn terwijl ze net zo goed achter omvolkingtheorie staat.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:42:28 #66
396550 Richestorags
pi_220901067
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Toch is dat wel wat het betekent
Dat is tegenwoordig net zo relevant in deze discussie als de oorspronkelijke betekenis van de Swastika in Nazi-Duitsland uitleggen.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:44:36 #67
pi_220901078
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is dan ook de juiste term. Of iig een er van.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:44:41 #68
pi_220901081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat bekt toch minder lekker. En dan zal je zien dat iemand met een VOC vlag in zijn hand dat een keer roept en dan kan die term ook weer worden weggezet als eng en nazistisch.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:44:48 #69
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901083
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig net zo relevant in deze discussie als de betekenis van de Swastika in Nazi-Duitsland uitleggen.
Of het partij embleem van FvD een swastika noemen. Want dat hadden de Nazi's ook!!1!1
pi_220901092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies. Daarom zijn de meeste voormalige Europese kolonies ook totaal verpauperd toen we de handen er af trokken.
Prima toch? Wat moeten de autochtonen met de cultuur van de indringers?
Omdat het de indringers voornamelijk te doen was om geld, goud, diamanten en weet ik veel wat nog meer.
De witman kwam alleen daar om zichzelf te verrijken. De witmens had schijt aan de cultuur van de autochtoon.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:47:18 #71
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901104
Gelukkig mogen Turken dus blijven, en zelfs nog veel meer er bij.
Die zijn net zo blank als ik.

Bedankt Lidewij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:48:10 #72
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Omdat het de indringers voornamelijk te doen was om geld, goud, diamanten en weet ik veel wat nog meer.
De witman kwam alleen daar om zichzelf te verrijken. De witmens had schijt aan de cultuur van de autochtoon.
Daarom. Toen niet verenigbaar. Nu ook niet.

Edit- En wil je even kappen met je racistische drek als witmens? Bedankt.
pi_220901119
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Daarom. Toen niet verenigbaar. Nu ook niet.
Daarom wat?
pi_220901121
quote:

[..]
De protocollen van de wijzen van sion, dat is pas een complot theorie :)

Het is typisch een linkse discussie om je druk te maken over een woord 8)7
(Allochtoon, blanke etc. mogen we niet meer zeggen)
En ook altijd die verwijzing naar de 2e WO, waar mensen "goed" of "fout" waren.

Het begrip "Omvolking" werd idd door de Nazis gebruikt om hun plannen aan te geven om bijv. de Polen door Hollanders te vervangen, die dan landbouw moesten bedrijven voor het Reich.
Hebben de Nazis het woord uitgevonden? Lijkt mij sterk.
Zo is de leuze "Alles für Deutschland" verboden in Dld 8)7
omdat Hitler dat ooit eens gezegd heeft. Ongetwijfeld hebben hele volksstammen dat eerder gezegd.

Kun je het begrip omvolking in de migratiediscussie gebruiken?
Ja en nee. Bij sommige partijen is het een ideologisch principe net zo als bij de Nazis, het wordt alleen anders genoemd nl. "diversiteit", dus weldegelijk een programma = opzettelijk.
Ook een verschil is dat de de oorspronkelijke bevolking niet met treinen wordt afgevoerd naar een kamp.
in plaats daarvan wordt het voor de oorspronkelijke bevolking steeds onleefbaarder gemaakt

Zelfs in de schilderswijk begrijpen ze dat (zie reportage)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:49:38 #75
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901125
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Daarom wat?
Je kunt jouw hele riedel nu omdraaien.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:49:56 #76
396550 Richestorags
pi_220901127
quote:

[..]
Het moet zwaar zijn om met zo'n erfschuld te leven.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:51:52 #77
pi_220901142
quote:
9s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat bekt toch minder lekker. En dan zal je zien dat iemand met een VOC vlag in zijn hand dat een keer roept en dan kan die term ook weer worden weggezet als eng en nazistisch.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Of het partij embleem van FvD een swastika noemen. Want dat hadden de Nazi's ook!!1!1
Ik snap deze gespeelde onwetendheid niet zo goed. Dat kun je stellen bij dingen als BASF en Mercedes. Niet bij complottheorieën en letterlijke vlaggen :') _O-
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:52:02 #78
396550 Richestorags
pi_220901145
quote:

[..]
Jep. Het gaat niet om de inhoud, maar om het theater om de inhoud te vermijden. En je kunt overal theater van maken.

De volgende keer draagt de Vos een blauwe jurk en bleek blauw de favoriete kleur van Hitler te zijn.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:53:05 #79
pi_220901154
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jep. Het gaat niet om de inhoud, maar om het theater om de inhoud te vermijden. En je kunt overal theater van maken.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Ik snap deze gespeelde onwetendheid niet zo goed. Dat kun je stellen bij dingen als BASF en Mercedes. Niet bij complottheorieën en letterlijke vlaggen :') _O-
De volgende keer draagt de Vos een blauwe jurk en bleek blauw de favoriete kleur van Hitler te zijn.
pi_220901158
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:09 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Nee, de FvD hoeft helemaal niet uitgesloten te worden. Al zeker niet omdat yasser dat wil.

Ik blijf er trots voor stemmen in elk geval.
Als types als Yasser en Bontebal tegen je zijn, dan is de kans groot dat je prima bezig bent
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:54:30 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901166
quote:

[..]
Ja dat zal meer met de VOC vlag te maken hebben.
Waarom zou je met een VOC vlag staan te zwaaien?
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:55:00 #82
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901171
quote:

[..]
[..]
Het gaat om succesvol framen van zaken.

Dat zie je nu ook weer met omvolking wat vastgepind wordt op huidskleur.

Terwijl dat lang niet het enige is wat een volk typeert.

En dat blijft alleen maar doorgaan.
pi_220901172
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:53 schreef SwebbeSensje het volgende:
Als types als Yasser en Bontebal tegen je zijn, dan is de kans groot dat je prima bezig bent
Dan is die kans ongeveer 110% wat mij betreft.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:55:15 #84
396550 Richestorags
pi_220901173
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:53 schreef SwebbeSensje het volgende:

[..]
Ik wou net zeggen.

Maar goed, ik denk dat Lidewij mag oppassen voor Volkert. Die is nog steeds knettergek.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:56:42 #85
396550 Richestorags
pi_220901185
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]Ik snap deze gespeelde onwetendheid niet zo goed. Dat kun je stellen bij dingen als BASF en Mercedes. Niet bij complottheorieën en letterlijke vlaggen :') _O-
Nogmaals: er wordt allang geen complottheorie meer mee bedoeld. En wat bedoel je met vlaggen?
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:56:48 #86
pi_220901186
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dit begint nu wel echt heel vervelend te worden. Omvolking zoals het geschetst wordt komt voort uit het nationaal socialistische gedachtegoed. Het is niet "toevallig" dat juist dat woord gebruikt wordt.

En inderdaad. Huidskleur deed en doet er niet toe.

Weet je wat framen is? Door te doen alsof je niet weet of niet begrijpt waarom die term zo beladen is.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 20:58:28 #87
pi_220901198
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nogmaals: er wordt allang geen complottheorie meer mee bedoeld. En wat bedoel je met vlaggen?
De vlag in deze sloeg op de tenenkrommende vergelijking met een swastika.

En dat jij het niet zo bedoelt geloof ik meteen. Maar dat is echt niet waar de Vos het over heeft.
pi_220901201
Ik vraag me af hoeveel tijd deze hangjassen nog gaan verdoen aan zich verbazen over FvD. Is gewoon een kutpartij waar alleen een kleine groep absolute losers wat in ziet. Met negeren win je een stuk meer dan ze de hele tijd op deze manier in het zonnetje te zetten.

Jetten's fetish voor Pvv en FvD begint ook heel vermoeiend te worden.
Conscience do cost.
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:59:12 #89
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220901203
quote:
Wij vinden het gevaarlijk om deze partij in de Tweede Kamer te hebben
Dat vind ik dan weer van partijen en personen die geen gevaar zien in het jaarlijks verder verdunnen van de Nederlandse cultuur en de bijbehorende normen en waarden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:00:07 #90
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901210
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nee FvD had simpelweg een andere term moeten gebruiken of verzinnen voor hun verrotte ideaal. Dan was dit zogenaamde "frame" er ook niet geweest. Door voor het woord omvolking te kiezen verwijs je niet indirect maar direct naar die complot theorie. En als ze daar dan terecht vragen over krijgt, zijn Lidewij fanboys wat aan het huilen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:01:12 #91
396550 Richestorags
pi_220901212
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit begint nu wel echt heel vervelend te worden. Omvolking zoals het geschetst wordt komt voort uit het nationaal socialistische gedachtegoed. Het is niet "toevallig" dat juist dat woord gebruikt wordt.

Weet je wat framen is? Door te doen alsof je niet weet of niet begrijpt waarom die term zo beladen is.
En de Swastika uit het Hindoeïsme, Jaïnisme en Boeddhisme. Als zelfs Markuszower er zelf over praat, kunnen we wel concluderen dat de oorspronkelijke term is vervangen. Het is namelijk een woord dat nog steeds redelijk beschrijft wat er gaande is: het verdwijnen van een volk door de influx van een ander volk, dit effect versterkt door beleidskeuzes (bijvoorbeeld huizen met voorrang weggeven en sociaal stelsel ter beschikking stellen).
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:02:00 #92
pi_220901216
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee FvD had simpelweg een andere term moeten gebruiken of verzinnen voor hun verrotte ideaal. Dan was dit zogenaamde "frame" er ook niet geweest. Door voor het woord omvolking te kiezen verwijs je niet indirect maar direct naar die complot theorie. En als ze daar dan terecht vragen over krijgt, zijn Lidewij fanboys wat aan het huilen.
Precies. Die term is bewust gebruikt en als je daar wat van vindt stel je je aan.

Overigens dezelfde mensen die huilen als je ze fascist noemt. Erg dikke huid hebben ze niet. Of weten ze soms donders goed waar ze mee bezig zijn..
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:02:01 #93
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901217
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Prima. Laten we alles wat de nazi's ook hebben gedaan (of wat met een totaal andere uitleg een 'Nazi-ding' was) in het verdomhoekje trappen.

Dan kunnen we ook stoppen met Mercedes, Hugo Boss, straaljagers, het leger etc.
pi_220901219
quote:

[..]
Nee, de FvD hoeft helemaal niet uitgesloten te worden. Al zeker niet omdat yasser dat wil.

Baudet en zijn vermogen aan het verkopen van boekjes, lunchpaketten en lidmaatschappen is je er dankbaar voor. Kan hij mooi in de Grachtengordel blijven wonen zoals hij zijn halve leven er al woont
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:02:26 #95
396550 Richestorags
pi_220901223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De vlag in deze sloeg op de tenenkrommende vergelijking met een swastika.

En dat jij het niet zo bedoelt geloof ik meteen. Maar dat is echt niet waar de Vos het over heeft.
Wat ik bedoel is dat betekenissen extreem kunnen verdraaien en veranderen. Het heeft soms dus niet zo zin om aan de oorspronkelijke betekenis vast te houden (zoals de oorspronkelijke betekenis van de Swastika in Nazi-Duitsland ook irrelevant is). Dus tsja, snap niet wat er tenenkrommend aan is.
pi_220901224
quote:

[..]
Ja.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:02:51 #97
pi_220901230
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Prima. Laten we alles wat de nazi's ook hebben gedaan (of wat met een totaal andere uitleg een 'Nazi-ding' was) in het verdomhoekje trappen.

Dan kunnen we ook stoppen met Mercedes, Hugo Boss, straaljagers, het leger etc.
Dat zegt ook niemand, maar dat je het constant in het absurde moet trekken zegt alles.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:03:04 #98
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220901231
De partij wordt te groot en het ultieme framen is weer begonnen. Partij uitsluiten die te veel macht krijgt. Waar hebben we dat eerder gezien? Dat hele politieke circus gaat maar om 1 ding: EIGEN BELANG. Elkaar afzeiken om er zelf beter van te worden 🤮🤮🤮
"Hoka Hey!"
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:03:06 #99
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901232
Gelukkig mogen naast vrijwel alle Turken ook veel Marokkanen blijven van het FvD. Of ze werken of de wet overtreden boeit niet. Het gaat om de huidskleur blijkbaar.

Ken er genoeg die net zo wit zijn als ik.
pi_220901235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:16 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat heb je al bekend toen je schreef dat je altijd FvD stemt
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:04:19 #101
pi_220901242
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is dat betekenissen extreem kunnen verdraaien en veranderen. Het heeft soms dus niet zo zin om aan de oorspronkelijke betekenis vast te houden (zoals de oorspronkelijke betekenis van de Swastika in Nazi-Duitsland ook irrelevant is). Dus tsja, snap niet wat er tenenkrommend aan is.
Omdat het nog in zeer recente geschiedenis is gebruit als zodanig

En nu weer.
pi_220901244
In de recente politieke peilingen van mei 2026 is een duidelijke verschuiving te zien naar de rechtse oppositie, waarbij JA21 en FVD fors winnen. Tegelijkertijd incasseren gevestigde partijen zoals D66, PVV en VVD aanzienlijk verlies, en is de tevredenheid over het huidige kabinet-Jetten relatief
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220901248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:04 schreef StaceySinger het volgende:
een duidelijke verschuiving te zien naar de rechtse oppositie, waarbij JA21 en FVD fors winnen.
Prachtig nieuws.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:05:49 #104
pi_220901250
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:03 schreef matspontius het volgende:
De partij wordt te groot en het ultieme framen is weer begonnen. Partij uitsluiten die te veel macht krijgt. Waar hebben we dat eerder gezien? Dat hele politieke circus gaat maar om 1 ding: EIGEN BELANG. Elkaar afzeiken om er zelf beter van te worden 🤮🤮🤮
Als je de democratie niet beschermd (en dat doe je niet door te framen, dat ben ik met je eens) krijg je Turkse of Amerikaanse toestanden.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:06:05 #105
396550 Richestorags
pi_220901252
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat het nog in zeer recente geschiedenis is gebruit als zodanig

En nu weer.
Het woord übermensch ook. Terwijl Nietzsche daarvoor er echt iets anders mee bedoelde.

Punt is dat het woord wel degelijk etymologisch sense maakt. Ik snap werkelijk waar niet waarom we zo zouden moeten struikelen over dit woord terwijl de betekenis en duiding ervan aan het veranderen is.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:07:40 #106
pi_220901262
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het woord übermensch ook. Terwijl Nietzsche daarvoor er echt iets anders mee bedoelde.

Punt is dat het woord wel degelijk etymologisch sense maakt. Ik snap werkelijk waar niet waarom we zo zouden moeten struikelen over dit woord terwijl de betekenis en duiding ervan aan het veranderen is.
Jij vindt dat het aan het veranderen is. Dat is niet het geval, de term wordt langzaamaan genormaliseerd en dat komt ook nog eens door bijzonder onfrisse types.

En ook dat...is geen toeval.
pi_220901264
O jee, we hebben haar allemaal standpunten in de mond proberen te leggen en toen hebben we een hoepeltje opgehouden maar ze wilde ook daar niet doorheen springen. Gevaarlijk!
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:08:36 #108
pi_220901269
quote:

[..]
[..]
Je kan ook gewoon wat minder dramatisch doen over een woord waarvan je al is uitgelegd wat de spreker ermee bedoelt.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:08:59 #109
pi_220901274
quote:
3s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon wat minder dramatisch doen over een woord waarvan je al is uitgelegd wat de spreker ermee bedoelt.
Zo werkt dat niet.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:10:09 #110
pi_220901287
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja dat zal meer met de VOC vlag te maken hebben.
Waarom zou je met een VOC vlag staan te zwaaien?
Ja weet ik het. Moet je aan zo'n demonstrant vragen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:10:19 #111
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901289
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat is dan precies "die complottheorie"?
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:10:34 #112
pi_220901292
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet.
Werk jij niet op minder drama?

Dat verklaart wel het een en ander.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:11:02 #113
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_220901294
Ik vind haar een vrij vermoeiende debater. Gelukkig krijgt ze nu veel spreektijd zodat ze daar wat aan kan werken.
pi_220901299
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:34 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Volgens mij snap je er zelf geen hol van.
Natuurlijk kom je met een agressieve post zoals deze. En uit deze of je vorige achterlijke posts blijkt niet dat jij 'het wel snapt'.

En die Purifier is ondertussen dit topic druk aan het F5en om zo snel mogelijk de posts van al zijn matties te plussen ongeacht de inhoud _O- _O-
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:11:40 #115
pi_220901302
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

De een werkt tot aan zijn dood en de ander blijft thuis.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:12:23 #116
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De term ubermensch zou ik ook vermijden, als je niet in verband wil worden gebracht met het nationaal socialisme.

Ik denk dat je meer mensen zult tegen komen die het aan de nazi ideologie zal doen denken, dan aan Nietzsche. Hoeveel mensen zijn er onderwezen op school in de boeken van Nietzsche? Volgens mij niet veel in verhouding met lessen over de Tweede Wereldoorlog op basis en middelbare scholen. Hele volksstammen hebben geen idee wie Nietzsche is.

Verzin een nieuw of minder beladen woord als je er iets anders mee bedoelt dan Hitler heeft gedaan.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:12:26 #117
396550 Richestorags
pi_220901306
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jij vindt dat het aan het veranderen is. Dat is niet het geval, de term wordt langzaamaan genormaliseerd en dat komt ook nog eens door bijzonder onfrisse types.

En ook dat...is geen toeval.
Zou Markuszower ermee schermen als het niet aan het veranderen was?

Maar goed, het is echt een non-discussie. Ik denk niet dat we het hier helemaal over eens gaan worden..

Als Lidewij slim is, gebruikt ze de volgende keer mijn voorgestelde term demografische verandering. Wie daar over struikelt, valt direct door de mand.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:13:07 #118
pi_220901309
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat is dan precies "die complottheorie"?
quote:
Het omvolkingscomplot (ook wel de 'omvolkingstheorie' of 'grote vervanging' genoemd) is een racistische complottheorie die stelt dat een heimelijke elite doelbewust de westerse bevolking zou willen vervangen door niet-westerse immigranten. Aanhangers geloven dat dit gebeurt om de eigen cultuur of het 'witte' ras bewust uit te wissen
pi_220901312
quote:

[..]
De witmens had schijt aan de cultuur van de autochtoon.
En de zwartmens, zoals een Afriyie, heeft ook schijt aan de cultuur van de autochtoon.

Gezellig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:14:15 #120
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901316
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ja weet ik het. Moet je aan zo'n demonstrant vragen.
Waarom staat iemand te demonstreren met een VOC vlag?
Ik denk niet om de reden dat hij een nootmuskaat toeslag wil voor op zijn aardappelen.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:14:30 #121
pi_220901317
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zou Markuszower ermee schermen als het niet aan het veranderen was?
Dat die veranderingen plaats vinden ziet iedereen wel en daar mag je ook prima wat van vinden.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:15:15 #122
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901326
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]

Oké, prima dan nemen we die definitie.

En hoe is die op enige wijze gelieerd aan nazi gedachtegoed?
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:16:07 #123
pi_220901331
En het is geen non discussie. Het is gruwelijk eng dat mensen de betekenis van een woord aan de kant willen schuiven (of niet voor waarheid willen aannemen) omdat dat niet in een bepaald narrarief past.

De gehele omvolkingstheorie is een van de extremere en gevaarlijkere. Dat mag nooit genormaliseerd worden
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:16:40 #124
pi_220901340
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oké, prima dan nemen we die definitie.

En hoe is die op enige wijze gelieerd aan nazi gedachtegoed?
Omdat de nazi's die truc uithaalden in geannexeerd gebied..
pi_220901345
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Natuurlijk kom je met een agressieve post zoals deze. En uit deze of je vorige achterlijke posts blijkt niet dat jij 'het wel snapt'.

En die Purifier is ondertussen dit topic druk aan het F5en om zo snel mogelijk de posts van al zijn matties te plussen ongeacht de inhoud _O- _O-
Ja, stel je voor, de plusknop gebruiken waar ie voor bedoelt is.
pi_220901348
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
De gehele omvolkingstheorie is een van de extremere en gevaarlijkere. Dat mag nooit genormaliseerd worden
Dat bepaal ik voor mezelf wel.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:17:36 #127
pi_220901351
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik denk niet om de reden dat hij een nootmuskaat toeslag wil voor op zijn aardappelen.
"Vlaggen veranderen. Het ligt echt aan de onderliggende boodschap. Ja de voc was geen fijne toko, maar ja."
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:17:48 #128
396550 Richestorags
pi_220901353
quote:
En het is geen non discussie. Het is gruwelijk eng dat mensen de betekenis van een woord aan de kant willen schuiven (of niet voor waarheid willen aannemen) omdat dat niet in een bepaald narrarief past.

Ik vind het persoonlijk enger met welk gemak men eeuwen aan opgebouwde cultuur, sociale cohesie, een welvaartstaat en beschaving weggooit voor een obsoleet verdrag uit 1951.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:17:55 #129
pi_220901354
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:17 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat bepaal ik voor mezelf wel.
Op het forum niet.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:18:46 #130
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901364
quote:

[..]
Omdat de nazi's die truc uithaalden in geannexeerd gebied..
En hoe heeft dat feit in enige mate iets te maken met een situatie waarbij een elite, in tegenwoordige tijd, heimelijk de bevolking zou "omvolken"?

Net alsof bank twee betekenissen heeft. Maar omdat de rabobank kut is is het woord bank verboden.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:19:08 #131
pi_220901368
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik vind het persoonlijk enger met welk gemak men eeuwen aan opgebouwde cultuur, sociale cohesie, een welvaartstaat en beschaving weggooit voor een obsoleet verdrag uit 1951.
Maar dat ben ik dan ook volledig met jou eens.
pi_220901371
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Op het forum niet.
Ahja, befehl ist befehl dus.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:20:36 #133
pi_220901386
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:19 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ahja, befehl ist befehl dus.
Je bent er bekend mee blijkbaar.
pi_220901401
FvD mag van mij best aan de macht komen. Als Wilders z’n plannen al niet waar kan maken zie ik FvD ook weinig voor elkaar krijgen. Dan dooft de vlam daar toch snel weer uit.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220901402
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je bent er bekend mee blijkbaar.
Sja, je moet het niet gek vinden dat je tegenspraak krijgt als je dictatortje wil gaan spelen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:21:53 #136
pi_220901405
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat wil je nou horen van me, dat die mensen niet helemaal goed bij de kokosnoot zijn? Dat was nou juist mijn punt.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:22:31 #137
pi_220901415
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:21 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Sja, je moet het niet gek vinden dat je tegenspraak krijgt als je dictatortje wil gaan spelen.
Ik zeg enkel dat je je aan de regels moet houden.
pi_220901434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zeg enkel dat je je aan de regels moet houden.
Want daar staat in dat je het woord omvolking niet 'mag' gebruiken? :')
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:23:58 #139
pi_220901438
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En hoe heeft dat feit in enige mate iets te maken met een situatie waarbij een elite, in tegenwoordige tijd, heimelijk de bevolking zou "omvolken"?

Net alsof bank twee betekenissen heeft. Maar omdat de rabobank kut is is het woord bank verboden.

Het verbaast me dat dit je allemaal niets zegt.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:24:15 #140
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
"Vlaggen veranderen. Het ligt echt aan de onderliggende boodschap. Ja de voc was geen fijne toko, maar ja."
"Toen waren we nog rijk"
Niet wetende dat in die tijd vrijwel het leeuwendeel naar een handjevol rijke kooplieden ging en het gros van de Hollanders op een muf beschimmeld stro bed moest slapen.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:24:45 #141
pi_220901453
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:23 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Want daar staat in dat je het woord omvolking niet 'mag' gebruiken? :')
Dat klopt. Onironisch dan wel, we bespreken het nu.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:25:39 #142
pi_220901469
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"Toen waren we nog rijk"
Niet wetende dat in die tijd vrijwel het leeuwendeel naar een handjevol rijke kooplieden ging en het gros van de Hollanders op een muf beschimmeld stro bed moest slapen.
Het gros was straatarm joh :D
pi_220901481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt. Onironisch dan wel, we bespreken het nu.
Bijzonder treurig. Zegt weer genoeg over hoe ver het hier is afgezakt.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:27:21 #144
pi_220901503
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:26 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat was al zo toen jij je registreerde hoor.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:27:57 #145
pi_220901508
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"Toen waren we nog rijk"
Jij en @Straatcommando. doen er goed aan eens terug te lezen wat ik nou eigenlijk over die VOC vlag hebt gepost. Jullie versterken elkaar in je onbegrip van wat ik ermee bedoelde.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:28:55 #146
pi_220901521
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:26 schreef PurifieR het volgende:

[..]
quote:
85s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Jij en @:Straatcommando. doen er goed aan eens terug te lezen wat ik nou eigenlijk over die VOC vlag hebt gepost. Jullie versterken elkaar in je onbegrip van wat ik ermee bedoelde.
Ik maakte er een karikatuur van, sorry. Ik snap wat je wilde zeggen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:29:38 #147
pi_220901532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Ik maakte er een karikatuur van, sorry. Ik snap wat je wilde zeggen.
Oké, ik vergeef je.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 21:30:10 #148
236264 crew  capricia
pi_220901535
quote:

[..]
Nee, de FvD hoeft helemaal niet uitgesloten te worden. Al zeker niet omdat Klaver dat wil.

Van mij mag je alles stemmen wat je wil hoor. Het is een legitieme partij. En wel stemmen is imo altijd beter dan niet stemmen.

Maar ik probeerde meer het mechanisme aan te geven in mijn post. Dat het uitsluiten eerst voor de PVV opging. En nu kennelijk voor FvD.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:30:27 #149
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901537
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Het verbaast me dat dit je allemaal niets zegt.
Uit welk jaar dateert dit plaatje?
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:32:03 #150
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901547
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:21 schreef Nexum het volgende:
FvD mag van mij best aan de macht komen. Als Wilders z’n plannen al niet waar kan maken zie ik FvD ook weinig voor elkaar krijgen. Dan dooft de vlam daar toch snel weer uit.
Dat zal helaas gaan gebeuren.
Thierry groeide ook redelijk snel, het zogenaamde "fatsoenlijk" alternatief voor Wilders. Daarna pas zagen veel mensen wat voor clown het eigenlijk was, en toen Corona kwam werd het een dorpsidioot. Daarna werd Caroline de nieuwe messias, en nu zitten we met deze nieuwe Lidewij profeet opgescheept.

Oh ja, na Caroline werd Wilders nog even afgestoft die het allemaal moest gaan fixen. Ging lekker, een echte verbinder was die man. :')
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:32:37 #151
pi_220901548
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Uit welk jaar dateert dit plaatje?
Ergens in de jaren 30. In ieder geval voor de tweede wereldoorlog nog.
pi_220901570
quote:
Of zo het lijkt.

Ik dacht het niet. FvD blijft gewoon en gaat alleen maar groeien. In plaats van elkaar continu onderuit te halen en partijen uit te sluiten, zouden ze eens moeten beginnen met het oplossen van de echte problemen in Nederland.
greetings and salutations
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:35:38 #153
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901572
quote:
85s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Jij en @:Straatcommando. doen er goed aan eens terug te lezen wat ik nou eigenlijk over die VOC vlag hebt gepost. Jullie versterken elkaar in je onbegrip van wat ik ermee bedoelde.
Ja ik lees het terug.
Maar als iemand met een VOC vlag het heeft over demografische veranderingen dan gaat het meestal iets verder dan een simpele bezorgde burger die een nieuwe moskee in zijn buurt vreemd vindt of zo.

Die vlag wordt traditiegetrouw samen met de prinsenvlag herhaaldelijk gebruikt door neo nazi's
pi_220901581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:35 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik dacht het niet. FvD blijft gewoon en gaat alleen maar groeien. In plaats van elkaar continu onderuit te halen en partijen uit te sluiten, zouden ze eens moeten beginnen met het oplossen van de echte problemen in Nederland.
Dat doen ze toch ook, door de rascistische elementen van de FvD te bespreken.
pi_220901598
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat zal helaas gaan gebeuren.
Thierry groeide ook redelijk snel, het zogenaamde "fatsoenlijk" alternatief voor Wilders. Daarna pas zagen veel mensen wat voor clown het eigenlijk was, en toen Corona kwam werd het een dorpsidioot. Daarna werd Caroline de nieuwe messias, en nu zitten we met deze nieuwe Lidewij profeet opgescheept.

Oh ja, na Caroline werd Wilders nog even afgestoft die het allemaal moest gaan fixen. Ging lekker, een echte verbinder was die man. :')
Nederland leert het nooit. Rechts heeft sinds corona laten zien dat het niks meer is dan een clubje profiteurs wat constant van standpunten veranderd en alleen maar bezig is met zieltjes winnen. FvD begon notabene als een soort rechtse D66 met op sommige punten zoals onderwijs zelfs progressieve ideeën. Inmiddels is het gewoon PVV in een extremer jasje. VVD idem, daar is ook niks meer van over. Was jarenlang een pragmatische rechtse partij (die overigens wel te vaak opkwam voor het bedrijfsleven en niet genoeg voor de middenklasse) en nu meer een PVV-lite is geworden.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:38:57 #156
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901602
quote:

[..]
Ik ben het eens dat ze gaan groeien. Er is zoals gezegd weer een nieuwe profeet op populistisch/extreem rechts.

Maar net zoals voorgangers gaan dit soort figuren niets goeds brengen, integendeel.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 21:40:00 #157
236264 crew  capricia
pi_220901613
quote:

[..]
Dat laatste zeker. De oplossing zit toch echt in het adresseren van de voedingsbodem.

De oplossing zit niet in bijvoorbeeld het verbieden van partijen (wat sommigen in de kamer met de PVV willen), want dan word je alsnog keihard rechts ingehaald. Door een partij die wel de vereiste ledenstructuur heeft.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:40:05 #158
pi_220901615
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja ik lees het terug.
Maar als iemand met een VOC vlag het heeft over demografische veranderingen dan gaat het meestal iets verder dan een simpele bezorgde burger die een nieuwe moskee in zijn buurt vreemd vindt of zo.

Die vlag wordt traditiegetrouw samen met de prinsenvlag herhaaldelijk gebruikt door neo nazi's
Ja maar dat probeer ik dus te zeggen, de discussie gaat niet om of die vlag goed of slecht is. We hadden het over de term "demografische hervorming" of zoiets als vervanging voor het woord omvolking, want dat laatste is een fout woord. Daarop zei ik dat als een demonstrant met zo'n VOC vlag of whatever iets roept over demografische omvolking, die term ook besmet raakt en niet meer gezegd mag worden, want dan is het geassocieerd met iemand met een fout gedachtengoed. Gaat er dus om dat ook als we een nieuwe term gaan verzinnen om te gebruiken in plaats van omvolking, de betekenis daarvan ook kan veranderen als verkeerde mensen het gaan gebruiken.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:40:43 #159
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220901619
quote:
Of zo het lijkt.

Jij wil FvD uitsluiten?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220901632
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij wil FvD uitsluiten?
Fvd zal standpunten moeten maken waar anderre partijen bij aanwillen sluiten.

Partij voor de naaste liefde werd toch ook 'buitengesloten'
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:43:27 #161
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220901636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk ook ranzige partij.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 21:44:23 #162
236264 crew  capricia
pi_220901639
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij wil FvD uitsluiten?
Iedereen leest mij verkeerd. Dus ik heb het waarschijnlijk verkeerd geschreven. :D

Het establishment wil nu Forum uitsluiten. Zoals men ooit ook de PVV uitstoot.

Wat mij betreft sluiten we geen enkele (hedendaagse) partij uit.
Het is namelijk ook de kanarie in de koolmijn.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:46:07 #163
pi_220901648
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Iedereen leest mij verkeerd. Dus ik heb het waarschijnlijk verkeerd geschreven. :D

Het is namelijk ook een kanarie in de koolmijn.
Nou..ik begreep hem.

Verder mee eens.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:46:12 #164
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220901649
quote:

[..]

Ik las alleen je eerste post. Doe alles vanaf mijn mob schermpje.
FvD uitsluiten lost het probleem niet op. Het stoppen van asielmigratie wel.
pi_220901655
Als je dat debat luistert zegt Lidewij niks verkeerds maar weigert ze woorden in haar mond te leggen door excuses aan te bieden:

Je bent racistisch he want je wil alleen voor blanke Nederlanders opkomen?

Nee, ik kom op voor de autochtone Nederlanders, die hier dus allang wonen.

En heel NL hoort dat, dit gaat haar heel veel stemmen opleveren en dit debat slaat dus totaal de plank mis voor de partijen die FvD proberen te framen.

Check de absolute top reacties op het linkse Nu.nl
quote:
Ik vond dat RTL nieuws het gisteren goed zei, het debat ging vooral over “elkaar de maat nemen” en niet over beleid.

Het is het zoveelste debat waarbij kamerleden de grootste moraalridder proberen uit te hangen, maar verder helemaal niets toevoegen. Stop met elkaar eindeloos te verwijten, elkaar zaken aan te praten. Ga wetten maken, ga problemen oplossen en voeg daadwerkelijk wat productiefs toe!
.
>1000 likes
quote:
. De oude trukendoos wordt weer geopend. Dit keer tegen opkomende concurrent Liedewij Vos. Als iemand te populair wordt en potentieel stemmen bij de gevestigde orde weghaalt, dan wordt deze collectief neergesabeld.
Ik vind haar een kanjer en ga zeker op haar stemmen. Hopelijk nog heel, hèèl veel Nederlanders met mij.
Vakman pur sang
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:47:45 #166
pi_220901662
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik las alleen je eerste post. Doe alles vanaf mijn mob schermpje.
Partijen verbieden is echt iets heel extreems en tot nu toe is het FvD nog niet in de buurt gekomen om dat te rechtvaardigen.

En dat er wat moet gebeuren op gebied van een migratie staat ook vast. Dat lijkt me eerder iets voor de gevestigde partijen om op te pakken, maar ja
pi_220901664
quote:
Iedereen leest mij verkeerd. Dus ik heb het waarschijnlijk verkeerd geschreven.

Eerst las ik het verkeerd, daarna begon ik te twijfelen of ik het wel goed begrepen had 😄
greetings and salutations
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 21:50:24 #168
236264 crew  capricia
pi_220901681
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je dat debat luistert zegt Lidewij niks verkeerds maar weigert ze woorden in haar mond te leggen door excuses aan te bieden:

En heel NL hoort dat, dit gaat haar heel veel stemmen opleveren en dit debat slaat dus totaal de plank mis voor de partijen die FvD proberen te framen.

[..]
[..]

Toch moet je je afvragen of zo'n debat überhaupt iets gaat veranderen. Alleen maar meer mensen die zich ingraven. Alleen maar meer polarisering. (Dat kan trouwens ook prima een doel zijn)
Want een FvD stemmer, gaat nu niet opeens wat anders stemmen. En iemand van buiten FvD, gaat nu niet opeens denken 'hey, die partij ga ik stemmen'.

Het is meer voor de achterban dit. En het gaat geen enkele tegenstander overtuigen.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:52:08 #169
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220901694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Partijen verbieden is echt iets heel extreems en tot nu toe is het FvD nog niet in de buurt gekomen om dat te rechtvaardigen.

En dat er wat moet gebeuren op gebied van een migratie staat ook vast. Dat lijkt me eerder iets voor de gevestigde partijen om op te pakken, maar ja
Er moet zeker wat gebeuren.
Ben nu even in Palermo, ook daar wel een aantal migranten die er leven en werken. Maar nergens last van, die mensen zijn aan het werk of vallen niemand lastig. Politie is ook een autoriteit hier, vriendelijk maar durft zeker hatdhandig in te grijpen.
Juist door die halve tolerantie zitten we in deze situatie. De staat moet weer voor Nederlanders op komen.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 21:52:14 #170
236264 crew  capricia
pi_220901695
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:48 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Eerst las ik het verkeerd, daarna begon ik te twijfelen of ik het wel goed begrepen had 😄
Alleen maar top van je dat je het even navraagt. :D
- Goethe, “Faust”
pi_220901709
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Toch moet je je afvragen of zo'n debat überhaupt iets gaat veranderen. Alleen maar meer mensen die zich ingraven. Alleen maar meer polarisering. (Dat kan trouwens ook prima een doel zijn)
Want een FvD stemmer, gaat nu niet opeens wat anders stemmen. En iemand van buiten FvD, gaat nu niet opeens denken 'hey, die partij ga ik stemmen'.

Het is meer voor de achterban dit. En het gaat geen enkele tegenstander overtuigen.
Nee tuurlijk niet, dat hele debat irriteert me enorm.
Komt van Jetten en co dat het er moest komen.

zoals de eerste reactie zegt: ga in het werk en ga dingen oplossen!
Vakman pur sang
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:55:33 #172
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901736
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ja maar dat probeer ik dus te zeggen, de discussie gaat niet om of die vlag goed of slecht is. We hadden het over de term "demografische hervorming" of zoiets als vervanging voor het woord omvolking, want dat laatste is een fout woord. Daarop zei ik dat als een demonstrant met zo'n VOC vlag of whatever iets roept over demografische omvolking, die term ook besmet raakt en niet meer gezegd mag worden, want dan is het geassocieerd met iemand met een fout gedachtengoed. Gaat er dus om dat ook als we een nieuwe term gaan verzinnen om te gebruiken in plaats van omvolking, de betekenis daarvan ook kan veranderen als verkeerde mensen het gaan gebruiken.
Demografische verandering is een term die door de hele linie gebruikt wordt als het om dit onderwerp (immigratie/asiel) gaat.

Omvolking is echter een oude term die afgestoft is en al jaren wordt gebruikt door een radicaal rechtse complot theorie. Het probleem is dus dat op het moment dat je omvolking gebruikt het niet meteen duidelijk is of je naar die complottheorie verwijst of niet.

Het veroorzaakt alleen maar verwarring. En als dus een partij zoals FvD waarvan een deel van de achterban herhaaldelijk nazistische, fascistische, en/of racistische uitspattingen heeft gedaan het woord omvolking gebruikt, tja, dan is het niet raar dat mensen toch vragen gaan stellen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:55:42 #173
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220901738
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Het lijkt FOK! wel. ;)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_220901761
quote:

[..]
>1000 likes
[..]

Ik sta er oprecht van te kijken dat die reacties door de censuur kwamen daar.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:58:29 #175
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901763
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Goed punt.
Echter denk ik dat die partij nooit meer dan 0 zetels zou hebben behaald.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:00:34 #176
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Demografische verandering is een term die door de hele linie gebruikt wordt als het om dit onderwerp (immigratie/asiel) gaat.

Omvolking is echter een oude term die afgestoft is en al jaren wordt gebruikt door een radicaal rechtse complot theorie. Het probleem is dus dat op het moment dat je omvolking gebruikt het niet meteen duidelijk is of je naar die complottheorie verwijst of niet.

Het veroorzaakt alleen maar verwarring. En als dus een partij zoals FvD waarvan een deel van de achterban herhaaldelijk nazistische, fascistische, en/of racistische uitspattingen heeft gedaan het woord omvolking gebruikt, tja, dan is het niet raar dat mensen toch vragen gaan stellen.
Het lijkt vooral een troef om de discussie maar niet te hoeven voeren. Maar goed. Zal wel, beladen term enzo.

Wordt alleen absoluut niet mee bedoeld wat er gesuggereerd wordt.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:01:42 #177
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901784
quote:

[..]

Het is namelijk ook de kanarie in de koolmijn.
Als die partij verkeerde ideeën heeft, zoals het FvD, of in het geval van de PVV, een partij vol met verkeerde ideeën en onbekwame lieden, dan graag buitensluiten. Wat een circusshow was dat vorige kabinet joh.

Zie ook het voorbeeld van partij voor naastenliefde.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:03:37 #178
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901798
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
Alsof het alleen om asielmigratie gaat.
Wat doen we met Nederlanders met een niet witte huidskleur? Ik heb zomaar het idee dat het FvD daar geen groot fan van is.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:03:56 #179
511221 Hetekip
Depressief
pi_220901802
Op zich zie ik het probleem van een blank Nederland niet zo.

Integratie is massaal gefaald, en op het nieuws is het altijd licht getint.

Ben ik tegen iedereen met een kleurtje? Nee, maar ik zou wel liever zien dat Nederland focust op een opname stop zodat de huizenmarkt en alles weer wat kan afkoelen. Nederland is straks voor iedereen onbewoonbaar.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:04:35 #180
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220901808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:08 schreef Weltschmerz het volgende:
O jee, we hebben haar allemaal standpunten in de mond proberen te leggen en toen hebben we een hoepeltje opgehouden maar ze wilde ook daar niet doorheen springen. Gevaarlijk!
En dat nog bij een zwangere vrouw, het is echt verschrikkelijk dat Henri Bontebal het taalgebruik goor in de mond durft te nemen en daarmee alle fatsoensnormen voorbij gaat.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220901820
quote:

[..]

En dan heb je nog het 'replacement migration' idee/plan van de VN uit 2000.

Ook daarin zou je een bepaalde vorm van 'omvolking' kunnen zien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:07:20 #182
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220901824
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat doen we met Nederlanders met een niet witte huidskleur? Ik heb zomaar het idee dat het FvD daar geen groot fan van is.
Wij zijn het minst rascistische volk zowat.
pi_220901825
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Hetekip het volgende:

Ben ik tegen iedereen met een kleurtje? Nee, maar ik zou wel liever zien dat Nederland focust op een opname stop zodat de huizenmarkt en alles weer wat kan afkoelen. Nederland is straks voor iedereen onbewoonbaar.
Succesvolle integratie moet van beide kanten komen. Nederlanders stellen zich nou bepaald niet heel erg open op naar mensen met een ander kleurtje. Zelfs als deze mensen hier in in Nederland geboren zijn hebben ze moeite met acceptatie.
pi_220901827
FvD is letterlijk de enige echte Nederlandse oppositiepartij
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:08:05 #185
511221 Hetekip
Depressief
pi_220901829
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Succesvolle integratie moet van beide kanten komen. Nederlanders stellen zich nou bepaald niet heel erg open op naar mensen met een ander kleurtje. Zelfs als deze mensen hier in in Nederland geboren zijn hebben ze moeite met acceptatie.
Is andersom ook wel zo hoor. Integratie is gewoon mislukt... Zo'n inburgeringscursus werkt niet, zeker niet als Nederlanders inderdaad ook niet echt mensen opnemen.
pi_220901832
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Hetekip het volgende:

De druk op de woningmarkt zal niet magisch afnemen als we minder asielzoekers toelaten. Het zou enigszins wat druk wegnemen bij sociale huur maar dan nog zit je met het probleem dat de bouw in Nederland vertraagt blijft vanwege ingewikkelde procedures en vergunningen. Het versoepelen daarvan zou veel meer druk wegnemen.
pi_220901835
Dit topic :') :') :')

De vent die racistische boodschappen op de Erasmus brug projecteerde en lid is van een extreemrechts vechtclub die op AIVD lijst staat, een Duitser die te extreem was dat zelfs de AFD hem de partij uit heeft gezet en een Sloveen met neonazi banden liepen vrolijk rond bij een congres van de jongeren partij van FvD en zaten zelfs bij Lidewij de Vos aan tafel als eregast(en).

Bij de gemeente verkiezingen zaten er tussen de kandidaten mensen met neonazi gedachtes en lui die een blanke etnostaat nastreven, gedachtegoed die de partij NIET wou afkeuren of die mensen van de lijst halen zoals bij een fatsoenlijke partij het geval zou zijn.

Maar de hoogopgeleide Lidewij de Vos was uiteraard niet bekend de historische lading van het woord omvolking en gebruikt dat natuurlijk echt, ECHT!, niet in de context van die historische lading.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220901838
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dat nog bij een zwangere vrouw, het is echt verschrikkelijk dat Henri Bontebal het taalgebruik goor in de mond durft te nemen en daarmee alle fatsoensnormen voorbij gaat.
Waarom is het relevant dat het een zwangere vrouw is?

Dit hele debat was een ontzettend zwaktebod, van alle kanten.
pi_220901844
quote:

Europa is by default een blank continent. Kan je leuk vinden of niet.. Is zoooo
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:11:17 #190
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:04 schreef BlaZ het volgende:
En dat nog bij een zwangere vrouw,
Geen zorgen hoor, volgens mij weet het baby'tje nog niet wat goor betekent.
pi_220901853
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is het hele probleem.
Nu.nl kopt:
“FVD wil geen afstand nemen van extreem rechts gedachtegoed.”

Echter dat klopt niet.
De FvD wil zich niet laten framen als extreem rechtse partij en wil dat wanneer ze zeggen dat ze opkomen voor Nederlanders boven mensen met een migratieachtergrond dat dit geen racisme is.

Als je dan afstand neemt of excuses aanbiedt is toegeven aan het frame dat je wens extreem rechts was.

Daar moeten we in Nl vanaf: je mag zeggen ik ben blank en ben trots op mijn mensen.
Net zoals homos, LBTQers, negers, Aziaten, indianen, en dwergmensen dat mogen zeggen.
Vakman pur sang
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:11:22 #192
56749 BlaZ
pi_220901854
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom is het relevant dat het een zwangere vrouw is?

Dit hele debat was een ontzettend zwaktebod, van alle kanten.
Omdat je daar netjes mee om gaat, Bontebal heeft daar zijn ware ranzige aard laten zien, wat een onchristelijk stuk afval is dat zeg.
pi_220901855
You say potato, I say potahto.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220901867
Net afgekeken.
Wat een jankerds

Bekijk deze YouTube-video

Goed gedaan meid.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220901868
quote:
Succesvolle integratie moet van beide kanten komen.
Nee.

Nee, dat moet die helemaal niet.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:13:03 #196
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901869
quote:

[..]
Precies.
Die zogenaamde beroemde "Nederlandse tolerantie" is altijd al gelul geweest.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:14:11 #197
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901879
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef Viesdik het volgende:
FvD is letterlijk de enige echte Nederlandse oppositiepartij
Dat is de SP als je het mij vraagt, echter hebben mensen gekozen om die partij te laten creperen.
pi_220901889
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Omdat je daar netjes mee om gaat, Bontebal heeft daar zijn ware ranzige aard laten zien, wat een onchristelijk stuk afval is dat zeg.
de Vos zei dat de verantwoordelijkheid voor verkrachtingen e.d. door asielzoekers liggen bij onder andere Bontebal, waarop hij reageerde met "hoe goor wil je het hebben?"

Ja, dat is inderdaad "zijn ware ranzige aard".

Doe niet zo raar zeg.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 22:17:00 #199
pi_220901893
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is de SP als je het mij vraagt, echter hebben mensen gekozen om die partij te laten creperen.
De SP laat zichzelf ook creperen hoor.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:17:33 #200
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901897
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:09 schreef Timwonnacott het volgende:
Dit topic :') :') :')

De vent die racistische boodschappen op de Erasmus brug projecteerde en lid is van een extreemrechts vechtclub die op AIVD lijst staat, een Duitser die te extreem was dat zelfs de AFD hem de partij uit heeft gezet en een Sloveen met neonazi banden liepen vrolijk rond bij een congres van de jongeren partij van FvD en zaten zelfs bij Lidewij de Vos aan tafel als eregast(en).

Bij de gemeente verkiezingen zaten er tussen de kandidaten mensen met neonazi gedachtes en lui die een blanke etnostaat nastreven, gedachtegoed die de partij NIET wou afkeuren of die mensen van de lijst halen zoals bij een fatsoenlijke partij het geval zou zijn.

Maar de hoogopgeleide Lidewij de Vos was uiteraard niet bekend de historische lading van het woord omvolking en gebruikt dat natuurlijk echt, ECHT!, niet in de context van die historische lading.

Ook als ze een swastika op haar hoofd zou laten tatoeëren (want swastika werd al gebruikt vóór het Derde Rijk), of als ze haar kindje Dolfje noemt, moet ze volgens bepaalde users hier nog steeds het voordeel van de twijfel krijgen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:17:44 #201
511221 Hetekip
Depressief
pi_220901900
quote:

[..]
Ik stem al jaren SP. Blijf dat ook doen.
pi_220901905
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:12 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Nee.

Nee, dat moet die helemaal niet.
Nee? Hoe kun je van iemand verwachten gemotiveerd te blijven als diegene als stront wordt behandeld?
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:18:39 #203
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901912
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De SP laat zichzelf ook creperen hoor.
Ja, eens.
Dat terwijl die partij eigenlijk voor een groot deel van de onderlaag van de bevolking echt hard nodig is.
pi_220901916
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee? Hoe kun je van iemand verwachten gemotiveerd te blijven als diegene als stront wordt behandeld?
Wat ik wil zeggen is dat Nederlanders zich op geen enkel vlak hoeven aan te passen aan de nieuwkomers. Die hebben zich aan ons aan te passen, niet andersom. Wil je dat niet, dan verdien je het ook gewoon om 'als stront' behandeld te worden.
pi_220901921
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is het hele probleem.
Nu.nl kopt:
“FVD wil geen afstand nemen van extreem rechts gedachtegoed.”

Echter dat klopt niet.
De FvD wil zich niet laten framen als extreem rechtse partij en wil dat wanneer ze zeggen dat ze opkomen voor Nederlanders boven mensen met een migratieachtergrond dat dit geen racisme is.
Nederland, los van asielmigratie, kent ook nog 3 Caribische eilanden met een zwarte bevolking, een grote mix van Surinaamse, Indonesische en Molukse roots in de bevolking van onze voormalige koloniën die allemaal Nederlander zijn, een lange historie met het land Nederland hebben en doorgaans ook zijn geboren als Nederlander.

Nederland is al een paar eeuwen niet uitsluitend 'blank', als je dus aankomt met zinnen als we komen op voor de blanke Nederlander dan zit daar per definitie al een flinke racistische ondertoon aan.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:20:03 #206
56749 BlaZ
pi_220901922
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:15 schreef beefkeek het volgende:

[..]
de Vos zei dat de verantwoordelijkheid voor verkrachtingen e.d. door asielzoekers komt door onder andere Bontebal, waarop hij reageerde met "hoe goor wil je het hebben?"

Ja, dat is inderdaad "zijn ware ranzige aard".

Doe niet zo raar zeg.
De verwijzing was naar Lidewij zelf en de ongeboren baby, je moet het wel juist interpreteren.
pi_220901925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:19 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wat ik wil zeggen is dat Nederlanders zich op geen enkel vlak hoeven aan te passen aan de nieuwkomers. Die hebben zich aan ons aan te passen, niet andersom. Wil je dat niet, dan verdien je het ook gewoon om 'als stront' behandeld te worden.
Ik heb het niet over aanpassen, ik heb het over normaal doen. Mensen accepteren voor wie ze zijn. Geen racistisch geneuzel.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:20:36 #208
56749 BlaZ
pi_220901926
quote:

[..]
Die hebben dan ook compleet onrealistische communistische standpunten.
pi_220901938
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De verwijzing was naar Lidewij zelf en de ongeboren baby, je moet het wel juist interpreteren.
De verwijzing van Bontebal? Hoe kom je daar dan weer bij?
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:22:13 #210
56749 BlaZ
pi_220901943
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:21 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De verwijzing van Bontebal? Hoe kom je daar dan weer bij?
Toon grammaticaal maar aan dat het niet zo is.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:23:46 #211
396550 Richestorags
pi_220901950
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:19 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Nederland, los van asielmigratie, kent ook nog 3 Caribische eilanden met een zwarte bevolking, een grote mix van Surinaamse, Indonesische en Molukse roots in de bevolking van onze voormalige koloniën die allemaal Nederlander zijn, een lange historie met het land Nederland hebben en doorgaans ook zijn geboren als Nederlander.

Nederland is al een paar eeuwen niet uitsluitend 'blank', als je dus aankomt met zinnen als we komen op voor de blanke Nederlander dan zit daar per definitie al een flinke racistische ondertoon aan.
Punt is, elke groep heeft zijn eigen gemeenschap. De blanke bevolking (en dan met name een bepaalde subset) voelt zich ontheemd en krijgt ook overal te horen dat ze een soort erfzonde hebben. Is niks racistisch aan.
pi_220901965
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik moet grammaticaal aantonen dat de opmerking van Bontebal niet over het ongeboren kind van de Vos gaat? Is dit een nieuwe vorm van discussiëren, een soort Scrabble met extra stappen?

Wie eist bewijst. Dus laat maar zien waarom de opmerking van Bontebal over haar ongeboren kind gaat en niet over haar opmerking.
pi_220901976
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:19 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Daarom zeg ik Nederlanders en niet blanke Nederlanders.
Dat zegt FvD ook, nergens kun je ze betrappen op blanke Nederlanders, dat wordt er dus bij gefantaseerd en dat is juist het hele punt
Vakman pur sang
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:29:30 #214
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
"Hoe goor wil je het hebben dat je dit soort dingen tegen kamerleden zegt", nadat zij Bontebal had verweten dat verkrachtingen zijn schuld zijn.

Dus wat heeft dat met haar zwanger zijn te maken?
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:31:41 #215
56749 BlaZ
pi_220902004
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"Hoe goor wil je het hebben. Dat je dit soort dingen tegen kamerleden zegt", nadat zij Bontebal had verweten dat verkrachtingen zijn schuld zijn.

Dus wat heeft dat met haar zwanger zijn te maken?
Zo.

Ze insinueerde ook niet dat de verkrachtingen zijn schuld waren.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:34:30 #216
511221 Hetekip
Depressief
pi_220902047
De Romeinen kregen op een gegeven moment grote problemen. De plebs gingen vechten tegen de patriciërs.

De patriciërs claimde zich dingen toe en onderdrukte de plebejers. Het gevolg, de plebejers gingen geweld inzetten.

Ik snap forum voor democratie wel. Als er jaren lang beleid is door de politiek; wat een leeuwendeel van het volk niet wil. Vroeg of laat krijg je dan geweld, met ontevredenheid als motivatie. Ik snap niet waarom een Bontebal of andere politici dit niet gebruiken.

Ze moeten eens een geschiedenisboek openslaan, en ik ben op zich geen FvD stemmer, omdat ik geen covidwappie ben.
pi_220902053
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zo.

de Vos over Bontebal:
quote:
Zodat hij zich niet hoeft te verantwoorden voor die verkrachtingen en die moorden die ik net heb opgesomd.
Nee, echt niet?
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:35:22 #218
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902055
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zo.

Dan lijkt hij dat te denken, dan nog, wat heeft zijn uitspraak met haar zwanger zijn of ongeboren kind te maken? :')
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:37:42 #219
287741 matspontius
pi_220902073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als je de democratie niet beschermd (en dat doe je niet door te framen, dat ben ik met je eens) krijg je Turkse of Amerikaanse toestanden.
Je bent het niet met elkaar eens - prima, moet kunnen, Dan ga je met die partijleden in discussie en kom je met een goed onderbouwd beleidsplan als contra. Maar het continu framen van een persoon is echt zeer kwalijk en ronduit gevaarlijk - zie Kirk, Fortuyn, etc.

Verder is het uitsluiten/negeren van een partij, die toch een flink aantal stemmen heeft en waarschijnlijk nog veel meer gaat krijgen, ronduit kinderachtig en een gigantische faal voor diegenen die dat doen.

Als je het niet eens met de Vos (en dat kan natuurlijk heel goed) dan pak je haar aan net zoals zij anderen aanpakt en ga je niet zitten jijbakken en janken. Niet bepaald een goed voorbeeld wat het volk wil zien namelijk!
"Hoka Hey!"
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:38:24 #220
56749 BlaZ
pi_220902079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
de Vos over Bontebal:
[..]
Nee, echt niet?
Verantwoorden of schuld hebben aan is niet bepaald het zelfde.
pi_220902087
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:34 schreef Hetekip het volgende:
en ik ben op zich geen FvD stemmer, omdat ik geen covidwappie ben.
Wat een complete onzin.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:40:09 #222
511221 Hetekip
Depressief
pi_220902091
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:39 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wat een complete onzin.
De manier waarop FvD met covid omging, maakt dat ik ze niet vertrouw. Dat is geen onzin.
pi_220902092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Verantwoorden of schuld hebben aan is niet bepaald het zelfde.
Met dat inzicht in grammatica kun je me vast uitleggen waar Bontebal het over het ongeboren kind van de Vos had.
pi_220902095
quote:
[..]

Ik ben geen FvD-stemmer, maar de beschuldigingen en je oproep hier doen veel denken aan hoe Poetin en Erdogan omgaan met oppositiepartijen.
pi_220902101
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Punt is, elke groep heeft zijn eigen gemeenschap. De blanke bevolking (en dan met name een bepaalde subset) voelt zich ontheemd en krijgt ook overal te horen dat ze een soort erfzonde hebben. Is niks racistisch aan.
Sorry dat ik het zeg maar dat is het wel. Een Nederlander met een andere huidskleur heeft evenveel recht hier te wonen als een Nederland met een blanke huiskleur. Elk andere opvatting daarover is racistisch, overigens is de opvatting dat blanke mensen een erfzonde hebben eveneens racistisch.

Een discussie over de effecten van (asiel)migratie op de Nederlandse maatschappij is prima te voeren zonder daar huidskleur aan te koppelen, want die heeft er namelijk niets mee te maken. De blanke oostblokkers zorgen hier ook voor genoeg overlast.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daarom zeg ik Nederlanders en niet blanke Nederlanders.
Dat zegt FvD ook, nergens kun je ze betrappen op blanke Nederlanders, dat wordt er dus bij gefantaseerd en dat is juist het hele punt
Niet? 5 dagen geleden:

https://fvd.nl/videos/0ZgW_YVhrVI

"Kabinet verkiest Eritreese Abdullah boven blanke Hollander", Milan Schenk (FVD) over discriminatie
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:41:56 #226
56749 BlaZ
pi_220902102
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Met dat inzicht in grammatica kun je me vast uitleggen waar Bontebal het over het ongeboren kind van de Vos had.
"Het" is een verwijzing naar haar.
pi_220902107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:40 schreef Hetekip het volgende:

[..]
De manier waarop FvD met covid omging, maakt dat ik ze niet vertrouw. Dat is geen onzin.
De manier waarop drang/dwangpartijen als d66 omgingen met covid maakte dat ik júist FvD volledig ben gaan vertrouwen.

Die hadden liefst nog mij die prik erin geforceerd.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:42:34 #228
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:37 schreef matspontius het volgende:
zie Kirk
Hoeven we echt geen traan om te laten hoor.
Als die zijn zin had gekregen was de VS op volle stoom helemaal terug gegaan naar een 17e eeuwse puriteinse theocratie.
pi_220902114
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je komt duidelijk niet uit de regio Rotterdam.

"Het" is een verwijzing naar de opmerking. "Hoe goor wil je het hebben" = Hoe goor wil je de opmerking hebben
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:44:06 #230
56749 BlaZ
pi_220902121
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je komt duidelijk niet uit de regio van Rotterdam.

"Het" is een verwijzing naar de opmerking. "Hoe goor wil je [i]het[i] hebben" = Hoe goor wil je de opmerking hebben
Nee, gelukkig kom ik niet uit een arm paupergat.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:44:12 #231
287741 matspontius
pi_220902122
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Putje bij paaltje, ze zijn gewoon bang voor haar. net zoals ze dat waren voor Fortuyn - als je die debatten ook goed analyseert dan zie je pas hoe treurig het gesteld is met de Nederlandse politiek :R
"Hoka Hey!"
pi_220902127
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, gelukkig kom ik niet uit een arm paupergat.
Hihaho goeie. Geef nou maar gewoon toe dat je verdachtmaking totale onzin was.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:45:21 #233
511221 Hetekip
Depressief
pi_220902131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:42 schreef PurifieR het volgende:

[..]
De manier waarop drang/dwangpartijen als d66 omgingen met covid maakte dat ik júist FvD volledig ben gaan vertrouwen.

Tja, ik snap het wel dat een prik vrije keuze zou moeten zijn.

Aan de andere kant, hoe ze schopte tegen de lockdown en corona afdeden als een griepje. Niet echt mijn partij, weinig vertrouwen in de FvD
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:47:47 #234
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:23 schreef Richestorags het volgende:
De blanke bevolking (en dan met name een bepaalde subset) voelt zich ontheemd en krijgt ook overal te horen dat ze een soort erfzonde hebben. Is niks racistisch aan.
Nederlanders van Turkse komaf voelen zich blijkbaar ontheemd.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:49:07 #235
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902154
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee man, het is een verwijzing naar de uitspraak/situatie.
Maak jezelf nou niet zo belachelijk joh.
pi_220902161
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:42 schreef Harvest89 het volgende:
Walgelijke uitspraak.

Maargoed, dan vind je het vast prima als ik geen traan zal laten wanneer iets vergelijkbaars zou gebeuren met een linkse politicus.

Maarja, de kogel komt enkel van links.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:53:23 #237
117098 Hathor
Effe niet
pi_220902174
quote:

Vind ik ook niet, huidskleur vind ik niet zo belangrijk. Onoverbrugbare culturele verschillen daarentegen vind ik cruciaal, daarom ben ik in principe altijd anti islam.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:54:16 #238
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902177
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:50 schreef PurifieR het volgende:
Walgelijke uitspraak.
Ja dat mag je vinden, ik leg echter meteen daarna uit waarom ik die mening heb.
Kirk was een wolf in schaapskleren.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:55:07 #239
117098 Hathor
Effe niet
pi_220902183
quote:

[..]
Als die zijn zin had gekregen was de VS op volle stoom helemaal terug gegaan naar een 17e eeuwse puriteinse theocratie.
Geen goed woord over voor deze uitspraak, je bent een smerig stuk stront.
pi_220902187
quote:

[..]
jimmy :')
pi_220902201
Die de Vos kleedt zich ook altijd alsof ze de vrouw van goebbels is :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220902202
De Schildmaagd van de Lage Landen

Het plein was koud, maar de blik van Lidewij brandde van vastberadenheid.
Ze stond daar niet alleen als leidster, maar ook als moeder; de toekomst van haar ongeboren kind gaf haar de kracht van de Walkuren uit de oude Noordse sagen.

Tegenover haar trok een leger van critici en machtshebbers de messen. Ze zagen haar als een existentiële dreiging voor hun comfortabele status quo en openden de jacht. De lucht hing vol modder, spot en bittere verwensingen.
Ze probeerden haar te demoniseren, haar te brandmerken als het absolute kwaad, in de hoop dat haar stem zou smoren in de wind.
Maar Lidewij week geen millimeter. Met opgeheven zwaard en een schild van pure principes keerde ze zich tegen de storm. Haar stem sneed door het kabaal, herinnerend aan de onverschrokkenheid van Jeanne d'Arc voor de rechters: "Al eist deze strijd mij mijn eigen leven, ik wijk niet voor jullie tirannie."

Vanuit de ivoren torens van het regime klonken de bevelen om haar te verbannen en het zwijgen op te leggen.
De heersers, badend in de decadentie van het hof, bespotte en verketterde haar.
Ze vreesden haar. Want terwijl de paleispoorten zich sloten voor het gewone volk, zocht Lidewij juist de modder van de straten op.
Zij deelde het brood met de armen en gaf een stem aan de stemlozen. Ze was de personificatie van de ridders van de Ronde Tafel: een baken van gerechtigheid in een tijd van diepe morele crisis.

Steeds meer mensen zagen in haar een strijdster die niet vocht voor eigen gewin, maar als een levend schild die voor haar cultuur en haar mensen stond.
Zij dachten haar te breken nog voor ze goed en wel in het zadel zat.
Maar Lidewij toonde de wereld dat ware moed niet schuilt in de pluche stoelen van de macht, maar in het hart van hen die weigeren te buigen.
Het epos van de schildmaagd was begonnen, en het volk had zijn kampioen gekozen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 27-05-2026 23:03:11 ]
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:58:06 #243
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902204
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Geen goed woord over voor deze uitspraak, je bent een smerig stuk stront.
Ik heb geen idee of jij en PurifieR, zwaar religieuze fanatici zijn of zo. In het geval van niet, mag je blij zijn dat zo'n figuur niet aan de macht is of grote invloed heeft.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:58:44 #244
396550 Richestorags
pi_220902210
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:41 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Sorry dat ik het zeg maar dat is het wel. Een Nederlander met een andere huidskleur heeft evenveel recht hier te wonen als een Nederland met een blanke huiskleur.
Wie zegt dat dat niet zo is dan?

quote:
Elk andere opvatting daarover is racistisch,
Dan weet je niet wat dat woord betekent.

quote:
overigens is de opvatting dat blanke mensen een erfzonde hebben eveneens racistisch.
Dat dan weer wel, conform de betekenis van het woord.

quote:
Een discussie over de effecten van (asiel)migratie op de Nederlandse maatschappij is prima te voeren zonder daar huidskleur aan te koppelen,
Ja en nee. De oorspronkelijke cultuur van dit land is een inherent blanke cultuur. Zij willen specifiek die cultuur behouden, net als dat de Surinamers bepaalde tradities willen behouden die enigszins los staan van onze cultuur.

quote:
want die heeft er namelijk niets mee te maken. De blanke oostblokkers zorgen hier ook voor genoeg overlast.
Maar hun kinderen mengen uiteindelijk een stuk beter met de bevolking na 1 generatie dan die van een qat kauwende bijstands Somaliër.

quote:
Niet? 5 dagen geleden:

https://fvd.nl/videos/0ZgW_YVhrVI

"Kabinet verkiest Eritreese Abdullah boven blanke Hollander", Milan Schenk (FVD) over discriminatie
Het beleid doet dat ook.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:58:45 #245
511221 Hetekip
Depressief
pi_220902211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:57 schreef TLC het volgende:
Iemand op zijn kledingkeuze of zo aanpakken, om dan een nazi vergelijking te maken, is dan ook weer een tikkeltje facistisch
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:59:11 #246
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:55 schreef Viesdik het volgende:

[..]
jimmy :')
De partij is een stuk groter dan Jimmy. Het gaat om de partij standpunten.
Verder eens dat Jimmy nou niet echt bepaald de gun factor heeft.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:59:15 #247
511221 Hetekip
Depressief
pi_220902216
quote:

[..]
Die hele Kirk is compleet over mijn hoofd gewaaid, maar volgens mij mis je daar inderdaad niks aan.
pi_220902217
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee tuurlijk niet, dat hele debat irriteert me enorm.
Komt van Jetten en co dat het er moest komen.

zoals de eerste reactie zegt: ga in het werk en ga dingen oplossen!
Het kabinet Jetten is tot op heden echt een flut kabinet.
pi_220902220
Sterk optreden van mevrouw de Vos. Zal haar vast nog meer stemmen opleveren.
pi_220902222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:58 schreef Viesdik het volgende:
De Schildmaagd van de Lage Landen

Het plein was koud, maar de blik van Lidewij brandde van vastberadenheid.
Ze stond daar niet alleen als leidster, maar ook als moeder; de toekomst van haar ongeboren kind gaf haar de kracht van de Walkuren uit de oude Noordse sagen.

Tegenover haar trok een leger van critici en machtshebbers de messen. Ze zagen haar als een existentiële dreiging voor hun comfortabele status quo en openden de jacht. De lucht hing vol modder, spot en bittere verwensingen.
Ze probeerden haar te demoniseren, haar te brandmerken als het absolute kwaad, in de hoop dat haar stem zou smoren in de wind.
Maar Lidewij week geen millimeter. Met opgeheven zwaard en een schild van pure principes keerde ze zich tegen de storm. Haar stem sneed door het kabaal, herinnerend aan de onverschrokkenheid van Jeanne d'Arc voor de rechters: "Al eist deze strijd mijn eigen leven, ik wijk niet voor jullie tirannie."

Vanuit de ivoren torens van het regime klonken de bevelen om haar te verbannen en het zwijgen op te leggen.
De heersers, badend in de decadentie van het hof, begrepen haar niet.
Ze vreesden haar. Want terwijl de paleispoorten zich sloten voor het gewone volk, zocht Lidewij juist de modder van de straten op.
Zij deelde het brood met de armen en gaf een stem aan de stemlozen. Ze was de personificatie van de ridders van de Ronde Tafel: een baken van gerechtigheid in een tijd van diepe morele crisis.

Steeds meer mensen zagen in haar een strijdster die niet vocht voor eigen gewin, maar als een levend schild die voor haar cultuur en haar mensen stond.
Zij dachten haar te breken nog voor ze goed en wel in het zadel zat.
Maar Lidewij toonde de wereld dat ware moed niet schuilt in de pluche stoelen van de macht, maar in het hart van hen die weigeren te buigen.
Het epos van de schildmaagd was begonnen, en het volk had zijn kampioen gekozen.
Ok Thierry. Misschien wat minder aan de lavendel snuiven.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:00:15 #251
287741 matspontius
pi_220902223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Walgelijke uitspraak.

Maargoed, dan vind je het vast prima als ik geen traan zal laten wanneer iets vergelijkbaars zou gebeuren met een linkse politicus.

Maarja, de kogel komt enkel van links.
Je weet wie het zegt. In-en intriest als je zo in het leven staat ...............
"Hoka Hey!"
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:00:17 #252
511221 Hetekip
Depressief
pi_220902224
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:59 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Het kabinet Jetten is tot op heden echt een flut kabinet.
Ligt eraan, als ze morgen eens beginnen met die tien steden vind ik het het beste kabinet ooit.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:00:31 #253
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220902226
Lidewij zei "Ik wil graag dat Nederland een land blijft waar de autochtone Nederlander zich nog in thuis voelt."

Wat is daar mis mee dan.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:00:39 #254
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902229
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:57 schreef TLC het volgende:
Ja zwaar conservatief, oubollig, geen make up.
Kan zonder problemen een SGP kerk naar binnen stappen.
pi_220902230
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:54 schreef Harvest89 het volgende:
Kirk was een wolf in schaapskleren.
Vind jij.
Blijkbaar vind jij het ook prima dat iedereen die jou niet aan staat wordt afgeknalt. Typisch.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:02:16 #256
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902241
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:58 schreef Richestorags het volgende:
FvD en aanhang.

Terwijl het puur zou moeten gaan om gedrag, en niet om uiterlijke kenmerken.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:05:02 #257
287741 matspontius
pi_220902252
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:00 schreef Tengano het volgende:
Lidewij zei "Ik wil graag dat Nederland een land blijft waar de autochtone Nederlander zich nog in thuis voelt."

Wat is daar mis mee dan.
Wat inmiddels al lang niet meer zo is en dat zouden al die rukpartijen zich eens moeten aantrekken ipv dat framen van 1 partij. Hou je eens met de essentiele problemen in dit land bezig!!
"Hoka Hey!"
pi_220902256
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:59 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Die hele Kirk is compleet over mijn hoofd gewaaid, maar volgens mij mis je daar inderdaad niks aan.
Ach, er zijn een hoop lui waar de wereld prima zonder mee kan. Timmermans, Jetten, Kaag, Yasser, de wereld kan prima zonder deze mensen, er zou feitelijk weinig tot niks veranderen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:06:01 #259
pi_220902257
quote:

[..]

Ik snap je punt. Toch is het voor mij gewoonlijk best wel duidelijk wat ermee bedoeld wordt. Is ook een beetje afhankelijk van de context, en je kan natuurlijk ook altijd doorvragen.

Ik heb het idee dat er, in de politiek vooral, nog wel eens bewust voor wordt gekozen om de meest extreme interpretatie van de tegenpartij voor waar aan te nemen en daar vervolgens massa's #ophef over te creëren, om de aandacht af te leiden van waar het werkelijk om gaat. Dat vind ik eigenlijk storender.
pi_220902258
Tja, politieke partijen willen verbieden... Waar gebeurde dat allemaal ook..? En dan nog ontkennen fascist te zijn. :')
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:06:44 #261
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:00 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Vind jij.
Blijkbaar vind jij het ook prima dat iedereen die jou niet aan staat wordt afgeknalt. Typisch.
Ik heb het specifiek over Kirk, en jij vertaalt het naar "iedereen die mij niet aan staat".
Types als Kirk zijn net zo wenselijk op deze aardbol als een Ayatollah.
pi_220902265
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:06 schreef Harvest89 het volgende:
Mijn mening over types zoals jij.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:08:07 #263
396550 Richestorags
pi_220902269
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
FvD en aanhang.

Terwijl het puur zou moeten gaan om gedrag, en niet om uiterlijke kenmerken.
Quote?
pi_220902272
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:00 schreef Tengano het volgende:

Wat is daar mis mee dan.
Helemaal niks, maar blijkbaar maken een hoop mensen die zweren dat er geen plan is om de populatie van Nederland te vervangen zich dan errug boos over zo'n opmerking. Rara politiepet hoe dat met elkaar rijmt.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:08:57 #265
511221 Hetekip
Depressief
pi_220902275
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:05 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ach, er zijn een hoop lui waar de wereld prima zonder mee kan. Timmermans, Jetten, Kaag, Yasser, de wereld kan prima zonder deze mensen, er zou feitelijk weinig tot niks veranderen.
Dat klopt. Als ik morgen dood ben, zal het buiten mijn directe familieleden en misschien wat mensen op het werk, niemand raken. De wereld zou er ook niets aan missen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:09:15 #266
396550 Richestorags
pi_220902276
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja zwaar conservatief, oubollig, geen make up.
Kan zonder problemen een SGP kerk naar binnen stappen.
Huidskleur was niet relevant, maar uiterlijk kennelijk wel.
pi_220902277
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:45 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Tja, ik snap het wel dat een prik vrije keuze zou moeten zijn.

Aan de andere kant, hoe ze schopte tegen de lockdown en corona afdeden als een griepje. Niet echt mijn partij, weinig vertrouwen in de FvD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220902283
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:06 schreef n__n het volgende:
Tja, politieke partijen willen verbieden... Waar gebeurde dat allemaal ook..? En dan nog ontkennen fascist te zijn. :')
Gebeurt ook op lokaal niveau. Partijen sluiten samenwerking uit met FvD die in veel gemeenten de grootste zijn geworden. Waar is dan de democratie?
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:11:19 #269
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Huidskleur was niet relevant, maar uiterlijk kennelijk wel.
Gewoon een observatie. In tegenstelling tot Lidewij en co wil ik geen beleid op haar uiterlijk baseren.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:12:26 #270
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220902290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:10 schreef Fietsenrek het volgende:
Gebeurt ook op lokaal niveau. Partijen sluiten samenwerking uit met FvD die in veel gemeenten de grootste zijn geworden. Waar is dan de democratie?
En als Denk straks de grootste partij wordt in de gemeentes mogen ze wel meedoen, want anders is het discriminatie.

En dan gaan we pas echt heel hard de verkeerde kant op.
pi_220902294
quote:
Wat zijn dat voor zieke gedachtes van Keijzer? Waarom moet Europa per definitie niet overwegend blank blijven, zoals het altijd geweest is?

Wat een walgelijke racistische opmerking van dat mens :r
pi_220902315
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:59 schreef Sjemmert het volgende:
Sterk optreden van mevrouw de Vos. Zal haar vast nog meer stemmen opleveren.
Ja dit dus. Wat een hypocriet theater heb ik gezien. Het werkt totaal avelinks.
― Thomas Sowell
pi_220902320
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat er, in de politiek vooral, nog wel eens bewust voor wordt gekozen om de meest extreme interpretatie van de tegenpartij voor waar aan te nemen en daar vervolgens massa's #ophef over te creëren, om de aandacht af te leiden van waar het werkelijk om gaat. Dat vind ik eigenlijk storender.
Joh het hele debat vandaag was niets anders dan dat. Beschamend om te kijken, echt waar.

Ga eens wat doen!
pi_220902331
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
[..]
Dan weet je niet wat dat woord betekent.
[..]
Dat dan weer wel, conform de betekenis van het woord.
[..]
Ja en nee. De oorspronkelijke cultuur van dit land is een inherent blanke cultuur. Zij willen specifiek die cultuur behouden, net als dat de Surinamers bepaalde tradities willen behouden die enigszins los staan van onze cultuur.
[..]
Maar hun kinderen mengen uiteindelijk een stuk beter met de bevolking na 1 generatie dan die van een qat kauwende bijstands Somaliër.
[..]
Het beleid doet dat ook.
De oorspronkelijke cultuur van dit land is christelijk, niet blank. Culturen vormen zich rond ideologieën, niet rond huidkleuren, vandaar ook de enorme variatie aan culturen onder de blanke, Aziatische en zwarte mensen in de wereld.

Er bestaat werkelijk geen enkel probleem met discussies rond ideologieën of culturen die minder of niet in Nederland passen maar daar staat huidskleur volledig los van. Afrika heeft iets van 700 miljoen zwarte christenen, die afgezien van het verschil in opleidingsniveau, prima kunnen meedraaien binnen de Nederlandse cultuur omdat de kernwaardes grotendeels overeenkomen.
pi_220902338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb het specifiek over Kirk, en jij vertaalt het naar "iedereen die mij niet aan staat".
Je bent blackmetal niet waard.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:23:12 #276
287741 matspontius
pi_220902340
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:20 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
De oorspronkelijke cultuur van dit land is christelijk, niet blank. Culturen vormen zich rond ideologieën, niet rond huidkleuren, vandaar ook de enorme variatie aan culturen onder de blanke, Aziatische en zwarte mensen in de wereld.

Er bestaat werkelijk geen enkel probleem met discussies rond ideologieën of culturen die minder of niet in Nederland passen maar daar staat huidskleur volledig los van. Afrika heeft iets van 700 miljoen zwarte christenen, die afgezien van het verschil in opleidingsniveau, prima kunnen meedraaien binnen de Nederlandse cultuur omdat de kernwaardes grotendeels overeenkomen.
Wat een oeverloos gelul zeg. Alleen het verschil in opleidingsniveau _O- _O- Op welke planeet leef jij eigenlijk?
"Hoka Hey!"
pi_220902342
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:23 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat een oeverloos gelul zeg. Alleen het verschil in opleidingsniveau _O- _O- Op welke planeet leef jij eigenlijk?
Je mag ook inhoudelijk reageren.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:23:56 #278
511221 Hetekip
Depressief
pi_220902343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:21 schreef Eufonie het volgende:

[..]
Evangelisch-protestantse christenen zijn eng.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:24:35 #279
287741 matspontius
pi_220902346
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:23 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dan moet eerst iets inhoudelijks posten wat goed onderbouwd is!
"Hoka Hey!"
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:24:48 #280
511221 Hetekip
Depressief
pi_220902350
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:23 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ja, niet netjes wat hij deed. Je kan het ergens mee oneens zijn, maar laten we het wel leuk houden.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:25:19 #281
511221 Hetekip
Depressief
pi_220902353
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:24 schreef matspontius het volgende:

[..]
Hij stelt toch gewoon iets dat inhoudelijk is onderbouwd? Dat jij die onderbouwing niet goed vindt, is jouw probleem, niet zijn probleem.
pi_220902358
quote:

[..]

Deze post is wel een hele pijnlijke misser.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:27:36 #283
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902365
quote:
De oorspronkelijke cultuur van dit land is christelijk
Ik neem maar aan dat je met "land" Het Koninkrijk der Nederlanden bedoelt.
Verder eens met je post.

Niet dat ik vind dat christelijke cultuur zo geweldig is. Maar het draait inderdaad om ideologie, gedrag, en niet om huidskleur.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:27:51 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220902367
Heel bijzonder hoe veel users hier het opnemen voor De Vos met haar donkerbruin getinte praatjes.

Los van je standpunten wat betreft asiel en migratie zou eenieder met een greintje gezond verstand zich uitspreken tegen die gare wappieclub vol met (op z'n best) discutabele figuren.
Huilen dan.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:28:33 #285
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:21 schreef Eufonie het volgende:

[..]
Nou integendeel, die post over Kirk was een van de grootste Black Metal posts die ik in tijden heb gemaakt.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:29:22 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220902372
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat totaal niet meer bij de tijd past en waar een Zweden al afscheid van heef genomen in de praktijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220902373
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:24 schreef matspontius het volgende:

[..]
Bij deze:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-zijn-voor-dit-land

quote:
Christen-migranten, zoals Asubiaro, vormen een vrijwel onzichtbare groep in de samenleving. Toch gaat het om ruim een miljoen mensen, ongeveer net zoveel als er islamitische migranten zijn. Alleen al in Amersfoort zijn er 21 migrantenkerken.
pi_220902377
quote:

Voor mij zit de FvD in de categorie "halve garen", maar als Lidewij er in slaagt om Mona Keijzer in het kamp van Klaver en Paternotte te krijgen moet ze welhaast iets groots op het spoor zijn.
-
pi_220902379
Weet je wat trouwens heel gek is. Als je op Wikipedia kijkt naar racisme, is de eerste regel dit:

quote:
Racisme is de opvatting of doctrine dat er menselijke rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en/of geestelijke vermogens.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

Maar... er zijn toch ook verschillende menselijke rassen? Er zijn toch ook verschillende karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en/of geestelijke vermogens?

Gechargeerd:
"Blanken" worden het langst
"Negers" kunnen het hardste lopen
"Aziaten" zijn het slimst

En alles wat daar tussenin zit. Dat is toch niet erg dat verschillende rassen verschillende eigenschappen hebben? Waar het allemaal om draait is dat je elkaar met respect behandelt.

Dus als je de definitie van Wikipedia volgt, dan ben ik een racist, omdat mijn opvatting is dat er verschillende menselijke rassen zijn.

Koekoek 8)7
pi_220902381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Voor mij zit de FvD in de categorie "halve garen", maar als Lidewij er in slaagt om Mona Keijzer in het kamp van Klaver en Paternotte te krijgen moet ze welhaast iets groots op het spoor zijn.
Ze zegt niks anders dan dat ze graag de cultuur van Europa wil behouden. Dat is genoeg om allerlei mensen zoals Mona over haar theewater te krijgen. En blijkbaar half Fok ook.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:32:46 #291
511221 Hetekip
Depressief
pi_220902382
quote:

[..]

Ik kom uit het katholieke onderdeel van Nederland, en ik merk wel een groot verschil tussen katholiek en protestant. Protestanten kan ik dan ook echt absoluut niks mee. Dus er zijn wel verschillen ontstaan. Verder ben ik het met je eens, dat de westerse samenleving grotendeels is beïnvloed door het christendom.

Dat culturen en ideologieën niet rond huidskleur vormt kan kloppen, maar er zijn ook ideologieën die zijn gebaseerd op huidskleur of ras, denk dan een soort rassenleer. Voor die mensen is huidskleur van belang.

Verder kijk jij vanuit het socialisme, maar vanuit de neurologische/biologische hoek zie je dat het wel soms uitmaakt:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21220339/

In deze studie kregen Nederlandse proefpersonen inderdaad morele dilemma’s voorgelegd waarin de op te offeren persoon een typisch:

Nederlandse naam had (Dirk, Peter),
Duitse naam (Helmut, Markus),
of Arabisch/Midden-Oosters klinkende naam (Ahmed, Youssef).

Het trolleyachtige dilemma was:

mag je één persoon opofferen om vijf anderen te redden?

De uitkomst:

onder invloed van oxytocine waren deelnemers minder bereid een “Nederlandse” persoon op te offeren dan een Duitse of Arabische persoon.
De auteurs interpreteerden dit als versterking van ethnocentrisme / in-group favoritism.

Verder gaat cultuur ook wel iets verder dan het geloof dat je aanhangt, in Afrika is het eten van insecten misschien weer normaal, wat wij niet normaal vinden. Cultuur is zeer complex, ik zei eerder het kan kloppen dat het niet uitmaakt. Maar cultuur is veel meer dan enkel dit of dat. Nederlandse directheid wordt door de Engelse als gauw als onbeschoft gezien, dat terwijl die ook met christelijke waardes zijn opgegroeid en zelfs onze eigen huidskleur hebben. Hoe een Afrikaan dat ziet, geen idee.

Dus ik denk dat er wel wat problemen zijn met je theorie..

Zo ik zal maar netjes antwoorden de rest kan het enkel afdoen op een hele nare manier, en dat verdien je ook niet. Misschien als Nederland volledig katholiek was, dat het dan makkelijker zou zijn als andere katholieke kwamen van een ander ras, maar religie is vandaag de dag echt verdwenen naar de marge van de samenleving. Cultuur buiten religie heeft de zaak overgenomen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:35:18 #292
117098 Hathor
Effe niet
pi_220902387
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee of jij en PurifieR, zwaar religieuze fanatici zijn of zo. In het geval van niet, mag je blij zijn dat zo'n figuur niet aan de macht is of grote invloed heeft.
Oh dat ben ik ook, ik zie alleen er niet echt zo de noodzaak van in om haar zo te demoniseren. Dat is in het verleden ook al eens gruwelijk uit de klauwen gelopen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:38:23 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220902397
quote:

[..]
>1000 likes
[..]

Hoppaaaaa de kern.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:38:48 #294
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902398
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
Oh dat ben ik ook, ik zie alleen er niet echt zo de noodzaak van in om haar zo te demoniseren. Dat is in het verleden ook al eens gruwelijk uit de klauwen gelopen.
Ik had het over Kirk.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:39:59 #295
117098 Hathor
Effe niet
pi_220902404
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik had het over Kirk.
Ik snap niet wat je probleem met hem is, hij was gewoon een huisje boompje beestje figuur, die dat uitdroeg en daar blijkbaar vrij goed in was,
pi_220902407
Moedige vrouw die Lidewij.
graag verwijderen
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:41:30 #297
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220902408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:39 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik snap niet wat je probleem met hem is, hij was gewoon een huisje boompje beestje figuur, die dat uitdroeg en daar blijkbaar vrij goed in was,
Ja dat zei ik. Wolf in schaapskleren. Die wel degelijk een grote invloed had of had kunnen krijgen.
Maar goed, dit topic gaat niet over hem.
pi_220902413
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:42 schreef PurifieR het volgende:

[..]

Ja jij bent heel speciaal.

Het is allemaal een complot om jou te hebben
pi_220902415
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:32 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik kom uit het katholieke onderdeel van Nederland, en ik merk wel een groot verschil tussen katholiek en protestant. Protestanten kan ik dan ook echt absoluut niks mee. Dus er zijn wel verschillen ontstaan. Verder ben ik het met je eens, dat de westerse samenleving grotendeels is beïnvloed door het christendom.

Dat culturen en ideologieën niet rond huidskleur vormt kan kloppen, maar er zijn ook ideologieën die zijn gebaseerd op huidskleur of ras, denk dan een soort rassenleer. Voor die mensen is huidskleur van belang.

Verder kijk jij vanuit het socialisme, maar vanuit de neurologische/biologische hoek zie je dat het wel soms uitmaakt:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21220339/

In deze studie kregen Nederlandse proefpersonen inderdaad morele dilemma’s voorgelegd waarin de op te offeren persoon een typisch:

Nederlandse naam had (Dirk, Peter),
Duitse naam (Helmut, Markus),
of Arabisch/Midden-Oosters klinkende naam (Ahmed, Youssef).

Het trolleyachtige dilemma was:

mag je één persoon opofferen om vijf anderen te redden?

De uitkomst:

onder invloed van oxytocine waren deelnemers minder bereid een “Nederlandse” persoon op te offeren dan een Duitse of Arabische persoon.
De auteurs interpreteerden dit als versterking van ethnocentrisme / in-group favoritism.

Verder gaat cultuur ook wel iets verder dan het geloof dat je aanhangt, in Afrika is het eten van insecten misschien weer normaal, wat wij niet normaal vinden. Cultuur is zeer complex, ik zei eerder het kan kloppen dat het niet uitmaakt. Maar cultuur is veel meer dan enkel dit of dat. Nederlandse directheid wordt door de Engelse als gauw als onbeschoft gezien, dat terwijl die ook met christelijke waardes zijn opgegroeid en zelfs onze eigen huidskleur hebben. Hoe een Afrikaan dat ziet, geen idee.

Dus ik denk dat er wel wat problemen zijn met je theorie..

Zo ik zal maar netjes antwoorden de rest kan het enkel afdoen op een hele nare manier, en dat verdien je ook niet.
Als ik https://migrantenkerken.nl/ mag geloven hebben we in Nederland 1100 migrantenkerken waar in 75 verschillende talen diensten zijn. Tuurlijk zijn er in het Christendom andere stromingen, maar er lopen hier bijv geen katholieken rond die vanuit hun geloof protestanten aanvallen. Die fase heeft het Christendom in Europa wel achter de rug.

Die groep van 1 miljoen christenen haalt ten opzichte van andere ideologieën in Nederland eigenlijk nooit het nieuws in negatieve zin. Dat alleen al laat zien dat ze hier beter meedraaien. Hetzelfde kan ook gezegd worden over de meeste van oorsprong Aziatische mensen.

Verder is het trolley verhaal wel mooi, maar uiteindelijk kan een Dirk of Peter natuurlijk ook een andere huiskleur hebben, dus in die zien misschien niet het beste voorbeeld.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:44:38 #300
117098 Hathor
Effe niet
pi_220902417
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja dat zei ik. Wolf in schaapskleren. Die wel degelijk een grote invloed had of had kunnen krijgen.
Maar goed, dit topic gaat niet over hem.
Ok laatste reactie op Kirk, wat maakt hem in jouw ogen een wolf in schaapskleren? Want wat zei hij nou eigenlijk wat mensen zo tegen de haren in strijkt?
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:44:58 #301
396550 Richestorags
pi_220902419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:31 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ze zegt niks anders dan dat ze graag de cultuur van Europa wil behouden. Dat is genoeg om allerlei mensen zoals Mona over haar theewater te krijgen. En blijkbaar half Fok ook.
Mona Keijzer is niet alleen een egotripper en een ruziemaker, het blijkt toch ook weer gewoon een pluchepoliticus in schaapskleren te zijn. Uiteindelijk is het net als Pietertje gewoon een CDA'er.

Ze heeft de act wel lang volgehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')