abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:32:37 #151
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220901548
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Uit welk jaar dateert dit plaatje?
Ergens in de jaren 30. In ieder geval voor de tweede wereldoorlog nog.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220901570
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:
FvD is de nieuwe PVV die nu uitgesloten moet worden.
De PVV zelf is inmiddels volledig genormaliseerd.
Of zo het lijkt.

Steeds een stapje verder.
Ik dacht het niet. FvD blijft gewoon en gaat alleen maar groeien. In plaats van elkaar continu onderuit te halen en partijen uit te sluiten, zouden ze eens moeten beginnen met het oplossen van de echte problemen in Nederland.
greetings and salutations
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:35:38 #153
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901572
quote:
85s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Jij en @:Straatcommando. doen er goed aan eens terug te lezen wat ik nou eigenlijk over die VOC vlag hebt gepost. Jullie versterken elkaar in je onbegrip van wat ik ermee bedoelde.
Ja ik lees het terug.
Maar als iemand met een VOC vlag het heeft over demografische veranderingen dan gaat het meestal iets verder dan een simpele bezorgde burger die een nieuwe moskee in zijn buurt vreemd vindt of zo.

Die vlag wordt traditiegetrouw samen met de prinsenvlag herhaaldelijk gebruikt door neo nazi's
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220901581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:35 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik dacht het niet. FvD blijft gewoon en gaat alleen maar groeien. In plaats van elkaar continu onderuit te halen en partijen uit te sluiten, zouden ze eens moeten beginnen met het oplossen van de echte problemen in Nederland.
Dat doen ze toch ook, door de rascistische elementen van de FvD te bespreken.
pi_220901598
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat zal helaas gaan gebeuren.
Thierry groeide ook redelijk snel, het zogenaamde "fatsoenlijk" alternatief voor Wilders. Daarna pas zagen veel mensen wat voor clown het eigenlijk was, en toen Corona kwam werd het een dorpsidioot. Daarna werd Caroline de nieuwe messias, en nu zitten we met deze nieuwe Lidewij profeet opgescheept.

Oh ja, na Caroline werd Wilders nog even afgestoft die het allemaal moest gaan fixen. Ging lekker, een echte verbinder was die man. :')
Nederland leert het nooit. Rechts heeft sinds corona laten zien dat het niks meer is dan een clubje profiteurs wat constant van standpunten veranderd en alleen maar bezig is met zieltjes winnen. FvD begon notabene als een soort rechtse D66 met op sommige punten zoals onderwijs zelfs progressieve ideeën. Inmiddels is het gewoon PVV in een extremer jasje. VVD idem, daar is ook niks meer van over. Was jarenlang een pragmatische rechtse partij (die overigens wel te vaak opkwam voor het bedrijfsleven en niet genoeg voor de middenklasse) en nu meer een PVV-lite is geworden.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:38:57 #156
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901602
quote:

[..]
Ik ben het eens dat ze gaan groeien. Er is zoals gezegd weer een nieuwe profeet op populistisch/extreem rechts.

Maar net zoals voorgangers gaan dit soort figuren niets goeds brengen, integendeel.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 21:40:00 #157
236264 crew  capricia
pi_220901613
quote:

[..]
Dat laatste zeker. De oplossing zit toch echt in het adresseren van de voedingsbodem.

De oplossing zit niet in bijvoorbeeld het verbieden van partijen (wat sommigen in de kamer met de PVV willen), want dan word je alsnog keihard rechts ingehaald. Door een partij die wel de vereiste ledenstructuur heeft.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:40:05 #158
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220901615
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja ik lees het terug.
Maar als iemand met een VOC vlag het heeft over demografische veranderingen dan gaat het meestal iets verder dan een simpele bezorgde burger die een nieuwe moskee in zijn buurt vreemd vindt of zo.

Die vlag wordt traditiegetrouw samen met de prinsenvlag herhaaldelijk gebruikt door neo nazi's
Ja maar dat probeer ik dus te zeggen, de discussie gaat niet om of die vlag goed of slecht is. We hadden het over de term "demografische hervorming" of zoiets als vervanging voor het woord omvolking, want dat laatste is een fout woord. Daarop zei ik dat als een demonstrant met zo'n VOC vlag of whatever iets roept over demografische omvolking, die term ook besmet raakt en niet meer gezegd mag worden, want dan is het geassocieerd met iemand met een fout gedachtengoed. Gaat er dus om dat ook als we een nieuwe term gaan verzinnen om te gebruiken in plaats van omvolking, de betekenis daarvan ook kan veranderen als verkeerde mensen het gaan gebruiken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:40:43 #159
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220901619
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:
FvD is de nieuwe PVV die nu uitgesloten moet worden.
De PVV zelf is inmiddels volledig genormaliseerd.
Of zo het lijkt.

Steeds een stapje verder.
Jij wil FvD uitsluiten?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220901632
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij wil FvD uitsluiten?
Fvd zal standpunten moeten maken waar anderre partijen bij aanwillen sluiten.

Partij voor de naaste liefde werd toch ook 'buitengesloten'
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:43:27 #161
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220901636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk ook ranzige partij.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 21:44:23 #162
236264 crew  capricia
pi_220901639
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij wil FvD uitsluiten?
Iedereen leest mij verkeerd. Dus ik heb het waarschijnlijk verkeerd geschreven. :D

Het establishment wil nu Forum uitsluiten. Zoals men ooit ook de PVV uitstoot.

Wat mij betreft sluiten we geen enkele (hedendaagse) partij uit.
Het is namelijk ook de kanarie in de koolmijn.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:46:07 #163
pi_220901648
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Iedereen leest mij verkeerd. Dus ik heb het waarschijnlijk verkeerd geschreven. :D

Wat mij betreft sluiten we geen enkele (hedendaagse) partij uit.
Het is namelijk ook een kanarie in de koolmijn.
Nou..ik begreep hem.

Verder mee eens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:46:12 #164
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220901649
quote:

[..]

Ik las alleen je eerste post. Doe alles vanaf mijn mob schermpje.
FvD uitsluiten lost het probleem niet op. Het stoppen van asielmigratie wel.
pi_220901655
Als je dat debat luistert zegt Lidewij niks verkeerds maar weigert ze woorden in haar mond te leggen door excuses aan te bieden:

Je bent racistisch he want je wil alleen voor blanke Nederlanders opkomen?

Nee, ik kom op voor de autochtone Nederlanders, die hier dus allang wonen.

En heel NL hoort dat, dit gaat haar heel veel stemmen opleveren en dit debat slaat dus totaal de plank mis voor de partijen die FvD proberen te framen.

Check de absolute top reacties op het linkse Nu.nl
quote:
Ik vond dat RTL nieuws het gisteren goed zei, het debat ging vooral over “elkaar de maat nemen” en niet over beleid.

Het is het zoveelste debat waarbij kamerleden de grootste moraalridder proberen uit te hangen, maar verder helemaal niets toevoegen. Stop met elkaar eindeloos te verwijten, elkaar zaken aan te praten. Ga wetten maken, ga problemen oplossen en voeg daadwerkelijk wat productiefs toe!
.
>1000 likes
quote:
. De oude trukendoos wordt weer geopend. Dit keer tegen opkomende concurrent Liedewij Vos. Als iemand te populair wordt en potentieel stemmen bij de gevestigde orde weghaalt, dan wordt deze collectief neergesabeld.
Ik vind haar een kanjer en ga zeker op haar stemmen. Hopelijk nog heel, hèèl veel Nederlanders met mij.
Vakman pur sang
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 21:47:45 #166
pi_220901662
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik las alleen je eerste post. Doe alles vanaf mijn mob schermpje.
FvD uitsluiten lost het probleem niet op. Het stoppen van asielmigratie wel.
Partijen verbieden is echt iets heel extreems en tot nu toe is het FvD nog niet in de buurt gekomen om dat te rechtvaardigen.

En dat er wat moet gebeuren op gebied van een migratie staat ook vast. Dat lijkt me eerder iets voor de gevestigde partijen om op te pakken, maar ja
pi_220901664
quote:
Iedereen leest mij verkeerd. Dus ik heb het waarschijnlijk verkeerd geschreven.

Eerst las ik het verkeerd, daarna begon ik te twijfelen of ik het wel goed begrepen had 😄
greetings and salutations
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 21:50:24 #168
236264 crew  capricia
pi_220901681
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je dat debat luistert zegt Lidewij niks verkeerds maar weigert ze woorden in haar mond te leggen door excuses aan te bieden:

En heel NL hoort dat, dit gaat haar heel veel stemmen opleveren en dit debat slaat dus totaal de plank mis voor de partijen die FvD proberen te framen.

[..]
[..]

Toch moet je je afvragen of zo'n debat überhaupt iets gaat veranderen. Alleen maar meer mensen die zich ingraven. Alleen maar meer polarisering. (Dat kan trouwens ook prima een doel zijn)
Want een FvD stemmer, gaat nu niet opeens wat anders stemmen. En iemand van buiten FvD, gaat nu niet opeens denken 'hey, die partij ga ik stemmen'.

Het is meer voor de achterban dit. En het gaat geen enkele tegenstander overtuigen.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:52:08 #169
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220901694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Partijen verbieden is echt iets heel extreems en tot nu toe is het FvD nog niet in de buurt gekomen om dat te rechtvaardigen.

En dat er wat moet gebeuren op gebied van een migratie staat ook vast. Dat lijkt me eerder iets voor de gevestigde partijen om op te pakken, maar ja
Er moet zeker wat gebeuren.
Ben nu even in Palermo, ook daar wel een aantal migranten die er leven en werken. Maar nergens last van, die mensen zijn aan het werk of vallen niemand lastig. Politie is ook een autoriteit hier, vriendelijk maar durft zeker hatdhandig in te grijpen.
Juist door die halve tolerantie zitten we in deze situatie. De staat moet weer voor Nederlanders op komen.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 21:52:14 #170
236264 crew  capricia
pi_220901695
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:48 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Eerst las ik het verkeerd, daarna begon ik te twijfelen of ik het wel goed begrepen had 😄
Alleen maar top van je dat je het even navraagt. :D
- Goethe, “Faust”
pi_220901709
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Toch moet je je afvragen of zo'n debat überhaupt iets gaat veranderen. Alleen maar meer mensen die zich ingraven. Alleen maar meer polarisering. (Dat kan trouwens ook prima een doel zijn)
Want een FvD stemmer, gaat nu niet opeens wat anders stemmen. En iemand van buiten FvD, gaat nu niet opeens denken 'hey, die partij ga ik stemmen'.

Het is meer voor de achterban dit. En het gaat geen enkele tegenstander overtuigen.
Nee tuurlijk niet, dat hele debat irriteert me enorm.
Komt van Jetten en co dat het er moest komen.

zoals de eerste reactie zegt: ga in het werk en ga dingen oplossen!
Vakman pur sang
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:55:33 #172
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901736
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ja maar dat probeer ik dus te zeggen, de discussie gaat niet om of die vlag goed of slecht is. We hadden het over de term "demografische hervorming" of zoiets als vervanging voor het woord omvolking, want dat laatste is een fout woord. Daarop zei ik dat als een demonstrant met zo'n VOC vlag of whatever iets roept over demografische omvolking, die term ook besmet raakt en niet meer gezegd mag worden, want dan is het geassocieerd met iemand met een fout gedachtengoed. Gaat er dus om dat ook als we een nieuwe term gaan verzinnen om te gebruiken in plaats van omvolking, de betekenis daarvan ook kan veranderen als verkeerde mensen het gaan gebruiken.
Demografische verandering is een term die door de hele linie gebruikt wordt als het om dit onderwerp (immigratie/asiel) gaat.

Omvolking is echter een oude term die afgestoft is en al jaren wordt gebruikt door een radicaal rechtse complot theorie. Het probleem is dus dat op het moment dat je omvolking gebruikt het niet meteen duidelijk is of je naar die complottheorie verwijst of niet.

Het veroorzaakt alleen maar verwarring. En als dus een partij zoals FvD waarvan een deel van de achterban herhaaldelijk nazistische, fascistische, en/of racistische uitspattingen heeft gedaan het woord omvolking gebruikt, tja, dan is het niet raar dat mensen toch vragen gaan stellen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:55:42 #173
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220901738
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Het lijkt FOK! wel. ;)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_220901761
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
>1000 likes
[..]

Ik sta er oprecht van te kijken dat die reacties door de censuur kwamen daar.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:58:29 #175
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901763
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Goed punt.
Echter denk ik dat die partij nooit meer dan 0 zetels zou hebben behaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')