Ergens in de jaren 30. In ieder geval voor de tweede wereldoorlog nog.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Uit welk jaar dateert dit plaatje?
Ik dacht het niet. FvD blijft gewoon en gaat alleen maar groeien. In plaats van elkaar continu onderuit te halen en partijen uit te sluiten, zouden ze eens moeten beginnen met het oplossen van de echte problemen in Nederland.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:
FvD is de nieuwe PVV die nu uitgesloten moet worden.
De PVV zelf is inmiddels volledig genormaliseerd.
Of zo het lijkt.
Steeds een stapje verder.
Ja ik lees het terug.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jij en @:Straatcommando. doen er goed aan eens terug te lezen wat ik nou eigenlijk over die VOC vlag hebt gepost. Jullie versterken elkaar in je onbegrip van wat ik ermee bedoelde.
Dat doen ze toch ook, door de rascistische elementen van de FvD te bespreken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:35 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik dacht het niet. FvD blijft gewoon en gaat alleen maar groeien. In plaats van elkaar continu onderuit te halen en partijen uit te sluiten, zouden ze eens moeten beginnen met het oplossen van de echte problemen in Nederland.
Nederland leert het nooit. Rechts heeft sinds corona laten zien dat het niks meer is dan een clubje profiteurs wat constant van standpunten veranderd en alleen maar bezig is met zieltjes winnen. FvD begon notabene als een soort rechtse D66 met op sommige punten zoals onderwijs zelfs progressieve ideeën. Inmiddels is het gewoon PVV in een extremer jasje. VVD idem, daar is ook niks meer van over. Was jarenlang een pragmatische rechtse partij (die overigens wel te vaak opkwam voor het bedrijfsleven en niet genoeg voor de middenklasse) en nu meer een PVV-lite is geworden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zal helaas gaan gebeuren.
Thierry groeide ook redelijk snel, het zogenaamde "fatsoenlijk" alternatief voor Wilders. Daarna pas zagen veel mensen wat voor clown het eigenlijk was, en toen Corona kwam werd het een dorpsidioot. Daarna werd Caroline de nieuwe messias, en nu zitten we met deze nieuwe Lidewij profeet opgescheept.
Oh ja, na Caroline werd Wilders nog even afgestoft die het allemaal moest gaan fixen. Ging lekker, een echte verbinder was die man.
Ik ben het eens dat ze gaan groeien. Er is zoals gezegd weer een nieuwe profeet op populistisch/extreem rechts.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:35 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik dacht het niet. FvD blijft gewoon en gaat alleen maar groeien. In plaats van elkaar continu onderuit te halen en partijen uit te sluiten, zouden ze eens moeten beginnen met het oplossen van de echte problemen in Nederland.
Dat laatste zeker. De oplossing zit toch echt in het adresseren van de voedingsbodem.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:35 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja maar dat probeer ik dus te zeggen, de discussie gaat niet om of die vlag goed of slecht is. We hadden het over de term "demografische hervorming" of zoiets als vervanging voor het woord omvolking, want dat laatste is een fout woord. Daarop zei ik dat als een demonstrant met zo'n VOC vlag of whatever iets roept over demografische omvolking, die term ook besmet raakt en niet meer gezegd mag worden, want dan is het geassocieerd met iemand met een fout gedachtengoed. Gaat er dus om dat ook als we een nieuwe term gaan verzinnen om te gebruiken in plaats van omvolking, de betekenis daarvan ook kan veranderen als verkeerde mensen het gaan gebruiken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja ik lees het terug.
Maar als iemand met een VOC vlag het heeft over demografische veranderingen dan gaat het meestal iets verder dan een simpele bezorgde burger die een nieuwe moskee in zijn buurt vreemd vindt of zo.
Die vlag wordt traditiegetrouw samen met de prinsenvlag herhaaldelijk gebruikt door neo nazi's
Jij wil FvD uitsluiten?quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:
FvD is de nieuwe PVV die nu uitgesloten moet worden.
De PVV zelf is inmiddels volledig genormaliseerd.
Of zo het lijkt.
Steeds een stapje verder.
Fvd zal standpunten moeten maken waar anderre partijen bij aanwillen sluiten.quote:
Dat was natuurlijk ook ranzige partij.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Fvd zal standpunten moeten maken waar anderre partijen bij aanwillen sluiten.
Partij voor de naaste liefde werd toch ook 'buitengesloten'
Iedereen leest mij verkeerd. Dus ik heb het waarschijnlijk verkeerd geschreven.quote:
Nou..ik begreep hem.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedereen leest mij verkeerd. Dus ik heb het waarschijnlijk verkeerd geschreven.![]()
Het establishment wil nu Forum uitsluiten. Zoals men ooit ook de PVV uitstoot.
Wat mij betreft sluiten we geen enkele (hedendaagse) partij uit.
Het is namelijk ook een kanarie in de koolmijn.
Ik las alleen je eerste post. Doe alles vanaf mijn mob schermpje.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedereen leest mij verkeerd. Dus ik heb het waarschijnlijk verkeerd geschreven.![]()
Het establishment wil nu Forum uitsluiten. Zoals men ooit ook de PVV uitstoot.
>1000 likesquote:Ik vond dat RTL nieuws het gisteren goed zei, het debat ging vooral over “elkaar de maat nemen” en niet over beleid.
Het is het zoveelste debat waarbij kamerleden de grootste moraalridder proberen uit te hangen, maar verder helemaal niets toevoegen. Stop met elkaar eindeloos te verwijten, elkaar zaken aan te praten. Ga wetten maken, ga problemen oplossen en voeg daadwerkelijk wat productiefs toe!
.
quote:. De oude trukendoos wordt weer geopend. Dit keer tegen opkomende concurrent Liedewij Vos. Als iemand te populair wordt en potentieel stemmen bij de gevestigde orde weghaalt, dan wordt deze collectief neergesabeld.
Ik vind haar een kanjer en ga zeker op haar stemmen. Hopelijk nog heel, hèèl veel Nederlanders met mij.
Partijen verbieden is echt iets heel extreems en tot nu toe is het FvD nog niet in de buurt gekomen om dat te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik las alleen je eerste post. Doe alles vanaf mijn mob schermpje.
FvD uitsluiten lost het probleem niet op. Het stoppen van asielmigratie wel.
Eerst las ik het verkeerd, daarna begon ik te twijfelen of ik het wel goed begrepen had 😄quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:44 schreef capricia het volgende:
Iedereen leest mij verkeerd. Dus ik heb het waarschijnlijk verkeerd geschreven.
Toch moet je je afvragen of zo'n debat überhaupt iets gaat veranderen. Alleen maar meer mensen die zich ingraven. Alleen maar meer polarisering. (Dat kan trouwens ook prima een doel zijn)quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je dat debat luistert zegt Lidewij niks verkeerds maar weigert ze woorden in haar mond te leggen door excuses aan te bieden:
Je bent racistisch he want je wil alleen voor blanke Nederlanders opkomen?
Nee, ik kom op voor de autochtone Nederlanders, die hier dus allang wonen.
En heel NL hoort dat, dit gaat haar heel veel stemmen opleveren en dit debat slaat dus totaal de plank mis voor de partijen die FvD proberen te framen.
Check de absolute top reacties op het linkse Nu.nl
[..]
[..]
Er moet zeker wat gebeuren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Partijen verbieden is echt iets heel extreems en tot nu toe is het FvD nog niet in de buurt gekomen om dat te rechtvaardigen.
En dat er wat moet gebeuren op gebied van een migratie staat ook vast. Dat lijkt me eerder iets voor de gevestigde partijen om op te pakken, maar ja
Alleen maar top van je dat je het even navraagt.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Eerst las ik het verkeerd, daarna begon ik te twijfelen of ik het wel goed begrepen had 😄
Nee tuurlijk niet, dat hele debat irriteert me enorm.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch moet je je afvragen of zo'n debat überhaupt iets gaat veranderen. Alleen maar meer mensen die zich ingraven. Alleen maar meer polarisering. (Dat kan trouwens ook prima een doel zijn)
Want een FvD stemmer, gaat nu niet opeens wat anders stemmen. En iemand van buiten FvD, gaat nu niet opeens denken 'hey, die partij ga ik stemmen'.
Het is meer voor de achterban dit. En het gaat geen enkele tegenstander overtuigen.
Demografische verandering is een term die door de hele linie gebruikt wordt als het om dit onderwerp (immigratie/asiel) gaat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja maar dat probeer ik dus te zeggen, de discussie gaat niet om of die vlag goed of slecht is. We hadden het over de term "demografische hervorming" of zoiets als vervanging voor het woord omvolking, want dat laatste is een fout woord. Daarop zei ik dat als een demonstrant met zo'n VOC vlag of whatever iets roept over demografische omvolking, die term ook besmet raakt en niet meer gezegd mag worden, want dan is het geassocieerd met iemand met een fout gedachtengoed. Gaat er dus om dat ook als we een nieuwe term gaan verzinnen om te gebruiken in plaats van omvolking, de betekenis daarvan ook kan veranderen als verkeerde mensen het gaan gebruiken.
Het lijkt FOK! wel.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch moet je je afvragen of zo'n debat überhaupt iets gaat veranderen. Alleen maar meer mensen die zich ingraven. Alleen maar meer polarisering. (Dat kan trouwens ook prima een doel zijn)
Want een FvD stemmer, gaat nu niet opeens wat anders stemmen. En iemand van buiten FvD, gaat nu niet opeens denken 'hey, die partij ga ik stemmen'.
Het is meer voor de achterban dit. En het gaat geen enkele tegenstander overtuigen.
Ik sta er oprecht van te kijken dat die reacties door de censuur kwamen daar.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je dat debat luistert zegt Lidewij niks verkeerds maar weigert ze woorden in haar mond te leggen door excuses aan te bieden:
Je bent racistisch he want je wil alleen voor blanke Nederlanders opkomen?
Nee, ik kom op voor de autochtone Nederlanders, die hier dus allang wonen.
En heel NL hoort dat, dit gaat haar heel veel stemmen opleveren en dit debat slaat dus totaal de plank mis voor de partijen die FvD proberen te framen.
Check de absolute top reacties op het linkse Nu.nl
[..]
>1000 likes
[..]
Goed punt.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Fvd zal standpunten moeten maken waar anderre partijen bij aanwillen sluiten.
Partij voor de naaste liefde werd toch ook 'buitengesloten'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |