Ik stem al jaren SP. Blijf dat ook doen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is de SP als je het mij vraagt, echter hebben mensen gekozen om die partij te laten creperen.
Nee? Hoe kun je van iemand verwachten gemotiveerd te blijven als diegene als stront wordt behandeld?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nee.
Nee, dat moet die helemaal niet.
Ja, eens.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De SP laat zichzelf ook creperen hoor.
Wat ik wil zeggen is dat Nederlanders zich op geen enkel vlak hoeven aan te passen aan de nieuwkomers. Die hebben zich aan ons aan te passen, niet andersom. Wil je dat niet, dan verdien je het ook gewoon om 'als stront' behandeld te worden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee? Hoe kun je van iemand verwachten gemotiveerd te blijven als diegene als stront wordt behandeld?
Nederland, los van asielmigratie, kent ook nog 3 Caribische eilanden met een zwarte bevolking, een grote mix van Surinaamse, Indonesische en Molukse roots in de bevolking van onze voormalige koloniën die allemaal Nederlander zijn, een lange historie met het land Nederland hebben en doorgaans ook zijn geboren als Nederlander.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem.
Nu.nl kopt:
“FVD wil geen afstand nemen van extreem rechts gedachtegoed.”
Echter dat klopt niet.
De FvD wil zich niet laten framen als extreem rechtse partij en wil dat wanneer ze zeggen dat ze opkomen voor Nederlanders boven mensen met een migratieachtergrond dat dit geen racisme is.
De verwijzing was naar Lidewij zelf en de ongeboren baby, je moet het wel juist interpreteren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
de Vos zei dat de verantwoordelijkheid voor verkrachtingen e.d. door asielzoekers komt door onder andere Bontebal, waarop hij reageerde met "hoe goor wil je het hebben?"
Ja, dat is inderdaad "zijn ware ranzige aard".
Doe niet zo raar zeg.
Ik heb het niet over aanpassen, ik heb het over normaal doen. Mensen accepteren voor wie ze zijn. Geen racistisch geneuzel.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:19 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat Nederlanders zich op geen enkel vlak hoeven aan te passen aan de nieuwkomers. Die hebben zich aan ons aan te passen, niet andersom. Wil je dat niet, dan verdien je het ook gewoon om 'als stront' behandeld te worden.
Die hebben dan ook compleet onrealistische communistische standpunten.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is de SP als je het mij vraagt, echter hebben mensen gekozen om die partij te laten creperen.
De verwijzing van Bontebal? Hoe kom je daar dan weer bij?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De verwijzing was naar Lidewij zelf en de ongeboren baby, je moet het wel juist interpreteren.
Toon grammaticaal maar aan dat het niet zo is.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De verwijzing van Bontebal? Hoe kom je daar dan weer bij?
Punt is, elke groep heeft zijn eigen gemeenschap. De blanke bevolking (en dan met name een bepaalde subset) voelt zich ontheemd en krijgt ook overal te horen dat ze een soort erfzonde hebben. Is niks racistisch aan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nederland, los van asielmigratie, kent ook nog 3 Caribische eilanden met een zwarte bevolking, een grote mix van Surinaamse, Indonesische en Molukse roots in de bevolking van onze voormalige koloniën die allemaal Nederlander zijn, een lange historie met het land Nederland hebben en doorgaans ook zijn geboren als Nederlander.
Nederland is al een paar eeuwen niet uitsluitend 'blank', als je dus aankomt met zinnen als we komen op voor de blanke Nederlander dan zit daar per definitie al een flinke racistische ondertoon aan.
Ik moet grammaticaal aantonen dat de opmerking van Bontebal niet over het ongeboren kind van de Vos gaat? Is dit een nieuwe vorm van discussiëren, een soort Scrabble met extra stappen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Toon grammaticaal maar aan dat het niet zo is.
Daarom zeg ik Nederlanders en niet blanke Nederlanders.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nederland, los van asielmigratie, kent ook nog 3 Caribische eilanden met een zwarte bevolking, een grote mix van Surinaamse, Indonesische en Molukse roots in de bevolking van onze voormalige koloniën die allemaal Nederlander zijn, een lange historie met het land Nederland hebben en doorgaans ook zijn geboren als Nederlander.
Nederland is al een paar eeuwen niet uitsluitend 'blank', als je dus aankomt met zinnen als we komen op voor de blanke Nederlander dan zit daar per definitie al een flinke racistische ondertoon aan.
"Hoe goor wil je het hebben dat je dit soort dingen tegen kamerleden zegt", nadat zij Bontebal had verweten dat verkrachtingen zijn schuld zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Toon grammaticaal maar aan dat het niet zo is.
Zo.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Hoe goor wil je het hebben. Dat je dit soort dingen tegen kamerleden zegt", nadat zij Bontebal had verweten dat verkrachtingen zijn schuld zijn.
Dus wat heeft dat met haar zwanger zijn te maken?
de Vos over Bontebal:quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo.
Ze insinueerde ook niet dat de verkrachtingen zijn schuld waren.
Nee, echt niet?quote:Zodat hij zich niet hoeft te verantwoorden voor die verkrachtingen en die moorden die ik net heb opgesomd.
Dan lijkt hij dat te denken, dan nog, wat heeft zijn uitspraak met haar zwanger zijn of ongeboren kind te maken?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo.
Ze insinueerde ook niet dat de verkrachtingen zijn schuld waren.
Je bent het niet met elkaar eens - prima, moet kunnen, Dan ga je met die partijleden in discussie en kom je met een goed onderbouwd beleidsplan als contra. Maar het continu framen van een persoon is echt zeer kwalijk en ronduit gevaarlijk - zie Kirk, Fortuyn, etc.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je de democratie niet beschermd (en dat doe je niet door te framen, dat ben ik met je eens) krijg je Turkse of Amerikaanse toestanden.
Verantwoorden of schuld hebben aan is niet bepaald het zelfde.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
de Vos over Bontebal:
[..]
Nee, echt niet?
Wat een complete onzin.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:34 schreef Hetekip het volgende:
en ik ben op zich geen FvD stemmer, omdat ik geen covidwappie ben.
De manier waarop FvD met covid omging, maakt dat ik ze niet vertrouw. Dat is geen onzin.quote:
Met dat inzicht in grammatica kun je me vast uitleggen waar Bontebal het over het ongeboren kind van de Vos had.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Verantwoorden of schuld hebben aan is niet bepaald het zelfde.
Ik ben geen FvD-stemmer, maar de beschuldigingen en je oproep hier doen veel denken aan hoe Poetin en Erdogan omgaan met oppositiepartijen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Fractievoorzitters waarschuwen voor racisme en antisemitisme van Forum: 'Doodeng'
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)me-van-forum-doodeng
Dat deze Kremlin partij nog niet verboden is zegt veel over ons land.
Sorry dat ik het zeg maar dat is het wel. Een Nederlander met een andere huidskleur heeft evenveel recht hier te wonen als een Nederland met een blanke huiskleur. Elk andere opvatting daarover is racistisch, overigens is de opvatting dat blanke mensen een erfzonde hebben eveneens racistisch.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Punt is, elke groep heeft zijn eigen gemeenschap. De blanke bevolking (en dan met name een bepaalde subset) voelt zich ontheemd en krijgt ook overal te horen dat ze een soort erfzonde hebben. Is niks racistisch aan.
Niet? 5 dagen geleden:quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom zeg ik Nederlanders en niet blanke Nederlanders.
Dat zegt FvD ook, nergens kun je ze betrappen op blanke Nederlanders, dat wordt er dus bij gefantaseerd en dat is juist het hele punt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |