Het lijkt vooral een troef om de discussie maar niet te hoeven voeren. Maar goed. Zal wel, beladen term enzo.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Demografische verandering is een term die door de hele linie gebruikt wordt als het om dit onderwerp (immigratie/asiel) gaat.
Omvolking is echter een oude term die afgestoft is en al jaren wordt gebruikt door een radicaal rechtse complot theorie. Het probleem is dus dat op het moment dat je omvolking gebruikt het niet meteen duidelijk is of je naar die complottheorie verwijst of niet.
Het veroorzaakt alleen maar verwarring. En als dus een partij zoals FvD waarvan een deel van de achterban herhaaldelijk nazistische, fascistische, en/of racistische uitspattingen heeft gedaan het woord omvolking gebruikt, tja, dan is het niet raar dat mensen toch vragen gaan stellen.
Als die partij verkeerde ideeën heeft, zoals het FvD, of in het geval van de PVV, een partij vol met verkeerde ideeën en onbekwame lieden, dan graag buitensluiten. Wat een circusshow was dat vorige kabinet joh.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat mij betreft sluiten we geen enkele (hedendaagse) partij uit.
Het is namelijk ook de kanarie in de koolmijn.
Alsof het alleen om asielmigratie gaat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
FvD uitsluiten lost het probleem niet op. Het stoppen van asielmigratie wel.
En dat nog bij een zwangere vrouw, het is echt verschrikkelijk dat Henri Bontebal het taalgebruik goor in de mond durft te nemen en daarmee alle fatsoensnormen voorbij gaat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:08 schreef Weltschmerz het volgende:
O jee, we hebben haar allemaal standpunten in de mond proberen te leggen en toen hebben we een hoepeltje opgehouden maar ze wilde ook daar niet doorheen springen. Gevaarlijk!
En dan heb je nog het 'replacement migration' idee/plan van de VN uit 2000.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Demografische verandering is een term die door de hele linie gebruikt wordt als het om dit onderwerp (immigratie/asiel) gaat.
Omvolking is echter een oude term die afgestoft is en al jaren wordt gebruikt door een radicaal rechtse complot theorie. Het probleem is dus dat op het moment dat je omvolking gebruikt het niet meteen duidelijk is of je naar die complottheorie verwijst of niet.
Het veroorzaakt alleen maar verwarring. En als dus een partij zoals FvD waarvan een deel van de achterban herhaaldelijk nazistische, fascistische, en/of racistische uitspattingen heeft gedaan het woord omvolking gebruikt, tja, dan is het niet raar dat mensen toch vragen gaan stellen.
Wij zijn het minst rascistische volk zowat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Alsof het alleen om asielmigratie gaat.
Wat doen we met Nederlanders met een niet witte huidskleur? Ik heb zomaar het idee dat het FvD daar geen groot fan van is.
Succesvolle integratie moet van beide kanten komen. Nederlanders stellen zich nou bepaald niet heel erg open op naar mensen met een ander kleurtje. Zelfs als deze mensen hier in in Nederland geboren zijn hebben ze moeite met acceptatie.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Hetekip het volgende:
Op zich zie ik het probleem van een blank Nederland niet zo.
Integratie is massaal gefaald, en op het nieuws is het altijd licht getint.
Ben ik tegen iedereen met een kleurtje? Nee, maar ik zou wel liever zien dat Nederland focust op een opname stop zodat de huizenmarkt en alles weer wat kan afkoelen. Nederland is straks voor iedereen onbewoonbaar.
Is andersom ook wel zo hoor. Integratie is gewoon mislukt... Zo'n inburgeringscursus werkt niet, zeker niet als Nederlanders inderdaad ook niet echt mensen opnemen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Succesvolle integratie moet van beide kanten komen. Nederlanders stellen zich nou bepaald niet heel erg open op naar mensen met een ander kleurtje. Zelfs als deze mensen hier in in Nederland geboren zijn hebben ze moeite met acceptatie.
De druk op de woningmarkt zal niet magisch afnemen als we minder asielzoekers toelaten. Het zou enigszins wat druk wegnemen bij sociale huur maar dan nog zit je met het probleem dat de bouw in Nederland vertraagt blijft vanwege ingewikkelde procedures en vergunningen. Het versoepelen daarvan zou veel meer druk wegnemen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Hetekip het volgende:
Op zich zie ik het probleem van een blank Nederland niet zo.
Integratie is massaal gefaald, en op het nieuws is het altijd licht getint.
Ben ik tegen iedereen met een kleurtje? Nee, maar ik zou wel liever zien dat Nederland focust op een opname stop zodat de huizenmarkt en alles weer wat kan afkoelen. Nederland is straks voor iedereen onbewoonbaar.
Waarom is het relevant dat het een zwangere vrouw is?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En dat nog bij een zwangere vrouw, het is echt verschrikkelijk dat Henri Bontebal het taalgebruik goor in de mond durft te nemen en daarmee alle fatsoensnormen voorbij gaat.
Europa is by default een blank continent. Kan je leuk vinden of niet.. Is zooooquote:Op woensdag 27 mei 2026 20:07 schreef William_Papadin het volgende:
. "Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."
Wacht even, is dit niet per definitie waar het hele complottheorie van omvolking over gaat? En nu hebben we politici die hardop spreken dat ze Europa niet meer blank willen hebben?
quote:
Dat is het hele probleem.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Alsof het alleen om asielmigratie gaat.
Wat doen we met Nederlanders met een niet witte huidskleur? Ik heb zomaar het idee dat het FvD daar geen groot fan van is.
Omdat je daar netjes mee om gaat, Bontebal heeft daar zijn ware ranzige aard laten zien, wat een onchristelijk stuk afval is dat zeg.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom is het relevant dat het een zwangere vrouw is?
Dit hele debat was een ontzettend zwaktebod, van alle kanten.
Nee.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Succesvolle integratie moet van beide kanten komen.
Precies.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Succesvolle integratie moet van beide kanten komen. Nederlanders stellen zich nou bepaald niet heel erg open op naar mensen met een ander kleurtje. Zelfs als deze mensen hier in in Nederland geboren zijn hebben ze moeite met acceptatie.
Dat is de SP als je het mij vraagt, echter hebben mensen gekozen om die partij te laten creperen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef Viesdik het volgende:
FvD is letterlijk de enige echte Nederlandse oppositiepartij
de Vos zei dat de verantwoordelijkheid voor verkrachtingen e.d. door asielzoekers liggen bij onder andere Bontebal, waarop hij reageerde met "hoe goor wil je het hebben?"quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Omdat je daar netjes mee om gaat, Bontebal heeft daar zijn ware ranzige aard laten zien, wat een onchristelijk stuk afval is dat zeg.
De SP laat zichzelf ook creperen hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is de SP als je het mij vraagt, echter hebben mensen gekozen om die partij te laten creperen.
Ook als ze een swastika op haar hoofd zou laten tatoeëren (want swastika werd al gebruikt vóór het Derde Rijk), of als ze haar kindje Dolfje noemt, moet ze volgens bepaalde users hier nog steeds het voordeel van de twijfel krijgen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:09 schreef Timwonnacott het volgende:
Dit topic![]()
![]()
![]()
De vent die racistische boodschappen op de Erasmus brug projecteerde en lid is van een extreemrechts vechtclub die op AIVD lijst staat, een Duitser die te extreem was dat zelfs de AFD hem de partij uit heeft gezet en een Sloveen met neonazi banden liepen vrolijk rond bij een congres van de jongeren partij van FvD en zaten zelfs bij Lidewij de Vos aan tafel als eregast(en).
Bij de gemeente verkiezingen zaten er tussen de kandidaten mensen met neonazi gedachtes en lui die een blanke etnostaat nastreven, gedachtegoed die de partij NIET wou afkeuren of die mensen van de lijst halen zoals bij een fatsoenlijke partij het geval zou zijn.
Maar de hoogopgeleide Lidewij de Vos was uiteraard niet bekend de historische lading van het woord omvolking en gebruikt dat natuurlijk echt, ECHT!, niet in de context van die historische lading.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |