abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:00:34 #176
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220901778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Demografische verandering is een term die door de hele linie gebruikt wordt als het om dit onderwerp (immigratie/asiel) gaat.

Omvolking is echter een oude term die afgestoft is en al jaren wordt gebruikt door een radicaal rechtse complot theorie. Het probleem is dus dat op het moment dat je omvolking gebruikt het niet meteen duidelijk is of je naar die complottheorie verwijst of niet.

Het veroorzaakt alleen maar verwarring. En als dus een partij zoals FvD waarvan een deel van de achterban herhaaldelijk nazistische, fascistische, en/of racistische uitspattingen heeft gedaan het woord omvolking gebruikt, tja, dan is het niet raar dat mensen toch vragen gaan stellen.
Het lijkt vooral een troef om de discussie maar niet te hoeven voeren. Maar goed. Zal wel, beladen term enzo.

Wordt alleen absoluut niet mee bedoeld wat er gesuggereerd wordt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:01:42 #177
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901784
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat mij betreft sluiten we geen enkele (hedendaagse) partij uit.
Het is namelijk ook de kanarie in de koolmijn.
Als die partij verkeerde ideeën heeft, zoals het FvD, of in het geval van de PVV, een partij vol met verkeerde ideeën en onbekwame lieden, dan graag buitensluiten. Wat een circusshow was dat vorige kabinet joh.

Zie ook het voorbeeld van partij voor naastenliefde.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:03:37 #178
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901798
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
FvD uitsluiten lost het probleem niet op. Het stoppen van asielmigratie wel.
Alsof het alleen om asielmigratie gaat.
Wat doen we met Nederlanders met een niet witte huidskleur? Ik heb zomaar het idee dat het FvD daar geen groot fan van is.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:03:56 #179
511221 Hetekip
Depressief
pi_220901802
Op zich zie ik het probleem van een blank Nederland niet zo.

Integratie is massaal gefaald, en op het nieuws is het altijd licht getint.

Ben ik tegen iedereen met een kleurtje? Nee, maar ik zou wel liever zien dat Nederland focust op een opname stop zodat de huizenmarkt en alles weer wat kan afkoelen. Nederland is straks voor iedereen onbewoonbaar.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:04:35 #180
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220901808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:08 schreef Weltschmerz het volgende:
O jee, we hebben haar allemaal standpunten in de mond proberen te leggen en toen hebben we een hoepeltje opgehouden maar ze wilde ook daar niet doorheen springen. Gevaarlijk!
En dat nog bij een zwangere vrouw, het is echt verschrikkelijk dat Henri Bontebal het taalgebruik goor in de mond durft te nemen en daarmee alle fatsoensnormen voorbij gaat.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220901820
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Demografische verandering is een term die door de hele linie gebruikt wordt als het om dit onderwerp (immigratie/asiel) gaat.

Omvolking is echter een oude term die afgestoft is en al jaren wordt gebruikt door een radicaal rechtse complot theorie. Het probleem is dus dat op het moment dat je omvolking gebruikt het niet meteen duidelijk is of je naar die complottheorie verwijst of niet.

Het veroorzaakt alleen maar verwarring. En als dus een partij zoals FvD waarvan een deel van de achterban herhaaldelijk nazistische, fascistische, en/of racistische uitspattingen heeft gedaan het woord omvolking gebruikt, tja, dan is het niet raar dat mensen toch vragen gaan stellen.
En dan heb je nog het 'replacement migration' idee/plan van de VN uit 2000.

Ook daarin zou je een bepaalde vorm van 'omvolking' kunnen zien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:07:20 #182
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220901824
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat doen we met Nederlanders met een niet witte huidskleur? Ik heb zomaar het idee dat het FvD daar geen groot fan van is.
Wij zijn het minst rascistische volk zowat.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220901825
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Hetekip het volgende:

Ben ik tegen iedereen met een kleurtje? Nee, maar ik zou wel liever zien dat Nederland focust op een opname stop zodat de huizenmarkt en alles weer wat kan afkoelen. Nederland is straks voor iedereen onbewoonbaar.
Succesvolle integratie moet van beide kanten komen. Nederlanders stellen zich nou bepaald niet heel erg open op naar mensen met een ander kleurtje. Zelfs als deze mensen hier in in Nederland geboren zijn hebben ze moeite met acceptatie.
pi_220901827
FvD is letterlijk de enige echte Nederlandse oppositiepartij
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:08:05 #185
511221 Hetekip
Depressief
pi_220901829
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Succesvolle integratie moet van beide kanten komen. Nederlanders stellen zich nou bepaald niet heel erg open op naar mensen met een ander kleurtje. Zelfs als deze mensen hier in in Nederland geboren zijn hebben ze moeite met acceptatie.
Is andersom ook wel zo hoor. Integratie is gewoon mislukt... Zo'n inburgeringscursus werkt niet, zeker niet als Nederlanders inderdaad ook niet echt mensen opnemen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220901832
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Hetekip het volgende:

De druk op de woningmarkt zal niet magisch afnemen als we minder asielzoekers toelaten. Het zou enigszins wat druk wegnemen bij sociale huur maar dan nog zit je met het probleem dat de bouw in Nederland vertraagt blijft vanwege ingewikkelde procedures en vergunningen. Het versoepelen daarvan zou veel meer druk wegnemen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220901835
Dit topic :') :') :')

De vent die racistische boodschappen op de Erasmus brug projecteerde en lid is van een extreemrechts vechtclub die op AIVD lijst staat, een Duitser die te extreem was dat zelfs de AFD hem de partij uit heeft gezet en een Sloveen met neonazi banden liepen vrolijk rond bij een congres van de jongeren partij van FvD en zaten zelfs bij Lidewij de Vos aan tafel als eregast(en).

Bij de gemeente verkiezingen zaten er tussen de kandidaten mensen met neonazi gedachtes en lui die een blanke etnostaat nastreven, gedachtegoed die de partij NIET wou afkeuren of die mensen van de lijst halen zoals bij een fatsoenlijke partij het geval zou zijn.

Maar de hoogopgeleide Lidewij de Vos was uiteraard niet bekend de historische lading van het woord omvolking en gebruikt dat natuurlijk echt, ECHT!, niet in de context van die historische lading.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220901838
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dat nog bij een zwangere vrouw, het is echt verschrikkelijk dat Henri Bontebal het taalgebruik goor in de mond durft te nemen en daarmee alle fatsoensnormen voorbij gaat.
Waarom is het relevant dat het een zwangere vrouw is?

Dit hele debat was een ontzettend zwaktebod, van alle kanten.
pi_220901844
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:07 schreef William_Papadin het volgende:
. "Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."

Wacht even, is dit niet per definitie waar het hele complottheorie van omvolking over gaat? En nu hebben we politici die hardop spreken dat ze Europa niet meer blank willen hebben?
Europa is by default een blank continent. Kan je leuk vinden of niet.. Is zoooo
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:11:17 #190
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:04 schreef BlaZ het volgende:
En dat nog bij een zwangere vrouw,
:')
Geen zorgen hoor, volgens mij weet het baby'tje nog niet wat goor betekent.
pi_220901853
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is het hele probleem.
Nu.nl kopt:
“FVD wil geen afstand nemen van extreem rechts gedachtegoed.”

Echter dat klopt niet.
De FvD wil zich niet laten framen als extreem rechtse partij en wil dat wanneer ze zeggen dat ze opkomen voor Nederlanders boven mensen met een migratieachtergrond dat dit geen racisme is.

Als je dan afstand neemt of excuses aanbiedt is toegeven aan het frame dat je wens extreem rechts was.

Daar moeten we in Nl vanaf: je mag zeggen ik ben blank en ben trots op mijn mensen.
Net zoals homos, LBTQers, negers, Aziaten, indianen, en dwergmensen dat mogen zeggen.
Vakman pur sang
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:11:22 #192
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220901854
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom is het relevant dat het een zwangere vrouw is?

Dit hele debat was een ontzettend zwaktebod, van alle kanten.
Omdat je daar netjes mee om gaat, Bontebal heeft daar zijn ware ranzige aard laten zien, wat een onchristelijk stuk afval is dat zeg.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220901855
You say potato, I say potahto.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220901867
Net afgekeken.
Wat een jankerds

Bekijk deze YouTube-video

Goed gedaan meid.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220901868
quote:
Succesvolle integratie moet van beide kanten komen.
Nee.

Nee, dat moet die helemaal niet.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:13:03 #196
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901869
quote:

[..]
Precies.
Die zogenaamde beroemde "Nederlandse tolerantie" is altijd al gelul geweest.
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:14:11 #197
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901879
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef Viesdik het volgende:
FvD is letterlijk de enige echte Nederlandse oppositiepartij
Dat is de SP als je het mij vraagt, echter hebben mensen gekozen om die partij te laten creperen.
pi_220901889
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Omdat je daar netjes mee om gaat, Bontebal heeft daar zijn ware ranzige aard laten zien, wat een onchristelijk stuk afval is dat zeg.
de Vos zei dat de verantwoordelijkheid voor verkrachtingen e.d. door asielzoekers liggen bij onder andere Bontebal, waarop hij reageerde met "hoe goor wil je het hebben?"

Ja, dat is inderdaad "zijn ware ranzige aard".

Doe niet zo raar zeg.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 22:17:00 #199
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220901893
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is de SP als je het mij vraagt, echter hebben mensen gekozen om die partij te laten creperen.
De SP laat zichzelf ook creperen hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:17:33 #200
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220901897
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:09 schreef Timwonnacott het volgende:
Dit topic :') :') :')

De vent die racistische boodschappen op de Erasmus brug projecteerde en lid is van een extreemrechts vechtclub die op AIVD lijst staat, een Duitser die te extreem was dat zelfs de AFD hem de partij uit heeft gezet en een Sloveen met neonazi banden liepen vrolijk rond bij een congres van de jongeren partij van FvD en zaten zelfs bij Lidewij de Vos aan tafel als eregast(en).

Bij de gemeente verkiezingen zaten er tussen de kandidaten mensen met neonazi gedachtes en lui die een blanke etnostaat nastreven, gedachtegoed die de partij NIET wou afkeuren of die mensen van de lijst halen zoals bij een fatsoenlijke partij het geval zou zijn.

Maar de hoogopgeleide Lidewij de Vos was uiteraard niet bekend de historische lading van het woord omvolking en gebruikt dat natuurlijk echt, ECHT!, niet in de context van die historische lading.

Ook als ze een swastika op haar hoofd zou laten tatoeëren (want swastika werd al gebruikt vóór het Derde Rijk), of als ze haar kindje Dolfje noemt, moet ze volgens bepaalde users hier nog steeds het voordeel van de twijfel krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')