Verkiezingen, controle over meerdere oblasten, politieke veranderingen in Oekraïne.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is dan concreet het verschil qua Russische eisen met een halfjaar of jaar geleden?
ja Poetin gaat wel af als ie Crimea moet laten schietenquote:Op woensdag 27 mei 2026 15:28 schreef ExTec het volgende:
Moet een kwestie van tijd zijn voor daar totaal niet meer te rijden valt ook. Kun je constant door de zwartgeblakerde wrakken zigzaggen.
[ x ]
Snap wel dat de Sterke Man hierom em begint te knijpen.
Oekraine gaat die brug niet compleet vernietigen. Dit is precies die gouden brug waar de Russische bevolking over heen terug kan vluchten naar Rusland.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:28 schreef ExTec het volgende:
Moet een kwestie van tijd zijn voor daar totaal niet meer te rijden valt ook. Kun je constant door de zwartgeblakerde wrakken zigzaggen.
[ x ]
Het is geen brug...quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Oekraine gaat die brug niet compleet vernietigen. Dit is precies die gouden brug waar de Russische bevolking over heen terug kan vluchten naar Rusland.
Wat vond je van die Russische aanval op een kinderspeeltuin?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Man man man, zijn familie gaat die boodschappen niet meer zien nee.En dit steunen we in Nederland...
Echt gast, flikker op met je nonsens filmpjes. Dat land is in oorlog, dan hang je er gewoon in. Is ook in Nederland. Dus ja, dat steunen wij. Sterker nog. Als de Russen bij Duitsland staan, staat er zo een busje bij jou voor de deur om je huilend in te laden. Man man man.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Man man man, zijn familie gaat die boodschappen niet meer zien nee.En dit steunen we in Nederland...
Vreselijke aanval! Goed dat we die niet militair financieren in tegenstelling tot Oekraïne.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat vond je van die Russische aanval op een kinderspeeltuin?
Ik ben blij om te zien dat Oekraïne hierin veel succes lijkt te hebben, ik hoop dat dit alles bij elkaar ervoor gaat zorgen dat dit een gigantisch dodelijke operatie voor de Russen die nu niet bevoorraad kunnen worden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:28 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Vreselijke aanval. Dat is het enige wat je strot uit krijgt. Maar wel druk maken over heel normaal regulier beleid. Man man manquote:Op woensdag 27 mei 2026 22:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vreselijke aanval! Goed dat we die niet financieren in tegenstelling tot Oekraïne.
Jij financieert helemaal niets toch want je zit ziek thuis?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vreselijke aanval! Goed dat we die niet militair financieren in tegenstelling tot Oekraïne.
Maoïsten zijn sowieso ziek.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Jij financieert helemaal niets toch want je zit ziek thuis?
Dit zou een oorlogsmisdaad zijn inderdaad. Moet echt onderzoek naar komen..quote:Meeste Russische militairen melden marteling na terugkeer uit Oekraïense gevangenschap — functionaris
Volgens Alexander Belan beantwoorden Russische militairen ook vragen over het gebruik van verboden middelen en methoden van oorlogsvoering door degenen die aan Oekraïense zijde betrokken zijn bij het conflict.
MOSKOU, 27 mei /TASS/. De meerderheid van de Russische militairen die uit Oekraïense gevangenschap zijn teruggekeerd, meldde dat zij werden blootgesteld aan brute behandeling en marteling, aldus Alexander Belan, hoofd van de afdeling die toezicht houdt op de naleving van wetten bij strafrechtelijke onderzoeken binnen het bureau van de Russische opperste militaire aanklager.
“Om de mate van schade aan hun gezondheid vast te stellen, worden forensisch-medische onderzoeken uitgevoerd. Er is vastgesteld dat de meerderheid van de krijgsgevangen militairen werd onderworpen aan brute behandeling, fysiek geweld en marteling,” verklaarde hij tijdens het Internationaal Veiligheidsforum.
Volgens Belan beantwoorden Russische militairen na hun terugkeer uit gevangenschap ook vragen over het gebruik van verboden middelen en methoden van oorlogsvoering door personen die aan Oekraïense zijde betrokken zijn bij het conflict.
“Dergelijke onrechtmatige daden werden gepleegd tijdens de gevangenneming [van Russische militairen] en tijdens hun detentie in voorlopige hechteniscentra in de steden Kiev, Nikolajev, Krivoj Rog, Zjytomyr, Dnjepropetrovsk, Odessa, Soemy en andere plaatsen. Op basis van bewijzen van geweld en brute behandeling van krijgsgevangenen lopen strafrechtelijke onderzoeken tegen een aantal hoofden van Oekraïense voorlopige hechteniscentra, evenals tegen hun medewerkers, overeenkomstig artikel 356.1 van het Russische Wetboek van Strafrecht (‘Het gebruik van verboden middelen en methoden van oorlogsvoering’ — TASS),” benadrukte Belan.
Ja, die gevangenen zagen er inderdaad vergelijkbaar uit met de Oekrainers bij die uitwisselingen. Goeie bron ookquote:Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef Mikeytt het volgende:
https://tass.com/defense/2137435
[..]
Dit zou een oorlogsmisdaad zijn inderdaad. Moet echt onderzoek naar komen..
Echt wel top artikel, gewoon dezelfde paragraaf 3x herhalen in een andere bewoording, 0 voorbeelden en hoppa printen maar.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
ja ze krijgen maxpc donalds, worden gehersenspoeld, dat rusland een falende staat is. ontwenning van alcoholisme etc.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
tass is de staatskrant van Rusland. echte goede journalistiekquote:Op woensdag 27 mei 2026 22:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Echt wel top artikel, gewoon dezelfde paragraaf 3x herhalen in een andere bewoording, 0 voorbeelden en hoppa printen maar.
Wat is er eigenlijk met de appels gebeurt?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Er zijn voldoende voorbeelden hoor, alleen vallen die niet positief uit voor Rusland. Genoeg voorbeeld van Oekraïnse soldaten die terugkomen waarbij het lijkt alsof ze een jaar in een concentratiekamp hebben doorgebracht (tientallen kilo's afgevallen). Er was toch ook een locatie waar Oekraïnse krijgsgevangenen zaten, die door de Russen platgebombardeerd was.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Echt wel top artikel, gewoon dezelfde paragraaf 3x herhalen in een andere bewoording, 0 voorbeelden en hoppa printen maar.
Wederom Russische leugens. Dit is hoe Oekraïne met gevangenen omgaat:quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, we steunen geen Russische propaganda.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Kan je technisch gezien wel.onder marteling scharen natuurlijk. Zeker voor een Rus die verlangt naar de koolsoep van zn moederquote:Op woensdag 27 mei 2026 22:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wederom Russische leugens. Dit is hoe Oekraïne met gevangenen omgaat:
[ x ]
Nee, we gaan geen tijd verspillen aan het onderzoeken van propaganda uit de Russische media.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarom vind je dat Oekraïne zichzelf niet mag verdedigen tegen dergelijke vreselijke aanvallen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vreselijke aanval! Goed dat we die niet militair financieren in tegenstelling tot Oekraïne.
Het lijkt me nogal misdadig om gevangenen met McDonalds te voeden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ x ]
Poepen, dat we moeten we.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In die contreien is het een luxeproduct.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt me nogal misdadig om gevangenen met McDonalds te voeden.
Die ken ik. Ik zie dit niet als meer dan een one-off propaganda filmpje. Kwam natuurlijk wel erg leuk over voor de media, met camera en al.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ x ]
Wil je me geen woorden in de mond leggen a.u.b.?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom vind je dat Oekraïne zichzelf niet mag verdedigen tegen dergelijke vreselijke aanvallen?
quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
quote:Ja, je wordt in Nederland gearresteerd en gestraft als je de opkomstplicht weigert op het moment dat deze actief is. Omdat de opkomstplicht sinds 1997 is opgeschort, zijn er momenteel geen dienstplichtigen.
Wat een paupers zijn die lui toch. Geef ze 100 miljard en dan gaan ze eten halen bij de McDonalds.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:24 schreef RotatoR het volgende:
[..]
In die contreien is het een luxeproduct.
Dat betekent natuurlijk niet dat ik het daar mee eens moeten zijn. De dienstplicht (of opkomstplicht in ons geval) is bizar. Het volk wordt naar het front gestuurd vanwege politieke beslissingen door een klein groepje.quote:
In Nederland ja, in Oekraïne liggen die cijfers anders. Zou in Nederland ook zo zijn als Duitsland besluit de Veluwe te annexeren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat betekent natuurlijk niet dat ik het daar mee eens moeten zijn. De dienstplicht (of opkomstplicht in ons geval) is bizar. Het volk wordt naar het front gestuurd vanwege politieke beslissingen door een klein groepje.
Sterker nog, slechts 17% van de Nederlandse volwassenen is in staat en bereid te vechten voor het land. Mensen willen niet gaan vechten!
https://www.ipsos-publiek(...)-vechten-bij-oorlog/
Berichtgeving van TASS is sowieso gelogen dus we zullen het met dit soort filmpjes moeten doen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die ken ik. Ik zie dit niet als meer dan een one-off propaganda filmpje. Kwam natuurlijk wel erg leuk over voor de media, met camera en al.
Ik geloof niet dat alle soldaten zo behandeld worden. Zeker niet gezien de verwondingen die soldaten hebben bij terugkeer.
Ik steun de mensen ook die graag willen vechten. De mensen die meegesleept worden in een oorlog waar ze niets mee te maken willen hebben en families daardoor verscheurt worden, steun ik zeker niet!quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In Nederland ja, in Oekraïne liggen die cijfers anders. Zou in Nederland ook zo zijn als Duitsland besluit de Veluwe te annexeren.
Daarom steunen we het ook. We doen hier (in dat geval) niet anders.
Nobel, maar zo werkt het niet. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst ook nietquote:Op woensdag 27 mei 2026 22:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik steun de mensen ook die graag willen vechten. De mensen die meegesleept worden in een oorlog waar ze niets mee te maken willen hebben en families daardoor verscheurt worden, steun ik zeker niet!
Ja, precies. Heel raar dat er mensen naar het front gestuurd moeten worden door de beslissing van Vladimir Putin.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat betekent natuurlijk niet dat ik het daar mee eens moeten zijn. De dienstplicht (of opkomstplicht in ons geval) is bizar. Het volk wordt naar het front gestuurd vanwege politieke beslissingen door een klein groepje.
Sterker nog, slechts 17% van de Nederlandse volwassenen is in staat en bereid te vechten voor het land. Mensen willen niet gaan vechten!
https://www.ipsos-publiek(...)-vechten-bij-oorlog/
Waarom steun je dan wel de agressor. Waar het exact op dezelfde manier gaat? Waar ook mannen van straat of uit de club gesleept worden? Welk punt wil je eigenlijk maken?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik steun de mensen ook die graag willen vechten. De mensen die meegesleept worden in een oorlog waar ze niets mee te maken willen hebben en families daardoor verscheurt worden, steun ik zeker niet!
Nou zeg, dat is ook niet aardig.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De mensen die meegesleept worden in een oorlog waar ze niets mee te maken willen hebben en families daardoor verscheurt worden, steun ik zeker niet!
Ik zie dat wel zo. Vroeger zaten ook veel meer partijen in de kamer met dat gedachtengoed, zoals de PSP en de Evangelische Volkspartij.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nobel, maar zo werkt het niet. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst ook niet
Nogmaals, leg me a.u.b. geen woorden in de mond!quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:45 schreef bleiblei het volgende:
Waarom steun je dan wel de agressor. Waar het exact op dezelfde manier gaat?
zie je wat Poetin allemaal heeft aangericht..quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
ze gaan nu een NAVO hoofdkwartier bouwen in Estland he en ook een in Belarussiaquote:Op woensdag 27 mei 2026 22:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:59 schreef oheng het volgende:
Vriendelijke herinnering dat alle veerponten bij de Kerch allemaal vernietigd zijn, vorig jaar...
En zelfs de marine landingsvaartuigen zijn nog steeds doelwit.
Dus in principe is de rus slechter af dan na de aanval op de Kerch brug.
Russische bron: https://t.me/BARS14GUMANITARKA/21548quote:The situation on the roads of Novorossiya is a separate topic of discussion. For a week now, the enemy has resorted to unabashed terror against ANY transport moving in the Donetsk, Zaporizhia, and Kherson regions. Its drones are patrolling the roads unpunished, searching for targeted targets. However, it should be understood that if the drone doesn't find a target during its patrol, it will attack any available one at the end of its operational lifespan. Priorities include military vehicles (from URALs and KAMAZs to "Bukhanka" off-road vehicles), fuel tankers, trucks (including GAZelles), buses, and then ordinary civilian cars. The situation has become extremely tense and difficult. The sad thing is that it won't be possible to quickly find a countermeasure, which means we're in for a challenging 1-2 months ahead. Trucks are no longer allowed to use the R280 "Novorossiya" highway (Rostov-on-Don - Simferopol). The Kerch Bridge is also closed. The only option left is the ferry, but the situation there is disastrous. Some ferries have been returned to their owners, while others have been sunk by the enemy. There are critically few ferries left, and not all trucks can be transported on them. Crimea is being attempted to be cut off. And for now, the initiative is not on our side. As usual, unfortunately.
Echt? Zou men niet juist blij zijn met de lagere wegenbelasting en benzineprijzen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In Nederland ja, in Oekraïne liggen die cijfers anders. Zou in Nederland ook zo zijn als Duitsland besluit de Veluwe te annexeren.
Ja, aantal jaar geleden was 250 tanks nog veel.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:00 schreef bleiblei het volgende:
Het is trouwens dik 20 jaar geleden dat we uberhaupt 250 tanks hadden. En in Rusland maken ze er 250 per jaar bij. We mogen wat dat betreft blij zijn dat er de nodige landen tussen liggen, anders hadden we allang Russisch gesproken hier.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Welke soldaten, welke verwondingen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:26 schreef Mikeytt het volgende:
Zeker niet gezien de verwondingen die soldaten hebben bij terugkeer.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
quote:TE KOOP AANGEBODEN (T.K.A.) Wegens herinrichting grondgebied: Volledige Nederlandse Biblebelt.Omvangrijke strook grondgebied vol traditie, rust en onberispelijke gazons. Uitstekend onderhouden, nauwelijks gebruikt op zondag.
Staat: Zeer vroom, nagenoeg krasvrij (behalve wat lichte frictie rond de SGP-vrouwenstandpunten).
Extra's: Geen vaccinatiebewijzen vereist, tv-loze zones standaard inbegrepen.
Levering: Direct beschikbaar, levering geschiedt via de kortste weg naar het oosten.
T.E.A.B. (Tegen Elk Aannemelijk Bod)
Bijzondere voorwaarden:Buren uit het Oosten genieten uitdrukkelijke voorkeur.
Ideaal voor herstructurering naar een nieuwe Bundesland (bijv. Sankt-Anschluss).
Betaling in harde valuta of degelijke gründelijkheid n.o.t.k.
Let op: Afhalen uitsluitend op werkdagen.
Op zondag wordt de telefoon niet opgenomen (b.g.g. ook niet de dominee bellen).
Brieven onder nummer BR 420 naar de redactie van deze krant.
Laten we mét mikey, php en svcbj hopen dat de gruwelen voor de Russen snel voorbij zijn en dat de daders worden gestraftquote:Op woensdag 27 mei 2026 23:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Russische bron: https://t.me/BARS14GUMANITARKA/21548
Nou nee.... Ik haal het er niet uit.quote:
Het maakt onderaan de streep natuurlijk geen reet uit hoe ze de verliezen aanvullen. Als ze 100.000 tanks per jaar van China kopen dan kun je gaan plannen op de "domestic from scratch" productie van 150 per jaar maar dan hou je jezelf toch ernstig voor de gek.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:52 schreef ExTec het volgende:
NOFI, maar ik hoor jou (en enkele anderen) vaak hameren op dat ze "heus!" meer produceren dan dat er doorheen draait, maar ik zie dat werkelijk nergens terug.
Daarbij heb je wel pax nodig om je materiel te besturen.
Je verhaal van infra lijkt te kloppen, zie ik wel terug,
Maar ik zelf ben niet onder de indruk van ergens een wat betonnen compounds uit de grond stampen, die moeten gaan dienen voor niet bestaande legers aansturen.
Vreemde vorm van dreigings-inflatie is dat. We trekken wat muurtjes op, noemen het een militair commando centrum, et voila, we hebben een "dreiging".
Ja, maar arbeidsintensiever dan je geneigd bent te denken, als je het goed wil doen.quote:
quote:
Misschien wat beter lezen?quote:Russia completely manufactures roughly 150 to 250 new tanks per year from the ground up,
Daar begon de discussie niet mee, dat was na zoveel posts jouw argument. Ik heb nb. je initiele post ook gequote:quote:
Punt is gewoon dat de aantallen die ze op de mat kunnen brengen tellen, hoe ze die aantallen produceren (refurbishing is ook gewoon een vorm van productie) is verder niet heel interessant.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:52 schreef ExTec het volgende:
NOFI, maar ik hoor jou (en enkele anderen) vaak hameren op dat ze "heus!" meer produceren dan dat er doorheen draait, maar ik zie dat werkelijk nergens terug.
Maar voor refurbishen heb je een begin-product nodig. En die zijn er nagenoeg niet meer.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:54 schreef AchJa het volgende:
Punt is gewoon dat de aantallen die ze op de mat kunnen brengen tellen, hoe ze die aantallen produceren (refurbishing is ook gewoon een vorm van productie) is verder niet heel interessant.
Vertel?quote:
Says who?quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:00 schreef ExTec het volgende:
Maar voor refurbishen heb je een begin-product nodig. En die zijn er nagenoeg niet meer.
Oh, gaan we nu wel op die toer nu het je uitkomt? Normaliter zit je altijd op de hoogste kast als anderen de "ik kan het me niet voorstellen" of opmerkingen in die richting maken.quote:Op een bepaald moment heb je zulk oud en incompleet spul onder handen, dat gloednieuw produceren minder tijd kost.
Dus die 1500/jaar lijkt me niet haalbaar meer.
Die mensen die voor hun hobby satellietkaarten kopen en daar tanks tellen.quote:
Eh, pardon?quote:Oh, gaan we nu wel op die toer nu het je uitkomt? Normaliter zit je altijd op de hoogste kast als anderen de "ik kan het me niet voorstellen" of opmerkingen in die richting maken.
Is niet aan de NATO en heeft de NATO de middelen ook niet voor. Hoe zie jij bv. het uitschakelen van Russische satellieten precies voor je dan? Ronald Reagan heeft daar in de jaren '80 een wild plan voor bedacht maar daar is het dan ook bij gebleven.quote:
Leuk, kortom hobby. Doe eens een link?quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:07 schreef ExTec het volgende:
Die mensen die voor hun hobby satellietkaarten kopen en daar tanks tellen.
Nou ja, je maakt dat soort opmerkingen regelmatig hier:quote:Eh, pardon?
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:35 schreef ExTec het volgende:
Ik refereer daar aan omdat je in het verleden wat anders vertelde.
Maar rus bombardeert dus bewust burgerdoelen zoals ziekenhuizen?
Of krijgen we dan weer een "maar dat kan ik met niet voorstellen!"?
Dit is of of he. Of rus spul is lang niet zo onzuiver, en ze kunnen op die manier ervoor kiezen bepaalde dingen niet te raken, en beschieten dus bewust ziekenhuizen,
Of het is een roll the dice en het betekent niets dat bv parlementsgebouw nog niet geraakt is.
Ok, jij interpreteert het a'la: laten we alle rus satellieten vernietigen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is niet aan de NATO en heeft de NATO de middelen ook niet voor. Hoe zie jij bv. het uitschakelen van Russische satellieten precies voor je dan? Ronald Reagan heeft daar in de jaren '80 een wild plan voor bedacht maar daar is het dan ook bij gebleven.
Heb ik gegevenquote:Op donderdag 28 mei 2026 01:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Leuk, kortom hobby. Doe eens een link?
Dus, nee. Het kan niet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:14 schreef ExTec het volgende:
Ok, jij interpreteert het a'la: laten we alle rus satellieten vernietigen.
Volgens mij bestaan daar zelfs wel specifieke raketten voor (ASM-135 ASAT, bv), maar dat is een beetje een no-no. Omdat de puin die het achterlaat tot het einde der tijden een hoofdpijn dossier is voor de rest van de wereld.
Ik interpreteerde het meer: laten we ze weren van bv de franse commerciele satellieten die bv TV kanalen relayen.
En dat is triviaal, dan halen ze in parijs een schakelaar om, voor internet, zie vorig.
Klopt overigens wel dat dit niet NAVO's wheelhouse is, nee. Maar dat is wat anders dan vraag kan het Y/N.
quote:
Even naar de basis, NAVO --> Noord Atlantische Verdrags Organisatie. Daarbuiten hebben ze niet heel veel in de melk te brokkelen, hoe ga jij dan een land wat grenst aan China compleet afschakelen van het internet. Iemand covert met een kabelknipper naar Wladiwostok sturen ofzo?quote:
Netblock beheer, dus de mensen die IP adressen alloceren aan landen, ervoor zorgen dat de routing tables bij ISP's, bedrijven, datacenters, etc (ASN's) weten welke kant je pakket opmoet,quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even naar de basis, NAVO --> Noord Atlantische Verdrags Organisatie. Daarbuiten hebben ze niet heel veel in de melk te brokkelen, hoe ga jij dan een land wat grenst aan China compleet afschakelen van het internet. Iemand met een kabelknipper naar Wladiwostok sturen ofzo?
Tsja, als jij denkt dat de NATO zoiets voorelkaar kan krijgen is prima verder maar is gewoon niet mogelijk. En verder is IP blocking met v4 misschien nog wel te doen maar met v6 sta je gewoon met 1000-0 achter. Nog even los van de routing via andere landen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:55 schreef ExTec het volgende:
Netblock beheer, dus de mensen die IP adressen alloceren aan landen, ervoor zorgen dat de routing tables bij ISP's, bedrijven, datacenters, etc (ASN's) weten welke kant je pakket opmoet,
Vind voor rus plaats in Amsterdam.
Als ze daar zeggen: de IP adressen die jij had? Zijn nu weg - valt rus wereldwijd op de duur van het net.
Elk land dat dan nog met ze wil babbelen, mag dan een behoorlijk arbeidsintensieve schaduwboekhouding gaan doen. Met grote kans dat je tot in het einde der dagen slecht werkend internet hebt.
Het is geen cowboyland waar als je slechts fysieke connectie hebt, het wel goed zit.
Materie is wat complexer dan "kabeltje knippen".
quote:Theoretically, there are about \(4.3 \times 10^{16}\) (or roughly \(43\) quadrillion) individual IPv6 addresses for every single person on Earth.
Volgens mij waren we het met elkaar eens dat dit niet binnen het mandaat van de NAVO ligt? Als jij dan what if wil doen, prima. Maar dan moet je niet weer komen met: Ja, maar NAVO gaat daar niet over. Dat waren we met elkaar eens.quote:Op donderdag 28 mei 2026 02:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, als jij denkt dat de NATO zoiets voorelkaar kan krijgen is prima verder maar is gewoon niet mogelijk.
Geen blocking he.quote:En verder is IP blocking met v4 misschien nog wel te doen maar met v6 sta je gewoon met 1000-0 achter.
Nope. Zo werkt het niet. In dat geval tikt een Ivan unox.nl in z'n browser (van mijn part, dat is mijn favo voor netwerk tests, omdat ik zo goed als zeker weet dat niemand in een organisatie daar naar toe surft en het dus niet in een proxy zit ofzoquote:Nog even los van de routing via andere landen.
Dat is niet wat je zei:quote:Op donderdag 28 mei 2026 02:13 schreef ExTec het volgende:
Volgens mij waren we het met elkaar eens dat dit niet binnen het mandaat van de NAVO ligt? Als jij dan what if wil doen, prima. Maar dan moet je niet weer komen met: Ja, maar NAVO gaat daar niet over. Dat waren we met elkaar eens.
De Tweet ging over wat de NATO zou moeten doen en of die dat kunnen. Het antwoord is vrij simpel, nee de NATO kan dat niet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:46 schreef ExTec het volgende:
Ja, maar arbeidsintensiever dan je geneigd bent te denken, als je het goed wil doen.
Als je het slecht doet, krijg je bv de blokkade op russia today website. Die doet het bij veel mensen (die geen NL DNS server gebruiken) gewoon.
En het "goed doen", hebben de organisaties die de facto het internet beheren (ICANN/IANA) geen zin in. Die willen geen precedent scheppen waar internet toegang ge-weaponized wordt.
Met v4 kun je relatief makkelijk geo-fencen aangezien daar relatief weinig adressen van zijn. Met v6 is dat onmogelijk.quote:Geen blocking he.
Het is niet: we blocken je IP, het is: je hebt geen IP meer.
En v6 gaat ook via Amsterdam?
Dan moet je pad bekend zijn. En zoals ik als zei, met v4 is dat nog te doen maar met v6 niet. Er zijn simpelweg teveel adressen beschikbaar.quote:Nope. Zo werkt het niet. In dat geval tikt een Ivan unox.nl in z'n browser (van mijn part, dat is mijn favo voor netwerk tests, omdat ik zo goed als zeker weet dat niemand in een organisatie daar naar toe surft en het dus niet in een proxy zit ofzo), verzoekt komt aan, unox.nl antwoord, maar vind geen weg terug, game over.
Maar dat waren we met elkaar eens?quote:Op donderdag 28 mei 2026 02:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is niet wat je zei:
[..]
De Tweet ging over wat de NATO zou moeten doen en of die dat kunnen. Het antwoord is vrij simpel, nee de NATO kan dat niet.
Valt niks te geofencen.quote:Met v4 kun je relatief makkelijk geo-fencen aangezien daar relatief weinig adressen van zijn. Met v6 is dat onmogelijk.
In het geval waar we het over hebben, vult een ivan in rus een IP in op z'n server, of het nou 4 of 6 is, maar er zal nooit ook maar 1 pakketje naar toe gerouteerd worden. Omdat alle routers op deze globe zeggen: ik weet niet waar ik dit pakketje naar toe moet routeren -> >null.quote:Dan moet je pad bekend zijn. En zoals ik als zei, met v4 is dat nog te doen maar met v6 niet. Er zijn simpelweg teveel adressen beschikbaar.
Ik denk dat Polen totaal geen zin heeft in oorlog. "Kom maar op"? Ga Call of Duty spelen joh.quote:Op donderdag 28 mei 2026 03:07 schreef michaelmoore het volgende:
De buren van Ruzzia worden bang voor die ruzziezoekers .
Polen is er klaar voor , kom maar op zeggen ze
[ afbeelding ]
ik zie Polen wel Belarussia binnenvallen eerdaags, zodra Poetin daar wat gaat doenquote:Op donderdag 28 mei 2026 10:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat Polen totaal geen zin heeft in oorlog. "Kom maar op"? Ga Call of Duty spelen joh.
NATO gaat rondom Ruzzia volop bases voor drones bouwen in Estland en Litouwen en Finlandquote:Op donderdag 28 mei 2026 10:12 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
De laatste tijd erg vaak een roep voor hulp jegens de VS, en nou op deze zeer ongebruikelijke manier.
Denk dat Zelensky erg krap zit momenteel... of zou er wat anders achter zitten?
Mee eens echter heb ik toch ook wel een mening over dit soort praktijken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Echt gast, flikker op met je nonsens filmpjes. Dat land is in oorlog, dan hang je er gewoon in. Is ook in Nederland. Dus ja, dat steunen wij. Sterker nog. Als de Russen bij Duitsland staan, staat er zo een busje bij jou voor de deur om je huilend in te laden. Man man man.
Ik herken dat beeld niet. Of zit er wat anders achter je insinuaties?quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:12 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
De laatste tijd erg vaak een roep voor hulp jegens de VS, en nou op deze zeer ongebruikelijke manier.
Prima als ze deze cope nodig hebben om zich terug te trekken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:48 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De geesten worden alvast rijp gemaakt voor een nederlaag.
Krap in interceptors zeker. De drone productie gaat gestaag, en daarmee kun je andere drones en enkele kruisraketten neerhalen. Maar tegen een ballistische raket doen ze niks, daar heb je interceptor raketten voor nodig, en die (Patriots) worden bijna alleen in de VS vervaardigd. En zijn ook bijna allemaal opgeschoten tegen Iran. Europa is bezig de SAMP/T aan te passen voor ballistische raketten, maar dat is pas eind dit jaar klaar en we weten niet of het in de buurt van de Patriot komt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:12 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Oekraïne zegt zelf ook aan een low-cost alternatief voor de Patriot te werken en zou mogelijk al eind dit jaar beginnen met testen. Lijkt me wat optimistisch maar het zou niet het eerste keer zijn dat ze iets uit de hoge hoed toveren.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Krap in interceptors zeker. De drone productie gaat gestaag, en daarmee kun je andere drones en enkele kruisraketten neerhalen. Maar tegen een ballistische raket doen ze niks, daar heb je interceptor raketten voor nodig, en die (Patriots) worden bijna alleen in de VS vervaardigd. En zijn ook bijna allemaal opgeschoten tegen Iran. Europa is bezig de SAMP/T aan te passen voor ballistische raketten, maar dat is pas eind dit jaar klaar en we weten niet of het in de buurt van de Patriot komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |