abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220902653
Het kan technisch 8-)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  donderdag 28 mei 2026 @ 01:26:26 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220902661
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2026 01:18 schreef ExTec het volgende:
Het kan technisch 8-)
Even naar de basis, NAVO --> Noord Atlantische Verdrags Organisatie. Daarbuiten hebben ze niet heel veel in de melk te brokkelen, hoe ga jij dan een land wat grenst aan China compleet afschakelen van het internet. Iemand covert met een kabelknipper naar Wladiwostok sturen ofzo?
pi_220902688
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 01:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Even naar de basis, NAVO --> Noord Atlantische Verdrags Organisatie. Daarbuiten hebben ze niet heel veel in de melk te brokkelen, hoe ga jij dan een land wat grenst aan China compleet afschakelen van het internet. Iemand met een kabelknipper naar Wladiwostok sturen ofzo?
Netblock beheer, dus de mensen die IP adressen alloceren aan landen, ervoor zorgen dat de routing tables bij ISP's, bedrijven, datacenters, etc (ASN's) weten welke kant je pakket opmoet,

Vind voor rus plaats in Amsterdam.

Als ze daar zeggen: de IP adressen die jij had? Zijn nu weg - valt rus wereldwijd op de duur van het net.

Elk land dat dan nog met ze wil babbelen, mag dan een behoorlijk arbeidsintensieve schaduwboekhouding gaan doen. Met grote kans dat je tot in het einde der dagen slecht werkend internet hebt.

Het is geen cowboyland waar als je slechts fysieke connectie hebt, het wel goed zit.

Materie is wat complexer dan "kabeltje knippen".
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  donderdag 28 mei 2026 @ 02:02:41 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220902690
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 01:55 schreef ExTec het volgende:
Netblock beheer, dus de mensen die IP adressen alloceren aan landen, ervoor zorgen dat de routing tables bij ISP's, bedrijven, datacenters, etc (ASN's) weten welke kant je pakket opmoet,

Vind voor rus plaats in Amsterdam.

Als ze daar zeggen: de IP adressen die jij had? Zijn nu weg - valt rus wereldwijd op de duur van het net.

Elk land dat dan nog met ze wil babbelen, mag dan een behoorlijk arbeidsintensieve schaduwboekhouding gaan doen. Met grote kans dat je tot in het einde der dagen slecht werkend internet hebt.

Het is geen cowboyland waar als je slechts fysieke connectie hebt, het wel goed zit.

Materie is wat complexer dan "kabeltje knippen".
Tsja, als jij denkt dat de NATO zoiets voorelkaar kan krijgen is prima verder maar is gewoon niet mogelijk. En verder is IP blocking met v4 misschien nog wel te doen maar met v6 sta je gewoon met 1000-0 achter. Nog even los van de routing via andere landen.

quote:
Theoretically, there are about \(4.3 \times 10^{16}\) (or roughly \(43\) quadrillion) individual IPv6 addresses for every single person on Earth.

[ Bericht 8% gewijzigd door AchJa op 28-05-2026 02:11:14 ]
pi_220902694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 02:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tsja, als jij denkt dat de NATO zoiets voorelkaar kan krijgen is prima verder maar is gewoon niet mogelijk.
Volgens mij waren we het met elkaar eens dat dit niet binnen het mandaat van de NAVO ligt? Als jij dan what if wil doen, prima. Maar dan moet je niet weer komen met: Ja, maar NAVO gaat daar niet over. Dat waren we met elkaar eens.

quote:
En verder is IP blocking met v4 misschien nog wel te doen maar met v6 sta je gewoon met 1000-0 achter.
Geen blocking he.

Het is niet: we blocken je IP, het is: je hebt geen IP meer.

En v6 gaat ook via Amsterdam?

quote:
Nog even los van de routing via andere landen.
Nope. Zo werkt het niet. In dat geval tikt een Ivan unox.nl in z'n browser (van mijn part, dat is mijn favo voor netwerk tests, omdat ik zo goed als zeker weet dat niemand in een organisatie daar naar toe surft en het dus niet in een proxy zit ofzo :7), verzoekt komt aan, unox.nl antwoord, maar vind geen weg terug, game over.
  donderdag 28 mei 2026 @ 02:24:01 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220902695
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 02:13 schreef ExTec het volgende:

Volgens mij waren we het met elkaar eens dat dit niet binnen het mandaat van de NAVO ligt? Als jij dan what if wil doen, prima. Maar dan moet je niet weer komen met: Ja, maar NAVO gaat daar niet over. Dat waren we met elkaar eens.
Dat is niet wat je zei:

quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 00:46 schreef ExTec het volgende:
Ja, maar arbeidsintensiever dan je geneigd bent te denken, als je het goed wil doen.

Als je het slecht doet, krijg je bv de blokkade op russia today website. Die doet het bij veel mensen (die geen NL DNS server gebruiken) gewoon.

En het "goed doen", hebben de organisaties die de facto het internet beheren (ICANN/IANA) geen zin in. Die willen geen precedent scheppen waar internet toegang ge-weaponized wordt.
De Tweet ging over wat de NATO zou moeten doen en of die dat kunnen. Het antwoord is vrij simpel, nee de NATO kan dat niet.

quote:
Geen blocking he.

Het is niet: we blocken je IP, het is: je hebt geen IP meer.

En v6 gaat ook via Amsterdam?
Met v4 kun je relatief makkelijk geo-fencen aangezien daar relatief weinig adressen van zijn. Met v6 is dat onmogelijk.

quote:
Nope. Zo werkt het niet. In dat geval tikt een Ivan unox.nl in z'n browser (van mijn part, dat is mijn favo voor netwerk tests, omdat ik zo goed als zeker weet dat niemand in een organisatie daar naar toe surft en het dus niet in een proxy zit ofzo :7), verzoekt komt aan, unox.nl antwoord, maar vind geen weg terug, game over.
Dan moet je pad bekend zijn. En zoals ik als zei, met v4 is dat nog te doen maar met v6 niet. Er zijn simpelweg teveel adressen beschikbaar.
pi_220902715
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 02:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is niet wat je zei:
[..]
De Tweet ging over wat de NATO zou moeten doen en of die dat kunnen. Het antwoord is vrij simpel, nee de NATO kan dat niet.
Maar dat waren we met elkaar eens?

Hoeveel keer moet ik dat zeggen?

quote:
Met v4 kun je relatief makkelijk geo-fencen aangezien daar relatief weinig adressen van zijn. Met v6 is dat onmogelijk.
Valt niks te geofencen.
quote:
Dan moet je pad bekend zijn. En zoals ik als zei, met v4 is dat nog te doen maar met v6 niet. Er zijn simpelweg teveel adressen beschikbaar.
In het geval waar we het over hebben, vult een ivan in rus een IP in op z'n server, of het nou 4 of 6 is, maar er zal nooit ook maar 1 pakketje naar toe gerouteerd worden. Omdat alle routers op deze globe zeggen: ik weet niet waar ik dit pakketje naar toe moet routeren -> >null.

Heeft geen moer te maken met hoeveelheden adressen. Heeft te maken met dat geen tabel een entry heeft voor welke kant een pakketje met dat adres op moet.

En wie houd die tabel bij? RIPE NCC in A'dam.
  donderdag 28 mei 2026 @ 03:07:23 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220902716
De buren van Ruzzia worden bang voor die ruzziezoekers .
Polen is er klaar voor , kom maar op zeggen ze
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 03:10:53 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220902717
Polen is aan het bouwen, die zijn nog nergens klaar voor, zeggen ze ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 28 mei 2026 @ 09:50:32 #185
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220903677
Ruzzia wordt binnenkort onder de voet gelopen en dan komt de echte invasie van Moscow
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220903713
Pink dawn, zal wel bibberen zijn daar in Moskou.

En weer terug naar de realiteit.

twitter
pi_220903757
Of toch niet. Kallas heeft gewoon een psychose. :X

twitter
pi_220903813
Russen die zelf even civiele gebouwen tot legitieme militaire dolewitten maken

twitter
pi_220903831
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 03:07 schreef michaelmoore het volgende:
De buren van Ruzzia worden bang voor die ruzziezoekers .
Polen is er klaar voor , kom maar op zeggen ze
[ afbeelding ]
Ik denk dat Polen totaal geen zin heeft in oorlog. "Kom maar op"? Ga Call of Duty spelen joh.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220903862
https://militarnyi.com/en(...)ighter-jets-ukraine/

Naar alle verwachting gaat Oekraine vandaag de eerste Gripens krijgen.
  donderdag 28 mei 2026 @ 10:08:17 #191
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220903872
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat Polen totaal geen zin heeft in oorlog. "Kom maar op"? Ga Call of Duty spelen joh.
ik zie Polen wel Belarussia binnenvallen eerdaags, zodra Poetin daar wat gaat doen
pi_220903889
twitter

De laatste tijd erg vaak een roep voor hulp jegens de VS, en nou op deze zeer ongebruikelijke manier.
Denk dat Zelensky erg krap zit momenteel... of zou er wat anders achter zitten?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  donderdag 28 mei 2026 @ 10:30:00 #193
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220904028
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:12 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]

De laatste tijd erg vaak een roep voor hulp jegens de VS, en nou op deze zeer ongebruikelijke manier.
NATO gaat rondom Ruzzia volop bases voor drones bouwen in Estland en Litouwen en Finland

nu nog veel jong volk opleiden die van drone spelletjes houden, schieten vanuit drones op dronken ruskies
pi_220904176
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Echt gast, flikker op met je nonsens filmpjes. Dat land is in oorlog, dan hang je er gewoon in. Is ook in Nederland. Dus ja, dat steunen wij. Sterker nog. Als de Russen bij Duitsland staan, staat er zo een busje bij jou voor de deur om je huilend in te laden. Man man man.
Mee eens echter heb ik toch ook wel een mening over dit soort praktijken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 28 mei 2026 @ 11:42:59 #196
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220904625
quote:
[ x ]

Ik herken dat beeld niet. Of zit er wat anders achter je insinuaties?
pi_220905262
twitter

De geesten worden alvast rijp gemaakt voor een nederlaag.
pi_220905286
quote:
88s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:48 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

De geesten worden alvast rijp gemaakt voor een nederlaag.
Prima als ze deze cope nodig hebben om zich terug te trekken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:05:34 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_220905373
quote:
[ x ]

Krap in interceptors zeker. De drone productie gaat gestaag, en daarmee kun je andere drones en enkele kruisraketten neerhalen. Maar tegen een ballistische raket doen ze niks, daar heb je interceptor raketten voor nodig, en die (Patriots) worden bijna alleen in de VS vervaardigd. En zijn ook bijna allemaal opgeschoten tegen Iran. Europa is bezig de SAMP/T aan te passen voor ballistische raketten, maar dat is pas eind dit jaar klaar en we weten niet of het in de buurt van de Patriot komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door speknek op 28-05-2026 13:11:11 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_220905461
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:05 schreef speknek het volgende:

[..]
Krap in interceptors zeker. De drone productie gaat gestaag, en daarmee kun je andere drones en enkele kruisraketten neerhalen. Maar tegen een ballistische raket doen ze niks, daar heb je interceptor raketten voor nodig, en die (Patriots) worden bijna alleen in de VS vervaardigd. En zijn ook bijna allemaal opgeschoten tegen Iran. Europa is bezig de SAMP/T aan te passen voor ballistische raketten, maar dat is pas eind dit jaar klaar en we weten niet of het in de buurt van de Patriot komt.
Oekraïne zegt zelf ook aan een low-cost alternatief voor de Patriot te werken en zou mogelijk al eind dit jaar beginnen met testen. Lijkt me wat optimistisch maar het zou niet het eerste keer zijn dat ze iets uit de hoge hoed toveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')