Even naar de basis, NAVO --> Noord Atlantische Verdrags Organisatie. Daarbuiten hebben ze niet heel veel in de melk te brokkelen, hoe ga jij dan een land wat grenst aan China compleet afschakelen van het internet. Iemand covert met een kabelknipper naar Wladiwostok sturen ofzo?quote:
Netblock beheer, dus de mensen die IP adressen alloceren aan landen, ervoor zorgen dat de routing tables bij ISP's, bedrijven, datacenters, etc (ASN's) weten welke kant je pakket opmoet,quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even naar de basis, NAVO --> Noord Atlantische Verdrags Organisatie. Daarbuiten hebben ze niet heel veel in de melk te brokkelen, hoe ga jij dan een land wat grenst aan China compleet afschakelen van het internet. Iemand met een kabelknipper naar Wladiwostok sturen ofzo?
Tsja, als jij denkt dat de NATO zoiets voorelkaar kan krijgen is prima verder maar is gewoon niet mogelijk. En verder is IP blocking met v4 misschien nog wel te doen maar met v6 sta je gewoon met 1000-0 achter. Nog even los van de routing via andere landen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:55 schreef ExTec het volgende:
Netblock beheer, dus de mensen die IP adressen alloceren aan landen, ervoor zorgen dat de routing tables bij ISP's, bedrijven, datacenters, etc (ASN's) weten welke kant je pakket opmoet,
Vind voor rus plaats in Amsterdam.
Als ze daar zeggen: de IP adressen die jij had? Zijn nu weg - valt rus wereldwijd op de duur van het net.
Elk land dat dan nog met ze wil babbelen, mag dan een behoorlijk arbeidsintensieve schaduwboekhouding gaan doen. Met grote kans dat je tot in het einde der dagen slecht werkend internet hebt.
Het is geen cowboyland waar als je slechts fysieke connectie hebt, het wel goed zit.
Materie is wat complexer dan "kabeltje knippen".
quote:Theoretically, there are about \(4.3 \times 10^{16}\) (or roughly \(43\) quadrillion) individual IPv6 addresses for every single person on Earth.
Volgens mij waren we het met elkaar eens dat dit niet binnen het mandaat van de NAVO ligt? Als jij dan what if wil doen, prima. Maar dan moet je niet weer komen met: Ja, maar NAVO gaat daar niet over. Dat waren we met elkaar eens.quote:Op donderdag 28 mei 2026 02:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, als jij denkt dat de NATO zoiets voorelkaar kan krijgen is prima verder maar is gewoon niet mogelijk.
Geen blocking he.quote:En verder is IP blocking met v4 misschien nog wel te doen maar met v6 sta je gewoon met 1000-0 achter.
Nope. Zo werkt het niet. In dat geval tikt een Ivan unox.nl in z'n browser (van mijn part, dat is mijn favo voor netwerk tests, omdat ik zo goed als zeker weet dat niemand in een organisatie daar naar toe surft en het dus niet in een proxy zit ofzoquote:Nog even los van de routing via andere landen.
Dat is niet wat je zei:quote:Op donderdag 28 mei 2026 02:13 schreef ExTec het volgende:
Volgens mij waren we het met elkaar eens dat dit niet binnen het mandaat van de NAVO ligt? Als jij dan what if wil doen, prima. Maar dan moet je niet weer komen met: Ja, maar NAVO gaat daar niet over. Dat waren we met elkaar eens.
De Tweet ging over wat de NATO zou moeten doen en of die dat kunnen. Het antwoord is vrij simpel, nee de NATO kan dat niet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:46 schreef ExTec het volgende:
Ja, maar arbeidsintensiever dan je geneigd bent te denken, als je het goed wil doen.
Als je het slecht doet, krijg je bv de blokkade op russia today website. Die doet het bij veel mensen (die geen NL DNS server gebruiken) gewoon.
En het "goed doen", hebben de organisaties die de facto het internet beheren (ICANN/IANA) geen zin in. Die willen geen precedent scheppen waar internet toegang ge-weaponized wordt.
Met v4 kun je relatief makkelijk geo-fencen aangezien daar relatief weinig adressen van zijn. Met v6 is dat onmogelijk.quote:Geen blocking he.
Het is niet: we blocken je IP, het is: je hebt geen IP meer.
En v6 gaat ook via Amsterdam?
Dan moet je pad bekend zijn. En zoals ik als zei, met v4 is dat nog te doen maar met v6 niet. Er zijn simpelweg teveel adressen beschikbaar.quote:Nope. Zo werkt het niet. In dat geval tikt een Ivan unox.nl in z'n browser (van mijn part, dat is mijn favo voor netwerk tests, omdat ik zo goed als zeker weet dat niemand in een organisatie daar naar toe surft en het dus niet in een proxy zit ofzo), verzoekt komt aan, unox.nl antwoord, maar vind geen weg terug, game over.
Maar dat waren we met elkaar eens?quote:Op donderdag 28 mei 2026 02:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is niet wat je zei:
[..]
De Tweet ging over wat de NATO zou moeten doen en of die dat kunnen. Het antwoord is vrij simpel, nee de NATO kan dat niet.
Valt niks te geofencen.quote:Met v4 kun je relatief makkelijk geo-fencen aangezien daar relatief weinig adressen van zijn. Met v6 is dat onmogelijk.
In het geval waar we het over hebben, vult een ivan in rus een IP in op z'n server, of het nou 4 of 6 is, maar er zal nooit ook maar 1 pakketje naar toe gerouteerd worden. Omdat alle routers op deze globe zeggen: ik weet niet waar ik dit pakketje naar toe moet routeren -> >null.quote:Dan moet je pad bekend zijn. En zoals ik als zei, met v4 is dat nog te doen maar met v6 niet. Er zijn simpelweg teveel adressen beschikbaar.
Ik denk dat Polen totaal geen zin heeft in oorlog. "Kom maar op"? Ga Call of Duty spelen joh.quote:Op donderdag 28 mei 2026 03:07 schreef michaelmoore het volgende:
De buren van Ruzzia worden bang voor die ruzziezoekers .
Polen is er klaar voor , kom maar op zeggen ze
[ afbeelding ]
ik zie Polen wel Belarussia binnenvallen eerdaags, zodra Poetin daar wat gaat doenquote:Op donderdag 28 mei 2026 10:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat Polen totaal geen zin heeft in oorlog. "Kom maar op"? Ga Call of Duty spelen joh.
NATO gaat rondom Ruzzia volop bases voor drones bouwen in Estland en Litouwen en Finlandquote:Op donderdag 28 mei 2026 10:12 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
De laatste tijd erg vaak een roep voor hulp jegens de VS, en nou op deze zeer ongebruikelijke manier.
Denk dat Zelensky erg krap zit momenteel... of zou er wat anders achter zitten?
Mee eens echter heb ik toch ook wel een mening over dit soort praktijken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Echt gast, flikker op met je nonsens filmpjes. Dat land is in oorlog, dan hang je er gewoon in. Is ook in Nederland. Dus ja, dat steunen wij. Sterker nog. Als de Russen bij Duitsland staan, staat er zo een busje bij jou voor de deur om je huilend in te laden. Man man man.
Ik herken dat beeld niet. Of zit er wat anders achter je insinuaties?quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:12 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
De laatste tijd erg vaak een roep voor hulp jegens de VS, en nou op deze zeer ongebruikelijke manier.
Prima als ze deze cope nodig hebben om zich terug te trekken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:48 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De geesten worden alvast rijp gemaakt voor een nederlaag.
Krap in interceptors zeker. De drone productie gaat gestaag, en daarmee kun je andere drones en enkele kruisraketten neerhalen. Maar tegen een ballistische raket doen ze niks, daar heb je interceptor raketten voor nodig, en die (Patriots) worden bijna alleen in de VS vervaardigd. En zijn ook bijna allemaal opgeschoten tegen Iran. Europa is bezig de SAMP/T aan te passen voor ballistische raketten, maar dat is pas eind dit jaar klaar en we weten niet of het in de buurt van de Patriot komt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:12 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Oekraïne zegt zelf ook aan een low-cost alternatief voor de Patriot te werken en zou mogelijk al eind dit jaar beginnen met testen. Lijkt me wat optimistisch maar het zou niet het eerste keer zijn dat ze iets uit de hoge hoed toveren.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Krap in interceptors zeker. De drone productie gaat gestaag, en daarmee kun je andere drones en enkele kruisraketten neerhalen. Maar tegen een ballistische raket doen ze niks, daar heb je interceptor raketten voor nodig, en die (Patriots) worden bijna alleen in de VS vervaardigd. En zijn ook bijna allemaal opgeschoten tegen Iran. Europa is bezig de SAMP/T aan te passen voor ballistische raketten, maar dat is pas eind dit jaar klaar en we weten niet of het in de buurt van de Patriot komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |