abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220898094
twitter
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:26:24 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220898186
twitter

Hoefijzer effect weer in werking
pi_220898460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Dit soort “we moeten onderhandelen over vrede”-voorstellen klinken leuk maar ik heb nog nooit een antwoord gekregen op de vraag hoe die vrede er dan uit zou moeten zien of waar dan concreet over onderhandeld zou moeten worden.
pi_220898531
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit soort “we moeten onderhandelen over vrede”-voorstellen klinken leuk maar ik heb nog nooit een antwoord gekregen op de vraag hoe die vrede er dan uit zou moeten zien of waar dan concreet over onderhandeld zou moeten worden.
Roebels. Inzake de FvD is dat genoegzaam bekend & zelfs gedocumenteerd.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220898569
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Is ook puur met oog op propaganda ook exact zo verwoord. We zullen van de week wel weer tweets krijgen met de partijen die "tegen onderhandelingen en vrede" hebben gestemd. Alles met <75IQ denkt niet verder dan 10 minuten in de toekomst dus die gaan daar blind in mee.
pi_220898655
Ik dacht ook niet dat Rusland zo stom was om Oekraïne aan te vallen.

In principe is Rusland een tbs-patiënt die op de longstay hoort en daarom moet je elk scenario serieus nemen, hoe absurd zo’n scenario ook kan zijn.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220898703
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik dacht ook niet dat Rusland zo stom was om Oekraïne aan te vallen.

In principe is Rusland een tbs-patiënt die op de longstay hoort en daarom moet je elk scenario serieus nemen, hoe absurd zo’n scenario ook kan zijn.
Ze zijn vooral niet rationeel. Daarom is het stokpaardje “hoezo de NAVO of de Baltics aanvallen, ze komen al niet verder dan de Donbas!” ook zo achterlijk. Het gaat ervan uit dat Poetin en het Kremlin rationele, op logica en de realiteit gebaseerde beslissingen nemen. Dat doen ze niet. En ze zijn bereid hun geopolitieke doelen militair af te dwingen zelfs tegen absurde verliezen, itt Europa.
pi_220898731
Kan nog wel lollig gaan worden mochten ze het echt flikken.

Denk dat europa dan kaliningrad op gaat rollen.

Want itt wat de usual suspects in zo'n scenario hard gaan gillen, heeft rus geen get out of jail free kaart mbt veroveraartje spelen.

Als ze iets proberen betalen we met gelijke munt terug. En als rus dan faalt, en wij niet, heeft rus pech.

Vyborg vind ik ook wel goeie kandidaat. Wil finland stiekem wel terug denk ik.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 15:22:43 #59
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220898779
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Waarom zit rechts zo diep in de kont van Rusland en co? Ik zie het ook terug bij mensen die er op stemmen.

Hebben die mensen geen oren en ogen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220898822
Moet een kwestie van tijd zijn voor daar totaal niet meer te rijden valt ook. Kun je constant door de zwartgeblakerde wrakken zigzaggen.

twitter

Snap wel dat de Sterke Man hierom em begint te knijpen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:32:43 #61
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220898852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ze zijn vooral niet rationeel. Daarom is het stokpaardje “hoezo de NAVO of de Baltics aanvallen, ze komen al niet verder dan de Donbas!” ook zo achterlijk. Het gaat ervan uit dat Poetin en het Kremlin rationele, op logica en de realiteit gebaseerde beslissingen nemen. Dat doen ze niet. En ze zijn bereid hun geopolitieke doelen militair af te dwingen zelfs tegen absurde verliezen, itt Europa.
Het gaat er om wat ze in staat te doen zijn. Er zijn op dit moment helemaal geen troepen beschikbaar om een excursie richting NAVO-land op te tuigen.

Laat staan gepantserde wagens, tanks of weet ik veel wat nog meer.

Misschien schuift ie in de bunker wel met divisies richting Duitsland.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:32:43 #62
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220898853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vooralsnog is Rusland tot geen enkel compromis bereid en Poetin denkt schijnbaar nog steeds de oorlog te kunnen winnen.

Er valt niks te onderhandelen zo lang Rusland het bestaansrecht van Oekraïne ontkent.
Maar dat doen de eisen niet. Vooralsnog lijkt het breekpunt de niet bezette 15-20% van de Donbas.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:36:02 #63
56749 BlaZ
pi_220898871
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 08:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik zie het nog niet zo. Vooralsnog blijven ze in de Donbas veel meer eisen dan ze met geweld kunnen bereiken…
Precies, maar daarmee liggen de partijen dichter bij elkaar dan het eerder eisenpakket. In feite gaat het om enkele duizenden km2.
pi_220898885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het gaat er om wat ze in staat te doen zijn. Er zijn op dit moment helemaal geen troepen beschikbaar om een excursie richting NAVO-land op te tuigen.

Ja, we weten het, je kan het je niet "voorstellen".

Maar doelstelling is niet duurzaam "iets veroveren" he.

Doelstelling is escaleren.

Wordt niet voor niets opgemerkt dat een potentieel doel een van de eilanden in de oostzee is. Ja, die kan rus initieel gewoon veroveren. Je zal er wel zat hebben waar uberhaupt geen soldaat aanwezig is. Daarna wordt iedereen en alles weggebombardeert. Dat snappen ze in het kremlin ook wel.
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:44:20 #65
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220898920
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, we weten het, je kan het je niet "voorstellen".

Maar doelstelling is niet duurzaam "iets veroveren" he.

Doelstelling is escaleren.

Wordt niet voor niets opgemerkt dat een potentieel doel een van de eilanden in de oostzee is. Ja, die kan rus initieel gewoon veroveren. Je zal er wel zat hebben waar uberhaupt geen soldaat aanwezig is. Daarna wordt iedereen en alles weggebombardeert. Dat snappen ze in het kremlin ook wel.
Ja tuurlijk. Alles kan.

Het levert Poetin alleen helemaal niets op. En dat is de hele oorlog nog een redelijk accurate voorspellende factor geweest.

Immers, mochten we de 'usuals' geloven stonden ze reeds in transnistrië, Moldavië, Baltics, Suwalki gap, de maan, Washington en Lissabon.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 15:44:28 #66
pi_220898922
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat valt tegen. Rusland produceert een stuk meer dan ze verliezen en zeker verbruiken.

Ze zijn dom maar niet compleet achterlijk. Zie ook de grens met Finland
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220898938
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Zie ook de grens met Finland
Aanwezigheid aan de finse grens is teruggegaan van 30K aan troepen naar 6K.

Inclusief satelliet foto's van bases die uitgestorven zijn.
pi_220898943
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef inslagenreuring het volgende:
Het levert Poetin alleen helemaal niets op.
Dat zou ik ook zeggen mbt z'n avonturen in oekraine, toch doet hij het.
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:47:33 #69
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220898947
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat valt tegen. Rusland produceert een stuk meer dan ze verliezen en zeker verbruiken.

Ze zijn dom maar niet compleet achterlijk. Zie ook de grens met Finland
Ik heb geen idee hoeveel ze verbruiken. Maar het lijkt me bijzonder stompzinnig om op dit punt van de oorlog een directe confrontatie met NAVO te zoeken.

Dat lijkt me de nekslag wel voor Rusland.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 15:47:48 #70
pi_220898948
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Aanwezigheid aan de finse grens is teruggegaan van 30K aan troepen naar 6K.

Inclusief satelliet foto's van bases die uitgestorven zijn.
Pax = niet hetzelfde als materieel en infra

En laat pas het "probleem" zijn.
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:48:28 #71
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220898950
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zou ik ook zeggen mbt z'n avonturen in oekraine, toch doet hij het.
Toen zag de Russische wereld er heel anders uit.
pi_220898954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarom zit rechts zo diep in de kont van Rusland en co? Ik zie het ook terug bij mensen die er op stemmen.

De steun kost geld, en dat geld kan ook in Nederland besteed worden. Dat is een beetje de lijn die ik vaak hoor.

Je kan dan nog inbrengen dat de omvang van de steun ongeveer 2 bakjes koffie per Nederlander per maand kost, of dat Oekraïne laten vallen en de vluchtelingenstroom die dan ontstaat zowel financieel als sociaal-maatschappelijk een veelvoud zou kosten, maar daar zijn deze mensen doorgaans toch niet ontvankelijk voor.
pi_220898961
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar dat doen de eisen niet. Vooralsnog lijkt het breekpunt de niet bezette 15-20% van de Donbas.
De lijn van het Kremlin is nog steeds demilitarisatie en denazificatie.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 15:51:49 #74
pi_220898975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De steun kost geld, en dat geld kan ook in Nederland besteed worden. Dat is een beetje de lijn die ik vaak hoor.

Je kan dan nog inbrengen dat de omvang van de steun ongeveer 2 bakjes koffie per Nederlander per maand kost, of dat Oekraïne laten vallen en de vluchtelingenstroom die dan ontstaat zowel financieel als sociaal-maatschappelijk een veelvoud zou kosten, maar daar zijn deze mensen doorgaans toch niet ontvankelijk voor.
Dat is waar de pvv prat op gaat omdat dat scoort. Dat past goed bij hun electoraat, al zit Wilders tot aan zijn ellebogen in foute verbonden.

Fvd is een stuk ideologischer en de mensen die er op stemmen ook. Die geloven die stierenstront echt.
pi_220898993
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Pax = niet hetzelfde als materieel en infra

En laat pas het "probleem" zijn.
NOFI, maar ik hoor jou (en enkele anderen) vaak hameren op dat ze "heus!" meer produceren dan dat er doorheen draait, maar ik zie dat werkelijk nergens terug.

Daarbij heb je wel pax nodig om je materiel te besturen.

Je verhaal van infra lijkt te kloppen, zie ik wel terug,

Maar ik zelf ben niet onder de indruk van ergens een wat betonnen compounds uit de grond stampen, die moeten gaan dienen voor niet bestaande legers aansturen.

Vreemde vorm van dreigings-inflatie is dat. We trekken wat muurtjes op, noemen het een militair commando centrum, et voila, we hebben een "dreiging".
pi_220899034
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is waar de pvv prat op gaat omdat dat scoort. Dat past goed bij hun electoraat, al zit Wilders tot aan zijn ellebogen in foute verbonden.

Fvd is een stuk ideologischer en de mensen die er op stemmen ook. Die geloven die stierenstront echt.
FvD is een levensgevaarlijke partij, maar daar ga ik hier verder niet over uitweiden.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 16:03:47 #77
pi_220899119
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
NOFI, maar ik hoor jou (en enkele anderen) vaak hameren op dat ze "heus!" meer produceren dan dat er doorheen draait, maar ik zie dat werkelijk nergens terug.

Daarbij heb je wel pax nodig om je materiel te besturen.

Je verhaal van infra lijkt te kloppen, zie ik wel terug,

Maar ik zelf ben niet onder de indruk van ergens een wat betonnen compounds uit de grond stampen, die moeten gaan dienen voor niet bestaande legers aansturen.

Vreemde vorm van dreigings-inflatie is dat. We trekken wat muurtjes op, noemen het een militair commando centrum, et voila, we hebben een "dreiging".
Zijn openbare gegevens hoor. Shells, small arms, apc's en zelfs sommige tanks worden harder aangevuld dan dat ze ze verliezen.

Het houdt niet over maar het schept wel een beeld. Kijk, de volgende stappen zijn volledige oorlogseconomie en mobilisatie. Dat zie ik niet gebeuren om obvious redenen maar die mogelijkheden hebben ze wel.
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:10:09 #78
56749 BlaZ
pi_220899153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De lijn van het Kremlin is nog steeds demilitarisatie en denazificatie.
Demilitarisatie: ja, denazificatie: nee.
Het gaat om de volgende punten:

1: Rusland eist dat Oekraïne formeel de controle over de gehele oostelijke Donbas-regio overdraagt, inclusief het gebied dat nog steeds in handen is van Oekraïense troepen. Hoewel Kiev heeft overwogen troepen terug te trekken om een ​​gedemilitariseerde zone langs de contactlijn te vestigen, verzet het zich tegen een regelrechte overgave van dit gebied aan Moskou.

2: Veiligheidsgaranties voor Oekraïne, hoewel dit punt aan het verzwakken is aangezien Oekraïne begint in te zien dat er geen garanties mogelijk zijn of zullen komen buiten een mogelijk EU lidmaatschap, maar ook dat is bijzonder lastig.

3: Demilitarisatie met maxima aan bestaande krijgsmachten.

4: Buffer zones.

Het is de verwachting dat 3/4 uitgeruild worden tegen 1 waarbij er sprake kan zijn van een tijdelijke dmz of iets dergelijks.
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:10:53 #79
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220899158
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

waarschijnlijk vinden ze Poetin zo'n stoere krijger. Een échte man.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220899170
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Zijn openbare gegevens hoor. Shells, small arms, apc's en zelfs sommige tanks worden harder aangevuld dan dat ze ze verliezen.
Geef het even door aan Covert Cabal, want sinds every compound known to man volledig door al het materiel heen is, maakt hij bij lange na niet zo veel filmpjes meer.

Denk dat die reuze geintresseerd is in die mystery bases waar al dat spul dan moet staan.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 16:16:41 #81
pi_220899211
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Geef het even door aan Covert Cabal, want sinds every compound known to man volledig door al het materiel heen is, maakt hij bij lange na niet zo veel filmpjes meer.

Denk dat die reuze geintresseerd is in die mystery bases waar al dat spul dan moet staan.
Dan ga je er vanuit dat alles gegroepeerd opgeslagen wordt.
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:16:46 #82
56749 BlaZ
pi_220899214
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daar moet je dan ook niet kijken, het gaat om productie van nieuwe tanks in fabrieken. Dit is ook niet zo gek verder. De Soviet Unie produceerde in 1945 14.000 tanks, dan is het voor een land van die afmetingen en bevolking een koud kunstje om enkele duizenden tanks te produceren.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 16:17:35 #83
pi_220899238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar moet je dan ook niet kijken, het gaat om productie van nieuwe tanks in fabrieken. Dit is ook niet zo gek verder. De Soviet Unie produceerde in 1945 14.000 tanks, dan is het voor een land van die afmetingen en bevolking een koud kunstje om enkele duizenden tanks te produceren.
En die nieuwe voertuigen worden niet buiten voor de sier neergezet.
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:17:43 #84
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220899242
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:10 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
waarschijnlijk vinden ze Poetin zo'n stoere krijger. Een échte man.
Ja, natuurlijk , iemand die met ontbloot bovenlijf op zijn 78 ste nog op een paard in een ijsgat duikt en daar stoer lachend met paard en al weer uit springt

De rechtse homo's worden daar gruwelijk nat van, net zo nat als Zita Pels van een donkere Syriër

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-05-2026 23:06:16 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220899298
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dan ga je er vanuit dat alles gegroepeerd opgeslagen wordt.
Als vrij structureel de boel gespreid opgeslagen wordt, loopt dat net zo hard in de gaten.

Keep in mind dat het pad begint bij dat wat de fabriek verlaat.

En da's los van alle andere logistieke issues die je krijgt.

Je kunt niet een losse tank maar ergens in z'n eentje onbewaakt in een bos parkeren. Dan komt de fijne rus bevolking die tank ontdoen van alles wat voor een handjevol kopeken te verkopen valt.

Daarbij is de feitelijke vraag:

Hebben we het nou over significante hoeveelheden, of niet?

Want dat er wat is, staat idd vast. Je ziet zo af en toe een trein met verse tanks langskomen.
pi_220899339
quote:
Russia completely manufactures roughly 150 to 250 new tanks per year from the ground up, according to Western intelligence and independent open-source intelligence (OSINT) consensus.
https://www.janes.com/def(...)generates-tank-force

Janes, nou niet de minste he.
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:30:04 #87
56749 BlaZ
pi_220899343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En die nieuwe voertuigen worden niet buiten voor de sier neergezet.
Precies, en de Soviet Unie beschikte over uitgebreide ondergrondse opslagen, het lijkt me dat die weer in gebruik zijn.
pi_220899347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Precies, en de Soviet Unie beschikte over uitgebreide ondergrondse opslagen, het lijkt me dat die weer in gebruik zijn.
Ah, kijk, de ondergrondse james bond villain lair komt weer om de hoek kijken.
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 16:33:59 #89
pi_220899361
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ah, kijk, de ondergrondse james bond villain lair komt weer om de hoek kijken.
Kun je ook eens niet zo kinderachtig reageren
pi_220899371
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kun je ook eens niet zo kinderachtig reageren
Vooruit, omdat jij het bent ;)

Ik acht de kans niet zo groot.

Die dingen kunnen niet op eigen kracht door rus heen -> via spoor dus, en die infra wordt prima gemonitord door every man+dog.
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:11:44 #91
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220899684
quote:
Rusland compenseert dat deels door:
- reparatie van Sovjet-voorraden
- herproductie van oudere systemen
- nieuwe productie in beperkte aantallen
Schijnbaar is het dus vooral ouwe meuk reviben en zeer beperkt T90's, SU-34's, etc. of nieuwer bouwen.

Munitie daarentegen hebben ze wel enorm opgeschaald. Bijv. Artillerie granaten, Shahed drones enz.

Ik zou gokken dat ze niet meer raketten en drones maken dan ze verbruiken omdat je een duidelijk patroon ziet van stilte/opsparen, herrie maken in media&politiek, massale vergeldingsactie op burgerdoelen, stilte/opsparen, enz.
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:14:52 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220899772
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee het is pure russische propganda.
Opgedeeld in twee mantra's

rusland is uber sterk: geef geen wapens, alle steunis onzinnig, want Rusland wint is onvermijdelijk.

De andere mantra is:

Rusland is de uberculturele wereld macht; Normaliseer de relatie met rusland, en help rusland een wereldmacht worden:
wordt zo afhankelijk mogelijk van rusland. Dus bouw geen groot leger, integreer niet de europese economieën, want rusland is een goede buur die over jullie kan heersen.

Het is beide propaganda van de zelfde bron.

alleen hangt het een beetje af van het nieuws welke mening van de trollen je mee overspoelt wordt.
pi_220899879
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:14 schreef AchJa het volgende:
Inclusief refurbishing/modernisering van opgelegd materiaal zit de productie op zo'n 1500 per jaar.
We hadden het juist over nieuw.
pi_220900046
pi_220900057
Rusland maakt overigens 250 NIEUWE tanks per jaar. Voornamelijk T-90s, maar dan ook nog honderden BTR 82s, BMP3s.

En dan is er nog een groot aantal Tanks dat overhauld wordt en weer in actieve staat wordt gebracht.

En men vergist zich soms in hoeveel tanks die we zien op video beschadigd, die weer worden gerepareerd.
pi_220900060
Veel van die nieuwe spullen gaan overigens niet eens naar het front, heeft weinig zin.
  woensdag 27 mei 2026 @ 18:53:15 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220900119
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee het is pure russische propganda.
Opgedeeld in twee mantra's

rusland is uber sterk: geef geen wapens, alle steunis onzinnig, want Rusland wint is onvermijdelijk.

De andere mantra is:

Rusland is de uberculturele wereld macht; Normaliseer de relatie met rusland, en help rusland een wereldmacht worden:
wordt zo afhankelijk mogelijk van rusland. Dus bouw geen groot leger, integreer niet de europese economieën, want rusland is een goede buur die over jullie kan heersen.

Het is beide propaganda van de zelfde bron.

alleen hangt het een beetje af van het nieuws welke mening van de trollen je mee overspoelt wordt.
Ruzzia ais geen wereldmacht

leeg land met veel criminelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220900130
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Precies, maar daarmee liggen de partijen dichter bij elkaar dan het eerder eisenpakket. In feite gaat het om enkele duizenden km2.
Wat is dan concreet het verschil qua Russische eisen met een halfjaar of jaar geleden?
pi_220901239
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:32 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist helaas de beelden gezien van de gewonde kinderen die zwaar gewond zijn geschoten in een speeltuintje

https://t.me/supernova_plus/52382

En nog zijn er hier debielen die putin adoreren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')