Dit soort “we moeten onderhandelen over vrede”-voorstellen klinken leuk maar ik heb nog nooit een antwoord gekregen op de vraag hoe die vrede er dan uit zou moeten zien of waar dan concreet over onderhandeld zou moeten worden.quote:
Roebels. Inzake de FvD is dat genoegzaam bekend & zelfs gedocumenteerd.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit soort “we moeten onderhandelen over vrede”-voorstellen klinken leuk maar ik heb nog nooit een antwoord gekregen op de vraag hoe die vrede er dan uit zou moeten zien of waar dan concreet over onderhandeld zou moeten worden.
Is ook puur met oog op propaganda ook exact zo verwoord. We zullen van de week wel weer tweets krijgen met de partijen die "tegen onderhandelingen en vrede" hebben gestemd. Alles met <75IQ denkt niet verder dan 10 minuten in de toekomst dus die gaan daar blind in mee.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit soort “we moeten onderhandelen over vrede”-voorstellen klinken leuk maar ik heb nog nooit een antwoord gekregen op de vraag hoe die vrede er dan uit zou moeten zien of waar dan concreet over onderhandeld zou moeten worden.
Ze zijn vooral niet rationeel. Daarom is het stokpaardje “hoezo de NAVO of de Baltics aanvallen, ze komen al niet verder dan de Donbas!” ook zo achterlijk. Het gaat ervan uit dat Poetin en het Kremlin rationele, op logica en de realiteit gebaseerde beslissingen nemen. Dat doen ze niet. En ze zijn bereid hun geopolitieke doelen militair af te dwingen zelfs tegen absurde verliezen, itt Europa.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik dacht ook niet dat Rusland zo stom was om Oekraïne aan te vallen.
In principe is Rusland een tbs-patiënt die op de longstay hoort en daarom moet je elk scenario serieus nemen, hoe absurd zo’n scenario ook kan zijn.
Waarom zit rechts zo diep in de kont van Rusland en co? Ik zie het ook terug bij mensen die er op stemmen.quote:
Het gaat er om wat ze in staat te doen zijn. Er zijn op dit moment helemaal geen troepen beschikbaar om een excursie richting NAVO-land op te tuigen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze zijn vooral niet rationeel. Daarom is het stokpaardje “hoezo de NAVO of de Baltics aanvallen, ze komen al niet verder dan de Donbas!” ook zo achterlijk. Het gaat ervan uit dat Poetin en het Kremlin rationele, op logica en de realiteit gebaseerde beslissingen nemen. Dat doen ze niet. En ze zijn bereid hun geopolitieke doelen militair af te dwingen zelfs tegen absurde verliezen, itt Europa.
Maar dat doen de eisen niet. Vooralsnog lijkt het breekpunt de niet bezette 15-20% van de Donbas.quote:Op woensdag 27 mei 2026 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vooralsnog is Rusland tot geen enkel compromis bereid en Poetin denkt schijnbaar nog steeds de oorlog te kunnen winnen.
Er valt niks te onderhandelen zo lang Rusland het bestaansrecht van Oekraïne ontkent.
Precies, maar daarmee liggen de partijen dichter bij elkaar dan het eerder eisenpakket. In feite gaat het om enkele duizenden km2.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik zie het nog niet zo. Vooralsnog blijven ze in de Donbas veel meer eisen dan ze met geweld kunnen bereiken…
Ja, we weten het, je kan het je niet "voorstellen".quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat er om wat ze in staat te doen zijn. Er zijn op dit moment helemaal geen troepen beschikbaar om een excursie richting NAVO-land op te tuigen.
Laat staan gepantserde wagens, tanks of weet ik veel wat nog meer.
Misschien schuift ie in de bunker wel met divisies richting Duitsland.
Ja tuurlijk. Alles kan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, we weten het, je kan het je niet "voorstellen".
Maar doelstelling is niet duurzaam "iets veroveren" he.
Doelstelling is escaleren.
Wordt niet voor niets opgemerkt dat een potentieel doel een van de eilanden in de oostzee is. Ja, die kan rus initieel gewoon veroveren. Je zal er wel zat hebben waar uberhaupt geen soldaat aanwezig is. Daarna wordt iedereen en alles weggebombardeert. Dat snappen ze in het kremlin ook wel.
Dat valt tegen. Rusland produceert een stuk meer dan ze verliezen en zeker verbruiken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat er om wat ze in staat te doen zijn. Er zijn op dit moment helemaal geen troepen beschikbaar om een excursie richting NAVO-land op te tuigen.
Laat staan gepantserde wagens, tanks of weet ik veel wat nog meer.
Misschien schuift ie in de bunker wel met divisies richting Duitsland.
Aanwezigheid aan de finse grens is teruggegaan van 30K aan troepen naar 6K.quote:
Dat zou ik ook zeggen mbt z'n avonturen in oekraine, toch doet hij het.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef inslagenreuring het volgende:
Het levert Poetin alleen helemaal niets op.
Ik heb geen idee hoeveel ze verbruiken. Maar het lijkt me bijzonder stompzinnig om op dit punt van de oorlog een directe confrontatie met NAVO te zoeken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat valt tegen. Rusland produceert een stuk meer dan ze verliezen en zeker verbruiken.
Ze zijn dom maar niet compleet achterlijk. Zie ook de grens met Finland
Pax = niet hetzelfde als materieel en infraquote:Op woensdag 27 mei 2026 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Aanwezigheid aan de finse grens is teruggegaan van 30K aan troepen naar 6K.
Inclusief satelliet foto's van bases die uitgestorven zijn.
Toen zag de Russische wereld er heel anders uit.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen mbt z'n avonturen in oekraine, toch doet hij het.
De steun kost geld, en dat geld kan ook in Nederland besteed worden. Dat is een beetje de lijn die ik vaak hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarom zit rechts zo diep in de kont van Rusland en co? Ik zie het ook terug bij mensen die er op stemmen.
Hebben die mensen geen oren en ogen?
De lijn van het Kremlin is nog steeds demilitarisatie en denazificatie.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dat doen de eisen niet. Vooralsnog lijkt het breekpunt de niet bezette 15-20% van de Donbas.
Dat is waar de pvv prat op gaat omdat dat scoort. Dat past goed bij hun electoraat, al zit Wilders tot aan zijn ellebogen in foute verbonden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De steun kost geld, en dat geld kan ook in Nederland besteed worden. Dat is een beetje de lijn die ik vaak hoor.
Je kan dan nog inbrengen dat de omvang van de steun ongeveer 2 bakjes koffie per Nederlander per maand kost, of dat Oekraïne laten vallen en de vluchtelingenstroom die dan ontstaat zowel financieel als sociaal-maatschappelijk een veelvoud zou kosten, maar daar zijn deze mensen doorgaans toch niet ontvankelijk voor.
NOFI, maar ik hoor jou (en enkele anderen) vaak hameren op dat ze "heus!" meer produceren dan dat er doorheen draait, maar ik zie dat werkelijk nergens terug.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Pax = niet hetzelfde als materieel en infra
En laat pas het "probleem" zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |