SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is positief nieuws, ik denk dat het een goed idee is om een Fin de EU te laten vertegenwoordigen.quote:
Ja Putin is erg boos dat Finland bescherming zocht bij NATO, dus dat hij het gesprek doet is logischquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is positief nieuws, ik denk dat het een goed idee is om een Fin de EU te laten vertegenwoordigen.
Finland heeft geen toegang tot de noordpool, Noorwegen grenst daar aan Rusland.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja Putin is erg boos dat Finland bescherming zocht bij NATO, dus dat hij het gesprek doet is logisch
Zonder Finland kan Putin niet de baas van de noordpool worden
Bekijk deze YouTube-video
Maar Noorwegen is al lid van natoquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Finland heeft geen toegang tot de noordpool, Noorwegen grenst daar aan Rusland.
Zoek maar Kirkenes op de kaart.
quote:AI-overzicht
Ja, Noorwegen is inderdaad lid van de NAVO.
Het land is zelfs een van de twaalf oprichtende leden en heeft zich aangesloten bij het bondgenootschap op 4 april 1949.
Meer details over het lidmaatschap:
Positie: Noorwegen vormt de strategische noordelijke flank van de NAVO en grenst in het noorden direct aan Rusland.
In de zin van dat er geen akkoord komt of in de zin dat er na een wapenstilstand toch weer gevochten zal worden?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:30 schreef Discombobulate het volgende:
Denk eigenlijk dat onderhandelingen toch niet gaan werken. Over een jaar zijn we weer waar we nu waren.
Onderhandelingen met Rusland zijn per definitie niets waard. Die vegen hun reet af met elke overeenkomst.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:30 schreef Discombobulate het volgende:
Denk eigenlijk dat onderhandelingen toch niet gaan werken. Over een jaar zijn we weer waar we nu waren.
Beide. Voorlopig heeft Poetin geen enkel belang bij enige concessie.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In de zin van dat er geen akkoord komt of in de zin dat er na een wapenstilstand toch weer gevochten zal worden?
Gezien de berichtgeving lijkt men toch wel iets dichter bij een akkoord te kunnen komen. Wellicht kan de EU qua onderhandeling wat bijdragen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Beide. Voorlopig heeft Poetin geen enkel belang bij enige concessie.
quote:Russia spent between $361 million and $411 million on the strike on Kyiv on May 24. The cost of just one Oreshnik missile reached $50 million, and there is reason to believe that there were two of them, — American Institute for the Study of War (ISW).
En hoe duur zijn de Patriots? Ik denk dat kosten er niet heel veel toe doen in een oorlog.quote:
Kosten doen er toe als je voorraad en je geld (bijna) op is. Zolang je voorraad weg schiet is het inderdaad relatief weinig spannend.quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En hoe duur zijn de Patriots? Ik denk dat kosten er niet heel veel toe doen in een oorlog.
Doen die eigenlijk iets nuttigs tegen die Oreshnik dingen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:37 schreef sp3c het volgende:
voor Oekraine zijn de Patriot raketten min of meer graties
neequote:Op woensdag 27 mei 2026 07:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Doen die eigenlijk iets nuttigs tegen die Oreshnik dingen?
Ik zie het nog niet zo. Vooralsnog blijven ze in de Donbas veel meer eisen dan ze met geweld kunnen bereiken…quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien de berichtgeving lijkt men toch wel iets dichter bij een akkoord te kunnen komen. Wellicht kan de EU qua onderhandeling wat bijdragen.
Het is dat het zo veel leed oplevert, anders was het echt hilarisch hoe ze hun middelen zo verspillen.quote:
Dat vermoeden had ik al. In dat geval boeit het al helemaal niet hoe duur een Patriot is tov. een Oreshnikquote:
Vooralsnog is Rusland tot geen enkel compromis bereid en Poetin denkt schijnbaar nog steeds de oorlog te kunnen winnen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien de berichtgeving lijkt men toch wel iets dichter bij een akkoord te kunnen komen. Wellicht kan de EU qua onderhandeling wat bijdragen.
Rusland kan een guerrillaoorlog niet winnen , dat kon de USA ook niet in Vietnamquote:Op woensdag 27 mei 2026 07:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En hoe duur zijn de Patriots? Ik denk dat kosten er niet heel veel toe doen in een oorlog.
"Dat zie je ook bij een trump: De ene oorlog gaat niet volgens plan? Dan start je toch gewoon een nieuwe!quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]
Een aanval op de NAVO om een algehele mobilisatie onder de Russische bevolking te legitimeren is wel weer tekstboek Kremlin doctrine.
Er komt duidelijk een breekpunt aan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]
Een aanval op de NAVO om een algehele mobilisatie onder de Russische bevolking te legitimeren is wel weer tekstboek Kremlin doctrine.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]
Waar "zien" we dat dan? Het slaat helemaal nergens op. We verliezen, dus openen een nieuw front.quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:19 schreef oheng het volgende:
[..]
"Dat zie je ook bij een trump: De ene oorlog gaat niet volgens plan? Dan start je toch gewoon een nieuwe!
Het wordt tijd dat we alle pro-Poetinelementen in Nederland gaan elimineren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ x ]
Russen die de oorlog ontvluchten raken hun eigendommen kwijt en hun ouders ookquote:Special Murdering Opportunity
Al gepost, opa.quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Russen die de oorlog ontvluchten raken hun eigendommen kwijt en hun ouders ook
Bekijk deze YouTube-video
Nee, maar politici.quote:
Volgens mij is de VS alleen actief in Iran momenteel.quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, maar politici.
Venezuela -> Iran -> Cuba
Indrukwekkende foto bovenaan dat artikel (weet niet zeker of dit lukt)quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:45 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Al gepost, opa.
https://www.demorgen.be/n(...)-beschouwt~bd100723/
Interessant artikel/opsomming over hoe Russische bloggers en andere figuren de strategie van Poetin steeds meer in twijfel trekken.
Telt de marine blockade van cuba ook?quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij is de VS alleen actief in Iran momenteel.
Ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Daarnaast is het ook nogal wat anders dan de Russen die de frontale aanval op de NAVO kiezen. Omdat: tjah, zeg het maar.
Wat een onzin van Kallas.
Daarbij:quote:
Kallas zegt dat toch ook?quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarbij:
[ x ]
Europese veilgheidsdiensten =! Kallas.
Maar wel weer erg on brand van je.
Of:quote:
We zijn weer aanbelandt bij "ik kan het mij niet voorstellen, dus het is niet waar".quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Waar "zien" we dat dan? Het slaat helemaal nergens op. We verliezen, dus openen een nieuw front.
Geen enkele generaal, ooit.
Geroeptoeter past wat minder bij EU hoogwaardigheidsbekleders. Dat mag hier op FOK.quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het is niet of ze zelf tot dit inzicht kwam.
Maar we weten hoe de usual suspects tegen haar aankijken he?
[ afbeelding ]
Dat geroeptoeter gebeurd in Europa helaas al tijden. Dagelijks zelfs in Nederland in de 2de kamer. Waarom trigger je op deze specifieke case en heb ik je bij al die andere niet zien klagen? Omdat dat geroeptoeter beter in je straatje paste?quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Geroeptoeter past wat minder bij EU hoogwaardigheidsbekleders. Dat mag hier op FOK.
Daar gaat het in dit topic over. Bovendien gaat dit over iets existentieels zoals oorlog. En niet over wat beïnvloeden van het electoraat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat geroeptoeter gebeurd in Europa helaas al tijden. Dagelijks zelfs in Nederland in de 2de kamer. Waarom trigger je op deze specifieke case en heb ik je bij al die andere niet zien klagen? Omdat dat geroeptoeter beter in je straatje paste?
Dit soort “we moeten onderhandelen over vrede”-voorstellen klinken leuk maar ik heb nog nooit een antwoord gekregen op de vraag hoe die vrede er dan uit zou moeten zien of waar dan concreet over onderhandeld zou moeten worden.quote:
Roebels. Inzake de FvD is dat genoegzaam bekend & zelfs gedocumenteerd.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit soort “we moeten onderhandelen over vrede”-voorstellen klinken leuk maar ik heb nog nooit een antwoord gekregen op de vraag hoe die vrede er dan uit zou moeten zien of waar dan concreet over onderhandeld zou moeten worden.
Is ook puur met oog op propaganda ook exact zo verwoord. We zullen van de week wel weer tweets krijgen met de partijen die "tegen onderhandelingen en vrede" hebben gestemd. Alles met <75IQ denkt niet verder dan 10 minuten in de toekomst dus die gaan daar blind in mee.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit soort “we moeten onderhandelen over vrede”-voorstellen klinken leuk maar ik heb nog nooit een antwoord gekregen op de vraag hoe die vrede er dan uit zou moeten zien of waar dan concreet over onderhandeld zou moeten worden.
Ze zijn vooral niet rationeel. Daarom is het stokpaardje “hoezo de NAVO of de Baltics aanvallen, ze komen al niet verder dan de Donbas!” ook zo achterlijk. Het gaat ervan uit dat Poetin en het Kremlin rationele, op logica en de realiteit gebaseerde beslissingen nemen. Dat doen ze niet. En ze zijn bereid hun geopolitieke doelen militair af te dwingen zelfs tegen absurde verliezen, itt Europa.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik dacht ook niet dat Rusland zo stom was om Oekraïne aan te vallen.
In principe is Rusland een tbs-patiënt die op de longstay hoort en daarom moet je elk scenario serieus nemen, hoe absurd zo’n scenario ook kan zijn.
Waarom zit rechts zo diep in de kont van Rusland en co? Ik zie het ook terug bij mensen die er op stemmen.quote:
Het gaat er om wat ze in staat te doen zijn. Er zijn op dit moment helemaal geen troepen beschikbaar om een excursie richting NAVO-land op te tuigen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze zijn vooral niet rationeel. Daarom is het stokpaardje “hoezo de NAVO of de Baltics aanvallen, ze komen al niet verder dan de Donbas!” ook zo achterlijk. Het gaat ervan uit dat Poetin en het Kremlin rationele, op logica en de realiteit gebaseerde beslissingen nemen. Dat doen ze niet. En ze zijn bereid hun geopolitieke doelen militair af te dwingen zelfs tegen absurde verliezen, itt Europa.
Maar dat doen de eisen niet. Vooralsnog lijkt het breekpunt de niet bezette 15-20% van de Donbas.quote:Op woensdag 27 mei 2026 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vooralsnog is Rusland tot geen enkel compromis bereid en Poetin denkt schijnbaar nog steeds de oorlog te kunnen winnen.
Er valt niks te onderhandelen zo lang Rusland het bestaansrecht van Oekraïne ontkent.
Precies, maar daarmee liggen de partijen dichter bij elkaar dan het eerder eisenpakket. In feite gaat het om enkele duizenden km2.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik zie het nog niet zo. Vooralsnog blijven ze in de Donbas veel meer eisen dan ze met geweld kunnen bereiken…
Ja, we weten het, je kan het je niet "voorstellen".quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat er om wat ze in staat te doen zijn. Er zijn op dit moment helemaal geen troepen beschikbaar om een excursie richting NAVO-land op te tuigen.
Laat staan gepantserde wagens, tanks of weet ik veel wat nog meer.
Misschien schuift ie in de bunker wel met divisies richting Duitsland.
Ja tuurlijk. Alles kan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, we weten het, je kan het je niet "voorstellen".
Maar doelstelling is niet duurzaam "iets veroveren" he.
Doelstelling is escaleren.
Wordt niet voor niets opgemerkt dat een potentieel doel een van de eilanden in de oostzee is. Ja, die kan rus initieel gewoon veroveren. Je zal er wel zat hebben waar uberhaupt geen soldaat aanwezig is. Daarna wordt iedereen en alles weggebombardeert. Dat snappen ze in het kremlin ook wel.
Dat valt tegen. Rusland produceert een stuk meer dan ze verliezen en zeker verbruiken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat er om wat ze in staat te doen zijn. Er zijn op dit moment helemaal geen troepen beschikbaar om een excursie richting NAVO-land op te tuigen.
Laat staan gepantserde wagens, tanks of weet ik veel wat nog meer.
Misschien schuift ie in de bunker wel met divisies richting Duitsland.
Aanwezigheid aan de finse grens is teruggegaan van 30K aan troepen naar 6K.quote:
Dat zou ik ook zeggen mbt z'n avonturen in oekraine, toch doet hij het.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef inslagenreuring het volgende:
Het levert Poetin alleen helemaal niets op.
Ik heb geen idee hoeveel ze verbruiken. Maar het lijkt me bijzonder stompzinnig om op dit punt van de oorlog een directe confrontatie met NAVO te zoeken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat valt tegen. Rusland produceert een stuk meer dan ze verliezen en zeker verbruiken.
Ze zijn dom maar niet compleet achterlijk. Zie ook de grens met Finland
Pax = niet hetzelfde als materieel en infraquote:Op woensdag 27 mei 2026 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Aanwezigheid aan de finse grens is teruggegaan van 30K aan troepen naar 6K.
Inclusief satelliet foto's van bases die uitgestorven zijn.
Toen zag de Russische wereld er heel anders uit.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen mbt z'n avonturen in oekraine, toch doet hij het.
De steun kost geld, en dat geld kan ook in Nederland besteed worden. Dat is een beetje de lijn die ik vaak hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarom zit rechts zo diep in de kont van Rusland en co? Ik zie het ook terug bij mensen die er op stemmen.
Hebben die mensen geen oren en ogen?
De lijn van het Kremlin is nog steeds demilitarisatie en denazificatie.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dat doen de eisen niet. Vooralsnog lijkt het breekpunt de niet bezette 15-20% van de Donbas.
Dat is waar de pvv prat op gaat omdat dat scoort. Dat past goed bij hun electoraat, al zit Wilders tot aan zijn ellebogen in foute verbonden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De steun kost geld, en dat geld kan ook in Nederland besteed worden. Dat is een beetje de lijn die ik vaak hoor.
Je kan dan nog inbrengen dat de omvang van de steun ongeveer 2 bakjes koffie per Nederlander per maand kost, of dat Oekraïne laten vallen en de vluchtelingenstroom die dan ontstaat zowel financieel als sociaal-maatschappelijk een veelvoud zou kosten, maar daar zijn deze mensen doorgaans toch niet ontvankelijk voor.
NOFI, maar ik hoor jou (en enkele anderen) vaak hameren op dat ze "heus!" meer produceren dan dat er doorheen draait, maar ik zie dat werkelijk nergens terug.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Pax = niet hetzelfde als materieel en infra
En laat pas het "probleem" zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |