abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:02:30 #203
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220905700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk wel maar een echt prettige oplossing is dat niet. Je kunt beter incentieven hebben waardoor het voor degenen die wel degelijk kinderen willen makkelijker wordt.
Stel je voor dat je twijfelt over het hebben van een 3e kind en de staat geeft een subsidie van 30.000 euro voor de 3e geborene en 2 jaar thuisblijven voor vader of moeder. Dan zijn er waarschijnlijk meer ouders die toch voor het 3e kind gaan.
Maar we hebben al grote tekorten op de arbeidsmarkt, zeker in de zorg en het onderwijs.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:03:43 #204
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220905708
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar we hebben al grote tekorten op de arbeidsmarkt, zeker in de zorg en het onderwijs.
Al op het moment dat het geboorteratio <2.1 kwam had de staat zich hier mee bezig moeten houden. Decennia van korte termijnvisie zullen zich doen gelden.

Met een huizentekort en onwillendheid en een gebrek aan incentieven zal het geboorteratio enkel verder afnemen en migratie de enige oplossing zijn. Dat gaat hoe dan ook zorgen voor een veel kleinere verzorgingsstaat en een veel lagere welvaart.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 14:06:41 #205
5428 crew  miss_sly
pi_220905718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk wel maar een echt prettige oplossing is dat niet. Je kunt beter incentieven hebben waardoor het voor degenen die wel degelijk kinderen willen makkelijker wordt.
Stel je voor dat je twijfelt over het hebben van een 3e kind en de staat geeft een subsidie van 30.000 euro voor de 3e geborene en 2 jaar thuisblijven voor vader of moeder. Dan zijn er waarschijnlijk meer ouders die toch voor het 3e kind gaan.
Ik weet het niet. Misschien zou zoiets een oplossing kunnen zijn. Ik vind het niets. Je wil wel of niet een kind. Of twee, drie, vijf, tien, maakt me niet uit. Je wil dat niet omdat je een bepaald bedrag krijgt. Dat overigens ook bepaald niet voldoende is voor een kind tot het volwassen is. Kun je een keer een nieuwere auto kopen, maar zit je verder wel de rest van je leven met een extra kind dat veel meer kost. En wat als dat kind dan niet helemaal perfect is?Extra zorg en geld nodig heeft?
En dan hebben we het nog niet over de krapte op de arbeidsmarkt zoals @MissButterflyy terecht opmerkt.

Een kind wil je wel of niet. Niet omdat het iets oplevert. Beter kijk je naar de invulling van de maatschappij en hoe je die weer aantrekkelijk kunt maken om kinderen in te krijgen. Goede, fijne, betaalbare opvang, goed onderwijs, zowel lager als middelbaar als hoger en beroepsonderwijs, veiligheid, ondersteuning voor ouders.

Hoeveel kinderen mensen nemen is niet aan de staat. Daar hoort de staat zich niet mee te bemoeien. Hooguit kunnen ze de omstandigheden verbeteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:11:06 #206
438527 MissButterflyy
pi_220905742
Een groot geldbedrag voor een derde kind of meer zal vermoed ik vooral aantrekkelijk worden gevonden door mensen die het financieel al niet breed hebben, of ze gaan het echt alleen maar voor het geld doen. Lijkt me niet echt in het belang van het kind.
Denk niet dat het aantrekkelijk is voor de hoog opgeleide jonge mensen.
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:17:25 #207
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220905809
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:56 schreef Donna het volgende:
God je zal er toch achter komen dat je partner dit soort onzin op een forum post. 8)7
Haha je vrouw toestaan zich op het internet te begeven :')
Huilen dan.
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:19:23 #208
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220905820
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Precies. Hoezo op internet? Hoe kom je daarbij? Je hebt eerst in 4-voud schriftelijk aan te vragen of je uberhaupt uit de keuken mag.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:20:27 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220905840
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Precies. Hoezo op internet? Hoe kom je daarbij? Je hebt eerst in 4-voud schriftelijk aan te vragen of je uberhaupt uit de keuken mag.
Carbonpapier O+
Hoe 1950 :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220905844
quote:
God je zal er toch achter komen dat je partner dit soort onzin op een forum post. 8)7
Misschien post Aardappel hier wel.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220905879
Nou ja springsale heeft op bepaalde punten wel gewoon gelijk van wat ik lees, 30 jaar geleden hadden we ook niet verwacht dat de wereld er zo uit zou zien als nu, maar dat is allemaal wel ook gebeurd. Struisvogelpolitiek werkt in de praktijk uiteindelijk nooit.. En vrouwen zijn wel meer dan alleen broedmachines maar zoals hier ook aangegeven door henzelf zijn ze niet al te rationeel, veel bekijken vanuit emotie.. en daar wringt toch ook wel de schoen van wat ik hier gelezen heb.. Mannen zijn ook niet perfect, maar wij kunnen nog wel tegen kritiek en reageren daar inhoudelijk op.. waarom is dat hier niet echt mogelijk..
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:23:14 #212
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220905884
quote:

[..]
Huh??? Als je vrouw het in haar domme hoofd haalt om zoiets te vragen dan sla je haar toch direct van het aanrecht naar de koelkast en weer terug?
Huilen dan.
pi_220905894
quote:

[..]
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220905906
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kan zijn dat je het allemaal kutoplossingen vindt, maar het maakt niet dat je vrouwen kunt verplichten tot het baren van een aantal kinderen.
Nee, maar ik kan jou ook niet verplichten om het leuk te vinden dat de hele straat straks een andere taal spreekt dan het Nederlands. En dat je maar moet hopen of je pensioen/AOW nog zal komen. Of dat je als vrouw nog veilig over straat kunt.

Keuzes hebben nu eenmaal gevolgen, al snap ik dat velen daar liever niet over nadenken.
Pecunia non olet
pi_220905912
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dit gaat Ursula al voor je regelen. Alleen toegang tot het internet met je Digital-ID, zogenaamd om desinformatie van de russen tegen te gaan en voor jouw eigen veiligheid natuurlijk.
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:29:17 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220905917
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Huh??? Als je vrouw het in haar domme hoofd haalt om zoiets te vragen dan sla je haar toch direct van het aanrecht naar de koelkast en weer terug?
Ik heb 2 koelkasten in de keuken, welke van de 2?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 14:38:11 #217
5428 crew  miss_sly
pi_220905976
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:22 schreef Masberum het volgende:
Nou ja springsale heeft op bepaalde punten wel gewoon gelijk van wat ik lees, 30 jaar geleden hadden we ook niet verwacht dat de wereld er zo uit zou zien als nu, maar dat is allemaal wel ook gebeurd. Struisvogelpolitiek werkt in de praktijk uiteindelijk nooit.. En vrouwen zijn wel meer dan alleen broedmachines maar zoals hier ook aangegeven door henzelf zijn ze niet al te rationeel, veel bekijken vanuit emotie.. en daar wringt toch ook wel de schoen van wat ik hier gelezen heb.. Mannen zijn ook niet perfect, maar wij kunnen nog wel tegen kritiek en reageren daar inhoudelijk op.. waarom is dat hier niet echt mogelijk..
Hahahahahahahahahah

Echt, hilarisch.

Mannen kunnen wel tegen kritiek en reageren inhoudelijk.

Hahahahahahahahahaha

Even de tranen uit mijn ogen vegen, want ik kan mijn beeldscherm amper meer zien. _O-
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 14:40:46 #218
5428 crew  miss_sly
pi_220905983
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Nee, maar ik kan jou ook niet verplichten om het leuk te vinden dat de hele straat straks een andere taal spreekt dan het Nederlands. En dat je maar moet hopen of je pensioen/AOW nog zal komen. Of dat je als vrouw nog veilig over straat kunt.

Keuzes hebben nu eenmaal gevolgen, al snap ik dat velen daar liever niet over nadenken.
Ik heb al jaren nagedacht over mijn keuzes en de gevolgen.
Wat men spreekt zal me een worst wezen.
Veertig jaar geleden kon ik als jonge tiener ook al niet veilig over straat en dat is niet veranderd, alleen erger geworden. En NEE, niet alleen door mannen met een migratieachtergrond. Mannen die zo denken maken dat vrouwen nog onveiliger zijn dan we al zijn.
Ik heb zelf wat pensioen bij elkaar gespaard, een partner met een pensioen en samen hebben we gespaard. Of het voldoende zal zijn, zien we tegen die tijd wel.

De wereld verandert. Constant. Dat is een gegeven, daar zullen we allemaal mee moeten leren leven.
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:42:29 #219
16180 CoolGuy
pi_220905989
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oh! Nou, dan moet ik wel vaak slaan, want de koelkast in de keuken is direct naast het aanrecht, en daarvan leert ze niet genoeg, dus moet ik haar naar de bijkeuken slaan, naar de tweede koelkast, maar tegen de tijd dat ik op weg terug ben vermoed ik dat ik moe ben.

Dat is dan haar schuld, en de oplossing dáárvoor is slaan, maar ja, ik was moe....etc.
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:52:16 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220906051
quote:
Que?! Hoe kom je daar in vredesnaam bij? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220906055
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hahahahahahahahahah

Echt, hilarisch.

Mannen kunnen wel tegen kritiek en reageren inhoudelijk.

Hahahahahahahahahaha

Even de tranen uit mijn ogen vegen, want ik kan mijn beeldscherm amper meer zien. _O-
Nou ja een deel van mijn post bevestig je hiermee ook weer..
pi_220906129
quote:
En vrouwen zijn wel meer dan alleen broedmachines maar zoals hier ook aangegeven door henzelf zijn ze niet al te rationeel, veel bekijken vanuit emotie..
De redeneringen in de berichten van Spring_Sale op dit forum verre van rationeel en bijna volledig gebaseerd op emotie.
quote:
Mannen zijn ook niet perfect, maar wij kunnen nog wel tegen kritiek en reageren daar inhoudelijk op..
De vrouwen die ik tegenkomen kunnen óók tegen kritiek en reageren daar vaak inhoudelijk op. Ook in dit topic. Wat hij doet is feitenvrij controversiële stellingen poneren. Daar valt bijna niet inhoudelijk op te reageren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Groepfunder op 28-05-2026 15:04:54 ]
pi_220906139
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Que?! Hoe kom je daar in vredesnaam bij? :?
Nou o.a. vanwege dit Hiddendoe in R&P / Vrouwen willen geen man meer #25 Waar we de vrouwen begrijpen
Met opzet quote ik niet want heb geen zin in drama. Maar als je gewoon dit topic terugleest is er wel een duidelijk verschil tussen hoe mannelijke users en vrouwelijke users reageren of vind je niet? Dat is niet iets om je voor te schamen, maar net als dat vrouwen zorgzamer zijn etc. zo zijn er nou eenmaal verschillen..
pi_220906249
quote:
De uitspraak van @Hiddendoe dat zij geen man is en daarom niet zo objectief kan reageren als een man was volgens mij sarcastisch (of op z'n minst ironisch) bedoeld. Er staat niet wat jij denkt dat er staat.
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:11:07 #225
56749 BlaZ
pi_220906288
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dit is een korte termijn visie. Op de langere termijn zijn meer kinderen simpelweg noodzakelijk. Als je met incentieven het geboortecijfer met 0.15 kan opschroeven geeft dat in 20 jaar een enorm verschil.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 15:20:23 #226
5428 crew  miss_sly
pi_220906333
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:52 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja een deel van mijn post bevestig je hiermee ook weer..
Lekker kunnen schaterlachen is ook al een gebrek, merk ik.

Wat wordt de wereld dan saai.
pi_220906349
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Misschien zou zoiets een oplossing kunnen zijn. Ik vind het niets. Je wil wel of niet een kind. Of twee, drie, vijf, tien, maakt me niet uit. Je wil dat niet omdat je een bepaald bedrag krijgt. Dat overigens ook bepaald niet voldoende is voor een kind tot het volwassen is. Kun je een keer een nieuwere auto kopen, maar zit je verder wel de rest van je leven met een extra kind dat veel meer kost. En wat als dat kind dan niet helemaal perfect is?Extra zorg en geld nodig heeft?
En dan hebben we het nog niet over de krapte op de arbeidsmarkt zoals @:MissButterflyy terecht opmerkt.

Een kind wil je wel of niet. Niet omdat het iets oplevert. Beter kijk je naar de invulling van de maatschappij en hoe je die weer aantrekkelijk kunt maken om kinderen in te krijgen. Goede, fijne, betaalbare opvang, goed onderwijs, zowel lager als middelbaar als hoger en beroepsonderwijs, veiligheid, ondersteuning voor ouders.

Hoeveel kinderen mensen nemen is niet aan de staat. Daar hoort de staat zich niet mee te bemoeien. Hooguit kunnen ze de omstandigheden verbeteren.
Dat laatste is natuurlijk wel erg belangrijk. Laten we wel zijn: kinderen zijn een hoge kostenpost en zeker voor vrouwen. Tel daarbij op dat de politiek enorm heeft ingezet op de zelfstandigheid van vrouwen (lees: minder recht op alimentatie bijvoorbeeld, dus bepaald niet in hun voordeel) en ik snap best dat veel vrouwen niet zo happig zijn op moederschap.
pi_220906353
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Een groot geldbedrag voor een derde kind of meer zal vermoed ik vooral aantrekkelijk worden gevonden door mensen die het financieel al niet breed hebben, of ze gaan het echt alleen maar voor het geld doen. Lijkt me niet echt in het belang van het kind.
Nee, die hebben veel meer aan goede kinderopvang die maatschappelijk gedragen wordt.
pi_220906367
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is een korte termijn visie. Op de langere termijn zijn meer kinderen simpelweg noodzakelijk. Als je met incentieven het geboortecijfer met 0.15 kan opschroeven geeft dat in 20 jaar een enorm verschil.
Dit werkt helaas niet. Uit mijn hoofd hebben Zuid-Korea, Japan, Italië, Rusland, Polen, Taiwan, en recentelijk Hongarije dit al geprobeerd. De conclusies blijven steevast dat stellen die al kinderen wilden, hun kinderwens naar voren schoven vanwege het financiele incentief. Dus vroeger in hun leven kinderen namen. Maar de rest van de vrouwen krijg je helaas niet mee.

De oorzaak hiervoor is een hogere opleiding en het feminisme. Dit was zelfs te zien in zwarte Afrikaanse landen waar westers onderwijs werd gegeven aan jonge zwarte vrouwen. Waarna het geboortecijfer direkt daalde.

Gemeenschappen zoals de orthodoxe chassidische joden, mormonen, amish waar een sterke patriarchale cultuur heerst, kennen dit probleem van een lage geboorte totaal niet. En de Islam kent dit probleem ook niet. In Israel is het geboortecijfer hoger dan 3.0, bij de orthodoxe joden is dit zelfs 6.0>

Er is maar één oplosssing.

[ Bericht 3% gewijzigd door Spring_Sale op 28-05-2026 15:40:12 ]
pi_220906402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:03 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
De uitspraak van @:Hiddendoe dat zij geen man is en daarom niet zo objectief kan reageren als een man was volgens mij sarcastisch (of op z'n minst ironisch) bedoeld. Er staat niet wat jij denkt dat er staat.
Klopt. Sarcastisch, ironisch, ik weet vaak niet goed het verschil tussen deze begrippen.
pi_220906408
Het ding is dat vrouwen eigenlijk altijd beter uit een scheiding komen dan mannen en slechter af zijn tijdens het huwelijk. Behalve financieel. Nu ook die financiële kloof langzaam geslecht aan het worden is is er straks echt geen reden meer om te trouwen. Laat staan aan kinderen te beginnen.

Hebben jullie toevallig Het Beladen huis gelezen van Christien Brinkgreve?
pi_220906423
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:12 schreef Spring_Sale het volgende:
Er bestaat een gevaar in het feit dat autochtone mannen helemaal niet meer willen meedoen met deze maatschappij. En zo ook niet meer onze landsgrenzen willen verdedigen. Deze mannen zorgen nog net voor zichzelf maar meer ook niet. Ze werken een baan, komen thuis, wassen zichzelf, eten wat en dan spelen ze verder alleen maar online videogames. In het verlengde van de huidige gang van zaken zal Nederland dan ook worden omgevolkt, en zal er een Sharia worden uitgeroepen. Waardoor autochtone vrouwen alsnog al hun rechten zullen gaan verliezen. En erger. Immers autochtone mannen zullen niet meer willen vechten voor dit land die zij in taal en cultuur niet meer terug herkennen.

Ik troll niet. Dit is een conclusie berustend op de huidige realiteit en gang van zaken in nederland. Dus kies maar.
Of je bent een trol of een echte doemdenker.
In de jaren 80 waren ook veel mensen net zo moedeloos, vanwege de dreiging met kernwapens.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 15:38:51 #233
5428 crew  miss_sly
pi_220906427
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat laatste is natuurlijk wel erg belangrijk. Laten we wel zijn: kinderen zijn een hoge kostenpost en zeker voor vrouwen. Tel daarbij op dat de politiek enorm heeft ingezet op de zelfstandigheid van vrouwen (lees: minder recht op alimentatie bijvoorbeeld, dus bepaald niet in hun voordeel) en ik snap best dat veel vrouwen niet zo happig zijn op moederschap.
Alimentatie voor kinderen is hetzelfde, toch? En er wordt meer ingezet op co-ouderschap, waardoor de lasten en de kosten ook meer verdeeld worden. Dat de rechten op alimentatie voor de moeder zelf meer beperkt is, vind ik niet per se een slecht ding. Er waren ook veel heel schrijnende gevallen van mannen die jaaaaaren nog aan hun ex moesten betalen terwijl die ex het wel lekker vond.

Zwanger worden, zijn en bevallen zijn sowieso al een enorme lichamelijke investering. Het is heel natuurlijk, maar het kost een vrouw sowieso veel en kan zelfs enorm veel kosten. Daarnaast is het nog steeds meer gebruikelijk dat vrouwen dan parttime gaan werken, wat niet goed is voor hun carriere. Betere en goedkopere opvangmogelijkheden zouden daarbij kunnen helpen.

Maar het is ook niet meer vanzelfsprekend dat je als vrouw invulling wil geven aan je leven door moeder te worden. Vrouwen hebben nu gelukkig ook de keuze om te zeggen: ik wil liever reizen, carriere maken, gewoon lekker genieten met mijn partner van het leven, mijn figuur niet verpesten, etc.

Dus dat het aantal kinderen terugloopt, vind ik op zich niet zo gek.

Ik had er zelf best twee gewild, mijn man wilde er maar een, en zwanger worden en blijven was toch al niet gemakkelijk, dus is het bij een gebleven. En ik moet zeggen (ze is nu 16) dat het hebben van maar één kind ook echt voordelen heeft. Zowel voor ons als ouders als voor het kind.
pi_220906435
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:35 schreef C64 het volgende:
Het ding is dat vrouwen eigenlijk altijd beter uit een scheiding komen dan mannen en slechter af zijn tijdens het huwelijk. Behalve financieel. Nu ook die financiële kloof langzaam geslecht aan het worden is is er straks echt geen reden meer om te trouwen. Laat staan aan kinderen te beginnen.

Hebben jullie toevallig Het Beladen huis gelezen van Christien Brinkgreve?
Onzin. Er zijn nog genoeg vrouwen die graag kinderen willen. Met of zonder vaste partner.
pi_220906549
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Onzin. Er zijn nog genoeg vrouwen die graag kinderen willen. Met of zonder vaste partner.
Dat laatste weet ik zo net nog niet er zijn steeds meer BAM's en vrouwen die hun eicellen laten invriezen. En dat het geboortecijfer alleen maar verder daalt waren we het al over eens.
pi_220906561
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Of je bent een trol of een echte doemdenker.
In de jaren 80 waren ook veel mensen net zo moedeloos, vanwege de dreiging met kernwapens.
Je bent bekend met de videos waar asielzoekers arriveren in Ter Apel waar ze worden geinterviewd. Ze zeggen "we come for free house free money a car". "White women light eyes we love mashallah". En "it would be better if holland became islam" ?

Dit is niet ver gezocht hoor. Ze nemen het nu al niet nauw met de grenzen en personal space van vrouwen. Wat denk je dat er in de toekomst gaat gebeuren?
pi_220906576
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Alimentatie voor kinderen is hetzelfde, toch? En er wordt meer ingezet op co-ouderschap, waardoor de lasten en de kosten ook meer verdeeld worden. Dat de rechten op alimentatie voor de moeder zelf meer beperkt is, vind ik niet per se een slecht ding. Er waren ook veel heel schrijnende gevallen van mannen die jaaaaaren nog aan hun ex moesten betalen terwijl die ex het wel lekker vond.

Zwanger worden, zijn en bevallen zijn sowieso al een enorme lichamelijke investering. Het is heel natuurlijk, maar het kost een vrouw sowieso veel en kan zelfs enorm veel kosten. Daarnaast is het nog steeds meer gebruikelijk dat vrouwen dan parttime gaan werken, wat niet goed is voor hun carriere. Betere en goedkopere opvangmogelijkheden zouden daarbij kunnen helpen.

Maar het is ook niet meer vanzelfsprekend dat je als vrouw invulling wil geven aan je leven door moeder te worden. Vrouwen hebben nu gelukkig ook de keuze om te zeggen: ik wil liever reizen, carriere maken, gewoon lekker genieten met mijn partner van het leven, mijn figuur niet verpesten, etc.

Dus dat het aantal kinderen terugloopt, vind ik op zich niet zo gek.

Ik had er zelf best twee gewild, mijn man wilde er maar een, en zwanger worden en blijven was toch al niet gemakkelijk, dus is het bij een gebleven. En ik moet zeggen (ze is nu 16) dat het hebben van maar één kind ook echt voordelen heeft. Zowel voor ons als ouders als voor het kind.
Ik heb het over partneralimentatie. Kinderalimentatie is gewoon geld dat je aan je eigen kinderen spendeert. Al ken ik mensen die daar wezenlijk anders over denken... Tot aan hele zotte redeneringen aan toe.

De standaard is toch vaak dat wanneer kinderen komen men samen beslist dat vooral de vrouw wat meer zorgt en de man meer uren werkt. Het gevolg daarvan is dat de vrouwen bij een scheiding meer terugval hebben financieel.

Ik vind dat bijzonder raar, omdat je samen een toekomst opbouwt en dat de vrouw meer zorgtaken op zich neemt stelt die man in staat om een hoger inkomen te verwerven en dan bij echtscheiding krijgt de man vooral dat voordeel en de vrouw staat met lege handen.

Nee, die betaling is wat mij betreft volstrekt verdient. Samen uit, samen thuis. Ook al dachten veel mannen daar dan anders over want (en daar heb je het weer) nu kost het alleen maar geld en krijgen ze er geen gratis kinderopvang, schoonmaakster en de wekelijkse pijpbeurt (vrij naar Elan) voor terug.

Ja, maar zo zijn we niet getrouwd (pun intended)!
pi_220906591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Sarcastisch, ironisch, ik weet vaak niet goed het verschil tussen deze begrippen.
Jahoor.

quote:
Ga eerst alles lezen wat Elan te melden heeft over vrouwen en probeer dan maar objectief te blijven.
En dat was ook gewoon sarcastisch bedoeld of niet. Eerlijkheid is een groot deugd..
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:52:44 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220906602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:56 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou o.a. vanwege dit Hiddendoe in R&P / Vrouwen willen geen man meer #25 Waar we de vrouwen begrijpen
Met opzet quote ik niet want heb geen zin in drama. Maar als je gewoon dit topic terugleest is er wel een duidelijk verschil tussen hoe mannelijke users en vrouwelijke users reageren of vind je niet? Dat is niet iets om je voor te schamen, maar net als dat vrouwen zorgzamer zijn etc. zo zijn er nou eenmaal verschillen..
Wat ik zie is een verschil tussen users als Elan & Spring_Sale enerzijds en users als VEM2012, Isdatzo, CoolGuy, miss_sly, MissButterflyy en mezelf anderzijds. Dus nee, ik zie absoluut NIET wat jij ziet :N

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 28-05-2026 18:42:35 ]
pi_220906616
quote:
Nogmaals, vrouwen kunnen net zo goed en misschien wel beter rationeel redeneren. Omdat vrouwen (over het algemeen) beter in staat zijn om hun emoties uit te schakelen. Mannen kunnen heel goed doen alsof maar zodra je zijn zwakke plek, achilleshiel of whatever raakt, dan verandert de rationele denkert in een schuimbekkende bruut.

En hedendaagse vrouwen kijken nu tegen het leven (hun eigen leven bedoel ik dan) vanuit hun eigen perspectief.
Zonder daarbij verplicht te zijn om rekening te houden met de belangen van manlief. Of vrouwlief, dat hangt van de voorkeur af.

Mannen hebben altijd hun eigen belangen het beste gediend. Prima, maar nu doen vrouwen precies hetzelfde en dan is dat opeens verkeerd?
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 16:02:22 #241
5428 crew  miss_sly
pi_220906664
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb het over partneralimentatie. Kinderalimentatie is gewoon geld dat je aan je eigen kinderen spendeert. Al ken ik mensen die daar wezenlijk anders over denken... Tot aan hele zotte redeneringen aan toe.

De standaard is toch vaak dat wanneer kinderen komen men samen beslist dat vooral de vrouw wat meer zorgt en de man meer uren werkt. Het gevolg daarvan is dat de vrouwen bij een scheiding meer terugval hebben financieel.

Ik vind dat bijzonder raar, omdat je samen een toekomst opbouwt en dat de vrouw meer zorgtaken op zich neemt stelt die man in staat om een hoger inkomen te verwerven en dan bij echtscheiding krijgt de man vooral dat voordeel en de vrouw staat met lege handen.

Nee, die betaling is wat mij betreft volstrekt verdient. Samen uit, samen thuis. Ook al dachten veel mannen daar dan anders over want (en daar heb je het weer) nu kost het alleen maar geld en krijgen ze er geen gratis kinderopvang, schoonmaakster en de wekelijkse pijpbeurt (vrij naar Elan) voor terug.

Ja, maar zo zijn we niet getrouwd (pun intended)!
Op die manier begrijp ik wat je bedoelt en ben ik het grotendeels wel met je eens.

Ik vind wel dat het goed is dat er een termijn aan de partneralimentatie is gesteld. Ik had een flink aantal jaren geleden een kennis die al toen zijn kind heel jong was gescheiden was, en in principe de rest van zijn leven partneralimentatie moest betalen. Tenzij zijn ex voldoende eigen inkomsten zou hebben, of opnieuw zou trouwen.
En zij ging niet werken en ze ging niet samenwonen of trouwen. Terwijl hun kind (waar hij uiteraard ook alimentatie voor betaalde, zonder klagen) niet eens thuis woonde, omdat het ASS had en in een gezinsvervangend tehuis woonde. Zij zat dus lekker niks te doen van zijn geld. Dat vond ik echt wel schrijnend.
pi_220906665
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:51 schreef Masberum het volgende:

[..]
Jahoor.
[..]
En dat was ook gewoon sarcastisch bedoeld of niet. Eerlijkheid is een groot deugd..
Nee, dat laatste niet. Als Elan zonder reden over mijn drankgebruik begint, mij persoonlijk aanvalt door te beweren dat ik geen partner heb omdat ik te oud en/of te lelijk zou zijn, tja, dan vlieg ik wel eens uit de bocht. Hetzelfde doet hij ook bij anderen die hem verbaal af weten te serveren.
En waarom doet Elan dat? Omdat Elan geen steekhoudende argumenten meer heeft. Hij is zo zielig en sneu.

Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn dat Elan een hele ongelukkige en eenzame man is.
Iemand die echt gelukkig is, straalt dat uit en hoeft niet steeds de aandacht te vestigen op zijn gelukkige huwelijk en leuke baan.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 16:04:04 #243
5428 crew  miss_sly
pi_220906677
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nogmaals, vrouwen kunnen net zo goed en misschien wel beter rationeel redeneren. Omdat vrouwen (over het algemeen) beter in staat zijn om hun emoties uit te schakelen. Mannen kunnen heel goed doen alsof maar zodra je zijn zwakke plek, achilleshiel of whatever raakt, dan verandert de rationele denkert in een schuimbekkende bruut.

En hedendaagse vrouwen kijken nu tegen het leven (hun eigen leven bedoel ik dan) vanuit hun eigen perspectief.
Zonder daarbij verplicht te zijn om rekening te houden met de belangen van manlief. Of vrouwlief, dat hangt van de voorkeur af.

Mannen hebben altijd hun eigen belangen het beste gediend. Prima, maar nu doen vrouwen precies hetzelfde en dan is dat opeens verkeerd?
Ik denk dat je niet zo in 'mannen' en 'vrouwen' moet spreken. Beide groepen zijn enorm divers en er zijn weinig karakteristieken die je simpelweg op de een of de ander kunt plakken.
pi_220906721
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet zo in 'mannen' en 'vrouwen' moet spreken. Beide groepen zijn enorm divers en er zijn weinig karakteristieken die je simpelweg op de een of de ander kunt plakken.
Tja, daar heb je wel gelijk in, maar ik hou het hier toch even op de stereotype beeldvorming van wat een man of vrouw is of zou moeten zijn.
pi_220907028
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:02 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, dat laatste niet. Als Elan zonder reden over mijn drankgebruik begint, mij persoonlijk aanvalt door te beweren dat ik geen partner heb omdat ik te oud en/of te lelijk zou zijn, tja, dan vlieg ik wel eens uit de bocht. Hetzelfde doet hij ook bij anderen die hem verbaal af weten te serveren.
En waarom doet Elan dat? Omdat Elan geen steekhoudende argumenten meer heeft. Hij is zo zielig en sneu.

Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn dat Elan een hele ongelukkige en eenzame man is.
Iemand die echt gelukkig is, straalt dat uit en hoeft niet steeds de aandacht te vestigen op zijn gelukkige huwelijk en leuke baan.
Oh, er worden op mijn persoon ook aannames opgeplakt die nieteens waar hoeven zijn. Waar men wel direkt mee aan de haal gaat alsof het wel de waarheid zou zijn om mij mee aan te vallen. Maar bij jou heb je je drankgebruik zelf toegegeven of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Spring_Sale op 28-05-2026 17:14:03 ]
  donderdag 28 mei 2026 @ 17:25:39 #246
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220907113
Vrouwen willen gewoon geen mannenkind meer. Het wordt aanhaken of afhaken voor sommige mannen. En dat is toch helemaal niet erg? Wat is er eigenlijk mis mee om een single man te zijn? Het feminisme geeft alle mensen vrije keuze. Dat is toch prachtig. Dan zijn er maar wat minder relaties en kinderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Koekoekmakto op 28-05-2026 18:01:04 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  donderdag 28 mei 2026 @ 17:51:12 #247
56749 BlaZ
pi_220907247
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat is duidelijk, maar het is slechts een idee qua incentieve, er zijn meerdere mogelijkheden.
  donderdag 28 mei 2026 @ 17:57:21 #248
56749 BlaZ
pi_220907272
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:28 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dit werkt helaas niet. Uit mijn hoofd hebben Zuid-Korea, Japan, Italië, Rusland, Polen, Taiwan, en recentelijk Hongarije dit al geprobeerd. De conclusies blijven steevast dat stellen die al kinderen wilden, hun kinderwens naar voren schoven vanwege het financiele incentief. Dus vroeger in hun leven kinderen namen. Maar de rest van de vrouwen krijg je helaas niet mee.

De oorzaak hiervoor is een hogere opleiding en het feminisme. Dit was zelfs te zien in zwarte Afrikaanse landen waar westers onderwijs werd gegeven aan jonge zwarte vrouwen. Waarna het geboortecijfer direkt daalde.

Gemeenschappen zoals de orthodoxe chassidische joden, mormonen, amish waar een sterke patriarchale cultuur heerst, kennen dit probleem van een lage geboorte totaal niet. En de Islam kent dit probleem ook niet. In Israel is het geboortecijfer hoger dan 3.0, bij de orthodoxe joden is dit zelfs 6.0>

Er is maar één oplosssing.
Dat werkt wel degelijk, ook het vroeger kinderen krijgen is beter aangezien de kans op een extra kind incrementeert. Het gaat niet om superverschillen maar door sociale omstandigheden zie je wel degelijk in verschil in vruchtbaarheidscijfer van 0.1-0.4
De vraag is echter of het in Nederland kan helpen aangezien een woningtekort erg zwaar kan drukken op een geboortecijfer.
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:01:05 #249
56749 BlaZ
pi_220907300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:49 schreef C64 het volgende:

[..]
Dat laatste weet ik zo net nog niet er zijn steeds meer BAM's en vrouwen die hun eicellen laten invriezen. En dat het geboortecijfer alleen maar verder daalt waren we het al over eens.
Daar hoef je het niet met iemand over eens te zijn, dat is simpelweg een feitelijke constatering. Er worden in Nederland nu ongeveer evenveel kinderen geboren als in 1900 toen het land 5 miljoen inwoners had.
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:03:41 #250
56749 BlaZ
pi_220907323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Mannen en vrouwen redeneren rationeel gezien hetzelfde, het verschil is enkel terug te zien in verwerkingsvoorkeuren waarbij de man een voorkeur heeft voor analytisch en logica en de vrouw voor holistiek en intuïtie.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 18:09:13 #251
5428 crew  miss_sly
pi_220907357
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Mannen en vrouwen redeneren rationeel gezien hetzelfde, het verschil is enkel terug te zien in verwerkingsvoorkeuren waarbij de man een voorkeur heeft voor analytisch en logica en de vrouw voor holistiek en intuïtie.
Gemiddeld ;)
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:10:27 #252
56749 BlaZ
pi_220907363
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gemiddeld ;)
Uiteraard, dat is bij al dat soort onderzoeken.
pi_220907385
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op die manier begrijp ik wat je bedoelt en ben ik het grotendeels wel met je eens.

Ik vind wel dat het goed is dat er een termijn aan de partneralimentatie is gesteld. Ik had een flink aantal jaren geleden een kennis die al toen zijn kind heel jong was gescheiden was, en in principe de rest van zijn leven partneralimentatie moest betalen. Tenzij zijn ex voldoende eigen inkomsten zou hebben, of opnieuw zou trouwen.
En zij ging niet werken en ze ging niet samenwonen of trouwen. Terwijl hun kind (waar hij uiteraard ook alimentatie voor betaalde, zonder klagen) niet eens thuis woonde, omdat het ASS had en in een gezinsvervangend tehuis woonde. Zij zat dus lekker niks te doen van zijn geld. Dat vond ik echt wel schrijnend.
Tsja, dat snap ik ook wel.
pi_220907512
Het valt me op dat vrouwen de schuld van hun problemen nooit eventueel bij zichzelf gaan lopen zoeken, maar vooral bij anderen en vooral bij de mannen neerleggen. Dit merk je heel sterk als je ruzie met eentje krijgt. Als ze niets kunnen vinden om je verbaal mee te slaan dan halen ze er zelfs ongerelateerde zaken bij. Ja want waarom ook niet. Elke vrouw waar ik ruzie mee heb gehad deed dit. Mijn moeder, de buurvrouw, schoolgenootjes.. Bizar eigenlijk hoe universeel dit gedrag blijkt te zijn.

twitter
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:43:36 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220907534
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat verschilt vooral ook per persoon, per geslacht/gender over 1 kam scheren is nogal grof te werk gaan...
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:44:09 #256
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220907537
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:40 schreef Spring_Sale het volgende:
Het valt me op dat vrouwen de schuld van hun problemen nooit eventueel bij zichzelf gaan lopen zoeken, maar vooral bij anderen en vooral bij de mannen neerleggen. Dit merk je heel sterk als je ruzie met eentje krijgt. Als ze niets kunnen vinden om je verbaal mee te slaan dan halen ze er zelfa ongerelateerde zaken bij. Ja want waarom ook niet. Elke vrouw waar ik ruzie mee heb gehad deed dit. Mijn moeder, de buurvrouw, schoolgenootjes.. Bizar eigenlijk hoe universeel dit gedrag blijkt te zijn.

[ x ]
Dat zijn hele diepe inzichten. Mooi gevrijwaard ook van projectie.
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:46:30 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220907550
quote:
Het valt me op dat vrouwen de schuld van hun problemen nooit eventueel bij zichzelf gaan lopen zoeken, maar vooral bij anderen en vooral bij de mannen neerleggen.
Dit merk je heel sterk als je ruzie met eentje krijgt. Als ze niets kunnen vinden om je verbaal mee te slaan dan halen ze er zelfs ongerelateerde zaken bij. Ja want waarom ook niet. Elke vrouw waar ik ruzie mee heb gehad deed dit. Mijn moeder, de buurvrouw, schoolgenootjes.. Bizar eigenlijk hoe universeel dit gedrag blijkt te zijn.

[ x ]
Ik zie dat vooral bij mannen afkomstig uit een eercultuur eigenlijk :P Hoe zuidelijker, hoe minder eigen verantwoordelijkheid en zelfreflectie. Begint al in Europa.
pi_220907553
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat verschilt vooral per persoon, niet per geslacht/gender.
Ik denk dat dit verschilt per leeftijd. Door de puberteit groeit dit verschil verder uit elkaar. Er is zelfs een tijd waarin meisjes een voorsprong krijgen op jongens (groei en IQ) maar deze is maar van tijdelijke aard. Meisjes beginnen namelijk eerder met puberen. Maar zodra jongens beginnen te puberen en groeien halen meisjes dit verschil nooit meer in.
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:48:08 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220907558
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:47 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ik denk dat dit verschilt per leeftijd.
Door de puberteit groeit dit verschil verder uit elkaar. Er is zelfs een tijd waarin meisjes een voorsprong krijgen op jongens maar deze is maar van tijdelijke aard. Meisjes beginnen namelijk eerder puberen. Maar zodra jongens beginnen te puberen en groeien halen meisjes dit verschil nooit meer in.
En ik denk van niet. Analytisch vermogen komt niet aanwaaien omdat je ouder wordt..
pi_220907603
quote:
Het valt me op dat vrouwen de schuld van hun problemen nooit eventueel bij zichzelf gaan lopen zoeken, maar vooral bij anderen en vooral bij de mannen neerleggen. Dit merk je heel sterk als je ruzie met eentje krijgt. Als ze niets kunnen vinden om je verbaal mee te slaan dan halen ze er zelfs ongerelateerde zaken bij. Ja want waarom ook niet. Elke vrouw waar ik ruzie mee heb gehad deed dit. Mijn moeder, de buurvrouw, schoolgenootjes.. Bizar eigenlijk hoe universeel dit gedrag blijkt te zijn.

[ x ]
Dit vind ik wel heel ironisch.
Laat ik nou de indruk hebben gekregen dat jij de schuld van je problemen nooit bij jezelf neerlegt, maar altijd bij anderen. Met name bij vrouwen. En soms bij de grote boze samenleving die niet ingericht is voor jouw persoon.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220907652
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En ik denk van niet. Analytisch vermogen komt niet aanwaaien omdat je ouder wordt..
Vrouwen zijn naar mijn ervaring verbaal en dus semantisch zeer goed aangelegd. Dit is een aangeboren skill meen ik dat 99% van de mannen niet bezit. Behalve de homos en de psychopaten (mensen uit de politiek bijvoorbeeld, en ex-moderators). Vrouwen zijn verbaal-analytisch (deze term verzin ik nu even) zeer sterk. Vrouwen houden zeer scherp in de gaten wat er werd gezegd. En kunnen woorden uit de context halen en teruggooien in een andere context voor de eigen gewin. En ze hoeft nieteens sec gelijk te hebben. Want met waarheid win je het niet altijd. Er worden diverse methoden gbruikt en vrouwen kunnen tussen deze methoden zeer handig schakelen. De ene keer wijzen ze je terecht op fouten die je hebt gemaakt. Maar als dat niet kan dan gaan ze bijv. inspelen op je gevoel. En zo zijn er nog tien technieken. Mannen kunnen dit niet. Maar logica op andere vlakken zoals rekenen of fouten in softwarecode achterhalen zijn mannen weer sterker in. Vrouwen hebben betere ruimtelijke inzicht als het gaat om verbaliteit. Bij mannen ligt dit inzicht beter bij fysieke voorwerpen en pure logica.

Does this make sense.
pi_220907687
quote:

[ x ]
Zou je je eigen reacties van vandaag even terug willen lezen? Want dit is onbedoeld echt hilarisch.
pi_220907695
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:05 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Vrouwen zijn naar mijn ervaring verbaal en dus semantisch zeer goed aangelegd. Dit is een aangeboren skill meen ik dat 99% van de mannen niet bezit. Behalve de homos en de psychopaten (mensen uit de politiek bijvoorbeeld, en ex-moderators). Vrouwen zijn verbaal-analytisch (deze term verzin ik nu even) zeer sterk. Vrouwen houden zeer scherp in de gaten wat er werd gezegd. En kunnen woorden uit de context halen en teruggooien in een andere context voor de eigen gewin. En ze hoeft nieteens sec gelijk te hebben. Want met waarheid win je het niet altijd. Er worden diverse methoden gbruikt en vrouwen kunnen tussen deze methoden zeer handig schakelen. De ene keer wijzen ze je terecht op fouten die je hebt gemaakt. Maar als dat niet kan dan gaan ze bijv. inspelen op je gevoel. En zo zijn er nog tien technieken. Mannen kunnen dit niet. Maar logica op andere vlakken zoals rekenen of fouten in softwarecode achterhalen zijn mannen weer sterker in. Vrouwen hebben betere ruimtelijke inzicht als het gaat om verbaliteit. Bij mannen ligt dit inzicht beter bij fysieke voorwerpen en pure logica.

Does this make sense.
Dit moet een troll zijn…
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 19:13:49 #264
5428 crew  miss_sly
pi_220907703
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:44 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat zijn hele diepe inzichten. Mooi gevrijwaard ook van projectie.
Met een fictieve persoon uit een sci-fi serie als voorbeeld. Keihard bewijs.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 19:19:32 #265
5428 crew  miss_sly
pi_220907732
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:05 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]

Does this make sense.
Eigenlijk heb ik diep medelijden met je. Het zal mijn vrouwelijke emotionele kant wel zijn, maar wat moet jij een ongelukkige man zijn om inmiddels zo verwikkeld te zijn in afgunst en haat jegens vrouwen. Het is in de loop van de jaren uitgegroeid tot dit wat je hier tentoonspreidt, en dat is heel verdrietig.
pi_220907735
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zou je je eigen reacties van vandaag even terug willen lezen? Want dit is onbedoeld echt hilarisch.
Debby Gerritsen legt de schuld neer bij mannen. Niet bij eventueel ook vrouwen zelf.
pi_220907751
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eigenlijk heb ik diep medelijden met je. Het zal mijn vrouwelijke emotionele kant wel zijn, maar wat moet jij een ongelukkige man zijn om inmiddels zo verwikkeld te zijn in afgunst en haat jegens vrouwen. Het is in de loop van de jaren uitgegroeid tot dit wat je hier tentoonspreidt, en dat is heel verdrietig.
Ik dacht dat ik juist een heel evenwichtige argument schreef. Eerder haalde ik ook al aan waar de voordelen bij meisjes liggen ten op zichte van jongens net voor de puberteit. En dit laatste is zelf onderzocht en geen pure mening. Als ik zeg dat ik heb gemerkt dat vrouwen verbaal en semantisch veel beter zijn aangelegd dan mannen. Wat doe ik dan fout?
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:24:52 #268
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220907765
quote:

[ x ]
En nu in je eentje in een klein kamertje boos op de wereld zonder vrouwen of uberhaupt mensen in het echt te hoeven spreken?
pi_220907795
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:58 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dit vind ik wel heel ironisch.
Laat ik nou de indruk hebben gekregen dat jij de schuld van je problemen nooit bij jezelf neerlegt, maar altijd bij anderen. Met name bij vrouwen. En soms bij de grote boze samenleving die niet ingericht is voor jouw persoon.
Neehoor wat ik allemaal achrijf is alleen wat ik constateer. het is toch waar. Het symbool voor de vruchtbaarheid bijvoorbeeld is de vrouw zelf. Vrouwen bepalen wie wel seks heeft en wie zich voortplant en wie niet. Vrouwen zijn hier de gatekeepers. De meeste problemen die mannen ervaren in de datingmarkt vandaag de dag zijn terug te herleiden tot vrouwen en hun grillen. Tenzij er sprake is van dwang maar daar ga ik even niet vanuit. Wat is hier fout aan?
pi_220907841
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met een fictieve persoon uit een sci-fi serie als voorbeeld. Keihard bewijs.
Dat filmpje geeft toch mooi weer hoe vrouwen naar de wereld kijken.

Alle Debby Gerritsens in de media die altijd klagen over mannen. Zijn die weleens kritisch naar zichzelf toe? Ik kom dat nergens tegen. Nouja op X afentoe. Die vrouwen zijn niet de norm!
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:39:11 #271
16180 CoolGuy
pi_220907917
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:29 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Neehoor wat ik allemaal achrijf is alleen wat ik constateer. het is toch waar. Het symbool voor de vruchtbaarheid bijvoorbeeld is de vrouw zelf. Vrouwen bepalen wie wel seks heeft en wie zich voortplant en wie niet. Vrouwen zijn hier de gatekeepers. De meeste problemen die mannen ervaren in de datingmarkt vandaag de dag zijn terug te herleiden tot vrouwen en hun grillen. Tenzij er sprake is van dwang maar daar ga ik even niet vanuit. Wat is hier fout aan?
Hopen mannen die géén issues hebben met seks krijgen van die vrouwen. Maar als je buiten de boot valt, dan is dat zuur ja. Maar als de gemeenschappelijke factor tussen allemaal die verschillende vrouwen die ene man is waar ze allemaal geen trek in hebben, dan zal er wel iets met die man zijn.

Het gaat in ieder geval niet gebeuren dat ze alsnog gewillig gaan liggen met de beentjes wijd voor die man. Dan moet die man er maar voor betalen, en als je dat ook niet wil als die man zijnde, dan heb je dus gewoon pech gehad.
pi_220908232
Bij mij persoonlijk ligt het aan mijn uiterlijk. Hier heb ik pech mee. En pech is pech en hier moet ik mee zien te dealen. Maar normale goed uitziende jongens die een aantal jaren geleden nog wel succes hadden op dating-websites of bij het uitgaan. Die hebben het nu ook moeilijker. Dit lees en zie je overal. Dan vraag ik mij af. Ligt het in dit geval dan aan die jongens (afgezien van mijzelf) Of kan de grootste gemene deler nu ook de vrouwen zijn die moielijker doen of kieskeuriger zijn geworden?

Het probleem ligt niet altijd bij mannen.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:08:24 #273
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220908282
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:03 schreef Spring_Sale het volgende:
Bij mij persoonlijk ligt het aan mijn uiterlijk. Hier heb ik pech mee. En pech is pech en hier moet ik mee zien te dealen. Maar normale goed uitziende jongens die een aantal jaren geleden nog wel succes hadden op dating-websites of bij het uitgaan. Die hebben het nu ook moeilijker. Dit lees en zie je overal. Dan vraag ik mij af. Ligt het in dit geval dan aan die jongens (afgezien van mijzelf) Of kan de grootste gemene deler nu ook de vrouwen zijn die moielijker doen of kieskeuriger zijn geworden?

Nee het is vast het uiterlijk niet de rare gedachte kronkels die je hebt over vrouwen.
  Forum Admin donderdag 28 mei 2026 @ 20:09:57 #274
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220908300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee het is vast het uiterlijk niet de rare gedachte kronkels die je hebt over vrouwen.
Tot zoverre, maar de online daten scène is wel oprecht veranderd en niet ten goede :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:15:45 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220908353
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tot zoverre, maar de online daten scène is wel oprecht veranderd en niet ten goede :P
Tja hij liket je comment. Maar dit soort verhalen hebben we eerder gehad dat de user deed alsof hij een gedrocht was, maar op de foto was het de meest gemiddelde gast ooit. Het is makkelijker te zeggen dat je heel lelijk bent waar je niks aan kan doen dan dat je wereldvreemd bent en niet normaal kan om gaan met andere volwassenen.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:19:00 #276
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220908384
quote:

Er is helemaal geen 'probleem'. Er zijn ook gewoon meer singles. Vroeger waren er meer paartjes. Dat is nu veranderd. Dit is nu eenmaal selectie. Misschien komen er wel minder selectieve tijden, of kun je aanhaken bij het gewenste gedrag. Veel blauwtjes lopen, daar leer je het meeste van.

En anders neem je een kat, PlayStation of Oldtimer oid. Als ze je niet zien zitten dan moet je uitvogelen waarom en jezelf verbeteren. Dat heb je in de hand. Hopen dat vrouwen minder selectief gaan worden is je lot in de verkeerde handen leggen.
  Forum Admin donderdag 28 mei 2026 @ 20:19:39 #277
pi_220908394
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Tja hij liket je comment. Maar dit soort verhalen hebben we eerder gehad dat de user deed alsof hij een gedrocht was, maar op de foto was het de meest gemiddelde gast ooit. Het is makkelijker te zeggen dat je heel lelijk bent waar je niks aan kan doen dan dat je wereldvreemd bent en niet normaal kan om gaan met andere volwassenen.
Oh dat vind ik allemaal niet zo relevant. Ik haakte aan op het veranderde landschap.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220908474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja, je maakt nu aannames. Maar als ik langs de dames van lichte zeden loop in Amsterdam. Dan kijken ze subtiel weg met hun ogen om maar duidelijk te maken van liever niet. Dus ja. Als onbekenden dan gaan lopen beweren nee het is iets anders en het lugg niet jouw (mijn) uiterlijk. Hoe moet ik mij dan voelen?
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:36:54 #279
56749 BlaZ
pi_220908535
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat verschilt vooral ook per persoon, per geslacht/gender over 1 kam scheren is nogal grof te werk gaan...
Ja, dat zijn gemiddelden uiteraard en er is veel overlap. Het is sowieso niet toepasbaar op een individu.
pi_220908796
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:19 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Debby Gerritsen legt de schuld neer bij mannen. Niet bij eventueel ook vrouwen zelf.
Nou, daar heb ik ook wat van gezegd. Bij mij moet je niet komen janken over de grote boze wereld. Grow a pair!
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 21:17:53 #281
5428 crew  miss_sly
pi_220908839
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oh dat vind ik allemaal niet zo relevant. Ik haakte aan op het veranderde landschap.
Ik geloof zeker dat dat veranderd is. Ik vraag me wel af of dat door het feminisme komt en dat het volledig aan de vrouwen ligt, wat de user in kwestie constant beweert.

En of je dat in je voordeel terug kan veranderen door vrouwen hun stemrecht af te nemen en naar de keuken te verbannen om een paar kinderen uit te poepen.
pi_220908888
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik geloof zeker dat dat veranderd is. Ik vraag me wel af of dat door het feminisme komt en dat het volledig aan de vrouwen ligt, wat de user in kwestie constant beweert.

En of je dat in je voordeel terug kan veranderen door vrouwen hun stemrecht af te nemen en naar de keuken te verbannen om een paar kinderen uit te poepen.
Nou ja netto is geen geslacht schuldig. Net als evolutie, het heeft geen doel. Alleen in ons leven maken we doelen, dingen waar we moreel waarde aan hechten etc. (subjectief), objectief is er nooit echte schuld door wie dan ook. We zijn wie we zijn en hebben daar geen invloed op
  Forum Admin donderdag 28 mei 2026 @ 21:40:56 #283
pi_220908924
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2026 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De reden weet ik niet, maar dat dat niet de oplossing is weet ik wel :')
pi_220909428
quote:
Die hebben geen partner joh
pi_220909469
quote:
Bij mij persoonlijk ligt het aan mijn uiterlijk. Hier heb ik pech mee. En pech is pech en hier moet ik mee zien te dealen.
Ik garandeer je dat dit niet het probleem is _O-.

quote:
Maar normale goed uitziende jongens die een aantal jaren geleden nog wel succes hadden op dating-websites of bij het uitgaan. Die hebben het nu ook moeilijker. Dit lees en zie je overal.
In je red pill bubbel van vrouwenhaters zal dit vast kloppen

quote:
Dan vraag ik mij af. Ligt het in dit geval dan aan die jongens (afgezien van mijzelf) Of kan de grootste gemene deler nu ook de vrouwen zijn die moielijker doen of kieskeuriger zijn geworden?

Ik zou als vrouw echt wel 1000 keer nadenken voor ik met iemand met deze overtuigingen überhaupt een gesprek aan zou gaan
pi_220909474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Misschien niet online daten. Zomaar een idee.

De wereld is vooral extreem complex geworden door het internet en die teringtelefoons die iedereen heel de dag een dopamineprikkel geven.
pi_220909477
quote:
Als kind lezen hoe je moeder zich elke week door een ander laat uitwonen is anders ook niet iets om trots op te zijn.
blablablabla
pi_220909483
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Als kind lezen hoe je moeder zich elke week door een ander laat uitwonen is anders ook niet iets om trots op te zijn.
Aldus Elan, de man van de open relaties die vindt dat vrouwen niet zo moeten zeuren over pijpen maar het gewoon moeten doen en anders niet moeten zeuren dat hun man vreemdgaat.
pi_220909512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:24 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Aldus Elan, de man van de open relaties die vindt dat vrouwen niet zo moeten zeuren over pijpen maar het gewoon moeten doen en anders niet moeten zeuren dat hun man vreemdgaat.
Het het woord moeten niet in de mond genomen (pun intended), maar dat is een logisch gevolg als je als vrouw verzaakt
blablablabla
pi_220909650
quote:

[..]
Wat een rare tekst voor iemand met een open relatie…
pi_220909670
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 00:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een rare tekst voor iemand met een open relatie…
Tussen zeggen dat je een open relatie hebt en in een dagboektopic in detail laten optekenen inclusief met wie je seks hebt zit natuurlijk wel wat verschil. Maakt verder niet uit, leven en laten leven, maar wel grappig dat je je dan vervolgens ontzettend druk maakt om eventuele reputatieschade door wat anderen zoal posten.
blablablabla
  Moderator / Colorchick vrijdag 29 mei 2026 @ 05:22:03 #292
382129 crew  Donna
pi_220909921
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Misschien post Aardappel hier wel.
:N
  Moderator / Colorchick vrijdag 29 mei 2026 @ 05:31:14 #293
382129 crew  Donna
pi_220909928
quote:

[..]
Als je het topic had gelezen zou je weten dat je uitspraak nergens op slaat ;)
  vrijdag 29 mei 2026 @ 08:13:21 #294
438527 MissButterflyy
pi_220910183
quote:

[..]
Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren als iemand anoniem op een forum post.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 08:19:52 #295
441859 crew  Lenny77
pi_220910197
quote:

[..]
En dit soort posts vind je dus duidelijk wel kunnen? Eerst naar Hiddendoe, nu naar Donna?
En dan beweer jij met droge oogjes dat de rest op de man speelt en dat vrouwen emotioneel zijn.

Bovendien: apart trouwens dat je topics lang rant over vrouwen die geen seks willen en dan is er eentje die een fijne seksualiteit beleeft en die gooi je hier dan door het slijk en haalt haar kinderen er zelfs bij...

Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220910345
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En dit soort posts vind je dus duidelijk wel kunnen? Eerst naar Hiddendoe, nu naar Donna?
En dan beweer jij met droge oogjes dat de rest op de man speelt en dat vrouwen emotioneel zijn.

Bovendien: apart trouwens dat je topics lang rant over vrouwen die geen seks willen en dan is er eentje die een fijne seksualiteit beleeft en die gooi je hier dan door het slijk en haalt haar kinderen er zelfs bij...

Ah weer een klassieke Lenny rant.

Volgens mij zeg ik alleen dat ik het verbazingwekkend vind dat iemand zelf een open boek is op een forum en geen blad voor de mond neemt om zich vervolgens druk te maken om de reputatieschade van anderen.

Maar als voorzitter van de FOK!.feministen kliek is enige objectiviteit in deze natuurlijk een gevoelig thema.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elan op 29-05-2026 08:55:36 ]
blablablabla
pi_220910482
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Echt, de kronkels in het brein van die gast. :D
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 09:03:02 #298
441859 crew  Lenny77
pi_220910507
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Ah weer een klassieke Lenny rant.

Volgens mij zeg ik alleen dat ik het verbazingwekkend vind dat iemand zelf een open boek is op een forum en geen blad voor de mond neemt om zich vervolgens druk te maken om de reputatieschade van anderen.

Maar als voorzitter van de FOK!.feministen kliek is enige objectiviteit in deze natuurlijk een gevoelig thema.
Leuk toch he? Jouw voorspelbare antwoorden, lekker uitdelen maar niets kunnen verdragen en dan kinderachtig schoppen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220910651
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Leuk toch he? Jouw voorspelbare antwoorden, lekker uitdelen maar niets kunnen verdragen en dan kinderachtig schoppen.
Als er iemand hier moet incasseren ben ik het wel :W .
Maar zolang het binnen jouw straatje past doe je daar werkelijk geen moer aan. Laat je allemaal lekker staan. Doe je er zelf maar al te graag nog een schepje bovenop.

Moet je kijken wat een hoop aan persoonlijke stront er alleen al hier geschreven staat richting mij alleen al in dit deel. En dan puur omdat ik er een andere mening op na hou.

Mensen incels noemen vind je ook prima, maar o wee als er iets staat dat misschien wel als vrouwonvriendelijk zou kunnen worden uitgelegd. Dan ben je er direct als de kippen bij om te janken.
blablablabla
  Moderator / Colorchick vrijdag 29 mei 2026 @ 09:18:20 #300
382129 crew  Donna
pi_220910691
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:14 schreef Elan het volgende:

Moet je kijken wat een hoop aan persoonlijke stront er alleen al hier geschreven staat richting mij alleen al in dit deel. En dan puur omdat ik er een andere mening op na hou.
En dan plaats ik een reactie die niks met jou te maken heeft en vind je het nodig om een bak stront over mij heen te kieperen? Thanks.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 09:22:50 #301
5428 crew  miss_sly
pi_220910720
Voorzitter van de FOK! Feministen kliek? @Lenny77? :D

Maar goed, ik wil wel bij die kliek, hoor O+ Lenny77 is tof!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')