Gemiddeldquote:Op donderdag 28 mei 2026 18:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen redeneren rationeel gezien hetzelfde, het verschil is enkel terug te zien in verwerkingsvoorkeuren waarbij de man een voorkeur heeft voor analytisch en logica en de vrouw voor holistiek en intuïtie.
Tsja, dat snap ik ook wel.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op die manier begrijp ik wat je bedoelt en ben ik het grotendeels wel met je eens.
Ik vind wel dat het goed is dat er een termijn aan de partneralimentatie is gesteld. Ik had een flink aantal jaren geleden een kennis die al toen zijn kind heel jong was gescheiden was, en in principe de rest van zijn leven partneralimentatie moest betalen. Tenzij zijn ex voldoende eigen inkomsten zou hebben, of opnieuw zou trouwen.
En zij ging niet werken en ze ging niet samenwonen of trouwen. Terwijl hun kind (waar hij uiteraard ook alimentatie voor betaalde, zonder klagen) niet eens thuis woonde, omdat het ASS had en in een gezinsvervangend tehuis woonde. Zij zat dus lekker niks te doen van zijn geld. Dat vond ik echt wel schrijnend.
Dat verschilt vooral ook per persoon, per geslacht/gender over 1 kam scheren is nogal grof te werk gaan...quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen redeneren rationeel gezien hetzelfde, het verschil is enkel terug te zien in verwerkingsvoorkeuren waarbij de man een voorkeur heeft voor analytisch en logica en de vrouw voor holistiek en intuïtie.
Dat zijn hele diepe inzichten. Mooi gevrijwaard ook van projectie.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:40 schreef Spring_Sale het volgende:
Het valt me op dat vrouwen de schuld van hun problemen nooit eventueel bij zichzelf gaan lopen zoeken, maar vooral bij anderen en vooral bij de mannen neerleggen. Dit merk je heel sterk als je ruzie met eentje krijgt. Als ze niets kunnen vinden om je verbaal mee te slaan dan halen ze er zelfa ongerelateerde zaken bij. Ja want waarom ook niet. Elke vrouw waar ik ruzie mee heb gehad deed dit. Mijn moeder, de buurvrouw, schoolgenootjes.. Bizar eigenlijk hoe universeel dit gedrag blijkt te zijn.
[ x ]
Ik zie dat vooral bij mannen afkomstig uit een eercultuur eigenlijkquote:Op donderdag 28 mei 2026 18:40 schreef Spring_Sale het volgende:
Het valt me op dat vrouwen de schuld van hun problemen nooit eventueel bij zichzelf gaan lopen zoeken, maar vooral bij anderen en vooral bij de mannen neerleggen. Dit merk je heel sterk als je ruzie met eentje krijgt. Als ze niets kunnen vinden om je verbaal mee te slaan dan halen ze er zelfs ongerelateerde zaken bij. Ja want waarom ook niet. Elke vrouw waar ik ruzie mee heb gehad deed dit. Mijn moeder, de buurvrouw, schoolgenootjes.. Bizar eigenlijk hoe universeel dit gedrag blijkt te zijn.
[ x ]
Ik denk dat dit verschilt per leeftijd. Door de puberteit groeit dit verschil verder uit elkaar. Er is zelfs een tijd waarin meisjes een voorsprong krijgen op jongens (groei en IQ) maar deze is maar van tijdelijke aard. Meisjes beginnen namelijk eerder met puberen. Maar zodra jongens beginnen te puberen en groeien halen meisjes dit verschil nooit meer in.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat verschilt vooral per persoon, niet per geslacht/gender.
En ik denk van niet. Analytisch vermogen komt niet aanwaaien omdat je ouder wordt..quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:47 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Ik denk dat dit verschilt per leeftijd. Door de puberteit groeit dit verschil verder uit elkaar. Er is zelfs een tijd waarin meisjes een voorsprong krijgen op jongens maar deze is maar van tijdelijke aard. Meisjes beginnen namelijk eerder puberen. Maar zodra jongens beginnen te puberen en groeien halen meisjes dit verschil nooit meer in.
Dit vind ik wel heel ironisch.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:40 schreef Spring_Sale het volgende:
Het valt me op dat vrouwen de schuld van hun problemen nooit eventueel bij zichzelf gaan lopen zoeken, maar vooral bij anderen en vooral bij de mannen neerleggen. Dit merk je heel sterk als je ruzie met eentje krijgt. Als ze niets kunnen vinden om je verbaal mee te slaan dan halen ze er zelfs ongerelateerde zaken bij. Ja want waarom ook niet. Elke vrouw waar ik ruzie mee heb gehad deed dit. Mijn moeder, de buurvrouw, schoolgenootjes.. Bizar eigenlijk hoe universeel dit gedrag blijkt te zijn.
[ x ]
Vrouwen zijn naar mijn ervaring verbaal en dus semantisch zeer goed aangelegd. Dit is een aangeboren skill meen ik dat 99% van de mannen niet bezit. Behalve de homos en de psychopaten (mensen uit de politiek bijvoorbeeld, en ex-moderators). Vrouwen zijn verbaal-analytisch (deze term verzin ik nu even) zeer sterk. Vrouwen houden zeer scherp in de gaten wat er werd gezegd. En kunnen woorden uit de context halen en teruggooien in een andere context voor de eigen gewin. En ze hoeft nieteens sec gelijk te hebben. Want met waarheid win je het niet altijd. Er worden diverse methoden gbruikt en vrouwen kunnen tussen deze methoden zeer handig schakelen. De ene keer wijzen ze je terecht op fouten die je hebt gemaakt. Maar als dat niet kan dan gaan ze bijv. inspelen op je gevoel. En zo zijn er nog tien technieken. Mannen kunnen dit niet. Maar logica op andere vlakken zoals rekenen of fouten in softwarecode achterhalen zijn mannen weer sterker in. Vrouwen hebben betere ruimtelijke inzicht als het gaat om verbaliteit. Bij mannen ligt dit inzicht beter bij fysieke voorwerpen en pure logica.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik denk van niet. Analytisch vermogen komt niet aanwaaien omdat je ouder wordt..
Zou je je eigen reacties van vandaag even terug willen lezen? Want dit is onbedoeld echt hilarisch.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:40 schreef Spring_Sale het volgende:
[ x ]
Dit moet een troll zijn…quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:05 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Vrouwen zijn naar mijn ervaring verbaal en dus semantisch zeer goed aangelegd. Dit is een aangeboren skill meen ik dat 99% van de mannen niet bezit. Behalve de homos en de psychopaten (mensen uit de politiek bijvoorbeeld, en ex-moderators). Vrouwen zijn verbaal-analytisch (deze term verzin ik nu even) zeer sterk. Vrouwen houden zeer scherp in de gaten wat er werd gezegd. En kunnen woorden uit de context halen en teruggooien in een andere context voor de eigen gewin. En ze hoeft nieteens sec gelijk te hebben. Want met waarheid win je het niet altijd. Er worden diverse methoden gbruikt en vrouwen kunnen tussen deze methoden zeer handig schakelen. De ene keer wijzen ze je terecht op fouten die je hebt gemaakt. Maar als dat niet kan dan gaan ze bijv. inspelen op je gevoel. En zo zijn er nog tien technieken. Mannen kunnen dit niet. Maar logica op andere vlakken zoals rekenen of fouten in softwarecode achterhalen zijn mannen weer sterker in. Vrouwen hebben betere ruimtelijke inzicht als het gaat om verbaliteit. Bij mannen ligt dit inzicht beter bij fysieke voorwerpen en pure logica.
Does this make sense.
Met een fictieve persoon uit een sci-fi serie als voorbeeld. Keihard bewijs.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:44 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat zijn hele diepe inzichten. Mooi gevrijwaard ook van projectie.
Eigenlijk heb ik diep medelijden met je. Het zal mijn vrouwelijke emotionele kant wel zijn, maar wat moet jij een ongelukkige man zijn om inmiddels zo verwikkeld te zijn in afgunst en haat jegens vrouwen. Het is in de loop van de jaren uitgegroeid tot dit wat je hier tentoonspreidt, en dat is heel verdrietig.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:05 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Vrouwen zijn naar mijn ervaring verbaal en dus semantisch zeer goed aangelegd. Dit is een aangeboren skill meen ik dat 99% van de mannen niet bezit. Behalve de homos en de psychopaten (mensen uit de politiek bijvoorbeeld, en ex-moderators). Vrouwen zijn verbaal-analytisch (deze term verzin ik nu even) zeer sterk. Vrouwen houden zeer scherp in de gaten wat er werd gezegd. En kunnen woorden uit de context halen en teruggooien in een andere context voor de eigen gewin. En ze hoeft nieteens sec gelijk te hebben. Want met waarheid win je het niet altijd. Er worden diverse methoden gbruikt en vrouwen kunnen tussen deze methoden zeer handig schakelen. De ene keer wijzen ze je terecht op fouten die je hebt gemaakt. Maar als dat niet kan dan gaan ze bijv. inspelen op je gevoel. En zo zijn er nog tien technieken. Mannen kunnen dit niet. Maar logica op andere vlakken zoals rekenen of fouten in softwarecode achterhalen zijn mannen weer sterker in. Vrouwen hebben betere ruimtelijke inzicht als het gaat om verbaliteit. Bij mannen ligt dit inzicht beter bij fysieke voorwerpen en pure logica.
Does this make sense.
Debby Gerritsen legt de schuld neer bij mannen. Niet bij eventueel ook vrouwen zelf.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou je je eigen reacties van vandaag even terug willen lezen? Want dit is onbedoeld echt hilarisch.
Ik dacht dat ik juist een heel evenwichtige argument schreef. Eerder haalde ik ook al aan waar de voordelen bij meisjes liggen ten op zichte van jongens net voor de puberteit. En dit laatste is zelf onderzocht en geen pure mening. Als ik zeg dat ik heb gemerkt dat vrouwen verbaal en semantisch veel beter zijn aangelegd dan mannen. Wat doe ik dan fout?quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik diep medelijden met je. Het zal mijn vrouwelijke emotionele kant wel zijn, maar wat moet jij een ongelukkige man zijn om inmiddels zo verwikkeld te zijn in afgunst en haat jegens vrouwen. Het is in de loop van de jaren uitgegroeid tot dit wat je hier tentoonspreidt, en dat is heel verdrietig.
En nu in je eentje in een klein kamertje boos op de wereld zonder vrouwen of uberhaupt mensen in het echt te hoeven spreken?quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:40 schreef Spring_Sale het volgende:
[ x ]
Neehoor wat ik allemaal achrijf is alleen wat ik constateer. het is toch waar. Het symbool voor de vruchtbaarheid bijvoorbeeld is de vrouw zelf. Vrouwen bepalen wie wel seks heeft en wie zich voortplant en wie niet. Vrouwen zijn hier de gatekeepers. De meeste problemen die mannen ervaren in de datingmarkt vandaag de dag zijn terug te herleiden tot vrouwen en hun grillen. Tenzij er sprake is van dwang maar daar ga ik even niet vanuit. Wat is hier fout aan?quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dit vind ik wel heel ironisch.
Laat ik nou de indruk hebben gekregen dat jij de schuld van je problemen nooit bij jezelf neerlegt, maar altijd bij anderen. Met name bij vrouwen. En soms bij de grote boze samenleving die niet ingericht is voor jouw persoon.
Dat filmpje geeft toch mooi weer hoe vrouwen naar de wereld kijken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met een fictieve persoon uit een sci-fi serie als voorbeeld. Keihard bewijs.
Hopen mannen die géén issues hebben met seks krijgen van die vrouwen. Maar als je buiten de boot valt, dan is dat zuur ja. Maar als de gemeenschappelijke factor tussen allemaal die verschillende vrouwen die ene man is waar ze allemaal geen trek in hebben, dan zal er wel iets met die man zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:29 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Neehoor wat ik allemaal achrijf is alleen wat ik constateer. het is toch waar. Het symbool voor de vruchtbaarheid bijvoorbeeld is de vrouw zelf. Vrouwen bepalen wie wel seks heeft en wie zich voortplant en wie niet. Vrouwen zijn hier de gatekeepers. De meeste problemen die mannen ervaren in de datingmarkt vandaag de dag zijn terug te herleiden tot vrouwen en hun grillen. Tenzij er sprake is van dwang maar daar ga ik even niet vanuit. Wat is hier fout aan?
Nee het is vast het uiterlijk niet de rare gedachte kronkels die je hebt over vrouwen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:03 schreef Spring_Sale het volgende:
Bij mij persoonlijk ligt het aan mijn uiterlijk. Hier heb ik pech mee. En pech is pech en hier moet ik mee zien te dealen. Maar normale goed uitziende jongens die een aantal jaren geleden nog wel succes hadden op dating-websites of bij het uitgaan. Die hebben het nu ook moeilijker. Dit lees en zie je overal. Dan vraag ik mij af. Ligt het in dit geval dan aan die jongens (afgezien van mijzelf) Of kan de grootste gemene deler nu ook de vrouwen zijn die moielijker doen of kieskeuriger zijn geworden?
Het probleem ligt niet altijd bij mannen.
Tot zoverre, maar de online daten scène is wel oprecht veranderd en niet ten goedequote:Op donderdag 28 mei 2026 20:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee het is vast het uiterlijk niet de rare gedachte kronkels die je hebt over vrouwen.
Tja hij liket je comment. Maar dit soort verhalen hebben we eerder gehad dat de user deed alsof hij een gedrocht was, maar op de foto was het de meest gemiddelde gast ooit. Het is makkelijker te zeggen dat je heel lelijk bent waar je niks aan kan doen dan dat je wereldvreemd bent en niet normaal kan om gaan met andere volwassenen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tot zoverre, maar de online daten scène is wel oprecht veranderd en niet ten goede
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |