Het is eigenlijk opvallend hoe de rest van de teams waar ze normaal gesproken mee vechten het op zondag af laten weten tov de Alpines.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:06 schreef PzKpfw het volgende:
De Alpines zaten er ook weer verrassend goed bij.
Voor het eerst sinds Miami 2024.quote:
Ja toch jammer dat er weer een motorleverancier is afgehaakt. Renault heeft toch wel een hele mooie historie in de F1.quote:
Hopelijk een fooitje zoals 5000 eurootjes.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:05 schreef 3rr0r het volgende:
Benieuwd wat de boete gaat zijn voor Russell
Je hebt wel wat gemist man, waren mooie fights.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:09 schreef raptorix het volgende:
Hele weekend niks gezien, gewoon weinig zin aan, lang niet gebeurt.
Zijn er wel twee voor in de plaats gekomen.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja toch jammer dat er weer een motorleverancier is afgehaakt. Renault heeft toch wel een hele mooie historie in de F1.
Twee merken met 0,0 historie in de F1..quote:Op maandag 25 mei 2026 00:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zijn er wel twee voor in de plaats gekomen.
Je moet ergens beginnenquote:Op maandag 25 mei 2026 00:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Twee merken met 0,0 historie in de F1..
Ja weet niet, was er gewoon niet mee bezig, misschien straks even terugzien.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je hebt wel wat gemist man, waren mooie fights.
Het gaat niet om de historie maar om de toekomstquote:Op maandag 25 mei 2026 00:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Twee merken met 0,0 historie in de F1..
Alleen omdat die een headrest op de grond gooide?quote:Op maandag 25 mei 2026 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Russell zit nu bij de stewards om uitleg over zijn gedrag te geven
Dat mag je vinden.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het gaat niet om de historie maar om de toekomst
Gelukkig dachten ze dat vroeger niet want dan had er niemand een motor gebouwdquote:
Terecht. Die headrest had verder op de baan kunnen landen. En als ze daar overheen rijden...quote:Op maandag 25 mei 2026 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Russell zit nu bij de stewards om uitleg over zijn gedrag te geven
Euhm, het was een virtual safety car. Als je op die snelheid niet om een headrest heb kunt rijden, verdien je het ook om schade te rijden.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Terecht. Die headrest had verder op de baan kunnen landen. En als ze daar overheen rijden...
volgens mij vloog er nog wat uit en dingen op de baan gooien, is gewoon not donequote:Op maandag 25 mei 2026 00:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Terecht. Die headrest had verder op de baan kunnen landen. En als ze daar overheen rijden...
Wat dan?quote:Op maandag 25 mei 2026 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij vloog er nog wat uit en dingen op de baan gooien, is gewoon not done
Hij gooide hem ook gewoon voor de auto, dus er was niks aan de hand.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:28 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Euhm, het was een virtual safety car. Als je op die snelheid niet om een headrest heb kunt rijden, verdien je het ook om schade te rijden.
Dat lijkt mij sterk want een gesp zit gewoon aan de gordel bevestigd. En heb het ook niet gezien.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hoorde nog iets over de gesp van zijn gordels
Zwart dingetje gooide die als eerst daarna dat head ding, en ook nog zijn handschoenen buiten de baan.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk want een gesp zit gewoon aan de gordel bevestigd. En heb het ook niet gezien.
Maar inderdaad dat zei Allard. Misschien is het fake nieuws.
Hij gooide inderdaad eerst een dingetje op het gras, vervolgens zijn headrest op de baan.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zwart dingetje gooide die als eerst daarna dat head ding, en ook nog zijn handschoenen buiten de baan.
Zwaar gefrustreerd en geen goed voorbeeld voor de jeugd, dat verweet George Max toch. Volgende keer papier prikken naast de baan.
Gokken en op nat weer banden starten.quote:
Ze willen voorkomen wat Massa in 2009 overkwamquote:Op maandag 25 mei 2026 00:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zwart dingetje gooide die als eerst daarna dat head ding, en ook nog zijn handschoenen buiten de baan.
Weer mannetje zal deze week zijn ontslag wel krijgen dan… wat een fiasco.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gokken en op nat weer banden starten.
Pakte niet goed uit.
Een mens mag een fout maken. Volgende keer beter.quote:Op maandag 25 mei 2026 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Weer mannetje zal deze week zijn ontslag wel krijgen dan… wat een fiasco.
Die krijgt de zakquote:Op maandag 25 mei 2026 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Weer mannetje zal deze week zijn ontslag wel krijgen dan… wat een fiasco.
quote:Op maandag 25 mei 2026 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hopelijk een fooitje zoals 5000 eurootjes.
Een Ferrari'tje.quote:
Mwah, in Monaco is Leclerc doorgaans beter dan Hamiltonquote:Op maandag 25 mei 2026 00:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die kans is heel groot volgende race, de Ferrari gaat sneller zijn in Monaco.
https://racingnews365.nl/(...)end-incident-russellquote:Voor George Russell zat de Formule 1 Grand Prix van Canada er vroegtijdig op. Na opnieuw een fel gevecht met teamgenoot Kimi Antonelli zette hij zijn auto stil langs de baan na een probleem met zijn bolide, waarna hij uit pure woede verschillende dingen vanuit de auto op de baan gooide.
Het ging om de gesp van zijn gordels, net als zijn headrest. De stewards zijn daar als vanzelfsprekend niet over te spreken, iets waarvoor de nummer twee in de WK-stand zich moest verantwoorden. De wedstrijdcommissarissen hebben inmiddels besloten om een boete van 5.000 euro uit te delen, al hoeft Russell die niet te betalen.
Het gaat namelijk om een opgeschorte boete zolang Russell de komende 12 maanden niet dezelfde overtreding begaat. Russell heeft bij de stewards zijn excuses aangeboden en schaamte geuit. De stewards accepteren zijn excuses.
Niet zo heel handig van hem, maar begreep z'n frustratie, ik vond het zelf ook jammer dat hij uitviel want het was leuk om naar te kijken die broederstrijd.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij gooide hem ook gewoon voor de auto, dus er was niks aan de hand.
Maar goed, omdat het Russell is wordt er hier drama om gemaakt.
Als er al problemen zijn zullen die in Monaco niet echt naar boven komen.quote:Op maandag 25 mei 2026 08:59 schreef manny het volgende:
Oh ja. Monaco.
Krijgen we dat weer. De kwalificatie is de race, en mopperen dat er niets gebeurt; circuit aanpassen, de auto´s zijn te groot.
Behalve als nu gaat blijken dat de mercedes motor / aandrijflijn een wat groter betrouwbaarheidsprobleem heeft
Het is toch zo mooi, Russell die eindelijk een auto heeft om WDC te worden en dan wordt 'ie zoek gereden door een snotneus.quote:Op maandag 25 mei 2026 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Antonelli woont rent free in het hoofd van Sjors.
Smerige coureur. Karma komt voor hem.quote:Op maandag 25 mei 2026 09:19 schreef TweedeKlum het volgende:
Ah, een fopstraf voor het ratje, uiteraard.
[..]
https://racingnews365.nl/(...)end-incident-russell
https://share.google/HWNhXPzGaUNK88w4Wquote:Op maandag 25 mei 2026 08:58 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
![]()
George in 2025: "He can't deal with adversity. When things don't go his way he lashes out with unnecessary anger and borderline violence. We've seen it in Brazil with Ocon, 21 with Lewis and Mexico with Lando. In Budapest, where he doesn't have a dominant car, he crashes into Lewis, slamming his whole team"
Je kunt dit niet whitewashen hoor.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Alleen omdat die een headrest op de grond gooide?
quote:
5K voorwaardelijk is een terechte straf. Hij heeft excuses aangeboden aan de stewards en heeft aangeboden om publiekelijk excuses aan te bieden.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hij smeet met z`n dingen. Hij heeft zichzelf een voorbeeldfunctie toebedeeld, dus zal hij zich daar zelf ook aan moeten houden.
Hij is de zgm English Gentleman Maar zoals hij nu doet is het gewoon een tokkie uit Brixton.
Als Max zoiets idiots had gedaan had ik net zo lopen mopperen.
Onverantwoord gedrag.
Wat heb je precies aan dit soort excuses hmm?quote:Op maandag 25 mei 2026 10:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
5K voorwaardelijk is een terechte straf. Hij heeft excuses aangeboden aan de stewards en heeft aangeboden om publiekelijk excuses aan te bieden.
Netjes gereageerd van George.
Hoezo niks? Hij laat met excuses zien dat het niet kon wat die deed. Dat lijkt mij nogal essentieel.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat heb je precies aan dit soort excuses hmm?
Precies. Niks.
Nee daar is 'men' helaas nog niet achter.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:13 schreef S95Sedan het volgende:
Men komt er nu pas achter dat Russel een 'achter de ellebogen' ventje is?
Neuh, het is de zoveelste bevestiging van.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:13 schreef S95Sedan het volgende:
Men komt er nu pas achter dat Russel een 'achter de ellebogen' ventje is?
Oh ja, excuses.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo niks? Hij laat met excuses zien dat het niet kon wat die deed. Dat lijkt mij nogal essentieel.
Elke andere coureur had dit gehad wellicht.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:18 schreef -XOR- het volgende:
Russell had natuurlijk gewoon een echte boete moeten krijgen, geen voorwaardelijke. Gridstraf voor de volgende race of punten erbij op de licentie gaat ook wat te ver maar helemaal zo ermee wegkomen lijkt ook niet te kloppen.
Tuurlijk, het is een grote corrupte bende.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Elke andere coureur had dit gehad wellicht.
hij maakt geen grappen?quote:Op maandag 25 mei 2026 10:23 schreef William_Papadin het volgende:
George had net zo goed een Duitser kunnen zijn.
Nou was Dhr S Vettel 1000x meer man dan George.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:23 schreef William_Papadin het volgende:
George had net zo goed een Duitser kunnen zijn.
British bias at it's very best.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Elke andere coureur had dit gehad wellicht.
Eens hoor, meteen een boete ipv voorwaardelijk was beter geweest, maar we moeten ook weer niet overdrijven, het was het moment dat hij beseft dat het 'm niet gaat worden dit seizoen ondanks de beste auto en dan ook waarschijnlijk nooit meer, dan vind ik die reactie eigenlijk nog wel meevallen.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:18 schreef -XOR- het volgende:
Russell had natuurlijk gewoon een echte boete moeten krijgen, geen voorwaardelijke. Gridstraf voor de volgende race of punten erbij op de licentie gaat ook wat te ver maar helemaal zo ermee wegkomen lijkt ook niet te kloppen.
Dit dus, de race heeft zoveel interessante momenten gekend, maar het kan altijd maar over één ding gaan... het onrecht dat Max direct of indirect is aangedaan ("áls het Max was overkomen dan", "Max kreeg in 2018 in blabla GP hier een 10 sec penalty voor!").quote:Op maandag 25 mei 2026 13:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maken we ons daadwerkelijk druk om deze actie en een voorwaarderlijke boete?
Want een hoog Calimero-gehalte zeg.
Want je wil een race-ban? Domme actie, ook niet de eerste die dit doet, maar verder is er helemaal niemand in gevaar gebracht of geweest. Dat men zich hier zo druk om maakt is echt tot het lachwekkende aan toe.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:01 schreef Questular het volgende:
5k, wat een trieste straf. Gelukkig heeft hij sorry gezegd hoor.
Gaat nauwelijks ergens over inderdaad.quote:Op maandag 25 mei 2026 13:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maken we ons daadwerkelijk druk om deze actie en een voorwaarderlijke boete?
Want een hoog Calimero-gehalte zeg.
Wat had je dan gewild?quote:Op maandag 25 mei 2026 14:01 schreef Questular het volgende:
5k, wat een trieste straf. Gelukkig heeft hij sorry gezegd hoor.
Of geen straf of een straf van een bedrag wat voor de gemiddelde f1 coureur niet 1 uurtje werken is. Ongeacht welke coureur 5k slaat nergens op. Geef dan niks.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Want je wil een race-ban? Domme actie, ook niet de eerste die dit doet, maar verder is er helemaal niemand in gevaar gebracht of geweest. Dat men zich hier zo druk om maakt is echt tot het lachwekkende aan toe.
Sowieso mag dat volgens de regels niet. Het steeds over oude koeien hebben. Iedereen roept altijd Britse bias en zo. Maar het is inderdaad niks anders dan een Calimero effect. Verder moet ik er bij zeggen, dat ik vind dat Max vaker een kort lontje heeft en daardoor gevaarlijke dingen doet of domme uitspraken.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit dus, de race heeft zoveel interessante momenten gekend, maar het kan altijd maar over één ding gaan... het onrecht dat Max direct of indirect is aangedaan ("áls het Max was overkomen dan", "Max kreeg in 2018 in blabla GP hier een 10 sec penalty voor!").
Soms terecht, vaak vergezocht.
Die FIA is gewoon inconsistent, niet alleen bij Max, of George, of Lewis, of Karel.
Vandaag is een zondag maat.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:12 schreef Questular het volgende:
Ah Hetekip is er om te zuigen. Fijne maandag.
Niet mee eens en die opmerking voegt ook niks toe behalve het zuigend effect.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:09 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Sowieso mag dat volgens de regels niet. Het steeds over oude koeien hebben. Iedereen roept altijd Britse bias en zo. Maar het is inderdaad niks anders dan een Calimero effect. Verder moet ik er bij zeggen, dat ik vind dat Max vaker een kort lontje heeft en daardoor gevaarlijke dingen doet of domme uitspraken.
Niemand is perfect maar altijd dat gezanik over het onrecht dat Max wordt aangedaan. Vermoeiend.
Het is helemaal niet zuigend. Iedereen weet dat Max een van de agressievere misschien meest agressieve coureurs is.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Niet mee eens en die opmerking voegt ook niks toe behalve het zuigend effect.
Succes verder.
Dat is ook wel een beetje de McLaren team-DNA. Alles voor het team. Dat is ook heel duidelijk te zien met hun papaya-reglement. Die discipline is ergens ook wel goed. Maar in dit geval natuurlijk compleet klote uitgepakt.quote:Op maandag 25 mei 2026 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Beide McLaren coureurs hebben tijdens de (meerdere) opwarmronden dus herhaaldelijk aangegeven dat de Inter de verkeerde compound was, om vervolgens vanaf de pitwall met overtuiging de reactie te krijgen dat de Slicks niet op temperatuur zouden komen (dit werd bij zowel ViaPlay als F1TV meteen in twijfel getrokken).
... ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit Max of Lewis nóóit overkomen zou zijn in deze situatie? Na wat over en weer op de boordradio zouden zij ter hoogte van de hairpin doodleuk aangekondigd hebben binnen te komen: zet de slicks maar klaar, einde discussie.
Die overredingskracht ontbreekt echt wel bij Norris en Piastri.
Ik denk eerder een gevalletje van een eigen weerman die dacht dat het snel zou gaan regenen, maar bij twijfel stuur je niet beide auto's met inters weg.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje de McLaren team-DNA. Alles voor het team. Dat is ook heel duidelijk te zien met hun papaya-reglement. Die discipline is ergens ook wel goed. Maar in dit geval natuurlijk compleet klote uitgepakt.
Dat suggereert dat ze niet twijfelden omdat ze dus beide auto's op inters hadden gezet. En dat past ook juist in het plaatje: we behandelen beide coureurs gelijk. Lewis stond vlak voor tijd ook nog op inter maar switchte vlak voor de deadline gelukkig voor hem.quote:Op maandag 25 mei 2026 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk eerder een gevalletje van een eigen weerman die dacht dat het snel zou gaan regenen, maar bij twijfel stuur je niet beide auto's met inters weg.
quote:Op maandag 25 mei 2026 14:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Kan iedereen zich weer gedragen? Ga lekker van de zon genieten
Nou zeg, alleen de Marshals en FIA? Als toeschouwer was ik ook van slag toen ik dit live zag, ik wil ook excusesquote:
Vergeet de kartende jeugd nietquote:Op maandag 25 mei 2026 19:25 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Nou zeg, alleen de Marshals en FIA? Als toeschouwer was ik ook van slag toen ik dit live zag, ik wil ook excuses.
Oh ja!quote:Op maandag 25 mei 2026 20:26 schreef pmponer het volgende:
Dit is iig een stuk erger dan je sluiting en je headrest uit de auto op de baan gooien
https://www.formula1.com/(...).1716335101279584189
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 25 mei 2026 19:25 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Nou zeg, alleen de Marshals en FIA? Als toeschouwer was ik ook van slag toen ik dit live zag, ik wil ook excuses.
Ze hadden een voorbeeld aan mij moeten nemenquote:Op maandag 25 mei 2026 14:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Kan iedereen zich weer gedragen? Ga lekker van de zon genieten
Droge kat?quote:Op maandag 25 mei 2026 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hadden een voorbeeld aan mij moeten nemen
Genoeg water meegenomenquote:
Ik denk dat dat wel een rijkelijk overdreven gedachte zou zijn.quote:Op maandag 25 mei 2026 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
het was het moment dat hij beseft dat het 'm niet gaat worden dit seizoen ondanks de beste auto
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |