Snap ik hoor.. het is ook wel weer wat overdreven ineens deze temperaturen.quote:
Mooi. Kan de folie alweer van zolder.quote:
Klopt, het is ineens 30+ en daar heb ik voornamelijk last van. Als het geleidelijk gaat heb ik er over het algemeen wat minder moeite mee. In huis is het nog wel te doen met 21 graden maar buien en dan met name in de auto is geen pretje. En ja, airco enzo maar dat hoeft van mij ook niet altijd.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:28 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Snap ik hoor.. het is ook wel weer wat overdreven ineens deze temperaturen.
Maar het valt eens lekker.. de kou moet nog uit mijn lijf geloof ik.
Lol, hier 29quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zojuist de 33 graden gepasseerd hier.
"Geniet er gewoon van nu het nog kan."quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar het is wel echt mokerheet buiten. Dit is ver voorbij alle vormen van 'aangenaam'.
Maar ja, dat is onder de 10 graden ook niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar het is wel echt mokerheet buiten. Dit is ver voorbij alle vormen van 'aangenaam'.
Tot niemands verrassing.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Joehoe! Die is hier het dichtste bij.
Ben toch ergens wel blij dat ik geen buitenwerk beroep heb hoor, dan ben ik een godsvermogen aan zonnebrand kwijt in deze maanden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar ja, dat is onder de 10 graden ook niet.
Ik moest vandaag gewoon buiten werken. Het was wel heet, maar door de relatief lage luchtvochtigheid hield ik het best vol. Niet kapot lopen zweten, puffen of kreunen. Dan liever dit dan kou lijden. Begin mei nog dagen van 8-9 graden gehad. Ook verre van aangenaam.
Een tandje minder mag best. 26 is voldoende
Ik werk gelukkig wel in het bos. Smeer niet altijd heel veel want zoek de schaduw werkplekken wel op. Volle bak zon is niet te doenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:29 schreef Haags het volgende:
[..]
Ben toch ergens wel blij dat ik geen buitenwerk beroep heb hoor, dan ben ik een godsvermogen aan zonnebrand kwijt in deze maanden.
Compensatie voor de 3 beroerde eerste weken van mei, denk ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:51 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vrijdag en zaterdag mogelijk ook weer tropisch of rond die waarden. Wtf is dit voor bizarre hoogzomer in mei joh![]()
Veul te ver zuidquote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:36 schreef INViCTuS het volgende:
Kans op terreur buien neemt toe. Edoch, dus ook broeierig weer
[ x ]
[ x ]
Hebben we al zin in dagenlang een Turks stoombad gevoel met aan het einde van de dag een glazen front en wat motregen?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:36 schreef INViCTuS het volgende:
Kans op terreur buien neemt toe. Edoch, dus ook broeierig weer
[ x ]
[ x ]
Nee, maar meestal valt het tegen en is dat wel het typische Hollandse zomer weer. Warm, broeierig en onbestendig.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hebben we al zin in dagenlang een Turks stoombad gevoel met aan het einde van de dag een glazen front en wat motregen?
Maar zoals elk jaar: aan kou kun je relatief makkelijk ontsnappen, aan warmte een stuk minder.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar ja, dat is onder de 10 graden ook niet.
Ik moest vandaag gewoon buiten werken. Het was wel heet, maar door de relatief lage luchtvochtigheid hield ik het best vol. Niet kapot lopen zweten, puffen of kreunen. Dan liever dit dan kou lijden. Begin mei nog dagen van 8-9 graden gehad. Ook verre van aangenaam.
Een tandje minder mag best. 26 is voldoende
Waarom stinkt je grond?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:17 schreef cinderloom het volgende:
Net de tuin gesproeid. Man man wat stinkt die gortdorge grond als daar een tuinslang op komt.
22 uur en ik vond het nog warm buiten
Zuurstoftekort of rioolprobleem.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:12 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af.
Normaal niet. Nu wel na deze warme dag.
Verkoelende regenquote:Op woensdag 27 mei 2026 07:20 schreef Perrin het volgende:
De bui die over Zuid-Holland trekt.
[ afbeelding ]
Op Fok wel...quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:32 schreef DaMart het volgende:
[..]
Verkoelende regen.
Die zat gisteren niet in de weersverwachtingen die ik las.
Als je maar lang genoeg de 5% serieus blijft nemen, komt het vanzelf een keer uitquote:Op woensdag 27 mei 2026 07:32 schreef Stephan5 het volgende:
Wie noemde die kans op een bui gisteren al op het weerbericht op de Frontpage, als één van de weinige?
Juist.. dat was ik: de Primeurman.![]()
Moet je niet vol in de zon gaan staan, jongen.quote:
Waar een beetje wind wel niet goed voor is.quote:
Ik kies mijn momenten uit om iets wél of niet te benoemen...feit is dat een mogelijke bui afgelopen zaterdag al in de modellen zat. Ik benoem alleen dingen in een weerbericht als ik voor 99,9% weet dat het ook uit gaat komen. En met mijn weerbericht van 24 uur geleden hier op Fok kan ik toch wel zeggen....kerel...aan mij heb je echt wat op Fok! als bescheiden weeramateur.quote:Op woensdag 27 mei 2026 07:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je maar lang genoeg de 5% serieus blijft nemen, komt het vanzelf een keer uit
quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:09 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Ik kies mijn momenten uit om iets wél of niet te benoemen...feit is dat een mogelijke bui afgelopen zaterdag al in de modellen zat. Ik benoem alleen dingen in een weerbericht als ik voor 99,9% weet dat het ook uit gaat komen. En met mijn weerbericht van 24 uur geleden hier op Fok kan ik toch wel zeggen....kerel...aan mij heb je echt wat op Fok! als bescheiden weeramateur.![]()
Maar vanmiddag is dat helemaal geen optie. Bos is wel beter dan ja.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Moet je niet vol in de zon gaan staan, jongen.
Amper 20 graden....zacht briesje erbij. Gewoon lekker nu. Zeker hier in het bos
Het is je mindset
Wat is dan zo'n zware noodzaak voor jou waardoor je per-se de hele middag als de zon op zijn heetst is buiten moet zijn?quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar vanmiddag is dat helemaal geen optie. Bos is wel beter dan ja.
Zodat ie dan weer hier kan klagen over de hitte.quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat is dan zo'n zware noodzaak voor jou waardoor je per-se de hele middag als de zon op zijn heetst is buiten moet zijn?
Niks, daarom doe ik het ook in de ochtend. Wel bij de les blijven.quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat is dan zo'n zware noodzaak voor jou waardoor je per-se de hele middag als de zon op zijn heetst is buiten moet zijn?
quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Niks, daarom doe ik het ook in de ochtend. Wel bij de les blijven.
Dat kun je ook lezen als 'ik doe het dus nu, want vanmiddag is dat geen optie' op de opmerking waarom ik het nu dan warm heb en in de zon sta.quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]Bruh, je reageert met > "maar vanmiddag is dat helemaal geen optie" op de opmerking > "moet je niet vol in de zon gaan staan jongen"
Dus vanzelfsprekend leest dat als > Ik heb geen andere keuze dan de hele middag in de volle zon moeten gaan staan"
Wolkjes ookquote:Op woensdag 27 mei 2026 08:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar een beetje wind wel niet goed voor is.
Nou ja, dat en die enorme hoosbui een klein stukje verderop.
Ok hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
En ik heb het heet, dan ga ik vreemd brabbelen. Cut me some slack
Wat, waar? Ik kom eraan!quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:50 schreef heywoodu het volgende:
En weg is de zon en daar is een lekker windje, bwoah. Dit is wel fijn hoor
Zo de tuinstoel maar eens afstoffen
Ik heb geen jank-threshhold voor te warm weer, dat zou namelijk betekenen dat ik nog enige verdraagzaamheid heb tov dat weertype. Dat moet gewoon instant opbokken zodra het er isquote:Op woensdag 27 mei 2026 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok hoor.
Naja ik heb ook enkele weertypes waar ik slecht op ga, maar ik ben in een klimaat gaan wonen waar die weertpes relatief kort voorkomen
Extreme hitte boven 35c > Ja, mij ook teveel, vind ik ook niet fijn....maar ik word er op zich niet sacherijnig van. Maar consistent kans op 35+ is hier vooral juli/augustus, en die piek is vooral tussen zeg 12:00 - 18:00 dus ik kan daar nog best prima omheen leven, zonsondergang is pas rond 21:30 dus als je rond 19:00 wat buiten dingetjes doet in die maanden dan is de ergste hitte weg en zon staat laag. Sure, nog steeds heet dan buiten, maar voor mij persoonlijk dan goed te doen.
Consistent bewolkt/regenachtig > Hier ga ik dan weer heel heel heeuul slecht op. Natuurlijk een dagje regen, hell twee dagen regen achter elkaar zal ik niet direct om gaan janken, maar mijn jank-threshhold ligt bij bewolkt/regenachtig weer denk ik even laag als jouw jank-threshhold voor te warm weerIk kan er niet veel van hebben voordat ik echt zoiets heb van, OPBOKKEN MET DIE TYFUSREGEN
Consistent bewolkt/regenachtig is een standaard winter maand in Nederland. Vooral bewolkt. 30/40 uur zon in december is meestal de maxquote:Op woensdag 27 mei 2026 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok hoor.
Naja ik heb ook enkele weertypes waar ik slecht op ga, maar ik ben in een klimaat gaan wonen waar die weertpes relatief kort voorkomen
Extreme hitte boven 35c > Ja, mij ook teveel, vind ik ook niet fijn....maar ik word er op zich niet sacherijnig van. Maar consistent kans op 35+ is hier vooral juli/augustus, en die piek is vooral tussen zeg 12:00 - 18:00 dus ik kan daar nog best prima omheen leven, zonsondergang is pas rond 21:30 dus als je rond 19:00 wat buiten dingetjes doet in die maanden dan is de ergste hitte weg en zon staat laag. Sure, nog steeds heet dan buiten, maar voor mij persoonlijk dan goed te doen.
Consistent bewolkt/regenachtig > Hier ga ik dan weer heel heel heeuul slecht op. Natuurlijk een dagje regen, hell twee dagen regen achter elkaar zal ik niet direct om gaan janken, maar mijn jank-threshhold ligt bij bewolkt/regenachtig weer denk ik even laag als jouw jank-threshhold voor te warm weerIk kan er niet veel van hebben voordat ik echt zoiets heb van, OPBOKKEN MET DIE TYFUSREGEN
Afgelopen december was wel een enigszins positieve uitschieter met afgerond 67 zonuren in de Bilt.quote:Op woensdag 27 mei 2026 10:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Consistent bewolkt/regenachtig is een standaard winter maand in Nederland. Vooral bewolkt. 30/40 uur zon in december is meestal de max
Hier alweer 24quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:17 schreef Wrapster het volgende:
Wat een verschil met gisteren. Nu nog maar 18 graden
19 graden hier.quote:
Niks mis meequote:
Niks aan de handquote:Op woensdag 27 mei 2026 07:12 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Een wolk!
En ik hoorde onweer.
+1 voor "jank-threshold"quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok hoor.
Precies weten waar je eigen jank-threshold ligt is de ultieme zelfkennisquote:Op woensdag 27 mei 2026 13:34 schreef DemonRage het volgende:
[..]
+1 voor "jank-threshold"
* DemonRage zijn jank-threshold voor gebrek aan onweer is al ruimschoots overschreden. Hopelijk maakt aankomend weekend dat goed.
Ik heb onweer gehad vandaagquote:Op woensdag 27 mei 2026 13:34 schreef DemonRage het volgende:
[..]
+1 voor "jank-threshold"
* DemonRage zijn jank-threshold voor gebrek aan onweer is al ruimschoots overschreden. Hopelijk maakt aankomend weekend dat goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |