abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220879689
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Edit: o nee, geen vergunning. Desalniettemin lijkt me de mogelijkheid een demonstratie bij het spoor verbieden vrij evident.
Precies, mij ook. Niet meer dan logisch dat burgers zich absoluut nooit op het spoor mogen begeven. Is voor mij van dezelfde orde als bv een live trainingsgebied van defensie.

En heel eerlijk; wanneer mensen dat niet met me eens zijn (wat een aanzienlijk aantal van mijn sociale cirkel is) heb ik toch altijd het gevoel dat ze zich puur laten leiden door ideologie, en rationaliteit een gepasseerd station is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879701
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, zie edit.

Overigens is aangekondigd demonstreren op de weg of het spoor nog wel anders dan een AZC met mensen erin in de hens proberen te steken.
Absoluut. Anderen in levensgevaar brengen acht ik nog een flink stuk erger dan jezelf in levensgevaar brengen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879713
quote:
6s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:44 schreef nostra het volgende:

[..]
De middelpuntvliedende kracht is een schijnkracht.
Je kunt nu wel heel wijs en bijdehand doen maar het neemt niet weg dat 'men' altijd naar rechts blijft trekken en aan het touw blijft sjorren. Ongeacht welke status quo. Zou er slavernij en kinderarbeid bestaan dan schaft de VVD dat niet af. Dat zit niet in de partij.
pi_220879728
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. Anderen in levensgevaar brengen acht ik nog een flink stuk erger dan jezelf in levensgevaar brengen.
Maar juist XR is voor Eerdmans een reden om de Grondwet aan te passen (ook: negeren?)
pi_220879733
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je kunt nu wel heel wijs en bijdehand doen maar het neemt niet weg dat 'men' altijd naar rechts blijft trekken en aan het touw blijft sjorren. Ongeacht welke status quo. Zou er slavernij en kinderarbeid bestaan dan schaft de VVD dat niet af. Dat zit niet in de partij.
De enige reden voor VVD om slavernij af te schaffen zou zijn wanneer kinderarbeid weer ingevoerd wordt. En vice versa. "We hebben nu kinderen voor het werk, dus de slaven zijn niet meer nodig"
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879751
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar juist XR is voor Eerdmans een reden om de Grondwet aan te passen (ook: negeren?)
Eerdmans kan de vinketering krijgen. Radicaalrechtse randdebiel dat hij is.

Artikel 9 en de Wom (WOM?) zijn prima zoals ze zijn. Maar dan moet de driehoek wel proactief handhaven, en niet eerst gaan toezien hoe een verboden demonstratie toch uitgevoerd wordt om dan uiteindelijk eens wat te gaan doen.

Dat zouden we ook niet accepteren wanneer, ik noem maar wat, de anti-AZC demonstranten in operationele operatiekamers willen protesteren. Die worden dan simpelweg tegengehouden die ruimten überhaupt te betreden.

De politie wist van te voren dat XR dit wilde doen, dus waarom ze het niet voorkomen hebben is me echt een raadsel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879789
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. Anderen in levensgevaar brengen acht ik nog een flink stuk erger dan jezelf in levensgevaar brengen.
Ik krijg nu een beeld van allemaal lege treinen die proberen de demonstranten aan te rijden.

De treinversie van KITT.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220879791
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je verdraait mijn woorden. Ik heb hier helemaal geen zin in.

Op het publicitair belangrijke asielthema blijven ze uiterst rechts continu kopiëren en dubbelen.
[..]
Dus wel. Van de antifa motie tot het toetreden tot de Trump board of Peace. Zitten in het schemergebied. Half-in, half-uit.

Niet voor niets is JA21 hun favoriete coalitiepartner geworden, inmiddels nog meer dan het CDA. JA21 is 100% uiterst rechts en zit in Europa bij een gezellig kransje partijen.
Waarom kom je dan specifiek met dat voorbeeld. Jij vindt het uiterst rechts stemgedrag, dat is het simpelweg niet.
pi_220879814
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik krijg nu een beeld van allemaal lege treinen die proberen de demonstranten aan te rijden.

De treinversie van KITT.
Helaas worden lege treinen nog altijd gereden door machinisten.

En zelfs als die dingen zelfrijdend zouden zijn, heeft een burgemeester ook de plicht om de veiligheid van de demonstranten te beschermen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879839
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarom kom je dan specifiek met dat voorbeeld. Jij vindt het uiterst rechts stemgedrag, dat is het simpelweg niet.
'Nul asielzoekers in het land' is uiterst rechts stemgedrag en een uiterst rechtse agenda. Het is simpelweg een uiterst rechts standpunt.

Antifa verbieden is uiterst rechts, net als meedoen met de Board of Peace (welke andere landen zitten daarin denk je?)

Wat is de volgende stap? Over vijf jaar ga jij beweren dat massale remigratie heus niet uiterst rechts beleid is?

Ik heb hier geen zin in. Een discussie heeft geen zin met deze Overton window in jouw hoofd.

edit: 'nul asielzoekers, instroom naar nul' is bijvoorbeeld niet eens het standpunt van de Tories in het VK. Of van Forza Italia. FDP en CDU in Duitsland. N-VA in België. Nee, voor dat idee moet je in deze landen echt nog wat deuren verder kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 21:22:55 ]
  zondag 24 mei 2026 @ 21:22:15 #112
13309 nostra
ask why
pi_220879888
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
Zou er slavernij en kinderarbeid bestaan dan schaft de VVD dat niet af. Dat zit niet in de partij.
Dat denk ik ook ja. :')
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:22:59 #113
13309 nostra
ask why
pi_220879894
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
Niet voor niets is JA21 hun favoriete coalitiepartner geworden
Dat is niets nieuws dan vóór de coalitievorming.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:28:03 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879938
JA21 is niet zo extreem, tenminste niet zolang Eerdmans er de skepter zwaait. Ben alleen bang dat de VVD ook met Markuszower, PVV en FvD in de volgende regering gaat stappen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879941
quote:
81s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat denk ik ook ja. :')
Ze zouden de critici en abolitionisten activisten noemen en criminaliseren. De toegang tot de rechter beperken. Huisblad De Telegraaf zal ze woke noemen.

Eigenstandig, uit eigen motivatie, als zelfstandig idee om er politiek kapitaal aan te verspillen, zullen ze het niet afschaffen.

Het is een patroon dat je in recenter tijden ook gewoon ziet met dierenrechten, ondanks dat 'liberale' denkers in de 19e eeuw daar al over schreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 21:29:46 ]
pi_220879975
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is niets nieuws dan vóór de coalitievorming.
Mij ontgaat de relevantie van deze opmerking.

De observatie dat sinds Yesilgöz het clubje JA21 nu de favo coalitiepartner is geworden ondersteunt het punt van het aanbeland zijn in het schemergebied tussen centrum-rechts en uiterst rechts (half-in, half-eruit).

De zusterpartijen van JA21 zeggen genoeg (o.a. pro-Apartheid in Zuid-Afrika SGP, rechtstaatslopers PiS, de openlijk neofascistische FdI, de voorheen neonazistische Zweden Democraten waarvan prominente leden nog steeds handelen in Derde Rijk prullaria).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 21:37:49 ]
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:39:52 #117
236264 crew  capricia
pi_220880014
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:28 schreef -XOR- het volgende:
JA21 is niet zo extreem, tenminste niet zolang Eerdmans er de skepter zwaait. Ben alleen bang dat de VVD ook met Markuszower, PVV en FvD in de volgende regering gaat stappen.
Ik denk dat dat de VVD electoraal geen goed gaat doen. En dat ze dat zelf ook wel begrijpen? Hoop ik.

Maar migratie is maatschappelijk wel echt een belangrijk onderwerp. Waar pijnpunten zitten die geregeld moeten worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220880019
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:28 schreef -XOR- het volgende:
JA21 is niet zo extreem, tenminste niet zolang Eerdmans er de skepter zwaait. Ben alleen bang dat de VVD ook met Markuszower, PVV en FvD in de volgende regering gaat stappen.
Hoe machtig en invloedrijk is Eerdmans?

Nog los van dat Eerdmans ooit zelf kwam met het voorstel tot een verbod voor winkeliers met Turkse en Marokkaanse herkomst; types als Nanninga, Boomsma - en Kinneging op de achtergrond zijn wel echt eng. Hun vriendjes in Europa zijn ook eng, een half dozijn daarvan iig.
pi_220880026
quote:
81s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat denk ik ook ja. :')
Hoe kijk jij er tegen dat de VVD onvoorwaardelijk Israel steunt?

Idem voor @Hanca en CU
pi_220880032
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat dat de VVD electoraal geen goed gaat doen. En dat ze dat zelf ook wel begrijpen? Hoop ik.

Maar migratie is maatschappelijk wel echt een belangrijk onderwerp. Waar pijnpunten zitten die geregeld moeten worden.
De "linkse" vvd'er is al vertrokken. Zo niet naar D66
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:43:34 #121
236264 crew  capricia
pi_220880040
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoe kijk jij er tegen dat de VVD onvoorwaardelijk Israel steunt?

Idem voor @:Hanca en CU
Persoonlijk vind ik het vreemd dat het zo'n gigantisch belangrijk onderwerp zou zijn. Een land in een ander continent.

We hebben hier zelf genoeg te doen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 21:44:43 #122
13309 nostra
ask why
pi_220880053
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De "linkse" vvd'er is al vertrokken. Zo niet naar D66
Van der Burg zit er nog gewoon.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:44:48 #123
236264 crew  capricia
pi_220880054
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De "linkse" vvd'er is al vertrokken. Zo niet naar D66
Lees ik goed dat jij denkt dat de linkse VVDer naar D66 vertrokken is?
En dan bedoel je in de peilingen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 21:45:02 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880058
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ze electoraal geen goed gaat doen. En dat ze dat zelf ook wel begrijpen?
Dan komt het verhaal dat het land toch bestuurd moet worden en dat ze in een kabinet met die partijen eindelijk migratie en rasonzuiverheden goed kunnen aanpakken.
quote:
Maar migratie is maatschappelijk wel echt een belangrijk onderwerp. Waar pijnpunten zitten die geregeld moeten worden.
Dat klopt, daarom is het ook belangrijk dat het Europees migratiepact snel wordt geimplementeerd. De buitengrenzen stevig patrouilleren is de enige oplossing.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:47:35 #125
13309 nostra
ask why
pi_220880086
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Hoe kijk jij er tegen dat de VVD onvoorwaardelijk Israel steunt?
Ik heb geen mening over Israël.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220880107
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik het vreemd dat het zo'n gigantisch belangrijk onderwerp zou zijn. Een land in een ander continent.

We hebben hier zelf genoeg te doen.
BZ dan maar opheffen?

Genoeg partijen in Nederland die Israel onvoorwaardelijk steunen, ten koste van een ICC bijv in Den Haag dat geregeld bedreigd wordt in zijn werk. Het is jammer om te constateren dat rechtsen in Nederland, die relatief vaak tegen migratie zijn niet de oorzaak van de ellende in de wereld willen benoemen.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:50:21 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880122
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hoe machtig en invloedrijk is Eerdmans?

Nog los van dat Eerdmans ooit zelf kwam met het voorstel tot een verbod voor winkeliers met Turkse en Marokkaanse herkomst; types als Nanninga, Boomsma - en Kinneging op de achtergrond zijn wel echt eng. Hun vriendjes in Europa zijn ook eng, een half dozijn daarvan iig.
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220880123
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Lees ik goed dat jij denkt dat de linkse VVDer naar D66 vertrokken is?
En dan bedoel je in de peilingen?
Ja.

Er is niks liberaals aan de VVD meer. Behalve hun eeuwige motto dat de overheid kleiner moet om vervolgens daar nooit op te leveren, en daarom maar de HRA behouden als goedmakertje.
pi_220880158
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.
Baudet neemt ook niemand serieus, Wilders ook niet, Keijzer ook niet maar daar dreigt wel het grote gevaar.

Persoonlijk vind ik dat Keijzer te weinig kritiek krijgt voor haar framing richting de Nos wat de levens van de redacteuren op het spel zet. Je wilt geen Tarik Z achtige wappies voor de deur a la die veroordeelde gek die Tim Hofman wou omleggen met een gaspistool.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:54:24 #130
236264 crew  capricia
pi_220880187
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ja.

Er is niks liberaals aan de VVD meer. Behalve hun eeuwige motto dat de overheid kleiner moet om vervolgens daar nooit op te leveren, en daarom maar de HRA behouden als goedmakertje.
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.
VVDers vertrekken momenteel niet naar D66.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220880207
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.
VVDers vertrekken momenteel niet naar D66.
D66'ers vertrekken naar Pro.
Ja21 wilt de VVD leegtrekken
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:57:16 #132
236264 crew  capricia
pi_220880238
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
BZ dan maar opheffen?

Genoeg partijen in Nederland die Israel onvoorwaardelijk steunen, ten koste van een ICC bijv in Den Haag dat geregeld bedreigd wordt in zijn werk. Het is jammer om te constateren dat rechtsen in Nederland, die relatief vaak tegen migratie zijn niet de oorzaak van de ellende in de wereld willen benoemen.
Ik denk dat het voor alles van CDA en rechts daarvan geen dusdanig belangrijk onderwerp is dat men daardoor hun stemkeuze aanpast.
Het is buitenland. Ander continent.
De meeste mensen hebben er vooral last van, van de pro Palestijnen demonstraties.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220880244
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.
"Oekraïne hoort bij de Russische invloedssfeer"

In februari 2022 had Eppink (nu BBB) het continu over "de Russische intocht".
  zondag 24 mei 2026 @ 21:58:58 #134
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880268
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
D66'ers vertrekken naar Pro.
Ja21 wilt de VVD leegtrekken
Probleem is dat Pro die mensen weer gaat verliezen bij daadwerkelijke verkiezingen als de VVD haar moratorium op regeren met Pro voortzet en gaat dreigen met dan over rechts te gaan. Echt, je kunt het treinwrak al uittekenen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220880270
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.
VVDers vertrekken momenteel niet naar D66.
Het is Maurice de Hond en hij laat niet zien wie nu geen keuze maakt. Ipsos doet dat wel. Een deel van de D66 en CDA stemmers heeft nu 'weet niet'.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:59:24 #136
236264 crew  capricia
pi_220880277
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
D66'ers vertrekken naar Pro.
Ja21 wilt de VVD leegtrekken
Dus VVDers vertrekken in deze peilingen van de VVD naar D66. En D66 ers naar PRO?

Ik lees dat niet in de peilingen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 22:00:31 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880295
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
"Oekraïne hoort bij de Russische invloedssfeer"

In februari 2022 had Eppink (nu BBB) het continu over "de Russische intocht".
Tja, VVD'ers vinden wat Israel en Trump uitspoken in Gaza en Iran ook doodnormaal, zo veel verchil zit er dus niet tussen voorkeur voor dubieuze regimes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 22:00:54 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220880307
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
BZ dan maar opheffen?

Genoeg partijen in Nederland die Israel onvoorwaardelijk steunen, ten koste van een ICC bijv in Den Haag dat geregeld bedreigd wordt in zijn werk.
Precies. De echt ingegraven hardliners op dit dossier zijn de partijen die gemiddeld elke week aangeven onvoorwaardelijk achter een fascistische genocidestaat te staan.
Antifa
pi_220880396
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor alles van CDA en rechts daarvan geen dusdanig belangrijk onderwerp is dat men daardoor hun stemkeuze aanpast.
Het is buitenland. Ander continent.
De meeste mensen hebben er vooral last van, van de pro Palestijnen demonstraties.
Als je kijkt naar sommige peilingen in de VS en in Nederland dan zie je dat het sentiment jegens Israel ook op rechts erg gekeerd is. De meeste rechtsen hebben ook niks tegen migranten.

Al met al zijn er rechtse partijen die een staat steunen die van genocide wordt verdacht en nu weer oorlog heeft met Iran en Libanon nadat het een deel van Syrie heeft geannexeerd.

Dat Frankrijk en Spanje iets doen en Nederland muisstil blijft is erg beschamelijk
pi_220880413
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene.
Hij had het toen over kebabzaken maar ook "belwinkels" en halalslagers. Het plan had veel weg van discriminatie.

Eerdmans is van oorsprong CDA. Opgegroeid in Harderwijk, gereformeerd opgevoed. Bekrompen burgerman.
  zondag 24 mei 2026 @ 22:06:35 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880442
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hij had het toen over kebabzaken maar ook "belwinkels" en halalslagers. Het plan had veel weg van discriminatie.

Eerdmans is van oorsprong CDA. Opgegroeid in Harderwijk, gereformeerd opgevoed. Bekrompen burgerman.
Ja, typische kleinburger is het wel inderdaad maar ik vind hem op zich niet onredelijk, zeker niet de onredelijkste van het stel op rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220880492
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
'Nul asielzoekers in het land' is uiterst rechts stemgedrag en een uiterst rechtse agenda. Het is simpelweg een uiterst rechts standpunt.

Antifa verbieden is uiterst rechts, net als meedoen met de Board of Peace (welke andere landen zitten daarin denk je?)

Wat is de volgende stap? Over vijf jaar ga jij beweren dat massale remigratie heus niet uiterst rechts beleid is?

Ik heb hier geen zin in. Een discussie heeft geen zin met deze Overton window in jouw hoofd.

edit: 'nul asielzoekers, instroom naar nul' is bijvoorbeeld niet eens het standpunt van de Tories in het VK. Of van Forza Italia. FDP en CDU in Duitsland. N-VA in België. Nee, voor dat idee moet je in deze landen echt nog wat deuren verder kijken.
Je bewijst enkel mijn punt, je blijft doorratelen over migratie en naverwanten maar er zijn veel meer dingen die een partij als ''uiterst'' rechts defineren. Dat gegoochel met terminologie is iets waar ik me al langer aan stoor en het is ook een van de redenen waarom mensen zo afdrijven. Het is schreeuwerig, doet niets aan de boodschap (af) en het is al helemaal niet constructief. En die ''Overton'' stop je maar in je hol.

Gigantisch vervelende manier van discussieren heb je.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 22:14:57 ]
pi_220880501
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Het officiële FoK!-forum standpunt omtrent topics over verplichte remigratie van mensen met een migratieachtergrond (waaronder dus ook Nederlanders) is al langere tijd 'zolang mensen het er over willen hebben mag het'.

Tsja ..
Nu verdraai jij mijn woorden. Lekker bezig!

Als dit ''jullie'' manier van waarheidsbevinding en discussieren is snap ik goed waarom jullie steeds tegen een muur op lopen. Iets met balk en splinter.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 22:09:14 ]
pi_220880654
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus VVDers vertrekken in deze peilingen van de VVD naar D66. En D66 ers naar PRO?

Ik lees dat niet in de peilingen.
Natuurlijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 22:14:27 ]
  zondag 24 mei 2026 @ 22:26:53 #145
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220880898
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, typische kleinburger is het wel inderdaad maar ik vind hem op zich niet onredelijk, zeker niet de onredelijkste van het stel op rechts.
Vrees wel dat JA21 gevoeliger is geworden voor de wind naar extreemrechts, zeker met Boomsma in de gelederen. BBB, Keijzer, FvD, PVV en Markuszower, ze overtoepen in extreemrechtsheid en JA21 kan dan niet opeens gaan normaliseren.

D66 informeerde tijdens de formatie overigens nog naar D66-CDA-PRO-JA21 als optie. Als de VVD van de herfst het onvermijdelijke doet door het kabinet weer uit puur eigenbelang op te blazen, dan kan dit alternatief wellicht nog wat prominenter worden.
Antifa
pi_220880934
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Vrees wel dat JA21 gevoeliger is geworden voor de wind naar extreemrechts, zeker met Boomsma in de gelederen. BBB, Keijzer, FvD, PVV en Markuszower, ze overtoepen in extreemrechtsheid en JA21 kan dan niet opeens gaan normaliseren.

D66 informeerde tijdens de formatie overigens nog naar D66-CDA-PRO-JA21 als optie. Als de VVD van de herfst het onvermijdelijke doet door het kabinet weer uit puur eigenbelang op te blazen, dan kan dit alternatief wellicht nog wat prominenter worden.
JA21 zal net als pvv en vooral BBB onder gaan aan hun eigen "succes" al heb ik het idee dat ze er iets meer hun best doen om geschikte bestuurders in hun gelederen op te nemen.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:31:53 #147
236264 crew  capricia
pi_220880989
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je kijkt naar sommige peilingen in de VS en in Nederland dan zie je dat het sentiment jegens Israel ook op rechts erg gekeerd is. De meeste rechtsen hebben ook niks tegen migranten.

Al met al zijn er rechtse partijen die een staat steunen die van genocide wordt verdacht en nu weer oorlog heeft met Iran en Libanon nadat het een deel van Syrie heeft geannexeerd.

Dat Frankrijk en Spanje iets doen en Nederland muisstil blijft is erg beschamelijk
Ja. Dat vind jij. En misschien D66 ook.
Het is voor de gemiddelde VVDer niet echt een breekpunt.
Die oorlog op ons eigen continent is dat vaak dan weer wel.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220881129
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat vind jij. En misschien D66 ook.
Het is voor de gemiddelde VVDer niet echt een breekpunt.
Die oorlog op ons eigen continent is dat vaak dan weer wel.
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentiment
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:42:37 #149
236264 crew  capricia
pi_220881177
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentiment
Dat geeft dan wel weer mooi het verschil aan tussen Wilders en de VVD. +En alle extra smaken die er nu zijn :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220881190
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentiment
Ik zie eerder het FvD als anti Oekraïne partij. Pvv is vooral van de "miljoenuh naar Oekraïnuh die naar onze ouderen moeten" geroeptoeter.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 22:43:35 ]
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:45:53 #151
236264 crew  capricia
pi_220881227
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zie eerder het FvD als anti Oekraïne partij. Pvv is vooral van de "miljoenuh naar Oekraïnuh die naar onze ouderen moeten" geroeptoeter.
En mind you: FvD is inmiddels super pro Palestina.
'Ieder volk heeft recht op eigen levensruimte/land.'

Het hoefijzer lijkt niet zo'n vergezochte theorie te zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220881250
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]
En mind you: FvD is inmiddels super pro Palestina.
'Ieder volk heeft recht op eigen levensruimte/land.'
Dat is inderdaad ook een hele bijzondere stellingname voor zo'n partij.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:52:36 #153
236264 crew  capricia
pi_220881381
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook een hele bijzondere stellingname voor zo'n partij.
Ik vind het niet perse heel bijzonder. De NVU roept dit al tijden. Constant Kusters wil dat ieder volk een plek heeft op deze aarde zodat ze vooral niet naar hier komen. Want hier worden die mensen vaak ook niet gelukkig en beter blijven ze daar en leven ze er fijn.

Ik denk dat Forum op dezelfde lijn zit. Maar met intellectueler taalgebruik.
En de mores is inmiddels ook wel veranderd in ons land.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220881423
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het niet perse heel bijzonder. De NVU roept dit al tijden. Constant Kusters wil dat ieder volk een plek heeft op deze aarde zodat ze vooral niet naar hier komen. Want hier worden die mensen vaak ook niet gelukkig en beter blijven ze daar en leven ze er fijn.

Ik denk dat Forum op dezelfde lijn zit. Maar met intellectueler taalgebruik en de mores is inmiddels ook wel veranderd in ons land.
Ik denk dat er bij FvD iets anders meespeelt ;)
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:57:44 #155
236264 crew  capricia
pi_220881478
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk dat er bij FvD iets anders meespeelt ;)
Antisemitisme?
Ik vind dat lastig te duiden. Ik weet van die antisemitische appjes in de jongerengroep.
En tegelijk is Baudet met een joodse getrouwd en hebben ze inmiddels twee kinderen.

En Dè Vos.. die Forum zo laat stijgen in de peilingen, is die al betrapt op antisemitische uitspraken eigenlijk? Het is sws een partij die zich opeens voordoet als een normaal alternatief. Ik vind het echt bizar hoe hoog ze staan.

Of bedoel je wat anders?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220881505
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Antisemitisme?
Ik vind dat lastig te duiden. Ik weet van die antisemitische appjes in de jongerengroep.
En tegelijk is Baudet met een joodse getrouwd en hebben ze inmiddels twee kinderen.

En Dè Vos.. die Forum zo laat stijgen in de peilingen, is die al betrapt op antisemitische uitspraken eigenlijk?

Of bedoel je wat anders?
Ik begeef me op glad ijs maar ik heb toch nog altijd een sterk antisemitisch gevoel bij FvD gehad. En dan met name hun electoraat.

Wat je zegt klopt namelijk. FvD zou ik dan eerder onder anti zionistisch scharen.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 23:03:38 #157
236264 crew  capricia
pi_220881568
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik begeef me op glad ijs maar ik heb toch nog altijd een sterk antisemitisch gevoel bij FvD gehad. En dan met name hun electoraat.

Wat je zegt klopt namelijk. FvD zou ik dan eerder onder anti zionistisch scharen.
Ja.
En ze staan bizar hoog in de peilingen. Bijna op VVD niveau. Ik vind dat ongelooflijk.
Schrik daar van.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220881606
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk dat er bij FvD iets anders meespeelt ;)
Putin en Netanyahu zijn niet de beste maatjes. Je ziet Moscow Tucker Carlson ook vol op het anti Israel sentiment doorgaan in de VS.
pi_220881613
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
En ze staan bizar hoog in de peilingen. Bijna op VVD niveau. Ik vind dat ongelooflijk.
Schrik daar van.
Het gaat eerst erger worden voor het beter wordt.

Dat is geen hele geruststellende gedachte maar toch.
pi_220881626
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik begeef me op glad ijs maar ik heb toch nog altijd een sterk antisemitisch gevoel bij FvD gehad. En dan met name hun electoraat.

Wat je zegt klopt namelijk. FvD zou ik dan eerder onder anti zionistisch scharen.
Ik denk niet dat het antisemitisme is maar meer wappie complottheorie a la Soros als jood die de wereld zou beheersen.
pi_220881631
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het antisemitisme is maar meer wappie complottheorie a la Soros als jood die de wereld zou beheersen.
Dat is treffender inderdaad.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 23:07:51 #162
236264 crew  capricia
pi_220881646
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het antisemitisme is maar meer wappie complottheorie a la Soros als jood die de wereld zou beheersen.
Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 23:14:05 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220881735
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het antisemitisme is maar meer wappie complottheorie a la Soros als jood die de wereld zou beheersen.
soros en ook Clinton en de WEF in die pizza zaak
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 mei 2026 @ 23:14:10 #164
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220881737
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik begeef me op glad ijs maar ik heb toch nog altijd een sterk antisemitisch gevoel bij FvD gehad. En dan met name hun electoraat.

Wat je zegt klopt namelijk. FvD zou ik dan eerder onder anti zionistisch scharen.
FvD is volgens mij echt het onversneden klassiek antisemitische geluid. Inclusief Holocaustontkenningen, complotten vol globale samenzweringen, alles. Zelfs dat wordt amper nog opgemerkt, likeable Lidewij amirait. Die white-power-cultuur of hoe de moderne versie daarvan ook heet tegenwoordig is ook doordrenkt met antisemitische zijpaden.

Als je de FvD 20 jaar geleden zou neerzetten was er bij Pauw & Witteman direct gesignaleerd dat we te maken hebben met weer een hele foute partij zoals je dat gewend bent uit Oostenrijk of Italië. Nu krijgen we portretten van lijsttrekkers om het succes te duiden, en columns dat we het allemaal vooral bij andere partijen moeten zoeken.
Antifa
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 23:15:55 #165
236264 crew  capricia
pi_220881757
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
FvD is volgens mij echt het onversneden klassiek antisemitische geluid. Inclusief Holocaustontkenningen, complotten vol globale samenzweringen, alles. Zelfs dat wordt amper nog opgemerkt, likeable Lidewij amirait. Die white-power-cultuur of hoe de moderne versie daarvan ook heet tegenwoordig is ook doordrenkt met antisemitische zijpaden.

Als je de FvD 20 jaar geleden zou neerzetten was er bij Pauw & Witteman direct gesignaleerd dat we te maken hebben met weer een hele foute partij zoals je dat gewend bent uit Oostenrijk of Italië. Nu krijgen we portretten van lijsttrekkers om het succes te duiden, en columns dat we het allemaal vooral bij andere partijen moeten zoeken.
Ze zijn dan weer wel pro Palestina.
Natiestaten en zulks (dus anti EU). Ieder volk een eigen land.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 23:17:44 #166
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220881778
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze zijn dan weer wel pro Palestina.

Totaal niet, ze zijn anti-Israël.
Antifa
pi_220881780
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
FvD is volgens mij echt het onversneden klassiek antisemitische geluid. Inclusief Holocaustontkenningen, complotten vol globale samenzweringen, alles. Zelfs dat wordt amper nog opgemerkt, likeable Lidewij amirait. Die white-power-cultuur of hoe de moderne versie daarvan ook heet tegenwoordig is ook doordrenkt met antisemitische zijpaden.

Als je de FvD 20 jaar geleden zou neerzetten was er bij Pauw & Witteman direct gesignaleerd dat we te maken hebben met weer een hele foute partij zoals je dat gewend bent uit Oostenrijk of Italië. Nu krijgen we portretten van lijsttrekkers om het succes te duiden, en columns dat we het allemaal vooral bij andere partijen moeten zoeken.
Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens. Al is het wel zo dat FvD en dan met name Baudet het voor elkaar gekregen heeft om het fvd om te vormen naar wat het nu is. Hiddema is niet voor niets vrij snel afgehaakt, dat geeft je al te denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 23:17:57 ]
pi_220881790
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:17 schreef VoMy het volgende:

[..]
Totaal niet, ze zijn anti-Israël.
Onder de pro palestina vlag.
  zondag 24 mei 2026 @ 23:24:35 #169
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220881856
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens. Al is het wel zo dat FvD en dan met name Baudet het voor elkaar gekregen heeft om het fvd om te vormen naar wat het nu is. Hiddema is niet voor niets vrij snel afgehaakt, dat geeft je al te denken.
Echt dubieuze figuren als Jonathan Krispijn zitten heel opzichtig in kamp FvD, types als Freek Jansen met zijn Ida-land, dat gedoe met Kalergi.

Dit gaat verder dan kankerjoden roepen, ik denk echt dat FvD mensen trekt die er van overtuigt zijn dat de joden aan de touwtjes trekken. Geen botte domheid of reflexen, maar lui die jarenlang op 4chan zichzelf hebben overtuigt dat ze de bron van het probleem hebben gevonden.

Als Elon Misk een Nederlander was zou ie bij FvD zitten en precies ook daarom.

Veel van hun kiezers nu in de peilingen overigens niet, die doen het gewoon voor de anti-establishment-lolz.
Antifa
  zondag 24 mei 2026 @ 23:28:54 #170
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220881899
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:24 schreef VoMy het volgende:

[

Als Elon Misk een Nederlander was zou ie bij FvD zitten en precies ook daarom.

Dan had ie starlink niet geblokkeerd voor Ruzzia
https://www.eurotopics.ne(...)for-russian-military
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220882849
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het antisemitisme is maar meer wappie complottheorie a la Soros als jood die de wereld zou beheersen.
Er is gewoon ruimte op rechts om kritisch te zijn op Israel. De meeste rechtse partijen zijn op het gebied van Israel meer van het ontkennen van enig probleem. Zo van ja Israel is een geweldige bondgenoot, we spreken onze zorgen richting ze uit meer is niet mogelijk.

Zie ook hoe Tucker Carlson opeens scoort door heel erg tegen Israel en de Iran oorlog te zijn.
Het is politiek opportunisme.

Verder is de partij natuurlijk ook zeer anti-semitisch. Ja21 is toch als partij gestart omdat de prominenten het anti-semtisme binnen FvD te goor vonden.
  maandag 25 mei 2026 @ 09:16:08 #172
13309 nostra
ask why
pi_220882913
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
JA21 zal net als pvv en vooral BBB onder gaan aan hun eigen "succes" al heb ik het idee dat ze er iets meer hun best doen om geschikte bestuurders in hun gelederen op te nemen.
Het succes gaat hier wel een stuk geleidelijker. En de comeback van Forum blijf ik uitzonderlijk vinden, dat kan je niet op het conto van De Vos schrijven. Eerder nog het ontbreken van Baudet, maar dan nog.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 09:33:12 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220883009
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Het succes gaat hier wel een stuk geleidelijker. En de comeback van Forum blijf ik uitzonderlijk vinden, dat kan je niet op het conto van De Vos schrijven. Eerder nog het ontbreken van Baudet, maar dan nog.
Vooral aan de implosie van Wilders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 25 mei 2026 @ 09:35:03 #174
13309 nostra
ask why
pi_220883053
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vooral aan de implosie van Wilders.
Ja wellicht. Misschien kan Maurice (je moet iets) eens een flowchartje maken, tijd zat voor.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 09:37:25 #175
13309 nostra
ask why
pi_220883096
Maar wat zijn nou eigenlijk de USP'S van DNA, Mona, PVV en Forum? JA21 kan ik nog een beetje inkomen, de rest is het toch gewoon eens met elkaar, maar had een keer ruzie met de (vorige) baas?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 09:43:32 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220883156
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja wellicht. Misschien kan Maurice (je moet iets) eens een flowchartje maken, tijd zat voor.
Maurice heeft het waarschijnlijk druk met zijn nieuwe bedrijf AIconomy.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220883236
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Het succes gaat hier wel een stuk geleidelijker. En de comeback van Forum blijf ik uitzonderlijk vinden, dat kan je niet op het conto van De Vos schrijven. Eerder nog het ontbreken van Baudet, maar dan nog.
Het lijkt mij eerder het falen van het vorige kabinet waardoor Wilders ongeloofwaardig wordt. Tel daarbij op dat tot op heden het huidige kabinet ook nog niet veen voor elkaar heeft gekregen en men dus vervolgens daarbuiten gaat kijken.

Zolang het vertrouwen in de politiek zo laag is zal men altijd kijken buiten het huidige kabinet.
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 09:55:54 #178
375570 crew  Cyan9
pi_220883383
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:37 schreef nostra het volgende:
Maar wat zijn nou eigenlijk de USP'S van DNA, Mona, PVV en Forum? JA21 kan ik nog een beetje inkomen, de rest is het toch gewoon eens met elkaar, maar had een keer ruzie met de (vorige) baas?
Daar komt het wel op neer ja. Al lijkt FvD qua "bijzonderheden" toch nog wat verder te gaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 09:59:42 #179
236264 crew  capricia
pi_220883450
Ik denk dat je je zegeningen moet tellen dat er zoveel versnippering op rechts is.
Een Forum en de PVV samen zouden meteen de grootste partij van NL zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 10:04:09 #180
375570 crew  Cyan9
pi_220883502
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:59 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat je je zegeningen moet tellen dat er zoveel versnippering op rechts is.
Een Forum en de PVV samen zouden meteen de grootste partij van NL zijn.
Zit er toch nog wat positiefs aan het niet kunnen samenwerken en daardoor afsplitsingen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220883524
Jetten had direct al een belangrijke trofee moeten presenteren. Daar ontbreekt het aan.

Ik hoorde bij BNR al dat ze weer aan het steggelen zijn over stikstof. Het advies is om een 500 meter stikstofvrije ruimte rondom Natura 2000 gebieden aan te houden. Waar dus geen industrieel boerenbedrijf kan zitten. VVD en CDA willen daar alweer op beknibbelen en gaan van 250 meter (of minder) uit. Tsja.

Bontenbal kan het leuk vertellen, met zijn "we hebben fouten gemaakt", het blijft uiteindelijk het CDA.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2026 10:06:35 ]
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 10:07:17 #182
236264 crew  capricia
pi_220883547
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2026 10:04 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Zit er toch nog wat positiefs aan het niet kunnen samenwerken en daardoor afsplitsingen.
Ja.
En dat is altijd al het probleem van de Identitaire partijen geweest. Ook in Europa.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220883945
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 08:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is gewoon ruimte op rechts om kritisch te zijn op Israel. De meeste rechtse partijen zijn op het gebied van Israel meer van het ontkennen van enig probleem. Zo van ja Israel is een geweldige bondgenoot, we spreken onze zorgen richting ze uit meer is niet mogelijk.

Zie ook hoe Tucker Carlson opeens scoort door heel erg tegen Israel en de Iran oorlog te zijn.
Het is politiek opportunisme.

Verder is de partij natuurlijk ook zeer anti-semitisch. Ja21 is toch als partij gestart omdat de prominenten het anti-semtisme binnen FvD te goor vonden.
Nou Nanninga haar tweet verleden is ook niet schoon ervan. Maar goed ik zal dat niet posten hier want dat gaat mij notes en kritiek opleveren :P
pi_220884235
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nou Nanninga haar tweet verleden is ook niet schoon ervan. Maar goed ik zal dat niet posten hier want dat gaat mij notes en kritiek opleveren :P
pi_220884324
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nou Nanninga haar tweet verleden is ook niet schoon ervan. Maar goed ik zal dat niet posten hier want dat gaat mij notes en kritiek opleveren :P
Dat weet ik. Maar de druppel waar FvD echt fragmenteerde was dat Baudet zich zeer antisemtisch uit had gelaten en zei iedereen die hij kende antisemiet is.

Die tweets van Nanninga zijn in elk geval onhandig. Ik denk dat ze ook edgy wilde zijn. Maar mensen kunnen veranderen en ik geloof niet dat er nou zoveel nieuw antisemitisme uit Nanninga is gekomen sindsdien.

In elk geval is Baudet langer en consequenter geweest in zijn antisemitisme. Baudet is ook leider van een partij die gelooft in schedelmeting. Bijvoorbeeld zeggen ze dan dat negers minder IQ hebben dan blanken en dat daarom immigranten stom zijn.
Het ironische is natuurlijk dat de antisemitische partij een humanitair standpunt aangaande de Palestijnen kiest. In tegenstelling tot wat de meeste van onze politiek doet, wegkijken en medeplichtig zijn aan genocide.

Dat FvD antisemitisch is kun je ook zien aan al dat volk dat in opspraak komt omdat het van die gasten zijn die je politiek niet mag duiden op fok!. Ze geloven nogal in de ideologie van een bepaalde schilder zullen we maar zeggen.
Bij Ja21 houden ze het toch meer op het type rechts van na ons de zondvloed, meer geld voor de top en minder voor de rest. Uiteraard ook geen frisse club maar op een andere manier. In zeker opzicht is Ja21 ook gevaarlijker gezien zij grotendeels geaccepteerd worden en dus met hun switch weg zijn gekomen uit het extremisten hoekje.

Wat dat betreft is hun extremisme witwassen goed gelukt
  maandag 25 mei 2026 @ 14:25:53 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220885355
Boeiuh. Vond het vrij bizar dat mensen de FvD opeens verschrikkelijk gingen vinden omdat de Tjer wat lelijks over Joden zei. Nou nou... Oe, dat kon echt niet want Joden zijn zulke fijne mensen...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220885445
Blijft een hilarisch samenwerkingsverband.

In elk geval wel een jaarlijks overlegsmoment.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 mei 2026 @ 14:55:12 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220885604
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:48 schreef Shannnon het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Ik snap de heisa rond deze tweets nooit zo. Iemand maakt wat grove grapjes op Twitter, overduidelijk als satire. Is het smaakvol? Muah, dat misschien niet. Beetje niveau van op het schoolplein.
Antifa
pi_220885614
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik snap de heisa rond deze tweets nooit zo. Iemand maakt wat grove grapjes op Twitter, overduidelijk als satire. Is het smaakvol? Muah, dat misschien niet. Beetje niveau van op het schoolplein.
Dat je ebola moet loslaten op asielzoekers, een opmerking van recenter datum, was zeker ook een 'grapje'.

Dat mens spoort niet.
  maandag 25 mei 2026 @ 14:57:42 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220885618
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat je ebola moet loslaten op asielzoekers, een opmerking van recenter datum, was zeker ook een 'grapje'.

Dat mens spoort niet.
Die opmerking staat toch niet in deze telkens terugkerende collage?
Antifa
pi_220885632
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Die opmerking staat toch niet in deze telkens terugkerende collage?
Dat is waar; ik bedoel alleen maar te zeggen dat er een patroon waarneembaar is. Het staat niet op zich.

Zoals gezegd: bij de Europese zusterpartijen van JA21 zitten wel gewoon openlijke antisemieten en neofascisten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2026 15:01:31 ]
pi_220886194
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat is waar; ik bedoel alleen maar te zeggen dat er een patroon waarneembaar is. Het staat niet op zich.

Zoals gezegd: bij de Europese zusterpartijen van JA21 zitten wel gewoon openlijke antisemieten en neofascisten.
Ja maar waarom dan zulke 10 jaar oude koeien uit de sloot halen. Het is humoristisch bedoeld, faalt daarin natuurlijk totaal. Maar je mag toch slechte grappen maken. Die jodengrappen doen een beetje denken aan iets wat Cartman zou zeggen in South Park als het geschreven was door rechtse mensen.

Als ze dan nu weer idiote grappen maakt plaats die dan.
pi_220886231
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja maar waarom dan zulke 10 jaar oude koeien uit de sloot halen. Het is humoristisch bedoeld, faalt daarin natuurlijk totaal. Maar je mag toch slechte grappen maken. Die jodengrappen doen een beetje denken aan iets wat Cartman zou zeggen in South Park als het geschreven was door rechtse mensen.

Als ze dan nu weer idiote grappen maakt plaats die dan.
Nanninga heeft:

- Een veroordeelde Holocaust ontkenner David Irving een podium gegeven als journalist
- Antisemistische tweets geplaatst, waaronder Holocaust verheerlijking
- Bij antisemistische FvD gezeten

Maar ik weet zeker dat het allemaal een grapje is hoor. :) dit is hoe extreem-rechts wordt gewhitewashed.

Markuszower? Gewoon een onbegrepen man, die niet beter weet dan een genocidaal regime te steunen en een strafblad heeft omdat ze hem moeten hebben
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 16:42:51 #194
375570 crew  Cyan9
pi_220886264
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nanninga heeft:

- Een veroordeelde Holocaust ontkenner David Irving een podium gegeven als journalist
- Antisemistische tweets geplaatst, waaronder Holocaust verheerlijking
- Bij antisemistische FvD gezeten

Maar ik weet zeker dat het allemaal een grapje is hoor. :) dit is hoe extreem-rechts wordt gewhitewashed.

Markuszower? Gewoon een onbegrepen man, die niet beter weet dan een genocidaal regime te steunen en een strafblad heeft omdat ze hem moeten hebben
Dit is vooral hoe je posts van andere users verdraaid. Wat een beetje jammer is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220886283
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit is vooral hoe je posts van andere users verdraaid. Wat een beetje jammer is.
Antisemistisme is geen leuke grap. Of het nou moslims of joden betreft.

De feiten die ik presenteer zijn waar. David Irving kreeg als crimineel een podium van Nanninga en Nanninga zat bij FvD waar joden of moslims de schuld van alles krijgen. Een Van Haga beweerde zelfs in het FvD journaal dat asielzoekers uit moslimlanden de reden zijn dat er te weinig huizen zijn, Baudet wilt Oekrainers terug naar het front sturen. Als je bij dat clubje zat ben je een fout persoon.

Maar goed ik heb het gevoel dat deze feiten presenteren niet gewenst is op het forum. Dus ik zal niet verrast zijn als ik straks weer een ban aangenaaid krijg.
pi_220886299
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nanninga heeft:

- Een veroordeelde Holocaust ontkenner David Irving een podium gegeven als journalist
- Antisemistische tweets geplaatst, waaronder Holocaust verheerlijking
- Bij antisemistische FvD gezeten

Maar ik weet zeker dat het allemaal een grapje is hoor. :) dit is hoe extreem-rechts wordt gewhitewashed.

Markuszower? Gewoon een onbegrepen man, die niet beter weet dan een genocidaal regime te steunen en een strafblad heeft omdat ze hem moeten hebben
Ik was helemaal niks wit, ik mag niet eens zeggen als welke politieke stroming ik Ja21 zou duiden op deze site.
Maar als je andere argumenten hebt moet je die gebruiken niet die 10 jaar oude tweets.
Als het zon openbaar antisemiet was kun je toch ook wel iets van deze maand opduikelen. Weet ook antisemiet wordt tegenwoordig voor van alles gebruikt. Bijvoorbeeld als je feitelijke dingen zegt over zionisme noemen ministers van justitie je een antismiet.

Markuszower is een grote schande maar dat is weer heel wat anders.

Daarbij waarom neem je VVD niet mee, dat is toch ook een pro-genocide partij.
pi_220886316
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik was helemaal niks wit, ik mag niet eens zeggen als welke politieke stroming ik Ja21 zou duiden op deze site.
Maar als je andere argumenten hebt moet je die gebruiken niet die 10 jaar oude tweets.
Als het zon openbaar antisemiet was kun je toch ook wel iets van deze maand opduikelen. Weet ook antisemiet wordt tegenwoordig voor van alles gebruikt. Bijvoorbeeld als je feitelijke dingen zegt over zionisme noemen ministers van justitie je een antismiet.

Markuszower is een grote schande maar dat is weer heel wat anders.

Daarbij waarom neem je VVD niet mee, dat is toch ook een pro-genocide partij.
Dat laatste klopt. Maar ik vind het onzin dat je politici niet mag afrekenen op hun verleden. Om ze elke keer een nieuwe kans te geven is niet goed voor de democratie.

Wilders werd ook jaren voordat hij de grootste werd veroordeeld, met zijn Milders act zou hij alles oplossen. De laatste Tweede Kamer verkiezingen sprak hij van verkiezingsfraude en is hij alleen maar verder geradicaliseerd.

Moet Wilders over tien jaar een nieuwe kans krijgen? Zodat we onze eigen Jan 6th kunnen krijgen?
pi_220886414
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dat laatste klopt. Maar ik vind het onzin dat je politici niet mag afrekenen op hun verleden. Om ze elke keer een nieuwe kans te geven is niet goed voor de democratie.

Wilders werd ook jaren voordat hij de grootste werd veroordeeld, met zijn Milders act zou hij alles oplossen. De laatste Tweede Kamer verkiezingen sprak hij van verkiezingsfraude en is hij alleen maar verder geradicaliseerd.

Moet Wilders over tien jaar een nieuwe kans krijgen? Zodat we onze eigen Jan 6th kunnen krijgen?
Geen van die politici verdienen een kans.Dus een tweede kans verdienen ze ook niet nee. Zo'n Faber lijkt me beter passen als fietscoach in Amsterdam ofzo dan als kamerlid.
Als je wil weten hoe ze genormaliseerd worden moet je naar partijen als D66 kijken, die de samenwerking met Markuszower of Ja21 niet schuwen. Dan moet je kijken naar hoe via media er een vrijwel eenzijdig rechts narratief wordt gepresenteerd.

PVV zou gewoon verboden moeten worden gezien er geen partijdemocratie is. Laat Wilders maar een nieuwe club met leden oprichten.
  maandag 25 mei 2026 @ 17:28:27 #200
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220886492
https://www.nporadio1.nl/(...)it-land-korter-leven
quote:
Kinderen uit arme gezinnen leven gemiddeld tien jaar korter: 'Hardnekkig probleem'

Uit onderzoek van het CBS blijkt dat kinderen van arme ouders gemiddeld tien jaar korter leven dan kinderen van rijke ouders. Ondanks initiatieven voor meer beweging en gezondere voeding, komt de levensverwachting van deze groepen steeds verder uit elkaar te liggen. "We moeten minder aandacht hebben voor individuele maatregelen voor mensen die niet de ruimte hebben om die in te vullen", vertelt Hester Lingsma, hoogleraar maatschappelijke gezondheidszorg bij het Erasmus MC, bij Spraakmakers.

"De hele omgeving is ongezond ingericht, zeker voor mensen die armer zijn", vertelt Lingsma. "En we maken hen het verwijt dat ze geen gezonde keuzes maken." En dat is onterecht, ziet ze.

Beleid gericht op collectief
"Gezondheid wordt te veel gezien als iets individueels, terwijl we beleid meer moeten richten op de omgeving en het collectief. Dat dat niet gebeurt, zijn politieke keuzes", vertelt de hoogleraar. Ze denkt dat dit onder meer komt doordat "de winst op de lange termijn ligt, dus het is moeilijk voor politici om daar credits voor te krijgen."

Ook Lieke Boonen, adjunct-directeur van Pharos, een organisatie die zich richt op het terugdringen van gezondheidsverschillen, beaamt het idee dat beleid meer op de omgeving zou moeten worden gericht. "Dit probleem komt niet alleen door een ongezonde leefstijl, maar ook door de omgeving waarin mensen opgroeien."

Boonen ziet dat mensen die met armoede te maken krijgen in de zorg terechtkomen, "terwijl de oorzaak achterliggend is". Daarom probeert de organisatie met professionals deze oorzaak bespreekbaar te maken. "Dit is iets collectiefs. We kunnen niet zeggen dat alleen de huisartsen dit moeten doen, maar we moeten samen met professionals in welzijn en zorg inzetten op preventie en op het sociale", aldus Boonen.

Structureel te weinig
Shakib Sana, huisarts in Rotterdam en oprichter van gezondheidskloof.nl, ziet dat sommige van zijn patiënten die bijvoorbeeld achterliggende financiële problemen hebben, ook weer bij hem terugkomen nadat hij ze naar een helpende instantie heeft doorverwezen. "Dan zeggen patiënten dat het geld structureel te weinig is, waardoor ze iedere keer in de problemen terechtkomen."

Luisteraar Petra van der Pol leeft in armoede en is slachtoffer van de toeslagenaffaire. "Tijdens de toeslagenaffaire had ik met drie kinderen 70 euro in de week te besteden, en nu blijft er 60 euro over."

Van der Pol weet goed dat haar geldproblemen niet komen doordat ze niet weet hoe ze gezond moet leven. "Ik ben sportmedisch instructeur van oorsprong, dus ik weet hoe ik gezond moet leven." Nu kampt ze na vier burn-outs met een chronisch vermoeidheidssyndroom, waardoor ze niet kan werken. "Een hoop mensen zegt dat ik gewoon moet gaan werken. Ik zou heel graag willen dat ik het kon."
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 17:41:22 #201
375570 crew  Cyan9
pi_220886554
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Antisemistisme is geen leuke grap. Of het nou moslims of joden betreft.

De feiten die ik presenteer zijn waar. David Irving kreeg als crimineel een podium van Nanninga en Nanninga zat bij FvD waar joden of moslims de schuld van alles krijgen. Een Van Haga beweerde zelfs in het FvD journaal dat asielzoekers uit moslimlanden de reden zijn dat er te weinig huizen zijn, Baudet wilt Oekrainers terug naar het front sturen. Als je bij dat clubje zat ben je een fout persoon.

Maar goed ik heb het gevoel dat deze feiten presenteren niet gewenst is op het forum. Dus ik zal niet verrast zijn als ik straks weer een ban aangenaaid krijg.
Ik heb het niet over je feiten, ik heb het over dat je aannames doet over wat iemand bedoelt terwijl hij dat niet zegt. We kunnen wel een beetje normaal met elkaar omgaan lijkt me.

En dat gepraat van een ban aangenaaid krijgen slaat ook nergens op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220886685
quote:
Ik mis wel een beetje het waarom in dit verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')