abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220880107
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik het vreemd dat het zo'n gigantisch belangrijk onderwerp zou zijn. Een land in een ander continent.

We hebben hier zelf genoeg te doen.
BZ dan maar opheffen?

Genoeg partijen in Nederland die Israel onvoorwaardelijk steunen, ten koste van een ICC bijv in Den Haag dat geregeld bedreigd wordt in zijn werk. Het is jammer om te constateren dat rechtsen in Nederland, die relatief vaak tegen migratie zijn niet de oorzaak van de ellende in de wereld willen benoemen.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:50:21 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880122
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hoe machtig en invloedrijk is Eerdmans?

Nog los van dat Eerdmans ooit zelf kwam met het voorstel tot een verbod voor winkeliers met Turkse en Marokkaanse herkomst; types als Nanninga, Boomsma - en Kinneging op de achtergrond zijn wel echt eng. Hun vriendjes in Europa zijn ook eng, een half dozijn daarvan iig.
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220880123
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Lees ik goed dat jij denkt dat de linkse VVDer naar D66 vertrokken is?
En dan bedoel je in de peilingen?
Ja.

Er is niks liberaals aan de VVD meer. Behalve hun eeuwige motto dat de overheid kleiner moet om vervolgens daar nooit op te leveren, en daarom maar de HRA behouden als goedmakertje.
pi_220880158
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.
Baudet neemt ook niemand serieus, Wilders ook niet, Keijzer ook niet maar daar dreigt wel het grote gevaar.

Persoonlijk vind ik dat Keijzer te weinig kritiek krijgt voor haar framing richting de Nos wat de levens van de redacteuren op het spel zet. Je wilt geen Tarik Z achtige wappies voor de deur a la die veroordeelde gek die Tim Hofman wou omleggen met een gaspistool.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:54:24 #130
236264 crew  capricia
pi_220880187
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ja.

Er is niks liberaals aan de VVD meer. Behalve hun eeuwige motto dat de overheid kleiner moet om vervolgens daar nooit op te leveren, en daarom maar de HRA behouden als goedmakertje.
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.
VVDers vertrekken momenteel niet naar D66.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220880207
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.
VVDers vertrekken momenteel niet naar D66.
D66'ers vertrekken naar Pro.
Ja21 wilt de VVD leegtrekken
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:57:16 #132
236264 crew  capricia
pi_220880238
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
BZ dan maar opheffen?

Genoeg partijen in Nederland die Israel onvoorwaardelijk steunen, ten koste van een ICC bijv in Den Haag dat geregeld bedreigd wordt in zijn werk. Het is jammer om te constateren dat rechtsen in Nederland, die relatief vaak tegen migratie zijn niet de oorzaak van de ellende in de wereld willen benoemen.
Ik denk dat het voor alles van CDA en rechts daarvan geen dusdanig belangrijk onderwerp is dat men daardoor hun stemkeuze aanpast.
Het is buitenland. Ander continent.
De meeste mensen hebben er vooral last van, van de pro Palestijnen demonstraties.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220880244
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.
"Oekraïne hoort bij de Russische invloedssfeer"

In februari 2022 had Eppink (nu BBB) het continu over "de Russische intocht".
  zondag 24 mei 2026 @ 21:58:58 #134
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880268
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
D66'ers vertrekken naar Pro.
Ja21 wilt de VVD leegtrekken
Probleem is dat Pro die mensen weer gaat verliezen bij daadwerkelijke verkiezingen als de VVD haar moratorium op regeren met Pro voortzet en gaat dreigen met dan over rechts te gaan. Echt, je kunt het treinwrak al uittekenen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220880270
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.
VVDers vertrekken momenteel niet naar D66.
Het is Maurice de Hond en hij laat niet zien wie nu geen keuze maakt. Ipsos doet dat wel. Een deel van de D66 en CDA stemmers heeft nu 'weet niet'.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:59:24 #136
236264 crew  capricia
pi_220880277
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
D66'ers vertrekken naar Pro.
Ja21 wilt de VVD leegtrekken
Dus VVDers vertrekken in deze peilingen van de VVD naar D66. En D66 ers naar PRO?

Ik lees dat niet in de peilingen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 22:00:31 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880295
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
"Oekraïne hoort bij de Russische invloedssfeer"

In februari 2022 had Eppink (nu BBB) het continu over "de Russische intocht".
Tja, VVD'ers vinden wat Israel en Trump uitspoken in Gaza en Iran ook doodnormaal, zo veel verchil zit er dus niet tussen voorkeur voor dubieuze regimes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 22:00:54 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220880307
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
BZ dan maar opheffen?

Genoeg partijen in Nederland die Israel onvoorwaardelijk steunen, ten koste van een ICC bijv in Den Haag dat geregeld bedreigd wordt in zijn werk.
Precies. De echt ingegraven hardliners op dit dossier zijn de partijen die gemiddeld elke week aangeven onvoorwaardelijk achter een fascistische genocidestaat te staan.
Antifa
pi_220880396
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor alles van CDA en rechts daarvan geen dusdanig belangrijk onderwerp is dat men daardoor hun stemkeuze aanpast.
Het is buitenland. Ander continent.
De meeste mensen hebben er vooral last van, van de pro Palestijnen demonstraties.
Als je kijkt naar sommige peilingen in de VS en in Nederland dan zie je dat het sentiment jegens Israel ook op rechts erg gekeerd is. De meeste rechtsen hebben ook niks tegen migranten.

Al met al zijn er rechtse partijen die een staat steunen die van genocide wordt verdacht en nu weer oorlog heeft met Iran en Libanon nadat het een deel van Syrie heeft geannexeerd.

Dat Frankrijk en Spanje iets doen en Nederland muisstil blijft is erg beschamelijk
pi_220880413
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene.
Hij had het toen over kebabzaken maar ook "belwinkels" en halalslagers. Het plan had veel weg van discriminatie.

Eerdmans is van oorsprong CDA. Opgegroeid in Harderwijk, gereformeerd opgevoed. Bekrompen burgerman.
  zondag 24 mei 2026 @ 22:06:35 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880442
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hij had het toen over kebabzaken maar ook "belwinkels" en halalslagers. Het plan had veel weg van discriminatie.

Eerdmans is van oorsprong CDA. Opgegroeid in Harderwijk, gereformeerd opgevoed. Bekrompen burgerman.
Ja, typische kleinburger is het wel inderdaad maar ik vind hem op zich niet onredelijk, zeker niet de onredelijkste van het stel op rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220880492
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
'Nul asielzoekers in het land' is uiterst rechts stemgedrag en een uiterst rechtse agenda. Het is simpelweg een uiterst rechts standpunt.

Antifa verbieden is uiterst rechts, net als meedoen met de Board of Peace (welke andere landen zitten daarin denk je?)

Wat is de volgende stap? Over vijf jaar ga jij beweren dat massale remigratie heus niet uiterst rechts beleid is?

Ik heb hier geen zin in. Een discussie heeft geen zin met deze Overton window in jouw hoofd.

edit: 'nul asielzoekers, instroom naar nul' is bijvoorbeeld niet eens het standpunt van de Tories in het VK. Of van Forza Italia. FDP en CDU in Duitsland. N-VA in België. Nee, voor dat idee moet je in deze landen echt nog wat deuren verder kijken.
Je bewijst enkel mijn punt, je blijft doorratelen over migratie en naverwanten maar er zijn veel meer dingen die een partij als ''uiterst'' rechts defineren. Dat gegoochel met terminologie is iets waar ik me al langer aan stoor en het is ook een van de redenen waarom mensen zo afdrijven. Het is schreeuwerig, doet niets aan de boodschap (af) en het is al helemaal niet constructief. En die ''Overton'' stop je maar in je hol.

Gigantisch vervelende manier van discussieren heb je.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 22:14:57 ]
pi_220880501
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Het officiële FoK!-forum standpunt omtrent topics over verplichte remigratie van mensen met een migratieachtergrond (waaronder dus ook Nederlanders) is al langere tijd 'zolang mensen het er over willen hebben mag het'.

Tsja ..
Nu verdraai jij mijn woorden. Lekker bezig!

Als dit ''jullie'' manier van waarheidsbevinding en discussieren is snap ik goed waarom jullie steeds tegen een muur op lopen. Iets met balk en splinter.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 22:09:14 ]
pi_220880654
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus VVDers vertrekken in deze peilingen van de VVD naar D66. En D66 ers naar PRO?

Ik lees dat niet in de peilingen.
Natuurlijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 22:14:27 ]
  zondag 24 mei 2026 @ 22:26:53 #145
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220880898
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, typische kleinburger is het wel inderdaad maar ik vind hem op zich niet onredelijk, zeker niet de onredelijkste van het stel op rechts.
Vrees wel dat JA21 gevoeliger is geworden voor de wind naar extreemrechts, zeker met Boomsma in de gelederen. BBB, Keijzer, FvD, PVV en Markuszower, ze overtoepen in extreemrechtsheid en JA21 kan dan niet opeens gaan normaliseren.

D66 informeerde tijdens de formatie overigens nog naar D66-CDA-PRO-JA21 als optie. Als de VVD van de herfst het onvermijdelijke doet door het kabinet weer uit puur eigenbelang op te blazen, dan kan dit alternatief wellicht nog wat prominenter worden.
Antifa
pi_220880934
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Vrees wel dat JA21 gevoeliger is geworden voor de wind naar extreemrechts, zeker met Boomsma in de gelederen. BBB, Keijzer, FvD, PVV en Markuszower, ze overtoepen in extreemrechtsheid en JA21 kan dan niet opeens gaan normaliseren.

D66 informeerde tijdens de formatie overigens nog naar D66-CDA-PRO-JA21 als optie. Als de VVD van de herfst het onvermijdelijke doet door het kabinet weer uit puur eigenbelang op te blazen, dan kan dit alternatief wellicht nog wat prominenter worden.
JA21 zal net als pvv en vooral BBB onder gaan aan hun eigen "succes" al heb ik het idee dat ze er iets meer hun best doen om geschikte bestuurders in hun gelederen op te nemen.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:31:53 #147
236264 crew  capricia
pi_220880989
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je kijkt naar sommige peilingen in de VS en in Nederland dan zie je dat het sentiment jegens Israel ook op rechts erg gekeerd is. De meeste rechtsen hebben ook niks tegen migranten.

Al met al zijn er rechtse partijen die een staat steunen die van genocide wordt verdacht en nu weer oorlog heeft met Iran en Libanon nadat het een deel van Syrie heeft geannexeerd.

Dat Frankrijk en Spanje iets doen en Nederland muisstil blijft is erg beschamelijk
Ja. Dat vind jij. En misschien D66 ook.
Het is voor de gemiddelde VVDer niet echt een breekpunt.
Die oorlog op ons eigen continent is dat vaak dan weer wel.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220881129
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat vind jij. En misschien D66 ook.
Het is voor de gemiddelde VVDer niet echt een breekpunt.
Die oorlog op ons eigen continent is dat vaak dan weer wel.
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentiment
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:42:37 #149
236264 crew  capricia
pi_220881177
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentiment
Dat geeft dan wel weer mooi het verschil aan tussen Wilders en de VVD. +En alle extra smaken die er nu zijn :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220881190
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentiment
Ik zie eerder het FvD als anti Oekraïne partij. Pvv is vooral van de "miljoenuh naar Oekraïnuh die naar onze ouderen moeten" geroeptoeter.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2026 22:43:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')