BZ dan maar opheffen?quote:Op zondag 24 mei 2026 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het vreemd dat het zo'n gigantisch belangrijk onderwerp zou zijn. Een land in een ander continent.
We hebben hier zelf genoeg te doen.
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe machtig en invloedrijk is Eerdmans?
Nog los van dat Eerdmans ooit zelf kwam met het voorstel tot een verbod voor winkeliers met Turkse en Marokkaanse herkomst; types als Nanninga, Boomsma - en Kinneging op de achtergrond zijn wel echt eng. Hun vriendjes in Europa zijn ook eng, een half dozijn daarvan iig.
Ja.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees ik goed dat jij denkt dat de linkse VVDer naar D66 vertrokken is?
En dan bedoel je in de peilingen?
Baudet neemt ook niemand serieus, Wilders ook niet, Keijzer ook niet maar daar dreigt wel het grote gevaar.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja.
Er is niks liberaals aan de VVD meer. Behalve hun eeuwige motto dat de overheid kleiner moet om vervolgens daar nooit op te leveren, en daarom maar de HRA behouden als goedmakertje.
D66'ers vertrekken naar Pro.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.
VVDers vertrekken momenteel niet naar D66.
Ik denk dat het voor alles van CDA en rechts daarvan geen dusdanig belangrijk onderwerp is dat men daardoor hun stemkeuze aanpast.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
BZ dan maar opheffen?
Genoeg partijen in Nederland die Israel onvoorwaardelijk steunen, ten koste van een ICC bijv in Den Haag dat geregeld bedreigd wordt in zijn werk. Het is jammer om te constateren dat rechtsen in Nederland, die relatief vaak tegen migratie zijn niet de oorzaak van de ellende in de wereld willen benoemen.
"Oekraïne hoort bij de Russische invloedssfeer"quote:Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.
Probleem is dat Pro die mensen weer gaat verliezen bij daadwerkelijke verkiezingen als de VVD haar moratorium op regeren met Pro voortzet en gaat dreigen met dan over rechts te gaan. Echt, je kunt het treinwrak al uittekenen.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
D66'ers vertrekken naar Pro.
Ja21 wilt de VVD leegtrekken
Het is Maurice de Hond en hij laat niet zien wie nu geen keuze maakt. Ipsos doet dat wel. Een deel van de D66 en CDA stemmers heeft nu 'weet niet'.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.
VVDers vertrekken momenteel niet naar D66.
Dus VVDers vertrekken in deze peilingen van de VVD naar D66. En D66 ers naar PRO?quote:Op zondag 24 mei 2026 21:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
D66'ers vertrekken naar Pro.
Ja21 wilt de VVD leegtrekken
Tja, VVD'ers vinden wat Israel en Trump uitspoken in Gaza en Iran ook doodnormaal, zo veel verchil zit er dus niet tussen voorkeur voor dubieuze regimes.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Oekraïne hoort bij de Russische invloedssfeer"
In februari 2022 had Eppink (nu BBB) het continu over "de Russische intocht".
Precies. De echt ingegraven hardliners op dit dossier zijn de partijen die gemiddeld elke week aangeven onvoorwaardelijk achter een fascistische genocidestaat te staan.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
BZ dan maar opheffen?
Genoeg partijen in Nederland die Israel onvoorwaardelijk steunen, ten koste van een ICC bijv in Den Haag dat geregeld bedreigd wordt in zijn werk.
Als je kijkt naar sommige peilingen in de VS en in Nederland dan zie je dat het sentiment jegens Israel ook op rechts erg gekeerd is. De meeste rechtsen hebben ook niks tegen migranten.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor alles van CDA en rechts daarvan geen dusdanig belangrijk onderwerp is dat men daardoor hun stemkeuze aanpast.
Het is buitenland. Ander continent.
De meeste mensen hebben er vooral last van, van de pro Palestijnen demonstraties.
Hij had het toen over kebabzaken maar ook "belwinkels" en halalslagers. Het plan had veel weg van discriminatie.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene.
Ja, typische kleinburger is het wel inderdaad maar ik vind hem op zich niet onredelijk, zeker niet de onredelijkste van het stel op rechts.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij had het toen over kebabzaken maar ook "belwinkels" en halalslagers. Het plan had veel weg van discriminatie.
Eerdmans is van oorsprong CDA. Opgegroeid in Harderwijk, gereformeerd opgevoed. Bekrompen burgerman.
Je bewijst enkel mijn punt, je blijft doorratelen over migratie en naverwanten maar er zijn veel meer dingen die een partij als ''uiterst'' rechts defineren. Dat gegoochel met terminologie is iets waar ik me al langer aan stoor en het is ook een van de redenen waarom mensen zo afdrijven. Het is schreeuwerig, doet niets aan de boodschap (af) en het is al helemaal niet constructief. En die ''Overton'' stop je maar in je hol.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'Nul asielzoekers in het land' is uiterst rechts stemgedrag en een uiterst rechtse agenda. Het is simpelweg een uiterst rechts standpunt.
Antifa verbieden is uiterst rechts, net als meedoen met de Board of Peace (welke andere landen zitten daarin denk je?)
Wat is de volgende stap? Over vijf jaar ga jij beweren dat massale remigratie heus niet uiterst rechts beleid is?
Ik heb hier geen zin in. Een discussie heeft geen zin met deze Overton window in jouw hoofd.
edit: 'nul asielzoekers, instroom naar nul' is bijvoorbeeld niet eens het standpunt van de Tories in het VK. Of van Forza Italia. FDP en CDU in Duitsland. N-VA in België. Nee, voor dat idee moet je in deze landen echt nog wat deuren verder kijken.
Nu verdraai jij mijn woorden. Lekker bezig!quote:Op zondag 24 mei 2026 21:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Het officiële FoK!-forum standpunt omtrent topics over verplichte remigratie van mensen met een migratieachtergrond (waaronder dus ook Nederlanders) is al langere tijd 'zolang mensen het er over willen hebben mag het'.
Tsja ..
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus VVDers vertrekken in deze peilingen van de VVD naar D66. En D66 ers naar PRO?
Ik lees dat niet in de peilingen.
Vrees wel dat JA21 gevoeliger is geworden voor de wind naar extreemrechts, zeker met Boomsma in de gelederen. BBB, Keijzer, FvD, PVV en Markuszower, ze overtoepen in extreemrechtsheid en JA21 kan dan niet opeens gaan normaliseren.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, typische kleinburger is het wel inderdaad maar ik vind hem op zich niet onredelijk, zeker niet de onredelijkste van het stel op rechts.
JA21 zal net als pvv en vooral BBB onder gaan aan hun eigen "succes" al heb ik het idee dat ze er iets meer hun best doen om geschikte bestuurders in hun gelederen op te nemen.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vrees wel dat JA21 gevoeliger is geworden voor de wind naar extreemrechts, zeker met Boomsma in de gelederen. BBB, Keijzer, FvD, PVV en Markuszower, ze overtoepen in extreemrechtsheid en JA21 kan dan niet opeens gaan normaliseren.
D66 informeerde tijdens de formatie overigens nog naar D66-CDA-PRO-JA21 als optie. Als de VVD van de herfst het onvermijdelijke doet door het kabinet weer uit puur eigenbelang op te blazen, dan kan dit alternatief wellicht nog wat prominenter worden.
Ja. Dat vind jij. En misschien D66 ook.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar sommige peilingen in de VS en in Nederland dan zie je dat het sentiment jegens Israel ook op rechts erg gekeerd is. De meeste rechtsen hebben ook niks tegen migranten.
Al met al zijn er rechtse partijen die een staat steunen die van genocide wordt verdacht en nu weer oorlog heeft met Iran en Libanon nadat het een deel van Syrie heeft geannexeerd.
Dat Frankrijk en Spanje iets doen en Nederland muisstil blijft is erg beschamelijk
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentimentquote:Op zondag 24 mei 2026 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat vind jij. En misschien D66 ook.
Het is voor de gemiddelde VVDer niet echt een breekpunt.
Die oorlog op ons eigen continent is dat vaak dan weer wel.
Dat geeft dan wel weer mooi het verschil aan tussen Wilders en de VVD. +En alle extra smaken die er nu zijnquote:Op zondag 24 mei 2026 22:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentiment
Ik zie eerder het FvD als anti Oekraïne partij. Pvv is vooral van de "miljoenuh naar Oekraïnuh die naar onze ouderen moeten" geroeptoeter.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentiment
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |