abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 17:41:22 #201
375570 crew  Cyan9
pi_220886554
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Antisemistisme is geen leuke grap. Of het nou moslims of joden betreft.

De feiten die ik presenteer zijn waar. David Irving kreeg als crimineel een podium van Nanninga en Nanninga zat bij FvD waar joden of moslims de schuld van alles krijgen. Een Van Haga beweerde zelfs in het FvD journaal dat asielzoekers uit moslimlanden de reden zijn dat er te weinig huizen zijn, Baudet wilt Oekrainers terug naar het front sturen. Als je bij dat clubje zat ben je een fout persoon.

Maar goed ik heb het gevoel dat deze feiten presenteren niet gewenst is op het forum. Dus ik zal niet verrast zijn als ik straks weer een ban aangenaaid krijg.
Ik heb het niet over je feiten, ik heb het over dat je aannames doet over wat iemand bedoelt terwijl hij dat niet zegt. We kunnen wel een beetje normaal met elkaar omgaan lijkt me.

En dat gepraat van een ban aangenaaid krijgen slaat ook nergens op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220886685
quote:
Ik mis wel een beetje het waarom in dit verhaal.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:18:08 #203
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220886811
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik mis wel een beetje het waarom in dit verhaal.
Een combinatie van een ongezonde omgeving en weinig geld.
pi_220886822
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik mis wel een beetje het waarom in dit verhaal.
Is altijd zo met dit soort 'journalistiek'. De overheid moet wat doen aan de onderliggende oorzaak. Maar die wordt niet genoemd, en wat de overheid moet doen ook niet. Dan eindigt het altijd weer met 'meer geld'.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:32:27 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220886883
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Is altijd zo met dit soort 'journalistiek'. De overheid moet wat doen aan de onderliggende oorzaak. Maar die wordt niet genoemd, en wat de overheid moet doen ook niet. Dan eindigt het altijd weer met 'meer geld'.
En 'eigen verantwoordelijkheid' lijkt ook een besmet begrip. Het ligt altijd aan anderen, omgevingsfactoren, te weinig geld, etc.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 25 mei 2026 @ 18:35:39 #206
13309 nostra
ask why
pi_220886905
quote:
Knap stuk tekst zonder enige boodschap. Correlatie, causatie, "het probleem", waarom moet je per se iets collectiveren en hoe ziet dat er dan uit?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:43:04 #207
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220886949
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
En 'eigen verantwoordelijkheid' lijkt ook een besmet begrip. Het ligt altijd aan anderen, omgevingsfactoren, te weinig geld, etc.
Als je schimmelwoning niet door de coöperatie wordt aangepakt, er veel fijnstof is door een nabije snelweg, snackbars zich vestigingen in de buurt waar ook weinig groen is, het gezonde eten duurder is wat voor mensen met een kleine portemonnee relevant is en armoede ook voor veel stress zorgt dan heeft het geen pas om met eigen verantwoordelijkheid aan te komen.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:45:51 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220886967
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:43 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Als je schimmelwoning niet door de coöperatie wordt aangepakt, er veel fijnstof is door een nabije snelweg, snackbars zich vestigingen in de buurt waar ook weinig groen is, het gezonde eten duurder is wat voor mensen met een kleine portemonnee relevant is en armoede ook voor veel stress zorgt dan heeft het geen pas om met eigen verantwoordelijkheid aan te komen.
Ze kunnen zelf ook minder zuipen, roken, op hun reet zitten en vreten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220887015
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
En 'eigen verantwoordelijkheid' lijkt ook een besmet begrip. Het ligt altijd aan anderen, omgevingsfactoren, te weinig geld, etc.
De gezondheidsverschillen zijn in Nederland relatief groot (net als de kansenongelijkheid). Dat kun je niet zomaar wegwuiven met 'eigen verantwoordelijkheid, einde discussie'.

Je bent zelf slim en geïnformeerd genoeg om te bedenken aan welke machten en invloeden de moderne mens allemaal is blootgesteld, in het bijzonder de machtelozen. Met AI gaat dat alleen maar erger worden. Beluister eens de eerste 20 minuten van het Omtzigt interview.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:53:04 #210
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220887019
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:43 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Als je schimmelwoning niet door de coöperatie wordt aangepakt, er veel fijnstof is door een nabije snelweg, snackbars zich vestigingen in de buurt waar ook weinig groen is, het gezonde eten duurder is wat voor mensen met een kleine portemonnee relevant is en armoede ook voor veel stress zorgt dan heeft het geen pas om met eigen verantwoordelijkheid aan te komen.
Langdurige stress door bijvoorbeeld armoede alleen al brengt de levensverwachting flink omlaag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220887027
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De gezondheidsverschillen zijn in Nederland relatief groot (net als de kansenongelijkheid). Dat kun je niet zomaar wegwuiven met 'eigen verantwoordelijkheid, einde discussie'.

Je bent zelf slim en geïnformeerd genoeg om te bedenken aan welke machten en invloeden de moderne mens allemaal is blootgesteld, in het bijzonder de machtelozen. Met AI gaat dat alleen maar erger worden. Beluister eens de eerste 20 minuten van het Omtzigt interview.
Heb je een link naar dit interview? Omtzigt zegt altijd wel nuttige dingen
pi_220887033
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze kunnen zelf ook minder zuipen, roken, op hun reet zitten en vreten.
Dit zou zo van een vvd'er kunnen komen
pi_220887035
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze kunnen zelf ook minder zuipen, roken, op hun reet zitten en vreten.
Nederland is meer dan sommige andere landen een klassen- en standenmaatschappij inderdaad.

Dit wordt wel degelijk beïnvloed door politiek beleid en de bestuurlijke verhoudingen in het land.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2026 18:57:07 ]
pi_220887044
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Heb je een link naar dit interview? Omtzigt zegt altijd wel nuttige dingen
Bekijk deze YouTube-video
pi_220887058
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Langdurige stress door bijvoorbeeld armoede alleen al brengt de levensverwachting flink omlaag.
Als maatschappij gooi je gewoon potentieel weg.
pi_220887079
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dit zou zo van een vvd'er kunnen komen
Het percentage NEET is de laagste van de hele EU (= not in employment, education or training).

Het is een grove karikatuur.

Sowieso geldt er een tegenprestatie in de Participatiewet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2026 19:00:09 ]
  maandag 25 mei 2026 @ 19:14:09 #217
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220887172
Wat een fijn zorgstelsel heeft Nederland toch. De prikkel voor behandelen maakt het onnodig duur, gaat gepaard met een enorme administratielast, is erg fraudegevoelig wat 10 miljard per jaar kost en leidt tot structurele tekorten aan medicijnen (artikel).
quote:
25-05-2026
3 min. leestijd
Medicijntekorten in Nederland: spelen zorgverzekeraars een rol hierin?

Apothekersverenigingen Landelijke Eerstelijns Farmacie (LEF) en de Vereniging Jonge Apothekers (VJA) zijn samen de campagne ‘Boete op genezen’ gestart. Ze willen hiermee laten zien dat apothekers én patiënten opdraaien voor de gevolgen van het inkoopbeleid van zorgverzekeraars. De Consumentenbond steunt de campagne.

De apothekersverenigingen stellen dat de medicijntekorten in Nederland groter zijn dan in andere Europese landen. 3,5 miljoen Nederlanders worden hierdoor geconfronteerd met het medicijntekort. Sommige geneesmiddelen zijn hier niet verkrijgbaar, maar zijn bijvoorbeeld wel beschikbaar in Duitsland.

Hoe kan een geneesmiddel niet verkrijgbaar zijn in Nederland maar wel in onze buurlanden?
Dat heeft volgens LEF te maken met het inkoopbeleid van de Nederlandse zorgverzekeraars, ook wel het preferentiebeleid genoemd. Het werkt als volgt: verzekeraars wijzen een bepaald geneesmiddel aan als preferent medicijn, vaak de goedkoopste optie. Hierdoor wordt alleen dat bepaalde medicijn, van een specifieke fabrikant, vergoed. Dit voorkeursmedicijn telt niet mee voor je eigen risico. Kies je als patiënt voor een ander geneesmiddel? Dan moet je bijbetalen.

Het preferentiebeleid zorgt ervoor dat de prijzen voor medicijnen laag blijven. Maar LEF en de VJA zijn van mening dat de prijzen in Nederland zo laag zijn dat de tekorten groter worden. Fabrikanten kiezen er namelijk voor om eerst aan andere Europese landen te leveren, omdat ze weten dat ze daar meer geld krijgen voor hun geneesmiddelen. Leveranciers willen hun medicijnen daarom pas als laatste aan Nederland verkopen. Ze weten immers dat ze hier de minste opbrengst ophalen.

Bovendien willen fabrikanten ook niet te veel medicatie aan Nederland leveren, want overschotten kun je beter aan onze buurlanden verkopen. Aangezien zij meer betalen voor hetzelfde product. Dit heeft als gevolg dat de minimale hoeveelheid aan ons land wordt geleverd. Hierdoor zijn bepaalde geneesmiddelen niet verkrijgbaar in Nederland, maar wel in omringende landen.

Hoe kan dit opgelost worden?
De Consumentenbond en de apothekersverenigingen roepen zorgverzekeraars op om hun beleid aan te passen. Zo zou er meer transparantie moeten komen in de inkoopprijzen van verzekeraars. Zorgverzekeraars mogen nu onder couvert inkopen, wat inhoudt dat ze hun inkoopprijs geheim mogen houden.

Verder vragen de partijen dat verzekeraars ten minste vijf verschillende leveranciers aanwijzen voor een geneesmiddel. Op dit moment kiezen verzekeraars soms voor dezelfde leverancier, waardoor Nederland afhankelijk is van één leverancier voor een bepaald medicijn.

Daarnaast vragen verenigingen om medicijnen onderling uitwisselbaar te maken. Dus dat er kosteloos een alternatief wordt aangeboden, als het voorkeursmedicijn niet leverbaar is.

Nemen betrokken partijen hun verantwoordelijkheid?
Tot slot, vinden de Consumentenbond, LEF en VJA dat overheidsinstanties in actie moeten komen. Het ministerie van Volksgezondheid moet het overstappen van medicatie makkelijker maken. Op dit moment is toestemming nodig van de zorgverzekeraar. Deze regelgeving zou aangepast kunnen worden.

Ook de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) moet zijn verantwoordelijkheid nemen. De NZa moet toezien dat zorgverzekeraars hun zorgplicht serieus nemen en zo nodig handhaven.
https://radar.avrotros.nl(...)een-rol-hierin-62714
  maandag 25 mei 2026 @ 19:22:30 #218
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220887213
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nederland is meer dan sommige andere landen een klassen- en standenmaatschappij inderdaad.

Dit wordt wel degelijk beïnvloed door politiek beleid en de bestuurlijke verhoudingen in het land.
Nederland is in een Angelsaksisch land veranderd inclusief alle problemen die daarbij horen.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:26:54 #219
13309 nostra
ask why
pi_220887245
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:22 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Nederland is in een Angelsaksisch land veranderd inclusief alle problemen die daarbij horen.
Hebben we ook al common law tegenwoordig? De facto tweepartijenstelsel? Voor een meier-en-een-beetje verzekerd doet alleen Canada aan.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220887258
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Hebben we ook al common law tegenwoordig? De facto tweepartijenstelsel? Voor een meier-en-een-beetje verzekerd doet alleen Canada aan.
Ach in het VK betaal je een godsvermogen voor de NHS om vervolgens de meest slechste zorg voor terug te krijgen
pi_220887265
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Maar goed ik heb het gevoel dat deze feiten presenteren niet gewenst is op het forum. Dus ik zal niet verrast zijn als ik straks weer een ban aangenaaid krijg.
De slachtofferrol is een beetje te obvious. Je zou het niet goed doen bij The Masked Singer ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 mei 2026 @ 19:31:03 #222
13309 nostra
ask why
pi_220887285
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ach in het VK betaal je een godsvermogen voor de NHS om vervolgens de meest slechste zorg voor terug te krijgen
Ja precies, dus hoe lijkt dat op ons systeem? Er zitten nadelen aan de wat rare mix waar de facto de zgv geacht worden het equilibrium te vinden, waarbij zij wettelijk verplicht zijn tot het leveren van zorg, maar in de praktijk pakt het niet bijzonder oneerlijk uit. De GGZ verdient meer aandacht.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220887293
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja precies, dus hoe lijkt dat op ons systeem? Er zitten nadelen aan de wat rare mix waar de facto de zgv geacht worden het equilibrium te vinden, waarbij zij wettelijk verplicht zijn tot het leveren van zorg, maar in de praktijk pakt het niet bijzonder oneerlijk uit. De GGZ verdient meer aandacht.
Voor mij is wel duidelijk dat de zorg in NL niet al te best is (en nee, dat is geen grapje naar users of zo).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 mei 2026 @ 19:35:58 #224
13309 nostra
ask why
pi_220887313
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Voor mij is wel duidelijk dat de zorg in NL niet al te best is (en nee, dat is geen grapje naar users of zo).
Er staat binnen 15 minuten een ambu voor je deur bij een spoedje, je ligt morgenochtend onder het mes bij een blindedarmontsteking, cure en care zijn op orde, niet-acute zorg wringt het op capaciteitsvlak (maar juist dat kan privaat worden ingevuld door een Bergman), ik heb er zowel professioneel als persoonlijk geen grote issues mee. Het kan altijd beter, dat zeker, en zorgverzekeraars weten helaas ook niet altijd waar ze over praten als ze onderhandelen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:39:09 #225
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220887342
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Langdurige stress door bijvoorbeeld armoede alleen al brengt de levensverwachting flink omlaag.
En laagbetaald werk is ook stressvoller en vaak ongezonder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')