abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2026 @ 09:43:32 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220883156
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja wellicht. Misschien kan Maurice (je moet iets) eens een flowchartje maken, tijd zat voor.
Maurice heeft het waarschijnlijk druk met zijn nieuwe bedrijf AIconomy.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220883236
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Het succes gaat hier wel een stuk geleidelijker. En de comeback van Forum blijf ik uitzonderlijk vinden, dat kan je niet op het conto van De Vos schrijven. Eerder nog het ontbreken van Baudet, maar dan nog.
Het lijkt mij eerder het falen van het vorige kabinet waardoor Wilders ongeloofwaardig wordt. Tel daarbij op dat tot op heden het huidige kabinet ook nog niet veen voor elkaar heeft gekregen en men dus vervolgens daarbuiten gaat kijken.

Zolang het vertrouwen in de politiek zo laag is zal men altijd kijken buiten het huidige kabinet.
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 09:55:54 #178
375570 crew  Cyan9
pi_220883383
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:37 schreef nostra het volgende:
Maar wat zijn nou eigenlijk de USP'S van DNA, Mona, PVV en Forum? JA21 kan ik nog een beetje inkomen, de rest is het toch gewoon eens met elkaar, maar had een keer ruzie met de (vorige) baas?
Daar komt het wel op neer ja. Al lijkt FvD qua "bijzonderheden" toch nog wat verder te gaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 09:59:42 #179
236264 crew  capricia
pi_220883450
Ik denk dat je je zegeningen moet tellen dat er zoveel versnippering op rechts is.
Een Forum en de PVV samen zouden meteen de grootste partij van NL zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 10:04:09 #180
375570 crew  Cyan9
pi_220883502
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:59 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat je je zegeningen moet tellen dat er zoveel versnippering op rechts is.
Een Forum en de PVV samen zouden meteen de grootste partij van NL zijn.
Zit er toch nog wat positiefs aan het niet kunnen samenwerken en daardoor afsplitsingen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220883524
Jetten had direct al een belangrijke trofee moeten presenteren. Daar ontbreekt het aan.

Ik hoorde bij BNR al dat ze weer aan het steggelen zijn over stikstof. Het advies is om een 500 meter stikstofvrije ruimte rondom Natura 2000 gebieden aan te houden. Waar dus geen industrieel boerenbedrijf kan zitten. VVD en CDA willen daar alweer op beknibbelen en gaan van 250 meter (of minder) uit. Tsja.

Bontenbal kan het leuk vertellen, met zijn "we hebben fouten gemaakt", het blijft uiteindelijk het CDA.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2026 10:06:35 ]
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 10:07:17 #182
236264 crew  capricia
pi_220883547
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2026 10:04 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Zit er toch nog wat positiefs aan het niet kunnen samenwerken en daardoor afsplitsingen.
Ja.
En dat is altijd al het probleem van de Identitaire partijen geweest. Ook in Europa.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220883945
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 08:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is gewoon ruimte op rechts om kritisch te zijn op Israel. De meeste rechtse partijen zijn op het gebied van Israel meer van het ontkennen van enig probleem. Zo van ja Israel is een geweldige bondgenoot, we spreken onze zorgen richting ze uit meer is niet mogelijk.

Zie ook hoe Tucker Carlson opeens scoort door heel erg tegen Israel en de Iran oorlog te zijn.
Het is politiek opportunisme.

Verder is de partij natuurlijk ook zeer anti-semitisch. Ja21 is toch als partij gestart omdat de prominenten het anti-semtisme binnen FvD te goor vonden.
Nou Nanninga haar tweet verleden is ook niet schoon ervan. Maar goed ik zal dat niet posten hier want dat gaat mij notes en kritiek opleveren :P
pi_220884235
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nou Nanninga haar tweet verleden is ook niet schoon ervan. Maar goed ik zal dat niet posten hier want dat gaat mij notes en kritiek opleveren :P
pi_220884324
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nou Nanninga haar tweet verleden is ook niet schoon ervan. Maar goed ik zal dat niet posten hier want dat gaat mij notes en kritiek opleveren :P
Dat weet ik. Maar de druppel waar FvD echt fragmenteerde was dat Baudet zich zeer antisemtisch uit had gelaten en zei iedereen die hij kende antisemiet is.

Die tweets van Nanninga zijn in elk geval onhandig. Ik denk dat ze ook edgy wilde zijn. Maar mensen kunnen veranderen en ik geloof niet dat er nou zoveel nieuw antisemitisme uit Nanninga is gekomen sindsdien.

In elk geval is Baudet langer en consequenter geweest in zijn antisemitisme. Baudet is ook leider van een partij die gelooft in schedelmeting. Bijvoorbeeld zeggen ze dan dat negers minder IQ hebben dan blanken en dat daarom immigranten stom zijn.
Het ironische is natuurlijk dat de antisemitische partij een humanitair standpunt aangaande de Palestijnen kiest. In tegenstelling tot wat de meeste van onze politiek doet, wegkijken en medeplichtig zijn aan genocide.

Dat FvD antisemitisch is kun je ook zien aan al dat volk dat in opspraak komt omdat het van die gasten zijn die je politiek niet mag duiden op fok!. Ze geloven nogal in de ideologie van een bepaalde schilder zullen we maar zeggen.
Bij Ja21 houden ze het toch meer op het type rechts van na ons de zondvloed, meer geld voor de top en minder voor de rest. Uiteraard ook geen frisse club maar op een andere manier. In zeker opzicht is Ja21 ook gevaarlijker gezien zij grotendeels geaccepteerd worden en dus met hun switch weg zijn gekomen uit het extremisten hoekje.

Wat dat betreft is hun extremisme witwassen goed gelukt
  maandag 25 mei 2026 @ 14:25:53 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220885355
Boeiuh. Vond het vrij bizar dat mensen de FvD opeens verschrikkelijk gingen vinden omdat de Tjer wat lelijks over Joden zei. Nou nou... Oe, dat kon echt niet want Joden zijn zulke fijne mensen...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220885445
Blijft een hilarisch samenwerkingsverband.

In elk geval wel een jaarlijks overlegsmoment.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 mei 2026 @ 14:55:12 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220885604
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:48 schreef Shannnon het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Ik snap de heisa rond deze tweets nooit zo. Iemand maakt wat grove grapjes op Twitter, overduidelijk als satire. Is het smaakvol? Muah, dat misschien niet. Beetje niveau van op het schoolplein.
Antifa
pi_220885614
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik snap de heisa rond deze tweets nooit zo. Iemand maakt wat grove grapjes op Twitter, overduidelijk als satire. Is het smaakvol? Muah, dat misschien niet. Beetje niveau van op het schoolplein.
Dat je ebola moet loslaten op asielzoekers, een opmerking van recenter datum, was zeker ook een 'grapje'.

Dat mens spoort niet.
  maandag 25 mei 2026 @ 14:57:42 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220885618
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat je ebola moet loslaten op asielzoekers, een opmerking van recenter datum, was zeker ook een 'grapje'.

Dat mens spoort niet.
Die opmerking staat toch niet in deze telkens terugkerende collage?
Antifa
pi_220885632
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Die opmerking staat toch niet in deze telkens terugkerende collage?
Dat is waar; ik bedoel alleen maar te zeggen dat er een patroon waarneembaar is. Het staat niet op zich.

Zoals gezegd: bij de Europese zusterpartijen van JA21 zitten wel gewoon openlijke antisemieten en neofascisten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2026 15:01:31 ]
pi_220886194
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat is waar; ik bedoel alleen maar te zeggen dat er een patroon waarneembaar is. Het staat niet op zich.

Zoals gezegd: bij de Europese zusterpartijen van JA21 zitten wel gewoon openlijke antisemieten en neofascisten.
Ja maar waarom dan zulke 10 jaar oude koeien uit de sloot halen. Het is humoristisch bedoeld, faalt daarin natuurlijk totaal. Maar je mag toch slechte grappen maken. Die jodengrappen doen een beetje denken aan iets wat Cartman zou zeggen in South Park als het geschreven was door rechtse mensen.

Als ze dan nu weer idiote grappen maakt plaats die dan.
pi_220886231
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja maar waarom dan zulke 10 jaar oude koeien uit de sloot halen. Het is humoristisch bedoeld, faalt daarin natuurlijk totaal. Maar je mag toch slechte grappen maken. Die jodengrappen doen een beetje denken aan iets wat Cartman zou zeggen in South Park als het geschreven was door rechtse mensen.

Als ze dan nu weer idiote grappen maakt plaats die dan.
Nanninga heeft:

- Een veroordeelde Holocaust ontkenner David Irving een podium gegeven als journalist
- Antisemistische tweets geplaatst, waaronder Holocaust verheerlijking
- Bij antisemistische FvD gezeten

Maar ik weet zeker dat het allemaal een grapje is hoor. :) dit is hoe extreem-rechts wordt gewhitewashed.

Markuszower? Gewoon een onbegrepen man, die niet beter weet dan een genocidaal regime te steunen en een strafblad heeft omdat ze hem moeten hebben
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 16:42:51 #194
375570 crew  Cyan9
pi_220886264
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nanninga heeft:

- Een veroordeelde Holocaust ontkenner David Irving een podium gegeven als journalist
- Antisemistische tweets geplaatst, waaronder Holocaust verheerlijking
- Bij antisemistische FvD gezeten

Maar ik weet zeker dat het allemaal een grapje is hoor. :) dit is hoe extreem-rechts wordt gewhitewashed.

Markuszower? Gewoon een onbegrepen man, die niet beter weet dan een genocidaal regime te steunen en een strafblad heeft omdat ze hem moeten hebben
Dit is vooral hoe je posts van andere users verdraaid. Wat een beetje jammer is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220886283
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit is vooral hoe je posts van andere users verdraaid. Wat een beetje jammer is.
Antisemistisme is geen leuke grap. Of het nou moslims of joden betreft.

De feiten die ik presenteer zijn waar. David Irving kreeg als crimineel een podium van Nanninga en Nanninga zat bij FvD waar joden of moslims de schuld van alles krijgen. Een Van Haga beweerde zelfs in het FvD journaal dat asielzoekers uit moslimlanden de reden zijn dat er te weinig huizen zijn, Baudet wilt Oekrainers terug naar het front sturen. Als je bij dat clubje zat ben je een fout persoon.

Maar goed ik heb het gevoel dat deze feiten presenteren niet gewenst is op het forum. Dus ik zal niet verrast zijn als ik straks weer een ban aangenaaid krijg.
pi_220886299
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nanninga heeft:

- Een veroordeelde Holocaust ontkenner David Irving een podium gegeven als journalist
- Antisemistische tweets geplaatst, waaronder Holocaust verheerlijking
- Bij antisemistische FvD gezeten

Maar ik weet zeker dat het allemaal een grapje is hoor. :) dit is hoe extreem-rechts wordt gewhitewashed.

Markuszower? Gewoon een onbegrepen man, die niet beter weet dan een genocidaal regime te steunen en een strafblad heeft omdat ze hem moeten hebben
Ik was helemaal niks wit, ik mag niet eens zeggen als welke politieke stroming ik Ja21 zou duiden op deze site.
Maar als je andere argumenten hebt moet je die gebruiken niet die 10 jaar oude tweets.
Als het zon openbaar antisemiet was kun je toch ook wel iets van deze maand opduikelen. Weet ook antisemiet wordt tegenwoordig voor van alles gebruikt. Bijvoorbeeld als je feitelijke dingen zegt over zionisme noemen ministers van justitie je een antismiet.

Markuszower is een grote schande maar dat is weer heel wat anders.

Daarbij waarom neem je VVD niet mee, dat is toch ook een pro-genocide partij.
pi_220886316
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik was helemaal niks wit, ik mag niet eens zeggen als welke politieke stroming ik Ja21 zou duiden op deze site.
Maar als je andere argumenten hebt moet je die gebruiken niet die 10 jaar oude tweets.
Als het zon openbaar antisemiet was kun je toch ook wel iets van deze maand opduikelen. Weet ook antisemiet wordt tegenwoordig voor van alles gebruikt. Bijvoorbeeld als je feitelijke dingen zegt over zionisme noemen ministers van justitie je een antismiet.

Markuszower is een grote schande maar dat is weer heel wat anders.

Daarbij waarom neem je VVD niet mee, dat is toch ook een pro-genocide partij.
Dat laatste klopt. Maar ik vind het onzin dat je politici niet mag afrekenen op hun verleden. Om ze elke keer een nieuwe kans te geven is niet goed voor de democratie.

Wilders werd ook jaren voordat hij de grootste werd veroordeeld, met zijn Milders act zou hij alles oplossen. De laatste Tweede Kamer verkiezingen sprak hij van verkiezingsfraude en is hij alleen maar verder geradicaliseerd.

Moet Wilders over tien jaar een nieuwe kans krijgen? Zodat we onze eigen Jan 6th kunnen krijgen?
pi_220886414
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dat laatste klopt. Maar ik vind het onzin dat je politici niet mag afrekenen op hun verleden. Om ze elke keer een nieuwe kans te geven is niet goed voor de democratie.

Wilders werd ook jaren voordat hij de grootste werd veroordeeld, met zijn Milders act zou hij alles oplossen. De laatste Tweede Kamer verkiezingen sprak hij van verkiezingsfraude en is hij alleen maar verder geradicaliseerd.

Moet Wilders over tien jaar een nieuwe kans krijgen? Zodat we onze eigen Jan 6th kunnen krijgen?
Geen van die politici verdienen een kans.Dus een tweede kans verdienen ze ook niet nee. Zo'n Faber lijkt me beter passen als fietscoach in Amsterdam ofzo dan als kamerlid.
Als je wil weten hoe ze genormaliseerd worden moet je naar partijen als D66 kijken, die de samenwerking met Markuszower of Ja21 niet schuwen. Dan moet je kijken naar hoe via media er een vrijwel eenzijdig rechts narratief wordt gepresenteerd.

PVV zou gewoon verboden moeten worden gezien er geen partijdemocratie is. Laat Wilders maar een nieuwe club met leden oprichten.
  maandag 25 mei 2026 @ 17:28:27 #200
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220886492
https://www.nporadio1.nl/(...)it-land-korter-leven
quote:
Kinderen uit arme gezinnen leven gemiddeld tien jaar korter: 'Hardnekkig probleem'

Uit onderzoek van het CBS blijkt dat kinderen van arme ouders gemiddeld tien jaar korter leven dan kinderen van rijke ouders. Ondanks initiatieven voor meer beweging en gezondere voeding, komt de levensverwachting van deze groepen steeds verder uit elkaar te liggen. "We moeten minder aandacht hebben voor individuele maatregelen voor mensen die niet de ruimte hebben om die in te vullen", vertelt Hester Lingsma, hoogleraar maatschappelijke gezondheidszorg bij het Erasmus MC, bij Spraakmakers.

"De hele omgeving is ongezond ingericht, zeker voor mensen die armer zijn", vertelt Lingsma. "En we maken hen het verwijt dat ze geen gezonde keuzes maken." En dat is onterecht, ziet ze.

Beleid gericht op collectief
"Gezondheid wordt te veel gezien als iets individueels, terwijl we beleid meer moeten richten op de omgeving en het collectief. Dat dat niet gebeurt, zijn politieke keuzes", vertelt de hoogleraar. Ze denkt dat dit onder meer komt doordat "de winst op de lange termijn ligt, dus het is moeilijk voor politici om daar credits voor te krijgen."

Ook Lieke Boonen, adjunct-directeur van Pharos, een organisatie die zich richt op het terugdringen van gezondheidsverschillen, beaamt het idee dat beleid meer op de omgeving zou moeten worden gericht. "Dit probleem komt niet alleen door een ongezonde leefstijl, maar ook door de omgeving waarin mensen opgroeien."

Boonen ziet dat mensen die met armoede te maken krijgen in de zorg terechtkomen, "terwijl de oorzaak achterliggend is". Daarom probeert de organisatie met professionals deze oorzaak bespreekbaar te maken. "Dit is iets collectiefs. We kunnen niet zeggen dat alleen de huisartsen dit moeten doen, maar we moeten samen met professionals in welzijn en zorg inzetten op preventie en op het sociale", aldus Boonen.

Structureel te weinig
Shakib Sana, huisarts in Rotterdam en oprichter van gezondheidskloof.nl, ziet dat sommige van zijn patiënten die bijvoorbeeld achterliggende financiële problemen hebben, ook weer bij hem terugkomen nadat hij ze naar een helpende instantie heeft doorverwezen. "Dan zeggen patiënten dat het geld structureel te weinig is, waardoor ze iedere keer in de problemen terechtkomen."

Luisteraar Petra van der Pol leeft in armoede en is slachtoffer van de toeslagenaffaire. "Tijdens de toeslagenaffaire had ik met drie kinderen 70 euro in de week te besteden, en nu blijft er 60 euro over."

Van der Pol weet goed dat haar geldproblemen niet komen doordat ze niet weet hoe ze gezond moet leven. "Ik ben sportmedisch instructeur van oorsprong, dus ik weet hoe ik gezond moet leven." Nu kampt ze na vier burn-outs met een chronisch vermoeidheidssyndroom, waardoor ze niet kan werken. "Een hoop mensen zegt dat ik gewoon moet gaan werken. Ik zou heel graag willen dat ik het kon."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')