abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220855537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een enorm kromme vergelijking.
mag je vinden. Het zijn mijn details natuurlijk.
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 16:04:05 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220855539
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:51 schreef Discombobulate het volgende:
Al die boomers huilen _O-
Zelfde mensen die vinden dat ze meer horen te verdienen/aanzien moeten hebben omdat ze ergens zoveel jaar werken.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, straks moet je nog meetbare doelen gaan behalen in plaats van een beetje brallen en bruine armen halen met Powerpoint presentaties.
Dit dus.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220855551
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
[..]
Kortom, het gemiddelde per functie. Salarishuis en schaal en zo en wat daar bij hoort.
Wat jouw persoonlijke afspraken en precieze aantal euro's zijn komt niet aan de orde.
als het daarbij blijft prima. Die schalen zijn over het algemeen breed genoeg. Maar de details gaat verder niemand wat aan natuurlijk.
  donderdag 21 mei 2026 @ 16:08:38 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220855577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:02 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Jij hebt ook al geen idee hè? Volgens mij zijn lang niet alle babyboomers manager, maar stel dat dat wel zo zou zijn, managers worden over het algemeen juist op doelen afgerekend. Geen individuele doelen zoals jij (soms ook dat) maar afdelingsdoelen of bedrijfsresultaten. Dat slappe gelul van boomer =/= manager =/= iemand zonder benul en zonder harde doelen is ook echt te treurig.

Of.... je baseert je hele riedel op één baan bij een enorm kutbedrijf. In dat geval zou ik even een deurtje verder kijken.
Ik zeg ook niet dat het per se managers zijn. Het kunnen ook uitvoerders zijn. Maar ik heb voldoende zelfverklaarde "toppresteerders" zien komen en gaan met holle kletsverhalen, wat uiteindelijk weinig zegt over wat ze daadwerkelijk toevoegen. .

Maak het maar eens wat transparanter hoe je als werknemer een dergelijk salaris kan gaan krijgen in plaats van het aan informele spelletjes over te laten.
pi_220855581
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zelfde mensen die vinden dat ze meer horen te verdienen/aanzien moeten hebben omdat ze ergens zoveel jaar werken.
[..]
Dit dus.
Was altijd een slechte onderhandelaar mbt salaris mede ook dat het mij altijd meer om de functie ging mbt inhoud en werkplezier. Maar kom je er dan achter dan voel je ook wel enige vorm van misbruik. En dan kon ik los gaan.
pi_220855585
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, straks moet je nog meetbare doelen gaan behalen in plaats van een beetje brallen en bruine armen halen met Powerpoint presentaties.
Precies dit idd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 16:15:16 #107
pi_220855612
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
Was altijd een slechte onderhandelaar mbt salaris mede ook dat het mij altijd meer om de functie ging mbt inhoud en werkplezier. Maar kom je er dan achter dan voel je ook wel enige vorm van misbruik. En dan kon ik los gaan.
Dat is ook de crux, het is heel fijn voor werkgevers om personeel zo weinig mogelijk te betalen. En dat komt dan vaak neer op mensen die minder assertief zijn op gebied van salaris onderhandelingen.

Dat betekent niet dat die mensen niet goed zijn in hun werk verder, maar het scheelt wel poen voor de werkgever. Daarom zijn cao's ook in het leven geroepen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 21 mei 2026 @ 16:23:10 #108
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220855651
Bekijk deze YouTube-video

Vamaf 00:36 een Fins voorbeeld, een land waar salaris niet anoniem is, voor niemand. Man belt ff de belastingsienst en vraagt het inkomen op van iemand. Zo'n vertrouwende samenleving zou men moeten nastreven.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  donderdag 21 mei 2026 @ 16:23:15 #109
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220855653
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is ook de crux, het is heel fijn voor werkgevers om personeel zo weinig mogelijk te betalen. En dat komt dan vaak neer op mensen die minder assertief zijn op gebied van salaris onderhandelingen.

Dat betekent niet dat die mensen niet goed zijn in hun werk verder, maar het scheelt wel poen voor de werkgever. Daarom zijn cao's ook in het leven geroepen.
Ik ben niet echt een goede onderhandelaar, maar ik ben wel goed in vertrekken als ik het idee heb dat ik ergens anders meer kan verdienen. Kortom, je hoeft geen goede onderhandelaar te zijn voor een goed salaris. Met overstappen naar een andere baan maak je vaak grotere sprongen. Tot het punt dat je gewoon al aan de top zit voor jouw functie natuurlijk.
pindazakje
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 16:24:29 #110
pi_220855660
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:23 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik ben niet echt een goede onderhandelaar, maar ik ben wel goed in vertrekken als ik het idee heb dat ik ergens anders meer kan verdienen. Kortom, je hoeft geen goede onderhandelaar te zijn voor een goed salaris. Met overstappen naar een andere baan maak je vaak grotere sprongen.
Dat is ook een manier, natuurlijk. Alleen vereist dat ook lef en assertiviteit en dat heeft niet iedereen.
pi_220855661
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:23 schreef Mikeytt het volgende:
Man belt ff de belastingsienst en vraagt het inkomen op van iemand. Zo'n vertrouwende samenleving zou men moeten nastreven.
Wat een onzin zeg.
  donderdag 21 mei 2026 @ 16:28:47 #112
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220855679
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:23 schreef Mikeytt het volgende:
Vamaf 00:36 een Fins voorbeeld, een land waar salaris niet anoniem is, voor niemand. Man belt ff de belastingsienst en vraagt het inkomen op van iemand. Zo'n vertrouwende samenleving zou men moeten nastreven.
Opbellen ipv gewoon online opzoeken, ze lopen daar dus nog zwaar achter in Finland.
pindazakje
pi_220855778
quote:
80s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:33 schreef JeMoeder het volgende:
Ok, dus wanneer ik (inmiddels) 20 jaar keihard heb onderhandeld en goede resultaten heb gehad om te zorgen voor een zo goed mogelijk salaris, wordt dat zo meteen afgestraft met collega's die op me neerkijken omdat ik meer zou verdienen? Misgunnen omdat je zelf of a) slechter gepresteerd hebt of b) niet kan onderhandelen?
Nee muts, je collega's gaan aan je vragen hoe ze dit ook voor elkaar kunnen krijgen en dan kun je ze tips geven waardoor je nog meer geliefd wordt als collega.
Als ze op je neerkijken betekent dat zij beter werk verrichten dan jij en moet je wellicht zelf je salaris eens waar gaan maken ipv miepen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220855798
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:51 schreef Knipoogje het volgende:
Als ze op je neerkijken betekent dat zij beter werk verrichten dan jij
Ja, tuurlijk, want zo werkt dat met mensen :')
  donderdag 21 mei 2026 @ 17:08:50 #115
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220855841
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er zijn ook medewerkers die goed presteren en die een grote waffel hebben.

Maar voor degenen die wat meer bescheiden zijn is het handiger als er gewoon concreet duidelijk is wat er moet gebeuren als hij groei wil en dat dat ook bewijsbaar is.

Sowieso kan in het systeem waar alles een grote mistwolk is de werkgever even goed zich verschuilen. Stelt hij gewoon wat vage onmeetbare doelen als "Je moet meer zichtbaar zijn" en dat soort gewauwel waar niemand beter van wordt.
Dat ben ik niet met je eens. In elk bedrijf waar ik heb gewerkt en zo doe ik het nu zelf ook is het heel duidelijk. Bij zo'n functioneringsgesprek is beloon je mensen die hun werk goed doen. De onderhandelruimte die er is, is hoe jij je werkgever ervan weet te overtuigen dat je je werk goed doet en dat daar een goede beloning tegenover staat. Dat noem jij een grote bek hebben, dat vind ik wat overdreven.

Die onderhandelruimte heb je straks niet meer. De salarisschaal is de salarisschaal. Je hebt functie X voor jaar Y dus daar sta je in ingeschaald. Al doe je het nog zo goed, daar kan je niet vanaf wijken want je moet evenveel verdienen als minder functionerende collega's in dezelfde positie.

Dat vind ik erg jammer, dat is slecht voor de werknemer want die heeft minder kansen. Dat is slecht voor de werkgever, want die krijgt minder goede werknemers omdat kwaliteit niet meer beloond wordt.
Laffe huichelaar
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 17:23:05 #116
pi_220855968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens. In elk bedrijf waar ik heb gewerkt en zo doe ik het nu zelf ook is het heel duidelijk. Bij zo'n functioneringsgesprek is beloon je mensen die hun werk goed doen. De onderhandelruimte die er is, is hoe jij je werkgever ervan weet te overtuigen dat je je werk goed doet en dat daar een goede beloning tegenover staat. Dat noem jij een grote bek hebben, dat vind ik wat overdreven.

Die onderhandelruimte heb je straks niet meer. De salarisschaal is de salarisschaal. Je hebt functie X voor jaar Y dus daar sta je in ingeschaald. Al doe je het nog zo goed, daar kan je niet vanaf wijken want je moet evenveel verdienen als minder functionerende collega's in dezelfde positie.

Dat vind ik erg jammer, dat is slecht voor de werknemer want die heeft minder kansen. Dat is slecht voor de werkgever, want die krijgt minder goede werknemers omdat kwaliteit niet meer beloond wordt.
Er is toch gewoon ruimte om te onderhandelen? Het is niet zo dat de salarissen vast worden gezet adhv functie of functiejaren
pi_220856006
Prima. We doen in dit land ook veel te spastisch over salaris. Weten hoeveel de ander verdient is om de een of andere reden taboe.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 mei 2026 @ 17:39:31 #118
284411 crew  heywoodu
pi_220856026
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:03 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
mag je vinden. Het zijn mijn details natuurlijk.
Maar dan nog is het weten van het salaris van iemand natuurlijk heel wat anders dan controle hebben over waar het aan uit wordt gegeven.
pi_220856054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
Prima. We doen in dit land ook veel te spastisch over salaris. Weten hoeveel de ander verdient is om de een of andere reden taboe.
Niks prima aan. Het is prima als je iemand de keuze geeft of diegene informatie over zijn/haar salaris wil vrijgeven.

Persoonlijk vind ik dat mijn salaris niemand iets aan gaat. En ook dat zou prima moeten zijn.
pi_220856266
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
Ik snap het echt niet hoor. Wat je allemaal met je vrouw in de slaapkamer doet hoeft niemand te weten nee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220859620
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er is toch gewoon ruimte om te onderhandelen? Het is niet zo dat de salarissen vast worden gezet adhv functie of functiejaren
Waar je te maken hebt met een cao is die ruimte altijd al beperkt geweest. De onderhandelingen bestaan dan meestal uit groei dmv een andere functie. Bijvoorbeeld van machinist naar teamleider of andere functie die als top een hogere schaal heeft.
Maar in gelijke functie groei je alleen door het aantal functiejaren bij normaal presteren.

In de engineering waar ik werkte was er geen cao en is een onderhandeling ontzettend belangrijk. Het verschil bij een gelijke functie kan enorm zijn bij gelijke prestatie en ervaring. In de gulden tijd kon dat zo circa 1000 gulden uitmaken. En dat was in die tijd gigantisch. Het was ook zo dat HR je ook vertelde je bek te houden mbt salaris omdat de pleuris kon uitbreken onderling.
pi_220859843
Bovendien wat is goed presteren. Dat is moeilijk te meten. Als jij je nek uitsteekt waar anderen geen beslissing durven te nemen en het gaat mis presteer je dan slecht? Niemand is foutloos. Mensen die geen fouten maken voeren geen klap uit. Zo heb ik ook wel eens een project verknalt maar ruimde wel mijn eigen shit op zonder dat op anderen af te schuiven zodat de schade zeer beperkt bleef. Tja als je je nek uitsteekt kan dat ook wel eens fout aflopen. Thats life.
pi_220859908
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:41 schreef Cherni het volgende:
Bovendien wat is goed presteren. Dat is moeilijk te meten. Als jij je nek uitsteekt waar anderen geen beslissing durven te nemen en het gaat mis presteer je dan slecht? Niemand is foutloos. Mensen die geen fouten maken voeren geen klap uit. Zo heb ik ook wel eens een project verknalt maar ruimde wel mijn eigen shit op zonder dat op anderen af te schuiven zodat de schade zeer beperkt bleef. Tja als je je nek uitsteekt kan dat ook wel eens fout aflopen. Thats life.
Goed presteren is je nek uitsteken en dan heel weinig of zelfs geen dingen verknallen. Als je af en toe iets verknalt, vervelend, maar ja, dan presteer je wel minder goed dan iemand die dat niet doet.
-nee-
pi_220859925
Ik ben wel benieuwd, er rijden hier boomers rond in dure auto's die nog geen Word naar een PDF kunnen omzetten. Ben benieuwd wat hun salaris rechtvaardigt.
pi_220859936
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Goed presteren is je nek uitsteken en dan heel weinig of zelfs geen dingen verknallen. Als je af en toe iets verknalt, vervelend, maar ja, dan presteer je wel minder goed dan iemand die dat niet doet.
Foutloos is niemand. Zelfs de beste hoofd constructeurs maakte fouten. Of iemand goed presteert laat ik dan liever over aan ex collega's en opdrachtgevers. Iemand die mij gaat vertellen nooit fouten te maken schuift alles af of voert geen klap uit.
pi_220859943
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Volgens die logica presteert iemand die nooit keuzes durft te maken dus automatisch beter dan iemand die moeilijke beslissingen neemt waar ook risico aan zit
pi_220859955
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:55 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Volgens die logica presteert iemand die nooit keuzes durft te maken dus automatisch beter dan iemand die moeilijke beslissingen neemt waar ook risico aan zit
Vind ik niet, iemand die geen keuzes maakt heb ik ook wel uit die vergelijking gelaten. Maar middle of the road mensen die geen gewichtige keuzes maken kunnen op een werkvloer vaak wel lang overleven, en de hoge bomen vangen wel het meeste wind. Het kan heel goed zijn dat een 'betere' werknemer zijn baan verliest omdat een keuze verkeerd uitpakt, terwijl naast hem een grijze muis zit die zich altijd verstopt.
-nee-
pi_220859966
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:51 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben wel benieuwd, er rijden hier boomers rond in dure auto's die nog geen Word naar een PDF kunnen omzetten. Ben benieuwd wat hun salaris rechtvaardigt.
Tja ik was ook geen held mbt word. Maar dat zijn hulpmiddelen. Net zoals Acad. Maar iemamd die bijvoorbeeld achter de tekentafel is groot gebracht is natuurlijk op zijn vakgebied te beoordelen en niet dat hij met Acad kan werken dat ook maar een hulpmiddel is.

Je kunt wel prima met Acad werken maar kun je daarmee een ontwerp maken dat aansluit bij iemand die een jarenlange ervaring heeft?

Het is ook de fout die gemaakt word. Als ik van een ex collega hoor dat men niet eens meer een hoeklijn in aanzichten kan tekenen mag je wel een kei zijn in Word maar daar kom je niet ver mee.
pi_220860000
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:55 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
In de praktijk is dat vaak ook zo.
pi_220860019
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:51 schreef DrDentz het volgende:
boomers zijn allang met pensioen. Die zijn geboren voor 1964. Nou ja, daar zullen er nog wel van werken, maar de meeste zijn nog ouder.

Mijn punt is dat ik het stom vindt dat men iedereen die ouder is dan zichzelf een boomer noemt. En dan moeten ze het zelf nog maar eens waar zien te maken.
pi_220860026
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 11:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
boomers zijn allang met pensioen. Die zijn geboren voor 1964.
'boomer' is niet meer dan een scheldwoord tegenwoordig. Vooral gebruikt door jongeren die net van moeder's tiet af zijn en al denken dat ze mogen bepalen hoe de wereld er uit gaat zien. Iedereen die het dan niet met ze eens is is een 'boomer'.
pi_220860035
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 11:14 schreef PurifieR het volgende:

[..]
'boomer' is niet meer dan een scheldwoord tegenwoordig. Vooral gebruikt door jongeren die net van moeder's tiet af zijn en al denken dat ze mogen bepalen hoe de wereld er uit gaat zien. Iedereen die het dan niet met ze eens is is een 'boomer'.
Klopt. Maar de (in hun ogen) boomers lachen uiteindelijk het hardst. Die hebben het goed voor elkaar, terwijl zij in een kutwereld en -maatschappij komen. Succes ermee.
pi_220860037
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 11:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
boomers zijn allang met pensioen. Die zijn geboren voor 1964. Nou ja, daar zullen er nog wel van werken, maar de meeste zijn nog ouder.

Mijn punt is dat ik het stom vindt dat men iedereen die ouder is dan zichzelf een boomer noemt. En dan moeten ze het zelf nog maar eens waar zien te maken.
Nouja ik bedoel eigenlijk 55, 60+ mensen die nog wat brabbelen over oude systemen waarmee ze vroeger hebben gewerkt maar eigenlijk zoet gehouden moeten worden tot hun pensioen, die niks nieuws meer kunnen leren en wel een riant salaris opstrijken.
pi_220860051
Ja prima, dan ook graag publiceren hoeveel die vrouwen aan zwangerschapsvakantie kosten en hoeveel ze opstrijken voor kinderopvang.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220860067
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 11:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Nouja ik bedoel eigenlijk 55, 60+ mensen die nog wat brabbelen over oude systemen waarmee ze vroeger hebben gewerkt maar eigenlijk zoet gehouden moeten worden tot hun pensioen, die niks nieuws meer kunnen leren en wel een riant salaris opstrijken.
Zijn die er echt zoveel ja? Ik ken best veel mensen van die leeftijd in hun werkomgeving. Die hebben juist ervaring en daar leren de jonkies juist veel van.
Wat jij schetst is meer zo'n debiteuren/crediteurensfeer (of misschien ben je te jong om dat te kennen). Zal misschien ergens sporadisch voorkomen op een stoffige administratie. Maar ik ken het niet. Ik zie juist vaak mensen die na hun pensioenleetijd nog op oproepbasis wat uurtjes per week blijven werken omdat ze onmisbaar zijn.
pi_220860091
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 11:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Zijn die er echt zoveel ja? Ik ken best veel mensen van die leeftijd in hun werkomgeving. Die hebben juist ervaring en daar leren de jonkies juist veel van.
Wat jij schetst is meer zo'n debiteuren/crediteurensfeer (of misschien ben je te jong om dat te kennen). Zal misschien ergens sporadisch voorkomen op een stoffige administratie. Maar ik ken het niet. Ik zie juist vaak mensen die na hun pensioenleetijd nog op oproepbasis wat uurtjes per week blijven werken omdat ze onmisbaar zijn.
Oké nee dan bestaat het niet. Jij kent het niet dus het bestaat niet, laat maar.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 mei 2026 @ 11:25:47 #137
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_220860093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:51 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Nee muts, je collega's gaan aan je vragen hoe ze dit ook voor elkaar kunnen krijgen en dan kun je ze tips geven waardoor je nog meer geliefd wordt als collega.
Als ze op je neerkijken betekent dat zij beter werk verrichten dan jij en moet je wellicht zelf je salaris eens waar gaan maken ipv miepen.
Ok Jos.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_220860290
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 11:25 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Oké nee dan bestaat het niet. Jij kent het niet dus het bestaat niet, laat maar.
Zal zeker bestaan en per branche verschillen. In de administrative sector zal dat een grotere rol spelen dan bijvoorbeeld in de mechanica/techniek.
pi_220860445
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 11:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Onmisbaar is niemand, maar vaak blijft men werken of omdat ze niet zonder werk kunnen of nog belangrijker vanwege het inkomen. Veel van die ouderen krijgen dan een inkomen dat ze nog nooit eerder hebben gehad. Denk aan aow plus pensioen(mits opgebouwd) en salaris. Dat zijn dus drie inkomsten bronnen. Dat tikt wel lekker aan.
pi_220861923
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:40 schreef Cherni het volgende:

[..]
Onmisbaar is niemand, maar vaak blijft men werken of omdat ze niet zonder werk kunnen of nog belangrijker vanwege het inkomen. Veel van die ouderen krijgen dan een inkomen dat ze nog nooit eerder hebben gehad. Denk aan aow plus pensioen(mits opgebouwd) en salaris. Dat zijn dus drie inkomsten bronnen. Dat tikt wel lekker aan.
Het zijn dus mensen die juist gevraagd worden om aan te blijven door hun werkgevers. Vanwege hun specifieke kennis en ervaring. En ze doen het zelf graag omdat ze van hun werk houden. Het gaat ze niet om het geld. Wel mensen met bepaalde kwaliteiten dus.
pi_220861933
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 11:25 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het niet bestaat. Ik vraag juist aan jou of het veel voorkomt. Of je dat vaak tegenkomt.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 16:49:54 #142
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220861992
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen de werkgever heeft baat bij geheimzinnigheid over salarissen.
Oneens, ik heb ook baat bij geheimzinnigheid over mijn salaris en overige (bonus)regelingen. Ben ervan overtuigd dat collega's er vanalles van zullen vinden en afgunstig zullen zijn. Wil niet dat mijn relatie met collega's onder druk komt te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 22-05-2026 17:12:03 ]
pi_220862223
Ik zie het nut er niet van in. Waarom moeten we alles van elkaar weten? Boeit me ook geen ruk wat mijn collega's verdienen.
Niet dat ik iets te verbergen heb, want heel spannend is het allemaal niet wat ik naar binnen hark.
pi_220862308
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik snap het echt niet hoor. Wat je allemaal met je vrouw in de slaapkamer doet hoeft niemand te weten nee.
Want dat is hetzelfde?
pi_220862312
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:26 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Daar ben ik het in principe wel mee eens maar ik heb er ook geen behoefte aan dat iedereen op mijn werkvloer weet wat mijn inkomen is. En ik hoef hun inkomen ook niet te weten. Ik heb mijn eigen salaris onderhandeld en ik ben daar helemaal oké mee, dus wat mij betreft maakt het geen kloot uit wat een ander krijgt.
Denk dat maar weinig mensen het inkomen van de residente schoonmaker gaan checken, dus hoop dat dat je gerust stelt.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 17:54:17 #146
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220862321
Volgens mij is er ook nog iets als werkervaring en leeftijd.

Iemand die bijvoorbeeld cao bouw werkt en 21 is zal geen 5000 krijgen ivm collega van 55.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_220862325
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Denk dat maar weinig mensen het inkomen van de residente schoonmaker gaan checken, dus hoop dat dat je gerust stelt.
Precies. Het gaat natuurlijk niet om de busschauffeur etc. Dat is bovendien ook geen geheim. Dat kun je terug vinden in de cao.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 17:56:01 #148
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220862329
quote:

[..]
Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel mijn mede palletstapelaars opstrijken in de maand.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220862338
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:56 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel mijn mede palletstapelaars opstrijken in de maand.
Moet je de cao erbij halen. Als je de functiejaren en leeftijd van de collega weet is het zo op te zoeken. Maar heeft nauwelijks zin omdat het verschil in tredes om tientjes gaat.

Zo wist ik precies wat mijn teammanager verdiende omdat die functie in schaal 59 stond en ik 57. Netto had hij of zij nog iets minder vanwege onregelmatigheid die een manager niet draaide. Alleen zo nu en dan wachtdienst. Maar je was/bent manager :)
pi_220862347
quote:

[..]
Ik doe wel de bovenste verdiepingen, daar kunnen mindere goden toch een veetje nijd over voelen.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')