mag je vinden. Het zijn mijn details natuurlijk.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een enorm kromme vergelijking.
Zelfde mensen die vinden dat ze meer horen te verdienen/aanzien moeten hebben omdat ze ergens zoveel jaar werken.quote:
Dit dus.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, straks moet je nog meetbare doelen gaan behalen in plaats van een beetje brallen en bruine armen halen met Powerpoint presentaties.
als het daarbij blijft prima. Die schalen zijn over het algemeen breed genoeg. Maar de details gaat verder niemand wat aan natuurlijk.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
[..]
Kortom, het gemiddelde per functie. Salarishuis en schaal en zo en wat daar bij hoort.
Wat jouw persoonlijke afspraken en precieze aantal euro's zijn komt niet aan de orde.
Ik zeg ook niet dat het per se managers zijn. Het kunnen ook uitvoerders zijn. Maar ik heb voldoende zelfverklaarde "toppresteerders" zien komen en gaan met holle kletsverhalen, wat uiteindelijk weinig zegt over wat ze daadwerkelijk toevoegen. .quote:Op donderdag 21 mei 2026 16:02 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jij hebt ook al geen idee hè? Volgens mij zijn lang niet alle babyboomers manager, maar stel dat dat wel zo zou zijn, managers worden over het algemeen juist op doelen afgerekend. Geen individuele doelen zoals jij (soms ook dat) maar afdelingsdoelen of bedrijfsresultaten. Dat slappe gelul van boomer =/= manager =/= iemand zonder benul en zonder harde doelen is ook echt te treurig.
Of.... je baseert je hele riedel op één baan bij een enorm kutbedrijf. In dat geval zou ik even een deurtje verder kijken.
Was altijd een slechte onderhandelaar mbt salaris mede ook dat het mij altijd meer om de functie ging mbt inhoud en werkplezier. Maar kom je er dan achter dan voel je ook wel enige vorm van misbruik. En dan kon ik los gaan.quote:Op donderdag 21 mei 2026 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zelfde mensen die vinden dat ze meer horen te verdienen/aanzien moeten hebben omdat ze ergens zoveel jaar werken.
[..]
Dit dus.
Precies dit idd.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, straks moet je nog meetbare doelen gaan behalen in plaats van een beetje brallen en bruine armen halen met Powerpoint presentaties.
Dat is ook de crux, het is heel fijn voor werkgevers om personeel zo weinig mogelijk te betalen. En dat komt dan vaak neer op mensen die minder assertief zijn op gebied van salaris onderhandelingen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 16:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Was altijd een slechte onderhandelaar mbt salaris mede ook dat het mij altijd meer om de functie ging mbt inhoud en werkplezier. Maar kom je er dan achter dan voel je ook wel enige vorm van misbruik. En dan kon ik los gaan.
Ik ben niet echt een goede onderhandelaar, maar ik ben wel goed in vertrekken als ik het idee heb dat ik ergens anders meer kan verdienen. Kortom, je hoeft geen goede onderhandelaar te zijn voor een goed salaris. Met overstappen naar een andere baan maak je vaak grotere sprongen. Tot het punt dat je gewoon al aan de top zit voor jouw functie natuurlijk.quote:Op donderdag 21 mei 2026 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is ook de crux, het is heel fijn voor werkgevers om personeel zo weinig mogelijk te betalen. En dat komt dan vaak neer op mensen die minder assertief zijn op gebied van salaris onderhandelingen.
Dat betekent niet dat die mensen niet goed zijn in hun werk verder, maar het scheelt wel poen voor de werkgever. Daarom zijn cao's ook in het leven geroepen.
Dat is ook een manier, natuurlijk. Alleen vereist dat ook lef en assertiviteit en dat heeft niet iedereen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 16:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik ben niet echt een goede onderhandelaar, maar ik ben wel goed in vertrekken als ik het idee heb dat ik ergens anders meer kan verdienen. Kortom, je hoeft geen goede onderhandelaar te zijn voor een goed salaris. Met overstappen naar een andere baan maak je vaak grotere sprongen.
Wat een onzin zeg.quote:Op donderdag 21 mei 2026 16:23 schreef Mikeytt het volgende:
Man belt ff de belastingsienst en vraagt het inkomen op van iemand. Zo'n vertrouwende samenleving zou men moeten nastreven.
Opbellen ipv gewoon online opzoeken, ze lopen daar dus nog zwaar achter in Finland.quote:Op donderdag 21 mei 2026 16:23 schreef Mikeytt het volgende:
Vamaf 00:36 een Fins voorbeeld, een land waar salaris niet anoniem is, voor niemand. Man belt ff de belastingsienst en vraagt het inkomen op van iemand. Zo'n vertrouwende samenleving zou men moeten nastreven.
Nee muts, je collega's gaan aan je vragen hoe ze dit ook voor elkaar kunnen krijgen en dan kun je ze tips geven waardoor je nog meer geliefd wordt als collega.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:33 schreef JeMoeder het volgende:
Ok, dus wanneer ik (inmiddels) 20 jaar keihard heb onderhandeld en goede resultaten heb gehad om te zorgen voor een zo goed mogelijk salaris, wordt dat zo meteen afgestraft met collega's die op me neerkijken omdat ik meer zou verdienen? Misgunnen omdat je zelf of a) slechter gepresteerd hebt of b) niet kan onderhandelen?
Ja, tuurlijk, want zo werkt dat met mensenquote:Op donderdag 21 mei 2026 16:51 schreef Knipoogje het volgende:
Als ze op je neerkijken betekent dat zij beter werk verrichten dan jij
Dat ben ik niet met je eens. In elk bedrijf waar ik heb gewerkt en zo doe ik het nu zelf ook is het heel duidelijk. Bij zo'n functioneringsgesprek is beloon je mensen die hun werk goed doen. De onderhandelruimte die er is, is hoe jij je werkgever ervan weet te overtuigen dat je je werk goed doet en dat daar een goede beloning tegenover staat. Dat noem jij een grote bek hebben, dat vind ik wat overdreven.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn ook medewerkers die goed presteren en die een grote waffel hebben.
Maar voor degenen die wat meer bescheiden zijn is het handiger als er gewoon concreet duidelijk is wat er moet gebeuren als hij groei wil en dat dat ook bewijsbaar is.
Sowieso kan in het systeem waar alles een grote mistwolk is de werkgever even goed zich verschuilen. Stelt hij gewoon wat vage onmeetbare doelen als "Je moet meer zichtbaar zijn" en dat soort gewauwel waar niemand beter van wordt.
Er is toch gewoon ruimte om te onderhandelen? Het is niet zo dat de salarissen vast worden gezet adhv functie of functiejarenquote:Op donderdag 21 mei 2026 17:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. In elk bedrijf waar ik heb gewerkt en zo doe ik het nu zelf ook is het heel duidelijk. Bij zo'n functioneringsgesprek is beloon je mensen die hun werk goed doen. De onderhandelruimte die er is, is hoe jij je werkgever ervan weet te overtuigen dat je je werk goed doet en dat daar een goede beloning tegenover staat. Dat noem jij een grote bek hebben, dat vind ik wat overdreven.
Die onderhandelruimte heb je straks niet meer. De salarisschaal is de salarisschaal. Je hebt functie X voor jaar Y dus daar sta je in ingeschaald. Al doe je het nog zo goed, daar kan je niet vanaf wijken want je moet evenveel verdienen als minder functionerende collega's in dezelfde positie.
Dat vind ik erg jammer, dat is slecht voor de werknemer want die heeft minder kansen. Dat is slecht voor de werkgever, want die krijgt minder goede werknemers omdat kwaliteit niet meer beloond wordt.
Maar dan nog is het weten van het salaris van iemand natuurlijk heel wat anders dan controle hebben over waar het aan uit wordt gegeven.quote:Op donderdag 21 mei 2026 16:03 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
mag je vinden. Het zijn mijn details natuurlijk.
Niks prima aan. Het is prima als je iemand de keuze geeft of diegene informatie over zijn/haar salaris wil vrijgeven.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
Prima. We doen in dit land ook veel te spastisch over salaris. Weten hoeveel de ander verdient is om de een of andere reden taboe.
Ik snap het echt niet hoor. Wat je allemaal met je vrouw in de slaapkamer doet hoeft niemand te weten nee.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
Prima. We doen in dit land ook veel te spastisch over salaris. Weten hoeveel de ander verdient is om de een of andere reden taboe.
Waar je te maken hebt met een cao is die ruimte altijd al beperkt geweest. De onderhandelingen bestaan dan meestal uit groei dmv een andere functie. Bijvoorbeeld van machinist naar teamleider of andere functie die als top een hogere schaal heeft.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is toch gewoon ruimte om te onderhandelen? Het is niet zo dat de salarissen vast worden gezet adhv functie of functiejaren
Goed presteren is je nek uitsteken en dan heel weinig of zelfs geen dingen verknallen. Als je af en toe iets verknalt, vervelend, maar ja, dan presteer je wel minder goed dan iemand die dat niet doet.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:41 schreef Cherni het volgende:
Bovendien wat is goed presteren. Dat is moeilijk te meten. Als jij je nek uitsteekt waar anderen geen beslissing durven te nemen en het gaat mis presteer je dan slecht? Niemand is foutloos. Mensen die geen fouten maken voeren geen klap uit. Zo heb ik ook wel eens een project verknalt maar ruimde wel mijn eigen shit op zonder dat op anderen af te schuiven zodat de schade zeer beperkt bleef. Tja als je je nek uitsteekt kan dat ook wel eens fout aflopen. Thats life.
Foutloos is niemand. Zelfs de beste hoofd constructeurs maakte fouten. Of iemand goed presteert laat ik dan liever over aan ex collega's en opdrachtgevers. Iemand die mij gaat vertellen nooit fouten te maken schuift alles af of voert geen klap uit.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Goed presteren is je nek uitsteken en dan heel weinig of zelfs geen dingen verknallen. Als je af en toe iets verknalt, vervelend, maar ja, dan presteer je wel minder goed dan iemand die dat niet doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |