Ik heb daar in Nederland nog niet zo veel van meegenkregen, behalve als onderwerpen worden behandeld over de Holocaust waar ze niks van willen weten, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het hier heel veel anders is.quote:Duitse scholen worstelen met groepsdruk door streng islamitische leerlingen
Duitse scholen krijgen steeds vaker te maken met religieuze conflicten rond streng islamitische leerlingen. Het gaat om druk op andere leerlingen, discussies over eten, kleding, vasten en lessen. In sommige gevallen weigeren leerlingen muziekonderwijs of negeren zij vrouwelijke docenten. Volgens betrokkenen gaat het niet om alle moslimleerlingen, maar om een kleine groep die veel invloed krijgt, meldt Der Spiegel.
Een schoolleider van een brede school in Noord-Duitsland zegt dat het klimaat op haar school sterk is veranderd. ‘Enkele moslimleerlingen beoordelen bij ons met grote felheid wat goed is en wat slecht, wat halal is en haram.’ Vroeger was de sfeer opener, maar volgens haar is dat voorbij.
Druk op kleding en eten
De schoolleider noemt voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. Meisjes zouden al in groep acht of de brugklas onder druk worden gezet over hun kleding. Ook kerstversiering in de klas kan tot verzet leiden. ‘In principe kan niemand een boterham met salami uitpakken, zonder dat daar een thema van wordt.’
Volgens haar durven veel leerlingen niet tegen de dominante groep in te gaan. Sommige meisjes zouden zelfs van school zijn gewisseld. De schoolleider zegt: ‘Een kleine groep leerlingen heeft ongelooflijk veel macht over een grote groep gekregen.’ Zij wil anoniem blijven, omdat het onderwerp gevoelig ligt en de reputatie van de school op het spel staat.
Geen landelijke cijfers, wel zorgen
Er zijn geen representatieve cijfers over de omvang van het probleem. Toch blijkt uit onderzoek dat veel scholen hiermee worstelen. Pedagogiekprofessor Margit Stein deed met andere onderzoekers een enquête onder bijna 700 schoolmaatschappelijk werkers en leraren. Een derde van de deelnemers meldde religieus gemotiveerde conflicten.
Volgens Stein gaat het vaak om spanningen tussen streng en minder streng praktiserende moslimleerlingen. Daarbij spelen onder meer ramadan, voedselregels en gebedstijden een rol. Ook meldde een kwart van de ondervraagden islamistische tendensen, zoals vrouwenhaat, queerhaat, antisemitisme en afwijzing van democratie en mensenrechten. Stein benadrukt: ‘Het is een kleine groep, die met haar gedrag het aanzien van veel moslimjongeren beschadigt.’
Sommige scholen proberen spanningen op te lossen met praktische afspraken. Op een gymnasium in Hamburg is een ‘ruimte van stilte’ ingericht. Leerlingen vanaf de negende klas kunnen daar in de middagpauze ontspannen, bidden of mediteren. Volgens de regels mag iedereen de ruimte tegelijk gebruiken, ongeacht geslacht, cultuur, religie of manier van gebruik.
https://nieuwrechts.nl/11(...)ampaign=Headliner.nl
Verkeerde pad? Dit is toch gewoon de cultuur? Vrouwen gelijk aan de geit en hop: terug naar het stenen tijdperk.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:57 schreef Mikeytt het volgende:
Dat schors je die groep toch gewoon?
In menig land kan je gewoon in een speciale klas worden gezet met andere leerlingen die op het verkeerde pad zijn gezet ter heropvoeding.
Neen. Als dit "gewoon de cultuur" was, dan had een kleine groep geen groepsdruk hoeven uitoefenen op de grotere groep. En ook dan, als er aspecten van een cultuur schadelijk zijn, moeten deze veranderen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Verkeerde pad? Dit is toch gewoon de cultuur? Vrouwen gelijk aan de geit en hop: terug naar het stenen tijdperk.
quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:24 schreef Tengano het volgende:
met grote felheid wat goed is en wat slecht, wat halal is en haram.
Al 2000 jaar ook he? Volgens hem....quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:03 schreef Richestorags het volgende:
Volgens Timmermans hoorde de Islam bij Europa, dus ja, dit hoort er dan ook bij.
Maar liefst zo´n 2000 jaar!quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:03 schreef Richestorags het volgende:
Volgens Timmermans hoorde de Islam bij Europa, dus ja, dit hoort er dan ook bij.
In werkelijkheid gaan de strenggelovigen natuurlijk niet accepteren dat er iemand tot andere goden komt bidden in "hun" ruimte.quote:Sommige scholen proberen spanningen op te lossen met praktische afspraken. Op een gymnasium in Hamburg is een ‘ruimte van stilte’ ingericht. Leerlingen vanaf de negende klas kunnen daar in de middagpauze ontspannen, bidden of mediteren. Volgens de regels mag iedereen de ruimte tegelijk gebruiken, ongeacht geslacht, cultuur, religie of manier van gebruik.
Ja jou kennen we inmiddels wel. Het gaat hier over een zeer extremistische club moslims die het onderwijs en onze normen en waarde ondermijnen. Maar die veroordeel jij nooit.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:27 schreef bianconeri het volgende:
Zeer kleine delen van groepen verpesten dingen.
Die paar mafketels moet je gewoon aanpakken.
Dat gaat op voor moslims, maar ook die nazi NL racistische groepen die overal ellende schoppen.
Aanpakken die kleine groepen criminelen.
Beiden zijn een zeer kleine groep, gelukkig.quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja jou kennen we inmiddels wel. Het gaat hier over een zeer extremistische club booslims die het onderwijs en onze normen en waarde ondermijnen. Maar die veroordeel jij nooit.
Bianconeri; ‘Zeer kleine delen van een groep moslims’ vs. ‘Nazi NL racistische groepen’
Denk je dat die ouders waarvan deze streng islamitische kinderen zijn daar wel begrip voor kunnen opbrengen, of anders wellicht hun islamitische achterban?quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:22 schreef bianconeri het volgende:
Beiden zijn een zeer kleine groep, gelukkig.
En hoe klein ook, aanpakken die hap.
Ik veroordeel de criminelen constant, dus wat is je punt?
Ga eens naar het buitenland. Bezoek dergelijke culturen en kom erachter dit soort praktijken daar gewoon de norm zijn. Is dat erg? Nee, wat mij betreft niet. Wat ze in Pakistand doen moeten ze lekker zelf weten. Maar vervolgens in Nederland overal elkaar vallen omdat het ons zogenaamd ineens overkomt is natuurlijk wel heel naïef.quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Neen. Als dit "gewoon de cultuur" was, dan had een kleine groep geen groepsdruk hoeven uitoefenen op de grotere groep. En ook dan, als er aspecten van een cultuur schadelijk zijn, moeten deze veranderen.
We moeten in het westen echt eens af van het negatieve beeld dat we hebben van heropvoeding.
Het is de schuld van Israël !!111!!!11!1quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:23 schreef Tengano het volgende:
Wel even een pluspuntje; we zitten al bij post 17 en Israel heeft nog steeds de schuld niet gekregen.
Op dit gebied kunnen we idd wel eens iets van je favoriete land leren.quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Neen. Als dit "gewoon de cultuur" was, dan had een kleine groep geen groepsdruk hoeven uitoefenen op de grotere groep. En ook dan, als er aspecten van een cultuur schadelijk zijn, moeten deze veranderen.
We moeten in het westen echt eens af van het negatieve beeld dat we hebben van heropvoeding.
Dit is wel hoe landen als Syrië, Afghanistan en Libië uiteindelijk zijn gevallen, maar dan in het klein.quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit is gewoon een vorm van sharia; je eigen normen en waarden opdringen en afdwingen aan je omgeving. Maar je zou het ook bully gedrag kunnen noemen. Je valt andere mensen immers gewoon lastig met jouw ideeen door ze proberen af te dwingen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:33 schreef DobbyDobby het volgende:
Maar geen sprake van Islamisering allen.
Aanslagen en terrorisme zijn uitwassen. Heel vervelend, maar niet het hoofdprobleem. Het is veel erger dat al die andere conservatief religieuze waarden die aan de islam kleven zo makkelijk genormaliseerd worden zoals (gescheiden) gebedsruimtes op scholen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dit is wel hoe landen als Syrië, Afghanistan en Libië uiteindelijk zijn gevallen, maar dan in het klein.
Je hebt een overwegend islamitische bevolking en een klein groepje radicalen. De stille meerderheid verzet zich niet en laat het kleine groepje radicalen zonder slag of stoot de boel overnemen. In Europa is kritiek op de Islam een absoluut taboe, dus niet vreemd dat het groepje radicalen zich gesterkt voelt. Zolang ze maar niet dreigen met aanslagen wordt hun in de praktijk geen strobreed in de weg gelegd.
Omdat ze allemaal bang zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aanslagen en terrorisme zijn uitwassen. Heel vervelend, maar niet het hoofdprobleem. Het is veel erger dat al die andere conservatief religieuze waarden die aan de islam kleven zo makkelijk genormaliseerd worden zoals (gescheiden) gebedsruimtes op scholen.
Dat kan best van de ouders komen ja, maar wat boeit dat verder voor dit?quote:Op donderdag 21 mei 2026 10:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Denk je dat die ouders waarvan deze streng islamitische kinderen zijn daar wel begrip voor kunnen opbrengen, of anders wellicht hun islamitische achterban?
Hoe groot acht jij de kans dat ze zo'n besluit van de school zullen steunen en accepteren?
En bij wie zouden deze streng islamitische kinderen hun ideeen over de wereld hebben opgedaan over wat "goed en slecht" (halal en haram) is. Zou dit misschien van de ouders kunnen komen denk jij?
Dat kind is piepklein en jong en weet nu al dat hij echt biseksueel isquote:Op donderdag 21 mei 2026 10:42 schreef Tengano het volgende:
Hier nog even dat filmpje voor de mensen die het wellicht gemist hebben.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:00 schreef bianconeri het volgende:
Dat kan best van de ouders komen ja, maar wat boeit dat verder voor dit?
quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:27 schreef bianconeri het volgende:
gewoonquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 21 mei 2026 11:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wanneer moslims steeds meer in de meerderheid gaan raken (wat gaat gebeuren op termijn, zie demografische trends) zul je dit in de hele samenleving gaan zien.
De kikkers in de pan vinden dat het allemaal wel meevalt helaas.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:20 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Deze beelden heb ik ook al in Nederland gezien.
Je moet eens terugzien hoe lang ze met Mao wegliepen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:33 schreef RealistAtheist het volgende:
Zie hier het gevaar van de islam nogmaals onderstreept worden. De talrijke naïeve mongolen ook hier die roepen: "Jullie zijn angstig en stellen je aan!", "Het percentage moslims in Nederland is maar 6%!", "we moeten respect voor elkaar hebben!". Moeten eens fucking wakker worden!
Dit is hoe moslims werken. Een (zogenaamd) minieme groep moslims legt zijn/haar wil op aan de rest van de groep dmv intimidatie en als mensen daar tegenin gaan schreeuwen ze "discriminatie" hierbij geholpen door naïeve deugkneuzen die op 1 of andere manier blind zijn voor het feit dat ze dingen aan het verdedigen zijn die lijnrecht op de denkbeelden staan die we als moderne humanistische maatschappij hebben. En de zogenaamde "gematigde" moslims vinden het prachtig.
Ik vraag me af of we hier ooit wakker gaan worden. Ik denk het niet.
Er gloort een sprankje hoop.quote:
Of iets discriminatie is hangt geheel af van de context en de relevantie. Kritiek op hautain gedrag is geen discriminatie. Een religieuze uiting verbieden die niet té gezichtsbedekkend is vind ik dat wel, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:33 schreef RealistAtheist het volgende:
Zie hier het gevaar van de islam nogmaals onderstreept worden. De talrijke naïeve mongolen ook hier die roepen: "Jullie zijn angstig en stellen je aan!", "Het percentage moslims in Nederland is maar 6%!", "we moeten respect voor elkaar hebben!". Moeten eens fucking wakker worden!
Dit is hoe moslims werken. Een (zogenaamd) minieme groep moslims legt zijn/haar wil op aan de rest van de groep dmv intimidatie en als mensen daar tegenin gaan schreeuwen ze "discriminatie!". Hierbij geholpen door naïeve deugkneuzen die op 1 of andere manier blind zijn voor het feit dat ze dingen aan het verdedigen zijn die lijnrecht op de denkbeelden staan die we als moderne humanistische maatschappij hebben. En de zogenaamde "gematigde" moslims vinden het prachtig.
Ik vraag me af of we hier ooit wakker gaan worden. Ik denk het niet.
Ow en discriminatie op basis van geloofsovertuiging bestaat in mijn ogen niet. Discriminatie kan alleen op basis van onveranderbare kenmerken als: huidskleur, geslacht, seksuele voorkeur, handicaps/ziekte, leeftijd etcetera.
Geloven kies jezelf voor. Ik hoef me daar op geen enkele manier aan aan te passen. Fuck jouw aparte gebedsruimte! Fuck jouw halal/koosjer eten! Fuck jouw belastingvoordelen! Fuck jouw gejank! Doe dat gewoon lekker in je eigen huis/kring, zodra je de openbare ruimte hiermee gaat vervuilen spuug ik op jullie paupers!
De algehele conservativisering van de samenleving valt helemaal niet mee, dat wil ik bij dezen even benadrukken. Dat drijft mensen ook verder uit elkaar.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:36 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De kikkers in de pan vinden dat het allemaal wel meevalt helaas.
Het kwam op mij meer over als bully gedrag.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:53 schreef Zoddie het volgende:
De verontwaardiging van de moslim dat iemand niet naar zijn pijpen danst.
Bully gedrag zou ik nog snappen dat hij zijn wil op andere legt door agressie te tonen, maar die man komt niet aggressief over op de vrouw maar wel verontwaardigd.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het kwam op mij meer over als bully gedrag.
Goddienst sowieso verbieden op scholen. Openbare scholen zal enorm schelen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
In hoeverre mag religie bepalen aan welke lessen op school je wel en niet meedoet? Als het een openbare school is mogen zij het curriculum deels bepalen en als je het er niet mee eens bent zoek je lekker een andere school. En als die school in Duitsland niet bestaat, misschien is Duitsland dan niet het beloofde land voor jou.
Dat geldt voor alle religieuzen overigens. Als zij geen muziekonderwijs willen dan zoeken ze maar een school waar dat buiten curriculum valt.
Noem het maar ''zeer kleine delen van groepen''.quote:Toch blijkt uit onderzoek dat veel scholen hiermee worstelen. Pedagogiekprofessor Margit Stein deed met andere onderzoekers een enquête onder bijna 700 schoolmaatschappelijk werkers en leraren. Een derde van de deelnemers meldde religieus gemotiveerde conflicten.
Ook meldde een kwart van de ondervraagden islamistische tendensen, zoals vrouwenhaat, queerhaat, antisemitisme en afwijzing van democratie en mensenrechten.
Zo zo.quote:
De grote fout die men ooit gemaakt heeft is denken dat moslims snel zouden 'verwestersen' en dat het een generatie later wel verwaterd zou zijn met die (streng) religieuze gebruiken. Wellicht kun je ze dat niet kwalijk nemen, ik zou in de jaren 60 of 70 misschien hetzelfde hebben gedacht.quote:Op donderdag 21 mei 2026 12:35 schreef Richestorags het volgende:
Wir schaffen das.
Iedereen die zei dat het niet ging werken en destijds tot racist is verklaard heeft gelijk gekregen. En visionair (en volksmenner) Pim had destijds ook gelijk.
Volgens mij heeft niemand ooit anders gezegd of wel dan?quote:
Ah ja, vandaar de hele Nederlandse enclaves in bepaalde gebiedenquote:Op donderdag 21 mei 2026 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De grote fout die men ooit gemaakt heeft is denken dat moslims snel zouden 'verwestersen' en dat het een generatie later wel verwaterd zou zijn met die (streng) religieuze gebruiken. Wellicht kun je ze dat niet kwalijk nemen, ik zou in de jaren 60 of 70 misschien hetzelfde hebben gedacht.
In de praktijk blijkt dat veel niet-westerse nieuwkomers tot in den treure aan hun thuisland blijven hangen en niet zoals b.v. Nederlanders die naar Canada of Australie emigreerden, waarbij hun kinderen vaak al totaal geen binding meer met Nederland hadden.
Komt nog bij dat we maar zijn door blijven importeren waardoor die groepen steeds groter werden en er ook totaal geen noodzaak meer is om te integreren. Je kunt gewoon je hele leven in je eigen bubbel blijven hangen in Nederland.
Sure, je hebt natuurlijk Nederlandse bejaarden die in hun enclave in Spanje alleen met hun eigen cluppie Heineken drinken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 12:46 schreef bianconeri het volgende:
Ah ja, vandaar de hele Nederlandse enclaves in bepaalde gebieden
Ja al die 2e,3e en 4e generaties in Canada die spugen op Canada en geen Canadees genoemd willen worden maar Nederlander.quote:Op donderdag 21 mei 2026 12:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar de hele Nederlandse enclaves in bepaalde gebieden![]()
Nederlanders passen zich absoluut niet aan. Het zijn alleen degenen die met bepaalde doelen dat wel doen.
Maar goed dat zijn ook mensen die andere dingen zoeken, niet die types die alleen maar janken over NL.
quote:Op donderdag 21 mei 2026 12:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja al die 2e,3e en 4e generaties in Canada die spugen op Canada en geen Canadees genoemd willen worden maar Nederlander.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 21 mei 2026 12:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand ooit anders gezegd of wel dan?
Ik heb altijd criminelen en illegalen veroordeeld.
Probleem is alleen dat mensen hier, waaronder jij, ELKE buitenlander en ELKE moslim als troep beschouwen.
Ik niet.
Mijn zoon heeft zwemles gegeven bij een reddingsbrigade. Daar zaten veel moslimjongetjes bij, omdat dat goedkope zwemles is waarschijnlijk. Het kwam daar vrij veel voor dat die jongens een vrouwelijke instructeur echt minachtten en dit ook zeiden: "Wij hoeven niet naar haar te luisteren, want het is een vrouw." Echt belachelijk.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb daar in Nederland nog niet zo veel van meegenkregen, behalve als onderwerpen worden behandeld over de Holocaust waar ze niks van willen weten, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het hier heel veel anders is.
Opnieuw een zorgpunt voor de westerse samenleving dus, die vanuit deze hoek dus steeds meer druk ondervindt.
Ik hoorde een keer twee kleine meisjes praten over hun geloof. Het ene meisje: Onze god heet Allah en hoe heet jullie god? Andere meisje, volgens mij mijn buurmeisje: Gewoon God.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:04 schreef -Spring het volgende:
Mijn jongste zit in groep 7 en daar wordt door een select groepje (in dit geval Marokkaanse) jongetjes ook commentaar geleverd als iemand varkensvlees op brood heeft. Ook worden er door hen vaak dingen gezegd als: "God bestaat niet, Allah wel." Hierdoor mag er van de juf niet meer over het geloof gesproken worden want daar komt ruzie van.
Ik heb oprecht nog nooit gehoord van een land waar ze last hadden van geëmigreerde Nederlanders. Die man is echt compleet gek.quote:Op donderdag 21 mei 2026 12:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja al die 2e,3e en 4e generaties in Canada die spugen op Canada en geen Canadees genoemd willen worden maar Nederlander.
Waarom hou je je kinderen in hemelsnaam op een school als dat? Snel wegwezen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:04 schreef -Spring het volgende:
Mijn jongste zit in groep 7 en daar wordt door een select groepje (in dit geval Marokkaanse) jongetjes ook commentaar geleverd als iemand varkensvlees op brood heeft. Ook worden er door hen vaak dingen gezegd als: "God bestaat niet, Allah wel." Hierdoor mag er van de juf niet meer over het geloof gesproken worden want daar komt ruzie van.
Niks mis met commentaar. Dat kan je negeren.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:04 schreef -Spring het volgende:
Op de school van mijn buurmeisje verzorgt de school de lunch.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:04 schreef -Spring het volgende:
Maar, je mag ook zelf een lunchtrommeltje meegeven. Maar dat moet wel aan voorwaarden voldoen:quote:De lunch bestaat uit belegde boterhammen (halal kipfilet, kaas, jam/chocoladepasta) en snackgroentes
En:quote:Een gezonde lunchtrommel: brood (bij voorkeur volkoren), krentenbol, rauwkost en/of fruit.
Op basis van deze regels mag mijn buurmeisje dus geen ham op haar broodje en is tegen haar moeder ook gezegd dat het niet respectvol is tegenover moslimkindjes. Oftewel: Geen vleeswaar op brood in de lunchtrommel en ham wordt door de school niet aangeboden uit respect voor moslim kinderen.quote:Houdbaarheid etenswaren: als het warm is op school worden bederfelijke vleeswaren afgeraden (ook in de winter wanneer de verwarming aan staat)
Dit land is echt compleet ziek en doorgeslagen. Echt niet te geloven. Buigen voor die walgelijke ideologie.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Op de school van mijn buurmeisje verzorgt de school de lunch.
Uit de schoolgids:
[..]
Maar, je mag ook zelf een lunchtrommeltje meegeven. Maar dat moet wel aan voorwaarden voldoen:
[..]
En:
[..]
Op basis van deze regels mag mijn buurmeisje dus geen ham op haar broodje en is tegen haar moeder ook gezegd dat dat niet respectvol is tegenover moslimkindjes.
Waarom is er geen ham bij de schoollunch? Dat is toch normaal broodbeleg! Waarom wordt er wel rekening gehouden met moslims 'halal kipfilet', maar niet met niet-moslims die gewoon schouderham op hun brood willen?
Best ironisch dat de linkse stroming de aanjager en voorvechters waren van de ontkerkelijking in de jaren 60, nu zijn ze de aanjager van de islamisering en opkomst van religieus fascisme. Ik kan het echt niet begrijpen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:32 schreef matspontius het volgende:
Radicale islam = nazisme anno 2026. Daar worden we continu voor gewaarschuwd, dagelijks zien we de excessen daarvan maar we blijven ziende blind en horende doof. Uberhaupt streng gelovigen:![]()
![]()
Met name vrouwen en LHBTQ ook.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Best ironisch dat de linkse stroming de aanjager en voorvechters waren van de ontkerkelijking in de jaren 60, nu zijn ze de aanjager van de islamisering en opkomst van religieus fascisme. Ik kan het echt niet begrijpen.
Dit gaat langzaamaan steeds verder. Steeds maar weer: "och is toch een kleine moeite om daar rekening mee te houden." Ook in sommige bedrijfskantines is geen varkensvlees meer te krijgen als er veel moslims werken. Kleine moeite toch uit respect voor hun geloof. Iedereen mag halal kip en rundvlees eten, dus wat is het probleem?quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:28 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit land is echt compleet ziek en doorgeslagen. Echt niet te geloven. Buigen voor die walgelijke ideologie.
Gisteren zat er bij zo'n praatprogramma een homo te vertellen dat hij geholpen had in ter Apel. Hij had een gesprek gehad met een moslimman onder een boom en voelde zich daar helemaal geweldig door. In de toekomst is hij een van de eersten die ze de kop afsnijden, omdat hij homo is!quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:38 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Met name vrouwen en LHBTQ ook.
Bij hun loopt juist de grootste risico.
Als man veranderd er weinig voor me, voor vrouwen en LHBTQ, veel succes!
Beetje bij beetje sluipt het er in, langzaam kruipt die invasieve soort naar een meerderheid. Hoe dichter ze daar bij komen, hoe erger het gaat worden.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit gaat langzaamaan steeds verder. Steeds maar weer: "och is toch een kleine moeite om daar rekening mee te houden." Ook in sommige bedrijfskantines is geen varkensvlees meer te krijgen als er veel moslims werken. Kleine moeite toch uit respect voor hun geloof. Iedereen mag halal kip en rundvlees eten, dus wat is het probleem?
Ik wil ook weleens een karbonaadje of een varkenshaasje!
Het volgende is dat er van de niet moslims verwacht gaat worden dat we niet eten onder de ogen van vastende moslims. Kleine moeite toch? Het wordt niet verboden, maar wordt dan als beschaafd gedrag beschouwd. Dat doe je gewoon niet! Dat begint de komende jaren met de werkplek, het OV enz.... en als de ramadan over een aantal jaar weer in de zomer valt, ook op de terrassen. Dat sluipt er langzaam in, want het is maar een kleine moeite. Een drankje mag dan nog wel, maar geen slok nemen als er moslims kijken.
Daarna is de kleding aan de beurt: geen korte broeken meer voor de dames, geen sexy jurkjes. Kleine moeite toch om daar rekening mee te houden?
Enz....
Zo is het gegaan in Egypte, Iran, Libië, Libanon, maar West-Europa is zo ontzettend naïef/ onwetend, Het gaat elke keer net een stapje verder tot ze in de politiek zitten/ de meerderheid kunnen gaan vormen. Dan gaat het heel hard. In Engeland zie je dit al langzaam gebeuren. Complete politieke partijen, alleen gericht op Moslims. Ook hier met Denk al natuurlijk.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit gaat langzaamaan steeds verder. Steeds maar weer: "och is toch een kleine moeite om daar rekening mee te houden." Ook in sommige bedrijfskantines is geen varkensvlees meer te krijgen als er veel moslims werken. Kleine moeite toch uit respect voor hun geloof. Iedereen mag halal kip en rundvlees eten, dus wat is het probleem?
Het volgende is dat er van de niet moslims verwacht gaat worden dat we niet eten onder de ogen van vastende moslims. Kleine moeite toch? Het wordt niet verboden, maar wordt dan als beschaafd gedrag beschouwd. Dat doe je gewoon niet! Dat begint de komende jaren met de werkplek, het OV enz.... en als de ramadan over een aantal jaar weer in de zomer valt, ook op de terrassen. Dat sluipt er langzaam in, want het is maar een kleine moeite. Een drankje mag dan nog wel, maar geen slok nemen als er moslims kijken.
Daarna is de kleding aan de beurt: geen korte broeken meer voor de dames, geen sexy jurkjes. Kleine moeite toch om daar rekening mee te houden?
Enz....
Yup. Dit is ons voorland. Ging daar echt precies hetzelfde en is nog geen mensenleven lang terug gebeurd.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:07 schreef DobbyDobby het volgende:
Zo is het gegaan in Egypte, Iran, Libië, Libanon, maar West-Europa is zo ontzettend naïef/ onwetend, Het gaat elke keer net een stapje verder tot ze in de politiek zitten/ de meerderheid kunnen gaan vormen. Dan gaat het heel hard. In Engeland zie je dit al langzaam gebeuren. Complete politieke partijen, alleen gericht op Moslims. Ook hier met Denk al natuurlijk.
[ afbeelding ]
Klopt. De salami (van halal rundvlees uiteraard) tactiek.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:07 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Zo is het gegaan in Egypte, Iran, Libië, Libanon, maar West-Europa is zo ontzettend naïef/ onwetend, Het gaat elke keer net een stapje verder tot ze in de politiek zitten/ de meerderheid kunnen gaan vormen. Dan gaat het heel hard. In Engeland zie je dit al langzaam gebeuren. Complete politieke partijen, alleen gericht op Moslims. Ook hier met Denk al natuurlijk.
[ afbeelding ]
quote:When Lebanese Muslims and Palestinians declared jihad on Christians in 1975, we didn’t even know what that word meant. We had taken the Palestinians in, giving them refuge in our country, allowing them to study side by side with us in our schools and universities. We gave them jobs and shared our way of life with them. What started as political war spiraled very fast into a religious war between Muslims and Christians, with Lebanese Muslims joining the PLO fighting the Christians. We didn’t realize the depth of their hatred and resentment toward us as infidels. The more that Christians refused to get involved in the Palestinian-Israeli conflict and to allow the Palestinians to use Lebanon as a launching pad from which to attack Israel, the more the Palestinians looked at us as the enemy. Muslims started making statements such as “First comes Saturday, then comes Sunday,” meaning first we fight the Jews, then we come for the Christians. Christian presence, influence, and democracy became an obstacle in the Palestinians' fight against Israel. Koranic verses such as sura 5:51—"Believers, take not Jews and Christians for your friends. They are but friends and protectors to each other"—became the driving force in recruiting Muslim youth. Many Christians barely knew the Bible, let alone the Koran and what it taught about us, the infidels. We should have seen the long-simmering tension between Muslims and Christians beginning to erupt, but we refused to believe that such hatred and such animosity existed. America also failed to recognize this hatred throughout all the attacks launched against it, beginning with the marine barracks bombing in Beirut in 1983 all the way up to September 11, 2001. It was that horrible day that made Americans finally ask, What is jihad? And why do they hate us? I have a very simple answer for them: because you are “infidels.
Jub. En dan noemt links je wappies, maar de recente geschiedenis wijst uit dat er al meerdere landen zijn gevallen en dat dit helemaal niet ondenkbaar is in West-Europa. Geef ze een vinger en ze pakken je hand.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Yup. Dit is ons voorland. Ging daar echt precies hetzelfde:
Brigitte Gabriel die als Christen uit haar eigen land moest vluchten en nog nooit van sharia had gehoord.
#herkenning
Jub. Maar blijven wegkijken met zijn allen. 2030 is wat te vroeg, maar deze kant gaat het wel op met de islamisering in West-Europa. Ze blijven maar aankomen. Als je al zo gefaald hebt als land met de integratie van de Marokkanen, moet je eerst dat probleem eens oplossen i.p.v. nieuwe problemen creëren/ het te vergroten.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt. De salami (van halal rundvlees uiteraard) tactiek.
En het is inderdaad overal gebeurd en we zien het live voor onze ogen weer gebeuren.
Ik herhaal voor alle wegkijkers Brigitte Gabriel. En anders heb je nog verhalen van Yazidi sprekers, prominente Turken, ex-moslims die de cult hebben verlaten etc.
[..]
Oh jij had haar ook al aangehaald. De Hirsi Ali van Libanon. En uiteraard woont ze nu ook in Amerika.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Yup. Dit is ons voorland. Ging daar echt precies hetzelfde en is nog geen mensenleven lang terug gebeurd.
Brigitte Gabriel die als Christen uit haar eigen land moest vluchten en nog nooit van sharia had gehoord. Libnon, vroeger de parel van het midden Oosten met Christelijke roots, en nu ook een terroristennest.
En in een ander filmpje kun je al zien dat die Palestijnen ook hier gewoon binnenkomen. Sterker nog woden verwelkomd als je het aan mensen als Halsema en dergelijke overlaat.
#herkenning
Ze heeft ook een knuffeltje van Winnie de Poeh, "Knorretje". Mag niet mee naar school.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb dat (wat hierboven wordt genoemd) zelf nog nooit ergens meegemaakt, maar dat zo'n school daarvoor buigt is natuurlijk nogal treurig.
En mocht dat plaatje waarheid worden, 10 jaar later is het een grote puinhoop hier en vragen ze zich af waarom. En dan is het vast weer de schuld van de Blanke, ook al zijn die er nauwelijks meer.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:17 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Jub. En dan noemt links je wappies, maar de recente geschiedenis wijst uit dat er al meerdere landen zijn gevallen en dat dit helemaal niet ondenkbaar is in West-Europa. Geef ze een vinger en ze pakken je hand.
[..]
Jub. Maar blijven wegkijken met zijn allen. 2030 is wat te vroeg, maar deze kant gaat het wel op met de islamisering in West-Europa.
[ afbeelding ]
Dit kan niet waar zijn mag ik hopen?quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze heeft ook een knuffeltje van Winnie de Poeh, "Knorretje". Mag niet mee naar school.
Ik ben er niet bij geweest, maar ze heeft wel zo'n knuffeltje en haar moeder vertelde me dit.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:19 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dit kan niet waar zijn mag ik hopen?
Voormalige radicale imam over links. Hij doet veel interessante exposes.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:17 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Jub. En dan noemt links je wappies, maar de recente geschiedenis wijst uit dat er al meerdere landen zijn gevallen en dat dit helemaal niet ondenkbaar is in West-Europa. Geef ze een vinger en ze pakken je hand.
[..]
Jub. Maar blijven wegkijken met zijn allen. 2030 is wat te vroeg, maar deze kant gaat het wel op met de islamisering in West-Europa. Ze blijven maar aankomen. Als je al zo gefaald hebt als land met de integratie van de Marokkanen, moet je eerst dat probleem eens oplossen i.p.v. nieuwe problemen creëren/ het te vergroten.
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:When I was an extremist, Islamist, fundamentalist I would only vote left. Q: Why is that? A: I saw them as very stupid. I would fear the Conservatives because they come with principles. That's not someone they can brainwash. But the left, they have no values to begin with. I dare you to find one Islamist who votes Donald Trump. They never do it. They give their vote to the Leftist, who wants to run around in Pride parades. They want the Left to be busy with that.
Ik snap die linkse club ook helemaal niet die het idee heeft dat er helemaal niks aan de hand is en dat het allemaal wel goed zal komen. Je hoeft toch geen helderziende of een Robert ten Broeke te zijn om te zien waar dit naar toe gaat.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:17 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
[..]
Jub. Maar blijven wegkijken met zijn allen. 2030 is wat te vroeg, maar deze kant gaat het wel op met de islamisering in West-Europa. Ze blijven maar aankomen. Als je al zo gefaald hebt als land met de integratie van de Marokkanen, moet je eerst dat probleem eens oplossen i.p.v. nieuwe problemen creëren/ het te vergroten.
[ afbeelding ]
Zeker. Maar als ouder heb je daar ook een rol in. Als je kind graag ham op zijn/haar brood wil dan geef je dat gewoon ook mee. Geen school kan je dat verbieden.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb dat (wat hierboven wordt genoemd) zelf nog nooit ergens meegemaakt, maar dat zo'n school daarvoor buigt is natuurlijk nogal treurig.
Je zadelt dan wel je kind met een probleem op.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:35 schreef Montagui het volgende:
Zeker. Maar als ouder heb je daar ook een rol in. Als je kind graag ham op zijn/haar brood wil dan geef je dat gewoon ook mee. Geen school kan je dat verbieden.
Het project 'Europa':quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:07 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe jonger ze wakker worden en inzien wat het échte gevaar is en wie de échte vijand is, hoe beter.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je zadelt dan wel je kind met een probleem op.
Ik snap er ook geen klote van. Een homo/transgender die voor de Islam is. Eerste wat ze doen is zeggen bedankt voor jullie hulp, nu de zee in graag. Verder kunnen mensen niet uit elkaar staan. Toch denkt links dat het allemaal kan.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap die linkse club ook helemaal niet die het idee heeft dat er helemaal niks aan de hand is en dat het allemaal wel goed zal komen. Je hoeft toch geen helderziende of een Robert ten Broeke te zijn om te zien waar dit naar toe gaat.
Het regent gewoon van de red flags, iedere keer weer. En overal waar de islam opkomt geeft het problemen en dood en verderf. Waarom zou je dat als linksmens dan in hemelsnaam moeten willen
Gestopt met lezen na:quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen in amsterdam deze moslim meneer;
''Witte mensen kunnen niet je vrienden zijn''.
Let wel, dit is geen ''jongeren tuig'', maar een ''amsterdamse'' ''politicus''.
Vind jij dit een crimineel @:bianconeri ?
Past naadloos in de trend van algeheel conservativisme ja.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Nou nou nou. Dit is wel wat extremer. Dit is gericht tegen de Nederlanders.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Past naadloos in de trend van algeheel conservativisme ja.
Dit klinkt niet heel gezond.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:
"Treurig" is niet echt een woord wat de lading dekt he. Eerder zorgwekkend.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat soort mensen zijn dan ook krankzinnig, maar het is nog krankzinniger dat zo'n misbaksel gewoon politiek mag bedrijven in dit land.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:07 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dit klinkt niet heel gezond.
De kikker in de pan zag dat het goed was - aldus user Hexagon.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Enz....
Nouja, tegen alle ongelovigen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:04 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nou nou nou. Dit is wel wat extremer. Dit is gericht tegen de Nederlanders.
Tsja, partijen verbieden mag nu eenmaal niet zo snel hier.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn dan ook krankzinnig, maar het is nog krankzinniger dat zo'n misbaksel gewoon politiek mag bedrijven in dit land.
Ik kan zoiets niet eens een partij noemen, eerder een sekte.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, partijen verbieden mag nu eenmaal niet zo snel hier.
Het is weer de tijd van de schoolreisjes. Vroeger gingen er altijd tassen vol broodjes ham en kaas mee. En die werden ook geruild in de bus. Het zal me niets verbazen als de ouders tegenwoordig een brief krijgen met het verzoek om rekening te houden met de moslimkindjes en geen varkensvlees op de broodjes te doen. Hoef je natuurlijk geen gehoor aan te geven, maar mensen willen nu eenmaal deugen en je wilt niet dat je kind erop aangekeken wordt. Het is echt bizar!! Waarom?quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De kikker in de pan zag dat het goed was - aldus user Hexagon.
Als je dit als Christen in een Islamitisch land zegt ben je binnen een uur dood. En nog terecht ook.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn dan ook krankzinnig, maar het is nog krankzinniger dat zo'n misbaksel gewoon politiek mag bedrijven in dit land.
Dan moet daar maar eens wat aan gedaan worden. Dit soort lui mogen helemaal geen podium hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wordt ie hard van.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je zadelt dan wel je kind met een probleem op.
Ik heb dat overwogen maar er zijn andere aspecten die ook meewegen. Voor nu vind ik het belangrijk en het fijnst voor haarzelf dat ze gewoon op deze school blijft.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:13 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Waarom hou je je kinderen in hemelsnaam op een school als dat? Snel wegwezen.
quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:
zegt ie.quote:Wij moeten af van het idee dat we gasten zijn, we zijn eigenaren.
Waarom is dat relevant?quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Het punt is dat de linkse broeders hier nooit enige ophef over maken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is natuurlijk hilarisch dat iemand van de "anti moslims racisme" partij zo'n racistische opmerking maakt..naast het antisemitismequote:Op donderdag 21 mei 2026 15:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant?
Het enige criminele wat hij zo te zien zegt (ken hem verder niet) is een antisemitistische opmerking.
Goh, waarom integreren veel moslims toch zo slecht in NL.....?quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Het meest problematische vind ik dat "witte ongelovigen" totaal geen weet hebben dat dit gewoon letterlijk terug te vinden is in de koran. Deze man bedenkt dit dus niet zelf, dit is wat de koran letterlijk voorschrijft en wat je imam je ook zal gebieden.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:
“Hilarisch” is natuurlijk het verkeerde woord. Laten we eens beginnen met het woord zorgwekkend te gebruiken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is natuurlijk hilarisch dat iemand van de "anti moslims racisme" partij zo'n racistische opmerking maakt..naast het antisemitisme
Die laatste groep die je aanhaalt heeft toch echt aanzienlijk minder te melden dan die eerste groep.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:27 schreef bianconeri het volgende:
Dat gaat op voor moslims, maar ook die nazi NL racistische groepen die overal ellende schoppen.
Ja. Moslimextremisme staat al jaren op nummer 1 in het dreigingsbeeld.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Die laatste groep die je aanhaalt heeft toch echt aanzienlijk minder te melden dan die eerste groep.
Rechts extremisme is volgens velen al een groot dingetje sinds fortuyn in 2002, de aivd bemoeit zich er ook geregeld mee. Maar kan nou niet echr zeggen dat deze kaalkopjes nou echt een gevaar vormen.
Van extremistische moslims is de afgelopen 20 kaar wel degelijk gebleken dat dit een groot gevaar is en dat begint idd met dit soort dingen op jongere leeftijd.
Rond groep 7 was bij mijn zoon ook een hoop gedonder. Bijna al zijn vriendjes waren jongetjes met een islamitische achtergrond en zo rond 9, 10 jaar begon de bewustwording van verschillen. Er ontstond echt een tweedeling tussen de jongetjes van seculiere ouders (een van die jongetjes is nog steeds zijn beste vriend) en de jongetjes van streng traditionele ouders.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:04 schreef -Spring het volgende:
En die kinderen krijgen dat weer van hun ouders.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Rond groep 7 was bij mijn zoon ook een hoop gedonder. Bijna al zijn vriendjes waren jongetjes met een islamitische achtergrond en zo rond 9, 10 jaar begon de bewustwording van verschillen. Er ontstond echt een tweedeling tussen de jongetjes van seculiere ouders (een van die jongetjes is nog steeds zijn beste vriend) en de jongetjes van streng traditionele ouders.
En die laatste groep begon dus te stieren en dingen te eisen zoals dat het niet "respectvol" was dat hij tijdens de Ramadan at, of dat hij boterhamworst op brood had. Hij is een keer klem gezet tegen een muur door vijf jongetjes terwijl ze zijn Armeense kruisje van zijn nek probeerden te trekken want dat was ook niet "respectvol".
Het kookte over tijdens een rel over met ondergoed aan willen douchen na de gym, want toen bleek dat er veel meer kinderen last hadden van het geëis en geïntimideer van die groep. Eerst probeerde de school het altijd zo te draaien dat er sprake was van een tweezijdig conflict bij elk kind dat erover klaagde. Dus toen was de oplossing ook dat er niet meer gesproken werd over geloof of regels voor iemand zelf of een ander. Het fijnste was trouwens dat de seculiere Turkse ouders zich lieten horen want dan kon er niet geroepen worden dat het onwetendheid of racisme was. Hun kinderen hadden nog het meeste last van die zelootjes.
Geen Marokkanen trouwens maar een stel Turkse jongetjes, Algerijnen, Syriërs en een Soedanees.
Wat moet dat kutvolk uberbaubt in het seculiere nederland.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Rond groep 7 was bij mijn zoon ook een hoop gedonder. Bijna al zijn vriendjes waren jongetjes met een islamitische achtergrond en zo rond 9, 10 jaar begon de bewustwording van verschillen. Er ontstond echt een tweedeling tussen de jongetjes van seculiere ouders (een van die jongetjes is nog steeds zijn beste vriend) en de jongetjes van streng traditionele ouders.
En die laatste groep begon dus te stieren en dingen te eisen zoals dat het niet "respectvol" was dat hij tijdens de Ramadan at, of dat hij boterhamworst op brood had. Hij is een keer klem gezet tegen een muur door vijf jongetjes terwijl ze zijn Armeense kruisje van zijn nek probeerden te trekken want dat was ook niet "respectvol".
Het kookte over tijdens een rel over met ondergoed aan willen douchen na de gym, want toen bleek dat er veel meer kinderen last hadden van het geëis en geïntimideer van die groep. Eerst probeerde de school het altijd zo te draaien dat er sprake was van een tweezijdig conflict bij elk kind dat erover klaagde. Dus toen was de oplossing ook dat er niet meer gesproken werd over geloof of regels voor iemand zelf of een ander. Het fijnste was trouwens dat de seculiere Turkse ouders zich lieten horen want dan kon er niet geroepen worden dat het onwetendheid of racisme was. Hun kinderen hadden nog het meeste last van die zelootjes.
Geen Marokkanen trouwens maar een stel Turkse jongetjes, Algerijnen, Syriërs en een Soedanees.
Dat gaat echt in tegen de kerndoelen voor burgerschapsvorming. Sla ze daar svp mee om de oren.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Op de school van mijn buurmeisje verzorgt de school de lunch.
Uit de schoolgids:
[..]
Maar, je mag ook zelf een lunchtrommeltje meegeven. Maar dat moet wel aan voorwaarden voldoen:
[..]
En:
[..]
Op basis van deze regels mag mijn buurmeisje dus geen ham op haar broodje en is tegen haar moeder ook gezegd dat het niet respectvol is tegenover moslimkindjes. Oftewel: Geen vleeswaar op brood in de lunchtrommel en ham wordt door de school niet aangeboden uit respect voor moslim kinderen.
Waarom is er geen ham bij de schoollunch? Dat is toch normaal broodbeleg! Waarom wordt er wel rekening gehouden met moslims 'halal kipfilet', maar niet met niet-moslims die gewoon schouderham op hun brood willen?
Nouja kijk alleen al dit forum. Je hebt @bianconeri @Harvest89 @Klopkoek en dan vergeet ik er nog genoeg. Die oprecht doen alsof we geen enkele problemen hebben met de immigratie van Moslims en hun cultuur. En dat geld voor een enorm groot gedeelte van de politieke partij PRO. Ik heb oprecht geen idee meer hoe je het kunt ontkennen. Dan ben je echt bewust de boel aan het saboteren/ aan het wegkijken. Maar waarom? Zeg het maar. je zal bijna in een complot gaan geloven.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En die kinderen krijgen dat weer van hun ouders.
Ik snap ook niet waarom we onszelf dit aan doen. Is het doorgeslagen altruïsme? En ik blijf me verbazen over het gegeven dat er nog steeds mensen zijn die de kop in het zand steken.
Het gaat tegenwoordig niet om het ontkennen, dat kan namelijk niet meer. De nieuwe tactiek is alles zo klein mogelijk maken, en de rol van anderen immens groot - vooral de rol van de autochtone Nederlander in dit alles wordt maximaal uitvergroot om het gedrag van de overlastgever te verklaren danwel te minimaliseren.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:40 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nouja kijk alleen al dit forum. Je hebt @:bianconeri @:Harvest89 @:Klopkoek en dan vergeet ik er nog genoeg. Die oprecht doen alsof we geen enkele problemen hebben met de immigratie van Moslims en hun cultuur. En dat geld voor een enorm groot gedeelte van de politieke partij PRO. Ik heb oprecht geen idee meer hoe je het kunt ontkennen. Dan ben je echt bewust de boel aan het saboteren/ aan het wegkijken. Maar waarom? Zeg het maar. je zal bijna in een complot gaan geloven.
Volgens mij loopt het ze dun door de broek en gaan ze daarom iedere vorm van cognitieve dissonantie op dat gebied uit de weg. Vingers in de oren en 'lalalala' roepen, dan hoef je er niet op door te denken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:40 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nouja kijk alleen al dit forum. Je hebt @:bianconeri @:Harvest89 @:Klopkoek en dan vergeet ik er nog genoeg. Die oprecht doen alsof we geen enkele problemen hebben met de immigratie van Moslims en hun cultuur. En dat geld voor een enorm groot gedeelte van de politieke partij PRO. Ik heb oprecht geen idee meer hoe je het kunt ontkennen. Dan ben je echt bewust de boel aan het saboteren/ aan het wegkijken. Maar waarom? Zeg het maar. je zal bijna in een complot gaan geloven.
De ideale moslim bestaat dus toch.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
maar die zijn weer vertrokken uit NL.
Dat ze die uberhaupt hebben is al een godvergeten (hihi) schandaal.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:59 schreef Schanulleke het volgende:
Alle privileges voor religies waarvan het bestaan van hun goddelijke entiteit niet onomstotelijk bewezen is intrekken.
Als jij hem opricht word ik lidquote:Op donderdag 21 mei 2026 17:59 schreef Schanulleke het volgende:
De enige remedie is als er nu een radicaal seculiere partij komt. De Kerk van het Vliegende Spaghettimonster (Saus zij met hem) heeft de afgelopen jaren al voor wat bruikbare jurisprudentie gezorgd.
Alle privileges voor religies waarvan het bestaan van hun goddelijke entiteit niet onomstotelijk bewezen is intrekken. Laat die haatclubjes hun anbi-status en overige subsidie maar verliezen.
Dat is een idee waar ik al langer mee loop, maar ik weet van mezelf dat ik niet een enorme dossiertijger ben, dus dat helpt daar niet echt mee.quote:
Dank voor de verwijzing!quote:Op donderdag 21 mei 2026 18:08 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is een idee waar ik al langer mee loop, maar ik weet van mezelf dat ik niet een enorme dossiertijger ben, dus dat helpt daar niet echt mee.
Ik zou het pamflet van Vrij Links wel als uitgangspunt nemen.
quote:Wij pleiten voor een vrij en onbelemmerd debat, een levensbeschouwelijk-neutrale staat, seculier onderwijs voor alle kinderen en een herwaardering van individuele vrijheid.
quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Oh nee. Had iemand dit toch maar aan kunnen zien komen.
Religieuze instellingen en hun volgers zouden imo niet anders behandeld moeten worden dan de plaatselijke brommersleutelclub en hun leden. Wat ook essentieel is, is het laten verdwijnen van het recht op bijzonder onderwijs. Maar ja, daarvoor zal eerst de macht van de christelijke partijen voldoende moeten worden afgebroken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:59 schreef Schanulleke het volgende:
De enige remedie is als er nu een radicaal seculiere partij komt. De Kerk van het Vliegende Spaghettimonster (Saus zij met hem) heeft de afgelopen jaren al voor wat bruikbare jurisprudentie gezorgd.
Alle privileges voor religies waarvan het bestaan van hun goddelijke entiteit niet onomstotelijk bewezen is intrekken. Laat die haatclubjes hun anbi-status en overige subsidie maar verliezen.
quote:Op donderdag 21 mei 2026 12:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar de hele Nederlandse enclaves in bepaalde gebieden![]()
Nederlanders passen zich absoluut niet aan. Het zijn alleen degenen die met bepaalde doelen dat wel doen.
Maar goed dat zijn ook mensen die andere dingen zoeken, niet die types die alleen maar janken over NL.
Ken je hem nog niet?quote:Op donderdag 21 mei 2026 18:54 schreef Cockwhale het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier hebben we zo'n persoon die zich laat geselen door moslims.
Maak van ‘christelijke partijen’ liever ‘religieuze partijen’. Het zijn namelijk niet alleen christelijke partijen die veel macht hebben, ook andere religieuze partijen oefenen naar mijn mening te veel invloed uit. Daardoor blijven we volgens deze redenering vasthouden aan verouderde machtsverhoudingen, waarin het recht van de sterkste lijkt te gelden.quote:Op donderdag 21 mei 2026 18:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Maar ja, daarvoor zal eerst de macht van de christelijke partijen voldoende moeten worden afgebroken.
Liever dit soort types die openlijk dit soort breedgedragen sentimenten etaleren dan de taqiyya'ende moslim of naieve linkse die het allemaal relativeren.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:
En de Poolse Huzarenquote:Op donderdag 21 mei 2026 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Historisch gezien had eigenlijk alleen Vlad de Spiezer van Wallachije de oplossing voor het oprukkende moslimprobleem.
Dat is naïef.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En die kinderen krijgen dat weer van hun ouders.
Ik snap ook niet waarom we onszelf dit aan doen. Is het doorgeslagen altruïsme? En ik blijf me verbazen over het gegeven dat er nog steeds mensen zijn die de kop in het zand steken.
Het is vooral leuk voor de blanke jeugd, die zal uiteindelijk voor de keuze komen staan om te bekeren of het hoofd afgesneden voelen worden.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wanneer moslims steeds meer in de meerderheid gaan raken (wat gaat gebeuren op termijn, zie demografische trends) zul je dit in de hele samenleving gaan zien.
Er wordt al 25-30 jaar voor gewaarschuwd maar men wil niet luisteren en blijft dit gevaar maar importeren. Tot het te laat is. Er zijn notabene al invloedrijke personen geweest uit het Midden-Oosten die hebben beweerd dat Europa verkeerd bezig is en zijn eigen ondergang importeert. Vele landen uit die regio hebben het lot al ondergaan waarbij de moslims de boel hebben overgenomen.
Hoe noemde Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh het ook alweer; ...Submission.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Er wordt al 25-30 jaar voor gewaarschuwd maar men wil niet luisteren en blijft dit gevaar maar importeren. Tot het te laat is. Er zijn notabene al invloedrijke personen geweest uit het Midden-Oosten die hebben beweerd dat Europa verkeerd bezig is en zijn eigen ondergang importeert. Vele landen uit die regio hebben het lot al ondergaan waarbij de moslims de boel hebben overgenomen.
Nergens heb ik gezegd dat we geen enkel probleem hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:40 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ah de voordelen van gedomineerd worden vanuit een achtergestelde agressieve cultuur.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 07:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nergens heb ik gezegd dat we geen enkel probleem hebben.
Echter vind ik dat de problemen massaal worden overdreven, en dat kijkend naar immigratie, de voordelen sterker wegen dan nadelen.
Denk je dat dat gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 07:30 schreef Bloemkool het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn. Pas de Europesche wetgeving aan. Pak die lui op. Pak de hele stamboom van die jongeren op en zet ze gewoon terug in het land van herkomst. Land dat niet wil meewerken of geen papieren wil verstrekken niks van aantrekken. Gewoon hop terug ermee. Als zo’n land echt tegenwerkt alle hulp, vluchten en andere dingen stopzetten richting dat land. Tijd voor keihard beleid waarin we eens laten zien dat we hier geen sharia of islam hebben die bepaald wat hier gebeurt.
Is de vraag of die cultuur dat is.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 08:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ah de voordelen van gedomineerd worden vanuit een achtergestelde agressieve cultuur.
Ah, kijk, dat soort voordelen bedoel je.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 08:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is de vraag of die cultuur dat is.
Gistermiddag in Roermond ging een volslanke Marrokaanse op mijn lul zitten.
Zonder immigratie was dat nooit gebeurd.
Dat was wel een erg makkelijk inkoppertje.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 07:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Echter vind ik dat de problemen massaal worden overdreven, en dat kijkend naar immigratie, de voordelen sterker wegen dan nadelen.
Betalen voor seks kan ook gewoon met autochtone dames.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 08:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ah, kijk, dat soort voordelen bedoel je.
[..]
Dat was wel een erg makkelijk inkoppertje.
Ook voordat er immigranten waren, waren er al hoeren hoor. Ze noemen het niet voor niets het oudste beroep te wereld. Heb je wel even goed gecheckt of ze geen slachtoffer was van mensensmokkelaars. Ow en als haar familie er achter komt is ze ten dode opgeschreven hè, want dat hoort zo bij jouw geliefde cultuur, dus mondje dicht. Tenzij je het een kutwijf vindt natuurlijk. Dan kan je gezellig samen een steentje meegooien met de broers, neven en vader natuurlijk. Of je wikkelt haar in plasticfolie en tieft haar in het meer. Dat is ook een optie.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 08:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is de vraag of die cultuur dat is.
Gistermiddag in Roermond ging een volslanke Marrokaanse op mijn lul zitten.
Zonder immigratie was dat nooit gebeurd.
Mwahhh, is dat zo?quote:Op donderdag 21 mei 2026 17:07 schreef 111210 het volgende:
Rechts extremisme is volgens velen al een groot dingetje sinds fortuyn in 2002, de aivd bemoeit zich er ook geregeld mee. Maar kan nou niet echr zeggen dat deze kaalkopjes nou echt een gevaar vormen.
Van extremistische moslims is de afgelopen 20 kaar wel degelijk gebleken dat dit een groot gevaar is en dat begint idd met dit soort dingen op jongere leeftijd.
Lelijke afgetrapte Nederlandse hoeren.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 08:43 schreef RealistAtheist het volgende:
Ook voordat er immigranten waren, waren er al hoeren hoor.
Misschien je budget iets verhogen in plaats van “goedkope arbeidsmigranten” inhuren.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 09:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lelijke afgetrapte Nederlandse hoeren.
Je moest echt goed zoeken naar een pareltje.
Ik wil simpelweg gewoon Arabische, Roemeense, of Turkse vrouwen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 09:18 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Misschien je budget iets verhogen in plaats van “goedkope arbeidsmigranten” inhuren.
Dan ga je maar op sex vakantie.. nou ja, de Roemenen hebben vrij reizen binnen Eu dus daar geen beperkingen op.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik wil simpelweg gewoon Arabische, Roemeense, of Turkse vrouwen.
Zit je niet onwetend steeds Roma’s af te repelen?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Roma´s zien er anders uit.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zit je niet onwetend steeds Roma’s af te repelen?
Nee, kerel ik blijf hier, en juist in zo´n club kan men zien dat mensen van allerlei nationaliteiten prima samenleven, zowel man als vrouw.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan ga je maar op sex vakantie.. nou ja, de Roemenen hebben vrij reizen binnen Eu dus daar geen beperkingen op.
Welke voordelen? Noem er eens een paar.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 07:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kebabzaak op elke hoek, wollah.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welke voordelen? Noem er eens een paar.
Ik wil een smallere weg voor de bazen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voor Harvest ongetwijfeld; goedkope hoeren.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welke voordelen? Noem er eens een paar.
Dan is het huidige migratiesysteem niet erg geschikt. Je zou moeten pleiten voor een systeel waarbij enkel vrouwen zich aanmelden kunnen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |