abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:24:47 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220852407
quote:
Duitse scholen worstelen met groepsdruk door streng islamitische leerlingen

Duitse scholen krijgen steeds vaker te maken met religieuze conflicten rond streng islamitische leerlingen. Het gaat om druk op andere leerlingen, discussies over eten, kleding, vasten en lessen. In sommige gevallen weigeren leerlingen muziekonderwijs of negeren zij vrouwelijke docenten. Volgens betrokkenen gaat het niet om alle moslimleerlingen, maar om een kleine groep die veel invloed krijgt, meldt Der Spiegel.

Een schoolleider van een brede school in Noord-Duitsland zegt dat het klimaat op haar school sterk is veranderd. ‘Enkele moslimleerlingen beoordelen bij ons met grote felheid wat goed is en wat slecht, wat halal is en haram.’ Vroeger was de sfeer opener, maar volgens haar is dat voorbij.

Druk op kleding en eten
De schoolleider noemt voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. Meisjes zouden al in groep acht of de brugklas onder druk worden gezet over hun kleding. Ook kerstversiering in de klas kan tot verzet leiden. ‘In principe kan niemand een boterham met salami uitpakken, zonder dat daar een thema van wordt.’

Volgens haar durven veel leerlingen niet tegen de dominante groep in te gaan. Sommige meisjes zouden zelfs van school zijn gewisseld. De schoolleider zegt: ‘Een kleine groep leerlingen heeft ongelooflijk veel macht over een grote groep gekregen.’ Zij wil anoniem blijven, omdat het onderwerp gevoelig ligt en de reputatie van de school op het spel staat.

Geen landelijke cijfers, wel zorgen
Er zijn geen representatieve cijfers over de omvang van het probleem. Toch blijkt uit onderzoek dat veel scholen hiermee worstelen. Pedagogiekprofessor Margit Stein deed met andere onderzoekers een enquête onder bijna 700 schoolmaatschappelijk werkers en leraren. Een derde van de deelnemers meldde religieus gemotiveerde conflicten.

Volgens Stein gaat het vaak om spanningen tussen streng en minder streng praktiserende moslimleerlingen. Daarbij spelen onder meer ramadan, voedselregels en gebedstijden een rol. Ook meldde een kwart van de ondervraagden islamistische tendensen, zoals vrouwenhaat, queerhaat, antisemitisme en afwijzing van democratie en mensenrechten. Stein benadrukt: ‘Het is een kleine groep, die met haar gedrag het aanzien van veel moslimjongeren beschadigt.’

Sommige scholen proberen spanningen op te lossen met praktische afspraken. Op een gymnasium in Hamburg is een ‘ruimte van stilte’ ingericht. Leerlingen vanaf de negende klas kunnen daar in de middagpauze ontspannen, bidden of mediteren. Volgens de regels mag iedereen de ruimte tegelijk gebruiken, ongeacht geslacht, cultuur, religie of manier van gebruik.

https://nieuwrechts.nl/11(...)ampaign=Headliner.nl
Ik heb daar in Nederland nog niet zo veel van meegenkregen, behalve als onderwerpen worden behandeld over de Holocaust waar ze niks van willen weten, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het hier heel veel anders is.

Opnieuw een zorgpunt voor de westerse samenleving dus, die vanuit deze hoek dus steeds meer druk ondervindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 21-05-2026 09:57:54 ]
pi_220852450
Zeer kleine delen van groepen verpesten dingen.
Die paar mafketels moet je gewoon aanpakken.

Dat gaat op voor moslims, maar ook die nazi NL racistische groepen die overal ellende schoppen.
Aanpakken die kleine groepen criminelen.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:57:37 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220852851
Dat schors je die groep toch gewoon?

In menig land kan je gewoon in een speciale klas worden gezet met andere leerlingen die op het verkeerde pad zijn gezet ter heropvoeding.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220852896
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:57 schreef Mikeytt het volgende:

In menig land kan je gewoon in een speciale klas worden gezet met andere leerlingen die op het verkeerde pad zijn gezet ter heropvoeding.
Verkeerde pad? Dit is toch gewoon de cultuur? Vrouwen gelijk aan de geit en hop: terug naar het stenen tijdperk.
pi_220852900
Oh nee. Had iemand dit toch maar aan kunnen zien komen.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:02:12 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220852943
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Verkeerde pad? Dit is toch gewoon de cultuur? Vrouwen gelijk aan de geit en hop: terug naar het stenen tijdperk.
Neen. Als dit "gewoon de cultuur" was, dan had een kleine groep geen groepsdruk hoeven uitoefenen op de grotere groep. En ook dan, als er aspecten van een cultuur schadelijk zijn, moeten deze veranderen.

We moeten in het westen echt eens af van het negatieve beeld dat we hebben van heropvoeding.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:03:52 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220852975
Volgens Timmermans hoorde de Islam bij Europa, dus ja, dit hoort er dan ook bij.
pi_220853012
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:24 schreef Tengano het volgende:
met grote felheid wat goed is en wat slecht, wat halal is en haram.
.
pi_220853047
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:03 schreef Richestorags het volgende:
Volgens Timmermans hoorde de Islam bij Europa, dus ja, dit hoort er dan ook bij.
Al 2000 jaar ook he? Volgens hem....
_O-
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:14:02 #10
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220853055
Ach Duitsland :')
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:15:04 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220853065
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:03 schreef Richestorags het volgende:
Maar liefst zo´n 2000 jaar! _O-

Edit; Toine51 was me al voor. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 10:18:17 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220853083
Wir schaffen das!
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220853084
Jeetje wat vreemd. Niemand die dit aan zag komen. Niemand die ons hiervoor heeft gewaarschuwd.
Dit probleem moet opgelost worden. Misschien even uitnodigen voor een bakje thee?
pi_220853099
quote:
Sommige scholen proberen spanningen op te lossen met praktische afspraken. Op een gymnasium in Hamburg is een ‘ruimte van stilte’ ingericht. Leerlingen vanaf de negende klas kunnen daar in de middagpauze ontspannen, bidden of mediteren. Volgens de regels mag iedereen de ruimte tegelijk gebruiken, ongeacht geslacht, cultuur, religie of manier van gebruik.
In werkelijkheid gaan de strenggelovigen natuurlijk niet accepteren dat er iemand tot andere goden komt bidden in "hun" ruimte.
pi_220853105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:27 schreef bianconeri het volgende:

Dat gaat op voor moslims, maar ook die nazi NL racistische groepen die overal ellende schoppen.
Ja jou kennen we inmiddels wel. Het gaat hier over een zeer extremistische club moslims die het onderwijs en onze normen en waarde ondermijnen. Maar die veroordeel jij nooit.

Bianconeri; ‘Zeer kleine delen van een groep moslims’ vs. ‘Nazi NL racistische groepen’
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220853112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja jou kennen we inmiddels wel. Het gaat hier over een zeer extremistische club booslims die het onderwijs en onze normen en waarde ondermijnen. Maar die veroordeel jij nooit.

Bianconeri; ‘Zeer kleine delen van een groep moslims’ vs. ‘Nazi NL racistische groepen’
Beiden zijn een zeer kleine groep, gelukkig.
En hoe klein ook, aanpakken die hap.

Ik veroordeel de criminelen constant, dus wat is je punt?
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:23:52 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853118
Wel even een pluspuntje; we zitten al bij post 17 en Israel heeft nog steeds de schuld niet gekregen.
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:27:28 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853158
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:22 schreef bianconeri het volgende:
Beiden zijn een zeer kleine groep, gelukkig.

Ik veroordeel de criminelen constant, dus wat is je punt?
Denk je dat die ouders waarvan deze streng islamitische kinderen zijn daar wel begrip voor kunnen opbrengen, of anders wellicht hun islamitische achterban?

Hoe groot acht jij de kans dat ze zo'n besluit van de school zullen steunen en accepteren?

En bij wie zouden deze streng islamitische kinderen hun ideeen over de wereld hebben opgedaan over wat "goed en slecht" (halal en haram) is. Zou dit misschien van de ouders kunnen komen denk jij?
pi_220853185
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Neen. Als dit "gewoon de cultuur" was, dan had een kleine groep geen groepsdruk hoeven uitoefenen op de grotere groep. En ook dan, als er aspecten van een cultuur schadelijk zijn, moeten deze veranderen.

We moeten in het westen echt eens af van het negatieve beeld dat we hebben van heropvoeding.
Ga eens naar het buitenland. Bezoek dergelijke culturen en kom erachter dit soort praktijken daar gewoon de norm zijn. Is dat erg? Nee, wat mij betreft niet. Wat ze in Pakistand doen moeten ze lekker zelf weten. Maar vervolgens in Nederland overal elkaar vallen omdat het ons zogenaamd ineens overkomt is natuurlijk wel heel naïef.

Ik blijf erbij: mensen helpen in nood: graag. Blenden alle culturen altijd en overal samen? Nee. Het is niet voor niks dat ze elkaar al jarenlang de kop inslaan in dergelijke landen.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 10:30:17 #20
441859 crew  Lenny77
pi_220853191
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:23 schreef Tengano het volgende:
Wel even een pluspuntje; we zitten al bij post 17 en Israel heeft nog steeds de schuld niet gekregen.
Het is de schuld van Israël !!111!!!11!1
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220853212
Maar geen sprake van Islamisering allen.
pi_220853257
Ik meende dat er iets meer dan 1 miljoen Syriërs in Duitsland zijn komen wonen in een paar jaar tijd. Die zullen wel de meeste problemen veroorzaken.

Daarmee vergeleken zijn de vele Turkse Duitsers nog hele beschaafde westerse burgers.
٩๏̯͡๏)۶
pi_220853263
Moslims zien simpelweg hun kansen en pakken ze. Zonder twijfel en mededogen.

In plaats van daar over te klagen, zou je ook jezelf de vraag kunnen stellen;

"Waarom verdedigen we onszelf niet..?"

Ja, ik stel mezelf die vraag ook regelmatig. Ik denk dat het antwoord is dat de Nederlander (en West-Europeaan in het algemeen) niet zo actiebereid is. Een volle koelkast en een Netflix abonnement zijn genoeg om mensen op de bank te laten zitten. Pas als we straks verplicht in de moskee zitten gaat het lampje pas branden...
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:38:20 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220853277
quote:

[..]

Op dit gebied kunnen we idd wel eens iets van je favoriete land leren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:38:57 #25
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220853279
quote:

[..]

Dit is wel hoe landen als Syrië, Afghanistan en Libië uiteindelijk zijn gevallen, maar dan in het klein.

Je hebt een overwegend islamitische bevolking en een klein groepje radicalen. De stille meerderheid verzet zich niet en laat het kleine groepje radicalen zonder slag of stoot de boel overnemen. In Europa is kritiek op de Islam een absoluut taboe, dus niet vreemd dat het groepje radicalen zich gesterkt voelt. Zolang ze maar niet dreigen met aanslagen wordt hun in de praktijk geen strobreed in de weg gelegd.
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:42:14 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853335
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:33 schreef DobbyDobby het volgende:
Maar geen sprake van Islamisering allen.
Dit is gewoon een vorm van sharia; je eigen normen en waarden opdringen en afdwingen aan je omgeving. Maar je zou het ook bully gedrag kunnen noemen. Je valt andere mensen immers gewoon lastig met jouw ideeen door ze proberen af te dwingen.

En deze dwingelandij heeft dan ook weinig met vrijheid te maken, of elkaar vrij te laten of te respecteren; iets wat ook minder past bij deze religieuze stroming.

En in dit artikel wordt nog niet gesproken over geweld. Maar ook dat wordt door deze groep gebruikt op het moment dat ze zaken in de westerse samenleving zien die volgens hen niet halal cq ok zijn. Dat filmpje wat laatst in een ander topic stond is daar wel een voorbeeld van. Daar krijgt een westers jongetje die geen standaard heteroseksuele aard heeft een afstraffing terwijl hij nederig op zijn knieen moet zitten. Next level dus. Maar alles heeft een begin. En de gang van zaken op deze scholen is eigenlijk al verder dan een pril begin.

Hier nog even dat filmpje voor de mensen die het wellicht gemist hebben.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:44:39 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220853367
quote:
4s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:38 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Dit is wel hoe landen als Syrië, Afghanistan en Libië uiteindelijk zijn gevallen, maar dan in het klein.

Je hebt een overwegend islamitische bevolking en een klein groepje radicalen. De stille meerderheid verzet zich niet en laat het kleine groepje radicalen zonder slag of stoot de boel overnemen. In Europa is kritiek op de Islam een absoluut taboe, dus niet vreemd dat het groepje radicalen zich gesterkt voelt. Zolang ze maar niet dreigen met aanslagen wordt hun in de praktijk geen strobreed in de weg gelegd.
Aanslagen en terrorisme zijn uitwassen. Heel vervelend, maar niet het hoofdprobleem. Het is veel erger dat al die andere conservatief religieuze waarden die aan de islam kleven zo makkelijk genormaliseerd worden zoals (gescheiden) gebedsruimtes op scholen.
pi_220853440
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Aanslagen en terrorisme zijn uitwassen. Heel vervelend, maar niet het hoofdprobleem. Het is veel erger dat al die andere conservatief religieuze waarden die aan de islam kleven zo makkelijk genormaliseerd worden zoals (gescheiden) gebedsruimtes op scholen.
Omdat ze allemaal bang zijn.
pi_220853449
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:27 schreef Tengano het volgende:

[..]
Denk je dat die ouders waarvan deze streng islamitische kinderen zijn daar wel begrip voor kunnen opbrengen, of anders wellicht hun islamitische achterban?

Hoe groot acht jij de kans dat ze zo'n besluit van de school zullen steunen en accepteren?

En bij wie zouden deze streng islamitische kinderen hun ideeen over de wereld hebben opgedaan over wat "goed en slecht" (halal en haram) is. Zou dit misschien van de ouders kunnen komen denk jij?
Dat kan best van de ouders komen ja, maar wat boeit dat verder voor dit?
pi_220853458
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:42 schreef Tengano het volgende:

Hier nog even dat filmpje voor de mensen die het wellicht gemist hebben.

Dat kind is piepklein en jong en weet nu al dat hij echt biseksueel is :') :') :')
Sure _O-

(en voor extreem rechts komt janken: Ja, die andere vent moet opgepakt worden en opgesloten)
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:02:26 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:00 schreef bianconeri het volgende:
Dat kan best van de ouders komen ja, maar wat boeit dat verder voor dit?
quote:
quote:
gewoon :+
pi_220853474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:02 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
[..]
gewoon :+
Ja, criminelen aanpakken is gewoon toch?
pi_220853519
Wanneer moslims steeds meer in de meerderheid gaan raken (wat gaat gebeuren op termijn, zie demografische trends) zul je dit in de hele samenleving gaan zien.

Er wordt al 25-30 jaar voor gewaarschuwd maar men wil niet luisteren en blijft dit gevaar maar importeren. Tot het te laat is. Er zijn notabene al invloedrijke personen geweest uit het Midden-Oosten die hebben beweerd dat Europa verkeerd bezig is en zijn eigen ondergang importeert. Vele landen uit die regio hebben het lot al ondergaan waarbij de moslims de boel hebben overgenomen.

[ Bericht 32% gewijzigd door DeVerzamelaar op 21-05-2026 11:23:53 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:18:25 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853531
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wanneer moslims steeds meer in de meerderheid gaan raken (wat gaat gebeuren op termijn, zie demografische trends) zul je dit in de hele samenleving gaan zien.
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:18:53 #35
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220853537
Mooi. Vrijheid van keuze toch?
Of geldt dat alleen voor lgbtp-ers?
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220853556
quote:
Deze beelden heb ik ook al in Nederland gezien.
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:32:21 #37
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220853694
Radicale islam = nazisme anno 2026. Daar worden we continu voor gewaarschuwd, dagelijks zien we de excessen daarvan maar we blijven ziende blind en horende doof. Uberhaupt streng gelovigen: :r :r :r
"Hoka Hey!"
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:33:10 #38
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220853706
Zie hier het gevaar van de islam nogmaals onderstreept worden. De talrijke naïeve mongolen ook hier die roepen: "Jullie zijn angstig en stellen je aan!", "Het percentage moslims in Nederland is maar 6%!", "we moeten respect voor elkaar hebben!". Moeten eens fucking wakker worden!

Dit is hoe moslims werken. Een (zogenaamd) minieme groep moslims legt zijn/haar wil op aan de rest van de groep dmv intimidatie en als mensen daar tegenin gaan schreeuwen ze "discriminatie!". Hierbij geholpen door naïeve deugkneuzen die op 1 of andere manier blind zijn voor het feit dat ze dingen aan het verdedigen zijn die lijnrecht op de denkbeelden staan die we als moderne humanistische maatschappij hebben. En de zogenaamde "gematigde" moslims vinden het prachtig. :')

Ik vraag me af of we hier ooit wakker gaan worden. Ik denk het niet. :r

Ow en discriminatie op basis van geloofsovertuiging bestaat in mijn ogen niet. Discriminatie kan alleen op basis van onveranderbare kenmerken als: huidskleur, geslacht, seksuele voorkeur, handicaps/ziekte, leeftijd etcetera.

Geloven kies jezelf voor. Ik hoef me daar op geen enkele manier aan aan te passen. Fuck jouw aparte gebedsruimte! Fuck jouw halal/koosjer eten! Fuck jouw belastingvoordelen! Fuck jouw gejank! Doe dat gewoon lekker in je eigen huis/kring, zodra je de openbare ruimte hiermee gaat vervuilen spuug ik op jullie paupers!

[ Bericht 21% gewijzigd door RealistAtheist op 21-05-2026 11:39:36 ]
pi_220853749
Importeer derde wereld land cultuur, krijg derde wereld land cultuur.
pi_220853756
quote:
13s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:20 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Deze beelden heb ik ook al in Nederland gezien.
De kikkers in de pan vinden dat het allemaal wel meevalt helaas.
pi_220853791
Stapje voor stapje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:39:44 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220853793
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:33 schreef RealistAtheist het volgende:
Zie hier het gevaar van de islam nogmaals onderstreept worden. De talrijke naïeve mongolen ook hier die roepen: "Jullie zijn angstig en stellen je aan!", "Het percentage moslims in Nederland is maar 6%!", "we moeten respect voor elkaar hebben!". Moeten eens fucking wakker worden!

Dit is hoe moslims werken. Een (zogenaamd) minieme groep moslims legt zijn/haar wil op aan de rest van de groep dmv intimidatie en als mensen daar tegenin gaan schreeuwen ze "discriminatie" hierbij geholpen door naïeve deugkneuzen die op 1 of andere manier blind zijn voor het feit dat ze dingen aan het verdedigen zijn die lijnrecht op de denkbeelden staan die we als moderne humanistische maatschappij hebben. En de zogenaamde "gematigde" moslims vinden het prachtig. :')

Je moet eens terugzien hoe lang ze met Mao wegliepen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220853800
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:57 schreef Mikeytt het volgende:
Er gloort een sprankje hoop.
  Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 11:45:14 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220853812
In hoeverre mag religie bepalen aan welke lessen op school je wel en niet meedoet? Als het een openbare school is mogen zij het curriculum deels bepalen en als je het er niet mee eens bent zoek je lekker een andere school. En als die school in Duitsland niet bestaat, misschien is Duitsland dan niet het beloofde land voor jou.

Dat geldt voor alle religieuzen overigens. Als zij geen muziekonderwijs willen dan zoeken ze maar een school waar dat buiten curriculum valt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 11:47:53 #46
pi_220853824
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:33 schreef RealistAtheist het volgende:

Dit is hoe moslims werken. Een (zogenaamd) minieme groep moslims legt zijn/haar wil op aan de rest van de groep dmv intimidatie en als mensen daar tegenin gaan schreeuwen ze "discriminatie!". Hierbij geholpen door naïeve deugkneuzen die op 1 of andere manier blind zijn voor het feit dat ze dingen aan het verdedigen zijn die lijnrecht op de denkbeelden staan die we als moderne humanistische maatschappij hebben. En de zogenaamde "gematigde" moslims vinden het prachtig. :')

Ow en discriminatie op basis van geloofsovertuiging bestaat in mijn ogen niet. Discriminatie kan alleen op basis van onveranderbare kenmerken als: huidskleur, geslacht, seksuele voorkeur, handicaps/ziekte, leeftijd etcetera.

Geloven kies jezelf voor. Ik hoef me daar op geen enkele manier aan aan te passen. Fuck jouw aparte gebedsruimte! Fuck jouw halal/koosjer eten! Fuck jouw belastingvoordelen! Fuck jouw gejank! Doe dat gewoon lekker in je eigen huis/kring, zodra je de openbare ruimte hiermee gaat vervuilen spuug ik op jullie paupers!
Of iets discriminatie is hangt geheel af van de context en de relevantie. Kritiek op hautain gedrag is geen discriminatie. Een religieuze uiting verbieden die niet té gezichtsbedekkend is vind ik dat wel, bijvoorbeeld.
  Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 11:49:17 #47
pi_220853827
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:36 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De kikkers in de pan vinden dat het allemaal wel meevalt helaas.
De algehele conservativisering van de samenleving valt helemaal niet mee, dat wil ik bij dezen even benadrukken. Dat drijft mensen ook verder uit elkaar.

De manier waarop jongeren veelal een conservatievere islamstroming aanhangen dan 20 jaar terug is daar een lichtend voorbeeld van
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:53:24 #48
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220853849
quote:
De verontwaardiging van de moslim dat iemand niet naar zijn pijpen danst. :o
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:54:30 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:53 schreef Zoddie het volgende:
De verontwaardiging van de moslim dat iemand niet naar zijn pijpen danst. :o
Het kwam op mij meer over als bully gedrag.
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:58:11 #50
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220853872
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het kwam op mij meer over als bully gedrag.
Bully gedrag zou ik nog snappen dat hij zijn wil op andere legt door agressie te tonen, maar die man komt niet aggressief over op de vrouw maar wel verontwaardigd.
Alsof hij het totaal niet snapt, het niet in zijn hoofd komt dat andere mensen misschien niets te maken hebben met hem en zijn Ramadan.
Dat is pure narcisme en main character syndroom.
pi_220853910
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
In hoeverre mag religie bepalen aan welke lessen op school je wel en niet meedoet? Als het een openbare school is mogen zij het curriculum deels bepalen en als je het er niet mee eens bent zoek je lekker een andere school. En als die school in Duitsland niet bestaat, misschien is Duitsland dan niet het beloofde land voor jou.

Dat geldt voor alle religieuzen overigens. Als zij geen muziekonderwijs willen dan zoeken ze maar een school waar dat buiten curriculum valt.
Goddienst sowieso verbieden op scholen. Openbare scholen zal enorm schelen.
pi_220853921
De oplossing is echter eenvoudig. Gewoon nog meer moslims importeren.

What could possibly go wrong?
pi_220853982
quote:
quote:
Toch blijkt uit onderzoek dat veel scholen hiermee worstelen. Pedagogiekprofessor Margit Stein deed met andere onderzoekers een enquête onder bijna 700 schoolmaatschappelijk werkers en leraren. Een derde van de deelnemers meldde religieus gemotiveerde conflicten.
Ook meldde een kwart van de ondervraagden islamistische tendensen, zoals vrouwenhaat, queerhaat, antisemitisme en afwijzing van democratie en mensenrechten.
Noem het maar ''zeer kleine delen van groepen''. _O-
quote:
Ik veroordeel de criminelen constant
Zo zo.
Wat is er volgens jou dan precies crimineel aan islamitische leefregels?
  donderdag 21 mei 2026 @ 12:35:39 #54
396550 Richestorags
pi_220854219
Wir schaffen das.

Iedereen die zei dat het niet ging werken en destijds tot racist is verklaard heeft gelijk gekregen. En visionair (en volksmenner) Pim had destijds ook gelijk.
pi_220854251
Gewoon van school af gooien, opgelost.
  donderdag 21 mei 2026 @ 12:40:48 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220854259
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 12:35 schreef Richestorags het volgende:
Wir schaffen das.

Iedereen die zei dat het niet ging werken en destijds tot racist is verklaard heeft gelijk gekregen. En visionair (en volksmenner) Pim had destijds ook gelijk.
De grote fout die men ooit gemaakt heeft is denken dat moslims snel zouden 'verwestersen' en dat het een generatie later wel verwaterd zou zijn met die (streng) religieuze gebruiken. Wellicht kun je ze dat niet kwalijk nemen, ik zou in de jaren 60 of 70 misschien hetzelfde hebben gedacht.

In de praktijk blijkt dat veel niet-westerse nieuwkomers tot in den treure aan hun thuisland blijven hangen en niet zoals b.v. Nederlanders die naar Canada of Australie emigreerden, waarbij hun kinderen vaak al totaal geen binding meer met Nederland hadden.

Komt nog bij dat we maar zijn door blijven importeren waardoor die groepen steeds groter werden en er ook totaal geen noodzaak meer is om te integreren. Je kunt gewoon je hele leven in je eigen bubbel blijven hangen in Nederland.
pi_220854278
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:41 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Er gloort een sprankje hoop.
Volgens mij heeft niemand ooit anders gezegd of wel dan?
Ik heb altijd criminelen en illegalen veroordeeld.

Probleem is alleen dat mensen hier, waaronder jij, ELKE buitenlander en ELKE moslim als troep beschouwen.
Ik niet.
pi_220854296
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De grote fout die men ooit gemaakt heeft is denken dat moslims snel zouden 'verwestersen' en dat het een generatie later wel verwaterd zou zijn met die (streng) religieuze gebruiken. Wellicht kun je ze dat niet kwalijk nemen, ik zou in de jaren 60 of 70 misschien hetzelfde hebben gedacht.

In de praktijk blijkt dat veel niet-westerse nieuwkomers tot in den treure aan hun thuisland blijven hangen en niet zoals b.v. Nederlanders die naar Canada of Australie emigreerden, waarbij hun kinderen vaak al totaal geen binding meer met Nederland hadden.

Komt nog bij dat we maar zijn door blijven importeren waardoor die groepen steeds groter werden en er ook totaal geen noodzaak meer is om te integreren. Je kunt gewoon je hele leven in je eigen bubbel blijven hangen in Nederland.
Ah ja, vandaar de hele Nederlandse enclaves in bepaalde gebieden :')

Nederlanders passen zich absoluut niet aan. Het zijn alleen degenen die met bepaalde doelen dat wel doen.
Maar goed dat zijn ook mensen die andere dingen zoeken, niet die types die alleen maar janken over NL.
pi_220854414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 12:46 schreef bianconeri het volgende:
Ah ja, vandaar de hele Nederlandse enclaves in bepaalde gebieden
Sure, je hebt natuurlijk Nederlandse bejaarden die in hun enclave in Spanje alleen met hun eigen cluppie Heineken drinken.

Maar de jongere Nederlander integreert echt wel in het nieuwe land.

Helaas kunnen we dat van veel van onze Allahu Akbar roepende medelanders niet zeggen.
  donderdag 21 mei 2026 @ 12:56:18 #60
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220854444
quote:

[..]

Nederlanders passen zich absoluut niet aan. Het zijn alleen degenen die met bepaalde doelen dat wel doen.
Maar goed dat zijn ook mensen die andere dingen zoeken, niet die types die alleen maar janken over NL.
Ja al die 2e,3e en 4e generaties in Canada die spugen op Canada en geen Canadees genoemd willen worden maar Nederlander. :')
  donderdag 21 mei 2026 @ 12:57:54 #61
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220854455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 12:56 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ja al die 2e,3e en 4e generaties in Canada die spugen op Canada en geen Canadees genoemd willen worden maar Nederlander. :')
_O_
pi_220854461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 12:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens mij heeft niemand ooit anders gezegd of wel dan?
Ik heb altijd criminelen en illegalen veroordeeld.

Probleem is alleen dat mensen hier, waaronder jij, ELKE buitenlander en ELKE moslim als troep beschouwen.
Ik niet.
Ik ook niet.

ELKE buitenlander (van oorsprong/geboorte niet Nederlander) die er bewust voor zorgt dat het Nederlands sociaal stelsel om zeep wordt geholpen (uitkeringsvreters), die criminele activiteiten ontwikkelen en die er voor zorgen dat de Nederlandse cultuur naar de verdoemenis gaat (bv een Afriyie).

Dat zijn dus niet ALLE buitenlanders.

ELKE moslim die de Islam door onze strot probeert te duwen.

Dat zijn dus niet ALLE moslims.

Die 'ELKE' heb ik inderdaad een probleem mee. Maar dus niet 'ALLE', zoals jij suggereert.
pi_220854467
Nederlanders zijn in bijna alles beter en integreren valt daar ook zeker onder. We doen het tegenwoordig zelfs in eigen land. En uiteindelijk zullen we ook beter in islamitisch zijn (al wordt je daarmee snel slechter in al het andere).
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220854495
Mijn jongste zit in groep 7 en daar wordt door een select groepje (in dit geval Marokkaanse) jongetjes ook commentaar geleverd als iemand varkensvlees op brood heeft. Ook worden er door hen vaak dingen gezegd als: "God bestaat niet, Allah wel." Hierdoor mag er van de juf niet meer over het geloof gesproken worden want daar komt ruzie van.
pi_220854496
Ah de bekende kleine groep, die eigenlijk de hele groep is maar dat mag je niet zeggen.
Vakman pur sang
  donderdag 21 mei 2026 @ 13:04:33 #66
3542 Gia
User under construction
pi_220854497
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:24 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik heb daar in Nederland nog niet zo veel van meegenkregen, behalve als onderwerpen worden behandeld over de Holocaust waar ze niks van willen weten, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het hier heel veel anders is.

Opnieuw een zorgpunt voor de westerse samenleving dus, die vanuit deze hoek dus steeds meer druk ondervindt.
Mijn zoon heeft zwemles gegeven bij een reddingsbrigade. Daar zaten veel moslimjongetjes bij, omdat dat goedkope zwemles is waarschijnlijk. Het kwam daar vrij veel voor dat die jongens een vrouwelijke instructeur echt minachtten en dit ook zeiden: "Wij hoeven niet naar haar te luisteren, want het is een vrouw." Echt belachelijk.

Maar uit de OP blijkt al wat er gebeurt als zij in de meerderheid zijn. Nu is het op school, straks is het in de politiek en dan?
  donderdag 21 mei 2026 @ 13:10:06 #67
3542 Gia
User under construction
pi_220854517
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:04 schreef -Spring het volgende:
Mijn jongste zit in groep 7 en daar wordt door een select groepje (in dit geval Marokkaanse) jongetjes ook commentaar geleverd als iemand varkensvlees op brood heeft. Ook worden er door hen vaak dingen gezegd als: "God bestaat niet, Allah wel." Hierdoor mag er van de juf niet meer over het geloof gesproken worden want daar komt ruzie van.
Ik hoorde een keer twee kleine meisjes praten over hun geloof. Het ene meisje: Onze god heet Allah en hoe heet jullie god? Andere meisje, volgens mij mijn buurmeisje: Gewoon God.

Was wel grappig. Waren toen een jaar of 4 denk ik.
pi_220854532
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 12:56 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik heb oprecht nog nooit gehoord van een land waar ze last hadden van geëmigreerde Nederlanders. Die man is echt compleet gek.

[ Bericht 0% gewijzigd door DobbyDobby op 21-05-2026 13:17:39 ]
pi_220854540
quote:
Waarom hou je je kinderen in hemelsnaam op een school als dat? Snel wegwezen.
pi_220854586
quote:
Niks mis met commentaar. Dat kan je negeren.

Niks mis met 'niet over geloof praten in de klas'. Rekenen en taal is vele malen belangrijker.

Tenzij je school een geloofs grondslag heeft, dan wel. De kinderen die daar niet mee om kunnen gaan kunnen naar een andere school.

Het is allemaal niet zo moeilijk.
  donderdag 21 mei 2026 @ 13:23:55 #71
3542 Gia
User under construction
pi_220854603
quote:
Op de school van mijn buurmeisje verzorgt de school de lunch.
Uit de schoolgids:
quote:
De lunch bestaat uit belegde boterhammen (halal kipfilet, kaas, jam/chocoladepasta) en snackgroentes
Maar, je mag ook zelf een lunchtrommeltje meegeven. Maar dat moet wel aan voorwaarden voldoen:
quote:
Een gezonde lunchtrommel: brood (bij voorkeur volkoren), krentenbol, rauwkost en/of fruit.
En:
quote:
Houdbaarheid etenswaren: als het warm is op school worden bederfelijke vleeswaren afgeraden (ook in de winter wanneer de verwarming aan staat)
Op basis van deze regels mag mijn buurmeisje dus geen ham op haar broodje en is tegen haar moeder ook gezegd dat het niet respectvol is tegenover moslimkindjes. Oftewel: Geen vleeswaar op brood in de lunchtrommel en ham wordt door de school niet aangeboden uit respect voor moslim kinderen.
Waarom is er geen ham bij de schoollunch? Dat is toch normaal broodbeleg! Waarom wordt er wel rekening gehouden met moslims 'halal kipfilet', maar niet met niet-moslims die gewoon schouderham op hun brood willen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Gia op 21-05-2026 13:29:00 ]
pi_220854629
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Uit de schoolgids:
[..]
Maar, je mag ook zelf een lunchtrommeltje meegeven. Maar dat moet wel aan voorwaarden voldoen:
[..]
En:
[..]
Op basis van deze regels mag mijn buurmeisje dus geen ham op haar broodje en is tegen haar moeder ook gezegd dat dat niet respectvol is tegenover moslimkindjes.
Waarom is er geen ham bij de schoollunch? Dat is toch normaal broodbeleg! Waarom wordt er wel rekening gehouden met moslims 'halal kipfilet', maar niet met niet-moslims die gewoon schouderham op hun brood willen?
Dit land is echt compleet ziek en doorgeslagen. Echt niet te geloven. Buigen voor die walgelijke ideologie.
  donderdag 21 mei 2026 @ 13:29:41 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220854635
Het is ook allemaal puur gelul van die Marokkaantjes want als ze Marokko zo geweldig vinden zouden ze wel teruggaan.

Maar in Marokko zelf zitten ze ook niet te wachten op al dat straattuig uit West-Europa.
pi_220854639
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:32 schreef matspontius het volgende:
Radicale islam = nazisme anno 2026. Daar worden we continu voor gewaarschuwd, dagelijks zien we de excessen daarvan maar we blijven ziende blind en horende doof. Uberhaupt streng gelovigen: :r :r :r
Best ironisch dat de linkse stroming de aanjager en voorvechters waren van de ontkerkelijking in de jaren 60, nu zijn ze de aanjager van de islamisering en opkomst van religieus fascisme. Ik kan het echt niet begrijpen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 21 mei 2026 @ 13:38:43 #75
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220854667
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Best ironisch dat de linkse stroming de aanjager en voorvechters waren van de ontkerkelijking in de jaren 60, nu zijn ze de aanjager van de islamisering en opkomst van religieus fascisme. Ik kan het echt niet begrijpen.
Met name vrouwen en LHBTQ ook.
Bij hun loopt juist de grootste risico.

Als man veranderd er weinig voor me, voor vrouwen en LHBTQ, veel succes!
  donderdag 21 mei 2026 @ 13:39:04 #76
3542 Gia
User under construction
pi_220854668
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:28 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dit land is echt compleet ziek en doorgeslagen. Echt niet te geloven. Buigen voor die walgelijke ideologie.
Dit gaat langzaamaan steeds verder. Steeds maar weer: "och is toch een kleine moeite om daar rekening mee te houden." Ook in sommige bedrijfskantines is geen varkensvlees meer te krijgen als er veel moslims werken. Kleine moeite toch uit respect voor hun geloof. Iedereen mag halal kip en rundvlees eten, dus wat is het probleem?
Ik wil ook weleens een karbonaadje of een varkenshaasje!

Het volgende is dat er van de niet moslims verwacht gaat worden dat we niet eten onder de ogen van vastende moslims. Kleine moeite toch? Het wordt niet verboden, maar wordt dan als beschaafd gedrag beschouwd. Dat doe je gewoon niet! Dat begint de komende jaren met de werkplek, het OV enz.... en als de ramadan over een aantal jaar weer in de zomer valt, ook op de terrassen. Dat sluipt er langzaam in, want het is maar een kleine moeite. Een drankje mag dan nog wel, maar geen slok nemen als er moslims kijken.

Daarna is de kleding aan de beurt: geen korte broeken meer voor de dames, geen sexy jurkjes. Kleine moeite toch om daar rekening mee te houden?

Enz....
  donderdag 21 mei 2026 @ 13:42:17 #77
3542 Gia
User under construction
pi_220854691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:38 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Met name vrouwen en LHBTQ ook.
Bij hun loopt juist de grootste risico.

Als man veranderd er weinig voor me, voor vrouwen en LHBTQ, veel succes!
Gisteren zat er bij zo'n praatprogramma een homo te vertellen dat hij geholpen had in ter Apel. Hij had een gesprek gehad met een moslimman onder een boom en voelde zich daar helemaal geweldig door. In de toekomst is hij een van de eersten die ze de kop afsnijden, omdat hij homo is!
Normale mensen kunnen nog bekeren, of in elk geval in grote mate rekening houden met moslims, maar LHBTQ moet onderduiken.
pi_220854766
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit gaat langzaamaan steeds verder. Steeds maar weer: "och is toch een kleine moeite om daar rekening mee te houden." Ook in sommige bedrijfskantines is geen varkensvlees meer te krijgen als er veel moslims werken. Kleine moeite toch uit respect voor hun geloof. Iedereen mag halal kip en rundvlees eten, dus wat is het probleem?

Het volgende is dat er van de niet moslims verwacht gaat worden dat we niet eten onder de ogen van vastende moslims. Kleine moeite toch? Het wordt niet verboden, maar wordt dan als beschaafd gedrag beschouwd. Dat doe je gewoon niet! Dat begint de komende jaren met de werkplek, het OV enz.... en als de ramadan over een aantal jaar weer in de zomer valt, ook op de terrassen. Dat sluipt er langzaam in, want het is maar een kleine moeite. Een drankje mag dan nog wel, maar geen slok nemen als er moslims kijken.

Daarna is de kleding aan de beurt: geen korte broeken meer voor de dames, geen sexy jurkjes. Kleine moeite toch om daar rekening mee te houden?

Enz....
Beetje bij beetje sluipt het er in, langzaam kruipt die invasieve soort naar een meerderheid. Hoe dichter ze daar bij komen, hoe erger het gaat worden.

En laat de wegkijkende landverraders maar weer komen met hun gebruikelijk :') -reacties. Don't care. Blijf je kop maar in het zand stoppen.
  Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 13:56:19 #79
pi_220854767
Ik heb dat (wat hierboven wordt genoemd) zelf nog nooit ergens meegemaakt, maar dat zo'n school daarvoor buigt is natuurlijk nogal treurig.
pi_220854826
quote:

[..]

Enz....
Zo is het gegaan in Egypte, Iran, Libië, Libanon, maar West-Europa is zo ontzettend naïef/ onwetend, Het gaat elke keer net een stapje verder tot ze in de politiek zitten/ de meerderheid kunnen gaan vormen. Dan gaat het heel hard. In Engeland zie je dit al langzaam gebeuren. Complete politieke partijen, alleen gericht op Moslims. Ook hier met Denk al natuurlijk.

donderdag 21 mei 2026 @ 14:09:33 #81
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220854835
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:07 schreef DobbyDobby het volgende:
Zo is het gegaan in Egypte, Iran, Libië, Libanon, maar West-Europa is zo ontzettend naïef/ onwetend, Het gaat elke keer net een stapje verder tot ze in de politiek zitten/ de meerderheid kunnen gaan vormen. Dan gaat het heel hard. In Engeland zie je dit al langzaam gebeuren. Complete politieke partijen, alleen gericht op Moslims. Ook hier met Denk al natuurlijk.

[ afbeelding ]
Yup. Dit is ons voorland. Ging daar echt precies hetzelfde en is nog geen mensenleven lang terug gebeurd.

Brigitte Gabriel die als Christen uit haar eigen land moest vluchten en nog nooit van sharia had gehoord. Libanon, vroeger de parel van het midden Oosten met Christelijke roots, en nu ook een terroristennest.

En in een ander filmpje kun je al zien dat die Palestijnen ook hier gewoon binnenkomen. Sterker nog woden verwelkomd als je het aan mensen als Halsema en dergelijke overlaat.

Probleem is alleen dat wij tegen die tijd nergens meer naar toe kunnen vluchten.....

#herkenning

[ Bericht 9% gewijzigd door Tengano op 21-05-2026 14:18:48 ]
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:11:12 #82
396550 Richestorags
pi_220854844
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Klopt. De salami (van halal rundvlees uiteraard) tactiek.

En het is inderdaad overal gebeurd en we zien het live voor onze ogen weer gebeuren.

Ik herhaal voor alle wegkijkers Brigitte Gabriel. En anders heb je nog verhalen van Yazidi sprekers, prominente Turken, ex-moslims die de cult hebben verlaten etc.

quote:
When Lebanese Muslims and Palestinians declared jihad on Christians in 1975, we didn’t even know what that word meant. We had taken the Palestinians in, giving them refuge in our country, allowing them to study side by side with us in our schools and universities. We gave them jobs and shared our way of life with them. What started as political war spiraled very fast into a religious war between Muslims and Christians, with Lebanese Muslims joining the PLO fighting the Christians. We didn’t realize the depth of their hatred and resentment toward us as infidels. The more that Christians refused to get involved in the Palestinian-Israeli conflict and to allow the Palestinians to use Lebanon as a launching pad from which to attack Israel, the more the Palestinians looked at us as the enemy. Muslims started making statements such as “First comes Saturday, then comes Sunday,” meaning first we fight the Jews, then we come for the Christians. Christian presence, influence, and democracy became an obstacle in the Palestinians' fight against Israel. Koranic verses such as sura 5:51—"Believers, take not Jews and Christians for your friends. They are but friends and protectors to each other"—became the driving force in recruiting Muslim youth. Many Christians barely knew the Bible, let alone the Koran and what it taught about us, the infidels. We should have seen the long-simmering tension between Muslims and Christians beginning to erupt, but we refused to believe that such hatred and such animosity existed. America also failed to recognize this hatred throughout all the attacks launched against it, beginning with the marine barracks bombing in Beirut in 1983 all the way up to September 11, 2001. It was that horrible day that made Americans finally ask, What is jihad? And why do they hate us? I have a very simple answer for them: because you are “infidels.
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:14:44 #83
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220854857
"If you refuse to learn from history, you will end up repeating the same catastrophes."
pi_220854863
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:09 schreef Tengano het volgende:

[..]
Yup. Dit is ons voorland. Ging daar echt precies hetzelfde:

Brigitte Gabriel die als Christen uit haar eigen land moest vluchten en nog nooit van sharia had gehoord.

#herkenning

Jub. En dan noemt links je wappies, maar de recente geschiedenis wijst uit dat er al meerdere landen zijn gevallen en dat dit helemaal niet ondenkbaar is in West-Europa. Geef ze een vinger en ze pakken je hand.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Klopt. De salami (van halal rundvlees uiteraard) tactiek.

En het is inderdaad overal gebeurd en we zien het live voor onze ogen weer gebeuren.

Ik herhaal voor alle wegkijkers Brigitte Gabriel. En anders heb je nog verhalen van Yazidi sprekers, prominente Turken, ex-moslims die de cult hebben verlaten etc.
[..]

Jub. Maar blijven wegkijken met zijn allen. 2030 is wat te vroeg, maar deze kant gaat het wel op met de islamisering in West-Europa. Ze blijven maar aankomen. Als je al zo gefaald hebt als land met de integratie van de Marokkanen, moet je eerst dat probleem eens oplossen i.p.v. nieuwe problemen creëren/ het te vergroten.

donderdag 21 mei 2026 @ 14:17:37 #85
396550 Richestorags
pi_220854864
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:09 schreef Tengano het volgende:

[..]
Yup. Dit is ons voorland. Ging daar echt precies hetzelfde en is nog geen mensenleven lang terug gebeurd.

Brigitte Gabriel die als Christen uit haar eigen land moest vluchten en nog nooit van sharia had gehoord. Libnon, vroeger de parel van het midden Oosten met Christelijke roots, en nu ook een terroristennest.

En in een ander filmpje kun je al zien dat die Palestijnen ook hier gewoon binnenkomen. Sterker nog woden verwelkomd als je het aan mensen als Halsema en dergelijke overlaat.

#herkenning

Oh jij had haar ook al aangehaald. De Hirsi Ali van Libanon. En uiteraard woont ze nu ook in Amerika.
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:17:50 #86
3542 Gia
User under construction
pi_220854870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb dat (wat hierboven wordt genoemd) zelf nog nooit ergens meegemaakt, maar dat zo'n school daarvoor buigt is natuurlijk nogal treurig.
Ze heeft ook een knuffeltje van Winnie de Poeh, "Knorretje". Mag niet mee naar school.
pi_220854880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:17 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Jub. En dan noemt links je wappies, maar de recente geschiedenis wijst uit dat er al meerdere landen zijn gevallen en dat dit helemaal niet ondenkbaar is in West-Europa. Geef ze een vinger en ze pakken je hand.
[..]
Jub. Maar blijven wegkijken met zijn allen. 2030 is wat te vroeg, maar deze kant gaat het wel op met de islamisering in West-Europa.

[ afbeelding ]
En mocht dat plaatje waarheid worden, 10 jaar later is het een grote puinhoop hier en vragen ze zich af waarom. En dan is het vast weer de schuld van de Blanke, ook al zijn die er nauwelijks meer.
pi_220854884
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Ze heeft ook een knuffeltje van Winnie de Poeh, "Knorretje". Mag niet mee naar school.
Dit kan niet waar zijn mag ik hopen?
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:21:23 #89
3542 Gia
User under construction
pi_220854892
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:19 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dit kan niet waar zijn mag ik hopen?
Ik ben er niet bij geweest, maar ze heeft wel zo'n knuffeltje en haar moeder vertelde me dit.
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:25:11 #90
396550 Richestorags
pi_220854911
quote:

[..]
[..]
Jub. Maar blijven wegkijken met zijn allen. 2030 is wat te vroeg, maar deze kant gaat het wel op met de islamisering in West-Europa. Ze blijven maar aankomen. Als je al zo gefaald hebt als land met de integratie van de Marokkanen, moet je eerst dat probleem eens oplossen i.p.v. nieuwe problemen creëren/ het te vergroten.

[ afbeelding ]
Voormalige radicale imam over links. Hij doet veel interessante exposes.

quote:
When I was an extremist, Islamist, fundamentalist I would only vote left. Q: Why is that? A: I saw them as very stupid. I would fear the Conservatives because they come with principles. That's not someone they can brainwash. But the left, they have no values to begin with. I dare you to find one Islamist who votes Donald Trump. They never do it. They give their vote to the Leftist, who wants to run around in Pride parades. They want the Left to be busy with that.
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:26:09 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220854913
quote:

[..]
[..]

[ afbeelding ]
Ik snap die linkse club ook helemaal niet die het idee heeft dat er helemaal niks aan de hand is en dat het allemaal wel goed zal komen. Je hoeft toch geen helderziende of een Robert ten Broeke te zijn om te zien waar dit naar toe gaat.

Het regent gewoon van de red flags, iedere keer weer. En overal waar de islam opkomt geeft het problemen en dood en verderf. Waarom zou je dat als linksmens dan in hemelsnaam moeten willen :?
pi_220854944
Flikker ze allemaal eruit dombos.
Dan maar nazi, dan maar extreem rechts,

Hitler zou hier geen hele volksstammen neergooien met een iq van 60.. en mensen met een lager iq blijken sneller en vaker agressief te zijn he.
pi_220854959
quote:
Zeker. Maar als ouder heb je daar ook een rol in. Als je kind graag ham op zijn/haar brood wil dan geef je dat gewoon ook mee. Geen school kan je dat verbieden.
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:40:04 #94
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220854987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:35 schreef Montagui het volgende:
Zeker. Maar als ouder heb je daar ook een rol in. Als je kind graag ham op zijn/haar brood wil dan geef je dat gewoon ook mee. Geen school kan je dat verbieden.
Je zadelt dan wel je kind met een probleem op.
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:47:59 #95
24329 KNAK
ff w88,......
pi_220855032
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Het project 'Europa':

-Het weghalen van grenzen, waarmee dus ook het nationalisme, de cultuur, gewoontes en identiteit verdwijnen.

-Geforceerde migratie middels open grenzen, verdragen en doelbewust beleid.

-De invoering van de euro, waarmee ook een stukje identiteit wordt weggehaald.

-Het centraliseren van de macht naar Brussel, waardoor landen op wat low-level-klootjesvolkwetjes en regeltjes na niets meer te vertellen hebben over hun eigen (onder)gang van zaken.

-Keihard zero-tolerancebeleid om elke vorm van nationalisme te bestrijden of te verbieden... Propaganda sinds halverwege de vorige eeuw om diversiteit te promoten/bevorderen, vanuit elke hoek tot in elke huiskamer en elk schoollokaal. In de jaren 90 heb ik, toen als inwoner van Den Haag dat zelf mogen meemaken

En het lijstje kan nog wel zo doorgaan...

De politiek doet sowieso niets, omdat dit beleid niet in Den Haag bepaald wordt. Voor de bühne maakt de rechterkant er een "benoem-het-probleem"-feestje van, zoals ze dat al lange tijd doet. En als ze wat terrein mogen winnen, trekken ze zich weer terug naar het midden (zoals we dat bijvoorbeeld zagen bij de uitspraken over de 'rode lijn' tijdens de protestacties; Jette ging daar lekker los,.. en nu die trekpop MP is en van Baarle hem er op aansprakwat Jette die dag allemaal zei,... ). En links trekt zich alleen maar af op de demografische veranderingen.

Maar... er is een lichtpuntje. :)
Over een paar generaties weten we niet beter. Kijk nu eens naar de klaslokalen, de peuterscholen... Die ene blonde knul in de klas groeit op in deze situatie en weet niet beter. De oude generatie met de herinneringen valt weg. Wat overblijft is een 100% divers Europa, volledig verwaterd. Het is precies zoals de Britten dat vroeger ook zo goed deden: verdeel en heers. Want een verdeeld volk is immers makkelijker te overheersen dan een nationalistisch volk.
Mai pben rai~!
pi_220855050
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:40 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hoe jonger ze wakker worden en inzien wat het échte gevaar is en wie de échte vijand is, hoe beter.
pi_220855066
ook in Texas zijn ze het zat

twitter
.
pi_220855069
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik snap die linkse club ook helemaal niet die het idee heeft dat er helemaal niks aan de hand is en dat het allemaal wel goed zal komen. Je hoeft toch geen helderziende of een Robert ten Broeke te zijn om te zien waar dit naar toe gaat.

Het regent gewoon van de red flags, iedere keer weer. En overal waar de islam opkomt geeft het problemen en dood en verderf. Waarom zou je dat als linksmens dan in hemelsnaam moeten willen :?
Ik snap er ook geen klote van. Een homo/transgender die voor de Islam is. Eerste wat ze doen is zeggen bedankt voor jullie hulp, nu de zee in graag. Verder kunnen mensen niet uit elkaar staan. Toch denkt links dat het allemaal kan.
pi_220855074
Ondertussen in amsterdam deze moslim meneer;

''Witte mensen kunnen niet je vrienden zijn''.

Let wel, dit is geen ''jongeren tuig'', maar een ''amsterdamse'' ''politicus''.

Vind jij dit een crimineel @bianconeri ?
  donderdag 21 mei 2026 @ 15:00:36 #100
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220855099
quote:
4s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:

Vind jij dit een crimineel @:bianconeri ?
Gestopt met lezen na:

Ozan Türkdogan, lijsttrekker van de Anti-Racistische Moslimpartij (ARMP) in Amsterdam.....
  Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 15:00:40 #101
pi_220855101
quote:

Past naadloos in de trend van algeheel conservativisme ja.
pi_220855116
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Past naadloos in de trend van algeheel conservativisme ja.
Nou nou nou. Dit is wel wat extremer. Dit is gericht tegen de Nederlanders.
pi_220855130
quote:

Dit klinkt niet heel gezond.
pi_220855134
quote:
"Treurig" is niet echt een woord wat de lading dekt he. Eerder zorgwekkend.
  donderdag 21 mei 2026 @ 15:09:34 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_220855140
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:07 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dit klinkt niet heel gezond.
Dat soort mensen zijn dan ook krankzinnig, maar het is nog krankzinniger dat zo'n misbaksel gewoon politiek mag bedrijven in dit land.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220855154
quote:

[..]

Enz....
De kikker in de pan zag dat het goed was - aldus user Hexagon.
  donderdag 21 mei 2026 @ 15:11:39 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220855157
Niets aan deze "incidenten" is nieuw, alles is al jaren bekend, er zijn alleen nog steeds mensen die het lef hebben het te ontkennen.

Decennia rassiest roepen tegen iedereen die wel het verstand en inzicht had om in te zien waar het heen zou gaan, wees trots op jezelf, je weet wie je bent.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 15:13:35 #108
pi_220855174
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:04 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nou nou nou. Dit is wel wat extremer. Dit is gericht tegen de Nederlanders.
Nouja, tegen alle ongelovigen.
  Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 15:14:09 #109
pi_220855177
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat soort mensen zijn dan ook krankzinnig, maar het is nog krankzinniger dat zo'n misbaksel gewoon politiek mag bedrijven in dit land.
Tsja, partijen verbieden mag nu eenmaal niet zo snel hier.
  donderdag 21 mei 2026 @ 15:15:20 #110
117098 Hathor
Effe niet
pi_220855183
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik kan zoiets niet eens een partij noemen, eerder een sekte.
  donderdag 21 mei 2026 @ 15:16:51 #111
3542 Gia
User under construction
pi_220855189
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De kikker in de pan zag dat het goed was - aldus user Hexagon.
Het is weer de tijd van de schoolreisjes. Vroeger gingen er altijd tassen vol broodjes ham en kaas mee. En die werden ook geruild in de bus. Het zal me niets verbazen als de ouders tegenwoordig een brief krijgen met het verzoek om rekening te houden met de moslimkindjes en geen varkensvlees op de broodjes te doen. Hoef je natuurlijk geen gehoor aan te geven, maar mensen willen nu eenmaal deugen en je wilt niet dat je kind erop aangekeken wordt. Het is echt bizar!! Waarom?

Er is niks mis met varkensvlees. Juist erg lekker. Lekkerder dan schaap, vind ik.
pi_220855196
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als je dit als Christen in een Islamitisch land zegt ben je binnen een uur dood. En nog terecht ook.
pi_220855201
quote:

[..]
Dan moet daar maar eens wat aan gedaan worden. Dit soort lui mogen helemaal geen podium hebben.
pi_220855213
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:40 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wordt ie hard van.
pi_220855216
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:13 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Waarom hou je je kinderen in hemelsnaam op een school als dat? Snel wegwezen.
Ik heb dat overwogen maar er zijn andere aspecten die ook meewegen. Voor nu vind ik het belangrijk en het fijnst voor haarzelf dat ze gewoon op deze school blijft.

Het is een Montessori-school btw. De moslim-kindjes komen uit de wijkagent waarin de school staat.
pi_220855232
quote:

quote:
Wij moeten af van het idee dat we gasten zijn, we zijn eigenaren.
zegt ie.

Zo zo dat zijn toch wel even uitspraken en dit is een politicus.
pi_220855268
quote:

Waarom is dat relevant?

Het enige criminele wat hij zo te zien zegt (ken hem verder niet) is een antisemitistische opmerking.
  donderdag 21 mei 2026 @ 15:41:37 #118
396550 Richestorags
pi_220855371
quote:

[..]
Het punt is dat de linkse broeders hier nooit enige ophef over maken.
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 15:49:05 #119
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220855417
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waarom is dat relevant?

Het enige criminele wat hij zo te zien zegt (ken hem verder niet) is een antisemitistische opmerking.
Het is natuurlijk hilarisch dat iemand van de "anti moslims racisme" partij zo'n racistische opmerking maakt..naast het antisemitisme
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220855440
Historisch gezien had eigenlijk alleen Vlad de Spiezer van Wallachije de oplossing voor het oprukkende moslimprobleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Weltschmerz op 21-05-2026 21:09:18 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220855659
quote:

Goh, waarom integreren veel moslims toch zo slecht in NL.....?
  donderdag 21 mei 2026 @ 16:28:46 #122
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220855678
quote:

Het meest problematische vind ik dat "witte ongelovigen" totaal geen weet hebben dat dit gewoon letterlijk terug te vinden is in de koran. Deze man bedenkt dit dus niet zelf, dit is wat de koran letterlijk voorschrijft en wat je imam je ook zal gebieden.

Maar vanuit totale onwetendheid denkt de naive witteling dat dit vast om een extremist moet gaan, maar niets is minder waar. Dit is gewoon een trouwe moslim die zich aan de geboden van zijn koran houdt. En zo zijn er nog veel meer antisociale geboden in de koran waar de gemiddelde witteling totaal geen benul van heeft en zich liever verlaat op zijn onderbuik dat het in dat soort gevallen ongetwijfeld om een extremist moet gaan.

In plaats van je onderbuik het woord te laten doen, kun je ook eens een keer wat moeite doen en onderzoeken wat er echt in die koran staat in plaats van dingen maar zelf te blijven aannemen of je laten voorliegen door iemand die er belang bij heeft dat jij vooral zo onnozel blijft.
pi_220855800
Het grote probleem is dat ze zich niet (meer) willen aanpassen.

Rare is als we het doen in hun landen op onze manier, zo dan zijn de rapen gaar...

Ze meten met 2 maten. Of wij zijn te tolerant geworden. Bukken is gemakkelijker dan terug slaan.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220855828
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is natuurlijk hilarisch dat iemand van de "anti moslims racisme" partij zo'n racistische opmerking maakt..naast het antisemitisme
“Hilarisch” is natuurlijk het verkeerde woord. Laten we eens beginnen met het woord zorgwekkend te gebruiken.
pi_220855838
quote:

Die laatste groep die je aanhaalt heeft toch echt aanzienlijk minder te melden dan die eerste groep.

Rechts extremisme is volgens velen al een groot dingetje sinds fortuyn in 2002, de aivd bemoeit zich er ook geregeld mee. Maar kan nou niet echr zeggen dat deze kaalkopjes nou echt een gevaar vormen.

Van extremistische moslims is de afgelopen 20 kaar wel degelijk gebleken dat dit een groot gevaar is en dat begint idd met dit soort dingen op jongere leeftijd.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 17:09:04 #126
236264 crew  capricia
pi_220855844
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:07 schreef 111210 het volgende:

[..]
Die laatste groep die je aanhaalt heeft toch echt aanzienlijk minder te melden dan die eerste groep.

Rechts extremisme is volgens velen al een groot dingetje sinds fortuyn in 2002, de aivd bemoeit zich er ook geregeld mee. Maar kan nou niet echr zeggen dat deze kaalkopjes nou echt een gevaar vormen.

Van extremistische moslims is de afgelopen 20 kaar wel degelijk gebleken dat dit een groot gevaar is en dat begint idd met dit soort dingen op jongere leeftijd.
Ja. Moslimextremisme staat al jaren op nummer 1 in het dreigingsbeeld.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 17:23:54 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220855978
quote:
Rond groep 7 was bij mijn zoon ook een hoop gedonder. Bijna al zijn vriendjes waren jongetjes met een islamitische achtergrond en zo rond 9, 10 jaar begon de bewustwording van verschillen. Er ontstond echt een tweedeling tussen de jongetjes van seculiere ouders (een van die jongetjes is nog steeds zijn beste vriend) en de jongetjes van streng traditionele ouders.

En die laatste groep begon dus te stieren en dingen te eisen zoals dat het niet "respectvol" was dat hij tijdens de Ramadan at, of dat hij boterhamworst op brood had. Hij is een keer klem gezet tegen een muur door vijf jongetjes terwijl ze zijn Armeense kruisje van zijn nek probeerden te trekken want dat was ook niet "respectvol".

Het kookte over tijdens een rel over met ondergoed aan willen douchen na de gym, want toen bleek dat er veel meer kinderen last hadden van het geëis en geïntimideer van die groep. Eerst probeerde de school het altijd zo te draaien dat er sprake was van een tweezijdig conflict bij elk kind dat erover klaagde. Dus toen was de oplossing ook dat er niet meer gesproken werd over geloof of regels voor iemand zelf of een ander. Het fijnste was trouwens dat de seculiere Turkse ouders zich lieten horen want dan kon er niet geroepen worden dat het onwetendheid of racisme was. Hun kinderen hadden nog het meeste last van die zelootjes.

Geen Marokkanen trouwens maar een stel Turkse jongetjes, Algerijnen, Syriërs en een Soedanees.
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 17:28:23 #128
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220855986
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Rond groep 7 was bij mijn zoon ook een hoop gedonder. Bijna al zijn vriendjes waren jongetjes met een islamitische achtergrond en zo rond 9, 10 jaar begon de bewustwording van verschillen. Er ontstond echt een tweedeling tussen de jongetjes van seculiere ouders (een van die jongetjes is nog steeds zijn beste vriend) en de jongetjes van streng traditionele ouders.

En die laatste groep begon dus te stieren en dingen te eisen zoals dat het niet "respectvol" was dat hij tijdens de Ramadan at, of dat hij boterhamworst op brood had. Hij is een keer klem gezet tegen een muur door vijf jongetjes terwijl ze zijn Armeense kruisje van zijn nek probeerden te trekken want dat was ook niet "respectvol".

Het kookte over tijdens een rel over met ondergoed aan willen douchen na de gym, want toen bleek dat er veel meer kinderen last hadden van het geëis en geïntimideer van die groep. Eerst probeerde de school het altijd zo te draaien dat er sprake was van een tweezijdig conflict bij elk kind dat erover klaagde. Dus toen was de oplossing ook dat er niet meer gesproken werd over geloof of regels voor iemand zelf of een ander. Het fijnste was trouwens dat de seculiere Turkse ouders zich lieten horen want dan kon er niet geroepen worden dat het onwetendheid of racisme was. Hun kinderen hadden nog het meeste last van die zelootjes.

Geen Marokkanen trouwens maar een stel Turkse jongetjes, Algerijnen, Syriërs en een Soedanees.
En die kinderen krijgen dat weer van hun ouders.

Ik snap ook niet waarom we onszelf dit aan doen. Is het doorgeslagen altruïsme? En ik blijf me verbazen over het gegeven dat er nog steeds mensen zijn die de kop in het zand steken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220856001
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat moet dat kutvolk uberbaubt in het seculiere nederland.
Opzouten met je kut geloof en gelul over boterhamworst.
Hier zit 1 kind op school in de klas bij mijn kind die bij de traktaties al zit te zeiken over varkensvlees e.d., maar die zijn weer vertrokken uit NL.
Vakman pur sang
  donderdag 21 mei 2026 @ 17:35:19 #130
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220856011
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Uit de schoolgids:
[..]
[..]
En:
[..]
Op basis van deze regels mag mijn buurmeisje dus geen ham op haar broodje en is tegen haar moeder ook gezegd dat het niet respectvol is tegenover moslimkindjes. Oftewel: Geen vleeswaar op brood in de lunchtrommel en ham wordt door de school niet aangeboden uit respect voor moslim kinderen.
Dat gaat echt in tegen de kerndoelen voor burgerschapsvorming. Sla ze daar svp mee om de oren.
Life is what you make it.
pi_220856033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom we onszelf dit aan doen. Is het doorgeslagen altruïsme? En ik blijf me verbazen over het gegeven dat er nog steeds mensen zijn die de kop in het zand steken.
Nouja kijk alleen al dit forum. Je hebt @bianconeri @Harvest89 @Klopkoek en dan vergeet ik er nog genoeg. Die oprecht doen alsof we geen enkele problemen hebben met de immigratie van Moslims en hun cultuur. En dat geld voor een enorm groot gedeelte van de politieke partij PRO. Ik heb oprecht geen idee meer hoe je het kunt ontkennen. Dan ben je echt bewust de boel aan het saboteren/ aan het wegkijken. Maar waarom? Zeg het maar. je zal bijna in een complot gaan geloven.
pi_220856089
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:40 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nouja kijk alleen al dit forum. Je hebt @:bianconeri @:Harvest89 @:Klopkoek en dan vergeet ik er nog genoeg. Die oprecht doen alsof we geen enkele problemen hebben met de immigratie van Moslims en hun cultuur. En dat geld voor een enorm groot gedeelte van de politieke partij PRO. Ik heb oprecht geen idee meer hoe je het kunt ontkennen. Dan ben je echt bewust de boel aan het saboteren/ aan het wegkijken. Maar waarom? Zeg het maar. je zal bijna in een complot gaan geloven.
Het gaat tegenwoordig niet om het ontkennen, dat kan namelijk niet meer. De nieuwe tactiek is alles zo klein mogelijk maken, en de rol van anderen immens groot - vooral de rol van de autochtone Nederlander in dit alles wordt maximaal uitvergroot om het gedrag van de overlastgever te verklaren danwel te minimaliseren.
  donderdag 21 mei 2026 @ 17:56:14 #133
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220856097
quote:

[..]
Nouja kijk alleen al dit forum. Je hebt @:bianconeri @:Harvest89 @:Klopkoek en dan vergeet ik er nog genoeg. Die oprecht doen alsof we geen enkele problemen hebben met de immigratie van Moslims en hun cultuur. En dat geld voor een enorm groot gedeelte van de politieke partij PRO. Ik heb oprecht geen idee meer hoe je het kunt ontkennen. Dan ben je echt bewust de boel aan het saboteren/ aan het wegkijken. Maar waarom? Zeg het maar. je zal bijna in een complot gaan geloven.
Volgens mij loopt het ze dun door de broek en gaan ze daarom iedere vorm van cognitieve dissonantie op dat gebied uit de weg. Vingers in de oren en 'lalalala' roepen, dan hoef je er niet op door te denken.
pi_220856111
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
maar die zijn weer vertrokken uit NL.
De ideale moslim bestaat dus toch.
  donderdag 21 mei 2026 @ 17:59:32 #135
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220856112
De enige remedie is als er nu een radicaal seculiere partij komt. De Kerk van het Vliegende Spaghettimonster (Saus zij met hem) heeft de afgelopen jaren al voor wat bruikbare jurisprudentie gezorgd.
Alle privileges voor religies waarvan het bestaan van hun goddelijke entiteit niet onomstotelijk bewezen is intrekken. Laat die haatclubjes hun anbi-status en overige subsidie maar verliezen.
pi_220856119
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:59 schreef Schanulleke het volgende:
Alle privileges voor religies waarvan het bestaan van hun goddelijke entiteit niet onomstotelijk bewezen is intrekken.
Dat ze die uberhaupt hebben is al een godvergeten (hihi) schandaal.
pi_220856125
quote:
De enige remedie is als er nu een radicaal seculiere partij komt. De Kerk van het Vliegende Spaghettimonster (Saus zij met hem) heeft de afgelopen jaren al voor wat bruikbare jurisprudentie gezorgd.
Alle privileges voor religies waarvan het bestaan van hun goddelijke entiteit niet onomstotelijk bewezen is intrekken. Laat die haatclubjes hun anbi-status en overige subsidie maar verliezen.
Als jij hem opricht word ik lid :Y
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:08:45 #138
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220856141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Als jij hem opricht word ik lid :Y
Dat is een idee waar ik al langer mee loop, maar ik weet van mezelf dat ik niet een enorme dossiertijger ben, dus dat helpt daar niet echt mee.
Ik zou het pamflet van Vrij Links wel als uitgangspunt nemen.
pi_220856245
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:08 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Dat is een idee waar ik al langer mee loop, maar ik weet van mezelf dat ik niet een enorme dossiertijger ben, dus dat helpt daar niet echt mee.
Ik zou het pamflet van Vrij Links wel als uitgangspunt nemen.
Dank voor de verwijzing!
https://www.vrij-links.nl/manifest
quote:
Wij pleiten voor een vrij en onbelemmerd debat, een levensbeschouwelijk-neutrale staat, seculier onderwijs voor alle kinderen en een herwaardering van individuele vrijheid.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:41:13 #140
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220856274
Maar als ik het zo hoor is dit dus niet alleen een probleem op de Duitse scholen, waar het artikel in de OP dus over gaat. Mja, dat was ook wel een beetje te verwachten. En ik heb wel te doen met die "witte ongelovige kinderen" die in deze tijd moeten opgroeien, pfffff.....
pi_220856296
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Oh nee. Had iemand dit toch maar aan kunnen zien komen.
pi_220856312
quote:
Religieuze instellingen en hun volgers zouden imo niet anders behandeld moeten worden dan de plaatselijke brommersleutelclub en hun leden. Wat ook essentieel is, is het laten verdwijnen van het recht op bijzonder onderwijs. Maar ja, daarvoor zal eerst de macht van de christelijke partijen voldoende moeten worden afgebroken.
pi_220856336
quote:

[..]

_O- _O- _O- 8)7 8)7 8)7 :W

Hier hebben we zo'n persoon die zich laat geselen door moslims.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:19:38 #144
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220856505
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:54 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
_O- _O- _O- 8)7 8)7 8)7 :W

Hier hebben we zo'n persoon die zich laat geselen door moslims.
Ken je hem nog niet?
Hij is zo'n beetje de forumgek van FOK! En een billenlikker, maar alleen die van moslims.
pi_220856702
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Maar ja, daarvoor zal eerst de macht van de christelijke partijen voldoende moeten worden afgebroken.
Maak van ‘christelijke partijen’ liever ‘religieuze partijen’. Het zijn namelijk niet alleen christelijke partijen die veel macht hebben, ook andere religieuze partijen oefenen naar mijn mening te veel invloed uit. Daardoor blijven we volgens deze redenering vasthouden aan verouderde machtsverhoudingen, waarin het recht van de sterkste lijkt te gelden.
pi_220856743
quote:

Liever dit soort types die openlijk dit soort breedgedragen sentimenten etaleren dan de taqiyya'ende moslim of naieve linkse die het allemaal relativeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door tjoptjop op 21-05-2026 20:10:14 ]
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:35:56 #147
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220857331
EN men blijft zich maar afvragen waarom de AFD blijft groeien 8)7
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 21 mei 2026 @ 21:12:49 #148
396550 Richestorags
pi_220857625
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Historisch gezien had eigenlijk alleen Vlad de Spiezer van Wallachije de oplossing voor het oprukkende moslimprobleem.
En de Poolse Huzaren _O_

En ze mogen trots zijn op hun nazaten. Zowel Roemenië als Polen hebben niet toegegeven aan deze waanzin.
pi_220857635
“Moslims kunnen geen vrienden zijn met christenen”
Dat is dan bij deze visa versa
Vakman pur sang
pi_220857643
Deze man kunnen andere moslims een voorbeeld aan geven:
https://cvandaag.nl/11023(...)-zijn-met-christenen

Als ze allemaal zo open waren hadden we ze allang het land uitgeschopt.
Vakman pur sang
pi_220857646
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is naïef.

Ik heb wel eens een topic geopend over het terugsturen van mensen die hier niet thuishoren, en dat topic werd door de usual suspects zo verstierd, dat het gesloten moest worden.

Het is geen doorgeslagen altruïsme maar LAFHEID. Laf om de discussie met linkse users, linkse partijen en linkse elites aan te gaan, die meteen over de Nazis beginnen of gaan gaslighten (dat valt toch allemaal reuze mee, wie heeft er last van moslims?) als je dit probleem probeert te benoemen.

HOE LANG HEBBEN WE HET HIER GODVERDOMME AL OVER EN HOE LANG KIJKT IEDEREEN HIER WEG?

Laf.

Niets meer en niets minder.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 21 mei 2026 @ 21:31:48 #152
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220857702
quote:

Er wordt al 25-30 jaar voor gewaarschuwd maar men wil niet luisteren en blijft dit gevaar maar importeren. Tot het te laat is. Er zijn notabene al invloedrijke personen geweest uit het Midden-Oosten die hebben beweerd dat Europa verkeerd bezig is en zijn eigen ondergang importeert. Vele landen uit die regio hebben het lot al ondergaan waarbij de moslims de boel hebben overgenomen.
Het is vooral leuk voor de blanke jeugd, die zal uiteindelijk voor de keuze komen staan om te bekeren of het hoofd afgesneden voelen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 21-05-2026 22:55:37 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220858869
quote:

Hoe noemde Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh het ook alweer; ...Submission.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220858911
Slechts een incidenteel gevalletje dit, Islam is vrede.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 07:30:42 #155
39337 Bloemkool
Bloemkool
pi_220858917
Hoe moeilijk kan het zijn. Pas de Europesche wetgeving aan. Pak die lui op. Pak de hele stamboom van die jongeren op en zet ze gewoon terug in het land van herkomst. Land dat niet wil meewerken of geen papieren wil verstrekken niks van aantrekken. Gewoon hop terug ermee. Als zo’n land echt tegenwerkt alle hulp, vluchten en andere dingen stopzetten richting dat land. Tijd voor keihard beleid waarin we eens laten zien dat we hier geen sharia of islam hebben die bepaald wat hier gebeurt.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 07:53:13 #156
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220858967
quote:

[..]
Nergens heb ik gezegd dat we geen enkel probleem hebben.
Echter vind ik dat de problemen massaal worden overdreven, en dat kijkend naar immigratie, de voordelen sterker wegen dan nadelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220859049
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 07:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Echter vind ik dat de problemen massaal worden overdreven, en dat kijkend naar immigratie, de voordelen sterker wegen dan nadelen.
Ah de voordelen van gedomineerd worden vanuit een achtergestelde agressieve cultuur.
:Y
Vakman pur sang
pi_220859067
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 07:30 schreef Bloemkool het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn. Pas de Europesche wetgeving aan. Pak die lui op. Pak de hele stamboom van die jongeren op en zet ze gewoon terug in het land van herkomst. Land dat niet wil meewerken of geen papieren wil verstrekken niks van aantrekken. Gewoon hop terug ermee. Als zo’n land echt tegenwerkt alle hulp, vluchten en andere dingen stopzetten richting dat land. Tijd voor keihard beleid waarin we eens laten zien dat we hier geen sharia of islam hebben die bepaald wat hier gebeurt.
Denk je dat dat gaat gebeuren?
Het zou mooi zijn Tho.
Vakman pur sang
  vrijdag 22 mei 2026 @ 08:19:53 #159
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220859110
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 08:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ah de voordelen van gedomineerd worden vanuit een achtergestelde agressieve cultuur.
:Y
Is de vraag of die cultuur dat is.
Gistermiddag in Roermond ging een volslanke Marrokaanse op mijn lul zitten.
Zonder immigratie was dat nooit gebeurd.
pi_220859139
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 08:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ah, kijk, dat soort voordelen bedoel je. :D
quote:

[..]
Dat was wel een erg makkelijk inkoppertje. :7
pi_220859151
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 08:29 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ah, kijk, dat soort voordelen bedoel je. :D
[..]
Dat was wel een erg makkelijk inkoppertje. :7
Betalen voor seks kan ook gewoon met autochtone dames.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 08:43:20 #162
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220859195
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 08:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ook voordat er immigranten waren, waren er al hoeren hoor. Ze noemen het niet voor niets het oudste beroep te wereld. Heb je wel even goed gecheckt of ze geen slachtoffer was van mensensmokkelaars. Ow en als haar familie er achter komt is ze ten dode opgeschreven hè, want dat hoort zo bij jouw geliefde cultuur, dus mondje dicht. Tenzij je het een kutwijf vindt natuurlijk. Dan kan je gezellig samen een steentje meegooien met de broers, neven en vader natuurlijk. Of je wikkelt haar in plasticfolie en tieft haar in het meer. Dat is ook een optie.
pi_220859230
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:07 schreef 111210 het volgende:

Mwahhh, is dat zo?
Ik zie die racistische (nazi) groepen bij die AZC demonstraties anders meer dan genoeg ellende uitspoken.
Ik denk dat je als je dat naast moslim geweld zet dat die nazi groepen wellicht wel meer ellende veroorzaken.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 09:17:07 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220859303
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 08:43 schreef RealistAtheist het volgende:
Ook voordat er immigranten waren, waren er al hoeren hoor.
Lelijke afgetrapte Nederlandse hoeren.
Je moest echt goed zoeken naar een pareltje.
pi_220859305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 09:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lelijke afgetrapte Nederlandse hoeren.
Je moest echt goed zoeken naar een pareltje.
Misschien je budget iets verhogen in plaats van “goedkope arbeidsmigranten” inhuren.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:07:29 #166
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220859508
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 09:18 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Misschien je budget iets verhogen in plaats van “goedkope arbeidsmigranten” inhuren.
Ik wil simpelweg gewoon Arabische, Roemeense, of Turkse vrouwen.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:22:13 #167
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220859606
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dan ga je maar op sex vakantie.. nou ja, de Roemenen hebben vrij reizen binnen Eu dus daar geen beperkingen op.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220859613
quote:

[..]
Zit je niet onwetend steeds Roma’s af te repelen?
Vakman pur sang
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:24:41 #169
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220859638
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zit je niet onwetend steeds Roma’s af te repelen?
Roma´s zien er anders uit.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:25:28 #170
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220859652
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:22 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dan ga je maar op sex vakantie.. nou ja, de Roemenen hebben vrij reizen binnen Eu dus daar geen beperkingen op.
Nee, kerel ik blijf hier, en juist in zo´n club kan men zien dat mensen van allerlei nationaliteiten prima samenleven, zowel man als vrouw.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:28:17 #171
117098 Hathor
Effe niet
pi_220859689
quote:

[..]
Welke voordelen? Noem er eens een paar.
pi_220860498
pi_220861457
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:28 schreef Hathor het volgende:

[..]
Kebabzaak op elke hoek, wollah.
pi_220861572
quote:

[..]
Ik wil een smallere weg voor de bazen.
pi_220861639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:28 schreef Hathor het volgende:

[..]
Voor Harvest ongetwijfeld; goedkope hoeren.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 15:53:09 #176
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220861718
quote:

[..]
Dan is het huidige migratiesysteem niet erg geschikt. Je zou moeten pleiten voor een systeel waarbij enkel vrouwen zich aanmelden kunnen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')