abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:24:47 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220852407
quote:
Duitse scholen worstelen met groepsdruk door streng islamitische leerlingen

Duitse scholen krijgen steeds vaker te maken met religieuze conflicten rond streng islamitische leerlingen. Het gaat om druk op andere leerlingen, discussies over eten, kleding, vasten en lessen. In sommige gevallen weigeren leerlingen muziekonderwijs of negeren zij vrouwelijke docenten. Volgens betrokkenen gaat het niet om alle moslimleerlingen, maar om een kleine groep die veel invloed krijgt, meldt Der Spiegel.

Een schoolleider van een brede school in Noord-Duitsland zegt dat het klimaat op haar school sterk is veranderd. ‘Enkele moslimleerlingen beoordelen bij ons met grote felheid wat goed is en wat slecht, wat halal is en haram.’ Vroeger was de sfeer opener, maar volgens haar is dat voorbij.

Druk op kleding en eten
De schoolleider noemt voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. Meisjes zouden al in groep acht of de brugklas onder druk worden gezet over hun kleding. Ook kerstversiering in de klas kan tot verzet leiden. ‘In principe kan niemand een boterham met salami uitpakken, zonder dat daar een thema van wordt.’

Volgens haar durven veel leerlingen niet tegen de dominante groep in te gaan. Sommige meisjes zouden zelfs van school zijn gewisseld. De schoolleider zegt: ‘Een kleine groep leerlingen heeft ongelooflijk veel macht over een grote groep gekregen.’ Zij wil anoniem blijven, omdat het onderwerp gevoelig ligt en de reputatie van de school op het spel staat.

Geen landelijke cijfers, wel zorgen
Er zijn geen representatieve cijfers over de omvang van het probleem. Toch blijkt uit onderzoek dat veel scholen hiermee worstelen. Pedagogiekprofessor Margit Stein deed met andere onderzoekers een enquête onder bijna 700 schoolmaatschappelijk werkers en leraren. Een derde van de deelnemers meldde religieus gemotiveerde conflicten.

Volgens Stein gaat het vaak om spanningen tussen streng en minder streng praktiserende moslimleerlingen. Daarbij spelen onder meer ramadan, voedselregels en gebedstijden een rol. Ook meldde een kwart van de ondervraagden islamistische tendensen, zoals vrouwenhaat, queerhaat, antisemitisme en afwijzing van democratie en mensenrechten. Stein benadrukt: ‘Het is een kleine groep, die met haar gedrag het aanzien van veel moslimjongeren beschadigt.’

Sommige scholen proberen spanningen op te lossen met praktische afspraken. Op een gymnasium in Hamburg is een ‘ruimte van stilte’ ingericht. Leerlingen vanaf de negende klas kunnen daar in de middagpauze ontspannen, bidden of mediteren. Volgens de regels mag iedereen de ruimte tegelijk gebruiken, ongeacht geslacht, cultuur, religie of manier van gebruik.

https://nieuwrechts.nl/11(...)ampaign=Headliner.nl
Ik heb daar in Nederland nog niet zo veel van meegenkregen, behalve als onderwerpen worden behandeld over de Holocaust waar ze niks van willen weten, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het hier heel veel anders is.

Opnieuw een zorgpunt voor de westerse samenleving dus, die vanuit deze hoek dus steeds meer druk ondervindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 21-05-2026 09:57:54 ]
pi_220852450
Zeer kleine delen van groepen verpesten dingen.
Die paar mafketels moet je gewoon aanpakken.

Dat gaat op voor moslims, maar ook die nazi NL racistische groepen die overal ellende schoppen.
Aanpakken die kleine groepen criminelen.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:57:37 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220852851
Dat schors je die groep toch gewoon?

In menig land kan je gewoon in een speciale klas worden gezet met andere leerlingen die op het verkeerde pad zijn gezet ter heropvoeding.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220852896
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:57 schreef Mikeytt het volgende:

In menig land kan je gewoon in een speciale klas worden gezet met andere leerlingen die op het verkeerde pad zijn gezet ter heropvoeding.
Verkeerde pad? Dit is toch gewoon de cultuur? Vrouwen gelijk aan de geit en hop: terug naar het stenen tijdperk.
pi_220852900
Oh nee. Had iemand dit toch maar aan kunnen zien komen.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:02:12 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220852943
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Verkeerde pad? Dit is toch gewoon de cultuur? Vrouwen gelijk aan de geit en hop: terug naar het stenen tijdperk.
Neen. Als dit "gewoon de cultuur" was, dan had een kleine groep geen groepsdruk hoeven uitoefenen op de grotere groep. En ook dan, als er aspecten van een cultuur schadelijk zijn, moeten deze veranderen.

We moeten in het westen echt eens af van het negatieve beeld dat we hebben van heropvoeding.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:03:52 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220852975
Volgens Timmermans hoorde de Islam bij Europa, dus ja, dit hoort er dan ook bij.
pi_220853012
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:24 schreef Tengano het volgende:
met grote felheid wat goed is en wat slecht, wat halal is en haram.
.
pi_220853047
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:03 schreef Richestorags het volgende:
Volgens Timmermans hoorde de Islam bij Europa, dus ja, dit hoort er dan ook bij.
Al 2000 jaar ook he? Volgens hem....
_O-
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:14:02 #10
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220853055
Ach Duitsland :')
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:15:04 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220853065
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:03 schreef Richestorags het volgende:
Maar liefst zo´n 2000 jaar! _O-

Edit; Toine51 was me al voor. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 10:18:17 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220853083
Wir schaffen das!
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220853084
Jeetje wat vreemd. Niemand die dit aan zag komen. Niemand die ons hiervoor heeft gewaarschuwd.
Dit probleem moet opgelost worden. Misschien even uitnodigen voor een bakje thee?
pi_220853099
quote:
Sommige scholen proberen spanningen op te lossen met praktische afspraken. Op een gymnasium in Hamburg is een ‘ruimte van stilte’ ingericht. Leerlingen vanaf de negende klas kunnen daar in de middagpauze ontspannen, bidden of mediteren. Volgens de regels mag iedereen de ruimte tegelijk gebruiken, ongeacht geslacht, cultuur, religie of manier van gebruik.
In werkelijkheid gaan de strenggelovigen natuurlijk niet accepteren dat er iemand tot andere goden komt bidden in "hun" ruimte.
pi_220853105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:27 schreef bianconeri het volgende:
Zeer kleine delen van groepen verpesten dingen.

Dat gaat op voor moslims, maar ook die nazi NL racistische groepen die overal ellende schoppen.
Ja jou kennen we inmiddels wel. Het gaat hier over een zeer extremistische club moslims die het onderwijs en onze normen en waarde ondermijnen. Maar die veroordeel jij nooit.

Bianconeri; ‘Zeer kleine delen van een groep moslims’ vs. ‘Nazi NL racistische groepen’
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220853112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja jou kennen we inmiddels wel. Het gaat hier over een zeer extremistische club booslims die het onderwijs en onze normen en waarde ondermijnen. Maar die veroordeel jij nooit.

Bianconeri; ‘Zeer kleine delen van een groep moslims’ vs. ‘Nazi NL racistische groepen’
Beiden zijn een zeer kleine groep, gelukkig.
En hoe klein ook, aanpakken die hap.

Ik veroordeel de criminelen constant, dus wat is je punt?
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:23:52 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853118
Wel even een pluspuntje; we zitten al bij post 17 en Israel heeft nog steeds de schuld niet gekregen.
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:27:28 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853158
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:22 schreef bianconeri het volgende:
Beiden zijn een zeer kleine groep, gelukkig.

Ik veroordeel de criminelen constant, dus wat is je punt?
Denk je dat die ouders waarvan deze streng islamitische kinderen zijn daar wel begrip voor kunnen opbrengen, of anders wellicht hun islamitische achterban?

Hoe groot acht jij de kans dat ze zo'n besluit van de school zullen steunen en accepteren?

En bij wie zouden deze streng islamitische kinderen hun ideeen over de wereld hebben opgedaan over wat "goed en slecht" (halal en haram) is. Zou dit misschien van de ouders kunnen komen denk jij?
pi_220853185
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Neen. Als dit "gewoon de cultuur" was, dan had een kleine groep geen groepsdruk hoeven uitoefenen op de grotere groep. En ook dan, als er aspecten van een cultuur schadelijk zijn, moeten deze veranderen.

We moeten in het westen echt eens af van het negatieve beeld dat we hebben van heropvoeding.
Ga eens naar het buitenland. Bezoek dergelijke culturen en kom erachter dit soort praktijken daar gewoon de norm zijn. Is dat erg? Nee, wat mij betreft niet. Wat ze in Pakistand doen moeten ze lekker zelf weten. Maar vervolgens in Nederland overal elkaar vallen omdat het ons zogenaamd ineens overkomt is natuurlijk wel heel naïef.

Ik blijf erbij: mensen helpen in nood: graag. Blenden alle culturen altijd en overal samen? Nee. Het is niet voor niks dat ze elkaar al jarenlang de kop inslaan in dergelijke landen.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 10:30:17 #20
441859 crew  Lenny77
pi_220853191
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:23 schreef Tengano het volgende:
Wel even een pluspuntje; we zitten al bij post 17 en Israel heeft nog steeds de schuld niet gekregen.
Het is de schuld van Israël !!111!!!11!1
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220853212
Maar geen sprake van Islamisering allen.
pi_220853257
Ik meende dat er iets meer dan 1 miljoen Syriërs in Duitsland zijn komen wonen in een paar jaar tijd. Die zullen wel de meeste problemen veroorzaken.

Daarmee vergeleken zijn de vele Turkse Duitsers nog hele beschaafde westerse burgers.
٩๏̯͡๏)۶
pi_220853263
Moslims zien simpelweg hun kansen en pakken ze. Zonder twijfel en mededogen.

In plaats van daar over te klagen, zou je ook jezelf de vraag kunnen stellen;

"Waarom verdedigen we onszelf niet..?"

Ja, ik stel mezelf die vraag ook regelmatig. Ik denk dat het antwoord is dat de Nederlander (en West-Europeaan in het algemeen) niet zo actiebereid is. Een volle koelkast en een Netflix abonnement zijn genoeg om mensen op de bank te laten zitten. Pas als we straks verplicht in de moskee zitten gaat het lampje pas branden...
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:38:20 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220853277
quote:

[..]

Op dit gebied kunnen we idd wel eens iets van je favoriete land leren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:38:57 #25
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220853279
quote:

[..]

Dit is wel hoe landen als Syrië, Afghanistan en Libië uiteindelijk zijn gevallen, maar dan in het klein.

Je hebt een overwegend islamitische bevolking en een klein groepje radicalen. De stille meerderheid verzet zich niet en laat het kleine groepje radicalen zonder slag of stoot de boel overnemen. In Europa is kritiek op de Islam een absoluut taboe, dus niet vreemd dat het groepje radicalen zich gesterkt voelt. Zolang ze maar niet dreigen met aanslagen wordt hun in de praktijk geen strobreed in de weg gelegd.
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:42:14 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853335
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:33 schreef DobbyDobby het volgende:
Maar geen sprake van Islamisering allen.
Dit is gewoon een vorm van sharia; je eigen normen en waarden opdringen en afdwingen aan je omgeving. Maar je zou het ook bully gedrag kunnen noemen. Je valt andere mensen immers gewoon lastig met jouw ideeen door ze proberen af te dwingen.

En deze dwingelandij heeft dan ook weinig met vrijheid te maken, of elkaar vrij te laten of te respecteren; iets wat ook minder past bij deze religieuze stroming.

En in dit artikel wordt nog niet gesproken over geweld. Maar ook dat wordt door deze groep gebruikt op het moment dat ze zaken in de westerse samenleving zien die volgens hen niet halal cq ok zijn. Dat filmpje wat laatst in een ander topic stond is daar wel een voorbeeld van. Daar krijgt een westers jongetje die geen standaard heteroseksuele aard heeft een afstraffing terwijl hij nederig op zijn knieen moet zitten. Next level dus. Maar alles heeft een begin. En de gang van zaken op deze scholen is eigenlijk al verder dan een pril begin.

Hier nog even dat filmpje voor de mensen die het wellicht gemist hebben.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:44:39 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220853367
quote:
4s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:38 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Dit is wel hoe landen als Syrië, Afghanistan en Libië uiteindelijk zijn gevallen, maar dan in het klein.

Je hebt een overwegend islamitische bevolking en een klein groepje radicalen. De stille meerderheid verzet zich niet en laat het kleine groepje radicalen zonder slag of stoot de boel overnemen. In Europa is kritiek op de Islam een absoluut taboe, dus niet vreemd dat het groepje radicalen zich gesterkt voelt. Zolang ze maar niet dreigen met aanslagen wordt hun in de praktijk geen strobreed in de weg gelegd.
Aanslagen en terrorisme zijn uitwassen. Heel vervelend, maar niet het hoofdprobleem. Het is veel erger dat al die andere conservatief religieuze waarden die aan de islam kleven zo makkelijk genormaliseerd worden zoals (gescheiden) gebedsruimtes op scholen.
pi_220853440
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Aanslagen en terrorisme zijn uitwassen. Heel vervelend, maar niet het hoofdprobleem. Het is veel erger dat al die andere conservatief religieuze waarden die aan de islam kleven zo makkelijk genormaliseerd worden zoals (gescheiden) gebedsruimtes op scholen.
Omdat ze allemaal bang zijn.
pi_220853449
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:27 schreef Tengano het volgende:

[..]
Denk je dat die ouders waarvan deze streng islamitische kinderen zijn daar wel begrip voor kunnen opbrengen, of anders wellicht hun islamitische achterban?

Hoe groot acht jij de kans dat ze zo'n besluit van de school zullen steunen en accepteren?

En bij wie zouden deze streng islamitische kinderen hun ideeen over de wereld hebben opgedaan over wat "goed en slecht" (halal en haram) is. Zou dit misschien van de ouders kunnen komen denk jij?
Dat kan best van de ouders komen ja, maar wat boeit dat verder voor dit?
pi_220853458
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:42 schreef Tengano het volgende:

Hier nog even dat filmpje voor de mensen die het wellicht gemist hebben.

Dat kind is piepklein en jong en weet nu al dat hij echt biseksueel is :') :') :')
Sure _O-

(en voor extreem rechts komt janken: Ja, die andere vent moet opgepakt worden en opgesloten)
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:02:26 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:00 schreef bianconeri het volgende:
Dat kan best van de ouders komen ja, maar wat boeit dat verder voor dit?
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:22 schreef bianconeri het volgende:
gewoon :+
pi_220853474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:02 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
[..]
gewoon :+
Ja, criminelen aanpakken is gewoon toch?
pi_220853519
Wanneer moslims steeds meer in de meerderheid gaan raken (wat gaat gebeuren op termijn, zie demografische trends) zul je dit in de hele samenleving gaan zien.

Er wordt al 25-30 jaar voor gewaarschuwd maar men wil niet luisteren en blijft dit gevaar maar importeren. Tot het te laat is. Er zijn notabene al invloedrijke personen geweest uit het Midden-Oosten die hebben beweerd dat Europa verkeerd bezig is en zijn eigen ondergang importeert. Vele landen uit die regio hebben het lot al ondergaan waarbij de moslims de boel hebben overgenomen.

[ Bericht 32% gewijzigd door DeVerzamelaar op 21-05-2026 11:23:53 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:18:25 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853531
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wanneer moslims steeds meer in de meerderheid gaan raken (wat gaat gebeuren op termijn, zie demografische trends) zul je dit in de hele samenleving gaan zien.
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:18:53 #35
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220853537
Mooi. Vrijheid van keuze toch?
Of geldt dat alleen voor lgbtp-ers?
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220853556
quote:
Deze beelden heb ik ook al in Nederland gezien.
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:32:21 #37
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220853694
Radicale islam = nazisme anno 2026. Daar worden we continu voor gewaarschuwd, dagelijks zien we de excessen daarvan maar we blijven ziende blind en horende doof. Uberhaupt streng gelovigen: :r :r :r
"Hoka Hey!"
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:33:10 #38
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220853706
Zie hier het gevaar van de islam nogmaals onderstreept worden. De talrijke naïeve mongolen ook hier die roepen: "Jullie zijn angstig en stellen je aan!", "Het percentage moslims in Nederland is maar 6%!", "we moeten respect voor elkaar hebben!". Moeten eens fucking wakker worden!

Dit is hoe moslims werken. Een (zogenaamd) minieme groep moslims legt zijn/haar wil op aan de rest van de groep dmv intimidatie en als mensen daar tegenin gaan schreeuwen ze "discriminatie!". Hierbij geholpen door naïeve deugkneuzen die op 1 of andere manier blind zijn voor het feit dat ze dingen aan het verdedigen zijn die lijnrecht op de denkbeelden staan die we als moderne humanistische maatschappij hebben. En de zogenaamde "gematigde" moslims vinden het prachtig. :')

Ik vraag me af of we hier ooit wakker gaan worden. Ik denk het niet. :r

Ow en discriminatie op basis van geloofsovertuiging bestaat in mijn ogen niet. Discriminatie kan alleen op basis van onveranderbare kenmerken als: huidskleur, geslacht, seksuele voorkeur, handicaps/ziekte, leeftijd etcetera.

Geloven kies jezelf voor. Ik hoef me daar op geen enkele manier aan aan te passen. Fuck jouw aparte gebedsruimte! Fuck jouw halal/koosjer eten! Fuck jouw belastingvoordelen! Fuck jouw gejank! Doe dat gewoon lekker in je eigen huis/kring, zodra je de openbare ruimte hiermee gaat vervuilen spuug ik op jullie paupers!

[ Bericht 21% gewijzigd door RealistAtheist op 21-05-2026 11:39:36 ]
pi_220853749
Importeer derde wereld land cultuur, krijg derde wereld land cultuur.
pi_220853756
quote:
13s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:20 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Deze beelden heb ik ook al in Nederland gezien.
De kikkers in de pan vinden dat het allemaal wel meevalt helaas.
pi_220853791
Stapje voor stapje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:39:44 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220853793
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:33 schreef RealistAtheist het volgende:
Zie hier het gevaar van de islam nogmaals onderstreept worden. De talrijke naïeve mongolen ook hier die roepen: "Jullie zijn angstig en stellen je aan!", "Het percentage moslims in Nederland is maar 6%!", "we moeten respect voor elkaar hebben!". Moeten eens fucking wakker worden!

Dit is hoe moslims werken. Een (zogenaamd) minieme groep moslims legt zijn/haar wil op aan de rest van de groep dmv intimidatie en als mensen daar tegenin gaan schreeuwen ze "discriminatie" hierbij geholpen door naïeve deugkneuzen die op 1 of andere manier blind zijn voor het feit dat ze dingen aan het verdedigen zijn die lijnrecht op de denkbeelden staan die we als moderne humanistische maatschappij hebben. En de zogenaamde "gematigde" moslims vinden het prachtig. :')

Je moet eens terugzien hoe lang ze met Mao wegliepen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220853800
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:57 schreef Mikeytt het volgende:
Er gloort een sprankje hoop.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 11:45:14 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220853812
In hoeverre mag religie bepalen aan welke lessen op school je wel en niet meedoet? Als het een openbare school is mogen zij het curriculum deels bepalen en als je het er niet mee eens bent zoek je lekker een andere school. En als die school in Duitsland niet bestaat, misschien is Duitsland dan niet het beloofde land voor jou.

Dat geldt voor alle religieuzen overigens. Als zij geen muziekonderwijs willen dan zoeken ze maar een school waar dat buiten curriculum valt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 11:47:53 #46
pi_220853824
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:33 schreef RealistAtheist het volgende:

Dit is hoe moslims werken. Een (zogenaamd) minieme groep moslims legt zijn/haar wil op aan de rest van de groep dmv intimidatie en als mensen daar tegenin gaan schreeuwen ze "discriminatie!". Hierbij geholpen door naïeve deugkneuzen die op 1 of andere manier blind zijn voor het feit dat ze dingen aan het verdedigen zijn die lijnrecht op de denkbeelden staan die we als moderne humanistische maatschappij hebben. En de zogenaamde "gematigde" moslims vinden het prachtig. :')

Ow en discriminatie op basis van geloofsovertuiging bestaat in mijn ogen niet. Discriminatie kan alleen op basis van onveranderbare kenmerken als: huidskleur, geslacht, seksuele voorkeur, handicaps/ziekte, leeftijd etcetera.

Geloven kies jezelf voor. Ik hoef me daar op geen enkele manier aan aan te passen. Fuck jouw aparte gebedsruimte! Fuck jouw halal/koosjer eten! Fuck jouw belastingvoordelen! Fuck jouw gejank! Doe dat gewoon lekker in je eigen huis/kring, zodra je de openbare ruimte hiermee gaat vervuilen spuug ik op jullie paupers!
Of iets discriminatie is hangt geheel af van de context en de relevantie. Kritiek op hautain gedrag is geen discriminatie. Een religieuze uiting verbieden die niet té gezichtsbedekkend is vind ik dat wel, bijvoorbeeld.
  Redactie Sport donderdag 21 mei 2026 @ 11:49:17 #47
pi_220853827
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:36 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De kikkers in de pan vinden dat het allemaal wel meevalt helaas.
De algehele conservativisering van de samenleving valt helemaal niet mee, dat wil ik bij dezen even benadrukken. Dat drijft mensen ook verder uit elkaar.

De manier waarop jongeren veelal een conservatievere islamstroming aanhangen dan 20 jaar terug is daar een lichtend voorbeeld van
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:53:24 #48
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220853849
quote:
De verontwaardiging van de moslim dat iemand niet naar zijn pijpen danst. :o
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:54:30 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220853856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:53 schreef Zoddie het volgende:
De verontwaardiging van de moslim dat iemand niet naar zijn pijpen danst. :o
Het kwam op mij meer over als bully gedrag.
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:58:11 #50
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220853872
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het kwam op mij meer over als bully gedrag.
Bully gedrag zou ik nog snappen dat hij zijn wil op andere legt door agressie te tonen, maar die man komt niet aggressief over op de vrouw maar wel verontwaardigd.
Alsof hij het totaal niet snapt, het niet in zijn hoofd komt dat andere mensen misschien niets te maken hebben met hem en zijn Ramadan.
Dat is pure narcisme en main character syndroom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')