Zal er nog een ploeg intrappen volgend jaar?quote:Op zondag 17 mei 2026 12:32 schreef Pistolero het volgende:
Ongekende dief Fabio J. is na 40km al voor het eerst gelost in Rund um Köln.
Zal Thijs echt aan de crack zijn dan?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:45 schreef Szura het volgende:
Punten voor CrackThijs dat hij kennelijk eens door het gedrag van die schijnheilige Sloveense lul heen heeft geprikt.
quote:Op zondag 17 mei 2026 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zal Thijs echt aan de crack zijn dan?
Virus toch?quote:Op maandag 18 mei 2026 22:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is er bekend wat ie nou eigenlijk precies heeft (gehad)?
Het lijstje Nederlandse renners die bij de junioren met de besten meegingen maar vervolgens nooit die stap hebben weten te zetten bij de profs is wel echt heel lang.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:57 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
Hier zitten best veel namen tussen die ook doorgebroken zijn, maar toch ook een paar obscure.
Dat is wel grotendeels uit de tijd dat Rabobank nog voorop liep qua begeleiding en professionaliteit. Tegenwoordig krijgt iedere onbenul die omkadering.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het lijstje Nederlandse renners die bij de junioren met de besten meegingen maar vervolgens nooit die stap hebben weten te zetten bij de profs is wel echt heel lang.
Die had de sprint makkelijk kunnen winnen inderdaadquote:Op donderdag 21 mei 2026 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mooie sprint van een halve kilometer van die gozer van Van Rysel.
En inderdaad, lekker gewerkt door Red Bull. Mooi drie man in de top tien! Je had er eventueel eentje op kop kunnen laten rijden om voor de winst te kunnen sprinten.
Wel FABIOquote:Op donderdag 21 mei 2026 22:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zaterdag Veenendaal - Veenendaal. Zoals zo vaak geen Visma en ook geen Unibet Rockets. Ook weer iets wat niet meehelpt met koersen organiseren in Nederland. Er zijn al zo weinig .1 koersen en als ze er dan zijn is de Nederlandse afvaardiging ook nog eens beperkt.
Een betere kans dan dit gaat ie niet krijgen om een keer te sprinten. Vlak, droog, geen wind en een matig veld.quote:
Wel heel warm. Ik voel de kramp nu al opkomen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 23:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Een betere kans dan dit gaat ie niet krijgen om een keer te sprinten. Vlak, droog, geen wind en een matig veld.
Vind het sprintveld niet echt slecht eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 21 mei 2026 23:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Een betere kans dan dit gaat ie niet krijgen om een keer te sprinten. Vlak, droog, geen wind en een matig veld.
Moet Fre Frison dat allemaal managen?quote:Op donderdag 21 mei 2026 23:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vind het sprintveld niet echt slecht eerlijk gezegd.
Q36.5 komt met 5 sprinters
Nou die teams zitten nu natuurlijk in de Giro en zullen met bezetting keuzes moeten maken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 22:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zaterdag Veenendaal - Veenendaal. Zoals zo vaak geen Visma en ook geen Unibet Rockets. Ook weer iets wat niet meehelpt met koersen organiseren in Nederland. Er zijn al zo weinig .1 koersen en als ze er dan zijn is de Nederlandse afvaardiging ook nog eens beperkt.
Penalver tweede. Jeetje.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 17:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fabio heeft de finish gehaald in Veenendaal!
Moschetti wint, de tactiek van Pinarello-Q36.5 om 38 sprinters mee te nemen werkte dus. Beastie Boys derde, zo'n beetje de beste renner van Picnic inmiddels.
Jakobsen hoopte vooraf mee te doen om winst.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 17:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fabio heeft de finish gehaald in Veenendaal!
Moschetti wint, de tactiek van Pinarello-Q36.5 om 38 sprinters mee te nemen werkte dus. Beastie Boys derde, zo'n beetje de beste renner van Picnic inmiddels.
Vooral treurig hoe een carrière verloopt.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Jakobsen hoopte vooraf mee te doen om winst.
90e (van de 120) gelost uit het peloton, ach.
Je had me gelukkig niet gespoiled, want net juichend de laatste kilometers staan kijken.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Even @:fretwork taggen.
Op de voorlaatste keer op het klimmetje in Cassel de oversteek gemaakt naar de koplopers en het daarna op de laatste klim overtuigend afgemaakt.
Oh, en hij is vandaag nog jarig ook. Dat is pas een goede verjaardag.
Hij is inderdaad echt heel goed aan het rijden dit jaar. De ploegleiding heeft dat alleen nog niet helemaal in de gaten blijkbaar, hij was niet eens voorzien als kopman hier. Het was dat Barrenetxea slechte benen had en hem de vrijheid gaf om dan maar zelf aan te vallen.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:56 schreef Fretwork het volgende:
Rijdt sowieso erg goed dit jaar, is ergens bij Movistar wat omgeslagen in de begeleiding denk ik. Zit vaker dan vroeger op de juiste plek.
Ik ben bang dat Steef er een beetje teveel in is gaan geloven. David Lappartient opent zijn mailtjes niet eens joh.quote:Op zondag 24 mei 2026 20:28 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ik had eigenlijk al wel een post van @:Rellende_Rotscholier hierover verwacht, maar Steef is volledig op de barricades gesprongen en heeft de aanval richting de UCI geopend. Staat heel WLR achter Steef?
Fred Kelderman weer 2e!quote:Op zondag 24 mei 2026 18:50 schreef Pino112 het volgende:
Ook in Criquielion wint het pulleton niet van de kopgroep.
Toch wel een van de betere koersen van het jaar altijd.quote:
Ouderwets stofhappen met deze tropische temperaturen.quote:Op maandag 25 mei 2026 15:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Toch wel een van de betere koersen van het jaar altijd.
Met Karrel en Jose, Sporza pakt uit!
Met al die aliens kijk ik ook liever naar Dolle Dries en Alexis Renard. Al zal Hagenes vast winnen.quote:
Onderschat Miguel Delgado niet.quote:Op maandag 25 mei 2026 17:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Met al die aliens kijk ik ook liever naar Dolle Dries en Alexis Renard. Al zal Hagenes vast winnen.
Heeft ook al wel het een en ander meegemaakt vandaag.quote:Op maandag 25 mei 2026 17:47 schreef hhh38 het volgende:
Renard oogt niet per se explosief. Of hij doet alles op reserve.
Renard is zeker niet traagquote:Op maandag 25 mei 2026 17:47 schreef hhh38 het volgende:
Renard oogt niet per se explosief. Of hij doet alles op reserve.
Hij moet nog stuk meer zijn best doen om in de buurt van Jan Christen of Marc Soler te komenquote:Op maandag 25 mei 2026 17:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Svrcek wel met stip gestegen op mijn lijst van dommekrachten.
Duurt waarschijnlijk alleen weer een half jaar voor hij weer in beeld rijdt. Tegen die tijd ben ik deze koers vast weer vergeten.
Journalist dacht: ik doe even leuk, maar toen antwoordde hij in beter Nederlands dan de meeste Belgen sprekenquote:Op maandag 25 mei 2026 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zijn Nederlands is wel goed zeg.
Marc Soler had in de Vuelta ten minste nog een 'au, alles doet zeer, ik kan echt niet meer'-act.quote:Op maandag 25 mei 2026 17:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hij moet nog stuk meer zijn best doen om in de buurt van Jan Christen of Marc Soler te komen
quote:Op maandag 25 mei 2026 19:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Marc Soler had in de Vuelta ten minste nog een 'au, alles doet zeer, ik kan echt niet meer'-act.
Miguel, de zoon van Pedro!quote:Op maandag 25 mei 2026 20:20 schreef Chiappucci het volgende:
Ik viel er de laatste 5 km in en vroeg me de hele tijd al af wie nou dat jonge Spaanse talent Delgado was
Zijn piek zal in dit geval duren totdat een Doug, een Cancellara of een Copeland er met open ogen in trapt.quote:Op maandag 25 mei 2026 17:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Svrcek wel met stip gestegen op mijn lijst van dommekrachten.
Duurt waarschijnlijk alleen weer een half jaar voor hij weer in beeld rijdt. Tegen die tijd ben ik deze koers vast weer vergeten.
Dat mag je wel stellen. Daarnaast valt ook te noteren dat de middelmatige veldrijder Guus van den Eijnden al het hele jaar mooie uitslagen op de weg laat zien. Goed voor het vlaggetje.quote:
Ik mis de input van Koffieplanter om helemaal de bandwagon aan te slingeren als Vlaming. Ik dacht dat hij vooral een tijdrijder was maar kan blijkbaar meer dan dat? Zo kan ik ook Jarno Widar overslaan, die wellicht een poor man's UIjtebroeks zal blijken te zijn.quote:
Zit wel beetje hoogteverschil in proloog. Durf niet mijn geld erop te zetten dat hij finishtquote:
Hij is binnen!quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Zit wel beetje hoogteverschil in proloog. Durf niet mijn geld erop te zetten dat hij finisht
Dat profiel op de startpagina van PCSquote:Op donderdag 28 mei 2026 18:33 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hij is binnen!
Wel heel ruim laatste voorlopig.
De Colnago, want Julius Johansen gaat nog even onder de tijd van Soderqvist, die al vijf seconden sneller was dan de rest, door.quote:
Prologen tellen niet echt imho.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Van Julius Johansen een topper maken is misschien nog wel de grootste misdaad van UAE.
Ik daag ze uit om Price Pejtersen te halen, die wordt dan wereldkampioen tijdrijden.
Diesel Beloki gaat Seixas kloppen?quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
We gaan binnenkort nóg harder fietsen! Een paar Basken hebben lactaatgels ontwikkeld, jawel!
Voeg het alvast toe aan uw bingo.
Daar heeft hij ook groot gelijk in!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:12 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Vingegaard geeft geen fuck om de nieuwe naam van de Dauphine
Magagnotti wordt een hele grote trouwens.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Kooij meteen gewonnen, jeetje.
Fabio weer keihard gelost, uiteraard.
Barré leeft eindelijk weer na een half jaar ziek, zwak en misselijk te zijn geweest.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:32 schreef H.Vviv het volgende:
Nog ruim twintig kilometer Boucles de la Mayenne. Leuk heuvelritje met Barré en Brenner op kop.
Zo kom je nog wel eens in beeld, slim gezien.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zie Fabio Jakobsen gedubbeld worden, ja!
OTL, jawel!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:28 schreef Marcoss het volgende:
Fabio wel mooi op plek 37 op de uitslag!
Tot iemand gaat bekijken hoeveel rondjes hij uiteindelijk reed
Beat.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:53 schreef Van_Poppel het volgende:
Volgens Steef is dit blijkbaar het contractjaar van Fabio. Benieuwd wie hier nog in gaat trappen.
Niemand, moet Jakobsen zelf ook niet willen. Wel drie jaar lang een goed contract, net zoals zijn sprinttrein die volop hebben geprofiteerd.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:53 schreef Van_Poppel het volgende:
Volgens Steef is dit blijkbaar het contractjaar van Fabio. Benieuwd wie hier nog in gaat trappen.
Daarbij speelt ook wel mee dat de goede jonge renners niet meer voor de ploeg kiezen en je dus automatisch de mindere talenten over houdt om uit te kiezen. Maar het is qua ontwikkeling wel heel matig ja, ook bij renners waar je wel een stap van verwachtquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:25 schreef TheArt het volgende:
Even buiten Jakobsen en ik weet dat de selectie dit jaar complete bagger is, maar er is ook letterlijk niemand in die ploeg die ook maar enige progressie maakt hè. Iedereen staat stil in de ontwikkeling of gaat zelfs slechter rijden. Vroeger waren ze nog wel goed in jonge renners richting de wereldtop brengen, maar daar is nu ook helemaal niets meer van over.
Fritsie is wel lekker bezigquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daarbij speelt ook wel mee dat de goede jonge renners niet meer voor de ploeg kiezen en je dus automatisch de mindere talenten over houdt om uit te kiezen, maar het is qua ontwikkeling wel heel matig ja, ook bij renners waar je wel een stap van verwacht
Hoole zei een tijdje terug al dat bij de ploeg Seixas en Kooij samen ook een goede optie isquote:
De middelmatige veldrijder Guus van den Eijnden blijkt niet echt een klimmer te zijn en zakt er toch volledig door vandaag.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat mag je wel stellen. Daarnaast valt ook te noteren dat de middelmatige veldrijder Guus van den Eijnden al het hele jaar mooie uitslagen op de weg laat zien. Goed voor het vlaggetje.
De zoon van Snuffel is ook een fenomeen aan het worden. Kopen die gozer!quote:Op zondag 31 mei 2026 16:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De middelmatige veldrijder Guus van den Eijnden blijkt niet echt een klimmer te zijn en zakt er toch volledig door vandaag.
We noteren wel een eerste teken van leven van Oxenberg en nieuwe bevestiging van het fenomeen van Kerckhove. En Zomermaand doet het ook niet onaardig voor het vlaggetje.
Als je bij de totale prutsers van Picnic al top-10 kan rijden in Rwanda ben je een ongekend fenomeen ja.quote:Op zondag 31 mei 2026 16:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De zoon van Snuffel is ook een fenomeen aan het worden. Kopen die gozer!
Ook niet echt heel veilig om dat te doen hequote:Op maandag 1 juni 2026 13:08 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag begint ook de Tour de Wallonie.
Een koers die in het verleden midden/eind juli werd verreden.
Vanaf dit jaar (net als veel Belgische koersen) in mei/juni.
Opmerkelijk: op de site van de organisatie stond pas afgelopen woensdag het parcours online.
De etappe met Finish in Eupen vind op vrijdag 5 juni plaats.
Toen ik vorige week vrijdag (22 mei) in Eupen was, hongen er al de pijlborden.
Meteen een souvenir meegenomen![]()
[ afbeelding ]
Benieuwd hoeveel borden er deze week nog hangen.
Lekker asociaal.quote:Op maandag 1 juni 2026 13:08 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag begint ook de Tour de Wallonie.
Een koers die in het verleden midden/eind juli werd verreden.
Vanaf dit jaar (net als veel Belgische koersen) in mei/juni.
Opmerkelijk: op de site van de organisatie stond pas afgelopen woensdag het parcours online.
De etappe met Finish in Eupen vind op vrijdag 5 juni plaats.
Toen ik vorige week vrijdag (22 mei) in Eupen was, hongen er al de pijlborden.
Meteen een souvenir meegenomen![]()
[ afbeelding ]
Benieuwd hoeveel borden er deze week nog hangen.
Stukje diefstal.quote:
Er waren op dat punt 4!!! pijlborden.quote:
Terwijl hij ingesloten leek te zitten.quote:
Jatten blijft asociaal, wat voor irrelevante lulsmoesjes je ook bedenkt.quote:Op maandag 1 juni 2026 16:48 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Er waren op dat punt 4!!! pijlborden.
Daarbij worden de routeborden voor de wedstrijd ook nog eens gecontroleerd.
Ik zal je de foto van de verzameling in de garage maar besparen![]()
quote:Op maandag 1 juni 2026 16:48 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Er waren op dat punt 4!!! pijlborden.
Daarbij worden de routeborden voor de wedstrijd ook nog eens gecontroleerd.
Ik zal je de foto van de verzameling in de garage maar besparen![]()
Komt er nog een opvolger van Girmay?quote:Op maandag 1 juni 2026 20:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bike AidGoden met hun drie Eritreeërs in Wallonië.
Mooie leerschool voor die gasten. Tussendoor nog even babbelen met Tesfatsion.
Het fenomeen Nahom Efriem haakte in de laatste kilometers af met pech, anders had ik het nog wel willen zien!
Nahom Efriem dus.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Komt er nog een opvolger van Girmay?
Dit blijkt Joppe Heremans te zijn geweest. Gefeliciteerd Joppe, je staat vanaf nu op mijn shitlist.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mijn Nahom Efriem krijgt klappen van een stuurkloppende Fransoos. Naar de goelag ermee.
Ik heb wel eens een rechtere lijn gezien dan die van Nahomquote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit blijkt Joppe Heremans te zijn geweest. Gefeliciteerd Joppe, je staat vanaf nu op mijn shitlist.
Nahom viel een beetje stil op het eind, vooral ook omdat hij van ver moest komen, maar toch een knappe 20e plaats. En dat in de regen, de vijand van iedere Eritreeër. Ik begin te geloven dat deze jongen echt heel goed kan worden.
Hij zat stikkapot.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een rechtere lijn gezien dan die van Nahom
Dat ben ik dan ook weer met je eens. Benieuwd of er dan nog een sanctie komt. Erg hard ging het niet daar.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij zat stikkapot.
Lijkt me alsnog onvoldoende reden om iemand een tik uit te delen, zeker als je niet eens voor de winst aan het sprinten bent.
Deze week ook weer dit fenomeen bekijken op YouTubequote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:29 schreef Pino112 het volgende:
De proloog in de Tour of Estonia is drie rondjes op een wielerbaan![]()
[ afbeelding ]
Hoogland kon het in 55,433.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:29 schreef Pino112 het volgende:
De proloog in de Tour of Estonia is drie rondjes op een wielerbaan![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:19 schreef DeeBee het volgende:
Zware drinker Andy Schleck aanstellen is echt fantastisch, stukje Perlenbacher
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
Morgen ook de Mercan Classic
[ afbeelding ]
Zou leuk zijn als we weer Jegat tegen Decathlon krijgen. Al moet dit Sosa ook wel liggen.
Gouden kans voor Pozzovivo?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
Morgen ook de Mercan Classic
[ afbeelding ]
Zou leuk zijn als we weer Jegat tegen Decathlon krijgen. Al moet dit Sosa ook wel liggen.
Die won vorig jaar inderdaad, maar is er niet bij.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
[..]
Gouden kans voor Pozzovivo?
Leek me een typisch Cristian Rodriguez parcours trouwens. Zie zijn naam alleen niet op de startlijst.
Qua werk wel, maar je gaat niet je eerste profzege weggeven aan een ploeggenoot. Of je moet natuurlijk Seixas heten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ruiz had Sosa de overwinning wel mogen gunnen.
Pijnlijk om te lezen lijkt me als prof, maar ook te laat, had mooi die aders als handdoek in de ring kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://wielerrevue.nl/ar(...)ij-de-elite-amateurs
Mehquote:Op woensdag 3 juni 2026 19:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Gebroken sleutelbeen voor JonBa, zuur.
Een tik op DE KNIE voor Natu. Hopelijk krijgt hij daar naderhand geen last van.
Hopelijk valt de schade bij Nahom Efriem ook mee, hij viel in ieder geval in het gras. Een mooie uitslag hier had kunnen helpen om hem op de radar van de grote ploegen te krijgen, ik baal er nogal van.
FvdB ook toch? Of had die daarvoor al een profzege?quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Qua werk wel, maar je gaat niet je eerste profzege weggeven aan een ploeggenoot. Of je moet natuurlijk Seixas heten.
Had toen al wel wat gewonnen. Denk dat hij wel achteraf spijt heeft van die beslissing, Tourrit + Geel te laten liggen, al was Bardet in die etappe in mijn herinnering bergop wel wat sterker dan Van den Broek.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:12 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
FvdB ook toch? Of had die daarvoor al een profzege?
Bardet hield op de laatste klim inderdaad in. In die laatste vlakke kilometers was Van den Broek dan weer sterker.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:16 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Had toen al wel wat gewonnen. Denk dat hij wel achteraf spijt heeft van die beslissing, Tourrit + Geel te laten liggen, al was Bardet in die etappe in mijn herinnering bergop wel wat sterker dan Van den Broek.
Winnende tijd 1.04quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hoogland kon het in 55,433.
Als iemand binnen 10 seconden kan komen zal die wel in de buurt van de winst komen.
Een proloog in lijn.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:09 schreef Pistolero het volgende:
Zitten we allemaal klaar voor deze fantastische rubriek?
Bekijk deze YouTube-video
Matig in beeld gebracht jeetje.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:09 schreef Pistolero het volgende:
Fenomeen Henrique Bravo.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:09 schreef Pistolero het volgende:
Hincapie heeft wat oude voorraden opgeduikeld?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 17:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nobuddie Ben Oliver die hier twee etappes en het eindklassement pakt is wel bijzonder.
Ze hadden gisteren en vandaag toch de nodige klimmetjes erin die ook in bv LBL zitten.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
Elk jaar weer een kleine frustratie dat ze een vijfdaagse rittenkoers in Wallonië uittekenen met vijf etappes voor de sprinters.
In dit topic mag je wel context geven.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:27 schreef Steven184 het volgende:
Ach UCI. Geld uit safety fund wordt goed besteed
Je bent wel erg vaak niet op de hoogte Slob.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
In dit topic mag je wel context geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:53 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je bent wel erg vaak niet op de hoogte Slob.
https://www.wielerflits.n(...)zaak-aan-te-vechten/
https://www.uci.org/press(...)cQrTKviMYusno70LIePJIn dit topic is het gewoon normaal om dan even een link of quote te geven. "Ach ..." doe je maar in de SC.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien de aandacht afgelopen maanden dacht ik dat dit wel duidelijk was.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
In dit topic mag je wel context geven.
quote:“Lidl-Trek en Red Bull zijn de nouveaux riches van het peloton en gedragen zich ook zo”
Patrick Lefevere geeft in zijn column in Nieuwsblad iedere week zijn scherpe kijk op de koers. Deze week: de nieuwe rijken in de koers. “Sven Vanthourenhout als ploegleider in godbetert de Tour de Wallonie: daarvoor is hij toch overgekwalificeerd?”
“Ooit was er de moord op Julius César, nu is er de pr-tekst waarmee Lidl-Trek deze week afscheid nam van general manager Luca Guercilena: ‘We bedanken hem voor zijn visie, leiderschap en passie… bla bla bla.’ Het is geen letterlijke dolk in de rug, maar laf blijft het natuurlijk wel. Ik hoorde dat hij nog twee jaar onder contract lag, dus ik hoop dat de ‘oprotpremie’ navenant is.”
“Luca en ik gaan ver terug: ik heb hem aan boord gehaald in 1996, in het trainingscentrum van Mapei, waar hij later de jonge talenten Fabian Cancellara en Filippo Pozzato begeleidde. Ik vond hem een goeie trainer, maar toen hij bij Davitamon-Quick Step ploegleider wilde worden, heb ik mijn voet gezet. Luca heeft een opleiding als ‘carabiniere’ gehad en zit ook zo in elkaar: hij is streng, gezagsgetrouw en altijd ‘rechtdoor’. In de volgwagen, in de chaos van de koers, zijn dat allemaal geen grote gaven.”
“Wat bij Lidl-Trek gebeurt, is niks meer of minder dan een paleisrevolutie. De Schwarz Gruppe – het moederbedrijf boven Lidl – deelt tegenwoordig de lakens uit en vindt de huidige resultaten kennelijk niet in overeenstemming met de investeringen die ze al deden. Als ik de tam tam mag geloven is er al veel met geld gegooid. Ik heb hier al een keer verteld dat ik als CEO van Soudal-Quick Step bij UAE Team Emirates informeerde naar Juan Ayuso. “Onmogelijk”, zei sportief manager Joxean Matxin, “dat zal minstens vijftien miljoen euro kosten.” Geen spek voor onze bek, maar een paar maanden later zat Ayuso wel bij Lidl-Trek. Bij de transfer van Derek Gee-West heb ik ook een bedrag horen waaien, niet concreet genoeg om het nu te herhalen, maar laat ons zeggen dat ik de helft ervan nog te veel zou vinden.”
“Lidl-Trek en Red Bull-BORA-hansgrohe zijn de nouveaux riches van het peloton en gedragen zich ook zo: ze geven veel geld uit aan alles wat in de mode is, maar de vraag is of het wel allemaal bij elkaar past. Bij Red Bull lopen ondertussen zoveel sportief verantwoordelijken rond, dat ze elkaar in de weg zitten. Sven Vanthourenhout als ploegleider in godbetert de Tour de Wallonie: daarvoor is hij toch overgekwalificeerd?”
“Het meest typische symptoom van nieuwlichterij is details belangrijk maken en ondertussen de basis vergeten. De basis zijn hoe dan ook de mensen. Als Lidl-Trek de service course verhuist van Deinze naar Duitsland, verplicht je het Belgisch personeel – en dat zijn er veel – om te verhuizen of de helft van hun dag in de auto te zitten. Dan ben je veel mensen kwijt.”
“Hoeveel wijsheid en ‘assessment’ is er in de aanstelling van Andy Schleck als nieuwe CEO gegaan? Ik geef toe: ik ken hem niet persoonlijk en hij verdient een kans om het tegendeel te bewijzen, maar toen ik hem de voorbije jaren in de Tour tegenkwam als uithangbord van Skoda zag ik daar altijd een heel lieve jongen in, maar nooit een CEO. Veel bedrijfsmensen die plots aan de knoppen zitten in het voetbal of de koers lopen tegen hetzelfde probleem aan: ’t is moeilijk om bekwame mensen van praatjesmakers te onderscheiden als je zelf geen sporttechnische bagage hebt.”
“Het meest frappant vind ik nog de timing van de hele operatie. Zo’n dramatische stoelendans één maand voor de Tour de France. Als Juan Ayuso of Mattias Skjelmose daar nog iets van weten te maken zal het ondanks de reorganisatie zijn. Zeker niet dankzij.”
Dit zal, moet en gaat een flopshow worden.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:15 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Dan zal de rest van de kalender ook wel op de schop gaan
Er is te weinig ophef over dit WK.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:19 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dit zal, moet en gaat een flopshow worden.
Het is wachten op de volgende chute.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:10 schreef Van_Poppel het volgende:
Met z'n allen over dat fietspad blijven rijden.
quote:Het gele kaarten-systeem wordt uitgebreid. Vanaf 2027 kunnen (zowel bij de mannen als vrouwen) ook gele kaarten worden uitgedeeld in wedstrijden op het .1-niveau. Dat was tot nog toe niet het geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |