abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:43:27 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220801325
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Raakt het je?
Het valt vooral op.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:45:05 #102
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220801352
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:40 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, echt krankzinnig. Alsof kerst ineens onder druk zou staan. Belachelijk gewoon :')

#nothingToSeeHere

[ afbeelding ]
Wat hebben twee betonblokken te maken met je aanname dat kerst onder druk staat?
pi_220801360
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het valt vooral op.
Jij kent me niet en jij weet niet hoe ik in het leven sta.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220801443
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je bent wel in een wappiefuik aan het rondzwemmen als je bezig bent met mogelijke afschaffen van kerst/pinksteren/hemelvaart.

Totale nonsens.
Waarom? 20 jaar geleden was het ondenkbaar dat ''fijne kerst'' in supermarkten en straten werd afgeschat. Inmiddels doodnormaal. Dat universiteiten/ hogescholen het ook al geen fijne kerst meer noemen was toen ook ondenkbaar. Versiering in straten met fijne Ramadam inmiddels. Tijden veranderen. Afschaffen zal natuurlijk niet snel gebeuren, maar een andere inrichting kan zeker met alle demografische veranderingen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:50:10 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220801444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het valt vooral op.
Wat we voornamelijk zien is dat kritiek op migranten door sommigen zo wordt opgevat. Maar dat slaat nergens op, als iemand kritiek uit op de onophoudelijke influx van migranten of het negatieve gedrag en de slechte integratie zijn dat prima vormen van kritiek. Dat heeft niets met 'haat' te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220801445
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Weer het bekende staaltje overdrijven en janken.
Zegt de kikker in de pan met water.
pi_220801456
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we voornamelijk zien is dat kritiek op migranten door sommigen zo wordt opgevat. Maar dat slaat nergens op, als iemand kritiek uit op de onophoudelijke influx van migranten of het negatieve gedrag en de slechte integratie zijn dat prima vormen van kritiek. Dat heeft niets met 'haat' te maken.
De “haat” roepers zijn de mensen die weinig tot geen argumenten meer hebben ter verdediging van de ongebreidelde import van mensen die een totaal andere levensopvatting en cultuur hebben dan de westerse landen waar ze naartoe worden gehaald.

Dit zijn dezelfde mensen die vroeger argumenten als “culturele verrijking” gebruikten.
pi_220801507
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we voornamelijk zien is dat kritiek op migranten door sommigen zo wordt opgevat. Maar dat slaat nergens op, als iemand kritiek uit op de onophoudelijke influx van migranten of het negatieve gedrag en de slechte integratie zijn dat prima vormen van kritiek. Dat heeft niets met 'haat' te maken.
Wel als men wil dat die anderstaligen met geweld worden verdreven door de massa. Dan kan men van haat spreken.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:02:19 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220801534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:50 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Zegt de kikker in de pan met water.
Ja joh, alles is een glijdede schaal gelijk. Wel met een tempo dat kerstmis in 5345 nog niet weg is natuurlijk. Wat dan kun je mensen niet bang blijven maken.
pi_220801547
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je bent wel in een wappiefuik aan het rondzwemmen als je bezig bent met mogelijke afschaffen van kerst/pinksteren/hemelvaart.

Totale nonsens.
Het was een aantal decennia terug vast ook grote nonsens genoemd dat de oorspronkelijke Nederlandse bevolking een minderheid zou worden in de grote steden. Zie waar we nu staan :s)

Het gaat om patroonherkenning, hebben progressief denkende mensen kennelijk grote moeite mee.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:05:22 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220801572
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als die zou uitkramen wat jij wenst te horen zou het geen probleem zijn.
Waar slaat dit op, ben je echt achterlijk? Nee toch?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:06:43 #112
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220801580
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat hebben twee betonblokken te maken met je aanname dat kerst onder druk staat?
Ik heb echt geen idee. Jij?

Het zou misschien ook wel een soort versiering kunnen zijn of zo :?



[ Bericht 14% gewijzigd door Tengano op 15-05-2026 14:19:13 ]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:07:13 #113
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220801585
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het was een aantal decennia terug vast ook grote nonsens genoemd dat de oorspronkelijke Nederlandse bevolking een minderheid zou worden in de grote steden. Zie waar we nu staan :s)

Het gaat om patroonherkenning, hebben progressief denkende mensen kennelijk grote moeite mee.
Het patroon is dat de witte blanke medemens in Nederland te weinig neukt.

Maar goed, on a serious note. Hele migratieverhaal is natuurlijk veel groter dan alleen grenzen dichtgooien. Dat heeft weer impact op onze economie, op onze zorgstelsel, op nog allerlei vlakken dat je dus hele discussie niet zomaar zou moeten verkleinen tot alleen de mensen die in AZC's zitten.
pi_220801603
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het patroon is dat de witte blanke medemens in Nederland te weinig neukt.
Omdat ze langer thuis moeten wonen, vaak tot ze onvruchtbaar zijn. Er zijn geen huizen beschikbaar omdat Mohammedanen en hun hele overgekomen familie in dit land voorrang genieten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:09:44 #115
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220801604
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waar slaat dit op, ben je echt achterlijk? Nee toch?
Keek je nou net in de spiegel?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:10:26 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220801610
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:09 schreef matspontius het volgende:

[..]
Keek je nou net in de spiegel?
Nee. Richestorags kan niet lezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:10:27 #117
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220801611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:52 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De “haat” roepers zijn de mensen die weinig tot geen argumenten meer hebben ter verdediging van de ongebreidelde import van mensen die een totaal andere levensopvatting en cultuur hebben dan de westerse landen waar ze naartoe worden gehaald.

Dit zijn dezelfde mensen die vroeger argumenten als “culturele verrijking” gebruikten.
Punt is dat ze over het algemeen ook rete slim zijn - dat dan weer wel _O-
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:11:17 #118
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220801622
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Omdat ze langer thuis moeten wonen, vaak tot ze onvruchtbaar zijn. Er zijn geen huizen beschikbaar omdat Mohammedanen en hun hele overgekomen familie in dit land voorrang genieten.
De huizentekort loopt al vele jaren op. Ook zonder al die Mohammedanen en hun families hebben we tekorten. Dat weten we al heel lang.

Je toont andermaal aan dat je niet geinteresseerd bent in werkelijke oorzaken maar gewoon lekker wil lopen klagen. Is een keuze.
pi_220801648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De huizentekort loopt al vele jaren op. Ook zonder al die Mohammedanen en hun families hebben we tekorten. Dat weten we al heel lang.

Je toont andermaal aan dat je niet geinteresseerd bent in werkelijke oorzaken maar gewoon lekker wil lopen klagen. Is een keuze.
Er zijn de afgelopen decennia 100.000en asielmigranten toegelaten die allemaal een woning toegewezen hebben gekregen. Zonder die instroom en toewijzing waren er genoeg woningen voor de eigen onderdanen geweest, is een simpele rekensom die een basisschoolleerling zelfs nog zou kunnen maken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:16:23 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220801665
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waar slaat dit op, ben je echt achterlijk? Nee toch?
Jij serveert hem af op basis waar hij vandaan komt. Dat is voor jou een argument.

Het is echter geen argument. Een land produceert fiere nationalisten, extreemrechtsen, conservatieven, centralisten, linksen, extreemlinksen, communisten, socialisten, anarchisten en rabiate zelfhaters.

Je kunt dus het volledige spectrum aan analyse van iemand over zijn eigen volk verwachten als je niet weet waar die staat. Vervolgens is het nog de vraag in hoeverre iemand zijn academische werk wordt beïnvloed door zijn ideologie.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:17:31 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801672
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik wil niet zeggen dat kindloos zijn of een onzinbaan hebben op zichzelf problematisch is. Het is meer die combinatie van factoren die problematisch kan worden.
Kindloos, bullshitjob, HBO-communicatie en in het weekend festivals bezoeken en synthetische drugs gebruiken... Die combinatie bedoel je? Dat verweekt je hersenen zo dat op termijn D66 gestemd wordt.
The End Times are wild
pi_220801695
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:52 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De “haat” roepers zijn de mensen die weinig tot geen argumenten meer hebben ter verdediging van de ongebreidelde import van mensen die een totaal andere levensopvatting en cultuur hebben dan de westerse landen waar ze naartoe worden gehaald.

Dit zijn dezelfde mensen die vroeger argumenten als “culturele verrijking” gebruikten.
De argumenten en bedoelingen van die mensen zijn goed maar de vijanden van anderstaligen zijn daar doof voor.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:21:13 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801703
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het patroon is dat de witte blanke medemens in Nederland te weinig neukt.

Maar goed, on a serious note. Hele migratieverhaal is natuurlijk veel groter dan alleen grenzen dichtgooien. Dat heeft weer impact op onze economie, op onze zorgstelsel, op nog allerlei vlakken dat je dus hele discussie niet zomaar zou moeten verkleinen tot alleen de mensen die in AZC's zitten.
Het lage kindertal hangt ook rechtstreeks samen met de huisvesting. In het dorp waar ik woon is drie kinderen eerder de norm en dat is niet wegens christelijke motieven. Een deel van mijn vrienden woont in de stad en bij hen zie je dus inderdaad die 1,4 kind per vrouw gemiddeld.

Als mensen tot halverwege dertig bij hun ouders moeten blijven wonen omdat beschikbare woningen aan jonge migranten worden verdeeld die hun vrouw laten overkomen en een gezin stichten. Dan zeg ik niet dat het opzet is dat het Nederlandse geboortecijfer omlaag gaat en het allochtone omhoog, maar wel een gevolg van het uitgestippelde beleid.
The End Times are wild
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:22:36 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801714
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De huizentekort loopt al vele jaren op. Ook zonder al die Mohammedanen en hun families hebben we tekorten. Dat weten we al heel lang.

Je toont andermaal aan dat je niet geinteresseerd bent in werkelijke oorzaken maar gewoon lekker wil lopen klagen. Is een keuze.
Met 4 miljoen immigranten minder is er een enorm overschot aan woningen. Doe niet alsof die enorme aantallen die binnenkomen geen effect op de woningmarkt zouden hebben. Nog los van de verbeterde leefomstandigheden in steden, waardoor het aantrekkelijker wordt er te wonen en een gezin te stichten.
The End Times are wild
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:25:29 #125
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220801733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De huizentekort loopt al vele jaren op. Ook zonder al die Mohammedanen en hun families hebben we tekorten. Dat weten we al heel lang.

Je toont andermaal aan dat je niet geinteresseerd bent in werkelijke oorzaken maar gewoon lekker wil lopen klagen. Is een keuze.
De huizentekort, werkelijk de?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:26:48 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220801742
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het lage kindertal hangt ook rechtstreeks samen met de huisvesting. In het dorp waar ik woon is drie kinderen eerder de norm en dat is niet wegens christelijke motieven. Een deel van mijn vrienden woont in de stad en bij hen zie je dus inderdaad die 1,4 kind per vrouw gemiddeld.

Als mensen tot halverwege dertig bij hun ouders moeten blijven wonen omdat beschikbare woningen aan jonge migranten worden verdeeld die hun vrouw laten overkomen en een gezin stichten. Dan zeg ik niet dat het opzet is dat het Nederlandse geboortecijfer omlaag gaat en het allochtone omhoog, maar wel een gevolg van het uitgestippelde beleid.
Ik ben het met je eens dat het ook komt door huidige situatie. Maar ik blijf erbij dat het een politieke keuze is geweest. Nog voor hele discussie over migratie (lees afgelopen vijf jaar) was huizentekort al gigantisch. Het valt me dan op dat we dan niet naar de oorzaken daarvan kijken. VVD onder andere heeft ervoor gekozen om de bouw van huizen aan de markt over te laten.

In de afgelopen jaren hebben we natuurlijk vooral stikstofproblematiek gehad. Ik heb toch indruk dat aantal politieke partijen willens en wetens alles hebben vertraagd en dit niet willen oplossen, puur uit politiek gewin. Het is niet in landsbelang in elk geval.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Met 4 miljoen immigranten minder is er een enorm overschot aan woningen. Doe niet alsof die enorme aantallen die binnenkomen geen effect op de woningmarkt zouden hebben. Nog los van de verbeterde leefomstandigheden in steden, waardoor het aantrekkelijker wordt er te wonen en een gezin te stichten.
Als je nu de aantal immigranten op vier miljoen zet dan ben je wel heel ver terug in tijd aan het reizen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:31:47 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801776
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat het ook komt door huidige situatie. Maar ik blijf erbij dat het een politieke keuze is geweest. Nog voor hele discussie over migratie (lees afgelopen vijf jaar) was huizentekort al gigantisch. Het valt me dan op dat we dan niet naar de oorzaken daarvan kijken. VVD onder andere heeft ervoor gekozen om de bouw van huizen aan de markt over te laten.
Zonder migratie was er een geleidelijke achteruitgang van de bevolking geweest vanaf 1980. Nog wel behoefte aan meer woningen als gevolg van meer huishoudens (met minder mensen per huishouden). Maar daar was wel tegenaan te bouwen. Geloof dat nu meer dan de helft van de vrijkomende woningen naar migranten gaat (niet alleen asielzoekers, ook heel veel arbeidsmigranten, expats, etc)
quote:
In de afgelopen jaren hebben we natuurlijk vooral stikstofproblematiek gehad. Ik heb toch indruk dat aantal politieke partijen willens en wetens alles hebben vertraagd en dit niet willen oplossen, puur uit politiek gewin. Het is niet in landsbelang in elk geval.
[..]
Als je nu de aantal immigranten op vier miljoen zet dan ben je wel heel ver terug in tijd aan het reizen.
Het hangt een beetje af van wat je precies bedoelt met “migranten”. De officiële cijfers maken onderscheid tussen:
1. Mensen die zelf naar Nederland zijn gekomen (eerste generatie)

Ongeveer 3 miljoen mensen in Nederland zijn in het buitenland geboren. [cbs.nl]
Dat is ongeveer 16,8% van de bevolking (op 1 januari 2025). [cbs.nl]

➡️ Dit zijn de “migranten” in strikte zin.

2. Mensen met een migratieachtergrond (inclusief kinderen van migranten)

Daarnaast zijn er ongeveer 2,1 miljoen mensen die in Nederland geboren zijn, maar ouders hebben die migrant zijn. [cbs.nl]

➡️ Samen:

± 5,1 miljoen mensen hebben een migratieachtergrond (eerste + tweede generatie)
Dat is grofweg circa 28% van de bevolking
The End Times are wild
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:37:14 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wel gek dat een partij die christenen zou haten drie bewindspersonen benoemd die gelovig zijn. :')
Voor die truukjes van Satan zijn we gewaarschuwd:

quote:
2 Korintiërs 11:13-15
“Want zulke mensen zijn valse apostelen, bedriegers die zich voordoen als apostelen van Christus. En dat is geen wonder, want de satan zelf doet zich voor als een engel van het licht. Het is dus niet vreemd dat ook zijn dienaren zich voordoen als dienaren van de gerechtigheid.”

The End Times are wild
pi_220802008
En een prettige scheut door de pielemuis.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:24:45 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802172
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jij serveert hem af op basis waar hij vandaan komt. Dat is voor jou een argument.

Het is echter geen argument. Een land produceert fiere nationalisten, extreemrechtsen, conservatieven, centralisten, linksen, extreemlinksen, communisten, socialisten, anarchisten en rabiate zelfhaters.

Je kunt dus het volledige spectrum aan analyse van iemand over zijn eigen volk verwachten als je niet weet waar die staat. Vervolgens is het nog de vraag in hoeverre iemand zijn academische werk wordt beïnvloed door zijn ideologie.
In mijn eerste zin schrijf ik nota bene dat ik het met zijn hoofdstatement wel eens ben, misschien is het handig om niet meteen in de kramp te schieten wanneer je mijn UI voorbij ziet komen.

Daarna merk ik op dat de Telegraaf nergens meldt dat deze onderzoeker een Israelier is, wat wel mag aangezien Israel momenteel in een oorlog verwikkeld is met de Palestijnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:28:17 #131
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220802194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De huizentekort loopt al vele jaren op. Ook zonder al die Mohammedanen en hun families hebben we tekorten. Dat weten we al heel lang.

Je toont andermaal aan dat je niet geinteresseerd bent in werkelijke oorzaken maar gewoon lekker wil lopen klagen. Is een keuze.
Dus halen we ze massaal binnen en geven we ze zelfs voorrang. Logisch.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220802202
Een artikel van de Telegraaf laten herschrijven door AI en dan vinden dat je je best hebt gedaan om een mening te vormen :') En dan ook nog eens met de weinige woorden die je zelf bedacht op geen enkele wijze ontkrachten dat er 750.000 mensen met geweld verdreven zijn, maar wél verzwijgen dat dat met precies het geweld dat hamas graag gebruikt ging. Chapeau weer hoor.
What Would Goku Do
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:42:07 #133
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802274
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In mijn eerste zin schrijf ik nota bene dat ik het met zijn hoofdstatement wel eens ben, misschien is het handig om niet meteen in de kramp te schieten wanneer je mijn UI voorbij ziet komen.

Daarna merk ik op dat de Telegraaf nergens meldt dat deze onderzoeker een Israelier is, wat wel mag aangezien Israel momenteel in een oorlog verwikkeld is met de Palestijnen.
Waarom zouden ze dat moeten vermelden van jou?

Misschien is het vooral handig als jij niet in de kramp schiet zodra je het woord Israëli hoort en allerlei eisen gaat stellen.
pi_220802309
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dus halen we ze massaal binnen en geven we ze zelfs voorrang. Logisch.
FA is een dromer.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:55:48 #135
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220802349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In mijn eerste zin schrijf ik nota bene dat ik het met zijn hoofdstatement wel eens ben, misschien is het handig om niet meteen in de kramp te schieten wanneer je mijn UI voorbij ziet komen.

Daarna merk ik op dat de Telegraaf nergens meldt dat deze onderzoeker een Israelier is, wat wel mag aangezien Israel momenteel in een oorlog verwikkeld is met de Palestijnen.
En zelfverklaard zionist.

[ Bericht 0% gewijzigd door GrumpyFish op 15-05-2026 16:16:42 ]
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:02:12 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat moeten vermelden van jou?

Misschien is het vooral handig als jij niet in de kramp schiet zodra je het woord Israëli hoort en allerlei eisen gaat stellen.
:')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:05:10 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
:')
Je hebt geen enkel argument gegeven, alleen wild om je heen geslagen en :') gedaan.

Dit gaat al net zo goed als je pleidooi voor het "charisma" van Jesse Klaver.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:07:04 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802412
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je hebt geen enkel argument gegeven, alleen wild om je heen geslagen en :') gedaan.

Dit gaat al net zo goed als je pleidooi voor het "charisma" van Jesse Klaver.
Je komt echt een beetje over als een kleuter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220802415
Het is compleet bespottelijk dat de 'Nakba' wordt herdacht.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:15:59 #140
117098 Hathor
Effe niet
pi_220802465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het is compleet bespottelijk dat de 'Nakba' wordt herdacht.
Dat ze dat doen in Arabische kring...prima, maar het moet niet ons dingetje worden. Laat die kutarabieren lekker janken om hun verloren oorlogen, niet ons probleem.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220802468
Had vanochtend zoon uit de UK aan de lijn, daar doen ze helemaal niet aan het vieren van Hemelvaartsdag of Pinksteren.

quote:
Pinksteren (Pentecost) en Hemelvaartsdag zijn belangrijke religieuze feestdagen in veel Europese landen, maar in het VK worden ze niet officieel gevierd. Dit betekent dat er geen nationale vrije dag is, hoewel bepaalde kerken wel speciale diensten organiseren. Dit geldt ook voor andere dagen zoals Driekoningen en Allerheiligen, die voornamelijk in katholieke landen worden gevierd.
https://tipsopreis.nl/rei(...)verenigd-koninkrijk/

Lijkt mij dat een Nakba-herdenking niet tot het rijtje vrije feestdagen gaat behoren.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:20:22 #142
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802482
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je komt echt een beetje over als een kleuter.
Ik heb er inderdaad geen moeite mee om me op te stellen als een kleuter richting mensen die op dat niveau opereren.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:25:58 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802512
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik heb er inderdaad geen moeite mee om me op te stellen als een kleuter richting mensen die op dat niveau opereren.
Zucht, lastig he, toegeven dat je weer eens te snel was met je conclusies? als ik nou daadwerkelijk in de kramp zou schieten omdat het een Israelier is had ik zijn statement dat je de Nakba niet moet vergelijken met de holocaust niet onderschreven.

Het artikel in de Telegraaf is echter nogal debiel. Ze vermelden er niet bij dat die gezaghebbende wetenschapper een Israelier is, hijsen hem op het paard met onder andere de volgende aanbeveling:

quote:
Hij wordt uit verschillende politieke richtingen - ook bijvoorbeeld door de uitgesproken pro-Palestijnse historicus Norman Finkelstein - geprezen vanwege zijn grondige archiefonderzoek.
Maar die Finkelstein is het helemaal niet eens met de conclusies die Finkelstein trekt uit dat bronnenonderzoek:

https://mondoweiss.net/20(...)use-of-the-conflict/

Kortom: broddelwerk van de Telegraaf.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220802851
Niet gek toch, ik vier het ook elk jaar.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:04:41 #145
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802872
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zucht, lastig he, toegeven dat je weer eens te snel was met je conclusies? als ik nou daadwerkelijk in de kramp zou schieten omdat het een Israelier is had ik zijn statement dat je de Nakba niet moet vergelijken met de holocaust niet onderschreven.

Het artikel in de Telegraaf is echter nogal debiel. Ze vermelden er niet bij dat die gezaghebbende wetenschapper een Israelier is, hijsen hem op het paard met onder andere de volgende aanbeveling:
[..]
Maar die Finkelstein is het helemaal niet eens met de conclusies die Finkelstein trekt uit dat bronnenonderzoek:

https://mondoweiss.net/20(...)use-of-the-conflict/

Kortom: broddelwerk van de Telegraaf.
Kijk, dat laatste is een valide punt.

Het punt waarom ze zouden moeten vermelden dat het een Israëliër is, heb je echter niet onderbouwd.

Overigens zeg je ook niks over hoe ze Finkelstein hadden moeten omschrijven. Hij is zelf niet bepaald neutraal ideologisch gezien.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:20:12 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220803028
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:04 schreef Richestorags het volgende:

Kijk, dat laatste is een valide punt.

Het punt waarom ze zouden moeten vermelden dat het een Israëliër is, heb je echter niet onderbouwd.
Israel is in oorlog met de Palestijnen. Als een Oekraiense onderzoeker aankomt met iets negatiefs over het Russisch verleden of uit onderzoek van de Universiteit van Moskou blijkt wat een bruten die Oekrainers in WO2 wel niet waren verwacht ik ook gewoon dat de nieuwsverstrekker er in ieder geval de nationaliteit bij vermeldt. Ik heb hier in het verleden ook wel kritiek geuit op dat Oekraiense cijfers veel te makkelijk voor waarheid werden aangenomen.

quote:
Overigens zeg je ook niks over hoe ze Finkelstein hadden moeten omschrijven. Hij is zelf niet bepaald neutraal ideologisch gezien.

Of Finkelstein neutraal is of niet is verder niet zo bijster relevant. Het gaat erom dat ze hem opvoeren als endorser terwijl hij helemaal niet zo positief is over Morris.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:26:15 #147
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220803072
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Israel is in oorlog met de Palestijnen. Als een Oekraiense onderzoeker aankomt met iets negatiefs over het Russisch verleden of uit onderzoek van de Universiteit van Moskou blijkt wat een bruten die Oekrainers in WO2 wel niet waren verwacht ik ook gewoon dat de nieuwsverstrekker er in ieder geval de nationaliteit bij vermeldt. Ik heb hier in het verleden ook wel kritiek geuit op dat Oekraiense cijfers veel te makkelijk voor waarheid werden aangenomen.
Nu werp je een interessant punt op dat we allang wisten: wetenschap, zeker sociale "wetenschap" of "geschiedenis" is niet vrij van bias. Ik neem aan dat je voortaan alle politieke affiliaties van rechters en wetenschappers vermeld wil hebben?

quote:
Of Finkelstein neutraal is of niet is verder niet zo bijster relevant. Het gaat erom dat ze hem opvoeren als endorser terwijl hij helemaal niet zo positief is over Morris.
Dat is wel degelijk relevant als ze hem als criticus zouden moeten opwerpen, wat jij wil.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:42:54 #148
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220803183
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nu werp je een interessant punt op dat we allang wisten: wetenschap, zeker sociale "wetenschap" of "geschiedenis" is niet vrij van bias. Ik neem aan dat je voortaan alle politieke affiliaties van rechters en wetenschappers vermeld wil hebben?
[..]
Als er geen verhitte propagandaoorlog aan de gang was vertrouw ik wat meer op de objectiviteit van onderzoekers, maar als ik Hobsbawm lees zit er altijd in mijn achterhoofd dat het een flink ingegraven socialist is, Niall Fergusons werk lees ik graag maar wel met de wetenschap dat hij conservatief is, etc.

quote:
Dat is wel degelijk relevant als ze hem als criticus zouden moeten opwerpen, wat jij wil.
Als ze hem als criticus zouden opwerpen dan zou Finkelsteins eigen positie inderdaad relevant worden maar aangezien de endorsement er niet is maakt zijn positie niets uit
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 05:23:00 #149
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220806087
twitter


Ach Femke

[ Bericht 13% gewijzigd door Regilio_ op 16-05-2026 06:39:01 ]
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220806106
"wIJ zIJn ZiEliGeR heUr ;( "
Corporate translator
  zaterdag 16 mei 2026 @ 06:48:49 #151
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220806146
twitter
Dat je als privé persoon/-organisatie de Nakba wil herdenken: ga je gang.

Maar dat een burgemeester en wethouder komen opdraven bij een herdenking georganiseerd door dergelijke meer dan dubieuze clubjes kan toch niet joh :') :').
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220806152
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:15 schreef Hathor het volgende:
Laat die kutarabieren lekker janken om hun verloren oorlogen
Zouden onze Allahu Akbar roepende vrienden daar wel eens zelfkritisch over nadenken?

"Hey we verliezen alle oorlogen, zou Allah eigenlijk wel aan onze kant staan..?"
  zaterdag 16 mei 2026 @ 07:05:17 #153
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220806159
Support vanuit Imamsterdam

  zaterdag 16 mei 2026 @ 07:06:38 #154
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220806160
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:55 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
En zelfverklaard zionist.
Dat geldt voor de meeste Israëliërs. Je denkt toch niet dat mensen voor het opheffen van hun eigen land zijn? Een zionist zijn is het enige logische en trouwens ook moreel juiste, ook voor niet-Joden en niet-Israëliers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 16 mei 2026 @ 07:08:26 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220806161
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:05 schreef Tengano het volgende:
Support vanuit Imamsterdam

[ afbeelding ]
Bijzonder te zien dat Halsema meedoet aan deze geschiedvervalsing. Geen woord over dat de Palestijnen deze oorlog zelf waren begonnen, openlijke intenties hadden voor een 'From the River to the Sea' en velen niet verdreven maar gevlucht zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 16 mei 2026 @ 07:50:29 #156
117098 Hathor
Effe niet
pi_220806213
quote:
81s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 06:48 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Dat je als privé persoon/-organisatie de Nakba wil herdenken: ga je gang.

Maar dat een burgemeester en wethouder komen opdraven bij een herdenking georganiseerd door dergelijke meer dan dubieuze clubjes kan toch niet joh :') :').
Om je dood te schamen.

Dijksma :r :r :r
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 08:57:24 #157
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220806398
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:00 schreef karton2 het volgende:
Ze hobbelen werkelijk van hype naar hype, klimaat-apocalypse, vliegschaamte, black lives matter, DEI, #metoo
Wie zijn "ze"? En waarom doe je alsof het hier om 1 dezelfde groep gaat?
Krekker is de bom!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:05:41 #158
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220806430
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:05 schreef Tengano het volgende:
Support vanuit Imamsterdam

[ afbeelding ]
Asjemenou..... dit gaat wel heel ver. Dat ze niet onpartijdig is was bekend maar dit is echt schandalig. Om je dood te schamen. :X
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:07:53 #159
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220806442
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder te zien dat Halsema meedoet aan deze geschiedvervalsing. Geen woord over dat de Palestijnen deze oorlog zelf waren begonnen, openlijke intenties hadden voor een 'From the River to the Sea' en velen niet verdreven maar gevlucht zijn.
En jij rept bewust niks over de terroristische aanslagen die voor die tijd door Joodse terroristen gepleegd zijn. Met succes, want mede daardoor besloten de Britten te vertrekken.

quote:
Ja, in de decennia en jaren vóór 1948 zijn er door diverse Joodse (zionistische) paramilitair-ondergrondse groepen aanslagen gepleegd. Deze acties waren eerst vooral gericht tegen het Britse bestuur en tegen Arabische burgers (vaak als vergelding), en verschoven later naar operaties die direct bijdroegen aan de Nakba.

​Hieronder volgt een overzicht van de groepen, de belangrijkste aanslagen en de directe invloed daarvan op de Nakba.

​1. De Joodse paramitaire groepen
​Binnen de Joodse gemeenschap in het Britse mandaatgebied (de Yishuv) opereerden verschillende gewapende groepen:

​Haganah: De grootste, min of meer officiële defensiemacht van de zionistische leiding. Zij hielden zich over het algemeen bezig met verdediging en strategische operaties, maar pasten later in het conflict ook agressievere tactieken toe.
​Irgun (Etzel): Een radicalere afsplitsing van de Haganah. Zij wezen de politiek van 'zelfbeheersing' af en kozen bewust voor terrorisme en guerrillatactieken als politiek middel.

​Lehi (de Stern Gang): De meest extremistische en kleinste splintergroep, die zelfs tijdens de Tweede Wereldoorlog doorging met aanslagen op de Britten om hen te dwingen Palestina te verlaten.

​2. Belangrijke aanslagen vóór 1948
​De tactiek van bomaanslagen op publieke plekken en infrastructuur werd door de Irgun en Lehi geïntroduceerd, met name vanaf de Arabisch-Palestijnse opstand (1936-1939) en na de Tweede Wereldoorlog:
​Markten en bushaltes (1937-1939): Als vergelding voor Arabische aanvallen op Joden, plaatste de Irgun bommen op drukke Arabische markten en bij bushaltes in steden als Haifa, Jaffa en Jeruzalem. Hierbij kwamen honderden Arabische burgers om het leven.
​De bomaanslag op het King David Hotel (22 juli 1946): De Irgun (onder leiding van de latere premier Menachem Begin) blies de zuidvleugel van dit hotel in Jeruzalem op, waar het Britse bestuurscentrum was gevestigd. Hierbij vielen 91 doden (Britten, Arabieren en Joden).

​Infrastructuur en ontvoeringen (1946-1947): Treinen werden gesaboteerd, olieraffinaderijen in brand gestoken en Britse militairen werden ontvoerd en soms opgehangen (zoals de Sergeants affair) als vergelding voor de executie van Joodse militanten.

​3. De invloed op de Nakba
​De aanslagen en acties van deze groepen hadden op drie manieren een directe en diepe invloed op het ontstaan en verloop van de Nakba:

​A. Het vertrek van de Britten forceren
​De aanhoudende stroom aanslagen en de hoge tol aan Britse levens zorgden ervoor dat het mandaatgebied voor het Verenigd Koninkrijk onhoudbaar en onbetaalbaar werd. In februari 1947 besloten de Britten de stekker eruit te trekken en het probleem over te dragen aan de VN. Dit leidde rechtstreeks tot het VN-delingsplan van november 1947, wat de directe aanleiding was voor de burgeroorlog en de daaropvolgende Nakba.
​B. Het psychologische effect: Paniek en vlucht (Deir Yassin)

​Tijdens de burgeroorlog die eind 1947 uitbrak, radicaliseerden de tactieken. Het meest invloedrijke kantelpunt was het bloedbad van Deir Yassin op 9 april 1948.

​Militanten van de Irgun en Lehi (met logistieke steun van de Haganah) vielen dit Arabische dorpje vlakbij Jeruzalem aan. Hierbij werden tussen de 100 en 120 dorpsbewoners, inclusief vrouwen en kinderen, gedood.

​De psychologische impact hiervan was enorm:
​De zionistische groepen gebruikten de berichtgeving over Deir Yassin (soms bewust vergroot via luidsprekers in psychologische oorlogsvoering) om angst te zaaien. Het leidde tot een massale paniekbepalende vluchtgolf onder de Palestijnse bevolking in omliggende regio's. Men ontvluchtte dorpen uit angst voor een volgend bloedbad.

​C. De omslag naar offensieve ontvolking (Plan Dalet)
​In het voorjaar van 1948 (vóór de officiële onafhankelijkheid op 14 mei) ging de Haganah over op Plan Dalet (Plan D). Dit was een militair strategisch plan om de wegen en grensgebieden veilig te stellen voor de verwachte invasie van Arabische landen.

​Hoewel historici discussiëren over de vraag of het plan een vooraf opgezet doel tot etnische zuivering was, machtigde het plan commandanten wel expliciet om Arabische dorpen die weerstand boden te vernietigen en de bevolking over de grens te zetten. De ervaring en de meedogenloze reputatie van groepen als de Irgun en Lehi werden in deze fase door de zionistische leiding geïntegreerd in de grotere militaire operaties, wat de massale ontheemding versnelde.

​D. Escalatie naar een regionale oorlog
​De opeenvolging van Joodse aanslagen, de vluchtelingencrisis die daardoor al vóór mei 1948 op gang kwam, en incidenten zoals Deir Yassin, zetten de leiders van de omringende Arabische landen (zoals Jordanië, Egypte en Syrië) onder immense publieke druk. Het dwong hen om direct na het uitroepen van de staat Israël militair te interveniëren, wat de burgeroorlog transformeerde in een internationale oorlog en de Nakba bezegelde.
quote:
De Nakba (Arabisch voor "de catastrofe") verwijst naar de massale verdrijving, vlucht en ontheemding van de Palestijnse bevolking rond de oprichting van de staat Israël in 1948.
Hier zijn de belangrijkste feiten en context op een rij:
De historische feiten (1947-1949)
Ontheemding: Tussen 1947 en 1949 werden naar schatting 700.000 tot 750.000 Palestijnen (ongeveer driekwart van de toenmalige Palestijns-Arabische bevolking) verdreven uit hun woongebied of sloegen zij op de vlucht.
Verwoesting: Ruim 400 tot 500 Palestijnse dorpen en steden werden door zionistische milities (en later het Israëlische leger) ontvolkt, verwoest of herbevolkt met Joodse immigranten.
Aanleiding: De spanningen liepen op nadat de VN in november 1947 een delingsplan voorstelde om het Britse mandaatgebied Palestina op te delen in een Joodse en een Arabische staat. Dit plan werd door de Arabische wereld afgewezen. Na het vertrek van de Britten en de onafhankelijkheidsverklaring van Israël op 14 mei 1948, escaleerde het conflict in een volledige oorlog tussen Israël en de omringende Arabische landen.
Twee botsende narratieven
De gebeurtenissen van 1948 vormen de kern van het Israëlisch-Palestijnse conflict en worden door beide zijden fundamenteel anders beleefd en herinnerd:

Palestijns perspectief (De Nakba):

Ziet de gebeurtenissen als een bewuste en systematische etnische zuivering om een Joodse meerderheidsstaat te creëren. Ziet het als een Onafhankelijkheidsoorlog en een strijd om te overleven tegen Arabische legers die de nieuwe staat wilden vernietigen.
Nadruk ligt op het recht op terugkeer van de vluchtelingen en hun nakomelingen, een recht dat Israël weigert.


Israëlisch perspectief (Onafhankelijkheid)

Ziet de gebeurtenissen als een bewuste en systematische etnische zuivering om een Joodse meerderheidsstaat te creëren. Ziet het als een Onafhankelijkheidsoorlog en een strijd om te overleven tegen Arabische legers die de nieuwe staat wilden vernietigen.
Nadruk ligt op het recht op terugkeer van de vluchtelingen en hun nakomelingen, een recht dat Israël weigert. Nadruk ligt op het feit dat veel Palestijnen vluchtten op advies van Arabische leiders, en dat de vluchtelingenstroom een logisch gevolg van oorlog is.
Krekker is de bom!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:11:03 #160
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220806452
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:05 schreef Tengano het volgende:
Support vanuit Imamsterdam

[ afbeelding ]
Achterlijke actie van Halsema om duidelijk partij te kiezen in zo'n complex conflict.
Krekker is de bom!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:16:22 #161
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220806472
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Achterlijke actie van Halsema om duidelijk partij te kiezen in zo'n complex conflict.
Kijk, ik ben blij dat je dat ziet.
pi_220806532
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee ik haak af bij Suzan & Freek.

Verder zal het me een worst wezen. Al herdenken ze de overleden hamster van Dries Roelvink.
RIP :'(
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:42:58 #163
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220806832
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Kijk, ik ben blij dat je dat ziet.
Ik ben dan ook niet pro (of anti) Palestijnen.

En ik baseer mijn mening over het conflict Israel-Palestina ook niet op mijn mening over de Islam of over de immigratieproblematiek in Nederland. Iets wat velen blijkbaar wel doen gezien dit topic al snel over asielzoekers/immigranten en woningnood ging.
Krekker is de bom!
pi_220807083
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder te zien dat Halsema meedoet aan deze geschiedvervalsing. Geen woord over dat de Palestijnen deze oorlog zelf waren begonnen, openlijke intenties hadden voor een 'From the River to the Sea' en velen niet verdreven maar gevlucht zijn.
Ik heb het een tijd op onwetendheid gegooid, maar kun je daar na jaren nog steeds van spreken?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220807376
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:03 schreef Aether het volgende:

[..]
Ik heb het een tijd op onwetendheid gegooid, maar kun je daar na jaren nog steeds van spreken?
De Palestijnen zijn de nuttige idioten van extreem rechts, moslims en uiterst links. Ik denk dat er sprake is van een combinatie van onwetenheid, hypocrisie en antisemitisme. Na de Tweede Wereldoorlog zijn er 14 miljoen Duitsers verdreven uit het huidige Polen, Rusland en Tsjechië. Maar denk je dat dat het bestaansrecht van Polen en Tsjechië wordt ontkend en wordt geëist dat er miljoenen Duitsers moeten terugkeren? Tuurlijk niet.
pi_220807389
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 08:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wie zijn "ze"? En waarom doe je alsof het hier om 1 dezelfde groep gaat?
Ik zeg niet dat het 1 dezelfde groep gaat, maar het gaat wel om hetzelfde type mens. Het type met een grote hang naar aandacht en bevestiging.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:18:20 #167
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220807649
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:34 schreef karton2 het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het 1 dezelfde groep gaat, maar het gaat wel om hetzelfde type mens. Het type met een grote hang naar aandacht en bevestiging.
Aaaah. Ja daar ben ik het redelijk mee eens.

Dit type heb je overigens zowel links, rechts, etc. tussen zitten.
Krekker is de bom!
pi_220807691
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:05 schreef Tengano het volgende:
Support vanuit Imamsterdam

[ afbeelding ]
Walgelijk. Doodeng. Dat PRO heeft liever vandaag dan morgen dat we een IS zijn. :r :r

Echt schaamteloos. Ga godverdomme eens wat aan de ''jongeren'' doen, waardoor de politie al niet meer in bepaalde buurten durft te komen. Zelfde geldt voor die Dijksma in Utrecht.
pi_220807703
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:06 schreef HowardRoark het volgende:
Een zionist zijn is het enige logische en trouwens ook moreel juiste, ook voor niet-Joden en niet-Israëliers.
No thanks.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:36:07 #170
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220808148
"Ga koken" stelletje nitwits
"Hoka Hey!"
pi_220808259
quote:
81s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 06:48 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Dat je als privé persoon/-organisatie de Nakba wil herdenken: ga je gang.

Maar dat een burgemeester en wethouder komen opdraven bij een herdenking georganiseerd door dergelijke meer dan dubieuze clubjes kan toch niet joh :') :').
Lekker kontje buigen voor moslims, de westerse politiek van nu. De Byzantijnen draaien zich om in hun graf.
pi_220808269
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:05 schreef Tengano het volgende:
Support vanuit Imamsterdam

[ afbeelding ]
Dat die trol dit ging posten, was net zo voorspelbaar als regenval in 2026.
pi_220808300
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Aaaah. Ja daar ben ik het redelijk mee eens.

Dit type heb je overigens zowel links, rechts, etc. tussen zitten.
Maar dit soort herdenkingen en samenkomsten is toch echt een links fenomeen, zie mijn voorbeelden in mijn eerste post van deze thread. Er zit heel weinig oprechtheid achter.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:45:13 #174
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220808616
Je zou tegenover die herdenkingen een scherm moeten zetten waar de ongecensureerde documentaire over 7 oktober afgespeeld wordt.. dan bereik je misschien de meelopende linkse idioten.

Ik moet zeggen dat ik op basis van de beschrijvingen het niet aangedurfd heb om die te kijken... beestachtig
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:02:27 #175
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220808682
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
En jij rept bewust niks over de terroristische aanslagen die voor die tijd door Joodse terroristen gepleegd zijn. Met succes, want mede daardoor besloten de Britten te vertrekken.
[..]
[..]

Bewust niet? Rare claim, het gaat hier helemaal niet over deze groeperingen en dat zij aan het terreur deden heb ik ook nooit willen ontkennen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220808732
quote:
81s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 06:48 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Dat je als privé persoon/-organisatie de Nakba wil herdenken: ga je gang.

Maar dat een burgemeester en wethouder komen opdraven bij een herdenking georganiseerd door dergelijke meer dan dubieuze clubjes kan toch niet joh :') :').
Hoezo niet? Ze is lid van een <Knip> politieke partij.

Dit kan toch geen verbazing wekken?

Het enige wat verbazing wekt is dat al die figuren die zogenaamd alleen maar tegen Israel zijn en helemaal geen antisemieten zijn wegkomen met die idiote redenering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 17-05-2026 00:22:49 ]
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:07:03 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220808788
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:45 schreef nixxx het volgende:
Je zou tegenover die herdenkingen een scherm moeten zetten waar de ongecensureerde documentaire over 7 oktober afgespeeld wordt.. dan bereik je misschien de meelopende linkse idioten.

Ik moet zeggen dat ik op basis van de beschrijvingen het niet aangedurfd heb om die te kijken... beestachtig
Velen zijn niet meer te bereiken en al veel te hard geradicaliseerd. De pijnlijke realiteit blijft dat net iets te veel Palestijnen dit het liefst door heel Israël willen doen.

Dan vraag je je natuurlijk af waarom je als weldenkend mens deze samenleving zou steunen? Helaas doen veel Westerlingen dit, kiezende voor dat wat kwaadaardig is en zichzelf voorhoudende dat kwaadaardig eigenlijk goed is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220830210
We herdenken nu dus oorlogen die de islam verloren heeft maar je mag niet zeggen dat we aan het islamiseren zijn, straks roepen we bevrijdingsdag nog om naar een nakba.
  maandag 18 mei 2026 @ 10:09:38 #179
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220830219
twitter

twitter


[ Bericht 17% gewijzigd door Regilio_ op 18-05-2026 10:15:32 ]
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220830294
Ik weet hier niks van, dus jij bent hysterisch bezig. Over drogredenen gesproken.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220830539
We klagen wel over de toenemende islamitische invloeden, maar we doen er zo weinig aan. Ja, ik kijk nu ook kritisch naar mezelf.

Zouden onze voorvaderen dit geaccepteerd hebben? Of zouden zij allang een Heilige Oorlog zijn begonnen om de Mohammedanen terug te drijven naar Mekka?

Europa is zwak geworden :{
  maandag 18 mei 2026 @ 11:08:44 #182
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220830542
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:09 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
[ x ]
Dit noemen we kapen.

Gewoon terechte reactie van UtrechtNU!

In essentie scheelt het maar weinig van voetballen met kransen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220842375
twitter


Sharon Dijksma kruipt voor de radicale islam.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 20:40:06 #184
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220843097
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit noemen we kapen.

Gewoon terechte reactie van UtrechtNU!

In essentie scheelt het maar weinig van voetballen met kransen.
Het scheelt naar mijn mening heel veel. Dat voetballen is walgelijk, maar uiteindelijk niets meer dan dom puberaal gerel.
Dit is echt van een volledig andere orde. Dit is zeer bewuste verraderlijke kwaadaardigheid door mensen die door ons betaald worden om Nederlandse belangen te dienen.
Life is what you make it.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 20:45:07 #185
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220843130
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Sharon Dijksma kruipt voor de radicale islam.
En dan vragen een aantal crewleden zich af waarom "de sfeer" overal zo verslechterd is. We worden met de dag meer uitgegumd in eigen land en moeten maar braaf en lief blijven tegen gewelddadig tuig dat de dood viert.

No more.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220843265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Sharon Dijksma kruipt voor de radicale islam.
En ook gewoon de kransen van 4 mei weghalen om kransen voor dit tuig er te kunnen plaatsen.
Het is een verzets monument geen oorlog voeren monument.

Vuile wezels bah.
pi_220843288
Wat heeft dat verzetsmonument, opgericht voor de dapperen in WW2, te maken met aanhangers van een terroristische organisatie als hamas?

Die verzetsstrijders draaien zich om in hun graf...

:r
pi_220843321
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:05 schreef Tengano het volgende:
Support vanuit Imamsterdam

[ afbeelding ]
Waar blijven de herdenkingen voor alle weggejaagde Christenen in veel Afrikaanse landen zoals Nigeria?

Oh, wacht....

No Jews, no news...
  dinsdag 19 mei 2026 @ 21:11:05 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220843325
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En dan vragen een aantal crewleden zich af waarom "de sfeer" overal zo verslechterd is. We worden met de dag meer uitgegumd in eigen land en moeten maar braaf en lief blijven tegen gewelddadig tuig dat de dood viert.

No more.
Het is inderdaad wel te bijzonder voor woorden eigenijk.

De feitelijke geschiedenis van de oprichting van de staat Israël wordt volledig herschreven, in het voordeel van Arabische moslimfundamentalisten en sommige Westerlingen zijn op 4 en 5 mei, liever met deze aanstichters van letterlijk álle ellende in dit gebied bezig en herdenken liever al hun 'martelaren' dan dat men een paar minuten stil is voor de mensen die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid. Het is niet alleen achterlijk maar ook moreel verwerpelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 19 mei 2026 @ 21:14:44 #190
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220843345
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Sharon Dijksma kruipt voor de radicale islam.
Puur uit angst om haar functie en veels te hoge salaris te verliezen. En zo zijn er nog heel veel meer.
pi_220843357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Sharon Dijksma kruipt voor de radicale islam.
En dan zijn er daadwerkelijk mensen die zich afvragen waarom de aversie tegen politici en burgemeesters zo groot is.

Dit is een prachtig voorbeeld van hoe iemand haar eigen stad verloochent tot op het bot.
pi_220843369
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:16 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
En dan zijn er daadwerkelijk mensen die zich afvragen waarom de aversie tegen politici en burgemeesters zo groot is.

Dit is een prachtig voorbeeld van hoe iemand haar eigen stad verloochent tot op het bot.
Daarom asap gekozen burgemeesters invoeren...
Niet van die aangewezen ex politici die nog nooit iets voor elkaar gekregen hebben...
  dinsdag 19 mei 2026 @ 21:22:41 #193
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220843413
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:16 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
En dan zijn er daadwerkelijk mensen die zich afvragen waarom de aversie tegen politici en burgemeesters zo groot is.

Dit is een prachtig voorbeeld van hoe iemand haar eigen stad verloochent tot op het bot.
Gezien uitslag van gemeenteraadsverkiezing denk ik dat de stad Utrecht hier niet zoveel moeite mee heeft.

Het is geen Heerlen zullen we maar zeggen
  dinsdag 19 mei 2026 @ 21:24:59 #194
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220843429
Een herdenking voor de mislukte poging om het werk van de nazi's af te maken, krankzinnig.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 19 mei 2026 @ 21:29:01 #195
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220843461
Boehoehoehoe er vinden herdenkingen plaats. Dat dit zomaar kan :'(
Dit, dus.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 21:45:55 #196
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220843591
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:29 schreef Buitendam het volgende:
Boehoehoehoe er vinden herdenkingen plaats. Dat dit zomaar kan :'(
"Herdenkingen"
pi_220843634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:29 schreef Buitendam het volgende:
Boehoehoehoe er vinden herdenkingen plaats. Dat dit zomaar kan :'(
Als jij niet snapt wat er mis mee is, dan heb je het historisch besef van een bijzonder achterlijke garnaal.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 22:12:07 #198
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220843759
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij niet snapt wat er mis mee is, dan heb je het historisch besef van een bijzonder achterlijke garnaal.
Jeetje. Dat je echt zó boos kunt worden om iets als herdenkingen he? Bijzonder.
Dit, dus.
pi_220843796
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 22:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Jeetje. Dat je echt zó boos kunt worden om iets als herdenkingen he? Bijzonder.
net als jij knulletje
  dinsdag 19 mei 2026 @ 23:11:02 #200
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220844142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Gezien uitslag van gemeenteraadsverkiezing denk ik dat de stad Utrecht hier niet zoveel moeite mee heeft.

Het is geen Heerlen zullen we maar zeggen
Dat bericht van Sharon Dijksma op haar LinkedIn (klik) en vooral de goedkeurende reacties daarop zijn ook echt te walgelijk voor woorden :r.

Wie zijn die mensen?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')