abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:43:27 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220801325
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Raakt het je?
Het valt vooral op.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:45:05 #102
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220801352
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:40 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, echt krankzinnig. Alsof kerst ineens onder druk zou staan. Belachelijk gewoon :')

#nothingToSeeHere

[ afbeelding ]
Wat hebben twee betonblokken te maken met je aanname dat kerst onder druk staat?
pi_220801360
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het valt vooral op.
Jij kent me niet en jij weet niet hoe ik in het leven sta.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220801443
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je bent wel in een wappiefuik aan het rondzwemmen als je bezig bent met mogelijke afschaffen van kerst/pinksteren/hemelvaart.

Totale nonsens.
Waarom? 20 jaar geleden was het ondenkbaar dat ''fijne kerst'' in supermarkten en straten werd afgeschat. Inmiddels doodnormaal. Dat universiteiten/ hogescholen het ook al geen fijne kerst meer noemen was toen ook ondenkbaar. Versiering in straten met fijne Ramadam inmiddels. Tijden veranderen. Afschaffen zal natuurlijk niet snel gebeuren, maar een andere inrichting kan zeker met alle demografische veranderingen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:50:10 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220801444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het valt vooral op.
Wat we voornamelijk zien is dat kritiek op migranten door sommigen zo wordt opgevat. Maar dat slaat nergens op, als iemand kritiek uit op de onophoudelijke influx van migranten of het negatieve gedrag en de slechte integratie zijn dat prima vormen van kritiek. Dat heeft niets met 'haat' te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220801445
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Weer het bekende staaltje overdrijven en janken.
Zegt de kikker in de pan met water.
pi_220801456
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we voornamelijk zien is dat kritiek op migranten door sommigen zo wordt opgevat. Maar dat slaat nergens op, als iemand kritiek uit op de onophoudelijke influx van migranten of het negatieve gedrag en de slechte integratie zijn dat prima vormen van kritiek. Dat heeft niets met 'haat' te maken.
De “haat” roepers zijn de mensen die weinig tot geen argumenten meer hebben ter verdediging van de ongebreidelde import van mensen die een totaal andere levensopvatting en cultuur hebben dan de westerse landen waar ze naartoe worden gehaald.

Dit zijn dezelfde mensen die vroeger argumenten als “culturele verrijking” gebruikten.
pi_220801507
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we voornamelijk zien is dat kritiek op migranten door sommigen zo wordt opgevat. Maar dat slaat nergens op, als iemand kritiek uit op de onophoudelijke influx van migranten of het negatieve gedrag en de slechte integratie zijn dat prima vormen van kritiek. Dat heeft niets met 'haat' te maken.
Wel als men wil dat die anderstaligen met geweld worden verdreven door de massa. Dan kan men van haat spreken.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:02:19 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220801534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:50 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Zegt de kikker in de pan met water.
Ja joh, alles is een glijdede schaal gelijk. Wel met een tempo dat kerstmis in 5345 nog niet weg is natuurlijk. Wat dan kun je mensen niet bang blijven maken.
pi_220801547
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je bent wel in een wappiefuik aan het rondzwemmen als je bezig bent met mogelijke afschaffen van kerst/pinksteren/hemelvaart.

Totale nonsens.
Het was een aantal decennia terug vast ook grote nonsens genoemd dat de oorspronkelijke Nederlandse bevolking een minderheid zou worden in de grote steden. Zie waar we nu staan :s)

Het gaat om patroonherkenning, hebben progressief denkende mensen kennelijk grote moeite mee.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:05:22 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220801572
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als die zou uitkramen wat jij wenst te horen zou het geen probleem zijn.
Waar slaat dit op, ben je echt achterlijk? Nee toch?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:06:43 #112
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220801580
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat hebben twee betonblokken te maken met je aanname dat kerst onder druk staat?
Ik heb echt geen idee. Jij?

Het zou misschien ook wel een soort versiering kunnen zijn of zo :?



[ Bericht 14% gewijzigd door Tengano op 15-05-2026 14:19:13 ]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:07:13 #113
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220801585
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het was een aantal decennia terug vast ook grote nonsens genoemd dat de oorspronkelijke Nederlandse bevolking een minderheid zou worden in de grote steden. Zie waar we nu staan :s)

Het gaat om patroonherkenning, hebben progressief denkende mensen kennelijk grote moeite mee.
Het patroon is dat de witte blanke medemens in Nederland te weinig neukt.

Maar goed, on a serious note. Hele migratieverhaal is natuurlijk veel groter dan alleen grenzen dichtgooien. Dat heeft weer impact op onze economie, op onze zorgstelsel, op nog allerlei vlakken dat je dus hele discussie niet zomaar zou moeten verkleinen tot alleen de mensen die in AZC's zitten.
pi_220801603
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het patroon is dat de witte blanke medemens in Nederland te weinig neukt.
Omdat ze langer thuis moeten wonen, vaak tot ze onvruchtbaar zijn. Er zijn geen huizen beschikbaar omdat Mohammedanen en hun hele overgekomen familie in dit land voorrang genieten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:09:44 #115
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220801604
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waar slaat dit op, ben je echt achterlijk? Nee toch?
Keek je nou net in de spiegel?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:10:26 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220801610
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:09 schreef matspontius het volgende:

[..]
Keek je nou net in de spiegel?
Nee. Richestorags kan niet lezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:10:27 #117
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220801611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:52 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De “haat” roepers zijn de mensen die weinig tot geen argumenten meer hebben ter verdediging van de ongebreidelde import van mensen die een totaal andere levensopvatting en cultuur hebben dan de westerse landen waar ze naartoe worden gehaald.

Dit zijn dezelfde mensen die vroeger argumenten als “culturele verrijking” gebruikten.
Punt is dat ze over het algemeen ook rete slim zijn - dat dan weer wel _O-
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:11:17 #118
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220801622
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Omdat ze langer thuis moeten wonen, vaak tot ze onvruchtbaar zijn. Er zijn geen huizen beschikbaar omdat Mohammedanen en hun hele overgekomen familie in dit land voorrang genieten.
De huizentekort loopt al vele jaren op. Ook zonder al die Mohammedanen en hun families hebben we tekorten. Dat weten we al heel lang.

Je toont andermaal aan dat je niet geinteresseerd bent in werkelijke oorzaken maar gewoon lekker wil lopen klagen. Is een keuze.
pi_220801648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De huizentekort loopt al vele jaren op. Ook zonder al die Mohammedanen en hun families hebben we tekorten. Dat weten we al heel lang.

Je toont andermaal aan dat je niet geinteresseerd bent in werkelijke oorzaken maar gewoon lekker wil lopen klagen. Is een keuze.
Er zijn de afgelopen decennia 100.000en asielmigranten toegelaten die allemaal een woning toegewezen hebben gekregen. Zonder die instroom en toewijzing waren er genoeg woningen voor de eigen onderdanen geweest, is een simpele rekensom die een basisschoolleerling zelfs nog zou kunnen maken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:16:23 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220801665
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waar slaat dit op, ben je echt achterlijk? Nee toch?
Jij serveert hem af op basis waar hij vandaan komt. Dat is voor jou een argument.

Het is echter geen argument. Een land produceert fiere nationalisten, extreemrechtsen, conservatieven, centralisten, linksen, extreemlinksen, communisten, socialisten, anarchisten en rabiate zelfhaters.

Je kunt dus het volledige spectrum aan analyse van iemand over zijn eigen volk verwachten als je niet weet waar die staat. Vervolgens is het nog de vraag in hoeverre iemand zijn academische werk wordt beïnvloed door zijn ideologie.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:17:31 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801672
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik wil niet zeggen dat kindloos zijn of een onzinbaan hebben op zichzelf problematisch is. Het is meer die combinatie van factoren die problematisch kan worden.
Kindloos, bullshitjob, HBO-communicatie en in het weekend festivals bezoeken en synthetische drugs gebruiken... Die combinatie bedoel je? Dat verweekt je hersenen zo dat op termijn D66 gestemd wordt.
The End Times are wild
pi_220801695
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:52 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De “haat” roepers zijn de mensen die weinig tot geen argumenten meer hebben ter verdediging van de ongebreidelde import van mensen die een totaal andere levensopvatting en cultuur hebben dan de westerse landen waar ze naartoe worden gehaald.

Dit zijn dezelfde mensen die vroeger argumenten als “culturele verrijking” gebruikten.
De argumenten en bedoelingen van die mensen zijn goed maar de vijanden van anderstaligen zijn daar doof voor.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:21:13 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801703
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het patroon is dat de witte blanke medemens in Nederland te weinig neukt.

Maar goed, on a serious note. Hele migratieverhaal is natuurlijk veel groter dan alleen grenzen dichtgooien. Dat heeft weer impact op onze economie, op onze zorgstelsel, op nog allerlei vlakken dat je dus hele discussie niet zomaar zou moeten verkleinen tot alleen de mensen die in AZC's zitten.
Het lage kindertal hangt ook rechtstreeks samen met de huisvesting. In het dorp waar ik woon is drie kinderen eerder de norm en dat is niet wegens christelijke motieven. Een deel van mijn vrienden woont in de stad en bij hen zie je dus inderdaad die 1,4 kind per vrouw gemiddeld.

Als mensen tot halverwege dertig bij hun ouders moeten blijven wonen omdat beschikbare woningen aan jonge migranten worden verdeeld die hun vrouw laten overkomen en een gezin stichten. Dan zeg ik niet dat het opzet is dat het Nederlandse geboortecijfer omlaag gaat en het allochtone omhoog, maar wel een gevolg van het uitgestippelde beleid.
The End Times are wild
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:22:36 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801714
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De huizentekort loopt al vele jaren op. Ook zonder al die Mohammedanen en hun families hebben we tekorten. Dat weten we al heel lang.

Je toont andermaal aan dat je niet geinteresseerd bent in werkelijke oorzaken maar gewoon lekker wil lopen klagen. Is een keuze.
Met 4 miljoen immigranten minder is er een enorm overschot aan woningen. Doe niet alsof die enorme aantallen die binnenkomen geen effect op de woningmarkt zouden hebben. Nog los van de verbeterde leefomstandigheden in steden, waardoor het aantrekkelijker wordt er te wonen en een gezin te stichten.
The End Times are wild
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:25:29 #125
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220801733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De huizentekort loopt al vele jaren op. Ook zonder al die Mohammedanen en hun families hebben we tekorten. Dat weten we al heel lang.

Je toont andermaal aan dat je niet geinteresseerd bent in werkelijke oorzaken maar gewoon lekker wil lopen klagen. Is een keuze.
De huizentekort, werkelijk de?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:26:48 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220801742
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het lage kindertal hangt ook rechtstreeks samen met de huisvesting. In het dorp waar ik woon is drie kinderen eerder de norm en dat is niet wegens christelijke motieven. Een deel van mijn vrienden woont in de stad en bij hen zie je dus inderdaad die 1,4 kind per vrouw gemiddeld.

Als mensen tot halverwege dertig bij hun ouders moeten blijven wonen omdat beschikbare woningen aan jonge migranten worden verdeeld die hun vrouw laten overkomen en een gezin stichten. Dan zeg ik niet dat het opzet is dat het Nederlandse geboortecijfer omlaag gaat en het allochtone omhoog, maar wel een gevolg van het uitgestippelde beleid.
Ik ben het met je eens dat het ook komt door huidige situatie. Maar ik blijf erbij dat het een politieke keuze is geweest. Nog voor hele discussie over migratie (lees afgelopen vijf jaar) was huizentekort al gigantisch. Het valt me dan op dat we dan niet naar de oorzaken daarvan kijken. VVD onder andere heeft ervoor gekozen om de bouw van huizen aan de markt over te laten.

In de afgelopen jaren hebben we natuurlijk vooral stikstofproblematiek gehad. Ik heb toch indruk dat aantal politieke partijen willens en wetens alles hebben vertraagd en dit niet willen oplossen, puur uit politiek gewin. Het is niet in landsbelang in elk geval.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Met 4 miljoen immigranten minder is er een enorm overschot aan woningen. Doe niet alsof die enorme aantallen die binnenkomen geen effect op de woningmarkt zouden hebben. Nog los van de verbeterde leefomstandigheden in steden, waardoor het aantrekkelijker wordt er te wonen en een gezin te stichten.
Als je nu de aantal immigranten op vier miljoen zet dan ben je wel heel ver terug in tijd aan het reizen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:31:47 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801776
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat het ook komt door huidige situatie. Maar ik blijf erbij dat het een politieke keuze is geweest. Nog voor hele discussie over migratie (lees afgelopen vijf jaar) was huizentekort al gigantisch. Het valt me dan op dat we dan niet naar de oorzaken daarvan kijken. VVD onder andere heeft ervoor gekozen om de bouw van huizen aan de markt over te laten.
Zonder migratie was er een geleidelijke achteruitgang van de bevolking geweest vanaf 1980. Nog wel behoefte aan meer woningen als gevolg van meer huishoudens (met minder mensen per huishouden). Maar daar was wel tegenaan te bouwen. Geloof dat nu meer dan de helft van de vrijkomende woningen naar migranten gaat (niet alleen asielzoekers, ook heel veel arbeidsmigranten, expats, etc)
quote:
In de afgelopen jaren hebben we natuurlijk vooral stikstofproblematiek gehad. Ik heb toch indruk dat aantal politieke partijen willens en wetens alles hebben vertraagd en dit niet willen oplossen, puur uit politiek gewin. Het is niet in landsbelang in elk geval.
[..]
Als je nu de aantal immigranten op vier miljoen zet dan ben je wel heel ver terug in tijd aan het reizen.
Het hangt een beetje af van wat je precies bedoelt met “migranten”. De officiële cijfers maken onderscheid tussen:
1. Mensen die zelf naar Nederland zijn gekomen (eerste generatie)

Ongeveer 3 miljoen mensen in Nederland zijn in het buitenland geboren. [cbs.nl]
Dat is ongeveer 16,8% van de bevolking (op 1 januari 2025). [cbs.nl]

➡️ Dit zijn de “migranten” in strikte zin.

2. Mensen met een migratieachtergrond (inclusief kinderen van migranten)

Daarnaast zijn er ongeveer 2,1 miljoen mensen die in Nederland geboren zijn, maar ouders hebben die migrant zijn. [cbs.nl]

➡️ Samen:

± 5,1 miljoen mensen hebben een migratieachtergrond (eerste + tweede generatie)
Dat is grofweg circa 28% van de bevolking
The End Times are wild
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:37:14 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wel gek dat een partij die christenen zou haten drie bewindspersonen benoemd die gelovig zijn. :')
Voor die truukjes van Satan zijn we gewaarschuwd:

quote:
2 Korintiërs 11:13-15
“Want zulke mensen zijn valse apostelen, bedriegers die zich voordoen als apostelen van Christus. En dat is geen wonder, want de satan zelf doet zich voor als een engel van het licht. Het is dus niet vreemd dat ook zijn dienaren zich voordoen als dienaren van de gerechtigheid.”

The End Times are wild
pi_220802008
En een prettige scheut door de pielemuis.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:24:45 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802172
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jij serveert hem af op basis waar hij vandaan komt. Dat is voor jou een argument.

Het is echter geen argument. Een land produceert fiere nationalisten, extreemrechtsen, conservatieven, centralisten, linksen, extreemlinksen, communisten, socialisten, anarchisten en rabiate zelfhaters.

Je kunt dus het volledige spectrum aan analyse van iemand over zijn eigen volk verwachten als je niet weet waar die staat. Vervolgens is het nog de vraag in hoeverre iemand zijn academische werk wordt beïnvloed door zijn ideologie.
In mijn eerste zin schrijf ik nota bene dat ik het met zijn hoofdstatement wel eens ben, misschien is het handig om niet meteen in de kramp te schieten wanneer je mijn UI voorbij ziet komen.

Daarna merk ik op dat de Telegraaf nergens meldt dat deze onderzoeker een Israelier is, wat wel mag aangezien Israel momenteel in een oorlog verwikkeld is met de Palestijnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:28:17 #131
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220802194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De huizentekort loopt al vele jaren op. Ook zonder al die Mohammedanen en hun families hebben we tekorten. Dat weten we al heel lang.

Je toont andermaal aan dat je niet geinteresseerd bent in werkelijke oorzaken maar gewoon lekker wil lopen klagen. Is een keuze.
Dus halen we ze massaal binnen en geven we ze zelfs voorrang. Logisch.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220802202
Een artikel van de Telegraaf laten herschrijven door AI en dan vinden dat je je best hebt gedaan om een mening te vormen :') En dan ook nog eens met de weinige woorden die je zelf bedacht op geen enkele wijze ontkrachten dat er 750.000 mensen met geweld verdreven zijn, maar wél verzwijgen dat dat met precies het geweld dat hamas graag gebruikt ging. Chapeau weer hoor.
What Would Goku Do
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:42:07 #133
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802274
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In mijn eerste zin schrijf ik nota bene dat ik het met zijn hoofdstatement wel eens ben, misschien is het handig om niet meteen in de kramp te schieten wanneer je mijn UI voorbij ziet komen.

Daarna merk ik op dat de Telegraaf nergens meldt dat deze onderzoeker een Israelier is, wat wel mag aangezien Israel momenteel in een oorlog verwikkeld is met de Palestijnen.
Waarom zouden ze dat moeten vermelden van jou?

Misschien is het vooral handig als jij niet in de kramp schiet zodra je het woord Israëli hoort en allerlei eisen gaat stellen.
pi_220802309
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dus halen we ze massaal binnen en geven we ze zelfs voorrang. Logisch.
FA is een dromer.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:55:48 #135
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220802349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In mijn eerste zin schrijf ik nota bene dat ik het met zijn hoofdstatement wel eens ben, misschien is het handig om niet meteen in de kramp te schieten wanneer je mijn UI voorbij ziet komen.

Daarna merk ik op dat de Telegraaf nergens meldt dat deze onderzoeker een Israelier is, wat wel mag aangezien Israel momenteel in een oorlog verwikkeld is met de Palestijnen.
En zelfverklaard zionist.

[ Bericht 0% gewijzigd door GrumpyFish op 15-05-2026 16:16:42 ]
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:02:12 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat moeten vermelden van jou?

Misschien is het vooral handig als jij niet in de kramp schiet zodra je het woord Israëli hoort en allerlei eisen gaat stellen.
:')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:05:10 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
:')
Je hebt geen enkel argument gegeven, alleen wild om je heen geslagen en :') gedaan.

Dit gaat al net zo goed als je pleidooi voor het "charisma" van Jesse Klaver.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:07:04 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802412
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je hebt geen enkel argument gegeven, alleen wild om je heen geslagen en :') gedaan.

Dit gaat al net zo goed als je pleidooi voor het "charisma" van Jesse Klaver.
Je komt echt een beetje over als een kleuter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220802415
Het is compleet bespottelijk dat de 'Nakba' wordt herdacht.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:15:59 #140
117098 Hathor
Effe niet
pi_220802465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het is compleet bespottelijk dat de 'Nakba' wordt herdacht.
Dat ze dat doen in Arabische kring...prima, maar het moet niet ons dingetje worden. Laat die kutarabieren lekker janken om hun verloren oorlogen, niet ons probleem.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220802468
Had vanochtend zoon uit de UK aan de lijn, daar doen ze helemaal niet aan het vieren van Hemelvaartsdag of Pinksteren.

quote:
Pinksteren (Pentecost) en Hemelvaartsdag zijn belangrijke religieuze feestdagen in veel Europese landen, maar in het VK worden ze niet officieel gevierd. Dit betekent dat er geen nationale vrije dag is, hoewel bepaalde kerken wel speciale diensten organiseren. Dit geldt ook voor andere dagen zoals Driekoningen en Allerheiligen, die voornamelijk in katholieke landen worden gevierd.
https://tipsopreis.nl/rei(...)verenigd-koninkrijk/

Lijkt mij dat een Nakba-herdenking niet tot het rijtje vrije feestdagen gaat behoren.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:20:22 #142
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802482
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je komt echt een beetje over als een kleuter.
Ik heb er inderdaad geen moeite mee om me op te stellen als een kleuter richting mensen die op dat niveau opereren.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:25:58 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802512
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik heb er inderdaad geen moeite mee om me op te stellen als een kleuter richting mensen die op dat niveau opereren.
Zucht, lastig he, toegeven dat je weer eens te snel was met je conclusies? als ik nou daadwerkelijk in de kramp zou schieten omdat het een Israelier is had ik zijn statement dat je de Nakba niet moet vergelijken met de holocaust niet onderschreven.

Het artikel in de Telegraaf is echter nogal debiel. Ze vermelden er niet bij dat die gezaghebbende wetenschapper een Israelier is, hijsen hem op het paard met onder andere de volgende aanbeveling:

quote:
Hij wordt uit verschillende politieke richtingen - ook bijvoorbeeld door de uitgesproken pro-Palestijnse historicus Norman Finkelstein - geprezen vanwege zijn grondige archiefonderzoek.
Maar die Finkelstein is het helemaal niet eens met de conclusies die Finkelstein trekt uit dat bronnenonderzoek:

https://mondoweiss.net/20(...)use-of-the-conflict/

Kortom: broddelwerk van de Telegraaf.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220802851
Niet gek toch, ik vier het ook elk jaar.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:04:41 #145
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802872
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zucht, lastig he, toegeven dat je weer eens te snel was met je conclusies? als ik nou daadwerkelijk in de kramp zou schieten omdat het een Israelier is had ik zijn statement dat je de Nakba niet moet vergelijken met de holocaust niet onderschreven.

Het artikel in de Telegraaf is echter nogal debiel. Ze vermelden er niet bij dat die gezaghebbende wetenschapper een Israelier is, hijsen hem op het paard met onder andere de volgende aanbeveling:
[..]
Maar die Finkelstein is het helemaal niet eens met de conclusies die Finkelstein trekt uit dat bronnenonderzoek:

https://mondoweiss.net/20(...)use-of-the-conflict/

Kortom: broddelwerk van de Telegraaf.
Kijk, dat laatste is een valide punt.

Het punt waarom ze zouden moeten vermelden dat het een Israëliër is, heb je echter niet onderbouwd.

Overigens zeg je ook niks over hoe ze Finkelstein hadden moeten omschrijven. Hij is zelf niet bepaald neutraal ideologisch gezien.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:20:12 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220803028
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:04 schreef Richestorags het volgende:

Kijk, dat laatste is een valide punt.

Het punt waarom ze zouden moeten vermelden dat het een Israëliër is, heb je echter niet onderbouwd.
Israel is in oorlog met de Palestijnen. Als een Oekraiense onderzoeker aankomt met iets negatiefs over het Russisch verleden of uit onderzoek van de Universiteit van Moskou blijkt wat een bruten die Oekrainers in WO2 wel niet waren verwacht ik ook gewoon dat de nieuwsverstrekker er in ieder geval de nationaliteit bij vermeldt. Ik heb hier in het verleden ook wel kritiek geuit op dat Oekraiense cijfers veel te makkelijk voor waarheid werden aangenomen.

quote:
Overigens zeg je ook niks over hoe ze Finkelstein hadden moeten omschrijven. Hij is zelf niet bepaald neutraal ideologisch gezien.

Of Finkelstein neutraal is of niet is verder niet zo bijster relevant. Het gaat erom dat ze hem opvoeren als endorser terwijl hij helemaal niet zo positief is over Morris.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:26:15 #147
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220803072
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Israel is in oorlog met de Palestijnen. Als een Oekraiense onderzoeker aankomt met iets negatiefs over het Russisch verleden of uit onderzoek van de Universiteit van Moskou blijkt wat een bruten die Oekrainers in WO2 wel niet waren verwacht ik ook gewoon dat de nieuwsverstrekker er in ieder geval de nationaliteit bij vermeldt. Ik heb hier in het verleden ook wel kritiek geuit op dat Oekraiense cijfers veel te makkelijk voor waarheid werden aangenomen.
Nu werp je een interessant punt op dat we allang wisten: wetenschap, zeker sociale "wetenschap" of "geschiedenis" is niet vrij van bias. Ik neem aan dat je voortaan alle politieke affiliaties van rechters en wetenschappers vermeld wil hebben?

quote:
Of Finkelstein neutraal is of niet is verder niet zo bijster relevant. Het gaat erom dat ze hem opvoeren als endorser terwijl hij helemaal niet zo positief is over Morris.
Dat is wel degelijk relevant als ze hem als criticus zouden moeten opwerpen, wat jij wil.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:42:54 #148
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220803183
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nu werp je een interessant punt op dat we allang wisten: wetenschap, zeker sociale "wetenschap" of "geschiedenis" is niet vrij van bias. Ik neem aan dat je voortaan alle politieke affiliaties van rechters en wetenschappers vermeld wil hebben?
[..]
Als er geen verhitte propagandaoorlog aan de gang was vertrouw ik wat meer op de objectiviteit van onderzoekers, maar als ik Hobsbawm lees zit er altijd in mijn achterhoofd dat het een flink ingegraven socialist is, Niall Fergusons werk lees ik graag maar wel met de wetenschap dat hij conservatief is, etc.

quote:
Dat is wel degelijk relevant als ze hem als criticus zouden moeten opwerpen, wat jij wil.
Als ze hem als criticus zouden opwerpen dan zou Finkelsteins eigen positie inderdaad relevant worden maar aangezien de endorsement er niet is maakt zijn positie niets uit
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 05:23:00 #149
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220806087
twitter


Ach Femke

[ Bericht 13% gewijzigd door Regilio_ op 16-05-2026 06:39:01 ]
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220806106
"wIJ zIJn ZiEliGeR heUr ;( "
Corporate translator
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')