abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:42:15 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220800678
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Kijk dit soort getoonde disrespect is nu zogenaamd het probleem, maar dat zie jij dus niet.

Gaat het niet over Palastina, Gaza, het klimaat, slavernij, Weetikveel dan gaat het wel over de overleden hamster van Dries. En als iemand dat wil dan is dat prima, maar er is echter sprake van zo'n idioot doorgeslagen collectieve opvatting dat als jij niet mee gaat / er anders over denkt, jij per definitie ''fout'' bent. ''Slecht''. En dan sta je aan de ''andere kant'', de ''verkeerde'' welteverstaan. Dan ben je een ''ontkenner'', ''hater''. En dan is nog een mini stapje naar ''racist'', ''buitenlanderhater'', ''islamofoob'', ''extreem rechts'', ''fascist''.

En dat allemaal omdat je een herdenking van palastina, slavernij of de klimaat hysterie onzin vind. Of dat het je worst zal zijn dat men de overleden hamster van Dries wil herdenken.

Het maakt allemaal niet uit, voor het leed van de één zal de ander mee moeten buigen. Ook voor de dode hamster van Dries. Dus toon maar eens respect voor dit arme diertje.
Maar wie zegt nou precies dat jij fout bent omdat je hier niet heen gaat? Dat verzin je toch echt zelf.
pi_220800679
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat niet om een demonstratie, maar officiële herdenkingen, zelfs in kerken, zoals vorig jaar in Amsterdam:

[ afbeelding ]

Het wekt de vraag op waar deze aandacht ineens vandaan komt voor een burgeroorlog die door de aanstichters werd verloren. Tevens is het zorgwekkend dat er zoveel desinformatie over het ontstaan en verloop van de oorlog wordt verspreid.
die foto is wel tenenkrommend zeg. De tering.
pi_220800683
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:00 schreef karton2 het volgende:
Ze hobbelen werkelijk van hype naar hype, klimaat-apocalypse, vliegschaamte, black lives matter, DEI, #metoo
Lekker deugen. Kut volk.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:48:36 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220800711
De Nakba met de holocaust vergelijken slaat nergens op. VErder:

quote:
Wereldberoemd historicus Benny Morris
Aldus de Telegraaf. Die vergeten voor het gemak in het hele artikel maar even te vermelden waar deze 'wereldberoemde historicus' vandaan komt:

quote:
Benny Morris (Hebrew: בני מוריס; born 8 December 1948[1]) is an Israeli historian. He was a professor of history in the Middle East Studies department of Ben-Gurion University of the Negev in the city of Beersheba, Israel.

(...)

Scholars have perceived an ideological shift in Morris's work starting around 2000, during the Second Intifada. Morris's perspective has been described as having become more conservative and more negative towards Palestinians, viewing the 1948 expulsions as a justified act
bron
Telegraaf :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:52:32 #55
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220800731
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:42 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
die foto is wel tenenkrommend zeg. De tering.
Het gaat inderdaad met de nodige hysterie. Mensen die aan het snikken zijn over in een ingebeelde situatie, want het mag voor zich spreken dat deze mensen naar alle waarschijnlijkheid niet de feitelijke geschiedenis weten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja Palestijnen zijn om bepaalde redenen nogal vaak in het nieuws de laatste jaren. Dus dan is het niet raar dat dit door nieuw publiek dat met hen symphatiseert wordt ontdekt.

In de VS herdenken ze ook slachtoffers van nutteloze en mislukte oorlogen, dus dat kan hier dan ook.
Dat laatste zal zeker en het staat de Palestijnen ook vrij dit te herdenken, het wekt alleen de vraag op waarom Westerlingen hier aan mee willen doen. Daarnaast gaat het dus hand in hand met geschiedvervalsing, waarbij een oorlog met genocidale intenties vanuit de Arabieren wordt verdraaid naar een gewelddadige verdrijving die zomaar werd uitgevoerd. Ook zijn er pogingen om deze herdenking een vast onderdeel in Nederland te laten worden. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Op 15 mei wordt in de Dominicuskerk in Amsterdam voor de tweede keer een Nakba-herdenking gehouden. Op die dag wordt de Nakba (‘catastrofe’) herdacht die in 1947-1948 begon: de gewelddadige verdrijving van de Palestijnen van hun land na de stichting van de staat Israël.

De avond staat in het teken van lezingen, muziek, poëzie en rituelen. Gevraagd naar het belang van de bijeenkomst, zegt theoloog Janneke Stegeman, één van de sprekers: ‘Het is een herdenking, maar we willen graag dat de Nakba onderdeel wordt van het nationale geheugen van Nederland, en 15 mei een dag dat er overal in het land bij stilgestaan wordt.’ Ook elders in Nederland zijn herdenkingen, Stegeman hoopt uitdrukkelijk dat het aantal Nakba-herdenkingen de komende jaren alleen maar zal groeien. De bijeenkomst in de Dominicuskerk is gratis toegankelijk, maar aanmelden is verplicht. Dat kan hier.

Bron
Waarom zou deze herdenking een onderdeel moeten worden van het nationale geheugen van Nederland?

Ook is het opvallend dat er in het logo van de herdenking, duidelijk het 'recht op terugkeer' wordt benoemd:



Wat in de praktijk zou neerkomen op de 'terugkeer' van miljoenen Palestijnen naar wat nu Israël is. Kortom, de demografische vernietiging van Israël, wat ongetwijfeld tot weer een bloedige burgeroorlog zou leiden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220800755
Perspectief hè, Howard. :X
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:57:22 #57
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220800760
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:48 schreef -XOR- het volgende:
De Nakba met de holocaust vergelijken slaat nergens op. VErder:
[..]
Aldus de Telegraaf. Die vergeten voor het gemak in het hele artikel maar even te vermelden waar deze 'wereldberoemde historicus' vandaan komt:
[..]
Telegraaf :')
Benny Morris is een zeer bekend historicus die in zijn analyses ook vaak kritisch is op Israël. Waarin hij 'conservatief' zou zijn, is dan ook niet duidelijk.

De claims dat hij niet objectief en negatief zou zijn, komt dan oom met name van Arabische/Islamitische en pro-Palestijnse academici. Zo wordt onder meer in de bron op Wikipedia een link gegeven naar een artikel geschreven door Farid Abdel-Nour en Ilan Pappé. Een Palestijn en een bekend Israëlische historicus die actief is geweest voor Hadash in de Israëlische politiek, wat een communistische partij is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:01:14 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800770
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat inderdaad met de nodige hysterie. Mensen die aan het snikken zijn over in een ingebeelde situatie, want het mag voor zich spreken dat deze mensen naar alle waarschijnlijkheid niet de feitelijke geschiedenis weten.
[..]
Dat laatste zal zeker en het staat de Palestijnen ook vrij dit te herdenken, het wekt alleen de vraag op waarom Westerlingen hier aan mee willen doen. Daarnaast gaat het dus hand in hand met geschiedvervalsing, waarbij een oorlog met genocidale intenties vanuit de Arabieren wordt verdraaid naar een gewelddadige verdrijving die zomaar werd uitgevoerd. Ook zijn er pogingen om deze herdenking een vast onderdeel in Nederland te laten worden. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Waarom zou deze herdenking een onderdeel moeten worden van het nationale geheugen van Nederland?

Ook is het opvallend dat er in het logo van de herdenking, duidelijk het 'recht op terugkeer' wordt benoemd:

[ afbeelding ]

Wat in de praktijk zou neerkomen op de 'terugkeer' van miljoenen Palestijnen naar wat nu Israël is. Kortom, de demografische vernietiging van Israël, wat ongetwijfeld tot weer een bloedige burgeroorlog zou leiden.
Kortom het is dus wederom niets anders dan een manipulatieve actie om approval van de Westerse bevolking naivelingen te krijgen om Israel te vernietigen.

Waar herkennen we dit toch van :+
pi_220800777
Geschiedenis is sterk gekleurd, vooral door wat men herdenkt. Elke bevolkingsgroep heeft historische gebeurtenissen die een grote plaats innemen in de eigen belevingswereld, terwijl andere gebeurtenissen onbekend zijn of veel lager op de historische totempaal staan.
pi_220800783
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:02 schreef Peppert het volgende:
Geschiedenis is ook heel gekleurd met name in wat men herdenkt. Elke bevolkingsgroep heeft zijn eigen historische gebeurtenissen die heel groot in hun belevingswereld zitten.
Klopt. Alleen in Nederland lijken er tegenwoordig meer Arabische/andere herdenkingen te zijn dan Nederlandse.

Helemaal koekoek.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:05:43 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220800785
Dit soort herdenkingen, of het over de holocaust gaat of over de nakba, zijn er in de eerste plaats voor de huidige generatie. De slachtoffers zijn allang dood. Net zo dat je naar een begrafenis gaat voor de nabestaanden en niet voor de overledene.
Nu Nederland veranderd van een Joods-Christelijke samenleving naar een islamitisch/arabische is het logisch dat de herdenkingen ook veranderen. Als deze samenleving de nakba wil herdenken moeten ze dat dus zelf weten. Wij herdenken allerlei heiligen ook niet meer omdat de samenleving er geen behoefte aan heeft.
The End Times are wild
pi_220800788
Kan mij het midden-oosten schelen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:06:09 #63
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220800791
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar wie zegt nou precies dat jij fout bent omdat je hier niet heen gaat? Dat verzin je toch echt zelf.
Nee dat verzint hij niet.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:06:55 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220800795
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee dat verzint hij niet.
Wie zegt dat dan?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:07:37 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220800798
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:48 schreef -XOR- het volgende:
De Nakba met de holocaust vergelijken slaat nergens op. VErder:
[..]
Aldus de Telegraaf. Die vergeten voor het gemak in het hele artikel maar even te vermelden waar deze 'wereldberoemde historicus' vandaan komt:
[..]
Telegraaf :')
Als die zou uitkramen wat jij wenst te horen zou het geen probleem zijn.
pi_220800815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:48 schreef -XOR- het volgende:
De Nakba met de holocaust vergelijken slaat nergens op. VErder:
[..]
Aldus de Telegraaf. Die vergeten voor het gemak in het hele artikel maar even te vermelden waar deze 'wereldberoemde historicus' vandaan komt:
[..]
Telegraaf :')
Om dan even compleet te zijn: tegenwoordig benoemt hij de occupatie van de west bank als apartheid. Commentaar op holocaust vergelijkingen is natuurlijk ook meer dan terecht.

Maar de kop van de telegraaf is wel weer erg sturend.
pi_220800816
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:05 schreef LXIV het volgende:
Dit soort herdenkingen, of het over de holocaust gaat of over de nakba, zijn er in de eerste plaats voor de huidige generatie. De slachtoffers zijn allang dood. Net zo dat je naar een begrafenis gaat voor de nabestaanden en niet voor de overledene.
Nu Nederland veranderd van een Joods-Christelijke samenleving naar een islamitisch/arabische is het logisch dat de herdenkingen ook veranderen. Als deze samenleving de nakba wil herdenken moeten ze dat dus zelf weten. Wij herdenken allerlei heiligen ook niet meer omdat de samenleving er geen behoefte aan heeft.
Wanneer krijgen we de eerste vrije dagen i.v.m. Arabische feestdagen?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:11:16 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800819
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:10 schreef DobbyDobby het volgende:
Wanneer krijgen we de eerste vrije dagen i.v.m. Arabische feestdagen?
7 Oktober bijvoorbeeld. En dat mensen dan koekjes aan elkaar uitdelen.
pi_220800844
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
7 Oktober bijvoorbeeld. En dat mensen dan koekjes aan elkaar uitdelen.
De ''jongeren'' hebben al genoeg vuurwerk om die dag te vieren. Kunnen ze het spreiden over die dag en oudjaarsdag.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:13:30 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220800851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:02 schreef Peppert het volgende:
Geschiedenis is sterk gekleurd, vooral door wat men herdenkt. Elke bevolkingsgroep heeft historische gebeurtenissen die een grote plaats innemen in de eigen belevingswereld, terwijl andere gebeurtenissen onbekend zijn of veel lager op de historische totempaal staan.
Geschiedenis is feitelijk, niet subjectief. Elke groep heeft zeker diens eigen gebeurtenissen, maar wat moet dit in Nederland? Helemaal gezien er dus een push is dit een onderdeel te maken van het nationale geheugen van Nederland.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:10 schreef kipknots het volgende:

[..]
Om dan even compleet te zijn: tegenwoordig benoemt hij de occupatie van de west bank als apartheid. Commentaar op holocaust vergelijkingen is natuurlijk ook meer dan terecht.

Maar de kop van de telegraaf is wel weer erg sturend.
Morris is ook gewoon een uitstekend historicus, die in Israël tot de linkerhelft van het politieke spectrum kan worden gerekend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:14:21 #71
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220800867
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat inderdaad met de nodige hysterie. Mensen die aan het snikken zijn over in een ingebeelde situatie, want het mag voor zich spreken dat deze mensen naar alle waarschijnlijkheid niet de feitelijke geschiedenis weten.
[..]
Dat laatste zal zeker en het staat de Palestijnen ook vrij dit te herdenken, het wekt alleen de vraag op waarom Westerlingen hier aan mee willen doen. Daarnaast gaat het dus hand in hand met geschiedvervalsing, waarbij een oorlog met genocidale intenties vanuit de Arabieren wordt verdraaid naar een gewelddadige verdrijving die zomaar werd uitgevoerd. Ook zijn er pogingen om deze herdenking een vast onderdeel in Nederland te laten worden. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Waarom zou deze herdenking een onderdeel moeten worden van het nationale geheugen van Nederland?

Ook is het opvallend dat er in het logo van de herdenking, duidelijk het 'recht op terugkeer' wordt benoemd:

[ afbeelding ]

Wat in de praktijk zou neerkomen op de 'terugkeer' van miljoenen Palestijnen naar wat nu Israël is. Kortom, de demografische vernietiging van Israël, wat ongetwijfeld tot weer een bloedige burgeroorlog zou leiden.
Zou mooi worden als we elke wens "Wij willen graag ... " direct invoeren.

Gaat dus ook niet gebeuren. Je bent je druk aan het maken om niets.

Ik zou ook graag een miljoen euro op mn bank willen hebben over een uurtje. Ja gaat niet gebeuren. Ik lees nu voor het eerst over een Nakba-herdenking in Nederland dus ja zo wijdverspreid zal het niet zijn. Maar goed, misschien nu wel omdat de T. daar aandacht aan denkt te moeten besteden.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:15:51 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220800887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:10 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wanneer krijgen we de eerste vrije dagen i.v.m. Arabische feestdagen?
Suikerfeest wordt al vrij gegeven op veel middelbare scholen. Bij mijn dochter wel in ieder geval.

Weet niet hoe het zich zal ontwikkelen, kan ook zijn dat alle feestdagen worden afgeschaft en dat iedereen een paar extra verlofdagen krijgt. Flexibel in de 24-uurs economie waar alles draait om productiviteit (VVD66-scenario).
Maar kan ook zijn dat hemelvaart of Pinksteren wordt ingeruild. Binnen 10 jaar dan denk ik.
The End Times are wild
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:16:46 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800894
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:15 schreef LXIV het volgende:
Suikerfeest wordt al vrij gegeven op veel middelbare scholen. Bij mijn dochter wel in ieder geval.

Weet niet hoe het zich zal ontwikkelen, kan ook zijn dat alle feestdagen worden afgeschaft en dat iedereen een paar extra verlofdagen krijgt. Flexibel in de 24-uurs economie waar alles draait om productiviteit (VVD66-scenario).
Maar kan ook zijn dat hemelvaart of Pinksteren wordt ingeruild. Binnen 10 jaar dan denk ik.
Ik denk dat Kerst of anders Pasen er als eerste aan gaat trouwens.
pi_220800909
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er zijn gewoon hele volksstammen die in Nederland rondlopen met een gebrek aan zingeving in het leven. Pretstudie gedaan, doen nu werk dat niet nuttig is, kindloos. Dan gaan ze over tot dit soort zaken in de hoop ergens bij te kunnen horen. Fortuyn omschreef dit ook wel als de 'verweesde samenleving'.
Het heeft wel iets religieus inderaad. Goede daden verrichten om zo hopelijk toch een plekje in de hemel te verkrijgen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:19:05 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220800924
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zou mooi worden als we elke wens "Wij willen graag ... " direct invoeren.

Gaat dus ook niet gebeuren. Je bent je druk aan het maken om niets.

Ik zou ook graag een miljoen euro op mn bank willen hebben over een uurtje. Ja gaat niet gebeuren. Ik lees nu voor het eerst over een Nakba-herdenking in Nederland dus ja zo wijdverspreid zal het niet zijn. Maar goed, misschien nu wel omdat de T. daar aandacht aan denkt te moeten besteden.
Mwah, gezien de collectieve hysterie over de Palestijnen en ook gezien dat The Rights Forum een goed georganiseerde actiegroep is, valt zoiets niet uit te sluiten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:20:32 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220800953
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geschiedenis is feitelijk, niet subjectief. Elke groep heeft zeker diens eigen gebeurtenissen, maar wat moet dit in Nederland? Helemaal gezien er dus een push is dit een onderdeel te maken van het nationale geheugen van Nederland.
[..]
Ja. Dat is deels kunstmatig. Want eigenlijk hebben wij hier niet zoveel mee te maken natuurlijk. In tegenstelling tot de holocaust, waarvan de slachtoffers vanuit Nederland zijn weggevoerd en ook in Nederland doorgangskampen stonden.
Maar je kunt ongewenste tradities verwijderen (sinterklaas) en gewenste tradities introduceren, zeker wanneer je de media en het onderwijs beheerst.
The End Times are wild
pi_220800960
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:35 schreef Swango het volgende:

[..]
Herdenk je op 24 april ook de Armeense genocide?
Nee dat doe ik op 23 april.
pi_220800964
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:16 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat Kerst of anders Pasen er als eerste aan gaat trouwens.
Fijne Kerst is al ingeruild voor feestdagen om Moslims niet te kwetsen. _O- Na veel kritiek daarop. Nou zal het niet zo snel gaan omdat we nog steeds Christenen hebben, maar zal mij niks verbazen als het ooit zover komt.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:21:07 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220800967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:18 schreef karton2 het volgende:

[..]
Het heeft wel iets religieus inderaad. Goede daden verrichten om zo hopelijk toch een plekje in de hemel te verkrijgen.
Het is vooral virtue signalling en opgeklopte hysterie
The End Times are wild
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:21:29 #80
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220800975
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, gezien de collectieve hysterie over de Palestijnen en ook gezien dat The Rights Forum een goed georganiseerde actiegroep is, valt zoiets niet uit te sluiten.
Je overschat de invloed van The Rights Forum en grootte van groep mensen die hier dan actief om gaan vragen schromelijk.

Ik zou er niet om vragen. Nou, die heb je al binnen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:25:00 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:16 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat Kerst of anders Pasen er als eerste aan gaat trouwens.
Nee, dat heeft een geseculariseerde neventraditie gekregen. Dat blijft wel. Maar veel mensen weten niet eens meer wat Pinksteren precies inhoudt. Daar zit veel meer risico.
Er is ook een onderstroom van haat jegens het Christendom bij D66 (geseculariseerde gereformeerden). Die doen alles om het langzaam te ondermijnen. Maar die snappen ook wel dat je eerst Pinksteren en Hemelvaart moet dumpen. Kerst pas op het allerlaatst. Bovendien, als het volledig los is van de Christelijke traditie, is het ook minder relevant geworden.
The End Times are wild
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:26:55 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220801078
Ohjee we beginnen alweer over niet bestaande complotten te krijsen die kerst en pasen willen afschaffen. :')
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:28:15 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801108
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:26 schreef Hexagon het volgende:
Ohjee we beginnen alweer over niet bestaande complotten te krijsen die kerst en pasen willen afschaffen. :')
Eerst pinksteren en hemelvaart. Kerst zoals het door 80% van de Nederlandse bevolking gevierd wordt is toch niet of nauwelijks nog christelijk.
The End Times are wild
pi_220801143
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er zijn gewoon hele volksstammen die in Nederland rondlopen met een gebrek aan zingeving in het leven. Pretstudie gedaan, doen nu werk dat niet nuttig is, kindloos. Dan gaan ze over tot dit soort zaken in de hoop ergens bij te kunnen horen. Fortuyn omschreef dit ook wel als de 'verweesde samenleving'.
Eens met de rest, maar er is geen enkel probleem met kindvrij zijn.
We zitten nou eenmaal niet allemaal te wachten op kinderen in ons leven, en daar is niets mis mee. Mijn leven heeft prima zin zonder kinderen.
pi_220801145
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, dat heeft een geseculariseerde neventraditie gekregen. Dat blijft wel. Maar veel mensen weten niet eens meer wat Pinksteren precies inhoudt. Daar zit veel meer risico.
Er is ook een onderstroom van haat jegens het Christendom bij D66 (geseculariseerde gereformeerden). Die doen alles om het langzaam te ondermijnen. Maar die snappen ook wel dat je eerst Pinksteren en Hemelvaart moet dumpen. Kerst pas op het allerlaatst. Bovendien, als het volledig los is van de Christelijke traditie, is het ook minder relevant geworden.
Waarom is die haat vanuit D66 er eigenlijk alleen tegen het Christendom en niet andere geloven? Zo'n Rob Jetten die dan lekker op de foto's gaat bij het Suikerfeest ;( .
pi_220801156
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:26 schreef Hexagon het volgende:
Ohjee we beginnen alweer over niet bestaande complotten te krijsen die kerst en pasen willen afschaffen. :')
Ohhh dat is al aan de gang hoor op extreem linkse hogescholen. En bij de politie idem.

https://trajectum.hu.nl/n(...)okken-van-de-impact/
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:31:08 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220801161
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Eerst pinksteren en hemelvaart. Kerst zoals het door 80% van de Nederlandse bevolking gevierd wordt is toch niet of nauwelijks nog christelijk.
Oftewel er is niemand die kerst of pasen wil afschaffen aangezien die breed worden gevierd.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:33:10 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801199
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Waarom is die haat vanuit D66 er eigenlijk alleen tegen het Christendom en niet andere geloven? Zo'n Rob Jetten die dan lekker op de foto's gaat bij het Suikerfeest ;( .
Het zijn geseculariseerde gereformeerden... Daarom.

Eigenlijk is er niet zoveel mis met moslims an sich. Als mensen. Maar D66 is echt de meest afschuwelijke partij voor de meest walgelijke mensen. Die kiezen daar ook (deels) bewust voor.
The End Times are wild
pi_220801205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel er is niemand die kerst of pasen wil afschaffen aangezien die breed worden gevierd.
Vandaar dat we het woord kerstfeest in de ban doen op hogescholen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:34:40 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220801226
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Waarom is die haat vanuit D66 er eigenlijk alleen tegen het Christendom en niet andere geloven? Zo'n Rob Jetten die dan lekker op de foto's gaat bij het Suikerfeest ;( .
Wel gek dat een partij die christenen zou haten drie bewindspersonen benoemd die gelovig zijn. :')
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:34:43 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220801228
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:20 schreef DobbyDobby het volgende:
Fijne Kerst is al ingeruild voor feestdagen om Moslims niet te kwetsen. _O- Na veel kritiek daarop. Nou zal het niet zo snel gaan omdat we nog steeds Christenen hebben, maar zal mij niks verbazen als het ooit zover komt.
Ja daarom. Met name die kerst is voor moslims een doorn in het oog en zal daarom als eerste sneuvelen. Vieren dat Jezus als Zoon van God op aarde kwam om de mensheid te redden, schiet bij de islam nogal in het verkeerde keelgat aangezien hij daar niet meer was dan een onderprofeet die nog wel een vogeltje van klei kon laten vliegen.
quote:
soera Aal Imran (3:49):

“Ik maak voor jullie uit klei de vorm van een vogel, dan blaas ik erin en het wordt, met toestemming van Allah, een vogel.”
En daarnaast zit Pasen ook wel heel erg in het verdomhoekje omdat de kruisiging van Jezus volgens de Koran niet gebeurd zou zijn. Wat dat betreft is het ook wel onnozel en onwetend van veel mensen dat ze denken dat de bijbel en de koran zo'n beetje hetzelfde zijn :+
quote:
An-Nisa (4:157). Daar wordt gezegd dat Jezus die daar ineens Isa heet niet werkelijk is gekruisigd, maar dat het zo leek voor de mensen.

Een veelgebruikte Nederlandse vertaling luidt ongeveer:

“En wegens hun uitspraak: ‘Wij hebben de Messias, Isa zoon van Maryam, de boodschapper van Allah, gedood.’

Maar zij hebben hem niet gedood en zij hebben hem niet gekruisigd, maar het werd voor hen zo doen voorkomen (shubbiha lahum).
pi_220801231
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:26 schreef Hexagon het volgende:
Ohjee we beginnen alweer over niet bestaande complotten te krijsen die kerst en pasen willen afschaffen. :')
O jee user hexagon begint weer wild om zich heen te trappen omdat het onderwerp hem weer eens niet aanstaat.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:35:57 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220801239
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:33 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Vandaar dat we het woord kerstfeest in de ban doen op hogescholen.
Weer het bekende staaltje overdrijven en janken.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:37:48 #94
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220801267
Je bent wel in een wappiefuik aan het rondzwemmen als je bezig bent met mogelijke afschaffen van kerst/pinksteren/hemelvaart.

Totale nonsens.
pi_220801284
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel er is niemand die kerst of pasen wil afschaffen aangezien die breed worden gevierd.
Kerst is het enige christelijke feest waarvan ik na 14 jaar katholieke basisschool en middelbare school met zekerheid kan zeggen waar we het voor doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:30 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ohhh dat is al aan de gang hoor op extreem linkse hogescholen. En bij de politie idem.

https://trajectum.hu.nl/n(...)okken-van-de-impact/
Ja als je dit leest dan lijkt het er wel op dat je meteen van school wordt gestuurd als je in december fijne kerst zegt. Man man man man. In mijn bedrijfsagenda staat ook niet dat we met kerst een christelijke feestdag hebben.
quote:
Allemaal felle reacties, gericht op het bericht van Trajectum over het onderwijsjaarrooster tot 2029 van Hogeschool Utrecht. Daarin worden Pasen en Kerst niet langer benoemd als christelijke feestdagen, maar aangeduid als nationale feestdagen.
Maar mensen herdenken iets waar anderen weinig interesse in hebben, dus wordt kerst aangevallen. Hoe? Maakt niet uit! Wees BOOS! Wat een zielige, bange slachtoffermentaliteit zitten veel mensen in zeg.
pi_220801286
Oh hey, weer een topic over hoe kut Palestijnen zijn. Uiteraard bol van de overdrijvingen, éénzijdige "historische feiten" en allerlei hysterie. Je verwacht het niet.

Laat die mensen lekker demonstreren of herdenken als ze dat fijn vinden. Op het moment dat het vreedzaam gaat, lekker boeiend?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:40:45 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220801305
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:26 schreef Hexagon het volgende:
Ohjee we beginnen alweer over niet bestaande complotten te krijsen die kerst en pasen willen afschaffen. :')
Ja, echt krankzinnig. Alsof kerst ineens onder druk zou staan. Belachelijk gewoon :')

#nothingToSeeHere

pi_220801310
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:30 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Eens met de rest, maar er is geen enkel probleem met kindvrij zijn.
We zitten nou eenmaal niet allemaal te wachten op kinderen in ons leven, en daar is niets mis mee. Mijn leven heeft prima zin zonder kinderen.
Ik wil niet zeggen dat kindloos zijn of een onzinbaan hebben op zichzelf problematisch is. Het is meer die combinatie van factoren die problematisch kan worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:41:44 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220801313
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik wil niet zeggen dat kindloos zijn of een onzinbaan hebben op zichzelf problematisch is. Het is meer die combinatie van factoren die problematisch kan worden.
Ga jij de kinderwagen eens duwen in plaats van haatbraaksels hier posten.
pi_220801318
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ach het is nog altijd socialer da vanaf je muffe stinkzolder op ee forum zitten met als enige doel haatbraaksels over migranten posten.
Raakt het je?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')