abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:00:13 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220799918
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:11 schreef Red_85 het volgende:
Ook door georganiseerd door hamas gelieerden?

Zal vast een leuk antisemitisch feestje worden...
Groenlinks zal er vast wel een rol bij hebben ja.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_220799937
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:00 schreef karton2 het volgende:
Ze hobbelen werkelijk van hype naar hype, klimaat-apocalypse, vliegschaamte, black lives matter, DEI, #metoo
De havermoutmelkdrinkende grachtengordelkliek moet toch iets te doen hebben op zaterdagmiddag. Dus nu is het weer hip om Nakba's bij te wonen, bij gebrek aan een Iftar of een Gaza-demo.
pi_220799949
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sorry maar je ziet dit hier met zeer grote regelmaat voorbij komen. Kan je wel weer dommetje spelen maar soms moet je dit soort drek gewoon een keer benoemen…
Dan moet het voor jou uitermate makkelijk zijn om met bewijs voor je aantijgingen te komen. Tot op heden heb je nog welgeteld 0 bewijs geleverd.
pi_220799962
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Howard die een topic begint met alternatieve feiten. Je verwacht het wel.
De Israel-Arabische oorlog van 1947 is niet gestart door de Arabieren bedoel je te zeggen?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:26:35 #30
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800135
En volgend weekend gaan we denk ik alle gevallen Hamas strijders even herdenken.

Lijkt me toch dat die ook even in het zonnetje gezet moeten worden :)
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:27:04 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220800140
Maar wat nu TS? Een handvol mensen herdenkt het een of ander dat ze belangrijk vinden. En nu?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:31:42 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800179
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar wat nu TS? Een handvol mensen herdenkt het een of ander dat ze belangrijk vinden. En nu?
Helemaal niks. Helpt alleen maar qua duidelijkheid wie er aan de goede kant van de geschiedenis staan (en vooral wie niet).

That's it.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:34:02 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220800200
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:31 schreef Tengano het volgende:

[..]
Helemaal niks. Helpt alleen maar qua duidelijkheid wie er aan de goede kant van de geschiedenis staan (en vooral wie niet).

That's it.
Oke, heb je ook een lijstje van wie er allemaal aanwezig zijn dan?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:35:19 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800213
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:34 schreef Hexagon het volgende:
Oke, heb je ook een lijstje van wie er allemaal aanwezig zijn dan?
Wat denk jij?
pi_220800271
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:03 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De havermoutmelkdrinkende grachtengordelkliek moet toch iets te doen hebben op zaterdagmiddag. Dus nu is het weer hip om Nakba's bij te wonen, bij gebrek aan een Iftar of een Gaza-demo.
Zou me niks verbazen dat dat dezelfde gasten zijn die op 4 mei lawaai zijn gaan maken en het prima vinden dat het monument is beklad etc.
pi_220800279
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
TR gezet voor deze TR.
Te druk voor een tr tr tr want ik ben aan het herdenken.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:55:53 #37
117098 Hathor
Effe niet
pi_220800344
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar wat nu TS? Een handvol mensen herdenkt het een of ander dat ze belangrijk vinden. En nu?
Als daar Nederlanders bij lopen dan heb ik daar wel een mening over ja, wij hebben namelijk geen reet te maken met wat zich in het M-O afspeelt, en dat moet ook vooral zo blijven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:00:17 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220800383
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als daar Nederlanders bij lopen dan heb ik daar wel een mening over ja, wij hebben namelijk geen reet te maken met wat zich in het M-O afspeelt, en dat moet ook vooral zo blijven.
Waarom mag iemand niet zelf weten of die zich betrokken voelt bij iets van het midden oosten?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:03:10 #39
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220800405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar wat nu TS? Een handvol mensen herdenkt het een of ander dat ze belangrijk vinden. En nu?
Als je de OP had gelezen is het punt duidelijk lijkt mij: er is een toenemende interesse in het herdenken van de zogeheten 'Nakba' waarbij een geschiedvervalsing een katalysator is voor het verspreiden van dit narratief.

Het staat mensen natuurlijk vrij dit soort herdenkingen te organiseren, maar het blijft wel de vraag waarom dit anno 2026 ineens moet terwijl hier in het verleden niet of nauwelijks aandacht voor is geweest, waarbij men in principe de gevolgen van een oorlog herdenkt die door de vermeende slachtoffers zelf is begonnen.

Een paar uitspraken van het Arabisch Hoger Comité in aanloop naar deze oorlog:
quote:
"...when I asked him for his estimate of the size of the Jewish forces, [he] waved his hands and said: 'It does not matter how many there are. We will sweep them into the sea.''

Bron
quote:
“This will be a war of extermination and a momentous massacre, which will be spoken of like the Mongolian massacres and the Crusades.”

Bron
quote:
At the Sessions of the General Assembly one Arab spokesman after another enunciated his conception of the Arab States’ attitude to the settlement of an international problem by international decision. The Assembly was repeatedly told that it must either ratify all Arab demands or be met with fierce and widespread violence in the Arab world.

Bron
quote:
'We must expel the Jews from the Arab part of Palestine and limit them in that small area where they live and they must remain under our supervision and guard.'

Bron (p. 90)
En het wekt tevens de vraag op, of mensen met zulke intenties voor openlijke genocide en etnische zuivering, nu herdacht moeten worden als vermeende slachtoffers, of dat men simpelweg de vervelende consequenties heeft ondervonden van een oorlog die men zelf startte. Oorlogen kun je namelijk ook verliezen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:03:16 #40
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800407
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:00 schreef Hexagon het volgende:
Waarom mag iemand niet zelf weten of die zich betrokken voelt bij iets van het midden oosten?
Ga er dan lekker wonen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:12:05 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220800453
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je de OP had gelezen is het punt duidelijk lijkt mij: er is een toenemende interesse in het herdenken van de zogeheten 'Nakba' waarbij een geschiedvervalsing een katalysator is voor het verspreiden van dit narratief.

Het staat mensen natuurlijk vrij dit soort herdenkingen te organiseren, maar het blijft wel de vraag waarom dit anno 2026 ineens moet terwijl hier in het verleden niet of nauwelijks aandacht voor is geweest, waarbij men in principe de gevolgen van een oorlog herdenkt die door de vermeende slachtoffers zelf is begonnen.

Een paar uitspraken van het Arabisch Hoger Comité in aanloop naar deze oorlog:
[..]
[..]
[..]
[..]
En het wekt tevens de vraag op, of mensen met zulke intenties voor openlijke genocide en etnische zuivering, nu herdacht moeten worden als vermeende slachtoffers, of dat men simpelweg de vervelende consequenties heeft ondervonden van een oorlog die men zelf startte. Oorlogen kun je namelijk ook verliezen.
Tja Palestijnen zijn om bepaalde redenen nogal vaak in het nieuws de laatste jaren. Dus dan is het niet raar dat dit door nieuw publiek dat met hen symphatiseert wordt ontdekt.

In de VS herdenken ze ook slachtoffers van nutteloze en mislukte oorlogen, dus dat kan hier dan ook.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:13:30 #42
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220800464
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Howard die een topic begint met alternatieve feiten. Je verwacht het wel.
Kun je ook benoemen waar deze alternatieven feiten zich zouden bevinden? Kom eens met een paar voorbeelden ..

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 15-05-2026 12:19:13 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220800539
Laten we een feestelijke pro Zion feestje naast houden om de overwinningen te vieren. Wie neemt de kosjere worst mee?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:32:26 #44
117098 Hathor
Effe niet
pi_220800613
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom mag iemand niet zelf weten of die zich betrokken voelt bij iets van het midden oosten?
Dat mag hij van mij gerust, ik vind het alleen totaal onzinnig. Ga wat nuttigs doen inplaats van stil te staan bij een Arabische militaire nederlaag in een oorlog die ze notabene zelf gestart zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:34:33 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800632
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:32 schreef Hathor het volgende:
Dat mag hij van mij gerust, ik vind het alleen totaal onzinnig. Ga wat nuttigs doen inplaats van stil te staan bij een Arabische militaire nederlaag in een oorlog die ze notabene zelf gestart zijn.
Beter leren ze eindelijk eens iets van al die onnozele agressieve initiatieven.

Maar, dat zal wel te veel gevraagd zijn.
pi_220800633
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je ook benoemen waar deze alternatieven feiten zich zouden bevinden? Kom eens met een paar voorbeelden ..
ja nee.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:35:56 #47
486919 Swango
Just saying
pi_220800642
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Te druk voor een tr tr tr want ik ben aan het herdenken.
Herdenk je op 24 april ook de Armeense genocide?
pi_220800648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:26 schreef Hexagon het volgende:

Verder zal het me een worst wezen. Al herdenken ze de overleden hamster van Dries Roelvink.
Kijk dit soort getoonde disrespect is nu zogenaamd het probleem, maar dat zie jij dus niet.

Gaat het niet over Palastina, Gaza, het klimaat, slavernij, Weetikveel dan gaat het wel over de overleden hamster van Dries. En als iemand dat wil dan is dat prima, maar er is echter sprake van zo'n idioot doorgeslagen collectieve opvatting dat als jij niet mee gaat / er anders over denkt, jij per definitie ''fout'' bent. ''Slecht''. En dan sta je aan de ''andere kant'', de ''verkeerde'' welteverstaan. Dan ben je een ''ontkenner'', ''hater''. En dan is nog een mini stapje naar ''racist'', ''buitenlanderhater'', ''islamofoob'', ''extreem rechts'', ''fascist''.

En dat allemaal omdat je een herdenking van palastina, slavernij of de klimaat hysterie onzin vind. Of dat het je worst zal zijn dat men de overleden hamster van Dries wil herdenken.

Het maakt allemaal niet uit, voor het leed van de één zal de ander mee moeten buigen. Ook voor de dode hamster van Dries. Dus toon maar eens respect voor dit arme diertje.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_220800652
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:00 schreef karton2 het volgende:
Ze hobbelen werkelijk van hype naar hype, klimaat-apocalypse, vliegschaamte, black lives matter, DEI, #metoo
Er zijn gewoon hele volksstammen die in Nederland rondlopen met een gebrek aan zingeving in het leven. Pretstudie gedaan, doen nu werk dat niet nuttig is, kindloos. Dan gaan ze over tot dit soort zaken in de hoop ergens bij te kunnen horen. Fortuyn omschreef dit ook wel als de 'verweesde samenleving'.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220800658
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Kijk dit soort getoonde disrespect is nu zogenaamd het probleem, maar dat zie jij dus niet.

Gaat het niet over Palastina, Gaza, het klimaat, slavernij, Weetikveel dan gaat het wel over de overleden hamster van Dries. En als iemand dat wil dan is dat prima, maar er is echter sprake van zo'n idioot doorgeslagen collectieve opvatting dat als jij niet mee gaat / er anders over denkt, jij per definitie ''fout'' bent. ''Slecht''. En dan sta je aan de ''andere kant'', de ''verkeerde'' welteverstaan. Dan ben je een ''ontkenner'', ''hater''. En dan is nog een mini stapje naar ''racist'', ''buitenlanderhater'', ''islamofoob'', ''extreem rechts'', ''fascist''.

En dat allemaal omdat je een herdenking van palastina, slavernij of de klimaat hysterie onzin vind. Of dat het je worst zal zijn dat men de overleden hamster van Dries wil herdenken.

Het maakt allemaal niet uit, voor het leed van de één zal de ander mee moeten buigen. Ook voor de dode hamster van Dries. Dus toon maar eens respect voor dit arme diertje.
Meer respect voor Albert Heijn die neemt rustig 2 weken de tijd voor de herdenking van de Hamster van Dries, ik heb trouwens nog een foto waarbij ik met Dries op de foto sta in zijn Glorie jaren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')