abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:42:15 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220800678
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Kijk dit soort getoonde disrespect is nu zogenaamd het probleem, maar dat zie jij dus niet.

Gaat het niet over Palastina, Gaza, het klimaat, slavernij, Weetikveel dan gaat het wel over de overleden hamster van Dries. En als iemand dat wil dan is dat prima, maar er is echter sprake van zo'n idioot doorgeslagen collectieve opvatting dat als jij niet mee gaat / er anders over denkt, jij per definitie ''fout'' bent. ''Slecht''. En dan sta je aan de ''andere kant'', de ''verkeerde'' welteverstaan. Dan ben je een ''ontkenner'', ''hater''. En dan is nog een mini stapje naar ''racist'', ''buitenlanderhater'', ''islamofoob'', ''extreem rechts'', ''fascist''.

En dat allemaal omdat je een herdenking van palastina, slavernij of de klimaat hysterie onzin vind. Of dat het je worst zal zijn dat men de overleden hamster van Dries wil herdenken.

Het maakt allemaal niet uit, voor het leed van de één zal de ander mee moeten buigen. Ook voor de dode hamster van Dries. Dus toon maar eens respect voor dit arme diertje.
Maar wie zegt nou precies dat jij fout bent omdat je hier niet heen gaat? Dat verzin je toch echt zelf.
pi_220800679
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat niet om een demonstratie, maar officiële herdenkingen, zelfs in kerken, zoals vorig jaar in Amsterdam:

[ afbeelding ]

Het wekt de vraag op waar deze aandacht ineens vandaan komt voor een burgeroorlog die door de aanstichters werd verloren. Tevens is het zorgwekkend dat er zoveel desinformatie over het ontstaan en verloop van de oorlog wordt verspreid.
die foto is wel tenenkrommend zeg. De tering.
pi_220800683
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:00 schreef karton2 het volgende:
Ze hobbelen werkelijk van hype naar hype, klimaat-apocalypse, vliegschaamte, black lives matter, DEI, #metoo
Lekker deugen. Kut volk.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:48:36 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220800711
De Nakba met de holocaust vergelijken slaat nergens op. VErder:

quote:
Wereldberoemd historicus Benny Morris
Aldus de Telegraaf. Die vergeten voor het gemak in het hele artikel maar even te vermelden waar deze 'wereldberoemde historicus' vandaan komt:

quote:
Benny Morris (Hebrew: בני מוריס; born 8 December 1948[1]) is an Israeli historian. He was a professor of history in the Middle East Studies department of Ben-Gurion University of the Negev in the city of Beersheba, Israel.

(...)

Scholars have perceived an ideological shift in Morris's work starting around 2000, during the Second Intifada. Morris's perspective has been described as having become more conservative and more negative towards Palestinians, viewing the 1948 expulsions as a justified act
bron
Telegraaf :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:52:32 #55
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220800731
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:42 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
die foto is wel tenenkrommend zeg. De tering.
Het gaat inderdaad met de nodige hysterie. Mensen die aan het snikken zijn over in een ingebeelde situatie, want het mag voor zich spreken dat deze mensen naar alle waarschijnlijkheid niet de feitelijke geschiedenis weten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja Palestijnen zijn om bepaalde redenen nogal vaak in het nieuws de laatste jaren. Dus dan is het niet raar dat dit door nieuw publiek dat met hen symphatiseert wordt ontdekt.

In de VS herdenken ze ook slachtoffers van nutteloze en mislukte oorlogen, dus dat kan hier dan ook.
Dat laatste zal zeker en het staat de Palestijnen ook vrij dit te herdenken, het wekt alleen de vraag op waarom Westerlingen hier aan mee willen doen. Daarnaast gaat het dus hand in hand met geschiedvervalsing, waarbij een oorlog met genocidale intenties vanuit de Arabieren wordt verdraaid naar een gewelddadige verdrijving die zomaar werd uitgevoerd. Ook zijn er pogingen om deze herdenking een vast onderdeel in Nederland te laten worden. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Op 15 mei wordt in de Dominicuskerk in Amsterdam voor de tweede keer een Nakba-herdenking gehouden. Op die dag wordt de Nakba (‘catastrofe’) herdacht die in 1947-1948 begon: de gewelddadige verdrijving van de Palestijnen van hun land na de stichting van de staat Israël.

De avond staat in het teken van lezingen, muziek, poëzie en rituelen. Gevraagd naar het belang van de bijeenkomst, zegt theoloog Janneke Stegeman, één van de sprekers: ‘Het is een herdenking, maar we willen graag dat de Nakba onderdeel wordt van het nationale geheugen van Nederland, en 15 mei een dag dat er overal in het land bij stilgestaan wordt.’ Ook elders in Nederland zijn herdenkingen, Stegeman hoopt uitdrukkelijk dat het aantal Nakba-herdenkingen de komende jaren alleen maar zal groeien. De bijeenkomst in de Dominicuskerk is gratis toegankelijk, maar aanmelden is verplicht. Dat kan hier.

Bron
Waarom zou deze herdenking een onderdeel moeten worden van het nationale geheugen van Nederland?

Ook is het opvallend dat er in het logo van de herdenking, duidelijk het 'recht op terugkeer' wordt benoemd:



Wat in de praktijk zou neerkomen op de 'terugkeer' van miljoenen Palestijnen naar wat nu Israël is. Kortom, de demografische vernietiging van Israël, wat ongetwijfeld tot weer een bloedige burgeroorlog zou leiden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220800755
Perspectief hè, Howard. :X
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:57:22 #57
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220800760
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:48 schreef -XOR- het volgende:
De Nakba met de holocaust vergelijken slaat nergens op. VErder:
[..]
Aldus de Telegraaf. Die vergeten voor het gemak in het hele artikel maar even te vermelden waar deze 'wereldberoemde historicus' vandaan komt:
[..]
Telegraaf :')
Benny Morris is een zeer bekend historicus die in zijn analyses ook vaak kritisch is op Israël. Waarin hij 'conservatief' zou zijn, is dan ook niet duidelijk.

De claims dat hij niet objectief en negatief zou zijn, komt dan oom met name van Arabische/Islamitische en pro-Palestijnse academici. Zo wordt onder meer in de bron op Wikipedia een link gegeven naar een artikel geschreven door Farid Abdel-Nour en Ilan Pappé. Een Palestijn en een bekend Israëlische historicus die actief is geweest voor Hadash in de Israëlische politiek, wat een communistische partij is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:01:14 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800770
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat inderdaad met de nodige hysterie. Mensen die aan het snikken zijn over in een ingebeelde situatie, want het mag voor zich spreken dat deze mensen naar alle waarschijnlijkheid niet de feitelijke geschiedenis weten.
[..]
Dat laatste zal zeker en het staat de Palestijnen ook vrij dit te herdenken, het wekt alleen de vraag op waarom Westerlingen hier aan mee willen doen. Daarnaast gaat het dus hand in hand met geschiedvervalsing, waarbij een oorlog met genocidale intenties vanuit de Arabieren wordt verdraaid naar een gewelddadige verdrijving die zomaar werd uitgevoerd. Ook zijn er pogingen om deze herdenking een vast onderdeel in Nederland te laten worden. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Waarom zou deze herdenking een onderdeel moeten worden van het nationale geheugen van Nederland?

Ook is het opvallend dat er in het logo van de herdenking, duidelijk het 'recht op terugkeer' wordt benoemd:

[ afbeelding ]

Wat in de praktijk zou neerkomen op de 'terugkeer' van miljoenen Palestijnen naar wat nu Israël is. Kortom, de demografische vernietiging van Israël, wat ongetwijfeld tot weer een bloedige burgeroorlog zou leiden.
Kortom het is dus wederom niets anders dan een manipulatieve actie om approval van de Westerse bevolking naivelingen te krijgen om Israel te vernietigen.

Waar herkennen we dit toch van :+
pi_220800777
Geschiedenis is sterk gekleurd, vooral door wat men herdenkt. Elke bevolkingsgroep heeft historische gebeurtenissen die een grote plaats innemen in de eigen belevingswereld, terwijl andere gebeurtenissen onbekend zijn of veel lager op de historische totempaal staan.
pi_220800783
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:02 schreef Peppert het volgende:
Geschiedenis is ook heel gekleurd met name in wat men herdenkt. Elke bevolkingsgroep heeft zijn eigen historische gebeurtenissen die heel groot in hun belevingswereld zitten.
Klopt. Alleen in Nederland lijken er tegenwoordig meer Arabische/andere herdenkingen te zijn dan Nederlandse.

Helemaal koekoek.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:05:43 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220800785
Dit soort herdenkingen, of het over de holocaust gaat of over de nakba, zijn er in de eerste plaats voor de huidige generatie. De slachtoffers zijn allang dood. Net zo dat je naar een begrafenis gaat voor de nabestaanden en niet voor de overledene.
Nu Nederland veranderd van een Joods-Christelijke samenleving naar een islamitisch/arabische is het logisch dat de herdenkingen ook veranderen. Als deze samenleving de nakba wil herdenken moeten ze dat dus zelf weten. Wij herdenken allerlei heiligen ook niet meer omdat de samenleving er geen behoefte aan heeft.
The End Times are wild
pi_220800788
Kan mij het midden-oosten schelen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:06:09 #63
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220800791
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar wie zegt nou precies dat jij fout bent omdat je hier niet heen gaat? Dat verzin je toch echt zelf.
Nee dat verzint hij niet.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:06:55 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220800795
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee dat verzint hij niet.
Wie zegt dat dan?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:07:37 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220800798
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:48 schreef -XOR- het volgende:
De Nakba met de holocaust vergelijken slaat nergens op. VErder:
[..]
Aldus de Telegraaf. Die vergeten voor het gemak in het hele artikel maar even te vermelden waar deze 'wereldberoemde historicus' vandaan komt:
[..]
Telegraaf :')
Als die zou uitkramen wat jij wenst te horen zou het geen probleem zijn.
pi_220800815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:48 schreef -XOR- het volgende:
De Nakba met de holocaust vergelijken slaat nergens op. VErder:
[..]
Aldus de Telegraaf. Die vergeten voor het gemak in het hele artikel maar even te vermelden waar deze 'wereldberoemde historicus' vandaan komt:
[..]
Telegraaf :')
Om dan even compleet te zijn: tegenwoordig benoemt hij de occupatie van de west bank als apartheid. Commentaar op holocaust vergelijkingen is natuurlijk ook meer dan terecht.

Maar de kop van de telegraaf is wel weer erg sturend.
pi_220800816
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:05 schreef LXIV het volgende:
Dit soort herdenkingen, of het over de holocaust gaat of over de nakba, zijn er in de eerste plaats voor de huidige generatie. De slachtoffers zijn allang dood. Net zo dat je naar een begrafenis gaat voor de nabestaanden en niet voor de overledene.
Nu Nederland veranderd van een Joods-Christelijke samenleving naar een islamitisch/arabische is het logisch dat de herdenkingen ook veranderen. Als deze samenleving de nakba wil herdenken moeten ze dat dus zelf weten. Wij herdenken allerlei heiligen ook niet meer omdat de samenleving er geen behoefte aan heeft.
Wanneer krijgen we de eerste vrije dagen i.v.m. Arabische feestdagen?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:11:16 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800819
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:10 schreef DobbyDobby het volgende:
Wanneer krijgen we de eerste vrije dagen i.v.m. Arabische feestdagen?
7 Oktober bijvoorbeeld. En dat mensen dan koekjes aan elkaar uitdelen.
pi_220800844
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
7 Oktober bijvoorbeeld. En dat mensen dan koekjes aan elkaar uitdelen.
De ''jongeren'' hebben al genoeg vuurwerk om die dag te vieren. Kunnen ze het spreiden over die dag en oudjaarsdag.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:13:30 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220800851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:02 schreef Peppert het volgende:
Geschiedenis is sterk gekleurd, vooral door wat men herdenkt. Elke bevolkingsgroep heeft historische gebeurtenissen die een grote plaats innemen in de eigen belevingswereld, terwijl andere gebeurtenissen onbekend zijn of veel lager op de historische totempaal staan.
Geschiedenis is feitelijk, niet subjectief. Elke groep heeft zeker diens eigen gebeurtenissen, maar wat moet dit in Nederland? Helemaal gezien er dus een push is dit een onderdeel te maken van het nationale geheugen van Nederland.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:10 schreef kipknots het volgende:

[..]
Om dan even compleet te zijn: tegenwoordig benoemt hij de occupatie van de west bank als apartheid. Commentaar op holocaust vergelijkingen is natuurlijk ook meer dan terecht.

Maar de kop van de telegraaf is wel weer erg sturend.
Morris is ook gewoon een uitstekend historicus, die in Israël tot de linkerhelft van het politieke spectrum kan worden gerekend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:14:21 #71
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220800867
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat inderdaad met de nodige hysterie. Mensen die aan het snikken zijn over in een ingebeelde situatie, want het mag voor zich spreken dat deze mensen naar alle waarschijnlijkheid niet de feitelijke geschiedenis weten.
[..]
Dat laatste zal zeker en het staat de Palestijnen ook vrij dit te herdenken, het wekt alleen de vraag op waarom Westerlingen hier aan mee willen doen. Daarnaast gaat het dus hand in hand met geschiedvervalsing, waarbij een oorlog met genocidale intenties vanuit de Arabieren wordt verdraaid naar een gewelddadige verdrijving die zomaar werd uitgevoerd. Ook zijn er pogingen om deze herdenking een vast onderdeel in Nederland te laten worden. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Waarom zou deze herdenking een onderdeel moeten worden van het nationale geheugen van Nederland?

Ook is het opvallend dat er in het logo van de herdenking, duidelijk het 'recht op terugkeer' wordt benoemd:

[ afbeelding ]

Wat in de praktijk zou neerkomen op de 'terugkeer' van miljoenen Palestijnen naar wat nu Israël is. Kortom, de demografische vernietiging van Israël, wat ongetwijfeld tot weer een bloedige burgeroorlog zou leiden.
Zou mooi worden als we elke wens "Wij willen graag ... " direct invoeren.

Gaat dus ook niet gebeuren. Je bent je druk aan het maken om niets.

Ik zou ook graag een miljoen euro op mn bank willen hebben over een uurtje. Ja gaat niet gebeuren. Ik lees nu voor het eerst over een Nakba-herdenking in Nederland dus ja zo wijdverspreid zal het niet zijn. Maar goed, misschien nu wel omdat de T. daar aandacht aan denkt te moeten besteden.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:15:51 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220800887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:10 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wanneer krijgen we de eerste vrije dagen i.v.m. Arabische feestdagen?
Suikerfeest wordt al vrij gegeven op veel middelbare scholen. Bij mijn dochter wel in ieder geval.

Weet niet hoe het zich zal ontwikkelen, kan ook zijn dat alle feestdagen worden afgeschaft en dat iedereen een paar extra verlofdagen krijgt. Flexibel in de 24-uurs economie waar alles draait om productiviteit (VVD66-scenario).
Maar kan ook zijn dat hemelvaart of Pinksteren wordt ingeruild. Binnen 10 jaar dan denk ik.
The End Times are wild
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:16:46 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800894
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:15 schreef LXIV het volgende:
Suikerfeest wordt al vrij gegeven op veel middelbare scholen. Bij mijn dochter wel in ieder geval.

Weet niet hoe het zich zal ontwikkelen, kan ook zijn dat alle feestdagen worden afgeschaft en dat iedereen een paar extra verlofdagen krijgt. Flexibel in de 24-uurs economie waar alles draait om productiviteit (VVD66-scenario).
Maar kan ook zijn dat hemelvaart of Pinksteren wordt ingeruild. Binnen 10 jaar dan denk ik.
Ik denk dat Kerst of anders Pasen er als eerste aan gaat trouwens.
pi_220800909
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er zijn gewoon hele volksstammen die in Nederland rondlopen met een gebrek aan zingeving in het leven. Pretstudie gedaan, doen nu werk dat niet nuttig is, kindloos. Dan gaan ze over tot dit soort zaken in de hoop ergens bij te kunnen horen. Fortuyn omschreef dit ook wel als de 'verweesde samenleving'.
Het heeft wel iets religieus inderaad. Goede daden verrichten om zo hopelijk toch een plekje in de hemel te verkrijgen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:19:05 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220800924
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zou mooi worden als we elke wens "Wij willen graag ... " direct invoeren.

Gaat dus ook niet gebeuren. Je bent je druk aan het maken om niets.

Ik zou ook graag een miljoen euro op mn bank willen hebben over een uurtje. Ja gaat niet gebeuren. Ik lees nu voor het eerst over een Nakba-herdenking in Nederland dus ja zo wijdverspreid zal het niet zijn. Maar goed, misschien nu wel omdat de T. daar aandacht aan denkt te moeten besteden.
Mwah, gezien de collectieve hysterie over de Palestijnen en ook gezien dat The Rights Forum een goed georganiseerde actiegroep is, valt zoiets niet uit te sluiten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')