abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:26:48 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220801742
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het lage kindertal hangt ook rechtstreeks samen met de huisvesting. In het dorp waar ik woon is drie kinderen eerder de norm en dat is niet wegens christelijke motieven. Een deel van mijn vrienden woont in de stad en bij hen zie je dus inderdaad die 1,4 kind per vrouw gemiddeld.

Als mensen tot halverwege dertig bij hun ouders moeten blijven wonen omdat beschikbare woningen aan jonge migranten worden verdeeld die hun vrouw laten overkomen en een gezin stichten. Dan zeg ik niet dat het opzet is dat het Nederlandse geboortecijfer omlaag gaat en het allochtone omhoog, maar wel een gevolg van het uitgestippelde beleid.
Ik ben het met je eens dat het ook komt door huidige situatie. Maar ik blijf erbij dat het een politieke keuze is geweest. Nog voor hele discussie over migratie (lees afgelopen vijf jaar) was huizentekort al gigantisch. Het valt me dan op dat we dan niet naar de oorzaken daarvan kijken. VVD onder andere heeft ervoor gekozen om de bouw van huizen aan de markt over te laten.

In de afgelopen jaren hebben we natuurlijk vooral stikstofproblematiek gehad. Ik heb toch indruk dat aantal politieke partijen willens en wetens alles hebben vertraagd en dit niet willen oplossen, puur uit politiek gewin. Het is niet in landsbelang in elk geval.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Met 4 miljoen immigranten minder is er een enorm overschot aan woningen. Doe niet alsof die enorme aantallen die binnenkomen geen effect op de woningmarkt zouden hebben. Nog los van de verbeterde leefomstandigheden in steden, waardoor het aantrekkelijker wordt er te wonen en een gezin te stichten.
Als je nu de aantal immigranten op vier miljoen zet dan ben je wel heel ver terug in tijd aan het reizen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:31:47 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801776
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat het ook komt door huidige situatie. Maar ik blijf erbij dat het een politieke keuze is geweest. Nog voor hele discussie over migratie (lees afgelopen vijf jaar) was huizentekort al gigantisch. Het valt me dan op dat we dan niet naar de oorzaken daarvan kijken. VVD onder andere heeft ervoor gekozen om de bouw van huizen aan de markt over te laten.
Zonder migratie was er een geleidelijke achteruitgang van de bevolking geweest vanaf 1980. Nog wel behoefte aan meer woningen als gevolg van meer huishoudens (met minder mensen per huishouden). Maar daar was wel tegenaan te bouwen. Geloof dat nu meer dan de helft van de vrijkomende woningen naar migranten gaat (niet alleen asielzoekers, ook heel veel arbeidsmigranten, expats, etc)
quote:
In de afgelopen jaren hebben we natuurlijk vooral stikstofproblematiek gehad. Ik heb toch indruk dat aantal politieke partijen willens en wetens alles hebben vertraagd en dit niet willen oplossen, puur uit politiek gewin. Het is niet in landsbelang in elk geval.
[..]
Als je nu de aantal immigranten op vier miljoen zet dan ben je wel heel ver terug in tijd aan het reizen.
Het hangt een beetje af van wat je precies bedoelt met “migranten”. De officiële cijfers maken onderscheid tussen:
1. Mensen die zelf naar Nederland zijn gekomen (eerste generatie)

Ongeveer 3 miljoen mensen in Nederland zijn in het buitenland geboren. [cbs.nl]
Dat is ongeveer 16,8% van de bevolking (op 1 januari 2025). [cbs.nl]

➡️ Dit zijn de “migranten” in strikte zin.

2. Mensen met een migratieachtergrond (inclusief kinderen van migranten)

Daarnaast zijn er ongeveer 2,1 miljoen mensen die in Nederland geboren zijn, maar ouders hebben die migrant zijn. [cbs.nl]

➡️ Samen:

± 5,1 miljoen mensen hebben een migratieachtergrond (eerste + tweede generatie)
Dat is grofweg circa 28% van de bevolking
The End Times are wild
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:37:14 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220801815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wel gek dat een partij die christenen zou haten drie bewindspersonen benoemd die gelovig zijn. :')
Voor die truukjes van Satan zijn we gewaarschuwd:

quote:
2 Korintiërs 11:13-15
“Want zulke mensen zijn valse apostelen, bedriegers die zich voordoen als apostelen van Christus. En dat is geen wonder, want de satan zelf doet zich voor als een engel van het licht. Het is dus niet vreemd dat ook zijn dienaren zich voordoen als dienaren van de gerechtigheid.”

The End Times are wild
pi_220802008
En een prettige scheut door de pielemuis.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:24:45 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802172
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jij serveert hem af op basis waar hij vandaan komt. Dat is voor jou een argument.

Het is echter geen argument. Een land produceert fiere nationalisten, extreemrechtsen, conservatieven, centralisten, linksen, extreemlinksen, communisten, socialisten, anarchisten en rabiate zelfhaters.

Je kunt dus het volledige spectrum aan analyse van iemand over zijn eigen volk verwachten als je niet weet waar die staat. Vervolgens is het nog de vraag in hoeverre iemand zijn academische werk wordt beïnvloed door zijn ideologie.
In mijn eerste zin schrijf ik nota bene dat ik het met zijn hoofdstatement wel eens ben, misschien is het handig om niet meteen in de kramp te schieten wanneer je mijn UI voorbij ziet komen.

Daarna merk ik op dat de Telegraaf nergens meldt dat deze onderzoeker een Israelier is, wat wel mag aangezien Israel momenteel in een oorlog verwikkeld is met de Palestijnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:28:17 #131
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220802194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De huizentekort loopt al vele jaren op. Ook zonder al die Mohammedanen en hun families hebben we tekorten. Dat weten we al heel lang.

Je toont andermaal aan dat je niet geinteresseerd bent in werkelijke oorzaken maar gewoon lekker wil lopen klagen. Is een keuze.
Dus halen we ze massaal binnen en geven we ze zelfs voorrang. Logisch.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220802202
Een artikel van de Telegraaf laten herschrijven door AI en dan vinden dat je je best hebt gedaan om een mening te vormen :') En dan ook nog eens met de weinige woorden die je zelf bedacht op geen enkele wijze ontkrachten dat er 750.000 mensen met geweld verdreven zijn, maar wél verzwijgen dat dat met precies het geweld dat hamas graag gebruikt ging. Chapeau weer hoor.
What Would Goku Do
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:42:07 #133
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802274
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In mijn eerste zin schrijf ik nota bene dat ik het met zijn hoofdstatement wel eens ben, misschien is het handig om niet meteen in de kramp te schieten wanneer je mijn UI voorbij ziet komen.

Daarna merk ik op dat de Telegraaf nergens meldt dat deze onderzoeker een Israelier is, wat wel mag aangezien Israel momenteel in een oorlog verwikkeld is met de Palestijnen.
Waarom zouden ze dat moeten vermelden van jou?

Misschien is het vooral handig als jij niet in de kramp schiet zodra je het woord Israëli hoort en allerlei eisen gaat stellen.
pi_220802309
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dus halen we ze massaal binnen en geven we ze zelfs voorrang. Logisch.
FA is een dromer.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:55:48 #135
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220802349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In mijn eerste zin schrijf ik nota bene dat ik het met zijn hoofdstatement wel eens ben, misschien is het handig om niet meteen in de kramp te schieten wanneer je mijn UI voorbij ziet komen.

Daarna merk ik op dat de Telegraaf nergens meldt dat deze onderzoeker een Israelier is, wat wel mag aangezien Israel momenteel in een oorlog verwikkeld is met de Palestijnen.
En zelfverklaard zionist.

[ Bericht 0% gewijzigd door GrumpyFish op 15-05-2026 16:16:42 ]
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:02:12 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat moeten vermelden van jou?

Misschien is het vooral handig als jij niet in de kramp schiet zodra je het woord Israëli hoort en allerlei eisen gaat stellen.
:')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:05:10 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
:')
Je hebt geen enkel argument gegeven, alleen wild om je heen geslagen en :') gedaan.

Dit gaat al net zo goed als je pleidooi voor het "charisma" van Jesse Klaver.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:07:04 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802412
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je hebt geen enkel argument gegeven, alleen wild om je heen geslagen en :') gedaan.

Dit gaat al net zo goed als je pleidooi voor het "charisma" van Jesse Klaver.
Je komt echt een beetje over als een kleuter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220802415
Het is compleet bespottelijk dat de 'Nakba' wordt herdacht.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:15:59 #140
117098 Hathor
Effe niet
pi_220802465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het is compleet bespottelijk dat de 'Nakba' wordt herdacht.
Dat ze dat doen in Arabische kring...prima, maar het moet niet ons dingetje worden. Laat die kutarabieren lekker janken om hun verloren oorlogen, niet ons probleem.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220802468
Had vanochtend zoon uit de UK aan de lijn, daar doen ze helemaal niet aan het vieren van Hemelvaartsdag of Pinksteren.

quote:
Pinksteren (Pentecost) en Hemelvaartsdag zijn belangrijke religieuze feestdagen in veel Europese landen, maar in het VK worden ze niet officieel gevierd. Dit betekent dat er geen nationale vrije dag is, hoewel bepaalde kerken wel speciale diensten organiseren. Dit geldt ook voor andere dagen zoals Driekoningen en Allerheiligen, die voornamelijk in katholieke landen worden gevierd.
https://tipsopreis.nl/rei(...)verenigd-koninkrijk/

Lijkt mij dat een Nakba-herdenking niet tot het rijtje vrije feestdagen gaat behoren.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:20:22 #142
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802482
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je komt echt een beetje over als een kleuter.
Ik heb er inderdaad geen moeite mee om me op te stellen als een kleuter richting mensen die op dat niveau opereren.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:25:58 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220802512
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik heb er inderdaad geen moeite mee om me op te stellen als een kleuter richting mensen die op dat niveau opereren.
Zucht, lastig he, toegeven dat je weer eens te snel was met je conclusies? als ik nou daadwerkelijk in de kramp zou schieten omdat het een Israelier is had ik zijn statement dat je de Nakba niet moet vergelijken met de holocaust niet onderschreven.

Het artikel in de Telegraaf is echter nogal debiel. Ze vermelden er niet bij dat die gezaghebbende wetenschapper een Israelier is, hijsen hem op het paard met onder andere de volgende aanbeveling:

quote:
Hij wordt uit verschillende politieke richtingen - ook bijvoorbeeld door de uitgesproken pro-Palestijnse historicus Norman Finkelstein - geprezen vanwege zijn grondige archiefonderzoek.
Maar die Finkelstein is het helemaal niet eens met de conclusies die Finkelstein trekt uit dat bronnenonderzoek:

https://mondoweiss.net/20(...)use-of-the-conflict/

Kortom: broddelwerk van de Telegraaf.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220802851
Niet gek toch, ik vier het ook elk jaar.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:04:41 #145
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802872
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zucht, lastig he, toegeven dat je weer eens te snel was met je conclusies? als ik nou daadwerkelijk in de kramp zou schieten omdat het een Israelier is had ik zijn statement dat je de Nakba niet moet vergelijken met de holocaust niet onderschreven.

Het artikel in de Telegraaf is echter nogal debiel. Ze vermelden er niet bij dat die gezaghebbende wetenschapper een Israelier is, hijsen hem op het paard met onder andere de volgende aanbeveling:
[..]
Maar die Finkelstein is het helemaal niet eens met de conclusies die Finkelstein trekt uit dat bronnenonderzoek:

https://mondoweiss.net/20(...)use-of-the-conflict/

Kortom: broddelwerk van de Telegraaf.
Kijk, dat laatste is een valide punt.

Het punt waarom ze zouden moeten vermelden dat het een Israëliër is, heb je echter niet onderbouwd.

Overigens zeg je ook niks over hoe ze Finkelstein hadden moeten omschrijven. Hij is zelf niet bepaald neutraal ideologisch gezien.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:20:12 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220803028
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:04 schreef Richestorags het volgende:

Kijk, dat laatste is een valide punt.

Het punt waarom ze zouden moeten vermelden dat het een Israëliër is, heb je echter niet onderbouwd.
Israel is in oorlog met de Palestijnen. Als een Oekraiense onderzoeker aankomt met iets negatiefs over het Russisch verleden of uit onderzoek van de Universiteit van Moskou blijkt wat een bruten die Oekrainers in WO2 wel niet waren verwacht ik ook gewoon dat de nieuwsverstrekker er in ieder geval de nationaliteit bij vermeldt. Ik heb hier in het verleden ook wel kritiek geuit op dat Oekraiense cijfers veel te makkelijk voor waarheid werden aangenomen.

quote:
Overigens zeg je ook niks over hoe ze Finkelstein hadden moeten omschrijven. Hij is zelf niet bepaald neutraal ideologisch gezien.

Of Finkelstein neutraal is of niet is verder niet zo bijster relevant. Het gaat erom dat ze hem opvoeren als endorser terwijl hij helemaal niet zo positief is over Morris.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:26:15 #147
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220803072
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Israel is in oorlog met de Palestijnen. Als een Oekraiense onderzoeker aankomt met iets negatiefs over het Russisch verleden of uit onderzoek van de Universiteit van Moskou blijkt wat een bruten die Oekrainers in WO2 wel niet waren verwacht ik ook gewoon dat de nieuwsverstrekker er in ieder geval de nationaliteit bij vermeldt. Ik heb hier in het verleden ook wel kritiek geuit op dat Oekraiense cijfers veel te makkelijk voor waarheid werden aangenomen.
Nu werp je een interessant punt op dat we allang wisten: wetenschap, zeker sociale "wetenschap" of "geschiedenis" is niet vrij van bias. Ik neem aan dat je voortaan alle politieke affiliaties van rechters en wetenschappers vermeld wil hebben?

quote:
Of Finkelstein neutraal is of niet is verder niet zo bijster relevant. Het gaat erom dat ze hem opvoeren als endorser terwijl hij helemaal niet zo positief is over Morris.
Dat is wel degelijk relevant als ze hem als criticus zouden moeten opwerpen, wat jij wil.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:42:54 #148
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220803183
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nu werp je een interessant punt op dat we allang wisten: wetenschap, zeker sociale "wetenschap" of "geschiedenis" is niet vrij van bias. Ik neem aan dat je voortaan alle politieke affiliaties van rechters en wetenschappers vermeld wil hebben?
[..]
Als er geen verhitte propagandaoorlog aan de gang was vertrouw ik wat meer op de objectiviteit van onderzoekers, maar als ik Hobsbawm lees zit er altijd in mijn achterhoofd dat het een flink ingegraven socialist is, Niall Fergusons werk lees ik graag maar wel met de wetenschap dat hij conservatief is, etc.

quote:
Dat is wel degelijk relevant als ze hem als criticus zouden moeten opwerpen, wat jij wil.
Als ze hem als criticus zouden opwerpen dan zou Finkelsteins eigen positie inderdaad relevant worden maar aangezien de endorsement er niet is maakt zijn positie niets uit
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 05:23:00 #149
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220806087
twitter


Ach Femke

[ Bericht 13% gewijzigd door Regilio_ op 16-05-2026 06:39:01 ]
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220806106
"wIJ zIJn ZiEliGeR heUr ;( "
Corporate translator
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')