abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220795957
Door de Twentse Hemelvaart traditie van dauwtrappen(hoe toepasselijk)en bier drinken heb ik weinig van de etappe van vandaag meegekregen.

Er waren weinig renners die wat wilde proberen, uiteindelijk reden 4 Italianen weg en die werden zoals verwacht voor de finale begon ingerekend. In de laatste bocht ging het ook zoals verwacht mis en ging onder andere Dylan Groenewegen onderuit. Davide Ballerini trok daarna aan het langste eind en won de sprint voor Jasper Stuijven en Paul Magnier.

Met dit gezegd hebbende kan de Giro dan eindelijk echt beginnen, na een week waarin de klassementrenners hun benen nog aardig stil hielden is er morgen geen houden meer aan. Met een monster etappe van 244 kilometer de start in Formia en de finish op de legendarische Blockhaus


Blockhaus, als ontzettende liefhebber van het vlaggetje, is de eerste naam die bij me opkomt: Tom Dumoulin. Bij nader onderzoek blijkt dat in 2017 het jaar dat ONZE Tom de Giro won deze beklimming inderdaad in het parcours zat, maar dat de etappe werd gewonnen door Nairo Quintana. Dumoulin werd 3e, en Bauke Mollema zelfs 4e, genoeg te juichen voor het vlaggetje dus.

Hierna zijn we nog een keer terug geweest naar de Blockhaus dat was in 2022. Latere winnaar Jay Hindley won de etappe van een elite groepje met Romain Bardet, Richard Carapaz, João Almeida en vriend van het forum Mikel Landa.
In 2017 was de etappe iets meer dan 150 kilometer en in 2022 191 kilometer lang. Dit jaar is de etappe dus maar liefst 244 kilometer lang. Tel daar 4600 hoogtemeters bij op en je hebt een van de zwaarste etappes van de Giro. Nu is gebleken dat langer niet altijd beter is voor de aantrekkelijkheid van een etappe, maar we gaan het zien.


Jeroen Vanbelleghem mag de wekker zetten, de start is om kwart over 10 in Formia. Net zoals de startplaats van gisteren ligt Formia aan de Tyrreense zee om precies te zijn aan de Golf van Gaeta. Na de start maken we een wat opmerkelijk rondje door het binnenland om daarna langs de kust na 50 kilometer weer in Formia uit te komen. De plaatselijke VVV zal wel wat geld hebben toegestoken, denk ik.

Daarna volgt de lange weg door het binnenland bijna naar de Adriatische kust. De eerste 130 kilometer is vrij vlak en na 112 kilometer is er een tussensprint. Ik vind het persoonlijk vrij opmerkelijk dat er maar 2 beklimmingen geclassificeerd zijn. Na 135 kilometer gaat het namelijk wel degelijk omhoog naar de Rionero Sannitico een klim van 9.5 kilometer a 5%.
Na een afdaling die niet erg veel voorstelt, beginnen de renners aan de eerste echte klim. De klim naar de Roccaraso, 6.9 kilometer aan 6,5%



Bovenop volgt er geen afdaling, we gaan over een plateau door naar de Serra Malvone(1369 meter) om daarna nog een stukje af te dalen en wederom te klimmen naar de Passo San Leonardo(1262 meter). Daarna dalen we pas af tot we op 500 meter boven zeeniveau zijn.

Na de Red Bull kilometer begint in Roccamorice de klim naar de Blockhaus. De vrij opmerkelijke Duits klinkende naam hebben we te danken aan de Oostenrijkse militaire commandant die in de 19e eeuw het Italiaanse leger hielp met een post op de berg om de struikrovers en smokkelaars vanuit het zuiden op te merken. Hij bouwde een fort op een berg en noemde die zo makkelijk als het kan zijn Blockhaus.


13,6 kilometer lang aan gemiddeld 8%, dat is als je al 230 kilometer in de benen hebt niet iets om naar uit te kijken. Op papier lijkt mij de klim vrij regelmatig, de eerste 3/4 kilometer zijn de stijgingspercentages nog onder de 7%, daarna er behoorlijk boven. Op 500 meter van de finish volgt een heel kort stukje naar beneden(met wat linke bochten) waarna de laatste 300 meter nog weer even aan 6.8% omhoog gaat.

Ook vandaag ga ik voor de voorspellingen de verschillende wielersites weer af, dus ik zou er geen geld op inzetten.

1. Vingegaard
2. Pellizari
3. Arensman(voor het vlaggetje)
4. Gall
5. Ciccone

[ Bericht 0% gewijzigd door Remco op 14-05-2026 22:38:02 ]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 06:27:17 #2
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_220797658
Heerlijk zo’n bergetappe van 244km en volgens de weersites gaat het ook nog ‘s regenen.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 mei 2026 @ 07:29:09 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220797832
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 22:24 schreef Remco het volgende:
Door de Twentse Hemelvaart traditie van dauwtrappen(hoe toepasselijk)en bier drinken heb ik weinig van de etappe van vandaag meegekregen.

Daarom staat ie in TV?

Remco is een drinker.
pi_220797955
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 07:29 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Daarom staat ie in TV?

Remco is een drinker.
Ja op deze manier is er bijna geen ontkennen meer aan :D

Als iemand hem zou kunnen verplaatsen, graag ^O^
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:27:24 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220798574
Misschien had Ciccone wat meer tijd moeten verliezen als hij voor etappezeges gaat.

Just my 2 cents.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 mei 2026 @ 09:47:00 #6
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 09:51:16 #7
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220798975
Heb ik even gefixed voor jullie om die naar WLR te plaatsen :)
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Redactie Sport vrijdag 15 mei 2026 @ 09:58:28 #8
451829 crew  H.Vviv
pi_220799110
Denk terug aan negen jaar geleden waar een motor voor een grote valpartij zorgde richting Blockhaus waar half Sky ten val kwam. Ook Kelderman lag er natuurlijk bij.
pi_220799160
Een bergrit van 244 km, ouderwetse praktijken.
  Redactie Sport vrijdag 15 mei 2026 @ 10:03:28 #10
451829 crew  H.Vviv
pi_220799207
Wel een flopbegin.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 10:09:58 #11
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220799286
Vorige etappe had toch perfect 1 kilometer minder lang gekund en voor de U-turn aangekomen zijn?



Dan had je in de laatste kilometer een flauwe bocht. en ging het 95% veiliger zijn

Soms heb ik het gevoel dat ik beter zou kunnen :@ En het is niet dat de stad hier minder inkomsten zou hebben.

Een helikopter shot van het pleintje en het heeft minstens evenveel aandacht.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 10:13:08 #12
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220799319
244 kilometer _O_

Are you wotching, Gouvenou?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_220799503
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:28:47 #14
194695 franklop
Fran knock
pi_220799569
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:26 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Die wint met 12 minuten voorsprong
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:34:50 #15
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_220799717
De Kleik heeft weer een leuk baantje geregeld.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 10:52:06 #16
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220799864
Gisteren was het een feestdag in België van daar dat Jeroen geen commentaar kon geven

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:55:15 #17
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_220799886
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gisteren was het een feestdag in België van daar dat Jeroen geen commentaar kon geven

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij was gisteren met z’n zoon in Mayaland.
pi_220799889
wie heeft straks het roze?
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 10:57:21 #19
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220799900
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:55 schreef TAmaru het volgende:
wie heeft straks het roze?
Die deense smurf wss om hem vervolgens te houden
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 11:00:21 #20
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220799919
Milan vol frustratie.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 11:00:42 #21
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220799922
Een paar uur luisteren naar Annemiek wordt wel een uitdaging.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 11:01:58 #22
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220799927
Serieus, dit is het al?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport vrijdag 15 mei 2026 @ 11:03:01 #23
451829 crew  H.Vviv
pi_220799933
Was ook wel te verwachten. Hele lange aanloop en de eerste belangrijke dag voor de klassementsrenners.
pi_220799945
Dit wordt de dag van Tim Naberman
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:05:58 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220799954
Etappe is lang maar de eerste 120 kilometer zijn niet heel aansprekend.
Antifa
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 11:06:45 #26
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220799959
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:03 schreef H.Vviv het volgende:
Was ook wel te verwachten. Hele lange aanloop en de eerste belangrijke dag voor de klassementsrenners.
Zo'n lange rit is vreselijk om te controleren, juist dan moet je massaal in de aanval gaan. Ik vind het heel raar om nu ineens te stellen dat dit te verwachten viel.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_220799964
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Zo'n lange rit is vreselijk om te controleren, juist dan moet je massaal in de aanval gaan. Ik vind het heel raar om nu ineens te stellen dat dit te verwachten viel.
Dat valt met zo'n vlakke aanloop toch wel mee?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Redactie Sport vrijdag 15 mei 2026 @ 11:08:24 #28
451829 crew  H.Vviv
pi_220799977
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Zo'n lange rit is vreselijk om te controleren, juist dan moet je massaal in de aanval gaan. Ik vind het heel raar om nu ineens te stellen dat dit te verwachten viel.
Als het op en af gaat wel, maar nu met deze vlakke aanloop is het een stuk makkelijker.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:08:40 #29
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220799979
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
244 kilometer _O_

Are you wotching, Gouvenou?
Hoop het niet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_220799989
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
244 kilometer _O_

Are you wotching, Gouvenou?
Die beginlus van ca 50 km om op 2km na weer langs hhet startpunt te komen :')
Volstrekt onzinnig.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 11:11:33 #31
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220800009
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:07 schreef Felagund het volgende:

[..]
Dat valt met zo'n vlakke aanloop toch wel mee?
Als het je lukt om een groep van slechts vijf matige renners weg te laten rijden wel ja.

Als er wel animo in het peloton is en er rijdt een grotere groep weg zit je juist dik in de shit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_220800038
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Als het je lukt om een groep van slechts vijf matige renners weg te laten rijden wel ja.

Als er wel animo in het peloton is en er rijdt een grotere groep weg zit je juist dik in de shit.
In zo'n eerste bergetappe als dit zijn alle klimmers en ploegleiders er nog heilig van overtuigd dat ze een klassementje kunnen rijden. Die roepen allemaal in het oortje dat ze vooral moeten sparen voor Blockhaus straks.

Zo gek is deze koersontwikkeling toch niet?
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 11:14:37 #33
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220800039
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:08 schreef Szura het volgende:

[..]
Hoop het niet
Jawel man. Dit hoort bij wielrennen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_220800060
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Als het je lukt om een groep van slechts vijf matige renners weg te laten rijden wel ja.

Als er wel animo in het peloton is en er rijdt een grotere groep weg zit je juist dik in de shit.
Dat klopt, maar dat heb je in een kortere rit ook wel.

Het wordt ook wel een beetje een self-fulfilling prophecy. Omdat het bij de eerste bergrit vaak tussen de klassementsrenners gaat, is er weinig animo voor de ontsnapping en gaat een relatief matige kopgroep weg. En dan gaat het dus tussen de klassementsrenners.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 11:20:02 #35
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220800084
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:14 schreef Pistolero het volgende:

[..]
In zo'n eerste bergetappe als dit zijn alle klimmers en ploegleiders er nog heilig van overtuigd dat ze een klassementje kunnen rijden. Die roepen allemaal in het oortje dat ze vooral moeten sparen voor Blockhaus straks.

Zo gek is deze koersontwikkeling toch niet?
Ik vind dit echt ontzettend gek.

Remember Gran Sasso. Davide Bais als winnaar op een aankomst bergop, een boel renners in het peloton hadden toch even verkeerd ingeschat hoeveel kans de kopgroep maakte.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_220800103
Als Pogacar er niet is, hebben de vluchters doorgaans wel 60/70% kans voor mijn gevoel.
pi_220800110
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Als Pogacar er niet is, hebben de vluchters doorgaans wel 60/70% kans voor mijn gevoel.
Jonas heeft vaak veel minder zin om voor 5/6 etappezeges te gaan ja.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:24:01 #38
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220800114
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Ik vind dit echt ontzettend gek.

Remember Gran Sasso. Davide Bais als winnaar op een aankomst bergop, een boel renners in het peloton hadden toch even verkeerd ingeschat hoeveel kans de kopgroep maakte.
Ik heb nog wel enige hoop dat renners het gaan proberen op die klim van 5%, ongeacht of er nog een kopgroep is.
pi_220800128
Als de winnaar hier bij zit wordt dat wel een bijzondere. Buiten Milan die deze natuurlijk niet gaat winnen hebben ze allemaal niks gewonnen behalve Zukowsky een keer het NK. Lijkt me sterk dat zo'n matige groep het redt.
Demain, on roule
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:28:48 #40
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220800157
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:25 schreef Mykonos het volgende:
Als de winnaar hier bij zit wordt dat wel een bijzondere. Buiten Milan die deze natuurlijk niet gaat winnen hebben ze allemaal niks gewonnen behalve Zukowsky een keer het NK. Lijkt me sterk dat zo'n matige groep het redt.
Lijkt me binnnen voor het vlaggetje tbh.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:30:23 #41
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220800167
Denz gewoon gestart? :')
pi_220800170
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:25 schreef Mykonos het volgende:
Als de winnaar hier bij zit wordt dat wel een bijzondere. Buiten Milan die deze natuurlijk niet gaat winnen hebben ze allemaal niks gewonnen behalve Zukowsky een keer het NK. Lijkt me sterk dat zo'n matige groep het redt.
Onderschat je nu Jardi van der Lee niet?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:48:38 #43
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220800301
Steef kapot -O-
quote:
Oops!
Sorry, we are experiencing some technical difficulties, we will be back shortly.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:49:00 #44
194695 franklop
Fran knock
pi_220800306
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:48 schreef Kopiko het volgende:
Steef kapot -O-
[..]

Blijven doneren!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:05:56 #45
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220800422
Flopgroepje zeg. Had op zn minst wel 10 man mogen zijn
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:06:36 #46
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220800425
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Flopgroepje zeg. Had op zn minst wel 10 man mogen zijn
Komt zometeen als de klimmen beginnen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:10:16 #47
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220800445
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:06 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Komt zometeen als de klimmen beginnen.
zometeen = over 80 kilometer?

Daar gaat niemand vandoor lijkt me. Anders gaat Visma de tempo wel opvoeren.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:11:53 #48
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220800452
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:49 schreef franklop het volgende:

[..]
Blijven doneren!
Gedaan. Weggegooid geld:
quote:
Connection timed out Error code 522
Visit cloudflare.com for more information.
2026-05-15 09:45:33 UTC
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:12:06 #49
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220800454
quote:
De twee toeschouwers die tijdens de Giro-etappe van donderdag wielrenners expres hinderden, zijn opgepakt door de Italiaanse politie. Dat meldt de bekende Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport(opent in nieuw venster).

Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_220800461
Hoever voor de meet moet 'ie aan?

Zit hier op een uitgestorven kantoor, denk dat de stream wel op tijd aan kan hier.
pi_220800473
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:12 schreef Funzel het volgende:
Hoever voor de meet moet 'ie aan?

Zit hier op een uitgestorven kantoor, denk dat de stream wel op tijd aan kan hier.
Geen castings op de bank vandaag?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:15:07 #52
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220800477
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:12 schreef Funzel het volgende:
Zit hier op een uitgestorven kantoor,
Hanta :?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:16:45 #53
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220800493
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:12 schreef Funzel het volgende:
Hoever voor de meet moet 'ie aan?

Zit hier op een uitgestorven kantoor, denk dat de stream wel op tijd aan kan hier.
Om 16.15 inschakelen is al vroeg genoeg. Zo spannend zal deze etappe niet worden denk ik.

En als het toch uitgestorven is en je beetje leuke (resterende) collega's hebt slinger je m toch al aan
pi_220800566
Annemiek gooit Wilco indirect voor de bus.
pi_220800636
Wat een bijzonder stemgeluid van Van Eetvelt.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 12:57:21 #56
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220800759
Het waait dus blijkbaar flink op Blockhaus. Zou wel weer typisch zijn als ze daardoor de finish wat lager gaan leggen, of dat de renners niet gaan aanvallen want tegenwind.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:01:32 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220800771
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het waait dus blijkbaar flink op Blockhaus. Zou wel weer typisch zijn als ze daardoor de finish wat lager gaan leggen, of dat de renners niet gaan aanvallen want tegenwind.
Ik ben nog steeds woest om het schrappen van Fedaia en Pordoi destijds.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 13:06:00 #58
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220800790
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben nog steeds woest om het schrappen van Fedaia en Pordoi destijds.
Het scheelt wel dat er sowieso geen beelden waren die dag. :')

Drie uur wachten voor Bernal ineens in het zicht van de vaste camera kwam.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_220800792
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het waait dus blijkbaar flink op Blockhaus. Zou wel weer typisch zijn als ze daardoor de finish wat lager gaan leggen, of dat de renners niet gaan aanvallen want tegenwind.
Gezien de weersvoorspellingen zullen alle bergetappes de aankomende 2 weken wel weer aangepast gaan worden.
Altijd tegen ons.
pi_220800892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Om 16.15 inschakelen is al vroeg genoeg. Zo spannend zal deze etappe niet worden denk ik.

En als het toch uitgestorven is en je beetje leuke (resterende) collega's hebt slinger je m toch al aan
Dank.
pi_220801234
Schijtlol bij Eurosport.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:35:41 #62
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_220801237
Saucijzenbroodjes :9
pi_220801240
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:35 schreef superniger het volgende:
Schijtlol bij Eurosport.
Moet jouw leven leeg zijn.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:36:17 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220801244
In de tijden van Merckx gingen ze tot boven de 2000m. Waarom nu niet meer?
Antifa
pi_220801307
Het gaat weer over de saucijzenbroodjes en worstenbroodjes. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_220801324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:40 schreef Felagund het volgende:
Het gaat weer over de saucijzenbroodjes en worstenbroodjes. :D
Jeroen kan niet tegen smakken. Ik zie de volgende pesterij al aankomen.
pi_220801820
Karsten is op dreef.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 15 mei 2026 @ 14:58:17 #68
284411 crew  heywoodu
pi_220801977
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:43 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Jeroen kan niet tegen smakken. Ik zie de volgende pesterij al aankomen.
Mensen die smakken, vooral als dat is door met open mond te eten, zijn doorgaans dan ook echt walgelijk smerige figuren.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:03:39 #69
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220802021
Wat doet Mas daar :{
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:10:00 #70
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220802073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat doet Mas daar :{
Jasje gehaald?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:21:33 #71
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220802158
Peloton maakt wel weinig tempo. Of ze hebben er veel vertrouwen in dat ze op Blockhaus het wel dicht gaan rijden.
pi_220802167
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Peloton maakt wel weinig tempo. Of ze hebben er veel vertrouwen in dat ze op Blockhaus het wel dicht gaan rijden.
Met de stress richting de slotklim zal er nog wel een minuut of 2 vanaf gaan. Maar Van der Lee moet je ook niet meer dan 5 minuten geven lijkt mij.
pi_220802182
Als Vingegaard wint, pakt hij sowieso de bergtrui. Dan moet hij hopen dat Sevilla nog wat punten pakt de komende dagen, anders rijdt hij alsnog de tijdrit niet in z'n eigen shirt

(er vanuit gaande dat hij roze sowieso niet pakt)
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:32:20 #74
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220802220
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:26 schreef Marcoss het volgende:
Als Vingegaard wint, pakt hij sowieso de bergtrui. Dan moet hij hopen dat Sevilla nog wat punten pakt de komende dagen, anders rijdt hij alsnog de tijdrit niet in z'n eigen shirt

(er vanuit gaande dat hij roze sowieso niet pakt)
Tactisch tweedes achter Pellizari dus.
pi_220802269
Regen en harde wind dus aan de finish.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:41:27 #76
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_220802271
Als dat maar goed komt.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:42:17 #77
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220802276
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Regen en harde wind dus aan de finish.
Gaan we Plowright en Mick van Dijke weer zien?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:43:26 #78
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220802280
Einde droomplan Picnic
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:43:28 #79
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_220802281
Tim Naberman roept om zijn moeder.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 mei 2026 @ 15:43:41 #80
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220802283
Tim bedankt.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 15:44:20 #81
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220802284
Potverdikkie, Naberman moet lossen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:44:55 #82
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220802286
We gaan steiler dan een drempel en Noaberschap moet eraf

Ach
pi_220802288
Binnen een mum van tijd zijn ze 3 minuten kwijt, die jongens vooraan kunnen er echt niet veel van
Demain, on roule
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:48:48 #84
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_220802302

We worden beflikkerd door Steef.
pi_220802304
Hindley gaat voor Hindley rijden?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_220802311
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:48 schreef AllesKaputt het volgende:
[ afbeelding ]
We worden beflikkerd door Steef.
Dit kan gewoon kloppen toch? Oliviera is dan schijnbaar een keer niet gefinisht.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:51:03 #87
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_220802321
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:49 schreef Felagund het volgende:

[..]
Dit kan gewoon kloppen toch? Oliviera is dan schijnbaar een keer niet gefinisht.

Nein.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:51:42 #88
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220802325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:51 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nein.
23 keer gestart zonder DNF dus.
pi_220802343
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:51 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
23 keer gestart zonder DNF dus.
Maar blijkbaar wel in 24 grote rondes een etappe gereden ;(
pi_220802385
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:51 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nein.
Einde tijdperk Steef?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:04:48 #91
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_220802396
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:02 schreef Felagund het volgende:

[..]
Einde tijdperk Steef?
Misschien krijg je als PRO PREMIUM PLUS MEMBER irrelevante statistiekjes die wel kloppen?
pi_220802402
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het waait dus blijkbaar flink op Blockhaus. Zou wel weer typisch zijn als ze daardoor de finish wat lager gaan leggen, of dat de renners niet gaan aanvallen want tegenwind.
Ik meende dat het niet echt met tegenwind was.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:23:44 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220802500
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:51 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nein.
Zou wel echt peak Vooruitgang anno nu zijn als Steef, zittend op een database vol harde data, vervolgens een of andere AIds-agent de opdracht heeft gegeven om af en toe een leuk feitje in de liveticker te fabriceren.
Antifa
pi_220802524
Ach Jardi
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:27:37 #95
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220802527
Het wordt geen HOLLANDSE overwinning
pi_220802531
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het wordt geen HOLLANDSE overwinning
Arensmania!

Nee, dit wordt gewoon Vingegaard met 1 minuut.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 16:28:20 #97
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220802533
Ach, Jardi.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:28:21 #98
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220802534
Rustig man, je moet nog 13km
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:28:40 #99
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220802535
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:28 schreef Szura het volgende:
Rustig man, je moet nog 13km
Prijs voor strijdlust?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:28:48 #100
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220802536
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ach, Jardi.
Vuelta benen thuis gelaten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')