abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220760534
Bekijk deze YouTube-video



SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.

Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,

SPOILER: Livestream cams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:
Bekijk deze YouTube-video

SPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220760624
quote:
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
I have just read the response from Iran’s so-called “Representatives.” I don’t like it — TOTALLY UNACCEPTABLE! Thank you for your attention to this matter. President DONALD J. TRUMP
En nu :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  zondag 10 mei 2026 @ 22:23:55 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220760642
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
En nu :?
Bombarderen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 10 mei 2026 @ 22:28:32 #4
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220760670
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
En nu :?
Two more weeks?
pi_220760678
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:28 schreef Perox het volgende:

[..]
Two more weeks?
En dan is de straat van Hormuz weer open voor het scheepsverkeer *O*
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220760769
quote:
9s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bombarderen?
Daar moet Trump nu dacht ik toestemming van het congress voor vragen, conflict is nu langer dan 60 dagen gaande.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  zondag 10 mei 2026 @ 22:47:03 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220760788
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Daar moet Trump nu dacht ik toestemming van het congress voor vragen, conflict is nu langer dan 60 dagen gaande.
Nee toch? Het conflict was klaar. Dit is een nieuw conflict begreep ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220760797
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nee toch? Het conflict was klaar. Dit is een nieuw conflict begreep ik.
Tsja, deze administratie lult inderdaad alles recht wat krom is :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220760818
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
China heeft baat bij een Rusland dat een evenwicht kan bieden tegen de VS.
Daardoor steunt China op verschillende manieren Rusland om te voorkomen dat het land om valt.
Maar als Rusland steun van China nodig heeft, betekent het dus eigenlijk dat ze zelfstandig geen evenwicht kunnen bieden tegen de VS.

quote:
Dat is met elkaar verbonden.
China ziet de VS als een bedreiging.
Klopt, maar de VS ziet China ook als bedreiging.

quote:
Nee.

China is geen land dat zich daar internationaal mee bemoeit.

China kijkt enkel naar wat in hun belang is.
Inderdaad. Vind je dat goed?

quote:
Verder is het mooi voor de bühne dat wij als Europa net doen dat het ons gaat om de democratie, etc.

De werkelijkheid is dat Europa Oekraïne al had opgegeven toen Rusland het land binnen viel.

Pas toen enkele weken later bleek dat Rusland het verkloot had en Oekraïne in staat was kwam de militaire hulp (moeizaam) op gang.
En toen al werd niet onder stoelen en banken gestoken dat een van de redenen was dat Rusland hierdoor verzwakt raakt, zonder dat Europa daarvoor troepen hoeft in te zetten.
De geboden hulp is ook telkens net (niet) voldoende om de invasie te weerstaan. Maar niet voldoende om Rusland het land uit te jagen.

Bij De Krim zagen we ook dat het westen wat boos reageerde na de inname ervan, maar verder niet echt iets deed om de mensenrechten schendingen door Rusland te veroordelen.
De Kerch-brug is zelfs gebouwd met Nederlandse know how, NS2 werd vrolijk door ontwikkeld en we namen gretig grondstoffen af van Rusland.
Rusland is een kernmacht, als die zich in het nauw gedreven voelt kunnen er gevaarlijke dingen gebeuren. Dat weet Europa gelukkig ook. Het is vanachter de pc makkelijk om Rusland te veroordelen en wat dan ook te sturen om de Russen uit Oekraïne te knallen, maar dat brengt grote risico's met zich mee.

Rusland zal ook mét gigantische steun van China op een gegeven moment instorten en dan is het klaar, zoals ook tijdens de Koude oorlog is gebeurd. Dat kan helaas nog wel een aantal jaar duren en dus zullen nog duizenden Oekraïense burgers sneuvelen. Mede dankzij China dus.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 10 mei 2026 @ 22:58:10 #10
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760846
quote:
Trump veegt Iraans vredesvoorstel van tafel: ’volkomen onacceptabel’

De Amerikaanse president Donald Trump noemt het Iraanse voorstel aan de Verenigde Staten "volkomen onacceptabel".
"Ik heb zojuist de reactie gelezen van de zogenaamde 'vertegenwoordigers' van Iran.

Ik vind het niets - volkomen onacceptabel!" schrijft hij deels in hoofdletters op Truth Social.

De president lichtte zijn oordeel niet toe.

De Iraniërs hadden via bemiddelaar Pakistan gereageerd op een Amerikaans voorstel om de oorlog te beëindigen.

Teheran benadrukte in zijn reactie de noodzaak van een einde aan de oorlog op alle fronten, dus ook in Libanon, en de opheffing van de sancties tegen Iran, aldus het Iraanse persbureau Tasnim.

Pakistan bemiddelde eerder het staakt-het-vuren tussen Iran en de Verenigde Staten.

Onderhandelingen over een duurzaam vredesakkoord lopen steeds op niets uit.
Langetermijnafspraken over de Iraanse nucleaire infrastructuur zouden onder meer een struikelblok zijn.
quote:
12 minuten geleden
Iran zet druk op VS: eist einde oorlog en opheffing sancties

Een Iraans voorstel, dat via bemiddelaar Pakistan naar de Verenigde Staten is gestuurd, benadrukt de noodzaak van een einde aan de oorlog op alle fronten en de opheffing van de sancties tegen Teheran.

Dat meldde het semi-officiële Iraanse persbureau Tasnim, onder verwijzing naar een ingewijde bron.

Het voorstel onderstreept tevens de noodzaak dat het Amerikaanse Office of Foreign Assets Control (OFAC) de sancties op de Iraanse olieverkoop gedurende een periode van dertig dagen opheft.

Ook dient er een einde te komen aan de marineblokkade tegen Iran, aldus Tasnim.

De Iraanse staatsomroep IRIB meldde eerder op zondag dat het Iraanse voorstel zich ook richt op het beëindigen van de oorlog in Libanon.

Daar voert Israël ondanks een staakt-het-vuren een groot offensief uit dat naar eigen zeggen gericht is op de Libanese beweging Hezbollah.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 22:58:32 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220760848
Trump zat weer eens te bluffen. Die 'onderhandelingen' leidden nergens toe.

twitter


Iraanse regime is duidelijk.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 10 mei 2026 @ 23:07:00 #12
88831 Shreyas
De beste
pi_220760897
Het is wachten tot de rest van de wereld gaat ingrijpen. De Aziatische landen zullen bijna door hun olievoorraden heen zijn.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 10 mei 2026 @ 23:08:33 #13
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220760904
Geef de wereld nou eens rust.
Geklootzak van oude lullen dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220760939
Leuk dat die kleuter weer eens in zijn hemd gezet is, art of the deal. De beurzen zullen er vast niet onder lijden dus wat boeit het verder ook.
  zondag 10 mei 2026 @ 23:20:25 #15
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760947
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:07 schreef Shreyas het volgende:
Het is wachten tot de rest van de wereld gaat ingrijpen. De Aziatische landen zullen bijna door hun olievoorraden heen zijn.
China gaat pislink worden nu


quote:
AI-overzicht
China is in 2026 sterk strategisch en economisch verbonden met Iran, waarbij de relatie vooral draait om energievoorziening, technologieleveranties en geopolitieke invloed in het Midden-Oosten.

Hoewel Iran economisch afhankelijker is van China, is China een grote afnemer van Iraanse olie en gebruikt het Teheran als een strategische partner.

Kernpunten van de relatie in 2026:

Energie en Economie: China is een van de grootste afnemers van Iraanse olie en onderhoudt diepe economische banden via het 25-jarige strategische partnerschap.

Technologische en Militaire Steun: China levert technologie, waaronder satellietcapaciteit, aan Iran, wat de militaire capaciteiten van Teheran versterkt, bijvoorbeeld in de context van de spanningen met de VS.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220761017
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:07 schreef Shreyas het volgende:
Het is wachten tot de rest van de wereld gaat ingrijpen. De Aziatische landen zullen bijna door hun olievoorraden heen zijn.
De reserves zijn extreem verschillend in Azie. Bijv Japan en China kunnen het heel erg lang uithouden. Pakistan, en Bangladesh hebben nauwelijks reserves.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220761027
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
China gaat pislink worden nu
[..]

Valt nogal mee, die halen 2027 nog op hun slofjes met de enorme reserves die ze hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  zondag 10 mei 2026 @ 23:41:00 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220761037
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Valt nogal mee, die halen 2027 nog op hun slofjes met de enorme reserves die ze hebben.
Ja die hebben goed ingekocht bij Rusland voor een habbekrats.

Nu lachen ze in hun vuistje hoe de VS met deze situatie opgescheept zit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220761052
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
China gaat pislink worden nu
[..]

Mooi.
Vakman pur sang
pi_220761054
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja die hebben goed ingekocht bij Rusland voor een habbekrats.

Nu lachen ze in hun vuistje hoe de VS met deze situatie opgescheept zit.
China wil niet afhankelijk zijn van slechts enkele leveranciers, dat zie je continu. Ze sluiten meerjarige contracten af met verschillende leveranciers vanuit verschillende regios. Supplychains nemen ze serieus, iets wat in het westen nauwelijks rol speelt, zelfs niet sinds de pandemie. Trump is degene die het voor het westen op de kaart heeft gezet. Nu zie je sterkere economische banden tussen Australie, de EU en Canada om daarin weerbaarder te worden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 11 mei 2026 @ 08:30:26 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220761545
Een eindeloze fontein van bullshit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
 


En ondertussen in Hormuz:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220761842
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:30 schreef Perrin het volgende:
Een eindeloze fontein van bullshit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ondertussen in Hormuz:

[ x ]
https://x.com/SStapczynski/status/2053335088679825613/photo/1

Bibi, als een soort dominatrix, heeft Trump als een schoothondje met een bal in zijn mond aan de leash.
Zelfs als Iran volledig zou capituleren, zal Bibi vrede nooit toestaan. Voor hem moet en zal Iran worden weggevaagd, het is nu of nooit.
In de VS gaan er namelijk steeds meer stemmen op om de onvoorwaardelijke militaire steun aan Israël te stoppen, een nachtmerrie voor Israël.
Bibi denkt dat, als Iran eenmaal is uitgeschakeld, militaire steun vanuit de VS niet langer nodig zal zijn.

Ik verwacht pas aanvallen ná Trumps bezoek aan Xi.
pi_220762010
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:47 schreef Digi2 het volgende:

. Supplychains nemen ze serieus, iets wat in het westen nauwelijks rol speelt, zelfs niet sinds de pandemie.
Onze boekhouders klasse die de veelal de bovenste bestuurs lagen bevolken van veel westerse bedrijven nemen vooral de goedkoopste toeleveranciers heel serieus waarbij de voorraden ook zoveel mogelijk gedrukt worden om maar de meest positieve cijfers te kunnen presenteren.
  maandag 11 mei 2026 @ 09:47:07 #24
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220762025
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
https://x.com/SStapczynski/status/2053335088679825613/photo/1

Bibi, als een soort dominatrix, heeft Trump als een schoothondje met een bal in zijn mond aan de leash.
Zelfs als Iran volledig zou capituleren, zal Bibi vrede nooit toestaan. Voor hem moet en zal Iran worden weggevaagd, het is nu of nooit.
In de VS gaan er namelijk steeds meer stemmen op om de onvoorwaardelijke militaire steun aan Israël te stoppen, een nachtmerrie voor Israël.
Bibi denkt dat, als Iran eenmaal is uitgeschakeld, militaire steun vanuit de VS niet langer nodig zal zijn.

Ik verwacht pas aanvallen ná Trumps bezoek aan Xi.
Wanneer vindt dat bezoek plaats?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220762038
Waddup met TT?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 11 mei 2026 @ 09:54:17 #26
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220762085
quote:
5s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:48 schreef Barbusse het volgende:
Waddup met TT?
BARACK HUSSEIN OBAMA SHIT DEAL BARACK HUSSEIN OBAMA GAVE MONEY AWAY BARACK HUSSEIN OBAMA DESTROYED AMERICA

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER

DONALD J. TRUMP
pi_220762086
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wanneer vindt dat bezoek plaats?
Staat gepland op 13 tot en met 15 mei.
pi_220762188
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
BARACK HUSSEIN OBAMA SHIT DEAL BARACK HUSSEIN OBAMA GAVE MONEY AWAY BARACK HUSSEIN OBAMA DESTROYED AMERICA

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER

DONALD J. TRUMP
:')

Mijn brein is op de maandagochtend niet klaar voor all caps wortelkop bullcrap, pendejo ;(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220762250
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:30 schreef Perrin het volgende:
Een eindeloze fontein van bullshit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ondertussen in Hormuz:

[ x ]
Dit blijft me ook wel verbazen. Aandelenmarkten kunnen lang teren op een soort van pyramidespel, maar oil futures zijn toch meer vergelijkbaar met opties en zullen ook te maken krijgen met de daadwerkelijke prijs van olie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220762635
Het lijkt erop dat Trump vooral de oorlog wil stallen tot de midterms (en om voorraden aan te vullen) en rond die tijd all-out te gaan om de aandacht af te leiden.
  maandag 11 mei 2026 @ 12:09:37 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220763060
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 11:08 schreef byah het volgende:
Het lijkt erop dat Trump vooral de oorlog wil stallen tot de midterms (en om voorraden aan te vullen) en rond die tijd all-out te gaan om de aandacht af te leiden.
Maar das nog maanden ver. Als de straat tot die tijd gesloten is zitten we echt in de shit .
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 11 mei 2026 @ 12:11:47 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220763086
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit blijft me ook wel verbazen. Aandelenmarkten kunnen lang teren op een soort van pyramidespel, maar oil futures zijn toch meer vergelijkbaar met opties en zullen ook te maken krijgen met de daadwerkelijke prijs van olie.
https://finance.yahoo.com(...)pivot-113752970.html
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220763096
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Maar das nog maanden ver. Als de straat tot die tijd gesloten is zitten we echt in de shit .
Jup.
pi_220763170
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit blijft me ook wel verbazen. Aandelenmarkten kunnen lang teren op een soort van pyramidespel, maar oil futures zijn toch meer vergelijkbaar met opties en zullen ook te maken krijgen met de daadwerkelijke prijs van olie.
De aandelenmarkten zijn al jarenlang los van alle realiteit. Tesla is het meest waardevolle autobedrijf terwijl ze maar weinig auto's verkopen en hun zelfrij tech achterloopt. Deadline naar deadline wordt gemist, aangekondigde producten verdwijnen zonder er ooit nog wat van te horen en de beurs wordt gewoon weer gehyped voor de volgende vaporware. De AI bedrijven moeten zowat heel de economie gaan overnemen om ooit rendabel te worden met de huidige investeringen en mensen gooien er nog steeds nieuw geld in, terwijl het aantal betalende gebruikers al aan het afnemen is.
pi_220763330
quote:
Ah interessant. Lijkt me toch wel een flinke gok. Dit soort short posities zijn wel vaker grandioos misgegaan.
Ben wel benieuwd wat de impact van het Japanse programma op de gehele markt is. Als het slechts een kleine fractie van de futures markt betreft, dan is er misschien weinig directe relatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220764015
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Onze boekhouders klasse die de veelal de bovenste bestuurs lagen bevolken van veel westerse bedrijven nemen vooral de goedkoopste toeleveranciers heel serieus waarbij de voorraden ook zoveel mogelijk gedrukt worden om maar de meest positieve cijfers te kunnen presenteren.
Lekker lean Jitten maar vergeten dat daar wel voorwaarden ana vastzitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220766817
Netanyahu hint openlijk op Amerikaanse grondtroepen in Iran
In een CBS‑interview zei Netanyahu dat grondtroepen nodig zijn om Iraans nucleair materiaal te bemachtigen. Hij voegde eraan toe dat Trump tegen hem zei: “I want to go in there.”

Zelfs het pro‑Trump‑gezinde Fox News moet het nu ontgelden:

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116552577177859102
pi_220766925
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:08 schreef AFA2022 het volgende:
Netanyahu hint openlijk op Amerikaanse grondtroepen in Iran
In een CBS‑interview zei Netanyahu dat grondtroepen nodig zijn om Iraans nucleair materiaal te bemachtigen. Hij voegde eraan toe dat Trump tegen hem zei: “I want to go in there.”

Zelfs het pro‑Trump‑gezinde Fox News moet het nu ontgelden:

https://truthsocial.com/@(...)s/116552577177859102
Veel plezier met die onmogelijke opdracht.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 19:18:14 #39
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220766950
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:08 schreef AFA2022 het volgende:
Netanyahu hint openlijk op Amerikaanse grondtroepen in Iran
In een CBS‑interview zei Netanyahu dat grondtroepen nodig zijn om Iraans nucleair materiaal te bemachtigen. Hij voegde eraan toe dat Trump tegen hem zei: “I want to go in there.”

Zelfs het pro‑Trump‑gezinde Fox News moet het nu ontgelden:

https://truthsocial.com/@(...)s/116552577177859102
Lekker lafjes eisen dat de Amerikanen je vuile werk gaan opknappen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 mei 2026 @ 19:23:17 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220767037
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:08 schreef AFA2022 het volgende:
Netanyahu hint openlijk op Amerikaanse grondtroepen in Iran
In een CBS‑interview zei Netanyahu dat grondtroepen nodig zijn om Iraans nucleair materiaal te bemachtigen. Hij voegde eraan toe dat Trump tegen hem zei: “I want to go in there.”

Zelfs het pro‑Trump‑gezinde Fox News moet het nu ontgelden:

https://truthsocial.com/@(...)s/116552577177859102
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220767280
quote:
81s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Lekker lafjes eisen dat de Amerikanen je vuile werk gaan opknappen.
Dat zijn ze toch gewend de afgelopen 50 jaar. Benieuwd hoe lang het nog duurt. Voor types als Tucker Carlson is dit makkelijk scoren. Voor je het weet is zo'n vent opeens razend populair. Zeker gezien de Democraten amper enige kritiek op deze oorlog of Israel durven hebben.

Het zou denk ik heel kostbaar zijn voor Amerika om dit te doen dus wat dat betreft voor ons niet nadelig.
Probleem is dan dat je in Europa natuurlijk best wat rechtse partijen hebben die maar wat graag ook wat mensen de dood in sturen voor een ideologische missie.
pi_220767335
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
Oorlogshitser much?

Oh, right. That was clear for years now. Silly me :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:56:47 #43
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220767344
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
Dat ligt eraan. Een grote invasie die veel onschuldige slachtoffers gaat maken lijkt me geen goed idee.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220767356
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat zijn ze toch gewend de afgelopen 50 jaar. Benieuwd hoe lang het nog duurt. Voor types als Tucker Carlson is dit makkelijk scoren. Voor je het weet is zo'n vent opeens razend populair. Zeker gezien de Democraten amper enige kritiek op deze oorlog of Israel durven hebben.

Het zou denk ik heel kostbaar zijn voor Amerika om dit te doen dus wat dat betreft voor ons niet nadelig.
Probleem is dan dat je in Europa natuurlijk best wat rechtse partijen hebben die maar wat graag ook wat mensen de dood in sturen voor een ideologische missie.
Die 'rechtse' mensen gaan vooral juichen omdat ze dan de kans hebben om nog meer 'den buut'landers' overal de schuld van te geven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220767394
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
Het Amerikaanse leger is helemaal niet fatsoenlijk getraind of voorbereid op "drone warfare" dus het zou vooral veel dode Amerikaanse soldaten kunnen opleveren.

Weet niet hoe dat "fantastisch" is.

Misschien herinner je nog de Eerste Golfoorlog, waar de Amerikanen met zware tanks, artillerie en luchtsteun vlot door de woestijnen van Irak optrokken en in vrij korte tijd de overgave van het Irakese leger hadden geregeld?

Nou, dat is hier dus niet de situatie. Het is vooral bergen, smalle bergpassen, heuvels, grotten en Iran is goed in het maken van goedkope drones.

Diplomatie lijkt me nog steeds de beste weg naar een oplossing.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 20:08:05 #46
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220767487
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het Amerikaanse leger is helemaal niet fatsoenlijk getraind of voorbereid op "drone warfare" dus het zou vooral veel dode Amerikaanse soldaten kunnen opleveren.

Weet niet hoe dat "fantastisch" is.

Misschien herinner je nog de Eerste Golfoorlog, waar de Amerikanen met zware tanks, artillerie en luchtsteun vlot door de woestijnen van Irak optrokken en in vrij korte tijd de overgave van het Irakese leger hadden geregeld?

Nou, dat is hier dus niet de situatie. Het is vooral bergen, smalle bergpassen, heuvels, grotten en Iran is goed in het maken van goedkope drones.

Diplomatie lijkt me nog steeds de beste weg naar een oplossing.
Ik vraag me vooral af waarom Netanyahu wil dat de VS het vuile werk voor hem opknapt. Doe het dan dan gewoon lekker zelf als je het zo graag wil.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220767562
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
Het zou waarschijnlijk gaan om zeer gerichte grondoperatie van de VS en Israël in Iran, specifiek om uranium te verwijderen en centrifuges te ontmantelen. Daarna snelle exfiltratie.
Een full‑scale grondoorlog zou niet slim zijn en praktisch zelfmoord, gezien het terrein en de grootte van het land.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 20:15:42 #48
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220767583
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:13 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Het zou waarschijnlijk gaan om zeer gerichte grondoperatie van de VS en Israël in Iran, specifiek om uranium te verwijderen en centrifuges te ontmantelen. Daarna snelle exfiltratie.
Een full‑scale grondoorlog zou niet slim zijn en praktisch zelfmoord, gezien het terrein en de grootte van het land.
Dat is al geprobeerd, maar dat mislukte grandioos.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 mei 2026 @ 20:16:22 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220767592
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het Amerikaanse leger is helemaal niet fatsoenlijk getraind of voorbereid op "drone warfare" dus het zou vooral veel dode Amerikaanse soldaten kunnen opleveren.

Weet niet hoe dat "fantastisch" is.

Misschien herinner je nog de Eerste Golfoorlog, waar de Amerikanen met zware tanks, artillerie en luchtsteun vlot door de woestijnen van Irak optrokken en in vrij korte tijd de overgave van het Irakese leger hadden geregeld?

Nou, dat is hier dus niet de situatie. Het is vooral bergen, smalle bergpassen, heuvels, grotten en Iran is goed in het maken van goedkope drones.

Diplomatie lijkt me nog steeds de beste weg naar een oplossing.
Op basis waarvan concludeer je dat het Amerikaanse leger niet fatsoenlijk getraind of voorbereid zou zijn? Dat er slachtoffers gaan vallen spreekt voor zich, die vallen in elke oorlog. Golfoorlog was voor mijn tijd, dus dat herinner ik mij niet nee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220767597
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik vraag me vooral af waarom Netanyahu wil dat de VS het vuile werk voor hem opknapt. Doe het dan dan gewoon lekker zelf als je het zo graag wil.
Serieus? Israel is veel te zwak daarvoor. Amerika heeft waarschijnlijk de capaciteiten niet eens.
Daarbij waarom zelf het politieke risico nemen als je het ook kan afschuiven.

Ik vraag me vooral wat de Amerikanen in dit soort zaken zien? Is het echt omdat ze geloven dat ze zo de eindtijd kunnen inluiden? Worden ze omgekocht voor zulke sommen dat ze landverraad geen probleem vinden?
pi_220767640
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op basis waarvan concludeer je dat het Amerikaanse leger niet fatsoenlijk getraind of voorbereid zou zijn?
De enige legers die momenteel ervaring hebben met het verdedigen tegen kleine kamikazedrones in een gevechtssituatie, zijn Oekraïne en Rusland. Israël begint ook ervaring op te doen in Libanon, aangezien ze regelmatig een drone om de oren krijgen.

Het Amerikaanse leger heeft daar momenteel geen ervaring mee en niet de geschikte middelen om het af te weren.

Zie bijvoorbeeld hoe Oekraïne bij een NAVO oefening met een stuk of 10 drone operators een hele NAVO brigade virtueel uitschakelde.

quote:
Dat er slachtoffers gaan vallen spreekt voor zich, die vallen in elke oorlog.
Ja, die vallen in iedere oorlog.
Er zit wel verschil tussen "Vietnam" aantallen of "Desert Storm" aantallen.

quote:
Golfoorlog was voor mijn tijd, dus dat herinner ik mij niet nee.
Broekie :P
pi_220767659
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is al geprobeerd, maar dat mislukte grandioos.
We hebben het hier over Trump he lol
pi_220767690
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:24 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
We hebben het hier over Trump he lol
Dan nog, Trump bereidt het niet voor, voert het niet uit. Die geeft alleen z'n "zegening".
Het VS leger heeft ook een hoop ervaren kritische mensen op hoge posities eruit gewerkt, dus er is minder weerstand, ook als iets niet zo'n goed idee is.
pi_220768809
quote:
Liouwen wil troepen sturen om te helpen de Iraanse blokkade van de Straat van Hormuz te breken. Het kleine Navo-land is bereid enkele tientallen militairen bij te dragen, zegt de Litouwse regering een dag voor nieuw overleg van de groep landen die daar voorbereidingen voor treft.

De ruim veertig landen van de zogenoemde Hormuz-coalitie, inclusief Nederland, bespreken dinsdag wat zij kunnen doen om de belangrijke zeestraat weer open te krijgen. De Verenigde Staten probeerden vorige week kortstondig tankers door de engte te loodsen, maar zagen daar vanaf na Iraanse beschietingen en bezwaren van bondgenoten. De coalitie zegt pas in actie te komen zodra de strijd is gestaakt.

Mogelijk zeggen enkele deelnemende landen dinsdag concreter toe wat ze zouden willen bijdragen aan een Hormuz-missie.
https://www.ad.nl/buitenl(...)stuk-afval~ac528ac3/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220769840
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als iedereen dit nou eens gewoon deed.
graag verwijderen
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:10:55 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220769848
de marine van Litouwen heeft 700 manschappen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:12:08 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220769851
ik bedoel

die sturen 1 mijnenjager als het veilig is en meer kunnen ze niet doen ... en het is voorlopig niet veilig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220769865
Sowieso bestaan de Europese legers slechts uit kwetsbare bonsaiboompjes en de inwoners zijn banger voor hoge benzineprijzen en de prijs van koffie dan dat ze voor zichzelf durven opkomen.
graag verwijderen
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:20:19 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220769878
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:16 schreef UitStraling het volgende:
Sowieso bestaan de Europese legers slechts uit kwetsbare bonsaiboompjes en de inwoners zijn banger voor hoge benzineprijzen en de prijs van koffie dan dat ze voor zichzelf durven opkomen.
en 1500 leopard 2 tanks en shit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:26:22 #60
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220769887
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als iedereen dit nou eens gewoon deed.
Laat de VS en Israel eerst maar eens het goede voorbeeld geven dan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220769910
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Laat de VS en Israel eerst maar eens het goede voorbeeld geven dan.
Daar zijn ze druk mee bezig Einstein.
graag verwijderen
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:37:19 #62
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220769923
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daar zijn ze druk mee bezig Einstein.
Ligt de Israelische marine al in de Straat van Hormuz ja?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220769935
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Litouwen wil een wit voetje bij Trump halen voor het geval Poetin een weekendje wil gaan ‘shoppen’ in Vilnius. Trump laat ze echter als een baksteen vallen als het ooit zo ver komt.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:49:15 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220769968
nou in al fairness, trump doet wel wat hij zegt wat hij gaat doen

hij laat bondgenoten vallen die hun defensie laten verslonsen, dat is juridisch ook verdedigbaar

Litouwen is niet een van die landen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:51:18 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220769995
is ook een makkelijk dreigement, die landen liggen in (Zuid) west europa

Rusland kan daar niet komen

china heeft daar niets te zoeken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220770205
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:49 schreef sp3c het volgende:
hij laat bondgenoten vallen die hun defensie laten verslonsen, dat is juridisch ook verdedigbaar

Ja, reuze verdedigbaar dat hij eerst ergens stront veroorzaakt en daarna van anderen verwacht dat die het maar op gaan ruimen.

:|W
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220770458
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:49 schreef sp3c het volgende:
nou in al fairness, trump doet wel wat hij zegt wat hij gaat doen

Zijn bijnaam in de media is trouwens ‘Taco Trump’.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:53:44 #68
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220770490
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daar zijn ze druk mee bezig Einstein.
Het gaat goed hè! Ben jij ook zo onder de indruk van de briljante acties van het stabiele genie? Ja he? Alleen jij met jouw enorme IQ kan begrijpen waarom deze oorlog zo’n enorm succes is!
pi_220770959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het gaat goed hè! Ben jij ook zo onder de indruk van de briljante acties van het stabiele genie? Ja he? Alleen jij met jouw enorme IQ kan begrijpen waarom deze oorlog zo’n enorm succes is!
Vergeet niet de 6d schaakzetten die onze genieeen Trump en andere oppertunisten bedacht hebben en het klootjes volk zogenaamd toch niets van begrijpt.

Iedereen is hier gek behalve de hardcore maga volgers.

Of ziet de rest van de wereld een keizer zonder kleren en halen ze steeds meer hun schouders op voor de volgende truth post opmerking die weer eens diametraal is van de vorig opmerking. :D
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:42:39 #70
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220771509
Andere mensen Einstein noemen als je zelf het IQ van een doppinda hebt.
_O-
pi_220771633
Maar dat zijn dan wel hele lekkere doppinda's, he.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220771724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:16 schreef UitStraling het volgende:
Sowieso bestaan de Europese legers slechts uit kwetsbare bonsaiboompjes en de inwoners zijn banger voor hoge benzineprijzen en de prijs van koffie dan dat ze voor zichzelf durven opkomen.
Als we ons leger willen inzetten kan Oekraine het beter gebruiken. Ook meer kans om iets te bereiken daar.
pi_220772154
Japanse chipszakken in zwart-wit door olietekort

Kijk eens aan de eerste echte effecten van een olietekort in Azië worden zichtbaar.

Einstein modus aan, Ik denk dat Japan nu dit gebeurt wel meteen mijnenvegers gaat sturen. :P
pi_220772337
" Iran: 90% uranium enrichment possible if attacks renewed." Volgens een woordvoerder van de Iraanse parlementaire commissie, Ebrahim Rezaei.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 13:31:47 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220772379
verke
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, reuze verdedigbaar dat hij eerst ergens stront veroorzaakt en daarna van anderen verwacht dat die het maar op gaan ruimen.

:|W
verkeerde topic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 13:32:33 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220772383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:47 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Zijn bijnaam in de media is trouwens ‘Taco Trump’.
en wortelhoofd en oranje dictator en alles

dit is niet echt een reactie op wat ik zeg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220772423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:25 schreef AFA2022 het volgende:
" Iran: 90% uranium enrichment possible if attacks renewed." Volgens een woordvoerder van de Iraanse parlementaire commissie, Ebrahim Rezaei.
Ja goh, als Iran een kernwapen wil maken is dat niet tegen te houden. Pakistan heeft al een jaar of 50 een kernwapen, Noord Korea heeft er ook een ontwikkeld. Het is niet alsof die landen veel geavanceerder zijn dan Iran.
pi_220772515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja goh, als Iran een kernwapen wil maken is dat niet tegen te houden. Pakistan heeft al een jaar of 50 een kernwapen, Noord Korea heeft er ook een ontwikkeld. Het is niet alsof die landen veel geavanceerder zijn dan Iran.
Met een goed akkoord hebben we als wereld dit ooit tegengehouden
Maar helaas vond Trump het akkoord in zijn eerste termijn niet goed genoeg en heeft hij dit eenzijdig opgezegd. :')

5d schaken hoor van Trump, die hiermee toch wel demonstreert minstens 10 maal het iq van Einstein te hebben.
pi_220772593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:25 schreef AFA2022 het volgende:
" Iran: 90% uranium enrichment possible if attacks renewed." Volgens een woordvoerder van de Iraanse parlementaire commissie, Ebrahim Rezaei.
Ze hadden beter kunnen zeggen dat ze zich bij hernieuwde aanvallen uit het NPT-verdrag terugtrekken, de fatwa tegen kernwapens tenietdoen en kernwapens gaan maken. En terecht.
pi_220772609
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Met een goed akkoord hebben we als wereld dit ooit tegengehouden
Maar helaas vond Trump het akkoord in zijn eerste termijn niet goed genoeg en heeft hij dit eenzijdig opgezegd. :')

5d schaken hoor van Trump, die hiermee toch wel demonstreert minstens 10 maal het iq van Einstein te hebben.
Er is geen reden om het te willen tegenhouden. Atoomwapens zijn cruciaal als afschrikking. Als Iran die wapens had gehad zaten we nu niet met deze ellende.
Daarbij is het ook heel selectief dat Iran geen atoomwapens mag hebben maar landen als Amerika en Israel wel.
pi_220772693
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is geen reden om het te willen tegenhouden. Atoomwapens zijn cruciaal als afschrikking. Als Iran die wapens had gehad zaten we nu niet met deze ellende.
Daarbij is het ook heel selectief dat Iran geen atoomwapens mag hebben maar landen als Amerika en Israel wel.
Lijkt het je niet een heel slim idee om ze eerst tot de beschaafde wereld toe te laten treden, Iran is de grootste terroristensponsor ter wereld, laat ze eerst maar eens hun dikke aubergine uit Gaza en Libanon halen en hun grote waffel houden aangaande het vernietigen van de Kleine en de Grote Duivel, zomaar een idee hoor.
graag verwijderen
pi_220772716
Heel de wereld is niet beschaafd als het erop aankomt. Get off your moral high horse.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220772758
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:25 schreef Barbusse het volgende:
Heel de wereld is niet beschaafd als het erop aankomt. Get off your moral high horse.
Laat een ander daar eerst maar eens opstijgen, je gaat ook niet pleiten voor het recht op kernwapens voor het Sinaloakartel.

[ Bericht 0% gewijzigd door UitStraling op 12-05-2026 14:38:20 ]
graag verwijderen
pi_220772781
Hoe lang is die straat van Hormuz nou eigenlijk al dicht? Weet iemand dat? Min onderbrekingen?


Oh, ik weet het al, 2,5 maand.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220772783
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Daarbij is het ook heel selectief dat Iran geen atoomwapens mag hebben maar landen als Amerika en Israel wel.
Amerika heeft het nonproliferatie verdrag getekend net zoals Iran. Israël niet eens maar daar horen we dan weer bijzonder genoeg nooit westerse fophef over..
pi_220772786
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:49 schreef sp3c het volgende:
nou in al fairness, trump doet wel wat hij zegt wat hij gaat doen
Als dat zo was dan was Iran al een keer of tien 'compleet naar de hel gebombardeerd'.
En zou de straat van Hormuz ook al meerdere keren volledig open voor elk vrachtschip zijn geweest.

En de olieprijs zou lager dan ooit zijn geweest. En er zouden tientallen oorlogen beëindigt zijn. Oekraïne zelfs in 1 dag. En de boodschappenprijzen voor Amerikanen zouden flink zijn gedaald sinds Trump daar aan de macht is.

Goh, eigenlijk kan je wel concluderen dat zo'n beetje alles wat de oranje clown zegt en belooft onzin is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220773166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is geen reden om het te willen tegenhouden. Atoomwapens zijn cruciaal als afschrikking. Als Iran die wapens had gehad zaten we nu niet met deze ellende.
Daarbij is het ook heel selectief dat Iran geen atoomwapens mag hebben maar landen als Amerika en Israel wel.
Je hoort wel eens voorstanders zeggen dat als alle landen kernwapens hebben er nooit oorlog komt.

Ik denk dat de mensheid snel geschiedenis zal zijn bij dat scenario.

Het is nu so far so good, maar we zijn nog maar relatief kort met dit experiment bezig.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:25:40 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220773517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:25 schreef Barbusse het volgende:
Heel de wereld is niet beschaafd als het erop aankomt. Get off your moral high horse.
Geen enkel land is perfect, maar het Westen is natuurlijk cultureel superieur aan veel andere landen, met name aan de Arabische en Islamitische wereld. Dat bevestigen de indexen mbt vrijheid, democratie en 'mensenrechten' elk jaar opnieuw.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:27:59 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220773568
Interessant.
quote:
The Wall Street Journal: Emiraten voerden luchtaanvallen uit op Iran

Volgens de Amerikaanse krant The Wall Street Journal hebben de Verenigde Arabische Emiraten meerdere luchtaanvallen uitgevoerd(opent in nieuw venster) op Iran tijdens de door Israël en de VS begonnen oorlog. De krant baseert zich op anonieme bronnen.

De Emiraten hebben niet gereageerd op het bericht. Als het klopt, is nu bekend dat een derde land betrokken is bij aanvallen op Iran, naast de Israëli's en Amerikanen.

...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:32:11 #90
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220773664
Voor de AI bot nieuw.

Voor iedereen anders oud nieuws.

Weken geleden waren er al foto's van 2000s boven Iran.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:43:31 #91
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220773780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:32 schreef PluggieOD het volgende:
Voor de AI bot nieuw.

Voor iedereen anders oud nieuws.

Weken geleden waren er al foto's van 2000s boven Iran.
De AI bot?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220773989
https://nos.nl/artikel/26(...)anvallen-uit-op-iran

The Wall Street Journal: Emiraten voerden luchtaanvallen uit op Iran

Volgens de Amerikaanse krant The Wall Street Journal hebben de Verenigde Arabische Emiraten meerdere luchtaanvallen uitgevoerd(opent in nieuw venster) op Iran tijdens de door Israël en de VS begonnen oorlog. De krant baseert zich op anonieme bronnen.

De Emiraten hebben niet gereageerd op het bericht. Als het klopt, is nu bekend dat een derde land betrokken is bij aanvallen op Iran, naast de Israëli's en Amerikanen.

Niet alle vermeende aanvallen zijn in detail beschreven, maar de Emiraten zouden in ieder geval verantwoordelijk zijn voor een aanval op een Iraanse raffinaderij op Lavan-eiland, in de Perzische Golf, begin april. Toen meldde(opent in nieuw venster) Iran dat de raffinaderij was getroffen door vijandelijk vuur. Daarop viel Iran de Emiraten en Koeweit aan met raketten en drones. Israël en de VS ontkenden betrokkenheid bij het bestoken van Lavan-eiland.

De aanval veroorzaakte een grote brand en stelde de raffinaderij grotendeels buiten werking voor langere tijd. De aanval vond plaats in een periode dat president Trump meerdere keren meldde dat er een bestand met Iran aankwam. De VS heeft niet gereageerd op de mogelijke actieve betrokkenheid bij de Emiraten in de oorlog.

Iran begon snel na het begin van de oorlog, eind februari, met luchtaanvallen op de Verenigde Arabische Emiraten en andere buurlanden aan de Perzische Golf. De Emiraten zijn daarbij verreweg het belangrijkste doelwit. Ruim 2800 Iraanse raketten en drones zijn op doelen in de Emiraten afgevuurd. Dat is veel meer dan het aantal Iraanse aanvallen op andere Golfstaten of zelfs op Israël.

De gevolgen voor de Emiraten zijn groot. Onder meer belangrijke sectoren als de luchtvaart en het toerisme zijn zwaar getroffen. Volgens The Wall Street Journal heeft het land daarom gekozen voor een hardere opstelling tegen Iran, met zelfs militaire aanvallen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220774247
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geen enkel land is perfect, maar het Westen is natuurlijk cultureel superieur aan veel andere landen, met name aan de Arabische en Islamitische wereld. Dat bevestigen de indexen mbt vrijheid, democratie en 'mensenrechten' elk jaar opnieuw.
Nou wat een culturele verrijking als sommige westerse landen denken dit dan ook te moeten afdwingen met geweld jegens andere soeverijn landen.

Moreel gezien zijn de VS en israel totaal failliet.

De VS die wel wapens leveren aan een subgroep van die cultuur achtergestelde landen. De VS die met hun staart tussen de benen Afghanistan weer in het zwarte gat liet vallen. :')
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:43:41 #94
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220774284
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou wat een culturele verrijking als sommige westerse landen denken dit dan ook te moeten afdwingen met geweld jegens andere soeverijn landen.

Moreel gezien zijn de VS en israel totaal failliet.

De VS die wel wapens leveren aan een subgroep van die cultuur achtergestelde landen. De VS die met hun staart tussen de benen Afghanistan weer in het zwarte gat liet vallen. :')
In een wereld met schurkenstaten zoals het Iraanse regime is militair ingrijpen inderdaad nodig. Wat zou daar mis mee zijn? En Afghanistan is een zwart gat geworden door de radicale Islam, niet door de VS. Waarom zoek jij het probleem telkens bij het Westen en niet bij de lokale barbaren, die militaire interventie noodzakelijk maken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220774567
" De VS denkt erover na om de Dark Eagle hypersonische raket in te zetten."

De wapens zijn geschikt om versterkte doelen te penetreren door hun enorme kinetische energie en zijn vrijwel niet te onderscheppen.
Lijkt erop dat we nieuw spul gaan zien dat eigenlijk nog in de testfase zit.
pi_220775167
https://www.theatlantic.c(...)xhYhVqfvU0HW0chbHRs0

Checkmate in Iran
Washington can’t reverse or control the consequences of losing this war.

quote:
Defeat for the United States, therefore, is not only possible but likely. Here is what defeat looks like.

Iran remains in control of the Strait of Hormuz. The common assumption that, one way or another, the strait will reopen when the crisis ends is unfounded. Iran has no interest in returning to the status quo ante. People talk of a split between hard-liners and moderates in Tehran, but even moderates must understand that Iran cannot afford to let the strait go, no matter how good a deal it thought it could get. For one thing, how reliable is any deal with Trump? He all but boasted of replicating the Japanese surprise attack on Pearl Harbor by approving the killing of Iran’s leadership amid negotiations. The Iranians cannot be sure that Trump won’t decide to attack again within a few months of striking a deal. They also know that the Israelis may attack again, as they never feel constrained from acting when they perceive their interests to be threatened.

And Israel’s interests will be threatened. As many Iran experts have noted, the regime in Tehran currently stands to emerge from the crisis much stronger than it was before the war, having not only retained its potential nuclear capacity but also gained control of an even more effective weapon: the ability to hold the global energy market hostage. When the Iranians talk of “reopening” the strait, they still mean to keep the strait under their control. Iran will be able not only to demand tolls for passage, but to limit transit to those nations with which it has good relations. If a nation behaves in a way that Iran’s rulers don’t like, they will be able to exact punishment merely by slowing, or even threatening to slow, the flow of that nation’s cargo ships in and out of the strait.

The power to close or control the flow of ships through the strait is greater and more immediate than the theoretical power of Iran’s nuclear program.

The new status quo in the strait will also occasion a substantial shift in relative power and influence both regionally and globally. In the region, the United States will have proved itself a paper tiger, forcing the Gulf and other Arab states to accommodate Iran. As the Iran scholars Reuel Gerecht and Ray Takeyh wrote recently, “The Gulf Arab economies were built under the umbrella of American hegemony. Take that away—and the freedom of navigation that goes with it—and the Gulf states will ineluctably go begging to Tehran.”

They will not be the only ones. All nations that depend on energy from the Gulf will have to work out their own arrangements with Iran.
De blowback hier is ergens wel komisch. Tijd dat Europa zich losmaakt van Amerika en Israel. We kunnen beter aan onszelf denken. Onbetrouwbare bondgenoten lozen en zorgen dat Europese schepen vrije doorvaart hebben.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:24:46 #97
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220776414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:37 schreef AFA2022 het volgende:
" De VS denkt erover na om de Dark Eagle hypersonische raket in te zetten."

De wapens zijn geschikt om versterkte doelen te penetreren door hun enorme kinetische energie en zijn vrijwel niet te onderscheppen.
Lijkt erop dat we nieuw spul gaan zien dat eigenlijk nog in de testfase zit.
nou ik geloof dat Iran al gaat inpakken


https://www.telegraaf.nl/(...)-iran/151432497.html

O , daarom heeft Iran ingepakt

quote:
Saoedi-Arabië voerde meerdere geheime aanvallen uit op Iran

Saoedi-Arabië heeft eind maart meerdere aanvallen uitgevoerd op Iran, meldt persbureau Reuters op basis van westerse en Iraanse functionarissen.

Dat is voor zover bekend nog niet eerder gebeurd. De aanvallen zouden vergeldingen zijn voor eerdere Iraanse aanvallen.

Saoedi-Arabië is een bondgenoot van de VS en werd tijdens de oorlog met Iran regelmatig aangevallen met drones en raketten.
Het olierijke land huisvest net als veel andere Golfstaten Amerikaanse militairen.
Maar niet alleen die militaire bases werden bestookt; ook olie-infrastructuur en vliegvelden werden geraakt.

Het is niet bekend wat de doelwitten van de Saoedische aanvallen waren.
Volgens de bronnen van Reuters heeft Riyad wel aan Teheran verteld wat ze hebben aangevallen en gedreigd de situatie te escaleren.

Na intensief overleg zouden de landen hebben besloten te de-escaleren.

The Wall Street Journal schreef maandag al dat de Verenigde Arabische Emiraten ook in het geheim aanvallen hebben uitgevoerd op Iran.
De UK gaat helpen de zeestraat op te ruimen

quote:
Vandaag
19:46
VK wil met mijnrobots en straaljagers helpen in Straat van Hormuz

Het Verenigd Koninkrijk wil met mijnbestrijdingsdrones, gevechtsvliegtuigen en droneafweersystemen helpen de scheepvaart in de Straat van Hormuz weer op gang te krijgen.

Een Britse torpedobootjager is al op weg naar de door Iran geblokkeerde zeestraat, zegt defensieminister John Healey na overleg met gelijkgezinde landen, waaronder Nederland.

Healey zat dinsdag een videovergadering voor van de ruim veertig landen van de zogenoemde Hormuz-coalitie.

Die willen helpen de belangrijke zeestraat te heropenen zodra de Verenigde Staten en Iran daadwerkelijk de strijd staken.

Het VK steekt omgerekend 133 miljoen euro in onbemande mijnenjagers en droneverdedigingsmiddelen, aldus Healey.

Daarnaast wil hij mijnopruimingsspecialisten, Typhoon-jachtvliegtuigen en onbemande marinebootjes bijdragen.

Het marineschip HMS Dragon, al op weg naar het Midden-Oosten, kan ook drones uit de lucht schieten.
Dat alles moet bijdragen aan "een defensieve, onafhankelijke, geloofwaardige missie", als de tijd rijp is.
De EU ook, goed zo opruimen die zooi van die haatjurken
quote:
vandaag
Rutte: Europa bouwt druk aan strijdmacht Straat van Hormuz

Europese NAVO-landen zijn "enorm druk" met het samentrekken van marineschepen en andere benodigdheden in de buurt van de Straat van Hormuz om die zeestraat uiteindelijk weer open te krijgen, zegt NAVO-topman Mark Rutte.
Ze brengen volgens hem "cruciale" slagkracht "die nodig is voor de volgende fase" in stelling.

Europese bondgenoten wilden niet meedoen met de Amerikaans-Israëlische oorlog tegen Iran, maar werken na bittere reacties uit Washington wel aan een operatie die moet helpen de scheepvaart weer op gang te krijgen in de door Iran geblokkeerde zeestraat.


[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2026 21:41:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:29:57 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220776525
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In een wereld met schurkenstaten zoals het Iraanse regime is militair ingrijpen inderdaad nodig.

Wat zou daar mis mee zijn?
En Afghanistan is een zwart gat geworden door de radicale Islam, niet door de VS.

Waarom zoek jij het probleem telkens bij het Westen en niet bij de lokale barbaren, die militaire interventie noodzakelijk maken?
slecht volk die zwarte haatjurken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220778131
Wie heeft mijn OP verneukt?
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 23:02:16 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220778140
weet niemand
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')