abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220760534
Bekijk deze YouTube-video



SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.

Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,

SPOILER: Livestream cams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:
Bekijk deze YouTube-video

SPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220760624
quote:
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
I have just read the response from Iran’s so-called “Representatives.” I don’t like it — TOTALLY UNACCEPTABLE! Thank you for your attention to this matter. President DONALD J. TRUMP
En nu :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  zondag 10 mei 2026 @ 22:23:55 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220760642
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
En nu :?
Bombarderen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 10 mei 2026 @ 22:28:32 #4
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220760670
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
En nu :?
Two more weeks?
pi_220760678
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:28 schreef Perox het volgende:

[..]
Two more weeks?
En dan is de straat van Hormuz weer open voor het scheepsverkeer *O*
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220760769
quote:
9s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bombarderen?
Daar moet Trump nu dacht ik toestemming van het congress voor vragen, conflict is nu langer dan 60 dagen gaande.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  zondag 10 mei 2026 @ 22:47:03 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220760788
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Daar moet Trump nu dacht ik toestemming van het congress voor vragen, conflict is nu langer dan 60 dagen gaande.
Nee toch? Het conflict was klaar. Dit is een nieuw conflict begreep ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220760797
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nee toch? Het conflict was klaar. Dit is een nieuw conflict begreep ik.
Tsja, deze administratie lult inderdaad alles recht wat krom is :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220760818
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
China heeft baat bij een Rusland dat een evenwicht kan bieden tegen de VS.
Daardoor steunt China op verschillende manieren Rusland om te voorkomen dat het land om valt.
Maar als Rusland steun van China nodig heeft, betekent het dus eigenlijk dat ze zelfstandig geen evenwicht kunnen bieden tegen de VS.

quote:
Dat is met elkaar verbonden.
China ziet de VS als een bedreiging.
Klopt, maar de VS ziet China ook als bedreiging.

quote:
Nee.

China is geen land dat zich daar internationaal mee bemoeit.

China kijkt enkel naar wat in hun belang is.
Inderdaad. Vind je dat goed?

quote:
Verder is het mooi voor de bühne dat wij als Europa net doen dat het ons gaat om de democratie, etc.

De werkelijkheid is dat Europa Oekraïne al had opgegeven toen Rusland het land binnen viel.

Pas toen enkele weken later bleek dat Rusland het verkloot had en Oekraïne in staat was kwam de militaire hulp (moeizaam) op gang.
En toen al werd niet onder stoelen en banken gestoken dat een van de redenen was dat Rusland hierdoor verzwakt raakt, zonder dat Europa daarvoor troepen hoeft in te zetten.
De geboden hulp is ook telkens net (niet) voldoende om de invasie te weerstaan. Maar niet voldoende om Rusland het land uit te jagen.

Bij De Krim zagen we ook dat het westen wat boos reageerde na de inname ervan, maar verder niet echt iets deed om de mensenrechten schendingen door Rusland te veroordelen.
De Kerch-brug is zelfs gebouwd met Nederlandse know how, NS2 werd vrolijk door ontwikkeld en we namen gretig grondstoffen af van Rusland.
Rusland is een kernmacht, als die zich in het nauw gedreven voelt kunnen er gevaarlijke dingen gebeuren. Dat weet Europa gelukkig ook. Het is vanachter de pc makkelijk om Rusland te veroordelen en wat dan ook te sturen om de Russen uit Oekraïne te knallen, maar dat brengt grote risico's met zich mee.

Rusland zal ook mét gigantische steun van China op een gegeven moment instorten en dan is het klaar, zoals ook tijdens de Koude oorlog is gebeurd. Dat kan helaas nog wel een aantal jaar duren en dus zullen nog duizenden Oekraïense burgers sneuvelen. Mede dankzij China dus.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 10 mei 2026 @ 22:58:10 #10
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760846
quote:
Trump veegt Iraans vredesvoorstel van tafel: ’volkomen onacceptabel’

De Amerikaanse president Donald Trump noemt het Iraanse voorstel aan de Verenigde Staten "volkomen onacceptabel".
"Ik heb zojuist de reactie gelezen van de zogenaamde 'vertegenwoordigers' van Iran.

Ik vind het niets - volkomen onacceptabel!" schrijft hij deels in hoofdletters op Truth Social.

De president lichtte zijn oordeel niet toe.

De Iraniërs hadden via bemiddelaar Pakistan gereageerd op een Amerikaans voorstel om de oorlog te beëindigen.

Teheran benadrukte in zijn reactie de noodzaak van een einde aan de oorlog op alle fronten, dus ook in Libanon, en de opheffing van de sancties tegen Iran, aldus het Iraanse persbureau Tasnim.

Pakistan bemiddelde eerder het staakt-het-vuren tussen Iran en de Verenigde Staten.

Onderhandelingen over een duurzaam vredesakkoord lopen steeds op niets uit.
Langetermijnafspraken over de Iraanse nucleaire infrastructuur zouden onder meer een struikelblok zijn.
quote:
12 minuten geleden
Iran zet druk op VS: eist einde oorlog en opheffing sancties

Een Iraans voorstel, dat via bemiddelaar Pakistan naar de Verenigde Staten is gestuurd, benadrukt de noodzaak van een einde aan de oorlog op alle fronten en de opheffing van de sancties tegen Teheran.

Dat meldde het semi-officiële Iraanse persbureau Tasnim, onder verwijzing naar een ingewijde bron.

Het voorstel onderstreept tevens de noodzaak dat het Amerikaanse Office of Foreign Assets Control (OFAC) de sancties op de Iraanse olieverkoop gedurende een periode van dertig dagen opheft.

Ook dient er een einde te komen aan de marineblokkade tegen Iran, aldus Tasnim.

De Iraanse staatsomroep IRIB meldde eerder op zondag dat het Iraanse voorstel zich ook richt op het beëindigen van de oorlog in Libanon.

Daar voert Israël ondanks een staakt-het-vuren een groot offensief uit dat naar eigen zeggen gericht is op de Libanese beweging Hezbollah.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 22:58:32 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220760848
Trump zat weer eens te bluffen. Die 'onderhandelingen' leidden nergens toe.

twitter


Iraanse regime is duidelijk.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 10 mei 2026 @ 23:07:00 #12
88831 Shreyas
De beste
pi_220760897
Het is wachten tot de rest van de wereld gaat ingrijpen. De Aziatische landen zullen bijna door hun olievoorraden heen zijn.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 10 mei 2026 @ 23:08:33 #13
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220760904
Geef de wereld nou eens rust.
Geklootzak van oude lullen dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220760939
Leuk dat die kleuter weer eens in zijn hemd gezet is, art of the deal. De beurzen zullen er vast niet onder lijden dus wat boeit het verder ook.
  zondag 10 mei 2026 @ 23:20:25 #15
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760947
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:07 schreef Shreyas het volgende:
Het is wachten tot de rest van de wereld gaat ingrijpen. De Aziatische landen zullen bijna door hun olievoorraden heen zijn.
China gaat pislink worden nu


quote:
AI-overzicht
China is in 2026 sterk strategisch en economisch verbonden met Iran, waarbij de relatie vooral draait om energievoorziening, technologieleveranties en geopolitieke invloed in het Midden-Oosten.

Hoewel Iran economisch afhankelijker is van China, is China een grote afnemer van Iraanse olie en gebruikt het Teheran als een strategische partner.

Kernpunten van de relatie in 2026:

Energie en Economie: China is een van de grootste afnemers van Iraanse olie en onderhoudt diepe economische banden via het 25-jarige strategische partnerschap.

Technologische en Militaire Steun: China levert technologie, waaronder satellietcapaciteit, aan Iran, wat de militaire capaciteiten van Teheran versterkt, bijvoorbeeld in de context van de spanningen met de VS.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220761017
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:07 schreef Shreyas het volgende:
Het is wachten tot de rest van de wereld gaat ingrijpen. De Aziatische landen zullen bijna door hun olievoorraden heen zijn.
De reserves zijn extreem verschillend in Azie. Bijv Japan en China kunnen het heel erg lang uithouden. Pakistan, en Bangladesh hebben nauwelijks reserves.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220761027
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
China gaat pislink worden nu
[..]

Valt nogal mee, die halen 2027 nog op hun slofjes met de enorme reserves die ze hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  zondag 10 mei 2026 @ 23:41:00 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220761037
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Valt nogal mee, die halen 2027 nog op hun slofjes met de enorme reserves die ze hebben.
Ja die hebben goed ingekocht bij Rusland voor een habbekrats.

Nu lachen ze in hun vuistje hoe de VS met deze situatie opgescheept zit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220761052
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
China gaat pislink worden nu
[..]

Mooi.
Vakman pur sang
pi_220761054
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja die hebben goed ingekocht bij Rusland voor een habbekrats.

Nu lachen ze in hun vuistje hoe de VS met deze situatie opgescheept zit.
China wil niet afhankelijk zijn van slechts enkele leveranciers, dat zie je continu. Ze sluiten meerjarige contracten af met verschillende leveranciers vanuit verschillende regios. Supplychains nemen ze serieus, iets wat in het westen nauwelijks rol speelt, zelfs niet sinds de pandemie. Trump is degene die het voor het westen op de kaart heeft gezet. Nu zie je sterkere economische banden tussen Australie, de EU en Canada om daarin weerbaarder te worden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 11 mei 2026 @ 08:30:26 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220761545
Een eindeloze fontein van bullshit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
 


En ondertussen in Hormuz:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220761842
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:30 schreef Perrin het volgende:
Een eindeloze fontein van bullshit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ondertussen in Hormuz:

[ x ]
https://x.com/SStapczynski/status/2053335088679825613/photo/1

Bibi, als een soort dominatrix, heeft Trump als een schoothondje met een bal in zijn mond aan de leash.
Zelfs als Iran volledig zou capituleren, zal Bibi vrede nooit toestaan. Voor hem moet en zal Iran worden weggevaagd, het is nu of nooit.
In de VS gaan er namelijk steeds meer stemmen op om de onvoorwaardelijke militaire steun aan Israël te stoppen, een nachtmerrie voor Israël.
Bibi denkt dat, als Iran eenmaal is uitgeschakeld, militaire steun vanuit de VS niet langer nodig zal zijn.

Ik verwacht pas aanvallen ná Trumps bezoek aan Xi.
pi_220762010
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:47 schreef Digi2 het volgende:

. Supplychains nemen ze serieus, iets wat in het westen nauwelijks rol speelt, zelfs niet sinds de pandemie.
Onze boekhouders klasse die de veelal de bovenste bestuurs lagen bevolken van veel westerse bedrijven nemen vooral de goedkoopste toeleveranciers heel serieus waarbij de voorraden ook zoveel mogelijk gedrukt worden om maar de meest positieve cijfers te kunnen presenteren.
  maandag 11 mei 2026 @ 09:47:07 #24
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220762025
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
https://x.com/SStapczynski/status/2053335088679825613/photo/1

Bibi, als een soort dominatrix, heeft Trump als een schoothondje met een bal in zijn mond aan de leash.
Zelfs als Iran volledig zou capituleren, zal Bibi vrede nooit toestaan. Voor hem moet en zal Iran worden weggevaagd, het is nu of nooit.
In de VS gaan er namelijk steeds meer stemmen op om de onvoorwaardelijke militaire steun aan Israël te stoppen, een nachtmerrie voor Israël.
Bibi denkt dat, als Iran eenmaal is uitgeschakeld, militaire steun vanuit de VS niet langer nodig zal zijn.

Ik verwacht pas aanvallen ná Trumps bezoek aan Xi.
Wanneer vindt dat bezoek plaats?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220762038
Waddup met TT?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 11 mei 2026 @ 09:54:17 #26
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220762085
quote:
5s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:48 schreef Barbusse het volgende:
Waddup met TT?
BARACK HUSSEIN OBAMA SHIT DEAL BARACK HUSSEIN OBAMA GAVE MONEY AWAY BARACK HUSSEIN OBAMA DESTROYED AMERICA

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER

DONALD J. TRUMP
pi_220762086
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wanneer vindt dat bezoek plaats?
Staat gepland op 13 tot en met 15 mei.
pi_220762188
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
BARACK HUSSEIN OBAMA SHIT DEAL BARACK HUSSEIN OBAMA GAVE MONEY AWAY BARACK HUSSEIN OBAMA DESTROYED AMERICA

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER

DONALD J. TRUMP
:')

Mijn brein is op de maandagochtend niet klaar voor all caps wortelkop bullcrap, pendejo ;(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220762250
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:30 schreef Perrin het volgende:
Een eindeloze fontein van bullshit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ondertussen in Hormuz:

[ x ]
Dit blijft me ook wel verbazen. Aandelenmarkten kunnen lang teren op een soort van pyramidespel, maar oil futures zijn toch meer vergelijkbaar met opties en zullen ook te maken krijgen met de daadwerkelijke prijs van olie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220762635
Het lijkt erop dat Trump vooral de oorlog wil stallen tot de midterms (en om voorraden aan te vullen) en rond die tijd all-out te gaan om de aandacht af te leiden.
  maandag 11 mei 2026 @ 12:09:37 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220763060
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 11:08 schreef byah het volgende:
Het lijkt erop dat Trump vooral de oorlog wil stallen tot de midterms (en om voorraden aan te vullen) en rond die tijd all-out te gaan om de aandacht af te leiden.
Maar das nog maanden ver. Als de straat tot die tijd gesloten is zitten we echt in de shit .
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 11 mei 2026 @ 12:11:47 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220763086
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit blijft me ook wel verbazen. Aandelenmarkten kunnen lang teren op een soort van pyramidespel, maar oil futures zijn toch meer vergelijkbaar met opties en zullen ook te maken krijgen met de daadwerkelijke prijs van olie.
https://finance.yahoo.com(...)pivot-113752970.html
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220763096
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Maar das nog maanden ver. Als de straat tot die tijd gesloten is zitten we echt in de shit .
Jup.
pi_220763170
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit blijft me ook wel verbazen. Aandelenmarkten kunnen lang teren op een soort van pyramidespel, maar oil futures zijn toch meer vergelijkbaar met opties en zullen ook te maken krijgen met de daadwerkelijke prijs van olie.
De aandelenmarkten zijn al jarenlang los van alle realiteit. Tesla is het meest waardevolle autobedrijf terwijl ze maar weinig auto's verkopen en hun zelfrij tech achterloopt. Deadline naar deadline wordt gemist, aangekondigde producten verdwijnen zonder er ooit nog wat van te horen en de beurs wordt gewoon weer gehyped voor de volgende vaporware. De AI bedrijven moeten zowat heel de economie gaan overnemen om ooit rendabel te worden met de huidige investeringen en mensen gooien er nog steeds nieuw geld in, terwijl het aantal betalende gebruikers al aan het afnemen is.
pi_220763330
quote:
Ah interessant. Lijkt me toch wel een flinke gok. Dit soort short posities zijn wel vaker grandioos misgegaan.
Ben wel benieuwd wat de impact van het Japanse programma op de gehele markt is. Als het slechts een kleine fractie van de futures markt betreft, dan is er misschien weinig directe relatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220764015
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Onze boekhouders klasse die de veelal de bovenste bestuurs lagen bevolken van veel westerse bedrijven nemen vooral de goedkoopste toeleveranciers heel serieus waarbij de voorraden ook zoveel mogelijk gedrukt worden om maar de meest positieve cijfers te kunnen presenteren.
Lekker lean Jitten maar vergeten dat daar wel voorwaarden ana vastzitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220766817
Netanyahu hint openlijk op Amerikaanse grondtroepen in Iran
In een CBS‑interview zei Netanyahu dat grondtroepen nodig zijn om Iraans nucleair materiaal te bemachtigen. Hij voegde eraan toe dat Trump tegen hem zei: “I want to go in there.”

Zelfs het pro‑Trump‑gezinde Fox News moet het nu ontgelden:

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116552577177859102
pi_220766925
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:08 schreef AFA2022 het volgende:
Netanyahu hint openlijk op Amerikaanse grondtroepen in Iran
In een CBS‑interview zei Netanyahu dat grondtroepen nodig zijn om Iraans nucleair materiaal te bemachtigen. Hij voegde eraan toe dat Trump tegen hem zei: “I want to go in there.”

Zelfs het pro‑Trump‑gezinde Fox News moet het nu ontgelden:

https://truthsocial.com/@(...)s/116552577177859102
Veel plezier met die onmogelijke opdracht.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 19:18:14 #39
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220766950
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:08 schreef AFA2022 het volgende:
Netanyahu hint openlijk op Amerikaanse grondtroepen in Iran
In een CBS‑interview zei Netanyahu dat grondtroepen nodig zijn om Iraans nucleair materiaal te bemachtigen. Hij voegde eraan toe dat Trump tegen hem zei: “I want to go in there.”

Zelfs het pro‑Trump‑gezinde Fox News moet het nu ontgelden:

https://truthsocial.com/@(...)s/116552577177859102
Lekker lafjes eisen dat de Amerikanen je vuile werk gaan opknappen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 mei 2026 @ 19:23:17 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220767037
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:08 schreef AFA2022 het volgende:
Netanyahu hint openlijk op Amerikaanse grondtroepen in Iran
In een CBS‑interview zei Netanyahu dat grondtroepen nodig zijn om Iraans nucleair materiaal te bemachtigen. Hij voegde eraan toe dat Trump tegen hem zei: “I want to go in there.”

Zelfs het pro‑Trump‑gezinde Fox News moet het nu ontgelden:

https://truthsocial.com/@(...)s/116552577177859102
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220767280
quote:
81s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Lekker lafjes eisen dat de Amerikanen je vuile werk gaan opknappen.
Dat zijn ze toch gewend de afgelopen 50 jaar. Benieuwd hoe lang het nog duurt. Voor types als Tucker Carlson is dit makkelijk scoren. Voor je het weet is zo'n vent opeens razend populair. Zeker gezien de Democraten amper enige kritiek op deze oorlog of Israel durven hebben.

Het zou denk ik heel kostbaar zijn voor Amerika om dit te doen dus wat dat betreft voor ons niet nadelig.
Probleem is dan dat je in Europa natuurlijk best wat rechtse partijen hebben die maar wat graag ook wat mensen de dood in sturen voor een ideologische missie.
pi_220767335
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
Oorlogshitser much?

Oh, right. That was clear for years now. Silly me :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:56:47 #43
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220767344
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
Dat ligt eraan. Een grote invasie die veel onschuldige slachtoffers gaat maken lijkt me geen goed idee.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220767356
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat zijn ze toch gewend de afgelopen 50 jaar. Benieuwd hoe lang het nog duurt. Voor types als Tucker Carlson is dit makkelijk scoren. Voor je het weet is zo'n vent opeens razend populair. Zeker gezien de Democraten amper enige kritiek op deze oorlog of Israel durven hebben.

Het zou denk ik heel kostbaar zijn voor Amerika om dit te doen dus wat dat betreft voor ons niet nadelig.
Probleem is dan dat je in Europa natuurlijk best wat rechtse partijen hebben die maar wat graag ook wat mensen de dood in sturen voor een ideologische missie.
Die 'rechtse' mensen gaan vooral juichen omdat ze dan de kans hebben om nog meer 'den buut'landers' overal de schuld van te geven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220767394
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
Het Amerikaanse leger is helemaal niet fatsoenlijk getraind of voorbereid op "drone warfare" dus het zou vooral veel dode Amerikaanse soldaten kunnen opleveren.

Weet niet hoe dat "fantastisch" is.

Misschien herinner je nog de Eerste Golfoorlog, waar de Amerikanen met zware tanks, artillerie en luchtsteun vlot door de woestijnen van Irak optrokken en in vrij korte tijd de overgave van het Irakese leger hadden geregeld?

Nou, dat is hier dus niet de situatie. Het is vooral bergen, smalle bergpassen, heuvels, grotten en Iran is goed in het maken van goedkope drones.

Diplomatie lijkt me nog steeds de beste weg naar een oplossing.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 20:08:05 #46
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220767487
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het Amerikaanse leger is helemaal niet fatsoenlijk getraind of voorbereid op "drone warfare" dus het zou vooral veel dode Amerikaanse soldaten kunnen opleveren.

Weet niet hoe dat "fantastisch" is.

Misschien herinner je nog de Eerste Golfoorlog, waar de Amerikanen met zware tanks, artillerie en luchtsteun vlot door de woestijnen van Irak optrokken en in vrij korte tijd de overgave van het Irakese leger hadden geregeld?

Nou, dat is hier dus niet de situatie. Het is vooral bergen, smalle bergpassen, heuvels, grotten en Iran is goed in het maken van goedkope drones.

Diplomatie lijkt me nog steeds de beste weg naar een oplossing.
Ik vraag me vooral af waarom Netanyahu wil dat de VS het vuile werk voor hem opknapt. Doe het dan dan gewoon lekker zelf als je het zo graag wil.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220767562
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
Het zou waarschijnlijk gaan om zeer gerichte grondoperatie van de VS en Israël in Iran, specifiek om uranium te verwijderen en centrifuges te ontmantelen. Daarna snelle exfiltratie.
Een full‑scale grondoorlog zou niet slim zijn en praktisch zelfmoord, gezien het terrein en de grootte van het land.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 20:15:42 #48
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220767583
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:13 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Het zou waarschijnlijk gaan om zeer gerichte grondoperatie van de VS en Israël in Iran, specifiek om uranium te verwijderen en centrifuges te ontmantelen. Daarna snelle exfiltratie.
Een full‑scale grondoorlog zou niet slim zijn en praktisch zelfmoord, gezien het terrein en de grootte van het land.
Dat is al geprobeerd, maar dat mislukte grandioos.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 mei 2026 @ 20:16:22 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220767592
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het Amerikaanse leger is helemaal niet fatsoenlijk getraind of voorbereid op "drone warfare" dus het zou vooral veel dode Amerikaanse soldaten kunnen opleveren.

Weet niet hoe dat "fantastisch" is.

Misschien herinner je nog de Eerste Golfoorlog, waar de Amerikanen met zware tanks, artillerie en luchtsteun vlot door de woestijnen van Irak optrokken en in vrij korte tijd de overgave van het Irakese leger hadden geregeld?

Nou, dat is hier dus niet de situatie. Het is vooral bergen, smalle bergpassen, heuvels, grotten en Iran is goed in het maken van goedkope drones.

Diplomatie lijkt me nog steeds de beste weg naar een oplossing.
Op basis waarvan concludeer je dat het Amerikaanse leger niet fatsoenlijk getraind of voorbereid zou zijn? Dat er slachtoffers gaan vallen spreekt voor zich, die vallen in elke oorlog. Golfoorlog was voor mijn tijd, dus dat herinner ik mij niet nee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220767597
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik vraag me vooral af waarom Netanyahu wil dat de VS het vuile werk voor hem opknapt. Doe het dan dan gewoon lekker zelf als je het zo graag wil.
Serieus? Israel is veel te zwak daarvoor. Amerika heeft waarschijnlijk de capaciteiten niet eens.
Daarbij waarom zelf het politieke risico nemen als je het ook kan afschuiven.

Ik vraag me vooral wat de Amerikanen in dit soort zaken zien? Is het echt omdat ze geloven dat ze zo de eindtijd kunnen inluiden? Worden ze omgekocht voor zulke sommen dat ze landverraad geen probleem vinden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')