abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220767640
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op basis waarvan concludeer je dat het Amerikaanse leger niet fatsoenlijk getraind of voorbereid zou zijn?
De enige legers die momenteel ervaring hebben met het verdedigen tegen kleine kamikazedrones in een gevechtssituatie, zijn Oekraïne en Rusland. Israël begint ook ervaring op te doen in Libanon, aangezien ze regelmatig een drone om de oren krijgen.

Het Amerikaanse leger heeft daar momenteel geen ervaring mee en niet de geschikte middelen om het af te weren.

Zie bijvoorbeeld hoe Oekraïne bij een NAVO oefening met een stuk of 10 drone operators een hele NAVO brigade virtueel uitschakelde.

quote:
Dat er slachtoffers gaan vallen spreekt voor zich, die vallen in elke oorlog.
Ja, die vallen in iedere oorlog.
Er zit wel verschil tussen "Vietnam" aantallen of "Desert Storm" aantallen.

quote:
Golfoorlog was voor mijn tijd, dus dat herinner ik mij niet nee.
Broekie :P
pi_220767659
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is al geprobeerd, maar dat mislukte grandioos.
We hebben het hier over Trump he lol
pi_220767690
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:24 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
We hebben het hier over Trump he lol
Dan nog, Trump bereidt het niet voor, voert het niet uit. Die geeft alleen z'n "zegening".
Het VS leger heeft ook een hoop ervaren kritische mensen op hoge posities eruit gewerkt, dus er is minder weerstand, ook als iets niet zo'n goed idee is.
pi_220768809
quote:
Liouwen wil troepen sturen om te helpen de Iraanse blokkade van de Straat van Hormuz te breken. Het kleine Navo-land is bereid enkele tientallen militairen bij te dragen, zegt de Litouwse regering een dag voor nieuw overleg van de groep landen die daar voorbereidingen voor treft.

De ruim veertig landen van de zogenoemde Hormuz-coalitie, inclusief Nederland, bespreken dinsdag wat zij kunnen doen om de belangrijke zeestraat weer open te krijgen. De Verenigde Staten probeerden vorige week kortstondig tankers door de engte te loodsen, maar zagen daar vanaf na Iraanse beschietingen en bezwaren van bondgenoten. De coalitie zegt pas in actie te komen zodra de strijd is gestaakt.

Mogelijk zeggen enkele deelnemende landen dinsdag concreter toe wat ze zouden willen bijdragen aan een Hormuz-missie.
https://www.ad.nl/buitenl(...)stuk-afval~ac528ac3/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220769840
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als iedereen dit nou eens gewoon deed.
graag verwijderen
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:10:55 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220769848
de marine van Litouwen heeft 700 manschappen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:12:08 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220769851
ik bedoel

die sturen 1 mijnenjager als het veilig is en meer kunnen ze niet doen ... en het is voorlopig niet veilig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220769865
Sowieso bestaan de Europese legers slechts uit kwetsbare bonsaiboompjes en de inwoners zijn banger voor hoge benzineprijzen en de prijs van koffie dan dat ze voor zichzelf durven opkomen.
graag verwijderen
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:20:19 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220769878
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:16 schreef UitStraling het volgende:
Sowieso bestaan de Europese legers slechts uit kwetsbare bonsaiboompjes en de inwoners zijn banger voor hoge benzineprijzen en de prijs van koffie dan dat ze voor zichzelf durven opkomen.
en 1500 leopard 2 tanks en shit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:26:22 #60
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220769887
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als iedereen dit nou eens gewoon deed.
Laat de VS en Israel eerst maar eens het goede voorbeeld geven dan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220769910
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Laat de VS en Israel eerst maar eens het goede voorbeeld geven dan.
Daar zijn ze druk mee bezig Einstein.
graag verwijderen
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:37:19 #62
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220769923
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daar zijn ze druk mee bezig Einstein.
Ligt de Israelische marine al in de Straat van Hormuz ja?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220769935
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Litouwen wil een wit voetje bij Trump halen voor het geval Poetin een weekendje wil gaan ‘shoppen’ in Vilnius. Trump laat ze echter als een baksteen vallen als het ooit zo ver komt.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:49:15 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220769968
nou in al fairness, trump doet wel wat hij zegt wat hij gaat doen

hij laat bondgenoten vallen die hun defensie laten verslonsen, dat is juridisch ook verdedigbaar

Litouwen is niet een van die landen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 08:51:18 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220769995
is ook een makkelijk dreigement, die landen liggen in (Zuid) west europa

Rusland kan daar niet komen

china heeft daar niets te zoeken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220770205
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:49 schreef sp3c het volgende:
hij laat bondgenoten vallen die hun defensie laten verslonsen, dat is juridisch ook verdedigbaar

Ja, reuze verdedigbaar dat hij eerst ergens stront veroorzaakt en daarna van anderen verwacht dat die het maar op gaan ruimen.

:|W
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220770458
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:49 schreef sp3c het volgende:
nou in al fairness, trump doet wel wat hij zegt wat hij gaat doen

Zijn bijnaam in de media is trouwens ‘Taco Trump’.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:53:44 #68
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220770490
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daar zijn ze druk mee bezig Einstein.
Het gaat goed hè! Ben jij ook zo onder de indruk van de briljante acties van het stabiele genie? Ja he? Alleen jij met jouw enorme IQ kan begrijpen waarom deze oorlog zo’n enorm succes is!
pi_220770959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het gaat goed hè! Ben jij ook zo onder de indruk van de briljante acties van het stabiele genie? Ja he? Alleen jij met jouw enorme IQ kan begrijpen waarom deze oorlog zo’n enorm succes is!
Vergeet niet de 6d schaakzetten die onze genieeen Trump en andere oppertunisten bedacht hebben en het klootjes volk zogenaamd toch niets van begrijpt.

Iedereen is hier gek behalve de hardcore maga volgers.

Of ziet de rest van de wereld een keizer zonder kleren en halen ze steeds meer hun schouders op voor de volgende truth post opmerking die weer eens diametraal is van de vorig opmerking. :D
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:42:39 #70
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220771509
Andere mensen Einstein noemen als je zelf het IQ van een doppinda hebt.
_O-
pi_220771633
Maar dat zijn dan wel hele lekkere doppinda's, he.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220771724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:16 schreef UitStraling het volgende:
Sowieso bestaan de Europese legers slechts uit kwetsbare bonsaiboompjes en de inwoners zijn banger voor hoge benzineprijzen en de prijs van koffie dan dat ze voor zichzelf durven opkomen.
Als we ons leger willen inzetten kan Oekraine het beter gebruiken. Ook meer kans om iets te bereiken daar.
pi_220772154
Japanse chipszakken in zwart-wit door olietekort

Kijk eens aan de eerste echte effecten van een olietekort in Azië worden zichtbaar.

Einstein modus aan, Ik denk dat Japan nu dit gebeurt wel meteen mijnenvegers gaat sturen. :P
pi_220772337
" Iran: 90% uranium enrichment possible if attacks renewed." Volgens een woordvoerder van de Iraanse parlementaire commissie, Ebrahim Rezaei.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 13:31:47 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220772379
verke
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, reuze verdedigbaar dat hij eerst ergens stront veroorzaakt en daarna van anderen verwacht dat die het maar op gaan ruimen.

:|W
verkeerde topic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')