en wortelhoofd en oranje dictator en allesquote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:47 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Zijn bijnaam in de media is trouwens ‘Taco Trump’.
Ja goh, als Iran een kernwapen wil maken is dat niet tegen te houden. Pakistan heeft al een jaar of 50 een kernwapen, Noord Korea heeft er ook een ontwikkeld. Het is niet alsof die landen veel geavanceerder zijn dan Iran.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:25 schreef AFA2022 het volgende:
" Iran: 90% uranium enrichment possible if attacks renewed." Volgens een woordvoerder van de Iraanse parlementaire commissie, Ebrahim Rezaei.
Met een goed akkoord hebben we als wereld dit ooit tegengehoudenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja goh, als Iran een kernwapen wil maken is dat niet tegen te houden. Pakistan heeft al een jaar of 50 een kernwapen, Noord Korea heeft er ook een ontwikkeld. Het is niet alsof die landen veel geavanceerder zijn dan Iran.
Ze hadden beter kunnen zeggen dat ze zich bij hernieuwde aanvallen uit het NPT-verdrag terugtrekken, de fatwa tegen kernwapens tenietdoen en kernwapens gaan maken. En terecht.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:25 schreef AFA2022 het volgende:
" Iran: 90% uranium enrichment possible if attacks renewed." Volgens een woordvoerder van de Iraanse parlementaire commissie, Ebrahim Rezaei.
Er is geen reden om het te willen tegenhouden. Atoomwapens zijn cruciaal als afschrikking. Als Iran die wapens had gehad zaten we nu niet met deze ellende.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met een goed akkoord hebben we als wereld dit ooit tegengehouden
Maar helaas vond Trump het akkoord in zijn eerste termijn niet goed genoeg en heeft hij dit eenzijdig opgezegd.
5d schaken hoor van Trump, die hiermee toch wel demonstreert minstens 10 maal het iq van Einstein te hebben.
Lijkt het je niet een heel slim idee om ze eerst tot de beschaafde wereld toe te laten treden, Iran is de grootste terroristensponsor ter wereld, laat ze eerst maar eens hun dikke aubergine uit Gaza en Libanon halen en hun grote waffel houden aangaande het vernietigen van de Kleine en de Grote Duivel, zomaar een idee hoor.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er is geen reden om het te willen tegenhouden. Atoomwapens zijn cruciaal als afschrikking. Als Iran die wapens had gehad zaten we nu niet met deze ellende.
Daarbij is het ook heel selectief dat Iran geen atoomwapens mag hebben maar landen als Amerika en Israel wel.
Laat een ander daar eerst maar eens opstijgen, je gaat ook niet pleiten voor het recht op kernwapens voor het Sinaloakartel.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:25 schreef Barbusse het volgende:
Heel de wereld is niet beschaafd als het erop aankomt. Get off your moral high horse.
Amerika heeft het nonproliferatie verdrag getekend net zoals Iran. Israël niet eens maar daar horen we dan weer bijzonder genoeg nooit westerse fophef over..quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Daarbij is het ook heel selectief dat Iran geen atoomwapens mag hebben maar landen als Amerika en Israel wel.
Als dat zo was dan was Iran al een keer of tien 'compleet naar de hel gebombardeerd'.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:49 schreef sp3c het volgende:
nou in al fairness, trump doet wel wat hij zegt wat hij gaat doen
Je hoort wel eens voorstanders zeggen dat als alle landen kernwapens hebben er nooit oorlog komt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er is geen reden om het te willen tegenhouden. Atoomwapens zijn cruciaal als afschrikking. Als Iran die wapens had gehad zaten we nu niet met deze ellende.
Daarbij is het ook heel selectief dat Iran geen atoomwapens mag hebben maar landen als Amerika en Israel wel.
Geen enkel land is perfect, maar het Westen is natuurlijk cultureel superieur aan veel andere landen, met name aan de Arabische en Islamitische wereld. Dat bevestigen de indexen mbt vrijheid, democratie en 'mensenrechten' elk jaar opnieuw.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:25 schreef Barbusse het volgende:
Heel de wereld is niet beschaafd als het erop aankomt. Get off your moral high horse.
quote:The Wall Street Journal: Emiraten voerden luchtaanvallen uit op Iran
Volgens de Amerikaanse krant The Wall Street Journal hebben de Verenigde Arabische Emiraten meerdere luchtaanvallen uitgevoerd(opent in nieuw venster) op Iran tijdens de door Israël en de VS begonnen oorlog. De krant baseert zich op anonieme bronnen.
De Emiraten hebben niet gereageerd op het bericht. Als het klopt, is nu bekend dat een derde land betrokken is bij aanvallen op Iran, naast de Israëli's en Amerikanen.
...
De AI bot?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:32 schreef PluggieOD het volgende:
Voor de AI bot nieuw.
Voor iedereen anders oud nieuws.
Weken geleden waren er al foto's van 2000s boven Iran.
Nou wat een culturele verrijking als sommige westerse landen denken dit dan ook te moeten afdwingen met geweld jegens andere soeverijn landen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geen enkel land is perfect, maar het Westen is natuurlijk cultureel superieur aan veel andere landen, met name aan de Arabische en Islamitische wereld. Dat bevestigen de indexen mbt vrijheid, democratie en 'mensenrechten' elk jaar opnieuw.
In een wereld met schurkenstaten zoals het Iraanse regime is militair ingrijpen inderdaad nodig. Wat zou daar mis mee zijn? En Afghanistan is een zwart gat geworden door de radicale Islam, niet door de VS. Waarom zoek jij het probleem telkens bij het Westen en niet bij de lokale barbaren, die militaire interventie noodzakelijk maken?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou wat een culturele verrijking als sommige westerse landen denken dit dan ook te moeten afdwingen met geweld jegens andere soeverijn landen.
Moreel gezien zijn de VS en israel totaal failliet.
De VS die wel wapens leveren aan een subgroep van die cultuur achtergestelde landen. De VS die met hun staart tussen de benen Afghanistan weer in het zwarte gat liet vallen.
De blowback hier is ergens wel komisch. Tijd dat Europa zich losmaakt van Amerika en Israel. We kunnen beter aan onszelf denken. Onbetrouwbare bondgenoten lozen en zorgen dat Europese schepen vrije doorvaart hebben.quote:Defeat for the United States, therefore, is not only possible but likely. Here is what defeat looks like.
Iran remains in control of the Strait of Hormuz. The common assumption that, one way or another, the strait will reopen when the crisis ends is unfounded. Iran has no interest in returning to the status quo ante. People talk of a split between hard-liners and moderates in Tehran, but even moderates must understand that Iran cannot afford to let the strait go, no matter how good a deal it thought it could get. For one thing, how reliable is any deal with Trump? He all but boasted of replicating the Japanese surprise attack on Pearl Harbor by approving the killing of Iran’s leadership amid negotiations. The Iranians cannot be sure that Trump won’t decide to attack again within a few months of striking a deal. They also know that the Israelis may attack again, as they never feel constrained from acting when they perceive their interests to be threatened.
And Israel’s interests will be threatened. As many Iran experts have noted, the regime in Tehran currently stands to emerge from the crisis much stronger than it was before the war, having not only retained its potential nuclear capacity but also gained control of an even more effective weapon: the ability to hold the global energy market hostage. When the Iranians talk of “reopening” the strait, they still mean to keep the strait under their control. Iran will be able not only to demand tolls for passage, but to limit transit to those nations with which it has good relations. If a nation behaves in a way that Iran’s rulers don’t like, they will be able to exact punishment merely by slowing, or even threatening to slow, the flow of that nation’s cargo ships in and out of the strait.
The power to close or control the flow of ships through the strait is greater and more immediate than the theoretical power of Iran’s nuclear program.
The new status quo in the strait will also occasion a substantial shift in relative power and influence both regionally and globally. In the region, the United States will have proved itself a paper tiger, forcing the Gulf and other Arab states to accommodate Iran. As the Iran scholars Reuel Gerecht and Ray Takeyh wrote recently, “The Gulf Arab economies were built under the umbrella of American hegemony. Take that away—and the freedom of navigation that goes with it—and the Gulf states will ineluctably go begging to Tehran.”
They will not be the only ones. All nations that depend on energy from the Gulf will have to work out their own arrangements with Iran.
nou ik geloof dat Iran al gaat inpakkenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:37 schreef AFA2022 het volgende:
" De VS denkt erover na om de Dark Eagle hypersonische raket in te zetten."
De wapens zijn geschikt om versterkte doelen te penetreren door hun enorme kinetische energie en zijn vrijwel niet te onderscheppen.
Lijkt erop dat we nieuw spul gaan zien dat eigenlijk nog in de testfase zit.
De UK gaat helpen de zeestraat op te ruimenquote:Saoedi-Arabië voerde meerdere geheime aanvallen uit op Iran
Saoedi-Arabië heeft eind maart meerdere aanvallen uitgevoerd op Iran, meldt persbureau Reuters op basis van westerse en Iraanse functionarissen.
Dat is voor zover bekend nog niet eerder gebeurd. De aanvallen zouden vergeldingen zijn voor eerdere Iraanse aanvallen.
Saoedi-Arabië is een bondgenoot van de VS en werd tijdens de oorlog met Iran regelmatig aangevallen met drones en raketten.
Het olierijke land huisvest net als veel andere Golfstaten Amerikaanse militairen.
Maar niet alleen die militaire bases werden bestookt; ook olie-infrastructuur en vliegvelden werden geraakt.
Het is niet bekend wat de doelwitten van de Saoedische aanvallen waren.
Volgens de bronnen van Reuters heeft Riyad wel aan Teheran verteld wat ze hebben aangevallen en gedreigd de situatie te escaleren.
Na intensief overleg zouden de landen hebben besloten te de-escaleren.
The Wall Street Journal schreef maandag al dat de Verenigde Arabische Emiraten ook in het geheim aanvallen hebben uitgevoerd op Iran.
De EU ook, goed zo opruimen die zooi van die haatjurkenquote:Vandaag
19:46
VK wil met mijnrobots en straaljagers helpen in Straat van Hormuz
Het Verenigd Koninkrijk wil met mijnbestrijdingsdrones, gevechtsvliegtuigen en droneafweersystemen helpen de scheepvaart in de Straat van Hormuz weer op gang te krijgen.
Een Britse torpedobootjager is al op weg naar de door Iran geblokkeerde zeestraat, zegt defensieminister John Healey na overleg met gelijkgezinde landen, waaronder Nederland.
Healey zat dinsdag een videovergadering voor van de ruim veertig landen van de zogenoemde Hormuz-coalitie.
Die willen helpen de belangrijke zeestraat te heropenen zodra de Verenigde Staten en Iran daadwerkelijk de strijd staken.
Het VK steekt omgerekend 133 miljoen euro in onbemande mijnenjagers en droneverdedigingsmiddelen, aldus Healey.
Daarnaast wil hij mijnopruimingsspecialisten, Typhoon-jachtvliegtuigen en onbemande marinebootjes bijdragen.
Het marineschip HMS Dragon, al op weg naar het Midden-Oosten, kan ook drones uit de lucht schieten.
Dat alles moet bijdragen aan "een defensieve, onafhankelijke, geloofwaardige missie", als de tijd rijp is.
quote:vandaag
Rutte: Europa bouwt druk aan strijdmacht Straat van Hormuz
Europese NAVO-landen zijn "enorm druk" met het samentrekken van marineschepen en andere benodigdheden in de buurt van de Straat van Hormuz om die zeestraat uiteindelijk weer open te krijgen, zegt NAVO-topman Mark Rutte.
Ze brengen volgens hem "cruciale" slagkracht "die nodig is voor de volgende fase" in stelling.
Europese bondgenoten wilden niet meedoen met de Amerikaans-Israëlische oorlog tegen Iran, maar werken na bittere reacties uit Washington wel aan een operatie die moet helpen de scheepvaart weer op gang te krijgen in de door Iran geblokkeerde zeestraat.
slecht volk die zwarte haatjurkenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In een wereld met schurkenstaten zoals het Iraanse regime is militair ingrijpen inderdaad nodig.
Wat zou daar mis mee zijn?
En Afghanistan is een zwart gat geworden door de radicale Islam, niet door de VS.
Waarom zoek jij het probleem telkens bij het Westen en niet bij de lokale barbaren, die militaire interventie noodzakelijk maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |