abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 13:32:33 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220772383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:47 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Zijn bijnaam in de media is trouwens ‘Taco Trump’.
en wortelhoofd en oranje dictator en alles

dit is niet echt een reactie op wat ik zeg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220772423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:25 schreef AFA2022 het volgende:
" Iran: 90% uranium enrichment possible if attacks renewed." Volgens een woordvoerder van de Iraanse parlementaire commissie, Ebrahim Rezaei.
Ja goh, als Iran een kernwapen wil maken is dat niet tegen te houden. Pakistan heeft al een jaar of 50 een kernwapen, Noord Korea heeft er ook een ontwikkeld. Het is niet alsof die landen veel geavanceerder zijn dan Iran.
pi_220772515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja goh, als Iran een kernwapen wil maken is dat niet tegen te houden. Pakistan heeft al een jaar of 50 een kernwapen, Noord Korea heeft er ook een ontwikkeld. Het is niet alsof die landen veel geavanceerder zijn dan Iran.
Met een goed akkoord hebben we als wereld dit ooit tegengehouden
Maar helaas vond Trump het akkoord in zijn eerste termijn niet goed genoeg en heeft hij dit eenzijdig opgezegd. :')

5d schaken hoor van Trump, die hiermee toch wel demonstreert minstens 10 maal het iq van Einstein te hebben.
pi_220772593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:25 schreef AFA2022 het volgende:
" Iran: 90% uranium enrichment possible if attacks renewed." Volgens een woordvoerder van de Iraanse parlementaire commissie, Ebrahim Rezaei.
Ze hadden beter kunnen zeggen dat ze zich bij hernieuwde aanvallen uit het NPT-verdrag terugtrekken, de fatwa tegen kernwapens tenietdoen en kernwapens gaan maken. En terecht.
pi_220772609
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Met een goed akkoord hebben we als wereld dit ooit tegengehouden
Maar helaas vond Trump het akkoord in zijn eerste termijn niet goed genoeg en heeft hij dit eenzijdig opgezegd. :')

5d schaken hoor van Trump, die hiermee toch wel demonstreert minstens 10 maal het iq van Einstein te hebben.
Er is geen reden om het te willen tegenhouden. Atoomwapens zijn cruciaal als afschrikking. Als Iran die wapens had gehad zaten we nu niet met deze ellende.
Daarbij is het ook heel selectief dat Iran geen atoomwapens mag hebben maar landen als Amerika en Israel wel.
pi_220772693
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is geen reden om het te willen tegenhouden. Atoomwapens zijn cruciaal als afschrikking. Als Iran die wapens had gehad zaten we nu niet met deze ellende.
Daarbij is het ook heel selectief dat Iran geen atoomwapens mag hebben maar landen als Amerika en Israel wel.
Lijkt het je niet een heel slim idee om ze eerst tot de beschaafde wereld toe te laten treden, Iran is de grootste terroristensponsor ter wereld, laat ze eerst maar eens hun dikke aubergine uit Gaza en Libanon halen en hun grote waffel houden aangaande het vernietigen van de Kleine en de Grote Duivel, zomaar een idee hoor.
graag verwijderen
pi_220772716
Heel de wereld is niet beschaafd als het erop aankomt. Get off your moral high horse.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220772758
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:25 schreef Barbusse het volgende:
Heel de wereld is niet beschaafd als het erop aankomt. Get off your moral high horse.
Laat een ander daar eerst maar eens opstijgen, je gaat ook niet pleiten voor het recht op kernwapens voor het Sinaloakartel.

[ Bericht 0% gewijzigd door UitStraling op 12-05-2026 14:38:20 ]
graag verwijderen
pi_220772781
Hoe lang is die straat van Hormuz nou eigenlijk al dicht? Weet iemand dat? Min onderbrekingen?


Oh, ik weet het al, 2,5 maand.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220772783
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Daarbij is het ook heel selectief dat Iran geen atoomwapens mag hebben maar landen als Amerika en Israel wel.
Amerika heeft het nonproliferatie verdrag getekend net zoals Iran. Israël niet eens maar daar horen we dan weer bijzonder genoeg nooit westerse fophef over..
pi_220772786
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:49 schreef sp3c het volgende:
nou in al fairness, trump doet wel wat hij zegt wat hij gaat doen
Als dat zo was dan was Iran al een keer of tien 'compleet naar de hel gebombardeerd'.
En zou de straat van Hormuz ook al meerdere keren volledig open voor elk vrachtschip zijn geweest.

En de olieprijs zou lager dan ooit zijn geweest. En er zouden tientallen oorlogen beëindigt zijn. Oekraïne zelfs in 1 dag. En de boodschappenprijzen voor Amerikanen zouden flink zijn gedaald sinds Trump daar aan de macht is.

Goh, eigenlijk kan je wel concluderen dat zo'n beetje alles wat de oranje clown zegt en belooft onzin is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220773166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is geen reden om het te willen tegenhouden. Atoomwapens zijn cruciaal als afschrikking. Als Iran die wapens had gehad zaten we nu niet met deze ellende.
Daarbij is het ook heel selectief dat Iran geen atoomwapens mag hebben maar landen als Amerika en Israel wel.
Je hoort wel eens voorstanders zeggen dat als alle landen kernwapens hebben er nooit oorlog komt.

Ik denk dat de mensheid snel geschiedenis zal zijn bij dat scenario.

Het is nu so far so good, maar we zijn nog maar relatief kort met dit experiment bezig.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:25:40 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220773517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:25 schreef Barbusse het volgende:
Heel de wereld is niet beschaafd als het erop aankomt. Get off your moral high horse.
Geen enkel land is perfect, maar het Westen is natuurlijk cultureel superieur aan veel andere landen, met name aan de Arabische en Islamitische wereld. Dat bevestigen de indexen mbt vrijheid, democratie en 'mensenrechten' elk jaar opnieuw.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:27:59 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220773568
Interessant.
quote:
The Wall Street Journal: Emiraten voerden luchtaanvallen uit op Iran

Volgens de Amerikaanse krant The Wall Street Journal hebben de Verenigde Arabische Emiraten meerdere luchtaanvallen uitgevoerd(opent in nieuw venster) op Iran tijdens de door Israël en de VS begonnen oorlog. De krant baseert zich op anonieme bronnen.

De Emiraten hebben niet gereageerd op het bericht. Als het klopt, is nu bekend dat een derde land betrokken is bij aanvallen op Iran, naast de Israëli's en Amerikanen.

...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:32:11 #90
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220773664
Voor de AI bot nieuw.

Voor iedereen anders oud nieuws.

Weken geleden waren er al foto's van 2000s boven Iran.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:43:31 #91
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220773780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:32 schreef PluggieOD het volgende:
Voor de AI bot nieuw.

Voor iedereen anders oud nieuws.

Weken geleden waren er al foto's van 2000s boven Iran.
De AI bot?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220773989
https://nos.nl/artikel/26(...)anvallen-uit-op-iran

The Wall Street Journal: Emiraten voerden luchtaanvallen uit op Iran

Volgens de Amerikaanse krant The Wall Street Journal hebben de Verenigde Arabische Emiraten meerdere luchtaanvallen uitgevoerd(opent in nieuw venster) op Iran tijdens de door Israël en de VS begonnen oorlog. De krant baseert zich op anonieme bronnen.

De Emiraten hebben niet gereageerd op het bericht. Als het klopt, is nu bekend dat een derde land betrokken is bij aanvallen op Iran, naast de Israëli's en Amerikanen.

Niet alle vermeende aanvallen zijn in detail beschreven, maar de Emiraten zouden in ieder geval verantwoordelijk zijn voor een aanval op een Iraanse raffinaderij op Lavan-eiland, in de Perzische Golf, begin april. Toen meldde(opent in nieuw venster) Iran dat de raffinaderij was getroffen door vijandelijk vuur. Daarop viel Iran de Emiraten en Koeweit aan met raketten en drones. Israël en de VS ontkenden betrokkenheid bij het bestoken van Lavan-eiland.

De aanval veroorzaakte een grote brand en stelde de raffinaderij grotendeels buiten werking voor langere tijd. De aanval vond plaats in een periode dat president Trump meerdere keren meldde dat er een bestand met Iran aankwam. De VS heeft niet gereageerd op de mogelijke actieve betrokkenheid bij de Emiraten in de oorlog.

Iran begon snel na het begin van de oorlog, eind februari, met luchtaanvallen op de Verenigde Arabische Emiraten en andere buurlanden aan de Perzische Golf. De Emiraten zijn daarbij verreweg het belangrijkste doelwit. Ruim 2800 Iraanse raketten en drones zijn op doelen in de Emiraten afgevuurd. Dat is veel meer dan het aantal Iraanse aanvallen op andere Golfstaten of zelfs op Israël.

De gevolgen voor de Emiraten zijn groot. Onder meer belangrijke sectoren als de luchtvaart en het toerisme zijn zwaar getroffen. Volgens The Wall Street Journal heeft het land daarom gekozen voor een hardere opstelling tegen Iran, met zelfs militaire aanvallen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220774247
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geen enkel land is perfect, maar het Westen is natuurlijk cultureel superieur aan veel andere landen, met name aan de Arabische en Islamitische wereld. Dat bevestigen de indexen mbt vrijheid, democratie en 'mensenrechten' elk jaar opnieuw.
Nou wat een culturele verrijking als sommige westerse landen denken dit dan ook te moeten afdwingen met geweld jegens andere soeverijn landen.

Moreel gezien zijn de VS en israel totaal failliet.

De VS die wel wapens leveren aan een subgroep van die cultuur achtergestelde landen. De VS die met hun staart tussen de benen Afghanistan weer in het zwarte gat liet vallen. :')
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:43:41 #94
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220774284
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou wat een culturele verrijking als sommige westerse landen denken dit dan ook te moeten afdwingen met geweld jegens andere soeverijn landen.

Moreel gezien zijn de VS en israel totaal failliet.

De VS die wel wapens leveren aan een subgroep van die cultuur achtergestelde landen. De VS die met hun staart tussen de benen Afghanistan weer in het zwarte gat liet vallen. :')
In een wereld met schurkenstaten zoals het Iraanse regime is militair ingrijpen inderdaad nodig. Wat zou daar mis mee zijn? En Afghanistan is een zwart gat geworden door de radicale Islam, niet door de VS. Waarom zoek jij het probleem telkens bij het Westen en niet bij de lokale barbaren, die militaire interventie noodzakelijk maken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220774567
" De VS denkt erover na om de Dark Eagle hypersonische raket in te zetten."

De wapens zijn geschikt om versterkte doelen te penetreren door hun enorme kinetische energie en zijn vrijwel niet te onderscheppen.
Lijkt erop dat we nieuw spul gaan zien dat eigenlijk nog in de testfase zit.
pi_220775167
https://www.theatlantic.c(...)xhYhVqfvU0HW0chbHRs0

Checkmate in Iran
Washington can’t reverse or control the consequences of losing this war.

quote:
Defeat for the United States, therefore, is not only possible but likely. Here is what defeat looks like.

Iran remains in control of the Strait of Hormuz. The common assumption that, one way or another, the strait will reopen when the crisis ends is unfounded. Iran has no interest in returning to the status quo ante. People talk of a split between hard-liners and moderates in Tehran, but even moderates must understand that Iran cannot afford to let the strait go, no matter how good a deal it thought it could get. For one thing, how reliable is any deal with Trump? He all but boasted of replicating the Japanese surprise attack on Pearl Harbor by approving the killing of Iran’s leadership amid negotiations. The Iranians cannot be sure that Trump won’t decide to attack again within a few months of striking a deal. They also know that the Israelis may attack again, as they never feel constrained from acting when they perceive their interests to be threatened.

And Israel’s interests will be threatened. As many Iran experts have noted, the regime in Tehran currently stands to emerge from the crisis much stronger than it was before the war, having not only retained its potential nuclear capacity but also gained control of an even more effective weapon: the ability to hold the global energy market hostage. When the Iranians talk of “reopening” the strait, they still mean to keep the strait under their control. Iran will be able not only to demand tolls for passage, but to limit transit to those nations with which it has good relations. If a nation behaves in a way that Iran’s rulers don’t like, they will be able to exact punishment merely by slowing, or even threatening to slow, the flow of that nation’s cargo ships in and out of the strait.

The power to close or control the flow of ships through the strait is greater and more immediate than the theoretical power of Iran’s nuclear program.

The new status quo in the strait will also occasion a substantial shift in relative power and influence both regionally and globally. In the region, the United States will have proved itself a paper tiger, forcing the Gulf and other Arab states to accommodate Iran. As the Iran scholars Reuel Gerecht and Ray Takeyh wrote recently, “The Gulf Arab economies were built under the umbrella of American hegemony. Take that away—and the freedom of navigation that goes with it—and the Gulf states will ineluctably go begging to Tehran.”

They will not be the only ones. All nations that depend on energy from the Gulf will have to work out their own arrangements with Iran.
De blowback hier is ergens wel komisch. Tijd dat Europa zich losmaakt van Amerika en Israel. We kunnen beter aan onszelf denken. Onbetrouwbare bondgenoten lozen en zorgen dat Europese schepen vrije doorvaart hebben.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:24:46 #97
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220776414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:37 schreef AFA2022 het volgende:
" De VS denkt erover na om de Dark Eagle hypersonische raket in te zetten."

De wapens zijn geschikt om versterkte doelen te penetreren door hun enorme kinetische energie en zijn vrijwel niet te onderscheppen.
Lijkt erop dat we nieuw spul gaan zien dat eigenlijk nog in de testfase zit.
nou ik geloof dat Iran al gaat inpakken


https://www.telegraaf.nl/(...)-iran/151432497.html

O , daarom heeft Iran ingepakt

quote:
Saoedi-Arabië voerde meerdere geheime aanvallen uit op Iran

Saoedi-Arabië heeft eind maart meerdere aanvallen uitgevoerd op Iran, meldt persbureau Reuters op basis van westerse en Iraanse functionarissen.

Dat is voor zover bekend nog niet eerder gebeurd. De aanvallen zouden vergeldingen zijn voor eerdere Iraanse aanvallen.

Saoedi-Arabië is een bondgenoot van de VS en werd tijdens de oorlog met Iran regelmatig aangevallen met drones en raketten.
Het olierijke land huisvest net als veel andere Golfstaten Amerikaanse militairen.
Maar niet alleen die militaire bases werden bestookt; ook olie-infrastructuur en vliegvelden werden geraakt.

Het is niet bekend wat de doelwitten van de Saoedische aanvallen waren.
Volgens de bronnen van Reuters heeft Riyad wel aan Teheran verteld wat ze hebben aangevallen en gedreigd de situatie te escaleren.

Na intensief overleg zouden de landen hebben besloten te de-escaleren.

The Wall Street Journal schreef maandag al dat de Verenigde Arabische Emiraten ook in het geheim aanvallen hebben uitgevoerd op Iran.
De UK gaat helpen de zeestraat op te ruimen

quote:
Vandaag
19:46
VK wil met mijnrobots en straaljagers helpen in Straat van Hormuz

Het Verenigd Koninkrijk wil met mijnbestrijdingsdrones, gevechtsvliegtuigen en droneafweersystemen helpen de scheepvaart in de Straat van Hormuz weer op gang te krijgen.

Een Britse torpedobootjager is al op weg naar de door Iran geblokkeerde zeestraat, zegt defensieminister John Healey na overleg met gelijkgezinde landen, waaronder Nederland.

Healey zat dinsdag een videovergadering voor van de ruim veertig landen van de zogenoemde Hormuz-coalitie.

Die willen helpen de belangrijke zeestraat te heropenen zodra de Verenigde Staten en Iran daadwerkelijk de strijd staken.

Het VK steekt omgerekend 133 miljoen euro in onbemande mijnenjagers en droneverdedigingsmiddelen, aldus Healey.

Daarnaast wil hij mijnopruimingsspecialisten, Typhoon-jachtvliegtuigen en onbemande marinebootjes bijdragen.

Het marineschip HMS Dragon, al op weg naar het Midden-Oosten, kan ook drones uit de lucht schieten.
Dat alles moet bijdragen aan "een defensieve, onafhankelijke, geloofwaardige missie", als de tijd rijp is.
De EU ook, goed zo opruimen die zooi van die haatjurken
quote:
vandaag
Rutte: Europa bouwt druk aan strijdmacht Straat van Hormuz

Europese NAVO-landen zijn "enorm druk" met het samentrekken van marineschepen en andere benodigdheden in de buurt van de Straat van Hormuz om die zeestraat uiteindelijk weer open te krijgen, zegt NAVO-topman Mark Rutte.
Ze brengen volgens hem "cruciale" slagkracht "die nodig is voor de volgende fase" in stelling.

Europese bondgenoten wilden niet meedoen met de Amerikaans-Israëlische oorlog tegen Iran, maar werken na bittere reacties uit Washington wel aan een operatie die moet helpen de scheepvaart weer op gang te krijgen in de door Iran geblokkeerde zeestraat.


[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2026 21:41:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:29:57 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220776525
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In een wereld met schurkenstaten zoals het Iraanse regime is militair ingrijpen inderdaad nodig.

Wat zou daar mis mee zijn?
En Afghanistan is een zwart gat geworden door de radicale Islam, niet door de VS.

Waarom zoek jij het probleem telkens bij het Westen en niet bij de lokale barbaren, die militaire interventie noodzakelijk maken?
slecht volk die zwarte haatjurken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220778131
Wie heeft mijn OP verneukt?
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 23:02:16 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220778140
weet niemand
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')