Een exponentiele groei per jaar lijkt mij niet echt in lijn met meer zichtbaarheid. Meer zichtbaarheid gebeurd over een wat langere periode, niet over een periode van 2 á 3 jaar. Verder is het aantal gevallen met rapid onset gender dysphoria best wel fors gestegen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:21 schreef Thaddeus het volgende:
Meer zichtbaarheid betekent niet automatisch dat iets door de maatschappij wordt veroorzaakt. Vroeger leken autisme, depressie en homoseksualiteit ook ‘zeldzamer’ omdat minder mensen ervoor uitkwamen of werden herkend.
Hou mij er buiten aubquote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
Linkshandigheid is ontstaan door de maatschappij.
[ [url=https://datawrapper.de/cdn-cgi/image/quality=85,width=1135,f=auto,fit=cover/https://kirby.datawrapper(...)dness.jpg]afbeelding[/url] ]
Linkshandigheid is wel even wat anders dan de biologische waarheid opzij schuiven.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
Linkshandigheid is ontstaan door de maatschappij.
[ [url=https://datawrapper.de/cdn-cgi/image/quality=85,width=1135,f=auto,fit=cover/https://kirby.datawrapper(...)dness.jpg]afbeelding[/url] ]
Bij genderdysforie moet de gehele wereld zich aanpassen aan 2% van de samenleving.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:14 schreef timmmmm het volgende:
De explosieve toename van mensen met de waanbeelden als van TS vind ik eerlijk gezegd schokkender dan de toename van genderdysforie.
Bij genderdysforie heb je alleen jezelf ermee. Sneu zat, maar van types als TS heeft iedereen last
Pluto was voor 1930 ook niet bekend, toch was dat er toen ook al.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:21 schreef Thaddeus het volgende:
Meer zichtbaarheid betekent niet automatisch dat iets door de maatschappij wordt veroorzaakt. Vroeger leken autisme, depressie en homoseksualiteit ook ‘zeldzamer’ omdat minder mensen ervoor uitkwamen of werden herkend.
Nou, wat voor aanpassingen heb jij gedaan?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:34 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Bij genderdysforie moet de gehele wereld zich aanpassen aan 2% van de samenleving.
Ik ben het met je eens dat het probleem zit bij mensen die anderen willen veranderen. Jij zoekt het alleen in de verkeerde groep.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:34 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Bij genderdysforie moet de gehele wereld zich aanpassen aan 2% van de samenleving.
En best wel erg en eng om zo te refereren aan mensen met een andere mening.
O ja? Bron?quote:worden kinderen al op jonge leeftijd op scholen verteld dat ze trans kunnen zijn als ze afwijken van de geslachtsnorm. Inmiddels is het net zo normaal voor kinderen om te zeggen 'ik wil een meisje worden' als 'ik wil later piloot worden,' en daar ligt het probleem juist.
Welke waarheid?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Linkse woke ideologie die de politiek niet wil laten gaan. Ik heb best wat transgenders leren kennen in Bij1 van Sylvana Simmons, het zijn boze mensen met autisme die rebelleren tegen de waarheid.
En ondertussen zelfs niet eens meer een planeetquote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Pluto was voor 1930 ook niet bekend, toch was dat er toen ook al.
Wat erg he?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En ondertussen zelfs niet eens meer een planeet
Nee hoor.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:34 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het is één ding om je wat aan te trekken van hoe een ander het leven in wil delen, het is geheel wat anders om er actief mee te bemoeien. Het feit dat transgender zo in de spotlights staat is omdat men vaak tegen hen zegt 'maar dit kan niet'.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:34 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Over wat voor aanpassingen heb je het?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:34 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:43 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het is één ding om je wat aan te trekken van hoe een ander het leven in wil delen, het is geheel wat anders om er actief mee te bemoeien. Het feit dat transgender zo in de spotlights staat is omdat men vaak tegen hen zegt 'maar dit kan niet'.
En dus komen transgenders voor hun rechten op.
Toch heel normaal?
Als jouw manier van leven bedreigd wordt, dan ga je toch ook met een spandoek op straat lopen demonstreren dat je met rust gelaten wilt worden?
Het punt is juist dat transgenders anderen dingen opdringen. Dat wij mee moeten gaan in het waanidee dat er meer dan 2 geslachten zijn. Dat we niet gewoon meneer of mevrouw moeten zeggen maar bij iedere 'hullie' de vraag moeten stellen of hullie als een tafelpoot, olifant of stoeptegel aangesproken wenst te worden.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:43 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het is één ding om je wat aan te trekken van hoe een ander het leven in wil delen, het is geheel wat anders om er actief mee te bemoeien. Het feit dat transgender zo in de spotlights staat is omdat men vaak tegen hen zegt 'maar dit kan niet'.
En dus komen transgenders voor hun rechten op.
Toch heel normaal?
Als jouw manier van leven bedreigd wordt, dan ga je toch ook met een spandoek op straat lopen demonstreren dat je met rust gelaten wilt worden?
Wij moeten helemaal niks.quote:
TS bedoelt niet wat jij nu schetst.quote:Op woensdag 6 mei 2026 02:27 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Voor deze keer ben ik het zowaar eens met TS.
Ik neem het probleem genderdysforie op zich wel serieus. Als iemand zijn hele leven depressief is omdat hij zich een vrouw voelt, is die persoon niet geholpen met "Joh, stel je niet zo aan! Het zit gewoon tussen jouw oren. Gedraag je vanaf nu als een vent en doe voortaan niet zo raar!"
Als iemand zich alleen gelukkig kan voelen door te leven in de rol van de andere sekse, vind ik dat die persoon zich niet moet laten weerhouden daartoe wat ik of wat anderen daarvan vinden.
Het lijkt er echter op dat mensen die met hun genderidentiteit worstelen en een manier zoeken om zich comfortabel te voelen met de biologische sekse waarmee ze geboren zijn, de pineut zijn.
Ik ben homo en ik denk dat er misschien zelfs net 2% lesbisch of homo's kunnen zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2026 01:58 schreef Spring_Sale het volgende:
2% op 18.000.000 dat is 360.000 transgenders. Daar kun je 3 nederlandse steden mee vullen (vaak zijn steden maar 100.000-120.000 inwoners per). Dus dat geloof ik niet. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk veel lager. 180.000 (1%) geloof ik al niet.
2% mijn reet. Dat komt uit de natte droom van een D666'er.
Dat is ook wat mij stoort. Er wordt gedaan alsof het een enorme groep is. Maar het zijn er echt maar een paar.quote:Op woensdag 6 mei 2026 02:58 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik ben homo en ik denk dat er misschien zelfs net 2% lesbisch of homo's kunnen zijn.
Ik ga vanaf mijn 21e-ste naar homo-verenigingen (nu meest dicht). Ben nu 48. De hoeveelheid transgenders was op de vingers van één hand te tellen. Zeker nog geen 5% van de hele LGBT toestand.
Waarom trouwens statistieken van de VS? Dit is Nederland.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:19 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Genderdysforie is een probleem dat is ontstaan door de maatschappij.
[ afbeelding ]
Wanneer is 'tegenwoordig' begonnen in deze context?quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:35 schreef Zorro het volgende:
Onzin allemaal. Het komt gewoon omdat iedereen tegenwoordig alles vanzelf wil krijgen. Lukt dat niet dan is er van alles mis, tot deze onzin aan toe.
Het is net het zelfde als "Mijn werkgever is kut, ik ga ergens anders werken!". Om er vervolgens achter te komen dat het daar net zo kut is en dat het gewoon aan jezelf ligt.
Ah je baalt er gewoon van dat de vijver waarin jij vist gewoon nog kleiner wordt.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:37 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Het zijn ook veel vaker vrouwen dan mannen, een stevige onevenwichtige verhouding. Vanaf de lockdowns uiteraard een stijging, want toen brachten jongeren en jongvolwassenen veel meer tijd door op sociale media.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ergens vanaf 2000 wordt de gekkigheid steeds erger.quote:Op woensdag 6 mei 2026 14:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wanneer is 'tegenwoordig' begonnen in deze context?
Als jij dat zo ziet snap ik het wel.quote:Op woensdag 6 mei 2026 14:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ergens vanaf 2000 wordt de gekkigheid steeds erger.
Mij lijkt het dat er toch meer M-->F zijn dan andersom? Ik kan er naast zitten.quote:Op woensdag 6 mei 2026 14:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Ah je baalt er gewoon van dat de vijver waarin jij vist gewoon nog kleiner wordt.
Dit. Het bestaat al enorm lang en in de Oosterse landen is het zelfs heel gewoon.quote:Op woensdag 6 mei 2026 15:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als jij dat zo ziet snap ik het wel.
Maar genderdysforie is niet van de laatste jaren. Het is enkel zichtbaar geworden omdat die groep een gelijkwaardige positie in de maatschappij wil, ipv een verscholen bestaan.
idd, vaak is het slechts een fase waarin pubers worstelen met hun gevoelens en identiteit, en als ze dan beïnvloed worden foor de regenboogmaffia, denken ze snel dat ze trans zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Linkse woke ideologie die de politiek niet wil laten gaan. Ik heb best wat transgenders leren kennen in Bij1 van Sylvana Simmons, het zijn boze mensen met autisme die rebelleren tegen de waarheid.
Mensen met anorexia willen ook zichzelf veranderen naar een bepaald beeld dat ze idealiseren.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het probleem zit bij mensen die anderen willen veranderen. Jij zoekt het alleen in de verkeerde groep.
Die mensen willen zichzelf veranderen. De walgelijke types waar ik het in mijn post over heb, die willen hun meninkje aan anderen opdringen en zijn overal aan het ijlen hoe erg het wel niet voor hen en voor de samenleving is dat anderen ergens last van hebben.
Vooraan staan om af te geven op mensen die met zo'n groot vraagstuk worstelen... Je moet het maar durven.
Volgens mij is het vooral goed om te beseffen dat ieder verhaal anders is. Sommige mensen twijfelen later alsnog, anderen weten het juist al heel lang zeker. Het klinkt wel wat generaliserend om op basis van bepaalde ervaringen een hele groep personen op dezelfde manier neer te zetten.quote:Op woensdag 6 mei 2026 15:29 schreef ToT het volgende:
[..]
idd, vaak is het slechts een fase waarin pubers worstelen met hun gevoelens en identiteit, en als ze dan beïnvloed worden foor de regenboogmaffia, denken ze snel dat ze trans zijn.
De dochter van een kennis van me is van jongs af aan duidelijk trans geweest en heeft onlangs de operatie gekregen, en die is fel tegen de hype; die heeft genoeg mensen meegemaakt die op een gegeven moment er achter kwamen dat ze toch niet echt trans waren.
Er zijn veel mensen met transitiespijt. Ik zeg niet dat iedereen het maar zit te verzinnen of zo dat ze trans zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:10 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Volgens mij is het vooral goed om te beseffen dat ieder verhaal anders is. Sommige mensen twijfelen later alsnog, anderen weten het juist al heel lang zeker. Het klinkt wel wat generaliserend om op basis van bepaalde ervaringen een hele groep personen op dezelfde manier neer te zetten.
Ik ben wellicht te vlug geweest met reageren. Bedoelde het niet verkeerd.quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen met transitiespijt. Ik zeg niet dat iedereen het maar zit te verzinnen of zo dat ze trans zijn.
quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:12 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Ik ben wellicht te vlug geweest met reageren. Bedoelde het niet verkeerd.
Net als een ander topic over mannen en vrouwen, sommige mensen maken zaken wel heel erg groot als een keer iets in de media komt.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:34 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Wat is 'veel'?quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen met transitiespijt. Ik zeg niet dat iedereen het maar zit te verzinnen of zo dat ze trans zijn.
Dat klopt, en nu?quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:05 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Mensen met anorexia willen ook zichzelf veranderen naar een bepaald beeld dat ze idealiseren.
Ja gewoon onzin. De maatschappij stuurt mensen richting transities enzoquote:
Geef eens wat concrete voorbeelden.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:18 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ja gewoon onzin. De maatschappij stuurt mensen richting transities enzo
Hoe kwamen ze daarbij? Ik werd getest en scoorde hoog op interesse in de vrouwelijke sekse, ik kan mezelf beter chemisch laten castreren zodat ze geen indruk op me maken.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ze dachten dat ik me wel aangetrokken zou voelen tot een hele mannelijke vrouw met schouders die 2x zo breed zijn als die van mij, maar dat lag toch anders.
Van de hoeveel transities?quote:
Kinderen moeten gewoon kind kunnen zijn zonder dat meteen overal labels op geplakt worden. Een jongen die met poppen speelt of een meisje dat stoer is hoeft niet gelijk te betekenen dat ze trans zijn. Dat wordt er gewoon ingepraat in het nieuws en op scholenquote:Op woensdag 6 mei 2026 18:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geef eens wat concrete voorbeelden.
Welke scholen? Want mijn kind is nog nooit thuisgekomen met dit soort verhalen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:59 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Kinderen moeten gewoon kind kunnen zijn zonder dat meteen overal labels op geplakt worden. Een jongen die met poppen speelt of een meisje dat stoer is hoeft niet gelijk te betekenen dat ze trans zijn. Dat wordt er gewoon ingepraat in het nieuws en op scholen
Nee joh, scholen gaan echt niet letterlijk zeggen: jij bent trans. Zo dom zijn ze ook weer niet. Maar kinderen krijgen tegenwoordig wel overal ingeprent dat als je een beetje afwijkt van het plaatje, daar meteen een hele identiteit bij hoort.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Welke scholen? Want mijn kind is nog nooit thuisgekomen met dit soort verhalen.
Jij hebt zelf kinderen en merkt het daar op school?quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:04 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Nee joh, scholen gaan echt niet letterlijk zeggen: jij bent trans. Zo dom zijn ze ook weer niet. Maar kinderen krijgen tegenwoordig wel overal ingeprent dat als je een beetje afwijkt van het plaatje, daar meteen een hele identiteit bij hoort.
Dat is flauwekul en dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:59 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Kinderen moeten gewoon kind kunnen zijn zonder dat meteen overal labels op geplakt worden. Een jongen die met poppen speelt of een meisje dat stoer is hoeft niet gelijk te betekenen dat ze trans zijn. Dat wordt er gewoon ingepraat in het nieuws en op scholen
Precies dit. Mijn dochter zit in groep 8 en ik heb haar hier nooit over gehoord.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Welke scholen? Want mijn kind is nog nooit thuisgekomen met dit soort verhalen.
Dat is inderdaad onzin.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:18 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ja gewoon onzin. De maatschappij stuurt mensen richting transities enzo
Nou dat betekent niet dat het niet gebeurtquote:Op woensdag 6 mei 2026 19:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies dit. Mijn dochter zit in groep 8 en ik heb haar hier nooit over gehoord.
Beter geloof je mensen met naar schoolgaande kinderen in plaats van dingen die je ergens online hebt gelezen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:31 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Nou dat betekent niet dat het niet gebeurt
maak het eens concreet dan, wat zeggen scholen tegen een meisje wat graag in bomen klimt waardoor ze ervoor zorgen dat ze in transitie gaat? Welk label wordt dan op het kind geplakt waarvan jij zegt 'da's echt kwalijk'quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:04 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Nee joh, scholen gaan echt niet letterlijk zeggen: jij bent trans. Zo dom zijn ze ook weer niet. Maar kinderen krijgen tegenwoordig wel overal ingeprent dat als je een beetje afwijkt van het plaatje, daar meteen een hele identiteit bij hoort.
Klopt denk ik niet helemaal.quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:05 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Mensen met anorexia willen ook zichzelf veranderen naar een bepaald beeld dat ze idealiseren.
Daar komt uiteraard geen antwoord op.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
maak het eens concreet dan, wat zeggen scholen tegen een meisje wat graag in bomen klimt waardoor ze ervoor zorgen dat ze in transitie gaat? Welk label wordt dan op het kind geplakt waarvan jij zegt 'da's echt kwalijk'
Ben geen transfoob. Een fobie zegt dat je angst hebt voor iets zoals arachnofobie dat je bang bent voor spinnen. Ben niet bang voor transgenders. Vind het gewoon onnatuurlijkquote:Op donderdag 14 mei 2026 11:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar komt uiteraard geen antwoord op.
In feite herhaalt de geschiedenis zou.
Tot in de jaren negentig was het verwijt richting de homogemeenschap dat ze kinderen bekeren tot homoseksualiteit.
Inmiddels is geaccepteerd dat dat onzin.
Anno nu wordt genderdysforie zichtbaar in de maatschappij en komen transfoben met het verwijt dat kinderen een transitie in gepraat worden.
De natuur haalt nu eenmaal soms trukjes uit tijdens de ontwikkeling van de hersenen in een baarmoeder.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:54 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ben geen transfoob. Een fobie zegt dat je angst hebt voor iets zoals arachnofobie dat je bang bent voor spinnen. Ben niet bang voor transgenders. Vind het gewoon onnatuurlijk
Maar hoe zou je een mentaal probleem denken op te lossen met lichamelijke kunstgrepen?quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De natuur haalt nu eenmaal soms trukjes uit tijdens de ontwikkeling van de hersenen in een baarmoeder.
Transgender zijn is geen keuze.
Is het mentaal als het een andere hersenontwikkeling is?quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:56 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maar hoe zou je een mentaal probleem denken op te lossen met lichamelijke kunstgrepen?
Het brein van mensen met ADHD of ASS werkt toch ook anders? Ik zie overeenkomsten. Alleen daar is de oplossing mentaal (ermee om leren gaan) en bij transgenders fysieke ingrepen. Hoe lost dat iets op?quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Is het mentaal als het een andere hersenontwikkeling is?
Dan is het toch fysiek?
Daar men nog steeds geen hersenen kan transplanteren is dat ook de enige oplossing voor mensen met ASS of ADHD. Denk je echt dat als er iets anders mogelijk was dat ze dat niet zouden doen? Gegarandeerd dat ze voor een operatie zouden kiezen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:02 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het brein van mensen met ADHD of ASS werkt toch ook anders? Ik zie overeenkomsten. Alleen daar is de oplossing mentaal (ermee om leren gaan) en bij transgenders fysieke ingrepen. Hoe lost dat iets op?
Mijn punt was juist dat operaties niks oplossen. Dat je bij ASS of ADHD geen andere opties hebt lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Daar men nog steeds geen hersenen kan transplanteren is dat ook de enige oplossing voor mensen met ASS of ADHD. Denk je echt dat als er iets anders mogelijk was dat ze dat niet zouden doen? Gegarandeerd dat ze voor een operatie zouden kiezen.
Jawel, bij de echte transgender helpt dat weldegelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Mijn punt was juist dat operaties niks oplossen. Dat je bij ASS of ADHD geen andere opties hebt lijkt me duidelijk.
Taalspelletjes heeft geen zin.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:54 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ben geen transfoob. Een fobie zegt dat je angst hebt voor iets zoals arachnofobie dat je bang bent voor spinnen. Ben niet bang voor transgenders. Vind het gewoon onnatuurlijk
Het is volgens mij een combinatie van beide.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:58 schreef Cockwhale het volgende:
Ik denk dat genderdysforie tegenwoordig veel voorkomt omdat 'een echte man of vrouw zijn' (sinds grootschalige samenlevingen/culturen bestaan, en nu versneld door de vluchtige wereldspreiding van informatie) bestaat uit slechts een enkel eenzijdige beeld, zowel qua gedrag, interesses en vaardigheden als fysieke kenmerken. Dat terwijl in de natuur variatie met verschillende talenten en aanleg (die o.a. gerelateerd zijn aan fysieke kenmerken), vooral bij groepsdieren, overleving garanderen.
Daardoor gaan mensen die niet in het 'hedendaagse, krappe hokje' passen denken en voelen dat zijn geen man of vrouw zijn. Dit is een beetje ongenuanceerd, het ligt nog wel wat complexer met een diverse reeks aan factoren die meespelen, maar in de basis vermoed ik dat het gros van de mensen met genderdysforie hier hun denkbeelden en gevoelens aan te danken hebben.
Verder denk ik ook dat er kleine categorie is die het te wijten heeft aan biologische/fysieke kenmerken en processen. Zoals bij een intersekse, is het niet ondenkbaar dat naast een combi of mix van geslachtsdelen, dit ook bij andere organen, zoals de hersenen kan voorkomen.
Voor ASS of ADHD zijn er een hele reeks verschillende behandelmethoden. Voor genderdysforie ook.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Mijn punt was juist dat operaties niks oplossen. Dat je bij ASS of ADHD geen andere opties hebt lijkt me duidelijk.
Als gender een menselijk construct is, dan is geslacht dat ook.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:22 schreef MultiBanaan het volgende:
Het probleem is dat transgender mensen erg intolerant zijn tegenover mensen die een ander wereldbeeld hebben (lees: meer dan 99% van de bevolking). Alles leuk en aardig dat gender een construct is en door mensen bedacht en alles, prima, maar geslacht is dat niet, dat is gewoon biologisch bepaalt. En transgender mensen vinden biologisch geslacht misschien niet belangrijk, maar veruit de meeste mensen vinden dat wel. Maar in plaats van dat we elkaar gewoon in elkaars waarde kunnen laten, en let's agree to disagree, zijn de mensen die geslacht wel als leidraad zien, transfoob en bigot en wat voor verwensingen je allemaal nog meer naar je hoofd geslingerd krijgt. Nou ja, daar ontstaat dus automatisch weerstand tegen, waar ik eerst dacht, prima, jij transgender, ik niet, allemaal prima, denk ik nu: stik er lekker in met je transgenderism. Ze hebben het er allemaal helemaal zelf naar gemaakt
Weet je wat een construct is? Wij mensen hebben de verschillende geslachten niet gemaaktquote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als gender een menselijk construct is, dan is geslacht dat ook.
Gender ook niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:50 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Weet je wat een construct is? Wij mensen hebben de verschillende geslachten niet gemaakt
Je bent zelf de trol in de discussie.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:00 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Troll lekker verder, ik ga je niet voeren
Nee hoor, lees je vooral even in over wat het concept 'construct' inhoudt, laat jezelf vooral niet remmen door enig gebrek aan kennis van zakenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bent zelf de trol in de discussie.
Daardoor loop je nu vast.
Zegt degene die totaal niet weet wat gender inhoudt.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:08 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Nee hoor, lees je vooral even in over wat het concept 'construct' inhoudt, laat jezelf vooral niet remmen door enig gebrek aan kennis van zaken
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_construction_of_genderquote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zegt degene die totaal niet weet wat gender inhoudt.
En dan transgenders wegzetten als degenen die intolerant zijn...
Je komt hier gewoon om te trollen.
Ja, je trolpogingen worden steeds leuker..quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:38 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_construction_of_gender
Kom op, je kan het!
Nu ben ik zelfs transfobisch? Serieus?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, je trolpogingen worden steeds leuker..
Waarom ben je zo trots op je transfobie?
Klopt.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:49 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Nu ben ik zelfs transfobisch? Serieus?
Interessant, heb je ook nog een onderbouwing om deze aantijging te begeleiden?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Dat blijkt al uit je eerste zin van je post.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |