Wat is 'veel'?quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen met transitiespijt. Ik zeg niet dat iedereen het maar zit te verzinnen of zo dat ze trans zijn.
Dat klopt, en nu?quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:05 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Mensen met anorexia willen ook zichzelf veranderen naar een bepaald beeld dat ze idealiseren.
Ja gewoon onzin. De maatschappij stuurt mensen richting transities enzoquote:
Geef eens wat concrete voorbeelden.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:18 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ja gewoon onzin. De maatschappij stuurt mensen richting transities enzo
Hoe kwamen ze daarbij? Ik werd getest en scoorde hoog op interesse in de vrouwelijke sekse, ik kan mezelf beter chemisch laten castreren zodat ze geen indruk op me maken.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ze dachten dat ik me wel aangetrokken zou voelen tot een hele mannelijke vrouw met schouders die 2x zo breed zijn als die van mij, maar dat lag toch anders.
Van de hoeveel transities?quote:
Kinderen moeten gewoon kind kunnen zijn zonder dat meteen overal labels op geplakt worden. Een jongen die met poppen speelt of een meisje dat stoer is hoeft niet gelijk te betekenen dat ze trans zijn. Dat wordt er gewoon ingepraat in het nieuws en op scholenquote:Op woensdag 6 mei 2026 18:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geef eens wat concrete voorbeelden.
Welke scholen? Want mijn kind is nog nooit thuisgekomen met dit soort verhalen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:59 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Kinderen moeten gewoon kind kunnen zijn zonder dat meteen overal labels op geplakt worden. Een jongen die met poppen speelt of een meisje dat stoer is hoeft niet gelijk te betekenen dat ze trans zijn. Dat wordt er gewoon ingepraat in het nieuws en op scholen
Nee joh, scholen gaan echt niet letterlijk zeggen: jij bent trans. Zo dom zijn ze ook weer niet. Maar kinderen krijgen tegenwoordig wel overal ingeprent dat als je een beetje afwijkt van het plaatje, daar meteen een hele identiteit bij hoort.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Welke scholen? Want mijn kind is nog nooit thuisgekomen met dit soort verhalen.
Jij hebt zelf kinderen en merkt het daar op school?quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:04 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Nee joh, scholen gaan echt niet letterlijk zeggen: jij bent trans. Zo dom zijn ze ook weer niet. Maar kinderen krijgen tegenwoordig wel overal ingeprent dat als je een beetje afwijkt van het plaatje, daar meteen een hele identiteit bij hoort.
Dat is flauwekul en dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:59 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Kinderen moeten gewoon kind kunnen zijn zonder dat meteen overal labels op geplakt worden. Een jongen die met poppen speelt of een meisje dat stoer is hoeft niet gelijk te betekenen dat ze trans zijn. Dat wordt er gewoon ingepraat in het nieuws en op scholen
Precies dit. Mijn dochter zit in groep 8 en ik heb haar hier nooit over gehoord.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Welke scholen? Want mijn kind is nog nooit thuisgekomen met dit soort verhalen.
Dat is inderdaad onzin.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:18 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ja gewoon onzin. De maatschappij stuurt mensen richting transities enzo
Nou dat betekent niet dat het niet gebeurtquote:Op woensdag 6 mei 2026 19:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies dit. Mijn dochter zit in groep 8 en ik heb haar hier nooit over gehoord.
Beter geloof je mensen met naar schoolgaande kinderen in plaats van dingen die je ergens online hebt gelezen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:31 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Nou dat betekent niet dat het niet gebeurt
maak het eens concreet dan, wat zeggen scholen tegen een meisje wat graag in bomen klimt waardoor ze ervoor zorgen dat ze in transitie gaat? Welk label wordt dan op het kind geplakt waarvan jij zegt 'da's echt kwalijk'quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:04 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Nee joh, scholen gaan echt niet letterlijk zeggen: jij bent trans. Zo dom zijn ze ook weer niet. Maar kinderen krijgen tegenwoordig wel overal ingeprent dat als je een beetje afwijkt van het plaatje, daar meteen een hele identiteit bij hoort.
Klopt denk ik niet helemaal.quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:05 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Mensen met anorexia willen ook zichzelf veranderen naar een bepaald beeld dat ze idealiseren.
Daar komt uiteraard geen antwoord op.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
maak het eens concreet dan, wat zeggen scholen tegen een meisje wat graag in bomen klimt waardoor ze ervoor zorgen dat ze in transitie gaat? Welk label wordt dan op het kind geplakt waarvan jij zegt 'da's echt kwalijk'
Ben geen transfoob. Een fobie zegt dat je angst hebt voor iets zoals arachnofobie dat je bang bent voor spinnen. Ben niet bang voor transgenders. Vind het gewoon onnatuurlijkquote:Op donderdag 14 mei 2026 11:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar komt uiteraard geen antwoord op.
In feite herhaalt de geschiedenis zou.
Tot in de jaren negentig was het verwijt richting de homogemeenschap dat ze kinderen bekeren tot homoseksualiteit.
Inmiddels is geaccepteerd dat dat onzin.
Anno nu wordt genderdysforie zichtbaar in de maatschappij en komen transfoben met het verwijt dat kinderen een transitie in gepraat worden.
De natuur haalt nu eenmaal soms trukjes uit tijdens de ontwikkeling van de hersenen in een baarmoeder.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:54 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ben geen transfoob. Een fobie zegt dat je angst hebt voor iets zoals arachnofobie dat je bang bent voor spinnen. Ben niet bang voor transgenders. Vind het gewoon onnatuurlijk
Maar hoe zou je een mentaal probleem denken op te lossen met lichamelijke kunstgrepen?quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De natuur haalt nu eenmaal soms trukjes uit tijdens de ontwikkeling van de hersenen in een baarmoeder.
Transgender zijn is geen keuze.
Is het mentaal als het een andere hersenontwikkeling is?quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:56 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maar hoe zou je een mentaal probleem denken op te lossen met lichamelijke kunstgrepen?
Het brein van mensen met ADHD of ASS werkt toch ook anders? Ik zie overeenkomsten. Alleen daar is de oplossing mentaal (ermee om leren gaan) en bij transgenders fysieke ingrepen. Hoe lost dat iets op?quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Is het mentaal als het een andere hersenontwikkeling is?
Dan is het toch fysiek?
Daar men nog steeds geen hersenen kan transplanteren is dat ook de enige oplossing voor mensen met ASS of ADHD. Denk je echt dat als er iets anders mogelijk was dat ze dat niet zouden doen? Gegarandeerd dat ze voor een operatie zouden kiezen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:02 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het brein van mensen met ADHD of ASS werkt toch ook anders? Ik zie overeenkomsten. Alleen daar is de oplossing mentaal (ermee om leren gaan) en bij transgenders fysieke ingrepen. Hoe lost dat iets op?
Mijn punt was juist dat operaties niks oplossen. Dat je bij ASS of ADHD geen andere opties hebt lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Daar men nog steeds geen hersenen kan transplanteren is dat ook de enige oplossing voor mensen met ASS of ADHD. Denk je echt dat als er iets anders mogelijk was dat ze dat niet zouden doen? Gegarandeerd dat ze voor een operatie zouden kiezen.
Jawel, bij de echte transgender helpt dat weldegelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Mijn punt was juist dat operaties niks oplossen. Dat je bij ASS of ADHD geen andere opties hebt lijkt me duidelijk.
Taalspelletjes heeft geen zin.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:54 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ben geen transfoob. Een fobie zegt dat je angst hebt voor iets zoals arachnofobie dat je bang bent voor spinnen. Ben niet bang voor transgenders. Vind het gewoon onnatuurlijk
Het is volgens mij een combinatie van beide.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:58 schreef Cockwhale het volgende:
Ik denk dat genderdysforie tegenwoordig veel voorkomt omdat 'een echte man of vrouw zijn' (sinds grootschalige samenlevingen/culturen bestaan, en nu versneld door de vluchtige wereldspreiding van informatie) bestaat uit slechts een enkel eenzijdige beeld, zowel qua gedrag, interesses en vaardigheden als fysieke kenmerken. Dat terwijl in de natuur variatie met verschillende talenten en aanleg (die o.a. gerelateerd zijn aan fysieke kenmerken), vooral bij groepsdieren, overleving garanderen.
Daardoor gaan mensen die niet in het 'hedendaagse, krappe hokje' passen denken en voelen dat zijn geen man of vrouw zijn. Dit is een beetje ongenuanceerd, het ligt nog wel wat complexer met een diverse reeks aan factoren die meespelen, maar in de basis vermoed ik dat het gros van de mensen met genderdysforie hier hun denkbeelden en gevoelens aan te danken hebben.
Verder denk ik ook dat er kleine categorie is die het te wijten heeft aan biologische/fysieke kenmerken en processen. Zoals bij een intersekse, is het niet ondenkbaar dat naast een combi of mix van geslachtsdelen, dit ook bij andere organen, zoals de hersenen kan voorkomen.
Voor ASS of ADHD zijn er een hele reeks verschillende behandelmethoden. Voor genderdysforie ook.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Mijn punt was juist dat operaties niks oplossen. Dat je bij ASS of ADHD geen andere opties hebt lijkt me duidelijk.
Als gender een menselijk construct is, dan is geslacht dat ook.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:22 schreef MultiBanaan het volgende:
Het probleem is dat transgender mensen erg intolerant zijn tegenover mensen die een ander wereldbeeld hebben (lees: meer dan 99% van de bevolking). Alles leuk en aardig dat gender een construct is en door mensen bedacht en alles, prima, maar geslacht is dat niet, dat is gewoon biologisch bepaalt. En transgender mensen vinden biologisch geslacht misschien niet belangrijk, maar veruit de meeste mensen vinden dat wel. Maar in plaats van dat we elkaar gewoon in elkaars waarde kunnen laten, en let's agree to disagree, zijn de mensen die geslacht wel als leidraad zien, transfoob en bigot en wat voor verwensingen je allemaal nog meer naar je hoofd geslingerd krijgt. Nou ja, daar ontstaat dus automatisch weerstand tegen, waar ik eerst dacht, prima, jij transgender, ik niet, allemaal prima, denk ik nu: stik er lekker in met je transgenderism. Ze hebben het er allemaal helemaal zelf naar gemaakt
Weet je wat een construct is? Wij mensen hebben de verschillende geslachten niet gemaaktquote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als gender een menselijk construct is, dan is geslacht dat ook.
Gender ook niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:50 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Weet je wat een construct is? Wij mensen hebben de verschillende geslachten niet gemaakt
Je bent zelf de trol in de discussie.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:00 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Troll lekker verder, ik ga je niet voeren
Nee hoor, lees je vooral even in over wat het concept 'construct' inhoudt, laat jezelf vooral niet remmen door enig gebrek aan kennis van zakenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bent zelf de trol in de discussie.
Daardoor loop je nu vast.
Zegt degene die totaal niet weet wat gender inhoudt.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:08 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Nee hoor, lees je vooral even in over wat het concept 'construct' inhoudt, laat jezelf vooral niet remmen door enig gebrek aan kennis van zaken
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_construction_of_genderquote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zegt degene die totaal niet weet wat gender inhoudt.
En dan transgenders wegzetten als degenen die intolerant zijn...
Je komt hier gewoon om te trollen.
Ja, je trolpogingen worden steeds leuker..quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:38 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_construction_of_gender
Kom op, je kan het!
Nu ben ik zelfs transfobisch? Serieus?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, je trolpogingen worden steeds leuker..
Waarom ben je zo trots op je transfobie?
Klopt.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:49 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Nu ben ik zelfs transfobisch? Serieus?
Interessant, heb je ook nog een onderbouwing om deze aantijging te begeleiden?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Dat blijkt al uit je eerste zin van je post.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |