abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2026 @ 23:53:24 #26
156258 Metalfrost
dude, what
pi_220725310
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 23:42 schreef DoubleDip het volgende:
Dat wij mee moeten gaan
Wij moeten helemaal niks.
Ik kies er niet voor om mee te gaan in de blijkbaar verplichting iets van een ander te moeten vinden of buiten standaarden te gaan waarmee men de opvoeding heeft genoten. Wat de meesten onder ons hebben geleerd is: ik en een ander. Hoe de een zichzelf waarborgt, wordt een ander ook gewaarborgd. In veiligheid, in omgeving, in normen en waarden, in gelijkwaardigheid, in waarneming, in wat dan ook.
Dus als iemand zich identificeert als aanvalshelikopter of turbojet vliegtuig, of als kamerplant, waterlelie of intern geheugen - je doet maar.
Zolang je het maar presentabel maakt. En mensen wéten hoe je aangesproken wilt worden.
En ja het door professioneel opgeleide medici laten snijden in eigen lichaam. Dat moet men zelf weten.

Het zal spreekwoordelijk aan mijn reet roesten hoe een ander het leven in wil delen. Dat is niet aan mij.
Ik ga mijn tijd niet verdoen met het bemoeien van andermans' leven. Ik heb wel wat beters te doen - mijn eigen leven.
Google is your friend, abuse your friends
pi_220725416
2% op 18.000.000 dat is 360.000 transgenders. Daar kun je 3 nederlandse steden mee vullen (vaak zijn steden maar 100.000-120.000 inwoners per). Dus dat geloof ik niet. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk veel lager. 180.000 (1%) geloof ik al niet.

2% mijn reet. Dat komt uit de natte droom van een D666'er.
pi_220725426
Voor deze keer ben ik het zowaar eens met TS.

Ik neem het probleem genderdysforie op zich wel serieus. Als iemand zijn hele leven depressief is omdat hij zich een vrouw voelt, is die persoon niet geholpen met "Joh, stel je niet zo aan! Het zit gewoon tussen jouw oren. Gedraag je vanaf nu als een vent en doe voortaan niet zo raar!"

Als iemand zich alleen gelukkig kan voelen door te leven in de rol van de andere sekse, vind ik dat die persoon zich niet moet laten weerhouden daartoe wat ik of wat anderen daarvan vinden.

Het lijkt er echter op dat mensen die met hun genderidentiteit worstelen en een manier zoeken om zich comfortabel te voelen met de biologische sekse waarmee ze geboren zijn, de pineut zijn.
pi_220725435
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 02:27 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Voor deze keer ben ik het zowaar eens met TS.

Ik neem het probleem genderdysforie op zich wel serieus. Als iemand zijn hele leven depressief is omdat hij zich een vrouw voelt, is die persoon niet geholpen met "Joh, stel je niet zo aan! Het zit gewoon tussen jouw oren. Gedraag je vanaf nu als een vent en doe voortaan niet zo raar!"

Als iemand zich alleen gelukkig kan voelen door te leven in de rol van de andere sekse, vind ik dat die persoon zich niet moet laten weerhouden daartoe wat ik of wat anderen daarvan vinden.

Het lijkt er echter op dat mensen die met hun genderidentiteit worstelen en een manier zoeken om zich comfortabel te voelen met de biologische sekse waarmee ze geboren zijn, de pineut zijn.
TS bedoelt niet wat jij nu schetst.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220725438
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 01:58 schreef Spring_Sale het volgende:
2% op 18.000.000 dat is 360.000 transgenders. Daar kun je 3 nederlandse steden mee vullen (vaak zijn steden maar 100.000-120.000 inwoners per). Dus dat geloof ik niet. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk veel lager. 180.000 (1%) geloof ik al niet.

2% mijn reet. Dat komt uit de natte droom van een D666'er.
Ik ben homo en ik denk dat er misschien zelfs net 2% lesbisch of homo's kunnen zijn.

Ik ga vanaf mijn 21e-ste naar homo-verenigingen (nu meest dicht). Ben nu 48. De hoeveelheid transgenders was op de vingers van één hand te tellen. Zeker nog geen 5% van de hele LGBT toestand.
pi_220726941
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 02:58 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ik ben homo en ik denk dat er misschien zelfs net 2% lesbisch of homo's kunnen zijn.

Ik ga vanaf mijn 21e-ste naar homo-verenigingen (nu meest dicht). Ben nu 48. De hoeveelheid transgenders was op de vingers van één hand te tellen. Zeker nog geen 5% van de hele LGBT toestand.
Dat is ook wat mij stoort. Er wordt gedaan alsof het een enorme groep is. Maar het zijn er echt maar een paar.
pi_220727083
Ik heb er echt geen idee van hoe groot dit is. Ik ken geen één transgender, hooguit wat androgyne kinderen die misschien in de toekomst meer gaan nadenken over hun seksuele identiteit dan anderen dat doen.

Ik kan me wel voorstellen dat veel aandacht voor dit onderwerp kan resulteren in extra verwarring en gekke oplossingen bij mensen die al een beetje in de war zijn. En dan heb je altijd mensen die in een soort munchausen by proxy stuip dit ook nog eens gaan zitten faciliteren.

Als het onderwerp wat meer is gaan liggen, samen met de rook die erbij komt kijken, denk ik dat er beter zicht op gaat zijn.
-nee-
pi_220727360
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:19 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

Genderdysforie is een probleem dat is ontstaan door de maatschappij.

[ afbeelding ]
Waarom trouwens statistieken van de VS? Dit is Nederland.
Of maak je je druk om de cijfers in de VS?
pi_220727992
Ik ken er een paar die zeggen in het verkeerde lichaam te zitten. De 1 wil in transitie, de ander niet. Maar de meesten zitten wel mentaal in de knoop, en ja het percentage autisten is opvallend hoog.
  FOK!Fotograaf woensdag 6 mei 2026 @ 13:35:34 #35
842 Zorro
Z
pi_220728032
Onzin allemaal. Het komt gewoon omdat iedereen tegenwoordig alles vanzelf wil krijgen. Lukt dat niet dan is er van alles mis, tot deze onzin aan toe.

Het is net het zelfde als "Mijn werkgever is kut, ik ga ergens anders werken!". Om er vervolgens achter te komen dat het daar net zo kut is en dat het gewoon aan jezelf ligt.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_220728209
quote:
6s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:35 schreef Zorro het volgende:
Onzin allemaal. Het komt gewoon omdat iedereen tegenwoordig alles vanzelf wil krijgen. Lukt dat niet dan is er van alles mis, tot deze onzin aan toe.

Het is net het zelfde als "Mijn werkgever is kut, ik ga ergens anders werken!". Om er vervolgens achter te komen dat het daar net zo kut is en dat het gewoon aan jezelf ligt.
Wanneer is 'tegenwoordig' begonnen in deze context?
pi_220728288
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:37 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Het zijn ook veel vaker vrouwen dan mannen, een stevige onevenwichtige verhouding. Vanaf de lockdowns uiteraard een stijging, want toen brachten jongeren en jongvolwassenen veel meer tijd door op sociale media.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah je baalt er gewoon van dat de vijver waarin jij vist gewoon nog kleiner wordt.
  woensdag 6 mei 2026 @ 14:28:37 #38
33189 RM-rf
1/998001
pi_220728370
Letterlijk is de definitie van genderdysforie een "Gevoel van onbehagen en onvrede" (met de toegewezen geslachtsidentiteit)

Genderdysforie is gewoon het "Boze oude witte mannen"-gevoel van de jongere generatie die nog geen boze oude witte man is, maar het eigenlijk best graag wél zou willen zijn...

Ergens ben ik het best eens met de stelling dat we eens moeten ophouden met die bevolkingsgroepen die enkel een negatief gevoel van onvrede en onbehagen willen uitdrukken, en daaruit hun identiteit' maken.

maar dan gaat het vooral om grotere groepen; ieder zelfstandig individu die een "gevoel van onvrede en/of onbehagen" heeft, moet dat natuurlijk gewoon wél vrij kunnen uiten, niet waar, @Dr8gonOfLife ?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  FOK!Fotograaf woensdag 6 mei 2026 @ 14:36:18 #39
842 Zorro
Z
pi_220728418
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wanneer is 'tegenwoordig' begonnen in deze context?
Ergens vanaf 2000 wordt de gekkigheid steeds erger.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_220728571
quote:
6s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:36 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ergens vanaf 2000 wordt de gekkigheid steeds erger.
Als jij dat zo ziet snap ik het wel.

Maar genderdysforie is niet van de laatste jaren. Het is enkel zichtbaar geworden omdat die groep een gelijkwaardige positie in de maatschappij wil, ipv een verscholen bestaan.
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 15:24:29 #41
441859 crew  Lenny77
pi_220728644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:15 schreef Questular het volgende:

[..]
Ah je baalt er gewoon van dat de vijver waarin jij vist gewoon nog kleiner wordt.
Mij lijkt het dat er toch meer M-->F zijn dan andersom? Ik kan er naast zitten.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 15:25:56 #42
441859 crew  Lenny77
pi_220728649
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 15:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als jij dat zo ziet snap ik het wel.

Maar genderdysforie is niet van de laatste jaren. Het is enkel zichtbaar geworden omdat die groep een gelijkwaardige positie in de maatschappij wil, ipv een verscholen bestaan.
Dit. Het bestaat al enorm lang en in de Oosterse landen is het zelfs heel gewoon.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220728656
Het is allemaal de schuld van Pennywise :Y

Bekijk deze YouTube-video
pi_220728667
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Linkse woke ideologie die de politiek niet wil laten gaan. Ik heb best wat transgenders leren kennen in Bij1 van Sylvana Simmons, het zijn boze mensen met autisme die rebelleren tegen de waarheid.
idd, vaak is het slechts een fase waarin pubers worstelen met hun gevoelens en identiteit, en als ze dan beïnvloed worden foor de regenboogmaffia, denken ze snel dat ze trans zijn.
De dochter van een kennis van me is van jongs af aan duidelijk trans geweest en heeft onlangs de operatie gekregen, en die is fel tegen de hype; die heeft genoeg mensen meegemaakt die op een gegeven moment er achter kwamen dat ze toch niet echt trans waren.
  woensdag 6 mei 2026 @ 16:05:24 #45
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220728869
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat het probleem zit bij mensen die anderen willen veranderen. Jij zoekt het alleen in de verkeerde groep.

Die mensen willen zichzelf veranderen. De walgelijke types waar ik het in mijn post over heb, die willen hun meninkje aan anderen opdringen en zijn overal aan het ijlen hoe erg het wel niet voor hen en voor de samenleving is dat anderen ergens last van hebben.

Vooraan staan om af te geven op mensen die met zo'n groot vraagstuk worstelen... Je moet het maar durven.
Mensen met anorexia willen ook zichzelf veranderen naar een bepaald beeld dat ze idealiseren.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_220728915
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 15:29 schreef ToT het volgende:

[..]
idd, vaak is het slechts een fase waarin pubers worstelen met hun gevoelens en identiteit, en als ze dan beïnvloed worden foor de regenboogmaffia, denken ze snel dat ze trans zijn.
De dochter van een kennis van me is van jongs af aan duidelijk trans geweest en heeft onlangs de operatie gekregen, en die is fel tegen de hype; die heeft genoeg mensen meegemaakt die op een gegeven moment er achter kwamen dat ze toch niet echt trans waren.
Volgens mij is het vooral goed om te beseffen dat ieder verhaal anders is. Sommige mensen twijfelen later alsnog, anderen weten het juist al heel lang zeker. Het klinkt wel wat generaliserend om op basis van bepaalde ervaringen een hele groep personen op dezelfde manier neer te zetten.
pi_220728921
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:10 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Volgens mij is het vooral goed om te beseffen dat ieder verhaal anders is. Sommige mensen twijfelen later alsnog, anderen weten het juist al heel lang zeker. Het klinkt wel wat generaliserend om op basis van bepaalde ervaringen een hele groep personen op dezelfde manier neer te zetten.
Er zijn veel mensen met transitiespijt. Ik zeg niet dat iedereen het maar zit te verzinnen of zo dat ze trans zijn.
pi_220728929
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:11 schreef ToT het volgende:

[..]
Er zijn veel mensen met transitiespijt. Ik zeg niet dat iedereen het maar zit te verzinnen of zo dat ze trans zijn.
Ik ben wellicht te vlug geweest met reageren. Bedoelde het niet verkeerd.
pi_220728931
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:12 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Ik ben wellicht te vlug geweest met reageren. Bedoelde het niet verkeerd.
^O^ Gelukkig!
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 16:13:31 #50
38824 crew  Droopie
pi_220728933
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:34 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Bij genderdysforie moet de gehele wereld zich aanpassen aan 2% van de samenleving.

En best wel erg en eng om zo te refereren aan mensen met een andere mening.
Net als een ander topic over mannen en vrouwen, sommige mensen maken zaken wel heel erg groot als een keer iets in de media komt.

Hoe vaak heb ik nu last van een transgender en de regelgeving daarom heen.
Heel soms, zie ik opeens 3 wc's ipv 2. Maar dat zijn vaak ook plekken waar posters van greenpeace of milieudefensie hangen.

Als ik wel eens Asmongold op youtube kijkt (een rechtse streamer) zie je dat het wel een dingetje is, maar ook daar gaat het vaak met een loep over de werkelijkheid.

Maar in de echte mensenwereld waar ik in leef, ken ik er 2.

Fylax (die kennen de meeste ook) en Raven van Dorst (en die is niet eens transgender).

Dus de hele wereld moet zich aanpassen? Heel Nederland past zich niet eens 1% aan, aan de oorlog in Iran terwijl de benzine prijs 2,60 euro is.

Dus is vind "moeten" aanpassen nogal schromelijk overdreven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Droopie op 06-05-2026 16:21:14 ]
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')